🔻همه چیز درباره آتش سوزی در آمریکا با چاشنی بحران
#بحران
https://eitaa.com/resane_roshangari
✅
#یادداشت_کوتاه
"در میدان جنگ نرم؛ عمل ما سنگر ماست"
امروز، در قلب نبردی بیصدا ایستادهایم. نبردی که نه با سلاح، بلکه با اندیشه و باور جریان دارد. رهبر فرزانه انقلاب بارها فرمودهاند: "امروز، مهمترین جبهه، جبهه جنگ نرم است." این جمله، فراتر از یک هشدار، یک نقشه راه است.
در عصر انفجار اطلاعات، هر پیام، هر خبر و هر تحلیل، میتواند تیری در تاریکی یا چراغی در مسیر باشد. ما سربازان این میدان، باید با بصیرت و هوشمندی، هر گام را سنجیده برداریم. شناخت دقیق صحنه نبرد، اولین گام پیروزی است.
آنچه امروز میبینیم، شکاف عمیق میان "گفتار" و "کردار" است. این شکاف، همان نقطهای است که دشمن برای نفوذ انتخاب کرده است. وقتی عمل ما با ادعایمان فاصله میگیرد، ناخواسته سنگر را به دشمن واگذار کردهایم.
راهبرد امروز ما باید این باشد:
- تقویت سواد رسانهای و تفکر انتقادی
- عمل آگاهانه و هدفمند در فضای مجازی
- تبدیل تهدیدها به فرصتهای پیشرفت
- حضور مؤثر و روشنگرانه در عرصههای اجتماعی
امام خامنهای (حفظهالله) راه را نشان دادهاند؛ اکنون نوبت ماست که با عزمی راسخ و ارادهای پولادین، این مسیر را طی کنیم. هر کدام از ما میتوانیم افسری در این نبرد استراتژیک باشیم.
بدانیم که دشمن برای هر لحظه غفلت ما برنامه دارد. پس باید هوشمندانه، با برنامه و متحد عمل کنیم. این نبرد، نبرد ارادههاست و پیروزی از آنِ کسی است که استوارتر بایستد و هوشمندانهتر عمل کند.
حال، زمان برخاستن است. زمان آن است که با عمل خود، صدق گفتارمان را ثابت کنیم. در این میدان، هر عمل ما یک گلوله است و هر انتخاب ما یک سنگر. پس بیایید سنگرهای خود را محکم کنیم و با عمل انقلابی، پرچم حق را برافراشته نگه داریم.
"در جنگ نرم امروز، عمل هر یک از ما، تیری است بر قلب دشمن"
✍ #سعید_سپاهی
#جنگ_نرم
#کارمند_مکتب_حاج_قاسم
#سرباز_وظیفه
#امام_زمان
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#سواد_رسانه_ای
#انتشار_حداکثری_با_شما
https://eitaa.com/resane_roshangari
29.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن ولادت حضرت علی(ع)-
https://eitaa.com/resane_roshangari
آسیب امروز در مدارس چیست؟
بسیاری از دانشآموزان ما، خصوصاً دختران، علاقهمند و پیگیر موج کرهای هستند که به آن هالیو میگویند. این موج در تمام جهان وجود دارد و بسیاری از کشورها درگیر آن هستند. اما ما میخواهیم این موج را در ایران بررسی کنیم.
در حال حاضر، این موج از دو عنصر کیدرام و کیپاپ تشکیل شده است:
کیدرام (K-Drama): "کی" به معنای کرهای و "درام" به معنای فیلم و سریال است. بنابراین، کیدرام همان فیلمها و سریالهای کرهای است که در فضای مجازی از آن نام برده میشود.
کیپاپ (K-Pop): "کی" یعنی کرهای و "پاپ" یعنی موسیقی پاپ، بنابراین منظور موسیقی پاپ کرهای است. در حال حاضر، موج کیپاپ در ایران قویتر از کیدرام است.
💥📀 کیپاپ در ایران
سه گروه معروف و محبوب که در ایران طرفداران زیادی دارند عبارتند از: بیتیاس (BTS)، اکسو (EXO) و بلکپینک (BLACKPINK). در کره گروههای موسیقی زیادی وجود دارند، اما این سه گروه در ایران بیشترین طرفدار را دارند.
