eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.7هزار دنبال‌کننده
31.3هزار عکس
10.5هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
💬سوال: چه کسانی نمی توانندبافاعل(انجام دهنده) لواط ازدواج کنند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 🔊پاسخ اجمالی ودرپایین مطالبی نیزطبق نظر هر مرجع تقلیدی به تنهایی آورده شده مادر و خواهر و دختر پسری که لواط داده (۱) بر لواط کننده حرام است (۲) اگر چه لواط کننده و لواط دهنده بالغ نباشند (۳) ولی اگر گمان کند که دخول شده ، یا شک کند که دخول شده یا نه ، بر او حرام نمی شوند. (۱) 📝آیت الله اراکی : مادر و مادر بزرگ و خواهر و دختر و نوه پسری که لواط داده . (۲) 📝آیت الله مکارم : خواه لواط دهنده بالغ باشد یا نابالغ ، ولی اگر لواط کننده نابالغ باشد حرام نمی شود، همچنین اگر شک داشته باشد که دخول حاصل شده یا نه . (۳)📝آیات عظام: (خوئی )، (تبریزی )، (صافی ): ( (تبریزی ): بنا بر احتیاط) بر لواط کننده در صورتی که بالغ بوده حرام است . 📝آیت الله فاضل:اگر شخص بالغی با پسر نابالغی لواط کند، با احراز تحقّق دخول ؛ مادر، خواهر و دختر پسر بر او حرام می شود ولی اگر فاعل نابالغ باشد یا شک کند که بالغ بوده بر او حرام نمی شود و چنانچه هر دو بالغ باشند، بنا بر احتیاط بر او حرام می شود. 📝آیت الله سیستانی : مادر و خواهر و دختر پسری که لواط داده ، بر لواط کننده در صورتی که بالغ بوده حرام می شود، هر چند کمتر از ختنه گاه داخل شود؛ و همچنین است بنا بر احتیاط لازم اگر لواط دهنده مرد باشد و یا آن که لواط کننده بالغ نباشد، ولی اگر گمان کند که دخول شده یا شک کند که دخول شده یا نه ، بر او حرام نمی شود؛ و همچنین مادر و خواهر و دختر لواط کننده بر لواط دهنده حرام نیست . 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: نظر فقها و مراجع معظم درمورد چهارشنبه آخر سال(چهارشنبه سوری) چیست⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت‌الله العظمی سیستانی: اموری که به جامعه ضرر می‌زند و موجب ایذاء مردم است مانند استعمال ترقه و خرید و فروش آن جایز نیست. 📝آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره): در فرض مزبور که دارای خطرات جانی و مالی است و موجب اذیت و آزار دیگران است و مخالف مقررات و قانون و نظم جامعه است جایز نیست. 📝آیت‌الله میرزا جواد تبریزی (ره): هیچ یک از این امور، رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد تشویق به دنیا و غافل کردن از آخرت است و این که تصور می‌کنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وا می‌دارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت می‌رساند و به حفظ وطن وا می‌دارد ایمان است و بس. 📝آیت‌الله علوی گرگانی: چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های غلط است که از لحاظ عقلی و شرعی هیچگونه جایگاهی ندارد و از رسوم جاهلیت است و لذا لازم است که مؤمنین از برپایی اینگونه برنامه‌ها اجتناب کنند. مخصوصاً اگر مشتمل بر محرمات باشد و در صورتی که موجب وحشت مردم و زیان و ضرر شود، ضمانت هم دارد. 📝آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: استفتاء جمعی از مردم در خصوص استفاده از مواد محترقه در ایام نوروز: چنانچه این مواد موجب آزار مردم باشد، حرمت آن شدیدتر است و مراسم چهارشنبه سوری از این قبیل است و، چون استفاده از این مواد، از مصادیق لهو و اسراف است، جایز نمی‌باشد. وی همچنین در پاسخ به استفتائی در خصوص شرکت در مجالس صوفیان و مدعیان عرفان، بیان داشته است که افکار آنها انحرافی است و شرکت در مجالس آنان حرام و ترویج باطل است. 