eitaa logo
پژوهشگاه ما ...
678 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
74 ویدیو
106 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح، سلسله وبینارهای «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریان شناسی» از سوی دبیرخانه علوم انسانی اسلامی مفتاح و با همکاری پژوهشکده زن و خانواده برگزار می‌شود. این دوره با هدف ﺟﺮﯾﺎنﺳﺎزی ﻋﻠﻤﯽِ ﮔﻔﺘﻤﺎن اﺳﻠﺎﻣﯽ در ﺣﻮزه ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﺸﻮر برگزار خواهد شد. سرفصل‌ها و اساتید دوره بدین شرح است؛ ۱ – جریان‌شناسی فمینیسم؛ نگاهی تاریخی به پیدایش فمینیسم و تداوم آن تا زمان حاضر| استاد: دکتر فریبا علاسوند. ۲ – مبانی فلسفی فمینیسم | استاد: دکتر نرجس رودگر. ۳ – نقش کتاب مقدس و ارباب کلیسا در ظهور فمینیسم | استاد: دکتر مسعود طالبی. ۴ – خانواده در نگاه فمینیسم | استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل چراغی کوتیانی. ۵ – نقد مبانی معرفتی فمینیسم اسلامی | استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین مجید دهقان. ۶ – جریان‌شناسی فمینیسم اسلامی و بررسی شخصیت‌های آن | استاد: دکتر محسن بدره. ۷ – شکل‌گیری جریان‌های فمینیستی در ایران(بررسی دوره قاجار و پهلوی) | استاد: دکتر علیرضا بهرامی. ۸ – نقد و بررسی جریان‌های فمینیستی در ایران پس از انقلاب | استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد. ۹ – تاثیر فمینیسم اسلامی بر فقه | استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بستان نجفی. ۱۰ – گره‌ها در منازعات چندفرهنگی‌گرایی و فمینیسم با تأکید بر زن مسلمان | استاد: دکتر زهرا داورپناه. شایان ذکر است؛ این دوره بصورت مجازی و کاملا رایگان در فصل تابستان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به حضور در این وبینارها می‌توانند با ارسال نام و نام خانوادگی خود به همراه رشته و مقطع تحصیلیشان به شماره ۳۰۰۰۶۴۶۴۰۰ ثبت‌نام و در این دوره شرکت کنند. در صورت تایید، لینک جلسه مجازی به همراه تاریخ و زمان جلسه برای ثبت‌نام کننده ارسال خواهد شد. مخاطبان جهت اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۰۳۹۴۹۲۹۶ تماس حاصل نمایند.
حجت الاسلام دکتر سید رضا حسینی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد و مولف اثر ارزشمند پژوهشی «الگوی تأمین اجتماعی از دیدگاهاسلام وغرب»: برای حل مشکلات باید یک رشته یا گرایش به نام بیمه و تأمین اجتماعی در حوزه داشته باشیم. البته یک درس تأمین اجتماعی برای عموم طلاب نیز گذاشته شود خوب است چرا که تأمین اجتماعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اسلام و فقه ماست که باید آموزش داده شود.
مصاحبه دکتر سیدرضا حسینی در باب تامین اجتماعی.pdf
178.5K
متن مصاحبه حجت الاسلام دکتر سید رضا حسینی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد و مولف اثر ارزشمند پژوهشی «الگوی تأمین اجتماعی از دیدگاهاسلام وغرب»با موسسه مفتاح حوزه به مناسبت گرامیداشت روز تامین اجتماعی ................ @mrisc_rihu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
اولین دوره سلسله وبینارهای میان رشته‌ای با عنوان «کرونا و معنویت» با حضور اساتید زیر برگزار می شود: 1. پروفسور مسعود آذربایجانی استاد تمام گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 2. دکتر علم الهدی دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور؛ 3. دکتر محمود آزادی دکترای روانشناسی؛ 4. دکتر محمد مهدی احمدی فراز عضو هیأت علمی دانشگاه شهید اشرفی شاهرودی اصفهان؛ 5. دکتر سیدروح الله موسوی زاده عضو هیأت علمی گروه طب تسکینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛ 6. دکتر ایمان روحبخش پزشک طب تسکینی بیمارستان پرینس مارگارت تورنتو کانادا؛ 7. پروفسور عبدالعزیز ساچه دینا رئیس دپارتمان علوم مذهبی دانشگاه جورج میسون آمریکا؛ 8. اورس مونچ روانشناس و درمانگر طب تسکینی از مجموعه کلینیک های DRK برلین آلمان؛ 9. آنجلیکا فایکنر فعال طب تسکینی دانشگاه علوم پزشکی سالزبورگ اتریش؛ شروع دوره: پنجم الی پانزدهم مردادماه؛ مهلت ثبت نام: 4 مردادماه همراه با اعطای گواهینامه معتبر ..................... https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
آثار و عوارض منفی طلاق / فاصله از دینداری؛ یکی از عوامل موثر در طلاق: (گفتگو با حجت الاسلام دکتر حسین بستان مدیر و عضو هیأت علمی گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) کلیک کنید. http://vasael.ir/0004JL @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده ........... @mrisc_rihu
به نقل از اداره آماده سازی و چاپ: کتاب فقه عفاف جنسی «رویکرد فردی» اثر حجت الاسلام دکتر حسین بستان مدیر و عضو هیأت علمی گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد. ............... این اثر ارزشمند پژوهشی از مجموعه طرحهای فقه و عفاف جنسی است که به سفارش و مشارکت جبهه فرهنگی عفاف و حجاب و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فرایند تحقیق و نگارش آن انجام شده و به جامعه علمی و آحاد عموم جامعه تقدیم می شود. .................................... @mrisc_rihu
انجمن ایرانی تاریخ اسلام شعبه خراسان با همکاری موسسۀ پژوهش‌های تاریخی کتیبه و کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام مشهد برگزار می‌کند: نشست علمی منظومه‌های شیعی و ظرفیت‌های پژوهش تاریخی (با تاکید بر منظومۀ علی نامه) سخنران دکتر رضا بیات، پژوهشگر ادبیات شیعی و مصحح منظومۀ علی نامه دبیر نشست دکتر مهدی مجتهدی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد جمعه ۲۷ تیر‌ماه۱۳۹۹ ساعت ۲۱ الی ۲۲ اتاق اندیشۀ کتابخانۀ تخصصی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام توجه: برای حضور در این نشست مجازی، ثبت‌نام کنید: https://eklm.ir/Jm8G1 @imamalislib @ISIH_Mashhad @katibeins
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ساعت 22 لغایت 23هر شب ساعت تبادل و معرفی گروه و کانالهای مرتبط با گروه پژوهش است. از این رو از شکیبایی و همراهی شما سپاسگزاریم.
کانالی برای مشتاقان فقه و اصول #و هر آنچه در راه تحصیل لازم دارید ✅ @doroos12 http://eitaa.com/joinchat/862912512C60a20205d1 این کانال به صورت روزانه توسط طلاب بروز می‌شود! پس فرصت را از دست ندهید و عضو شوید! 👆👆
💢 چه تفکرات اشتباهی باعث می شود حالمان خراب شود؟ ✍🏻رابرت لی هی 1️⃣ ذهن‌خوانی mind reading فکر می کنید، بدون شواهد کافی می دانید که دیگران به چه چیزی فکر می کنند. مثل : ”جواب سلامم را نداد، پس حتما از دست من ناراحت است. 2️⃣ پیش‌گویی furtune telling پیش بینی می کنید که حوادث آینده، بد از آب در می آیند یا این که خطرات زیادی شما را تهدید می کند. مثل : ”در امتحان شکست می خورم” یا ”کاری گیر من نخواهد آمد”. 3️⃣ فاجعه‌سازی catastrophizing معتقدید هر چه اتفاق افتاده یا خواهد افتاد به شدت افتضاح، ناخوشایند و غیر قابل تحمل است. مثل : ”افتضاح می شود اگر در دانشگاه قبول نشوم”. 4️⃣برچسب زدن labling به خودتان یا دیگران، صفات کلی و منفی نسبت می دهید. مثل : ”من آدم بدبختی هستم” یا من آدم بی ارزشی هستم”. 5️⃣ نادیده گرفتن جنبه‌های مثبت discounting positives مدعی هستید که کار های مثبت خودتان یا دیگران پیش پا افتاده و ناچیز هستند. مثل: ”این کار از عهده همه بر می آید” یا ”قبول شدن در کنکور که کار مهمی نیست”. 6️⃣ فیلتر منفی negative filter تقریبا همیشه جنبه های منفی را می بینید و به جنبه های مثبت توجه نمی کنید. مثل: ”هیچ کس مرا دوست ندارد”. 7️⃣ تعمیم افراطی overgeneralizing بر پایه یک حادثه، الگو های کلی منفی را استنباط می کنید. مثل: ”این اتفاق همیشه برای من اتفاق می افتد” یا ”در همه کار ها شکست می خورم”. 8️⃣ تفکر دوقطبی dichotomus thinking به وقایع پیرامون و انسان های اطراف با دید همه یا هیچ نگاه می کنید. مثل : ”همه مرا طرد می کنند” یا همه وقتم تلف شد“. 9️⃣ باید اندیشی should به جای این که حوادث را بر پایه چیزی که هستند ارزیابی کنید. بیشتر آن ها بر اساس چیزی که باید باشند، تفسیر می کنید. مثل : ”باید کارم را خوب انجام بدهم” یا ”باید در کنکور قبول شوم”. 🔟 شخصی‌سازی personalizing علت بروز حوادث منفی را به خودتان نسبت می دهید و سهم دیگران را در بروز مشکل نادیده می گیرید. مثل : ”ازدواجم بهم خورد، چون من مقصر بودم”. ◀️ سرزنش‌گری blaming دیگران را علت مشکلات و احساسات منفی خود می دانید و از طرفی مسئولیت تغییر رفتارتان را نیز فراموش می کنید. مثل : ”دیگران باعث عصبانیت من می شوند” یا ”والدینم باعث و بانی همه مشکلات من هستند”. ◀️ مقایسه‌های نا عادلانه unfair comparisons حوادث را طبق معیار های ناعادلانه تفسیر می کنید. خودتان را با کسانی مقایسه می کنید که از شما برترند و به این نتیجه می رسید که آدم حقیری هستید. مثل : ”او خیلی موفق تر از من است” یا ”شاگرد اول کلاس در امتحان خیلی بهتر از من عمل کرد”. ◀️ تاسف‌گرایی regret orientation (کشکول ای کاش) به جای این که در حال حاضر به کاری فکر کنید که از دستتان بر می آید، بیشتر به این مسئله می اندیشید که ای کاش در گذشته بهتر عمل می کردید. مثل : ”اگر تلاش کرده بودم ، شغل بهتری پیدا می کردم” یا ”ای کاش این حرف را نمی زدم”. ◀️ چی می‌شد اگر what if دائم از خودتان سوال می کنید چی می شود اگر چنین اتفاقی بیفتد و با هیچ جوابی راضی نمی شوید . مثل : ”حرف شما درست است، اما چی می شود اگر مضطرب شوم؟” یا ”چی می شود اگر نفسم در سینه حبس شود؟” ◀️ استدلال هیجانی emotional reasoning از احساسات خود برای تفسیر واقعیت استفاده می کنید. مثل : ”چون دلم شور میزند، پس اتفاق ناگواری می افتد." 📕 تکنیک های شناخت درمانى اثر رابرت لی هی @management_simple
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری مراکز علمی بین المللی برگزار می کند: کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی؛ از گفتگو تا تاسیس علم دینی سایت کنفرانس: http://rhc.rihu.ac.ir/fa --------------------------------- @rihu_ac_ir
✅ کتاب نوانديشى دينى و نوآورى فقهى متن کامل مصاحبه علمى، تخصصى و مفصل با استاد ملک زاده است. ⏮ برخى از موضوعات مورد اشاره در اين کتاب: رابطه نوآورى فقهى با نوانديشى دينى - فقه و اصول مضاف - مبادى اجتهاد - مراتب پنجگانه اجتهاد روش شناسى اجتهاد ارکان نوآورى در فقه فقه پويا جمع ميان اصل و عصر مکتب حله مقاصد شريعت و ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می کند. کنفرانس بین المللی «بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی» با حضور اندیشمندان داخلی و بین المللی محورهای کنفرانس: الف. بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی در ابعاد بین المللی ب. بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی در ابعاد ملی ج. بحران کرونا و مسئولیت های اخلاقی در ابعاد ملی و بین المللی ♦️ زمان برگزاری همایش: 27و 28آبان ماه 1399 وب سایت کنفرانس http://CCLMR.rihu.ac.ir
