eitaa logo
کتابخانه و رسانه مفید (سواد رسانه)
424 دنبال‌کننده
298 عکس
203 ویدیو
840 فایل
ارائه کلیپها ، مقالات علمی و کتب مختلف متنی و صوتی مفید و معرفی کتابهای برتر در راستای دانایی بیشتر و رفع شبهات ارتباط با مدیر @basirat121
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کتابخانه صوتی
سه دقیقه در قیامت 31.mp3
35.14M
قسمت 1⃣3⃣ "تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم" * داستان اعجاز اشک * میزان اعمال، حقانیت است * تفاوت در ارزش‌گذاری * خط قرمز خدا * تفاوت معین و ناصر * فلان کار اجر صد شهید دارد به چه معناست؟ * غیبت را خیلی شوخی گرفتیم!!! * جایگاه اشک * گریه حقانی و گریه ظلمانی * اشک و اتصال به حقیقت * بکاء مومن و منافق * سیر و سلوک اشک می‌آورد اما هر اشکی علامت سیر و سلوک نیست. * مومن و حب گناه!!! محال است. @audio_ketab
ششمین اختر تابناک و علیه السلام تسلیت باد. دلم هواى دارد و غم صادق عزا گرفته دل من ز ماتم صادق دوباره مشکی به دست دل گیرم زنم به که آمد محرم صادق _______________________ بنال ای دل که در نای زمان فریاد را کشتند بهین آموزگار مکتب ارشاد را کشتند جهان باید به سوگ علم بنشینند که در دانشگه هستی، بزرگ استاد را کشتند - امام صادق علیه السلام فرمودند: أَقرَبُ ما یَکُونُ العَبدُ إلَی اللهِ وَ هُوَ ساجِدٌ نزدیکترین حالات بنده به حالت سجده است. (ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)  ۲- امام صادق علیه السلام فرمودند: إنَّ اللهَ عَزَّوَجَّلَ یََرحَمُ الرَّجُلَ لَشُدَةِ حُبِّ لُوَلَدُه. براستی که رحم می نماید مرد را، به سبب شدت محبت او به فرزندش. (ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)  ۳- امام صادق علیه السلام فرمودند: اثافى الاسلام ثلاثة: الصلوة و الزکوة و الولایة،لا تصح واحدة منهن الا بصاحبتیها سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: ، و که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست نمى‏ شود. (کافى جلد۲، ص ۱۸)  ۴- امام صادق علیه السلام فرمودند: ان من تمام الصوم اعطاء الزکاة یعنى الفطرة کما ان الصلوة على النبى (صلی الله علیه واله) من تمام الصلوة تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که بر پیامبر (صلی الله علیه واله) کمال نماز است.(وسائل الشیعه، ج ۶ ص ۲۲۱)  ۵- امام صادق علیه السلام فرمودند: الـرغبة فـى الـدنیـا تـورث الغم و الحزن والزهـد فـى الدنیا راحة القلب و البـدن. رغبت و تمایل به دنیا مایه غم و اندوه و زهد و بـى میلى به دنیا سبب راحتى قلب و بدن است. (تحف العقول، ص ۳۵۸) https://www.instagram.com/p/CBgOQPHAbqG/?igshid=jmrt4hzvfhai
هدایت شده از ذوالفقار حیدر