📝آیت الله خامنه‌ای؛ نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سورى چیست؟ جواب: علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آن‌ها اجتناب شود. 📝آیت الله مکارم شیرازی: منفعت حاصل از خرید و فروش مواد محترقه حرام است. آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه چهارشنبه سوری یک مراسم خرافی برگرفته از آیین غلط گذشتگان است و در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد، یادآور شد: باید سنت هایی، چون دید و بازدید، صله رحم، کمک به دیگران ترویج شود و نباید تسلیم سنت‌های خرافی گذشتگان شویم. خرید و فروش، حمل و نقل مواد محترقه که به منجر به ایجاد حادثه و مصدوم شدن دیگران می‌شود جایز نبوده و منفعت حاصل از آن نیز حرام است. 📝آیت‌الله بهجت (ره): این کار‌ها مشروعیت ندارد. تعبیر قرآن تبعیت کورکورانه از گذشتگان، از پدران، مادران، آباء و اجداد است این هم از موضوعاتی است که قرآن روی آن زیاد تکیه کرده است و آن را منشأ لغزش‌های بشر می‌داند و سخت انتقاد می‌کند. مثلا می‌گوید: آن‌ها چنین می‌گویند: «انا وجدنا آبائنا و جدنا آبائنا علی امه و انا علی آثارهم مقتدون»؛ اینها می‌گویند: ما پدران خودمان را بر یک طریقه‌ای یافته‌ایم و ما هم همان طریقه پدران خودمان را می‌گیریم و می‌رویم، و به تعبیر امروز سنت گرائی. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: نظر فقها و مراجع معظم درمورد چهارشنبه آخر سال(چهارشنبه سوری) چیست⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت‌الله العظمی سیستانی: اموری که به جامعه ضرر می‌زند و موجب ایذاء مردم است مانند استعمال ترقه و خرید و فروش آن جایز نیست. 📝آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره): در فرض مزبور که دارای خطرات جانی و مالی است و موجب اذیت و آزار دیگران است و مخالف مقررات و قانون و نظم جامعه است جایز نیست. 📝آیت‌الله میرزا جواد تبریزی (ره): هیچ یک از این امور، رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد تشویق به دنیا و غافل کردن از آخرت است و این که تصور می‌کنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وا می‌دارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت می‌رساند و به حفظ وطن وا می‌دارد ایمان است و بس. 📝آیت‌الله علوی گرگانی: چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های غلط است که از لحاظ عقلی و شرعی هیچگونه جایگاهی ندارد و از رسوم جاهلیت است و لذا لازم است که مؤمنین از برپایی اینگونه برنامه‌ها اجتناب کنند. مخصوصاً اگر مشتمل بر محرمات باشد و در صورتی که موجب وحشت مردم و زیان و ضرر شود، ضمانت هم دارد. 📝آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: استفتاء جمعی از مردم در خصوص استفاده از مواد محترقه در ایام نوروز: چنانچه این مواد موجب آزار مردم باشد، حرمت آن شدیدتر است و مراسم چهارشنبه سوری از این قبیل است و، چون استفاده از این مواد، از مصادیق لهو و اسراف است، جایز نمی‌باشد. وی همچنین در پاسخ به استفتائی در خصوص شرکت در مجالس صوفیان و مدعیان عرفان، بیان داشته است که افکار آنها انحرافی است و شرکت در مجالس آنان حرام و ترویج باطل است. 📝آیت الله خامنه‌ای؛ نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سورى چیست؟ جواب: علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آن‌ها اجتناب شود. 