eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
30.7هزار عکس
10.2هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬سوال: اگر در رکعت اول اشتباها قنوت را انجام بدهیم؛ آیا سجده سهو واجب میشود ⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: مورد مذکور از مواردی نیست که باعث وجوب سجده سهو گردد، هرچند احتیاط مستحب در انجام سجده سهو است در هر زیادی یا کمبود در نماز. 📝حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواندن قنوت در رکعت اول نماز [قنوت] اگر در رکعت اول نماز واجب علاوه بر رکعت دوم، قنوت خوانده شود، قنوت رکعت اول چه حکمی دارد⁉️⁉️آیا سجده ی سهو بر نمازگزار واجب می شود⁉️⁉️ احتیاط سجده سهو است. اگر در رکعت اول نماز قنوت خوانده شود، سجده ی سهو لازم می باشد⁉️⁉️ احتیاط مستحب سجده سهو است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: کسـی که به مسافرت رفتـه و قصـد دارد ده روز بماند و روزه هم میگیرد، ولی قبل از خواندن یک نماز چهار رکعتی از قصد ده روز مانـدن در مسـافـرت پشیـمـان شود؛تکلیف نمازها و روزه او چیست⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیات عظام امام خمیـنی و خامنـه‌ای: نمـاز در این صورت شکـسـته اسـت، ولی روزه آن روزش صحیــــــح اســــت. و بقـیـــــه روزهــــا روزه صحـیــــــح نیـــــســت. 📝آیـت الله مكـــارم: روزه‌اش در آن روز و روزهـای بعــد صحيــح نيـــســت، و نمازها را نيز بايد شكــستــه بخــواند. 📝آیات عظام سيــستانی، صـافی، وحیـــد: بايد احتيـاطاً روزه آن روزش را تمـام و آن را نيز قضا نمايد، وبايد نمـازهای خـود را شكـســته بخـوانـد و روزهـای بعـــد هم نمــی‌تــوانــد روزه بگيــــرد. 📝تبصره آیت الله وحیــد: (اگــر بعــد از غـــروب و قبــل از خـواندن یک نمــاز چهـــار رکعــتـــی منـــصـــرف شـــــود روزه آن روزش صحیــــح اســـــــت.) ⏹تبصره: به نظـر همـه مراجـع، بعـد از خوانـدن یک نماز چهار رکعتی ادائی،اگر انسان از قصد ده روز ماندن پشیـمـان شـود نمازها تا هر وقت آنجاباشد و روزه‌ها تـا هـر وقــت باشــد، صـحیـح اســت. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: ما یک گروه خیـریه تأسیــس کردیم‌ که مبالـغ اهــدایی به حســاب بنــده‌ واریـز می‌شــود. سـه بـار از پـول‌هـا استــفــــاده تجـــاری کــرده و بعــدا جایگزین می‌کـردم؛ بــا تــوجــه بــه اینکه از جایـز نبـودن این کار مطـلع‌ نبودم آیا مرتکب حرام شـده و پول حرامی وارد زندگی من شده است⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنـه‌ای: در فـرض سـؤال‌ گرچه تصــرفتــان در آن مبــالغ (اگر یقیــن به رضــایت اهــدا کننـــدگـان نداشــته‌اید) مرتـکــب کــار خــلاف شــرع شـــده‌اید ولـکـن با تـوجه به‌اینـکه مبــلغـی کــه بــرداشتــیــد را برگـــردانده‌ایــد تکلیــفی نــداریــد. 