#پاک_کردن_بدن
❓سلام اگه بدن با ادار نجس بشه، چند بار باید بشوریمش تا پاک بشه؟
📚 آیات عظام رهبری، وحید، نوری و شبیری: سلام. بدن، میز، در، دیوار، ظرف و... که سفت هستن و آب توشون نمیره، همه یه حکم دارن.
👈 یک بار آب لولهکشی رو روش میگیرین تا اصل نجاست از بین بره؛ همین کافیه و پاک میشه.
👈 با آب پارچ و لیوان (آب قلیل) هم اگه خواستین بشورینش، باید دو مرتبه این کار رو کنین. به این شکل که یک مرتبه آب روی اون بریزین و صبر کنین تا جدا بشه. بعد درصورتیکه ادرار در اون چیز نمونده، یک مرتبه دیگه که آب روی اون بریزین، پاک میشه.
📚 آيتالله مکارم: همه نکات بالا درسته، فقط همیشه یک بار شستن کافیه، اما دو بار باشه بهتره.
📚 آیتالله سیستانی: در پارچههای غیرلباسی، فرش و سایر اشیا، یک بار شستن کافیه؛ اما در لباس و بدن با آب قلیل (مثل آب لیوان و پارچ)، باید دو بار شست. با آب کر (مثل آب لولهکشی)، بنابر احتیاط واجب، باید دو بار شست.
⭕️ نکته: اینکه بیشتر مراجع گفتن دو بار آب بکشین، به خاطر این بود که با ادرار نجس شده. ادرار یهکم خلافش سنگینتره. اگه با مدفوع، خون، مردار، منی، کافر و شراب نجس شده بود، طبق نظر همه مراجع، یک بار آبکشی کافی بود.
⭕️ نکته: اگه زمین نجس بشه یا بچه شیرخوار روی بدن ادرار کرده باشه، حکمش فرق داره که اونا رو هم جدا براتون میگیم.
🔺توضيحالمسائل مراجع، م۱۵۹ و ۱۶۰ و ۱۷۱؛ وحيد، توضيحالمسائل، م۱۶۱ و ۱۷۱؛ دفتر: خامنهای؛ پرسمان احکام
‼️نخواندن سوره پس از الحاق به نماز جماعت
🔷س : اگر #امام در #رکعت_سوم باشد و ما در رکعت دوم و یا اول باشیم و وقت برای خواندن #سوره نباشد، چه وظیفه ای داریم؟ اگر سوره بخوانیم و خود را در سجده به امام برسانیم، نماز به #جماعت صحیح است؟
✅ج: اگر بدانید چنانچه سوره را بخوانید در ركوع به امام نمىرسید، بايد سوره را نخوانید و اگر خواندید و به رکوع نرسیدید نماز فرادا می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘نمیدانم
از خدا چه میخواهی
اما خدا را به این ایام ماتم🖤
قسم میدهم🙏
دلت جز برای حسین ع 🖤
و اهل بیت حسین ع 🖤
عزادار نشود🙏
تقدیم به عزاداران حسینی 🖤
#گیف 🎬
༺🦋
💠واجبات سجده:
۱. گذاشتن پیشانی بر چیزی که سجده بر آن صحیح است
۲. ذکر
٣. آرامش بدن در حال ذکر سجده
۴. سر برداشتن و نشستن و آرامش بین دوسجده
۵. بر زمین بودن هفت عضو بدن در هنگام ذکر
۶. مساوی بودن جاهای سجده ( پست و بلند نبودن)
۷. پاک بودن جایی که پیشانی را میگذارد
۰۸ موالات (پشت سرهم بودن) درسجده
📚 احکام اسلامی/مقام معظم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨زنـدگـی
💫هـر چـه کـه هست
✨جـریان دارد
💫تا خـدا هست و خـدایی
✨می کند، امیـد هست
💫فـردا روشـن است
✨ای خـدا باز هم خودت
💫هـوای همه ی دوستان
✨و عزیزانم را داشتـه باش
💫شبتون آرووم در پناه خدای مهربان
#ســـــــلام🙏✋
صبح چهارشنبه تون بخیـر
امروزتون پر از موفقیت
قلبتون مملو از عشق
زندگیتون سرشـار از نیکی
#الهی
ساحل زندگیتون همیشه آرام
دلتون مثل دریا وسیع وبخشنده
💖و قلبتـون مثـل
آسمان آبی، پهناور و مهربان
شروع صبح پربرکتی براتون آرزومندم
سلام صبحتون بخیر
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فنجان طلای شعر ناب آوردم، چای گل سرخ با گلاب آوردم🌹🍃
برخیز و بنوش زندگی را از نو که در سینی صبح، آفتاب آوردم🌹🍃
روزت سرشار از آرامش 🌹
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊یا حضرت سجاد (ع)
🖤سلام برآقایی که
🕊آب می دیــــــد
🖤به فکر فرو میرفت
🕊نوزاد می دیـــــد
🖤اشک می ریخـــت
🕊طفلان و کودکان را
🖤می دید ناله می کرد.
🕊شهادت جانسوز امام
🖤سجاد(ع) تسلیت باد.
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
#نماز
#سجده
❓سوال:
سلام شخصی بخاطر کمردرد برای سجده مشکل دارد؟
بین استفاده از مهر پایه دار و سجده ای که بینشان ننشیند و فقط در حد بلند کردن سر از مهر باشه.کدام بهتر و صحیح است؟
مقلد ایت الله نوری همدانی
✅ پاسخ:
سلام علیکم
در نماز اصل ایستادن است و به بعد نشتن و بعد دراز کشیده نماز خواندن.
و اینکه مکلف در کدام حالت باید نماز بخواند، بستگی به سلامت بدن دارد، اگر کسی معذور از ایستادن است می تواند روی صندلی بنشیند و اگر ممکن نیست روی زمین و ...
در هر حالتی که ضرر کمتری به بدن وارد می شود، آن حالت را انتخاب کنند و نماز بخوانند.
#ترس_از_گناه
❓اگه در صحبتکردن دو تا نامحرم، یکی بدونه که به گناه میافته، این صحبتکردن اشکال داره؟
📚 همهٔ مراجع:
🔸 بله که اشکال داره.
👈 دونستن که هیچ، حتی اگه احتمال بده یا بترسه که به گناه میافته، بازم نباید صحبت کنن.
🔸 حتی اگه یکی احتمال بده که دیگری ممکنه به گناه بیفته، بازم نباید صحبت کنه یا ادامه بده.
🔺 امام، فاضل، گلپایگانی و مکارم، عروةالوثقی، بخش نکاح، م۳۹؛ امام، تحریرالوسیلة، بخش نکاح، م۲۹؛ بهجت، خامنهای و سیستانی، استفتای از دفتر.