📝آیت الله مکارم شیرازی: منفعت حاصل از خرید و فروش مواد محترقه حرام است. آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه چهارشنبه سوری یک مراسم خرافی برگرفته از آیین غلط گذشتگان است و در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد، یادآور شد: باید سنت هایی، چون دید و بازدید، صله رحم، کمک به دیگران ترویج شود و نباید تسلیم سنت‌های خرافی گذشتگان شویم. خرید و فروش، حمل و نقل مواد محترقه که به منجر به ایجاد حادثه و مصدوم شدن دیگران می‌شود جایز نبوده و منفعت حاصل از آن نیز حرام است. 📝آیت‌الله بهجت (ره): این کار‌ها مشروعیت ندارد. تعبیر قرآن تبعیت کورکورانه از گذشتگان، از پدران، مادران، آباء و اجداد است این هم از موضوعاتی است که قرآن روی آن زیاد تکیه کرده است و آن را منشأ لغزش‌های بشر می‌داند و سخت انتقاد می‌کند. مثلا می‌گوید: آن‌ها چنین می‌گویند: «انا وجدنا آبائنا و جدنا آبائنا علی امه و انا علی آثارهم مقتدون»؛ اینها می‌گویند: ما پدران خودمان را بر یک طریقه‌ای یافته‌ایم و ما هم همان طریقه پدران خودمان را می‌گیریم و می‌رویم، و به تعبیر امروز سنت گرائی. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: چه کسانی نمی توانندبافاعل(انجام دهنده) لواط ازدواج کنند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 🔊پاسخ اجمالی ودرپایین مطالبی نیزطبق نظر هر مرجع تقلیدی به تنهایی آورده شده مادر و خواهر و دختر پسری که لواط داده (۱) بر لواط کننده حرام است (۲) اگر چه لواط کننده و لواط دهنده بالغ نباشند (۳) ولی اگر گمان کند که دخول شده ، یا شک کند که دخول شده یا نه ، بر او حرام نمی شوند. (۱) 📝آیت الله اراکی : مادر و مادر بزرگ و خواهر و دختر و نوه پسری که لواط داده . (۲) 📝آیت الله مکارم : خواه لواط دهنده بالغ باشد یا نابالغ ، ولی اگر لواط کننده نابالغ باشد حرام نمی شود، همچنین اگر شک داشته باشد که دخول حاصل شده یا نه . (۳)📝آیات عظام: (خوئی )، (تبریزی )، (صافی ): ( (تبریزی ): بنا بر احتیاط) بر لواط کننده در صورتی که بالغ بوده حرام است . 📝آیت الله فاضل:اگر شخص بالغی با پسر نابالغی لواط کند، با احراز تحقّق دخول ؛ مادر، خواهر و دختر پسر بر او حرام می شود ولی اگر فاعل نابالغ باشد یا شک کند که بالغ بوده بر او حرام نمی شود و چنانچه هر دو بالغ باشند، بنا بر احتیاط بر او حرام می شود. 📝آیت الله سیستانی : مادر و خواهر و دختر پسری که لواط داده ، بر لواط کننده در صورتی که بالغ بوده حرام می شود، هر چند کمتر از ختنه گاه داخل شود؛ و همچنین است بنا بر احتیاط لازم اگر لواط دهنده مرد باشد و یا آن که لواط کننده بالغ نباشد، ولی اگر گمان کند که دخول شده یا شک کند که دخول شده یا نه ، بر او حرام نمی شود؛ و همچنین مادر و خواهر و دختر لواط کننده بر لواط دهنده حرام نیست . 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: حکم حیوان وطی شده ای که گوشتش مکروه است را از نظر مراجع عظام تقلید ذکر فرمائید⁉️⁉️ ✏️پاسخ اجمالی خوردن گوشت اسب و قاطر و الاغ مکروه است و اگر کسی با آنها وطی کند، یعنی نزدیکی نماید حرام می‌شوند (۱) و باید آنها را از شهر بیرون ببرند و در جای دیگر بفروشند. (۱) 📝آیت الله اراکی: و باید قیمت آن را به عنوان غرامت به صاحب آنها بپردازند.. 📝آیات عظام ؛خوئی، گلپایگانی، تبریزی، صافی،نوری: خود و نسلشان حرام می‌شوند و بول و سرگین آنها نجس می‌شود و باید آنها را از شهر بیرون ببرند و در جای دیگر بفروشند و بر وطی کننده لازم است قیمتش را به صاحبش بدهد. 