📝 آیت الله مکارم: در صـورتی که این‌ کار برخلاف مقرراتی که داشتـه‌ایدنبوده و معـادل آنها را نیز جایگزین‌ کـرده‌اید، در حـال حـاضــر چیـــزی بـــر عــهــــده شمــــــا نیــــــــســت. 📝آیت الله سیــستانی: اگـــر بـــــدون‌ اجــازه آن‌هــا باشـد جایــز نیــست و ســود بـــرای شمــــا می‌بـاشـــــد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: مـدت عــده ازدواج موقت چقـدر اسـت و آیـا ایـن مســأله فتــوااســــت یــا احتیـــاط واجـــب⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝 آیت الله خامنه‌ای: عده عقـد موقـت‌ دو حیـــض کـامــل پـــس از اتمـــام محرمیت است و اگر در سن حیـض دیدن است و حیض نمی‌بیند باتمام شــدن ۴۵ روز عــده تمــام می‌شـود. 📝آیت الله مکـارم: در عقـد مـوقـت در صورتی‌که دخول انجام نشده يا زن‌ يائسه باشد عده ندارد و در صـورت‌دخـول بعـد از تمـام شـدن مـدت يـا بخشـش باقيمانده مدت توسط مرد عده آغازمی‌شود،عده زنی که عادت‌مـاهانه می‌بيند، به مقدار دو حيـض‌ کامل است واگر عادت نمی‌بيندچهل‌ و پنج روزتمام. حکم‌ فوق فتواست. 📝آیت الله شبیری: فتوای معظم له درمورد عده ازدواج موقت یک حیض‌ کامل یا ۴۵ روز از زمان پایان مدت‌ یـا بخشیــدن مــدت ازدواج اســت. 📝آیت الله سیــستـــانــی: دو حيـــض‌‌كــامـل بنــا بــر احتــيــــاط واجـب. 🆔👇👇 @resule10📚
✳️ مستطیع شدن زن در صورت مطالبۀ مهریه 🍃🌷↶【 #رساله_تمام_مراجه】↷🌷🍃 ❣ 💠 @Resule10 ❣ ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈
فراهم کردن مقدمات استطاعت 🍃🌷↶【 #رساله_تمام_مراجه】↷🌷🍃 ❣ 💠 @Resule10 ❣ ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈
استطاعت حج با خرید فیش آزاد 🍃🌷↶【 #رساله_تمام_مراجه】↷🌷🍃 ❣ 💠 @Resule10 ❣ ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈
🌺🌺🌺 بارها گفته ام و بار دگر می گویم: کسی که بداند، هر که خدا را یاد کند، خدا همنشین اوست، احتیاج به هیچ وعظی ندارد. می داند چه باید بکند و چه باید نکند. می داند که آنچه را که می داند، باید انجام دهد و در آن چه که نمی داند باید احتیاط کند. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
امام رضا علیه السلام فرمودند: مَـن فـرّج عن مـومـن فـرّج الله عَن قَلبه یـَوم القیمة ؛ هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش بر طرف سازد. (اصول کافى، ج 3، ص 268) 🍃🌷↶【 】↷🌷🍃 ❣ 💠 @Resule10 ❣ ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈
💬سوال: آيا زن مى تواند بعد از گذشت چند سال از ازدواج، اجرت كار در  منزل را از شوهر مطالبه كند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: اگر زن، كار در منزل را به قصد گرفتن اجرت انجام داده و به امر و  درخواست شوهر بوده است؛ حق مطالبه اجرت را بر طبق ارزش آن در زمان كار دارد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آیا پوشاندن کامل چانه هنگام حجاب و در نماز واجب است، یا این که فقط قسمت پائین آن باید پوشانده شود، و آیا وجوبِ پوشش چانه مقدمه پوشاندن صورت است که شرعاً واجب است⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: پوشاندن قسمت پائين چانه واجب است نه خود آن، زيرا چانه جزئى از صورت است. 