🌷🌷 ⁉️ ایرانیان چگونه شیعه شدند؟ 🔶 متأسفانه پیام های مغرضانه درباره نحوه شیعه شدن ایرانیها در فضای مجازی توسط وهابیون ،تکفیری و باستانگرایان پیرامون چگونگی شیعه شدن ایرانیان منتشر می شود و شیعه شدن آنان را از ترس شمشیر صفویه می دانند و مطالبی دروغ درباره شکنجه وحشیانه مردم تبریز توسط حکومت صفویه منتشر میشود که خنده آور است. سؤال اینجاست آیا میشود کسی را بزور عاشق چیزی کرد؟!!!! پاسخ قطعا خیر است. ✅پاسخ ✨ باید بپذیریم که استقرار و نفوذ یک مذهب در میان یک قوم، امری نه دفعی بلکه به صورت تدریجی است. ما نباید به دنبال تاریخ خاص و معینی باشیم. به نظر میرسد از زمانی که اولین ایرانی به تشیع گرایش یافته تا زمانی که تشیع در ایران فراگیر شد و اکثریت ایرانیان را شیعیان تشکیل دادند، حدود 10 قرن به طول انجامیده باشد. اتفاقاتی که طی 10 قرن اولیه اسلام در ایران به وقوع پیوست باعث فراگیری تشیع در ایران شد که به اجمال میتوان آنها را اینگونه مرور کرد، هرگز بحث زور و شکنجه و کشتار حقیقت ندارد و متأسفانه دشمنان تشیع تاریخ را جعل می کنند تا علت شیعه شدن مردم ایران مخفی بماند.: 1 ـ 2. نخست آنکه «جناب سلمان صحابه با وفای پیامبر و اهل بیت، فردی ایرانی و شیعی بود. در یمن نیز ایرانیانی وجود داشتند که متمایل به سمت اهل بیت بودند. یمن توسط حضرت علی (ع) و در زمان حیات رسول اکرم (ص) به اسلام ایمان آورد و اهل یمن از همان زمان با حضرت علی (ع) آشنا شدند؛ در حالی که ساحل خلیج فارس تا یمن تحت نفوذ ایران بود. 2 ـ 2. در دوره خلیفه دوم، وی تبعیضهایی بین عرب و عجم قائل شد که موجب آزردگی خاطر ایرانیان گردید. پس از کشته شدن خلیفه دوم به دست یک ایرانی، فرزند وی چند تن از ایرانیان موجود در مدینه را به قتل رساند. اما وقتی حضرت علی(ع) به حکومت رسید اعلام کرد که بین عرب و عجم تفاوتی نیست و عرب هیچ گونه فضلی بر عجم ندارد و این باعث شد تا ایرانیان به حضرت علی(ع) گرایش پیدا کنند. همچنانکه «امام زین العابدین(ع)» با خریدن و آزاد کردن تعداد زیادی از بردگان و بندگان غیر عرب، جمعیت زیادی از موالیان در مدینه ایجاد کرد که محب اهل بیت(ع) بودند. 3 ـ 2. پس از شهادت حسین بن علی(ع) ایرانیان متوجه شدند از اسلام دو قرائت وجود دارد: اسلام یزیدی و اسلام حسینی. بنی امیه با آن سابقه ظلمها و اعمال تبعیضها نمیتوانست در قلوب ایرانیان جایی داشته باشد و به صورت طبیعی ایرانیان به سوی امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) گرایش پیدا کردند و بعدها در سقوط بنی امیه بیشترین کمکها را نمودند. زیرا بنی عباس با شعار حمایت از آل محمد (ص) قیام کردند. اما بعد معلوم شد که این جریان نیز با جریان اهل بیت فاصله دارد. 4 ـ 2. در طول تاریخ، برخی از شاگردان امام جعفر صادق و سایر ائمه ـ علیهم السلام ـ در ایران حضور یافتند و به طور گسترده مکتب اهل بیت(ع) را تبلیغ کرده و ایرانیان را به مذهب آنان دعوت میکردند. 5 ـ 2. حضور حضرت امام رضا(ع) در خراسان عامل دیگری است. یکی از دلایلی که «مأمون» میخواست امام رضا(ع) را ولیعهد کند، مقابله با عربهایی بود که از برادرش «امین» حمایت میکردند. تحلیل وی این بود که با ولایت عهدی امام رضا(ع) هم ایرانیان شیعی را به سوی خود جذب خواهد کرد و هم شیعیان عرب؛ و این باعث تقویت قدرت وی و ضعف امین خواهد شد. 6 ـ 2. بسیاری از امام زادگان از ظلم «منصور دوانیقی» و دیگر خلفای