استاد علي عابدي شاهرودي سال به سال 1328 در شاهرود متولد شد، دروس مقدماتي حوزههاي ديني را در زادگاه خويش گذراند و سپس در حوزههاي مشهد و قم به تحصيل ادامه داد، دورهي عالي فقه و اصول را با بهرهگيري از محضر آيات عظام: ميرزاهاشم آملي، شيخ مرتضي حائري يزدي و ميرزاكاظم تبريزي به پايان برد، ايشان سالياني است كه در حوزهي علميهي قم به تحقيق و تدريس معقول و منقول مشغول ميباشند، از جمله آثار استاد عابدي شاهرودی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
1. مقدمهي عربي بر مفاتيح الغيب ملاصدرا با تصحيح محمدخواجوي،
2. مقدمهي فارسي بر ترجمهي مفاتيح الغيب ملاصدرا با تصحيح محمدخواجوي،
3. مقدمهي عربي بر شرح اصول كافي ملاصدرا با تصحيح محمدخواجوي،
4. خلق جديد و حركت جوهري طبع شده در سير فلسفه و عرفان در ايران،
5. الحاوي در شرح و تفسير اساتيد و احاديث اصول كافي،
6. نقد و شرح نظريهي ترتب،
7. عاقل و معقول با تتمهاي مشتمل بر معاد جسماني،
8. مدخل اصول فقه،
9. تحقيق دورهي اصول فقه از منظر منطق اكتشاف و نقد عقل براساس مبادي عامه آيات و احاديث،
10. نظريهي اكتشافي اجتهاد ،
11. طرح واژهي فلسفهي اسلامي ،
12. تفسير سورهي تكاثر،
13. حركت تركيبي جوهر و نقد تئوري نسبيت اينشتين،
14. نقد شناختشناسي،
15. منطق اكتشاف انتقادي،
16. نقد عقل نظري،
17. نقد عقل عملي،
18. متافيزيك اخلاق،
19. تعليقات بر مصباح الانس فناري،
20. تعليقات بر تمهيد القواعد ابنتركه،
21. تعليقات بر اسفار،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه دکتر حسین جوان آراسته دبیر علمی محترم کنفرانس بین المللی «بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی»
سایت کنفرانس:
http://cclmr.rihu.ac.ir/fa
---------------------------------
@rihu_ac_ir
___________________
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
Plagiarism
یک واژه با ریشه لاتین بوده و به معنای سرقت ادبی، سرقت علمی، تقلب علمی، ایده دزدی، دزدی علمی و یا انتحال می باشد. حال سرقت ادبی چگونه تعریف میشود؟ اگر متنی، ایده ای، طرحی در هر زمینه و حوزه ای (مقالات، کتب، نقاشی، فیلم، عکس، اختراع، موسیقی، محتوای سایت و...) منتصب به شخص دیگری باشد و ما آن را به خود اختصاص دهیم، دانلود کنیم و یا بدون ذکر نام صاحب اثر از آن استفاده کنیم سرقت کرده ایم! پلی جریزم ممکن است قسمتی یا تمام کار را شامل شود. حتی ممکن است ما به نوعی آن اثر را تغییر داده و بعد استفاده کنیم اما باز هم Plagiarism کرده ایم. البته این موضوع ممکن است عمدا (intentional plagiarism) و یا غیرعمد و اتفاقی (Unintentional plagiarism) توسط اشخاص صورت بگیرد، یا ممکن است خالق اثر راضی و یا ناراضی باشد. بنابراین پلی جریزم چه خفیف و چه شدید، سرقت محسوب می شود. جالب است بدانید استفاده از مقالات و یا ایده های قبلی خودمان در طرح های جدیدمان شاید سرقت محسوب نشود، اما از لحاظ اخلاقی بویژه در حوزه مقاله نویسی علمی ابدا تایید نمی شود. كاربرد اين واژه برای نخستین بار توسط شاعر رومي «ماركوس والريوس مارتيليوس» در سده نخست ميلادي استفاده شد. وي به كساني كه اشعارش را به نام خود عرضه ميكردند، لقب Plagiarius به معناي " غارتگر و فريبکار" میداد. امروزه اما، سرقت ادبی در حوزه مقاله نویسی (Plagiarism Misconducts in Journalism) نمود و