eitaa logo
رسانه شریف
433 دنبال‌کننده
378 عکس
351 ویدیو
3 فایل
ابراهیم شریفی هستم تحصیل کرده حوزه علمیه قم پژوهشگر اخلاق و رسانه سعی دارم مطالب مفید را با شما به اشتراک بگذارم اگر نکته نظری داشتید با مدیر کانال ارتباط بگیرید: https://eitaa.com/Sharifi_khoyi
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
📱محققان ژاپنی رکورد سرعت اینترنت را با «۱ پتابیت بر ثانیه» شکستند. با این سرعت می توان در هر ثانیه ۲۰۰۰ فیلم سینمایی با کیفیت 4k را دانلود کرد!😳 👇👇 پ.ن: برای چنین سخت افزاری، نرم افزار و پیوست فرهنگی اش را آماده کرده ایم⁉️ به فرمایش حضرت آقا، این طوری نباشه که ابتدا تکنولوژی وارد بشه ، بعد بگردیم دنبال مدیریت کردنش😞 🔵 خوبه علاج واقعه قبل از وقوع کرد... یا این که دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست...💯 🔰با ما همراه باشید ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀پاسخ استاد مسلم فلسفه، استاد دینانی، به این پرسش که چرا فلسفه میخانیم⁉️ 👌 شفاف تر از این نمیشد دیگه...😉 🔰با ما همراه باشید ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 دیدگاه عبدالکریم سروش درباره امام خمینی(ره) 📣 مقایسه امام با حاکمان گذشته ایران 🔰با ما همراه باشید ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
13.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀بازی با مقدسات در بازی رایانه‌ای 🔹بازی هایی در برای بچه ها👼 ✴️ در این بازی ها به بچه ها، نفرت افکنی علیه امام و رهبری و سردار سلیمانی آموزش داده می شود😳 🔔 مواظب مصرف رسانه ای کودکانمان باشیم💯 🔰با ما همراه باشید ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
این ۱۰ فیلم را ببینید؛ قهرمانانش شخصیت اخلاقی پیچیده‌ای دارند 🔸 | شماره ۶۳ 📝 نویسنده: پایک هانس | مترجم: علی اصغر محمدزاده 🔖در بعضی از فیلم‌ها و سریال‌ها تکلیف شما با شخصیت اول فیلم روشن است و وقتی با دوستتان در مورد فیلم صحبت می‌کنید با او در مورد شخصیت خوب و بد فیلم هم‌نظر هستید. اما در بعضی از فیلم‌ها نمی‌توانید بگویید آن شخصیتی که داستان فیلم حول محور او بود، شخص اخلاقی بود یا غیراخلاقی، تصمیمش درست بود یا نادرست، و احتمالا با دوستتان در مورد درست یا غلط بودن کارش هم‌نظر نیستید. و همین ابهام باعث جذابیت این فیلم‌ها می‌شود و احتمالا تا مدت‌ها ذهن بیننده را درگیر خواهد کرد. در این فهرست نویسنده ۱۰ فیلم را معرفی می‌کند که چنین شخصیت‌هایی دارند. 🌐 در سایت خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان متن کامل این مقاله را بخوانید. 🔰با ما همراه باشید ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عصر اطلاعات، نه...عصر انفجار اطلاعات، آری 🔔  عبارت هایی چون عصر دیجیتال یا ارتباطات و اطلاعات را برای این دوره از زندگی بشری شنیده ایم ولی برای توصیف عصر حاضر یعنی زمانی که ما در اون در زندگی می‌کنیم، به نظر عصر انفجار اطلاعات زیبنده است ✳️ در حال حاضر هر خانواده به طور میانگین سالانه اطلاعاتی معادل حافظه داخلی 65 دستگاه گوشی هوشمند آیفون با حافظه داخلی 32 گیگابایات تولید می‌کنه😳 و این همان بشری است که گاها روزنامه ها با ۲ یا ۳ روز تاخیر به دستش می رسید و صرفا با تعداد کاملا محدودی از اخبار از طریق روزنامه ها و تلویزیون و رادیو مواجه می شد. ولی امروز حتی به ثانیه هم نیست بلکه آنلاین قدرت تماشای هر رویدادی در هر نقطه از جهان را دارد😨 🌀 حال به نظرتون چقدر از این اطلاعات تولید شده برا ما مفید هستند؟ جالبه بدونید  تحقیقات نشان داده که حدودا تنها 22 درصد از حجم کلی اطلاعات موجود در جهان مفید بودند و کمتر از 5 درصد اطلاعات مفید مورد تحلیل و بررسی و پردازش قرار گرفتند. حال بماند که بیشتر اطلاعاتی که توسط افراد در شبکه های اجتماعی منتشر میشه غیر مفید و حتی مضر هست به گونه ای که مخاطبینش را دچار مشکلات عصبی و روانی و نگرشی و رفتاری و ... می کند. 🔷 در این عصر انفجار، تشخیص درست و غلط سخت و پیچیده شده است. مقوله‌هایی همانند جعل از واقعیت یا شکاف دیجیتال و یا مفهوم کنش‌پذیری( نسبت به زمانی است که شخص دسترسی تسلط به اطلاعات پیدا کرده است.) از مهم ترین مباحثی است که ذیل این عنوان می توان انجام داد. 🔵 حال سوال این است اگر در عصر انفجار اطلاعات علاوه براین که ورودی اطلاعات را محدود کنیم و خود را ملزم به دریافت هر نوع اطلاعاتی از هر کجا نکنیم باید از زمانی هم صحبت کنیم که فرض بفرمایید به اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌ایم و استطاعت این بوده که این اطلاعات آنالیز شود، بعد از آن چه کنشی در سطح محلی و جهانی باید انجام شود؟ یعنی همان کنش گری؛ مطلبی که معمولا مغفول است. ✍ ابراهیم شریفی پژوهشگر اخلاق و رسانه 🔰با ما همراه باشید ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راستش این مدل چیزهارو که میبینم یاد وضعیت حجاب توی جامعه میفتم. اوج کاریکه انجام میدیم برای اسلامی کردن خونه و معماری همینه😊. آپارتمان رو میسازی و روش با خط خوش صلوات می‌نویسی. خب خونه ی اسلامی آمادست😊😔. خیلی از کارای ما از همین دسته. بانک رو ول کردیم و ملت رو کرور کرور ربا خوار میکنیم، اونوقت بخشنامه میدیم جهت رعایت شئون اسلامی به بدحجاب ها خدمات ندن😭😳😁☺️.نمیخوام از بدپوششی دفاع کنما. می‌خوام بگم قصه خیلی عمیق تر از این کارآست عزیز برادر. @besalamen_amenin •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
✔️ صفحات مجازی اعضای تحریریه کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء(1) 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 1. کانال مرکزی نویسندگان حوزوی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 2. امیر خندان / یادداشت های یک طلبه https://eitaa.com/joinchat/3042705412C34cb363564 3. محمدجوادمحمودی/ نگاشته https://eitaa.com/joinchat/3219521655C6285a1161b 4. هادی سیاوش کیا / ماجراجو https://eitaa.com/joinchat/3200516280C773819cac7 5. علی کردانی / باران قلم https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9 ۶. مجتبی میرزایی/ روز نوشت های من https://eitaa.com/joinchat/2406875232Cf7de81af93 ۷_ محمدرضا سلیمانی/ تحلیل سیاسی