📝آیت الله سیستانی: گوشت آنها حرام می‌شود، و همچنین شیر آنها و نسل بعد از وطی آن‌ها بنا بر احتیاط واجب، و بول و سرگین آنها نجس می‌شود و باید آنها را از شهر بیرون ببرند و در جای دیگر بفروشند و بر واطی اگر صاحبش نباشد، لازم است قیمتش را به صاحبش بدهد و پو لی که از فروشش بدست می‌آید برای واطی است. 📝آیت الله زنجانی: حرام نمی‌شوند، ولی باید آنها را از شهر بیرون ببرند و در جای دیگری که وضعیت این حیوان را نمی‌دانند، بفروشند. با عمل زشت وطی، حیوان از ملک مالکش خارج نمی‌شود، بلکه نزدیکی کننده که مالک حیوان نیست، باید هر مقداری که در اثر بیرون بردن و فروختن این حیوان به مالک ضرر زده است، جبران نماید. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آيا نزديكي در زمان استحاضه جايز است⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: در استحاضه قليله اشکال ندارد .در استحاضه متوسطه و كثيره اگرغسل هاي خود را انجام بدهد ،اشکال ندارد. 📝آیت الله مکارم شیرازی نزدیکی در زمان استحاضه قلیله مانعی ندارد اما در زمان استحاضه کثیره تنها در صورتی مجاز است که غسلهای روزانه را انجام داده باشد. 📝آيت الله سيستاني: مستحاضه ای که غسل‌های واجب خود را بجا آورده، رفتن او در مسجد و توقّف در آن، و خواندن آیه‌ای که سجده واجب دارد، و نزدیکی شوهر با او حلال است، اگرچه کارهای دیگری را که برای نماز انجام میداد مثل عوض کردن پنبه و دستمال، انجام نداده باشد. بلکه این کارها بدون غسل نیز جایز است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: چه کار هایی بر زن نفساء حرام است⁉️⁉️ ✅پاسخ: توقّف در مسجد (۱) و رساندن جایی از بدن به خط قرآن و کارهای دیگری که بر حائض حرام است، بر نفساء هم حرام است و آن چه بر حائض واجب و مستحب ّ و مکروه است، بر نفساء هم واجب و مستحب ّ و مکروه می‌باشد. (۱) 📝آیت الله فاضل و رفتن به مسجد الحرام و مسجد پیامبر صلی اللّه علیه و آله و سلم.. 📝آیت الله زنجانی داخل شدن در مسجد الحرام و مسجد پیامبرصلی اللّه علیه و پیامبر صلی و سلم و نیز در سایر مساجد مگر در حال عبور.. 📝آیات عظام خوئی، تبریزی:بنا بر احتیاط توقف در مسجد و کارهای دیگری که بر حائض حرام است، بر نفساء هم حرام است و آن چه بر حائض واجب است بر نفساء هم واجب می‌باشد. 📝آیت الله سیستانی:آن چه بر حائض واجب است بر نفساء هم واجب می‌باشد و بنا بر احتیاط واجب توقف در مسجد و دخول آن بدون عبور و عبور از مسجدین (مسجد الحرام و مسجد پیغمبرصلی اللّه علیه و آله و سلم) و خواندن آیات سجده واجب و تماس با خط قرآن و نام خدا بر نفساء حرام است. 🆔👇👇 @resule10📚‌
💬سوال: نشانه خون استحاضه چيست⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: نشانه هاى خون استحاضه به طور غالب عبارت است از: 1⃣رقيق، 2⃣سرد، 3⃣به رنگ زرد (سياهى مايل به سرخ) يا سرخ، 4⃣بدون فشار و سوزش باشد.  🔊تبصره ۱ . خون استحاضه گاهى بر خلاف غالب، ممكن است سياه يا سرخ و گرم و غليظ باشد و با سوزش و فشار خارج شود.[ 🔊 تبصره ۲ . خون استحاضه براى تحقق آن مانند خون حيض هيچ شرطى ندارد. بنابراين لازم نيست از سه روز كمتر و از ده روز بيشتر نباشد و نيز به استمرار آن نياز نيست. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگر بداند یکی از دو ظرف که از هر دوی آنها استفاده می‌کند نجس شده وظیفه مکلف در این صورت چیست⁉️⁉️ 💠پاسخ مشترک همه آیات عظام 👇 اگر بداند یکی از دو ظرف یا دو لباسی که از هر دوی آنها استفاده می‌کند نجس شده و نداند کدام است، باید از هر دو اجتناب کند (۱)، بلکه اگر مثلًا نمی‌داند لباس خودش نجس شده یا لباسی که هیچ از آن استفاده نمی‌کند و مال دیگری است، باز هم احتیاط آن است که از لباس خودش اجتناب نماید (۲)، اگر چه لازم نیست. ✅پاسخ: پاسخ اختصاصی هرمرجعی علاوه بر پاسخ کلی که همه مراجع عظام داده اند در زیر آورده می شود (۱) 📝آیت الله بهجت: بقیه مسأله ذکر نشده. 