📝آيت الله مكارم شيرازي آیا پوشاندن مقداری از چانه که پس از پوشیدن مقنعه های معمولی باز هم پیداست لازم است⁉️⁉️ پاسخ :آنچه از خط چانه به پایین باشد پوشاندن آن لازم است. آیا در نماز برای زنان پوشاندن چانه واجب است⁉️ و اگر تا حال نپوشانده باید نمازهای خوانده را قضا کند⁉️ پاسخ :اگر جاهل قاصر بوده قضا ندارد و اگر مقصر بوده قضا دارد. 📝 آيت الله سيستاني گردی صورت تا چه حد جایز است ⁉️ اگر ابروها برداشته شده باشد حکم چیست ⁉️ایا با مقنعه مشکی که زیر چانه را بپوشاند و کنار صورت وتا بالای ابروان بیاید و مانتو کاملا گشاد مشکی بلند وشلوار، حجاب رعایت شده یا نه ⁉️اگر مقنعه یا مانتو رنگی باشد اشکال دارد⁉️ حجاب کافی ان است که موها و بدن را بپوشانده و خود زینت شمرده نشود و برجستگیهای زن را نمایان نسازد و صورت و دستها تا مچ لازم نیست پوشانده شود و چانه و مقداری از زیر چانه که معمولا مقنعه ان را نمیپوشاند لازم نیست پوشانده شود و چهره پیرایش کرده از قبیل ابرو برداشتن لازم نیست پوشانده شود ولی باید که با ارایش زینت نشده باشد . ـ عده ای از زنان با حجاب مسلمان، عادت کرده اند که جانه و قسمتی از زیر چانه را باز می گذارند امّا گردن را می پوشانند. آیا چنین کاری جایز است⁉️⁉️ و چه اندازه ای از صورت را می توان باز گذاشت و آیا گوشها را هم می توان بیرون گذاشت⁉️⁉️ صورت شامل دو گوش نمی شود، پس پوشاندن آنها واجب است امّا چانه و مقدار اندکی از زیر چانه، در حکم صورت می باشد. 📝آيت الله شبيري زنجاني آیا در نماز، پوشاندن زیر چانه برای خانم‌ها واجب است⁉️ اگر در بین نماز بفهمد پوشیده نبوده، نمازش چه حکمی دارد⁉️⁉️ واجب است. اگر بعد از التفات، بدون اینکه کاری از نماز را انجام دهد آن مقدار را بپوشاند، نمازش صحیح است. 🆔👇👇 @resule10📚
✨﷽✨ ❓سوال: در برخی موارد مداحی و مرثیه خوانی زنان در مجلس زنان، به گونه ای می باشد که صدای آنان با بلندگو به گوش مردان رهگذر می رسد، آیا این عمل جایز است؟ 📝پاسخ مراجع عظام: اگر صدای آنان در معرض ریبه، لذت بردن و برانگیخته شدن شهوت باشد، جایز نیست. 📝پاسخ آیت الله مکارم شیرازی: جایز نیست. #مداحی_زنان 🌷↶【 #رساله_تمام_مراجع】↷🌷 ❣ 💠 @Resule10 ❣ ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈
❤️✨امام على عليه السلام: بر شهوت خود، پيش از آنكه وَلَع آن قدرت گيرد، چيره شو؛ زيرا اگر قدرت گيرد، بر تو مسلّط شود و تو را به دنبال خود كشد و تو توان ايستادگى در برابرش را ندارى 📗ميزان الحكمه جلد13 صفحه71 🌷↶【 #رساله_تمام_مراجع】↷🌷 ❣ 💠 @Resule10 ❣ ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈
💬سوال: همانگونه در رساله های عملی مراجع عظام هستذ یکی از شرایط لباس نماز گزار غصبی نبودن آن است اگرکسی مدتی بالباس غصبی نماز بخواندقضا کردن واجب است⁉️⁉️ ⏹پاسخ اجمالی: مسأله ۸۱۵ لباس نمازگزار باید (۱) مباح باشد (۲) و کسی که می داند پوشیدن لباس غصبی حرام است (۳)، اگر عمداً در لباس غصبی یا در لباسی که نخ یا دگمه یا چیز دیگر آن غصبی است نماز بخواند (۴)، باید آن نماز را با لباس غیر غصبی اعاده نماید (۵). ✅پاسخ:  (۱) 📝آیت الله فاضل: بنا بر احتیاط واجب باید.. (زنجانی:) به احتیاط مستحب باید.. (۲) 📝آیت الله سیستانی: لباس نمازگزار که با آن عورتین خود را می پوشاند باید بنا بر احتیاط واجب مباح باشد.. (۳) 📝آیات عظام :خوئی، تبریزی، سیستانی:) یا این که از روی تقصیر حکم مسأله را نداند اگر عمداً در آن لباس نماز بخواند (سیستانی، تبریزی: بنا بر احتیاط) باطل است ولی در چیزهایی که به تنهایی عورت را نمی پوشاند و هم چنین چیزهایی که فعلًا نمازگزار آنها را نپوشیده، مانند دستمال بزرگ یا لنگی که در جیب گذاشته شود، اگر چه بشود عورت را با آنها پوشانید، و هم چنین چیزهایی که نمازگزار آنها را پوشیده ولی ساتر مباح دیگری دارد، در تمام این صُوَر غصبی بودن آنها به نماز ضرری ندارد، هر چند احتیاط در ترک است. 📝آیت الله بهجت:اگر عمداً در لباس غصبی نماز بخواند بنا بر احتیاط باید آن نماز را دوباره با لباس غیر غصبی بخواند گر چه با تحقّق قصد قربت، أظهر صحّت نماز است. و در صورت غصبی بودن چیزهایی که به تنهایی عورت را نمی پوشاند مثل عرقچین و هم چنین چیزهایی که نمازگزار آنها را پوشیده ولی ساتر مباح دیگر دارد نیز همین حکم جاری است. 📝آیت الله نوری: اگر عمداً در لباس غصبی نماز بخواند باطل است و هم چنین در لباسی که نخ یا تکمه یا چیز دیگر آن غصبی است نماز بخواند بنا بر احتیاط واجب باید آن نماز را دوباره با لباس غیر غصبی بخواند. (۴) 📝آیت الله گلپایگانی، صافی: باطل است. (فاضل:) بنا بر احتیاط واجب نمازش باطل است.. 📝آیت الله زنجانی:در صورتی که لباس به حرکت نمازگزار حرکت کند نمازش بنا بر احتیاط مستحب باطل است. (۵) 📝آیت الله فاضل: و همین طور است اگر کسی از روی تقصیر نداند که پوشیدن لباس غصبی حرام است. 📝آیت الله مکارم: لباس نمازگزار بنا بر احتیاط واجب باید مباح باشد و اگر عمداً در لباس غصبی نماز بخواند حتّی اگر نخ یا دکمه آن غصبی باشد، نماز را اعاده کند ولی اگر نمی دانست غصبی است و با آن نماز خواند نمازش صحیح است، هم چنین اگر قبلًا می دانسته غصبی است و بعد فراموش کرده مگر این که غاصب خود نمازگزار باشد به این معنی که چیزی را غصب کرده و بعد فراموش نموده و با آن نماز خوانده است در اینجا احتیاط واجب آن است که اعاده نماید. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: کسی که می داند پوشیدن لباس غصبی حرام است حکم نماز خواندن با ان لباس چیست⁉️⁉️ ✅پاسخ اجمالی: مسأله ۸۱۶ کسی که می داند پوشیدن لباس غصبی حرام است، ولی نمی داند نماز را باطل می کند (۱)، اگر عمداً با لباس غصبی نماز بخواند (۲) باید آن نماز را با لباس غیر غصبی بخواند. ⏹این مسأله، در رساله آیت اللّه مکارم نیست. ✅پاسخ: (۱) 📝آیت الله زنجانی:مانند کسی است که می داند لباس غصبی نماز را باطل می کند. 