📺 آغاز این ماجرا در ایران
این موج در ایران از سال ۱۳۸۵ با سریال جواهری در قصر آغاز شد. این سریال بلندمدت، ماهها مردم را درگیر خود کرد و به یکی از محبوبترین سریالهای خارجی تلویزیون ایران تبدیل شد. البته فقط در ایران نبود، بلکه در ۱۰ کشور دیگر نیز پخش شد.
محبوبیت این سریال باعث شد که کشور ما به سریالهای کرهای روی بیاورد، بهطوری که پس از یانگوم، بیش از ۲۰ سریال کرهای دیگر از تلویزیون ایران پخش شد.
ادامه دارد....
https://eitaa.com/resane_roshangari
آرمی: یعنی ارتش بی تی اس 💥
اینکه میبینید برخی نوجوانها میگویند:
ما آرمی هستیم منظورشان این هست که ما طرفدار بی تی اس هستیم
واقعا طرح فوق العاده و جذابی برای نوجوانهاست، نوجوانی که احساس ناامیدی و بی هویتی میکند نوجوانی که افسرده است وقتی وارد این گروه میشود احساس هویت جدیدی میکند میگوید من جزء ارتش بی تی اس هستم من آرمی هستم و هر کاری میکند.
جوون ما میگوید من چرا نباید گوش بدهم اصلا شمای مبلغ توی مربی تا حالا گوش کردی بی تی اس را؟
😡اصلا میدانی قرار بود خودکشی کنم بی تی اس نگذاشت
میدانی زندگی من را بی تی اس نجات داد
و من زندگیم را مدیون بی تی اس هستم میدانی وابستگی من به اکسو من را از افسردگی نجات داد
میدانی همینکه امسال معدلم بهتر شده فقط به خاطر انرژی و امیدی بود که بی تی اس به من داده
میدانی میدانی میدانی و دهها میدانی دیگه
که چرا نباید گوش بدم
وقتی فایده داره و موجب حرکت و پیشرفت من در زندگی ام میشود وقتی باعث میشود پرحرارت تر به زندگیم ادامه بدهم وقتی باعث میشود درس بهتری بخوانم.
این نوجوان ما مدل کی پاپ را پسندیده است
اگر من قرار است این را از مدل کی پاپ منصرف کنم
آیا جایگزین دارم؟
✍️نوع مواجهه من مربی با این افراد باید چگونه باشد؟
ادامه دارد...(قسمت۲)
https://eitaa.com/resane_roshangari
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موج کره ای چیست ؟
❌ فراگیری موج کره ای در جهان...
#پایان_تاریخ
🟣 آیا امام مهدی (عج) همان سوشیانت (منجی زرتشتیان) است؟
▪️ طبق اسناد زرتشتی، زرتشت، در پایان زندگی، نطفه خود را درون دریاچـه #کیانسیه (احتمالا دریاچه هامون) ریخت. طبق باور زرتشتی، سه هزار سال پس از زرتشت میبایست یک دختر #باکره وارد این دریاچه شده، نطفه زرتشت در بدن او وارد شود. این دختر از زرتشت باردار شده، فرزندی متولد میشود که همان #سوشیانت #منجی موعود #زرتشتیان است.[۱]
هنگامی که سوشیانت، به سن جوانی برسد، خورشید ۳۰ روز در وسط آسمان متوقف میشود و این علامت ظهور #منجی زرتشتیان است. در ابتدای #ظهور سوشیانت، یکی از پیروان او به نام #بهرام_ورجاوند، به یاری لشکری از هند و چین، به ایران میتازد و مَزگِتها (مسجدها؟) را ویران و به جایشان #آتشکده بنا میکند.[۲]
قرار بود سوشیانت هزار سال پس از سقوط #ساسانیان ظهور کند. یعنی چهارصد سال پیش، در زمان #صفویه... [۳] این وعده، #دروغ از آب درآمد و ضربهای سخت بر پیکره دین زرتشتی وارد شد.
در اعتقادات #شیعه درباره امام مهدی (عج) آمده: «السَّلاَمُ عَلَى الْمَهْدِيِّ الَّذِي وَعَدَ اللَّهُ بِهِ الْأُمَمَ». خداوند، مهدی (عج) را به همه امتها وعده داده است. یعنی ممکن است سوشیانت #موعود زرتشتیان همان مهدی آل محمد باشد، ولی قطعاً سران دین #زرتشتی، در توصیف سوشیانت (سِئوشیانس) به دروغ و تحریف اقدام کردند.