ستمگر به ایران آمدند و پراکندگی آنان در سراسر ایران عامل دیگری در گسترش تشیع در ایران بود. همانطور که حضور «حضرت معصومه(س)» در قم، «حضرت شاه چراغ(ع)» در شیراز و «حضرت عبدالعظیم(ع)» در ری، از دلایل مهم روی آوری مردم ایران به سمت تشیع است. 7 ـ 2. در عصر سلاطین شیعهی آلبویه موجبات تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) بیش از پیش فراهم شد و کتب مهم شیعی مثل تهذیب، استبصار، کافی و من لایحضره الفقیه در این زمان تألیف شد. بزرگانی چون شیخ صدوق، شیخ مفید، شیخ طوسی، سید مرتضی و سید رضی توانستند در این عصر اسلام شیعی را به مردم معرفی نمایند. 8 ـ 2. در دوره ایلخانان، حضور علامه حلی به مدت 10 سال در ایران و آزادی وی در بیان احکام و مهارت او در فقه و کلام و نیز تلاشهای «خواجه نصیر الدین طوسی» عامل دیگری در این زمینه است. 9 ـ 2. حلقه آخر این جریان تاسیس دولت صفویه و اعلام تشیع به عنوان مذهب رسمی و حضور و دعوت از علمای شیعه از سراسر جهان اسلام است. این همه سبب شد تا بالاخره در عصر صفویه پس از طی 10 قرن، اسلام شیعی در ایران گسترش یابد و به صورت یک مکتب و مذهب فراگیر در این کشور معرفی شود. 🆔 @pasokh_nahadazal
هدایت شده از روشنگری
عرضه سه عنوان از پرفروش ترین کتابهای حال حاضر کشور به قلم توانمند در قالب زندگی نامه داستاتی شیخ مرتضی انصاری و شرح دلدادگی های عرفانی و مجاهدت های فقهی اوست. داستان باورناپذیر شکست انقلاب اسلامی و حیات جریان خستگی ناپذیر مبارزان جبهه حق است. و درس گفتارهایی در شناخت نگاه سید شهیدان اهل قلم به و مبانی هنر و صنعت در آن وادی است. قیمت پشت جلد این مجموعه 100 هزار تومان است که با (25 هزار تومان تخفیف) و تنها با قیمت 75 هزار تومان به عموم علاقه مندان ادبیات انقلاب اسلامی تقدیم می شود. نخل و نارنج 35000👈27000 تومان ارتداد 35000👈27000 تومان ماجرای فکر آوینی 30000👈21000 تومان 📚 توجه کنید که این طرح بانی شخصی داره و تعداد کتابهای نذری هم محدوده برای همین: 📌 اولا اگه قصد سفارش برای خودتون دارید یه خورده عجله کنید 📌 و ثانیا با انتشار این پیام، تو پخش نذرِ فرهنگی ما کمک کنید... آیدی جهت ثبت سفارش👇 @mosafer1979 🔰 به کانال ما در ایتا بپیوندید...👇 eitaa.com/joinchat/2250047509C9b7ca4ffd1
با سلام الله علیها مبارک باد. امتیاز منحصربه‌فردحضرت فاطمه معصومه است که ثواب آن پاداش و جایزه بزرگی دارد : حضرت معصومه تنها است که امامان معصوم به زیارت آن حضرت تأکید کرده و پاداش آن حضرت را معادل با دانسته‌اند: بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ قَالَ الرَّاوِي وَ كَانَ هَذَا الْكَلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ يُولَدَ الْكَاظِمُ عَلَيْهِ السَّلَامُ[10] امام صادق (ع) قبل از تولد امام کاظم (ع) ضمن تبیین جایگاه قم و قداست آن به جهت دفن فاطمه معصومه درآن؛ پاداش زیارت این با نو را ورود به بهشت معرفی کرد 1-«عَنْ سَعْدِ بْنِ سَعْدٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع عَنْ زِيَارَةِ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع بِقُمَّ فَقَالَ مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ» سعد اشعری که از بزرگان قم بوده است واز علمای بزرگ وصاحب نام که از اصحاب بزرگوار ائمه است از امام رضا (ع) درباره زیارت قبر فاطمه معصومه در قم سئال نمود امام فرمود پاداش آن بهشت است. 2-«عَنِ ابْنِ الرِّضَا ع قَالَ مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ[11]» امام جواد (ع) فرمود هرکس قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند پادش او بهشت است؛ زیارت بامعرفت و با حفظ جوانب و لوازم زیارت و شروط مخصوص آن مانند دیگر زیارات که اجتناب از محرمات و مراقبت از واجبات و رعایت حقوق الناس از مهم‌ترین شرایط قبولی زیارت و حفظ ثواب آن است. موقعیتی وبرتری جایگاه و قداست و برکات آن از وجود حضرت معصومه (س) است؛ یکی از برکات حضور حضرت معصومه در ایران و قرار گرفتن قبر شریفش در قم حوزه سترگ قم است که در سایه این بانوی کریمه صدها دانشمند و عالم بزرگ تربیت‌یافته و در تولید علوم الهی و گسترش آن کوشیده‌اند؛ اهل قم باید قدرشناسی کنند از حرم این بانوی بزرگ که نام آن‌ها به جهت قبر این بانو در معراج نبوی گفته‌شده است و آیاتی از قرآن درشان این شهر مقدس توسط امام معصوم تفسیر شده است. 🇮🇷 https://www.instagram.com/p/CBv4o0-J5UX/?igshid=aecb3myzs939
هدایت شده از کتابخانه صوتی
📗📗 شهید علی صیاد شیرازی (۲۳ خرداد ۱۳۲۳ – ۲۱ فروردین ۱۳۷۸) فرماندهِ اسبق نیروی زمینی ارتش و عضو شورای عالی دفاع و از فرماندهان بزرگ جنگ ایران و عراق بود که ۳۲ سال از عمر خود را در خدمت در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش گذراند. شهید صیاد زادهٔ روستای کبودگنبد شهرستان درگز استان خراسان رضوی بود. صیاد در سال ۱۳۴۳ وارد دانشکده افسری شد وی پس از فراغت از تحصیل در شیراز، دوره رنجر و چتربازی را با رتبه عالی گذراند. او در اصفهان دوره تخصصی توپخانه را طی کرد و از سال ۱۳۴۸ به لشکر زرهی تبریز پیوست و خدمت رسمی خود را در نیروی زمینی آغاز کرد. پس از ازدواج در اوایل سال ۱۳۵۱ برای تکمیل تخصص توپخانه به آمریکا اعزام شد. صیاد شیرازی ، دوره سه ماهه تخصص «هواسنجی بالستیک» را در شهر «فورت سیل» ایالت «اوکلاهما» با نمره عالی و احراز رتبه نخست از میان ۲۰ افسر آمریکایی و ایرانی به پایان رساند. پس از پیروزی انقلاب تلاش های صیاد در سازمان دهی ارتش و ساختار نیروهای مصلح متجلی شد.از مهم‌ترین اقدامات او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، می‌توان به تهیه طرح‌های عملیاتی که منجر به شکستن حصر شهرهای سنندج و پادگان‌های مریوان، بانه و سقز شد ،اشاره کرد. شهید صیاد در بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ به وسیله عوامل مسلح سازمان مجاهدین خلق در پوشش رفتگر، مقابل در منزل مسکونی‌اش واقع در تهران ترور و به فیض شهادت نائل آمد. آیت‌الله بهاء الدینی (ره) درباره شهید صیاد فرموده اند : اگر صیاد شدید، هم دنیا دارید و هم آخرت... @audio_ketab