اهمیت بیشتری دارد. در گذشته تعداد محققین و دانشمندان اندک بود ، لذا مقالات علمی و ادبی که منتشر می شده محدود و توسط داوران مشخصی که معمولا از افراد شاخص جهانی بوده اند داوری شده و بعد مورد تایید قرار میگرفت. بنابراین به راحتی از کپی برداری جلوگیری میشد. البته در گذشته نیز پلاجیاریزم انجام میشده است. برای مثال، دانشمندانی باهم دوستی داشته و طرح خود را در جمعی بازگو می کردند. برخی از آن ها امانت داری نکرده و از این ایده برای خود استفاده می کرده اند. اما در قرن بیستم، گسترش علم و اکتشافات در حوزه های مختلف به شدت سیر صعودی را طی کرده و هزاران نفر دانشجو و پژوهشگر روزانه تعداد بیشماری ایده و طرح منتشر میکنند که پیگیری اصل و یا کپی بودن همه آن ها توسط داوران غیرقابل انجام است، بویژه که گسترش اینترنت، سایت های جستجوگر مانند گوگل و یاهو و ابزارآلات یارانه ای، دسترسی به هرچیزی و کپی کردن از آن را در تمام دنیا بسیار سهل و اسان کرده است. در حال حاضر کشور هند رتبه اول را در سرقت ادبی مقالات دارد! متاسفانه ایران نیز در این زمینه شهرت خوبی ندارد. انواع سرقت ادبی چیست؟ دستبرد فکری انواع گوناگون دارد. اگر در حوزه ادبیات این کار انجام گیرد سرقت ادبی، اگر در حوزه هنر باشد سرقت هنری، اگر در حوزه پژوهشهای دانشگاهی انجام شود سرقت علمی و اگر در حوزه مدیا باشد سرقت رسانه نامیده میشود. سرقت ادبی به هر شکل و شدتی آفت بوده و علاوه بر آسیب زدن به آن حیطه کاری، موجب کاهش ارزش کار خالق اثر خواهد شد. سرقت ادبی خود نیز انواع گوناگون را شامل میشود: سرقت ادبی در سبک نگارش (Style) سرقت ادبی مستقيم (Copy & Paste) سرقت ادبی تغییر و تحریف کلمات و ارجاعات (Word Switch) سرقت ادبی از نوع تشبیه و یا استعاره (Metaphor) سرقت ادبی ایده(Idea) سایه نویسی (Ghostwrite)زمانیست که فردی برای اشخاص دیگر و به سفارش آن ها نویسندگی کتاب، مقاله نویسی، داستان نویسی، تهیه گزارش و ... انجام میدهد و اثر به اسم آن اشخاص ثبت شده و منتشر میشود. برای مثال، بسیاری از سیاستمداران دنیا جهت تهیه متن سخنرانی خود از این افراد بهره میبرند. در بسیاری از کشورها مانند ایران، این امر در رابطه با پژوهش های دانشگاهی مرسوم بوده و رشد تصاعدی را طی میکند. متاسفانه موسسات نامعتبر و یا اشخاصی هستند که با دریافت هزینه، تنها با کپی کردن مطالب، کار نگارش پایاننامه و مقالات علمی بسیاری از دانشجویان و یا اساتید را بعهده میگیرند. مجازات سرقت ادبی چیست؟ از امور کاهش دهنده ارزش پژوهش، سرقت است. این امر موجب رسوا شدن فرد شده و کارنامه سیاهی از او بجای خواهد گذاشت. بعلاوه میتواند حيثيت شغلي يك فرد، اعتبار يك مركز يا دانشگاه و حتي اعتبار پژوهشي يك كشور را خدشه دار كند. در زمينه تحقيقات علوم پزشكي این موضوع بسیار جدی بوده و به اعتماد عمومي به حرفه پزشكي آسیب میرساند.در سال های اخیر قوانینی در مجلس جمهوری اسلامی مطرح شده است که پیگرد قانونی سارقین ادبی و روش های برخورد با مجرمین جدی تر صورت پذیرد. در دانشگاهها، كميته انضباطي به موارد دستبرد علمي دانشجويان و استادان رسيدگي ميكند. در برخی از دانشگاهها، دستبرد علمي توسط دانشجويان، تخلفي جدي محسوب ميشود و ممكن است به از دست دادن درجه دانشگاهي آنها منجر شود. در برخي ديگر، بسته به نوع سرقت ادبي، از نمرة درسي دانشجو كاسته ميشود.