https://eitaa.com/joinchat/1934426112C64072d8177 ۸_مجتبی عادل پور / فکر شنبه https://eitaa.com/joinchat/3625713770C7282d47d62 ۹_ابراهیم شریفی/ رسانه شریف https://eitaa.com/joinchat/2475425835Cc5dbbb46cd 10. محمدرضاآتشین صدف / نیمکت کنار دکه پارک https://eitaa.com/joinchat/4103798806Cd0a42f25ce ۱۱. سیدهادی چاوشی/ برش نوشته https://eitaa.com/joinchat/3866689722Cca3d3faf97 12. محسن عبدالله زاده/ خاطرات نوه مستر هنفر https://eitaa.com/joinchat/2542272635C1ac69b1a07 13. علی اسفندیار / پویانویسی https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815 @HOWZAVIAN
🌐 ضرورت تأسیس مؤسسات دانش بنیان با محوریت علوم انسانی در حوزه های علمیه 💠 شرکت دانش‌بنیان یا شرکت متمرکز بر دانش، (Knowledge enterprise) به شرکت‌هایی گفته می‌شود که دانش و فناوری، جزئی جدایی‌ناپذیر از دارایی آن‌ها است. ❇️ اساس تشکیل ها تولید محصولی نو بنیاد است، محصولی که حاصل سرمایه گذاری در حوزه پژوهش است، حوزه ای که همواره در علوم انسانی ما از آن غافل بوده ایم چرا که تمرکز مسئولین عمدتا در بخش صنایع بوده است. این را آمار به ما می گوید که اکثر قریب به اتفاق این نوع مؤسسات در حوزه مهندسی بوده است نه در علوم انسانی! 🌀 حوزه علوم انسانی پیچیدگی‌های مخصوص خود را دارد ولی آنچه دردناک است عدم اهتمام مسئولین علمی کشور نسبت به این حوزه ها می باشد و حال آنکه نگرش به رشته های تحصیلی در کشورهای غربی کاملل متفاوت است تا به حدی که مهمترین عامل برتری کشورهای غربی قطعا علوم تجربی یا ریاضی نبوده بلکه از ابتدا تا کنون خود و جهان را توسط کنترل و اداره کرده اند هر چند در ظاهر چیزی که از آنها می بینیم آثار و نتایج علوم فنی بوده است. ولی باید توجه داشت کارکرد، جهت گیری و حتی روش استفاده همین علوم را نیز با بهره گیری از علوم انسانی تعیین می کنند  و این مهمترین دلیل موفقیت آنها در مباحثی مانند اقتصاد و سایر حوزه هاست. آنها کیفیت بالای آموزش و استاندارهای کیفی برای رشد جوامع خود را با تاکید بر علوم انسانی تضمین می کنند که در نهایت به ارتقاء کیفیت اقتصادی و اجتماعی منتج می شود. 📣 ادامه دارد... ابراهیم شریفی استاد حوزه و پژوهشگر •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎 @Resanesharif
🌐 ضرورت تأسیس مؤسسات دانش بنیان با محوریت علوم انسانی در حوزه های علمیه(۲) 🔷 سال‌های متمادی این تفکر اشتباه در خانواده‌ها وجود داشت که تحصیل در علوم‌ انسانی آینده‌ای ندارد و نمی‌تواند به درآمدزایی منجر شود. نتیجه‌ تصمیم و انتخاب خانواده‌ها، این بود که دانشگاه‌ از حضور افراد توانمند در این حوزه محروم بود، اتفاقی که تاثیر خود را در صنعت نیز به‌جا گذاشته است. 