📝آیت الله سیستانی:ولی حکم نماز خواندن در آن را نمی داند.. (۲) 📝آیات عظام:(خوئی، سیستانی، تبریزی:) به تفصیلی که در مسأله قبلی گفته شد، نمازش (سیستانی: بنا بر احتیاط) باطل است. (گلپایگانی، صافی:) نمازش باطل است. 📝آیت الله فاضل:بنا بر احتیاط واجب نمازش باطل است و باید آن نماز را با لباس غیر غصبی اعاده کند. (بهجت:) حکمش همان است که در مسأله قبل گفته شد. 🆔👇👇 @resule10📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💞💞💞🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉 🌺🌸عید سعید غدیر مبارکباد🌸🌺 🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊 💚🌷عید 🌷💚 ❤🌷سعید 🌷❤ 💛🌷غدیر 🌷 💛 💙🌷عید 🌷💙 🌷سادات🌷 💜🌷و جانشینی🌷💜 💚🌷مولاعلی(ع)🌷💚 ❤🌷 بر 🌷❤ 💛🌷عاشقان🌷💛 💙🌷آنحضرت🌷💙 🌷تبریک و🌷 💜🌷 تهنیت🌷💜 💚🌷باد🌷💚 ‌ پیشاپیش عیدتون مبارک 💫🌺🌺
💬سوال: آيا با لاک روى ناخن پا مى‌توان وضو گرفت⁉️⁉️ به شرط آنكه يكى از ناخنها لاك نداشته باشد. ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: اگر ازسر انگشتی که ناخنش لاک ندارد تا مفصل مسح شود، مانع ندارد. 📝آيت الله سيستاني لاک زدن به انگشتان پادرست است ⁉️⁉️ برای وضو گرفتن البته همه انگشتان و از نظر بیرون رفتن از منزل بدون جوراب چطور است ⁉️⁉️ پاسخ: مسح بر ناخن لاک زده صحیح نیست ولی اگر فاصل بین یک ناخن و ناخن دیگر بمقداری باشد که بتوان بر آن مسح نمود مسح بر آن مقدار بی مانع است و پوشیدن پا از نامحرم بدون آرایش هم واجب است. مسح از انگشت کوچک پا در صورتی که باقی ناخنها لاک داشته باشند جایز است دران صورت حکمش چیست⁉️⁉️ جایز است. آیا مسح کشیدن روی دوانگشت کوچک صحیح است یا خیر⁉️ صحیح است. 🆔👇👇 @resule10📚
هدایت شده از #عید_غدیر💚
✨💚✨ با سلام کمتر از ۱ روز مانده تا { } ساده ترین کارهایی ک میشه غدیر را فریاد زد ✔️⭐️حتما توی عکس پروفایلهاتون ✔️⭐️حتما اگر میتوانید ایستگاه صلواتی بزنید ✔️⭐️حتما یه شیرینی پخش کنید ✔️⭐️حتما اگر توانشو دارید چندتا لقمه بگیرید و پخش کنید ✔️⭐️حتما به گوش مردم با یه مولودی غدیر را برسانید 💚✨ ✨💚
💬سوال: آیا کالبد شکافی مسلمان جایز است⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت‌الله مکارم شیرازی: تشریح مرده مسلمان برای مقاصد اصلی به چند شرط جایز است؛ اولاً مقصود یاد گرفتن و تکمیل اطلاعات طبی برای نجات جان مسلمانان بوده باشد و بدون این تشریح مقصود حاصل نشود. ثانیاً دسترسی به مرده غیرمسلمان نباشد و ثالثاً به مقدار ضرورت و احتیاج قناعت کند اضافه بر آن جایز نیست.با چنین شرایطی تشریح جایز بلکه واجب است. اگر کالبدشکافی ضرورتی داشته باشد مثلاً نجات جان متهم بی‌گناه، شناسایی قاتل یا تعلیماتی که برای دانشجویان ضروری است مانعی ندارد. 📝امام خمینی: اگر حفظ جان مسلمانی یا عده‌ای از مسلمانان بر تشریح جسد یک فرد مسلمان توقف داشته باشد و امکان تشریح غیرمسلمان وجود نداشته باشد اشکالی ندارد اما برای یاد گرفتن بدون آن که زندگی مسلمان موقوف بر آن باشد جایز نیست. 📝آیت‌الله تبریزی: تشریح جسد مسلمانان جایز نیست. 📝آیت‌الله خامنه‌ای: اگر نجات نفس محترمی یا کشف مطالب تازه علم پزشکی که مورد نیاز جامعه است و یا دستیابی به اطلاعاتی راجع به بیماری که زندگی مردم را تهدید می‌کند منوط به آن باشد تشریح جسد میت اشکالی ندارد ولی واجب است تا حد امکان از جسد میت مسلمان استفاده نشود. 📝آیت‌الله العظمی سیستانی: کالبدشکافی مسلمان برای آموزش و غیره جایز نیست مگر این که حفظ جان مسلمانی هرچند در آینده بر آن متوقف باشد. 📝آیت‌الله شبیری زنجانی در صورت نبودن جنازه کافر اشکالی ندارد. 📝آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: تشریح مرده مسلمان حرام است اگرچه برای یاد گرفتن باشد و با عدم ضرورت مانند حفظ نفس محترمه و امکان استفاده از جسد میت کافر ولو با خرید آن جایز نیست. 📝آیت‌الله فاضل لنکرانی: درصورتی‌که تشریح غیرمسلمان امکان داشته باشد تشریح مسلمان جایز نیست. 📝آیت‌الله نوری همدانی: درصورتی‌که حفظ جان و نجات مسلمانان بر آن متوقف باشد و امکان نداشته باشد که از اجساد کفار استفاده شود در حد ضرورت می‌توان از اجساد مسلمان استفاده نمود ولی باید از اهانت نسبت به بدن آن‌ها اجتناب شود و احترام آن و سایر اموری که مربوط به بدن مسلمان هست را در نظر بگیرید. 📝آیت‌الله العظمی وحید خراسانی: اگر زنده ماندن مسلمانان متوقف شود بر تشریح بدن مرده‌ای و تشریح بدن غیرمسلمان و یا مشکوک الاسلام همکف نباشد و راه دیگری برای زنده نگه داشتن آن مسلمان نباشد در این صورت جایز است که بدن مسلمان مرده تشریح شود. 📝آیت الله جوادی آملی: كالبد شكافی جسد مسلمان جهت صرف آموزش یا آزمایش جائز نیست و در صورت ضرورت برای حفظ جان انسان محترم جایز است.  🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگرکسی بعدازتمام شدن نماز یادش بیاید که یک سجده از رکعت آخر نماز را انجام نداده وظیفه اش چیست⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: اگر بعد از سلام نماز يادش بيايد كه يك سجده از ركعت آخر را فراموش كرده بايد قضاى سجدهاى را كه فراموش كرده بجا آورد و بعد از آن دو سجده سهو بجا آورد چه كارى كه نماز را باطل مىكند كرده باشد يا نه و اگر تشهد ركعت آخر را فراموش كرده باشد بايد قضاى تشهد را بجا آورد و بعد از آن دو سجده سهو بجا آورد. 🆔👇👇 @resule10📚
🍃❤️🍃💞🍃❤️🍃💞🍃❤️ ❤️🍃❤️ 🍃💞 ❤️ 📝 سؤال : اگه دختری در دوران عقد از شوهرش جدا شود میتواند بدون اجازه پدرش، عقد موقت یا دائم با کسی بخواند و ازدواج کند؟ ✍ پاسخ: در صورتی که در دوران عقد نزدیکی نکرده باشند ، همچنان برای ازدواج به اجازه پدر نیاز است . 🔺منهاج الصالحین ج۳ مساله ۷۰🔺 🌷↶【 】↷🌷 ❣ 💠 @Resule10 ❣ ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