ادامه دارد👇👇👇👇
استادان و پژوهشگراني كه مرتكب دستبرد علمي ميشوند، علاوه بر از دست دادن اعتبار خود، گسترهاي از مجازات ها- از تعليق تا اخراج كامل - را متحمل خواهند شد. دانشگاه و سازمان مربوطه نمی تواند برای ارتقای عضو هیئت علمی، به مقاله کپی برداری شده استناد کند و درمورد دانشجویان نیز هیچ دانشجویی در صورت ارتکاب به چنین کاری نباید به وسیله این مقاله فارغ التحصیل شود. بنابراین ما نیازمند آگاهی درباره سرقت ادبی هستیم زیرا در ادبیات آموزش دانشگاهی، دستبرد فکری توسط دانشجویان، استادان یا پژوهشگران را نادرستی آموزشی میدانند و متخلفان مورد انتقادات و تنبیهات آموزشی قرار میگیرند. در روزنامهنگاری، سرقت حقوق معنوی نقض اخلاق روزنامهنگاری شمرده میشود و با متخلفان معمولاً برخورد میشود که این برخوردها میتواند شامل برخوردهای انضباطی باشد. البته برخی نیز ادعا دارند که ناخودگاه آن را انجام دادهاند. بر اساس قوانین ایالات متحده آمریکا نیز عبارت "ایده های اصلی” به عنوان یک مالکیت فکری شناخته می شود و توسط آیین نامه حقوق طبع و نشر(Copyright) همانند اختراعات اصیل از آن ها محافظت می شود.
.........
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مرکز تحقیقات ژناریا
.........
کدمطلب: -:www. genarya.com
منبع خبر : سایت خبری شعار سال
به اطلاع متقاضیان دریافت فایل PDF و نسخ متن الکترونیک آثار پژوهشگاه و حوزه و دانشگاه می رساند، تا فراهم شدن زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری لازم، ارائه و نشر هرگونه فایل الکترونیک آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در فضای مجازی و گروه ها و کانالهای اطلاع رسانی پیام رسان های داخلی و خارجی ممنوع می باشد.
در صورت مشاهده؛ در راستای صیانت از حقوق مالی و معنوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، انتشار دهندگان نسخ الکترونیک و یا تکثیر کنندگان غیر مجاز آثار پژوهشگاه، توسط دائره حقوقی شناسایی و به مراجع ذیربط قضایی معرفی می شوند.
خاطر نشان می سازد، در راستای حمایت از مصرف کنندگان اعم از پژوهشگران،استادان، دانشجویان، طلاب و عموم جامعه مخاطبین، همچنین نهادها و دستگاه های فرهنگی آثار مکتوب منتشر شده پژوهشگاه با قیمت و تخفیف مناسب در نمایندگی های مجاز پژوهشگاه در اقصی نقاط کشور تقدیم علاقه مندان ارجمند می شود.
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
آغاز به کار فروشگاه اینترنتی آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
.......................
به اطلاع می رساند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با دریافت نماد الکترونیکی به جمع فروشگاه های معتبر عرضه کننده آثار علمی پیوست، از این پس شما می توانید با امنیت خاطر در هر مکان و زمانی، تنها با چند کلیک و صرف چندثانیه و کمترین هزینه ممکن، به آثار مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.
فروشگاه اینترنتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی http://rihu.ac.ir/fa/book قابل دسترس شما مخاطب گرامی است.