هدایت شده از • نگره •
به عنوان مقدمه وارد بحث اقسام پژوهش های مد نظر ومرتبط با روش شناسی وساختار شناسی میشویم: 🔰 پژوهش های کمی وکفی دونوع اصلی از رویکرد های پژوهشدر علوم اجتماعی اند؛هدف این دو گروه بر آن است که دانشی صحیح وواقعی ونه دانشی مبتنی برعقیده را،خلق وتاحد امکان از تورش های شخصی جلوگیری وپرهیز میشود. 🔰 در روش های کمی،همه چیز از یک سلسله مفاهیم کلیدی واز پیش تعیین شده همچون:فرضیه،تعریف عملیاتی ،روائی،معنی داری،آماری،پایانی،تحلیل های قیاسی وتکرار پذیر الهام میگیرد.در حالیکه روش های کیفی بیش از هر چیز1توصیف واقعیت های روز مره در زندگی اجتماعی را بر عهده داردو زندگی اجتماعی رابر عهده رابرعهده دارد واز طریق عقل سلیم همراه با تحلیل ها وتفسیر های استقرائی فرضیه ای به وجود می آورد که قبل از انجام دادن پژوهش قابل پیش بینی نبود"یعنی تصور وتصدیق صحیح" یا از پیش تعیین نشده است"تصدیق به تنهایی مجهول است"به زبان ساده تر؛باید گفت که یافته های پژوهش های کمی،حاصل مطالعات نظام داروقانون مندی است که از بالا به پائین،یا به روش های از کل به جزءبه دست می آید.اما یافته های پژوهش کیفی حاصل مطالعات وبررسی های نظام مند یا فارغ از قانون ها تغییر ناپذیری است که از پائین به بالا وبا شیوه از جزء به کل پدیدار می شوند.
هدایت شده از • نگره •
🚲 رکاب اول حرکت ذهنی 🎯 ضرورت شناسی ساختار شناسی❗ 🔰 مارگارت میک کارشناس آموزش مینویسد:اینکه در ذهن یک حقیقتی شکل میگیرد ویک معنایی از واقعیت درک میشود،به خاطر این است که ذهن را متوجه ارزش وضرورت آن کرده اند.{کتاب آموزش مهارت های تفکر ص25} 🔰 طی سال های متمادی در حوزه تفکر وایده های روشی مطالعاتی برای یک دانش پژوه،اندیشمندان بخش تفکر به یک نتیجه رسیدند که باعث میشود علاوه بر آموختن یک محتوا، خلاقیت و راهبردی بودن یک مسئله هم کشف شود. 🔰 یعنی علاوه بر آموختن می توانید علم را به عنوان یک شرکت تولید کننده محتوا به شکل سیستم وار بدانید که بتوانید با تغییر در نوع کارائی آن شرکت،محصولی متفاوت بیاموزید. 🔰 اما راهبردی کردن یک دانش بسیار پیچیده تر از ظاهری است که از علم دیده میشود چرا که در نگاه فراشناختی سیستمی شما علاوه بر درک محتوا،درک تئوری شناسی یک متفکر را هم می آموزید. 🔰 تئوری که معادل نظریه وفرضیه است ،به شما می شناساند که سیر نتیجه دهی چیست؟چگونه می توان تفکر در ملاکات یک علم کرد واساسا ملاک های یک علم چیست؟ جایگاه شناسی آن علم در میان علوم بر اساس نظام فکری حاکم در آن چگونه است ؟ شاید بجای ضعف در محتوا ،ضعف در ارائه محتوا به ذهن است که یک دانش پژوه را سر در گم می کند. 🔰 باما همراه باشیدhttps://eitaa.com/rahbord799
هدایت شده از • نگره •
1⃣ 💠 به عنوان مقدمه وارد بحث اقسام پژوهش های مد نظر ومرتبط با روش شناسی وساختار شناسی میشویم: 💠 پژوهش های کمی وکفی دونوع اصلی از رویکرد های پژوهشدر علوم اجتماعی اند؛هدف این دو گروه بر آن است که دانشی صحیح وواقعی ونه دانشی مبتنی برعقیده را،خلق وتاحد امکان از تورش های شخصی جلوگیری وپرهیز میشود. 💠 در روش های کمی،همه چیز از یک سلسله مفاهیم کلیدی واز پیش تعیین شده همچون:فرضیه،تعریف عملیاتی ،روائی،معنی داری،آماری،پایانی،تحلیل های قیاسی وتکرار پذیر الهام میگیرد.در حالیکه روش های کیفی بیش از هر چیز1توصیف واقعیت های روز مره در زندگی اجتماعی را بر عهده داردو زندگی اجتماعی رابر عهده رابرعهده دارد واز طریق عقل سلیم همراه با تحلیل ها وتفسیر های استقرائی فرضیه ای به وجود می آورد که قبل از انجام دادن پژوهش قابل پیش بینی نبود"یعنی تصور وتصدیق صحیح" یا از پیش تعیین نشده است"تصدیق به تنهایی مجهول است"به زبان ساده تر؛باید گفت که یافته های پژوهش های کمی،حاصل مطالعات نظام داروقانون مندی است که از بالا به پائین،یا به روش های از کل به جزءبه دست می آید.اما یافته های پژوهش کیفی حاصل مطالعات وبررسی های نظام مند یا فارغ از قانون ها تغییر ناپذیری است که از پائین به بالا وبا شیوه از جزء به کل پدیدار می شوند.