🔻 پینوشت:
[۱]. ابراهیم پورداود، یشتها، تهران: نشر اساطیر، ۱۳۷۷، ج ۲، ص ۱۰۰-۱۰۱.
[۲]. بنگرید:
Dhabhar, Ervad Bamanji Nusserwanji. THE PERSIAN RIVAYATS of Hormazyar Framarz And others, Published by the K.R. Cama Oriental Institute, Bombay, 1932, Chapter 447.
[۳]. مری بویس، زرتشتیان باورها و آداب دینی آنها، تهران، نشر ققنوس، ۱۳۹۱، ص ۲۱۴-۲۱۶.
Dhabhar, Ervad Bamanji Nusserwanji, THE PERSIAN RIVAYATS..., Ch 447.
https://eitaa.com/resane_roshangari
🤖 سریعترین دستیار هوش مصنوعی جهان وارد میشود
🔹چند روز پیش بود که استارت آپ فرانسوی Mistral از اپلیکیشن Le Chat برای سیستمهای عامل iOS و اندروید رونمایی کرد. این برنامه بهعنوان یک چت ربات یا دستیار هوش مصنوعی معرفیشده و در این مسیر با غولهایی ازجمله ChatGPT، Claude و Gemini رقابت میکند.
🔹برنامه Le Chat اکثر قابلیتهایش را بهصورت رایگان ارائه میدهد و البته با محدودیتهای ارتقا یافته در سطحی حرفهای با پرداخت هزینه ماهانه ۱۴.۹۹ دلار در اختیار کاربران است. Le Chat قابلیتهای جستجوی وب، تصویر و درک سند را در کنار تفسیر کد و تولید تصویر ارائه میدهد.
🔹حالا این سؤال مطرح میشود که رمز و راز این سرعت جادویی Le Chat در چیست؟ پاسخ ساده است؛ بهرهگیری از Cerebras Inference، سرویسی که امکان پردازش با سرعتی بالا را به برنامههای #هوش_مصنوعی ارائه میکند.
ـــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/resane_roshangari
🔻بازنمایی انتظار در عصر ارتباطات؛ روایت یک حقیقت تمدنی در سپهر رسانهای
🖊 میلاد حسن زاده _________________________________
▫️هیچ مفهوم بنیادینی بدون #روایت ماندگار نمیشود و هیچ روایتی بدون #رسانه، دوام نمیآورد. نیمه شعبان، تنها یک روز در تقویم نیست، بلکه رسانهای است که قرنها پیام عدالت، انتظار و آیندهای آرمانی را مخابره کرده است. این روز، روایتگر یکی از عمیقترین اندیشههای تمدنی بشر است؛ اندیشهای که در بطن خود، پیوندی ناگسستنی با امید، حرکت و دگرگونی دارد. اما در جهانی که روایتها را رسانهها میسازند، پرسش اساسی این است که نیمه شعبان چگونه بازنمایی میشود؟ آیا این روز، بهمثابه یک حقیقت تاریخی و مفهومی اصیل، بهدرستی در سپهر رسانهای معاصر منعکس میشود یا در روند سطحیسازی محتوا، از معنا تهی میگردد؟ این نوشتار، تلاشی است برای بازخوانی جایگاه نیمه شعبان در سپهر رسانهای امروز، و واکاوی اینکه چگونه رسانهها میتوانند از تقلیل این مناسبت به سطح آیینهای نمادین پرهیز کرده و آن را در قالب یک جریان تمدنی بازتعریف کنند.
نیمه شعبان، نه یک رخداد منفرد، بلکه نقطهای در امتداد یک پیام تمدنی است؛ پیامی که بنیان آن بر مفهوم انتظار نهاده شده است. #انتظار در منطق دینی، نه به معنای صبر منفعلانه، بلکه سازوکار تحولآفرینی است که جامعه را در برابر انحطاط حفظ میکند و به سمت تحقق آرمانهای اصیل سوق میدهد. چنین مفهومی، در هر زمان و مکانی، نیازمند بازتولید و انتقال صحیح است؛ چراکه بدون یک نظام ارتباطی مؤثر، پیامهای عمیق در لایههای سطحی روایتهای رسانهای مدفون خواهند شد.
🔹رسانهها، در مقام ابزارهای انتقال پیام، میتوانند در دو مسیر متضاد حرکت کنند: یا زمینه را برای بازتفسیر معرفتی و عمیق این مفهوم فراهم میکنند، یا با تقلیل آن به یک رخداد آیینی و نمادین، آن را از ظرفیتهای تمدنیاش تهی میسازند. بنابراین، در مواجهه با نیمه شعبان، یک رسانه مسئولیتپذیر باید از کلیشههای رایج فراتر رفته و این روز را بهمثابه نقطهای در بستر یک جریان تاریخی مورد بازخوانی قرار دهد.
▪️رسانههای امروز، به دلیل الگوی ارتباطی متکی بر سرعت و حجم بالای دادهها، در معرض سطحیسازی محتوا قرار دارند. تحلیلهای رسانهای نشان میدهد که پیامهای پیچیده و چندلایه، در فرآیند رمزگذاری و رمزگشایی رسانهای، دچار تقلیل مفهومی شده و اغلب به قالبهایی قابلمصرف برای مخاطب عام تبدیل میشوند. این مسئله بهویژه در مناسبتهای دینی مانند نیمه شعبان، که از غنای فلسفی و اجتماعی برخوردارند، میتواند پیام را از جوهره اصلی خود دور کند.
🔺در چنین فضایی، چالش اصلی، نحوه ارائه روایتهای صحیح و غیرتحریفشده است. رسانههایی که قادر به ایجاد تعادل میان جذابیت رسانهای و عمق معرفتی باشند، میتوانند نیمه شعبان را از یک رویداد نمادین صرف، به بستری برای تفکر و بازخوانی معرفتی بدل کنند. در غیر این صورت، این روز نیز همچون بسیاری از مفاهیم دینی، در فرآیند تجاریسازی و مصرف فرهنگی، از معنا تهی خواهد شد.
▫️اصول سهگانه برای بازنمایی صحیح نیمه شعبان در رسانهها
برای آنکه رسانهها بتوانند نیمه شعبان را نه صرفاً بهعنوان یک مناسبت، بلکه بهعنوان یک جریان تمدنی معرفی کنند، رعایت سه اصل کلیدی ضروری است:
۱. فرارَوی از بازنمایی مناسکی و ورود به حوزه گفتمانسازی: رسانهها نباید به ثبت و پخش آیینهای این روز بسنده کنند، بلکه باید آن را به بستری برای گفتمانسازی پیرامون مفاهیم بنیادین آن تبدیل نمایند. تحلیلهای تطبیقی میان مفهوم انتظار و پویاییهای اجتماعی، بررسی ابعاد تاریخی این روز و ارائه قرائتهای نخبگانی، از جمله راهبردهایی است که میتواند رسانه را از سطح به عمق بکشاند.
۲. بهکارگیری مدلهای ارتباطی چندلایه برای انتقال پیام: مطالعات ارتباطی نشان میدهند که پیامهای معنوی و فلسفی، زمانی که در ساختارهای تکلایه و خطی ارائه شوند، قدرت نفوذ خود را از دست میدهند. رسانههای متعهد باید با بهرهگیری از مدلهای چندلایه، از ترکیب روایتهای تاریخی، تحلیلی، هنری و تصویری برای انتقال پیام نیمه شعبان استفاده کنند. بهعنوان مثال، مستندهای تحلیلی، روایتهای سینمایی و تحلیلهای رسانهای، هرکدام لایهای از این پیام را به مخاطب عرضه خواهند کرد.
۳. مقابله با تقلیلگرایی و تحریف در روایتهای رسانهای: یکی از تهدیدهای جدی در بازنمایی مفاهیم اصیل، فرآیند تحریف و تقلیل است. رسانهها باید بهجای ارائه قرائتهای سطحی و احساسی، به اصالت مفهومی این روز پایبند بمانند. برای این منظور، ضروری است که #رسانهها از ورود به جریانهای احساسی صرف پرهیز کرده و به روایتسازی عمیق، #مستند و تحلیلی بپردازند.
https://eitaa.com/resane_roshangari