هزینه های سازمانی (زمانی،ریالی،انسانی) مؤسسات پژوهشی در تولید آثار پژوهشی و عکس العمل بازار غیررسمی به تولیدات محتوایی عبارتند از:
1.هزینه نیازسنجی و امکان سنجی اجرای پروژه،
2.هزینه ارزیابی و تایید پروپوزال،
3. هزینه تصویب خواهی موضوع در مراجع معتبر علمی،
3.هزینه حق التحقیق مولفین یا مؤلفان،
4.هزینه نظارت علمی پروژه تحقیقاتی،
5.هزینه ارزیابی یا ارزیابان طرح خاتمه یافته،
6. هزینه آماده سازی اعم از ویراستاری و صفحه آرایی متن نهایی،
7. هزینه کاغذ، مقوا، چاپ،
8. هزینه انبارداری و انبار گردانی،
9ّ. هزینه نشر و توزیع و بازاریابی،
10ّ. مجموعه هزینه نیروهای صفی و ستادی پشتیبان تولید محتوای پژوهشی
👇👇👇👇👇👇👇
خروجی
تولید محتوای پژوهشی در قالب کتاب و فایل PDf
👇👇👇👇👇👇👇
عکس العمل بازار غیر رسمی
تکثیر غیر رسمی past+copy+ و توزیع گسترده در فضای مجازی در کمتر از دقیقه و نادیده گرفتن تلاش قریب به سه سال مجموعه ای علمی
👇👇👇👇👇👇👇
نتیجه
❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین رمضان محمدی دبیر علمی کنفرانس بین المللی «آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهلبیت (علیهم السلام) در دوره معاصر»
سایت کنفرانس:
http://ahlalbaytconf.rihu.ac.ir/fa
---------------------------------
@rihu_ac_ir
📌 کانال «رهبر حوزهها»
💠 #مهم_ترین و #بروزترین توصیههای آیتالله خامنهای به #طلاب و #روحانیون و بیانات ایشان در باب طلبه، طلبگی و روحانیت
🌐 eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
پدیدآورندگان : نویسنده: محمدتقی ایمان , نویسنده: احمد كلاتهساداتی
موضوع : علوم انسانی - تحقیق - روششناسی , تحقیق كیفی - روششناسی
ناشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
محل نشر : قم
قطع : وزیری
نوع کتاب : تالیف
زبان اصلی : انگلیسی
قیمت : 45000
نوع جلد : شومیز
قطع : وزیری
تیراژ : 1500
تعداد صفحات : 248
تاریخ نشر : 1391/10/3
رده دیویی : 000013072
شابک : 978-600-5486-71-1
فرصتهای مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مراکز علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای ارتقا توانمندیها و مهارت ایشان در جهت انتقال یافتههای پژوهشی و کسب دانش بومی و انتقال یافتههای پژوهشی به جامعه فراهم میسازد. در طی فرصت مطالعاتی، عضو هیئت علمی در واحد عملیاتی دولتی یا غیردولتی (شامل بخشهای صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و کشاورزی) حضور مییابد.
واحد عملیاتی میتواند وزارتخانهها، دستگاههای اجرایی، تشکلهای بخش خصوصی، بنگاهها یا سازمانهای فرهنگی و صنعتی، واحدهای پژوهش و توسعه، اقتصادی یا خدماتی دولتی یا غیردولتی که متقاضی حضور عضو هیئت علمی در زمینه تخصصی خاص در واحد خویشاند باشد.
https://industry.msrt.ir/fa/page/1435
به اطلاع اساتید، پژوهشگران و مدیران پژوهشی محترم مراکز پژوهشی میرساند با عنایت به ابلاغ اولویتهای پژوهشی سال 1399 «سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور»؛ علاقهمندان به انجام تحقیقات کاربردی ذیل موضوعات پیشنهادی؛ میتوانند طرح پیشنهادی خود را به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه نموده تا پس از بررسی در شوراها و مراجع علمی پژوهشگاه و رایزنی با سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور فرایند اجرایی و عملیاتی شدن انعقاد قرارداد پژوهشی به نحو مقتضی پیگیری شود.
عناوین محورهای ابلاغی عبارتند از:
1. شناسایی راهکارهای کاهش یادگیری جرم در زندان(زندانیان)؛
2. اثربخشی اقدامات انجمنهای حمایت زندانیان بر سلامت اجتماعی و روانی همسران مددجویان؛
3. استفاده از داروه های جایگزین قرص کلونازپام و تأثیر آن بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه در بین مددجویان مصرف کننده داروهای اعصاب و روان؛
4. ارائه مدل و محتوای آموزش اثر بخش قرآنی در تغییر رفتار زندانیان کشور؛
5. بررسی مشکلات تحصیلی، روانی، اجتماعی ناشی از حبس سرپرست خانواده بر فرزندان زندانیان؛
6. بررسی آثار دستورالعمل صادره در خصوص کاهش جمعیت موسسات کیفری؛
7. آسیب شناسی مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی زندانها و ارائه راهکارهای اصلاحی و مدل بهینه.