🔵به عنوان مثال زمانی برای بخش حمل و نقل درون‌شهری کلانشهر تهران ضرورت راه‌اندازی مترو احساس شد. بعد از سال‌ها خطوط مترو راه‌اندازی شد و توسعه پیدا کرد، اما همین مترو که توانسته بار اعظم مشکلات جابه‌جایی شهروندان را به‌دوش بکشد محملی برای بروز و ظهور فقر، کودکان کار، سرقت و... هم هست. حال اگر این مسائل اجتماعی به‌جای خودش حل نشود، ممکن است روزگاری برسد که با وجود سرویس گسترده متروی تهران علاقمندی به استفاده از آن کم و کمتر شود. ✳️ حوزه های علمیه به عنوان نهاد اصلی تئوری ساز انقلاب اسلامی و رکن نظریه پردازی دینی که رسالت اصلی اش تدوین علوم انسانی اسلامی است موظف است در عرصه تأسیس مؤسسات دانش بنیان فعالیت جدی کند. شاید برخی از عزیزان بفرمایند در دانش های مختلف، مؤسسات زیادی در قم و شهرستان ها فعالیت می کنند ولی آنچه رخ می دهد تحصیل دانش است نه تولید دانش(البته برخی کارهای خوب در برخی مؤسسات را منکر نیستم مثل کتب تولیدی فقه معاصر) 🔻 تقویت علوم انسانی و توجه به بسیاری از ایده های کاربردی فارغ التحصیلان آن موجب می‌شود حتی مسائل و آسیبهای اجتماعی درک شوند و برای رفع آنها راه‌حل پیدا شود.  🔽 برای تقویت علوم انسانی، هر چند هدایت پایان‌نامه‌های طلاب در سطوح ۳ و ۴ و نیز راه اندازی فضای آکادمیک ضروری است ولی راه اندازی موسسات دانش بنیان در حوزه علوم انسانی است که در آن فارغ‌التحصیلان نخبه حوزوی کار کنند و برای مراکز مختلف دولتی وحاکمیتی و... متناسب با نیازشان مسائل را حل کنند و تولید علمی را با ماهیت پویا دنبال کنند که انشالله این امر مهم توسط مسئولین دغدغه مند حوزه رخ خواهد داد. ✍ ابراهیم شریفی استاد حوزه و پژوهشگر 🔰با ما همراه باشید ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
💠ما انتخاب می‌خواهیم اما انتخاب نمی‌کنیم! ✍ ابراهیم شریفی 🔔 به نظر می رسد همگان معتقد باشند در عصر اطلاعات با وجود این همه داده، انتخاب کردن کار دشواری نباشد چرا که عدم انتخاب به جهت جهالت است و حال آنکه امروزه خیلی زیاد هم می دانیم و دیگر جهلی در کار نیست. 🔻 ولی جالب است که ما مردمان عصر اطلاعات، در لحظه تصمیم‌گیری از میان انبوهی از گزینه‌ها تجربه‌ای را از سر می‌گذرانیم چنانکه این امر باعث خاموش شدن دستگاه تصمیم‌گیری ما می‌شود و بجای اطمینان، حاصل شده است. ⁉️ مثلا وقتی وارد دیجی کالا یا سایت فیلیمو و غیره شده اید و قصد انتخاب موردی برای خرید و یا تماشای فیلم هستید که مثلا در فیلیمو بیش از ۲۰هزار محتوا روی آن قرار دارد و یا سایت معروف نت فلیکس با منویی با حدود ۶۰۰۰ عنوان رو به رو هستید. ‼️و یا با یک اکانت در شبکه های اجتماعی، شانس مواجهه و ارتباط با بیش از حدود ۵ میلیون کاربر فعال در پیدا میکند و یا موتورهای جستجو که برای یک سرچ ساده بیش از هزاران را صفحه را برای شما به صف میکند و... ✴️ با این همه اطلاعات و دیتا، آنچه رخ می دهد تردید بیشتر است نه انتخاب یعنی قدرت انتخابمان را از دست می دهیم 🔵 به ظاهر آزادی در انتخاب و قدرت بر اختیار داریم اما مشکلی وجود دارد با عنوان “انتخاب‌های خیلی زیاد”. و به عنوان محققان پیشرو این حوزه مطالعاتی، یافته‌اند که غرق شدن در گزینه‌ها می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌ای ناخوشایند با عنوان «» شود. 