هدایت شده از • نگره •
2⃣ ویژگی های عمده پژوهش کیفی 💠 1-اهمیت شرائط محیطی 2-صداقت پژوهشگر:در این فرض،چون پژوهشگر خودش در متن پژوهش است بهتر میتوان مورد اعتماد قرار بگیرد/.3-فرایند وتوالی :گذر زمان ،بخش جدا ناپذیردر پژوهش های کیفی،است وپژوهشگران کیفی،توالی رخدادها را مورد توجه قرار می دهند.از این رو میتوانند تحول یک موضوع،پیدایش یک تضاد یا توسعه یک رابطه را مطالعه کنند.بنابر این میتوانند فرایند وروابط علیّ را شناسایی کنند.
هدایت شده از • نگره •
3⃣ 💠 بیان اجمالی روش وروش شناسی : 💠 روش عبارت است از:تکنیک هایی برای گردآوری شواهد ومدارک یا روش های اجراء ،ابزار ها وتکنیک های پژوهش.روش شناسی عبارت است از:نظریه وتحلیل درباره نحوه اجرای پژوهش وتحلیل مفروضات در صورتی داده های قبلی به حد تصور نرسیده یا به حد تصدیق نرسیده باشند،میتوانیم روش شناسی اصطلاحی بنامیم.چرا که زیر مجموعه روش شناسی کیفی می رود 💠 اما اگر یک عده اصول وروش های اجراء در یک رویکرد خاصبه پژوهش یا مطالعه وتوصیف،توصیف وتعریف وتوجیه روشها: ساختار شناسی است چرا که مفروضات تصدیق شده اند. چرا که از اقسام پژوهش های کمّی است. 💠 به عبارت ساده تر،روش شناسی توجیه کننده روش هاست که داده ها را گرد آوری وتحلیل کرده است ومعرفت محصول دادها وتحلیل داده هاست.و معرفت،محصول داده هاست.معرفت شناسی جرح وتعدیل کننده روش شناسی است ومعرفت حاصل را توجیه میکند.هستی شناسی به نوبه خود راهبرد های پژوهش را توجیه میکند.
هدایت شده از • نگره •
4⃣ 💠 پایه ریزی روش ها،ودر برگیرنده چگونگی ساختار کلی نظریه هادر رشتههای علمی خاص،مد نظر روش شناسی است.(مقاله عناصر بنادین پژوهش کیفی در علوم اجتماعی: هستی شناسی،معرفت شناسی،روش شناسی وروش:ص 83-84) تکمیل مطالب وتفصیل فرض: 💠 وقتی ما به دنبال فهمیدن روش یک کار هستیم در حقیقت مراحل انجام آن کار را تا رسیدن به هدف میخواهیم.مجموعه مرحله به مرحله انجام یک فعالیت را که سبب ایجاد اثری میشود،روش می نامی.روش،یک خط مشی معقول ومنظم برای رسیدن به هدف معین است. 💠 ما با روش زندگی میکنیم؛در بسیاری از موارد،تفاوت زندگی ها وفعالیت ها،خود را در تفاوت روش ها نشان میدهد.کسانی موفق هستند که علاوه بر بینش صحیح وواقعی از هستی،دارای روش های کاربردی نیز باشند.در اهمیت روش ها همین نکته کافیاست که روش ها تبدیل به سلاح رقابت فرهنگ ها وتمدن ها شده اند. 💠 این عالم ،علم تدریج است وفعالیت ها در آن نیازمند طی مراحل ورعایت شرائط خاص خود هستند؛به دلیل قاعده فلسفی ضرورت سنخیت علت ومعلول ،هرچیز از هر چیزی صادر نمیشود،بنابر این بدون توجه به دستور العمل های روشی نمیتوان کاری رابه درستی به هدف خود رسانند.مشکلاتی که در روند فعالیتها ایجاد میشوند،اغلب به علت عدم وجود یک حرکت آگاهانه وبا برنامه وطبق دستور العمل هماهنگ با خلقت است.
هدایت شده از • نگره •
5⃣ 💠 ذهن وفکر انسان با استفاده از منطق وعقلانیت پایه(بدیهیات حضوری وحصولی)گزاره های هستی شناسی پایه را تولید میکند؛سپس با کمک این گزاره های هستی شناسانه،گزاره های معرفت شناسانه پایه را تولید میکند؛سپس با کمک بسته حاوی گزاره های منطقی ،هستی شناسانه ومعرفت شناسانه پایه،به تفصیل به تفصیل به تولید بسته معرفت شناسانه میپردازد وپس از تولید این بسته،به تولید تفصلی بسته روش شناسانه می پردازند. 💠 روش شناسی(متدولوژی)عبارت است از تعیین منطقی مرحله به مرحله فرآیند های لازم برای کسب یک معرفت(باور صادق موجه مبتنی بر منطق پایه) 💠 الگوی کلی در روش ها،9 مرحله ای است: 1-مشکل ونیاز را پیدا کن.2-هدف خود را مشخص واهمیت آن را تعیین کن.3- هر چیز که احتمال دارد با این هدف ارتباط داشته باشد،شناسایی کن.4-کمیت وکیفیت ارتباطات فوق مشخص کن.5-مجموعه ارتباطات را با هم ارزیابی کن.6-بهترین راه رابرای ارتباطات بین امکانات ونیاز ها انتخاب کن.7-راه حل را اجراء کن.8-نتائج را ارزیابی کن-9-نقاط ضعف را بر طرف نما ودوباره آن را اجراء کن.(کتاب الگوریتم اجتهاد:ص55-56) 💠راهبرد {ساختار گرائی } : https://eitaa.com/rahbord799
🔰 قدم های سازنده برای 📝 چطور می توان نحو را آموخت؟ 🎯 گاهی وقت ها برای رسیدن باید ایستاد‼ ‼ فرصت سازنده‼ 🔰 لینک عضویت:https://eitaa.com/rahbord799
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه ودانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی در نشست کمیته علمی کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی با اشاره به ظرفیت های علمی و پژوهشی متنوع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حوزه معرفت دینی گفت: ما هم در دفتر تبلیغات اسلامی از بهره گیری از ظرفیت های بومی وداخلی برای ایجاد پشتوانه علمی برای همایش تجربه بسیار موفقی داشته ایم. وی با اشاره به وجود گروه های پژوهشی متنوع و با کیفیت در پژوهشگاه گفت: به نظرم اگر بتوان با تشکیل کارگروه های تخصصی برای هر گروه دستاوردها و برگزیده های پژوهشی را شناسایی و در اختیار کنفرانس قرار داد برنامه بسیار پربار و با کیفیتی خواهد بود. عضوکمیته علمی کنفرانس با بیان اینکه با وجود مجازی بودن و شرایط خاص کشور نباید زیاد به فراخوان بیرونی تکیه کرد گفت: واقعا در برگزاری کنفرانس های دینی اصل اساسی باید کیفیت و نوآوری در محتوای مقالات مهم باشد و تعداد و فراوانی مقالات اهمیت خاصی ندارد. حجت الاسلام واعظی با اشاره به اهمیت توسعه معرفت دینی در حوزه علوم انسانی گفت: برای برگزاری کنفرانس های دینی باید جامعه مخاطبان شناسایی و به بهترین نحو به آنها اطلاع رسانی کرد. http://WWW.RIHU.AC.IR ................. @mrisc_rihu