فرم پروپوزال (طرح پیشنهادی) به شرح ذیل تقدیم حضور میشود. متقاضیان محترم پس از تکمیل طرحنامه پیوست، رزومه خود را ضمیمه نموده و از طریق پیام رسان ایتا به شماره 09120774456 مدیریت پژوهش و همکاریهای علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارسال نمایند.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار میکند
دومین کنفرانس بینالمللی
«آسیبشناسی مطالعات تاریخ اهلبیت(علیهم السلام) در دوره معاصر»
رئیس کنفرانس:
آیت الله محمد هادی یوسفی غروی
دبیر علمی کنفرانس:
حجت الاسلام والمسلمین رمضان محمدی
دبیراجرایی کنفرانس:
دکتر محمد باقر خزائیلی
محورهای کنفرانس:
الف) درآمدی بر آسیبهای مطالعات تاریخ اهلبیت«ع»
ب) آسیبشناسی مبانی و رویکردهای مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) در دوره معاصره
ج) آسیبشناسی اهداف و روشهای مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) در دوره معاصره
د) آسیبشناسی مستندات مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) در دوره معاصره
ه) آسیبشناسی مطالعات منطقهای و جهانی تاریخ اهل بیت(ع) در دوره معاصره
مهلت ارسال چکیده مقالات1399/5/30
مهلت ارسال اصل مقالات:1399/7/15
اطلاع از پذیرش مقالات:1399/7/30
زمان برگزاری کنفرانس:1399/8/8
وب سایت کنفرانس
http://ahlalbaytconf.rihu.ac.ir
دبیرخانه کنفرانس
اسماعیل یارمحمدی 32111352-025
ایمیل دبیرخانه
ahlalbaytconf@rihu.ac.ir
اطلاعات تکمیلی در سایت پژوهشگاه
WWW.RIHU.AC.IR
....................
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
....................
@Rihu_ac_ir
معرفی کانال تمدن جهانی
...............................
🔷️دکترسیدضیاءالدین میرمحمدی.
🔹️فارغ التحصیل مقطع دکتری،گرایش تاریخ و تمدن اسلامی؛دانشگاه معارف اسلامی/عضو هیات علمی گروه تاریخ و تمدن اسلامی؛دانشگاه معارف اسلامی
ادمین
🔵 @Mir_mohammadi50
لینک
🔵eitaa.com/mir_mohammadi5050
🔵sapp.ir/d.mir.mohammadi50
اندیشه ارتباطی متفکران مسلمان ، مقوله ای است که با تحقیق در آن می توان نظام ارتباطی امت اسلامی را در دو سطح " جامعه " و " نخبگان" تصویر کرد. با آنکه زمینه پیدایش تفکر ارتباطی در سرزمین های اسلامی پیش از سرزمین غرب فراهم بوده است، اما اندیشه ارتباطی در اسلام کمتر به صورت نظام مند مطرح شده است. پژوهش حاضر " اندیشه های ارتباطی متفکران مسلمان در یکصد سال اخیر با هدف رفع این نقص تدارک ، دیده شده است و مولف در این اثر درصدد است تا مبانی و اصول اندیشه ارتباطی متفکران مسلمان را در قالب دوره های مختلف ارتباطی پدیدار شده به لحاظ توالی زمان وتاریخ، نظام دهد.
...........................
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
گروه «پژوهشگر» آغاز به کار کرد!
با ما پژوهش را ساده و راحت یاد بگیرید!
در این گروه تمام آنچه نیاز یک #طلبه یا #دانشجو پژوهشگر از جهت مسائل شکلی مقاله، تحقیق کلاسی، پایاننامههای ارشد، دکتری، سطح سه و چهار حوزه، تدوین کتاب و... هست؛ به صورت صوتی و تصویری ارائه میشود.
همچنین برای پرسش و پاسخ و رفع اشکال در خدمت شما هستیم🌹
کانال #پژوهشگر:
https://eitaa.com/joinchat/462225463Cc58dba1bd1
https://eitaa.com/pajouheshgar
گروه #پژوهشگر جهت رفع اشکال:
https://eitaa.com/joinchat/942997559C4680ded5cf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- منهای پژوهش
........................
🔵 https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
🔵 @mrisc_rihu
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
با افتخار دعوتید به جمع پژوهشگران و استادان حوزه علوم انسانی
👇👇👇👇👇👇
گروه «پژوهش» :
🔴 https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
کانال «مدیریت پژوهش و همکاریهای علمی بین المللی»:
🔴 https://eitaa.com/mrisc_rihu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه دکتر ابوالفضل گائینی دبیر علمی کنفرانس بین المللی «نقش معرفت دینی در علوم انسانی؛ از گفتگو تا تاسیس علم دینی»
سایت کنفرانس:
http://rhc.rihu.ac.ir/fa
---------------------------------
@rihu_ac_ir