💯 مردم معمولا به این امر گرایش دارند تا به بیشترین گزینه‌ها دسترسی داشته باشند. چه خرید خودرو مد نظر باشد چه غذا، به سمت شرکت‌هایی جذب می‌شوند که گزینه‌های بیشتری را ارائه می‌دهند؛ چرا که باور دارند که انتخاب‌های زیاد شانس یافتن بهترین مورد را افزایش می‌دهد اما وقتی واقعا به تصمیم‌گیری از میان تمام آن گزینه‌ها می‌رسیم مردم ممکن است واقعا فلج شوند و از تصمیم‌گیری اجتناب کنند. حتی بدتر، ممکن است نهایتا وقتی تصمیم گرفتند دچار استرس و افسوس بیشتری درباره انتخابشان شوند. 📣 برداشتی آزاد از مقاله دکتر توماس سالتزمن(متخصص روان-فیزیولوژی اجتماعی و مدیر آزمایشگاه در دانشگاه بوفالو نیویورک) در سایت https://theconversation.com 🔰با ما همراه باشید ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️  روضه و تعزیه، تبلور رسانه ای عاشورا 🌀 دیباچه؛ حضرت امام روح الله فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ بخشی از این ماندگاری مرهون برخی از سنت و آئین هایی است که از عاشورا تا به امروز در ملل مختلف به سبکهایی متفاوت ظهور داشته است از همین روست که شاهدیم بعد از انقلاب که برخی از نواندیشان، صحبت از روش های جدید مراسمات محرم را می دادندحضرت امام می فرماید: عزاداری ها به همان سبک سنتی برگزار گردد. بزرگترین دلیل این اهتمام را در خود این آئین ها و ضریب نفوذ رسانه ای آنها در ایجاد شور و حماسه از یک سو و نیز بصیرت آفرینی و شعور افزایی از سویی دیگر دانست. 🔵 و اما تعزیه؛ تعزيه را چنین توصیف می کنند؛ گونه اي از ادبيات دراماتيک ايراني است که مي توان آن را با نمايشهاي مصيبت آميز غربي مقايسه کرد. نکته قابل تامل در مورد تعزيه این است که تعزیه تنها نمايش بومي جهان اسلام است. اين سنت نمايشي، عميقا در شعاير ديني ريشه دارد، آميزه اي از باورهاي اسلامي شيعه و سنن ايراني است. 🔰روضه و ما ادراک روضه؛ روضه و روضه خوانى به معناى ذکر مصیبت‏ سید الشهدا (ع) است که امامان بر آن تاکید داشته و آن را یکى از عوامل زنده نگه داشتن نهضت‏ حسینى و پیوند روحى و عاطفى شیعه با اولیاء دین دانسته اند. روضه خوانی، شکلی از موسیقی مذهبی است که با وفاداری به دستاوردهای موسیقی دستگاهی ایران و با توجه به مضامین عاشورایی شکل گرفت. وظیفه روضه خوان تنها این نبود که مخاطبان را محزون و گریان کند بلکه روضه خوان سعی می کرد با بیان پندهای واقعه عاشورا، راه سعادت در زندگی را به عزاداران بشناساند ✳️ نقطه عطف؛ آنچه در این دو عنصر اساسی رسانه ای، مشترک است بهره مندی از صنعت در آنهاست. تداعی از تکنیک هایی است که در دانش بلاغت از آن سخن به میان می آید، دانشی که به ما می گوید که چگونه معنا شکل می گیرد و ما چگونه باید معنا سازی کنیم و مردم چطور به سمت یک معنا جذب می شوند و این در واقع نقطه پیوند رسانه و مهارت های تبلیغی با علم بلاغت است که تبلور این پیوند را در تعزیه و روضه می بینیم. 💠 توصیه تبلیغی؛ این دو ابزار رسانه ای مهم یعنی روضه و تعزیه به شدت برای تبلیغ معارف دینی و معارف عاشورایی ضروری است لذا مبلغین عزیز و سازمان ها, نهادها و تشکل های تبلیغ محور باید بیش از پیش بر این مساله تمرکز کرده و به دنبال آموزش ، نشر و بروزرسانی محتوایی و دیالوگی این رسانه ها باشند. ✍ ابراهیم شریفی استاد حوزه، پژوهشگر اخلاق و رسانه 🔰با ما همراه باشید ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif