eitaa logo
معاونت پژوهش موسسه اخلاق و تربیت
231 دنبال‌کننده
87 عکس
6 ویدیو
5 فایل
🔷 کانال اطلاع رسانی معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت 🔸اخبار و پژوهش های روز 🔸 اطلاع رسانی #کارگاه #نشریات #مشاوره_پژوهشی #کرسی و #نشست_علمی 🔘 کانال رسمی موسسه: https://eitaa.com/akhlaqtarbiat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی با سایت typeset این فیلم حسابی غافلگیرتان خواهد کرد وقتی که متوجه بشوید این هوش مصنوعی مثل آب خوردن جداول، اشکال، نمودارها، خروجی های نرم افزارهای آماری، فرمول های ریاضی و غیره را تفسیر می کند. ○┈••••✾•🍀💐☘️•✾•••┈○ کانال دکتر فانیدپور در ایتا 🆔 @Bargozidehhaa
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش مناسب برای طرح سوال از هوش مصنوعی GHATGPT 1. استفاده از زبان طبیعی برای طرح سوال 2.طرح چندین سوال در خصوص یک موضوع 3.اینکه این موضوع را برای حل چه مشکل یا آگاهی نیاز دارید. 4.در آخر پرسش معرفی چند منبع اطلاعاتی یا معرفی متخصصان این حوزه موضوعی موارد از سوالهای اطلاعاتی است که می توانید به ماشین دهید و در مقابل پاسخ مناسب را دریافت کنید ✨باما همراه باشید✨ ⏮ تلفن تماس: ☎️۰۲۵۳۲918444 📞 119 ⏮ | سایت: 🌐 www.ueae.ir ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/akhlaqtarbiat
انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه برگزار می کند: ♨️ «مهد بابا دارد...!» ✳️ تجربه‌نوردی زنجیره تنظیم‌گری تا الگوپردازی تربیت اوان کودکی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک 1️⃣ ارائه اول: ماجرای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک- از تأسیس تا استقرار اهمیت تاک تا تجربه حکمرانی مردم‌پایه جناب آقای دکتر مجتبی همتی فر عضو محترم هیأت علمی دانشگاه فردوسی و رییس سابق سازمان توتک 2️⃣ ارائه دوم: ماجرای تدوین نظام‌نامه تربیت اوان کودکی تولید چهارچوبهای نظری تربیت اوان کودکی به مثابه سند نظری پایه زیست‌بوم دکتر داود حسین پور عضو محترم هیأت علمی دانشگاه فردوسی و مجری طرح 3️⃣ ارائه سوم: تجربه الگوی هوای مادری در مسیر تحقق زیست بوم مردم‌پایه اوان کودکی؛ گفتمان‌سازی و حمایت از خانه‌های مادر و کودک و هیئت‌های کودکانه جناب آقای حسین علیزاده - مدیر اندیشکده دین و حکمرانی - دبیر دبیرخانه هوای مادری 📅پنجشنبه چهارم بهمن ماه 1403 ⏰ساعت 8:30-12 صبح با توجه به ظرفیت محدود جهت پیش ثبت نام از طریق پیوند زیر اقدام فرمایید: 🌐https://B2n.ir/q86952 پخش زنده نشست از طریق تلویزیون اینترنتی حوزه از طریق نشانی: 📺 http://Livehowzeh.ir/tv 🟩 انجمن تعلیم و تربیت حوزه 🟩 مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت 🟩 میز تعلیم و تربیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/joinchat/196542481C20ad00b693
📚📚📚 عنوان: روانشناسی مثبت گرا: نظریه ها، پژوهش ها و کاربست ها نویسنده: کیت فرون، ایلونا بونیول ترجمه: محمدتقی تبیک، محسن زندی ناشر: پژوهشگاه قرآن و حدیث جنبش روان شناسی مثبت نگر در سال ۱۹۹۸ رسماً موجودیت خود را اعلان کرد. هدف روان شناسی مثبت نگر اصلاح و تکمیل روان شناسی آسیب شناسی محور معاصر است. آبراهام مزلو کسی که اولین بار تعبیر روانشناسی مثبت نگر را به کار برد. روان شناسی مثبت نگر می کوشد تا ابعاد مثبت انسانی مانند ،شادکامی، شکوفایی، بهباشی خوش بینی ،امید توانمندیهای ،شخصی و ویژگیهای گروهها و سازمانهای مثبت را با روش علمی مورد پژوهش قرار دهد. حوزه هایی که روانشناسی مثبت نگر بدانها می پردازد، بیشتر اموری هستند که در ادبیات دین به عنوان فضایل اخلاقی شناخته می شوند متون دینی سرشار از این آموزه هاست و از این رو استفاده از معارف دین میتواند به غنا و تعالی روانشناسی مثبت بینجامد. کتاب حاضر درسنامه جامع و نوینی است که می کوشد مهمترین نظریه ها، کاربست ها، و پژوهش های حوزه روانشناختی را در قالب روش ها و فنون جذاب آموزشی ارائه نماید. ✨باما همراه باشید✨ ⏮ تلفن تماس: ☎️۰۲۵۳۲918444 📞 119 ⏮ | سایت: 🌐 https://eeihe.ac.ir ⏮ | ایتا 📲 https://eitaa.com/research_ueae
💢 رابطه اخلاق هنجاری با فرااخلاق 📌 مصالح ساختمانی بنای رفیع اخلاق هنجاری از کارخانه فرااخلاق تأمین می‌شود. ❗️ بسته به اینکه در فرااخلاق ملاک خوبی و بدی سیستم اخلاقی خود را چه تعریف کنیم سیستم اخلاق هنجاری نیز تغییر خواهد کرد. 1️⃣ وظیفه‌گرایی (Utilitarianism) نوعی از اخلاق هنجاری‌ست که عمل مطابق وظایف را ملاک خوب یا بدی در نظام اخلاقی خود می‌داند. 2️⃣ پیامدگرایی (Consequentialism) نوعی دیگر از هنجارمندی در اخلاق است که نتیجه و غایت افعال را مناط تعیین خوبی و بدی در سیستم اخلاقی خود قرار داده است. 3️⃣ فضیلت‌گرایی (Virtue Ethics) نیز به عنوان اصیل‌ترین مکتب اخلاق هنجاری فضایل انسانی را مهم‌ترین معیار قضاوت خوبی و بدی امر اخلاقی بر‌می‌شمارد. ↩️ در جامعه ما که فقاهت و اخلاق به عنوان نمایندگان تقلید متدینانه و خردورزی فیلسوفانه حضور دارند در چهره تعارض سیستم وظیفه‌گرایی با فضیلت‌گرایی و پیامدگرایی نمود پیدا می‌کنند که باید در فرااخلاق حل شوند. 🎙 این نکته دقیق، کلید حل بسیاری از تعارضات موجود در سیاست مُدُن در جوامعی با ساختار مشابه جامعه ما خواهد بود. 🖋 ثار الله جعفریان
📢فراخوان همکاری🗞 نشریه رستن برای دومین شماره خود از علاقه مندان برای تالیف متون ترویجی در زمینه علم تربیت، روانشناسی، مدیریت و علوم مرتبطه دعوت به عمل می‌آورد. مجله رستن در چهار محور اصلی فعالیت می‌کند. موضوعات پیشنهادی هر محور به شرح زیر است: الف. آموزش سازمانی: ۱. نقش فناوری در آموزش و توسعه منابع انسانی؛ ۲. اهمیت توسعه فردی در سازمان (افزایش بهره‌وری، رضایت شغلی، کاهش نرخ نقصان و...) ۳. روش‌ها و ابزار نوین در آموزش و توسعه کارکنان. ب. فرزند پروری: ۱. تقابل نقش خانواده و جامعه در تربیت فرزند؛ ۲. سهم توارث و محیط در تربیت؛ ۳. سبک‌های فرزند پروری ج. آموزش رسمی: ۱. جستار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (جایگاه، رابطه با برنامه توسعه، تحول در سند تحول)؛ ۲. مسائل و مشکلات کلان آموزش و پرورش؛ ۳. رویکردهای نوین آموزش علوم انسانی در آموزش عالی. د. توسعه فردی ۱. مدیریت زمان؛ ۲. خودآگاهی و خودشناسی؛ ۳. مهارت‌های ارتباطی. راه ارتباطی: 📨 @edu_mag_ui 📨 @edumag_ui
📚📚📚 عنوان: نظام آموزه اخلاق براساس اصول آموزه دانش نویسنده: یوهان گوتلیب فیشته ترجمه: سیدمسعود حسینی ناشر: نش مرکز کتاب نظام آموزۀ اخلاق فیشته پژوهشی است در اصل اخلاق و شروط کلی کاربست آن. این کتاب سه بخش کلی دارد: در بخش نخست، از استنتاج اصل اخلاق به منزلۀ شرط ضروری برای خودآگاهی هر انسان بحث می‌شود؛ بخش دوم، استنتاج کاربست‌پذیری اصل اخلاق است و در بخش سوم، کاربست بالفعل اصل استنتاج‌شدۀ اخلاق نشان داده می‌شود. اصول اولیۀ آموزۀ اخلاق در این اثر، مفاهیم «اراده»، «آزادی» و «رانه» است. آموزۀ اخلاق به عنوان بخش عملیِ آموزۀ دانش، بیان می‌کند که چگونه هر فرد باید آزادی خویش را موافق با قوانین کلی عقل متعین کند. فیشته معتقد است این موضوع ممکن نیست، مگر اینکه میان سوژه و ابژه این‌همانی رخ دهد. وی چنین این‌همانیِ ممکنی را «من‌بودگی» می‌نامد. من‌بودگیْ خود به آگاهی درنمی‌آید؛ آگاهی دوپارگیِ سوژه و ابژه است، اما من‌بودگی، یگانگیِ این دو، و در واقع، شرط استعلایی آنهاست. آگاهی بر جنبه‌های گوناگون این جداییِ میان سوژه و ابژه مبتنی است. آگاهی بشری یا صورتِ محضِ آگاهی نیز به این صورت است: ۱. «منِ» یگانه؛ ۲. افتراقِ «من» به سوژه و ابژه و ۳. وحدت سوژه و ابژه. ✨باما همراه باشید✨ ⏮ تلفن تماس: ☎️۰۲۵۳۲918444 📞 119 ⏮ | سایت: 🌐 https://eeihe.ac.ir ⏮ | ایتا 📲 https://eitaa.com/research_ueae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اطلاعیه با تبریک اعیاد شعبانیه به اطلاع می رساند سامانه جستجوی موسسه فعال می باشد. http://lib.ueae.ir/simwebclt/WebAccess/SimwebPortal.dll
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 با همکاری و برگزار می کند: پنجمین نشست علمی: ✍ کاربرد و درپژوهش های علوم اسلامی ✍ارائه چک لیست فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی در فرایند پژوهش ✍ تمرین عملی حرفه ای با استفاده از هوش_مصنوعی) ✅ ارائه دهنده: استاد رمضانعلی ✍ مولف کتاب معاون پژوهش و فناوری دبیرخانه دین پژوهان کشور 🟢 جهت شرکت حضوری نام و نام خانوادگی به شماره ۳۰۰۰۱۵۱۵۸۳ ارسال شود. 🕰 زمان: یک شنبه، ۷بهمن ساعت ۱۵ عصر 🕌 مکان: ۴۵ متری عماریاسر، بین کوچه 4 و 6، پلاک ۹۲ ⌚️پخش زنده از تلویزیون اینترنتی حوزه 🖥 لینک پخش زنده: https://eitaa.com/joinchat/1799421966C841a13883e 🌿🌿🌿🌿 لینک حضور مجازی از طریق ، و و .... قبل از جلسه اطلاع رسانی خواهد شد