📝آیات عظام :اراکی، گلپایگانی، نوری: ولی اگر مثلًا نمی‌داند لباس خودش نجس شده یا لباسی که هیچ از آن استفاده نمی‌کند و مال دیگری است، از لباس خودش هم لازم نیست اجتناب نماید. 📝آیات عظام خوئی، سیستانی، تبریزی:ولی اگر مثلًا نمی‌داند لباس خودش نجس شده یا لباسی که از تصرّف او خارج بوده و مال دیگری می‌باشد، لازم نیست از لباس خودش اجتناب نماید. 📝آیت الله مکارم:امّا اگر مثلًا نداند لباس خودش نجس شده یا لباس شخص بیگانه‌ای که مورد استفاده او نیست، اجتناب لازم نمی‌باشد. (۲) 📝آیت الله فاضل:بقیه مسأله ذکر نشده. 📝آیت الله زنجانی: اگر بداند یکی از دو یا چند ظرف یا دو یا چند لباسی که از هر دوی آن‌ها می‌تواند استفاده کند نجس شده و نداند کدام است، باید از هر دو یا چند چیز اجتناب کند، ولی اگر مثلًا نداند لباسی که می‌تواند از آن استفاده کند نجس شده یا لباسی که عادتاً نمی‌تواند از آن استفاده کند، لازم نیست از لباسی که می‌تواند از آن استفاده کند اجتناب کند. 📝آیت الله صافی:اگر بداند یکی از دو ظرفی که از هر دو استفاده می‌کند نجس شده و نداند کدام است باید از هر دو اجتناب کند، ولی اگر یکی از دو لباسی که از هر دو استفاده می‌کند نجس شده و نداند کدام است می‌تواند دو نماز بخواند، با هر لباس یک نماز؛ چنانچه می‌تواند از هر یک انتفاعات دیگر ببرد. بلی اگر در یکی از آنها نماز بخواند نمی‌تواند به آن اکتفا کند. و اگر با هر دو لباس رطوبت ملاقات کند محل ملاقات نجس می‌شود چنانکه اگر با هر دو یک نماز بخواند نماز او باطل است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آیاخروج خون بسته یا جنین باعث واجب شدن غسل نفاس می شود⁉️⁉️ ✅پاسخ مشترک همه مراجع لازم نیست که خلقت بچه تمام باشد (۱)، بلکه اگر خون بسته‌ای هم از رحم زن خارج شود و خود زن بداند، یا چهار نفر قابله بگویند که اگر در رحم می‌ماند انسان می‌شد، خونی که تا ده روز ببیند خون نفاس است (۲). 💠پاسخ اختصاصی هر مرجع (۱) 📝آیات عظام :(خوئی، تبریزی، زنجانی:) بلکه اگر ناتمام نیز باشد در صورتی که زاییدن صدق کند خونی که تا ده روز ببیند خون نفاس است. 📝آیت الله سیستانی:بلکه اگر ناتمام نیز باشد در صورتی که از حالت عَلَقه که خون بسته است و مُضغه که قطعه گوشت است گذشته باشد و بیفتد، خونی که تا ده روز ببیند خون نفاس است. (۲) 📝آیت الله بهجت:بنا بر احوط. (فاضل:) خونی که تا ده روز همراه آن می‌بیند، خون نفاس است. 📝آیت الله مکارم:در خون نفاس احتیاط واجب این است که خلقت بچه تمام باشد، بنا بر این اگر خون بسته‌ای از رحم خارج شود و بداند که اگر در رحم می‌ماند انسان می‌شد باید میان اعمال زنی که از خون پاک است و کارهایی که حائض ترک می‌کند جمع نماید. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگر سکه یا هر چیزی که متبرک به نام یکی از معصومین علیهم السلام باشد در دستشویی بیفتد حکم استفاده از آن دستشویی چیست⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیة الله بهجت: کسانی که مطلع هستند نباید به آن مستراح بروند تا یقین کنند پوسیده شده است. ولی وجوب اعلام، محل تأمل است. 📝آیة الله تبریزی: احتیاطاً خودش از آن دستشویی استفاده نکند و لازم نیست به کسی که نمی داند بگوید. والله العالم. 📝آیة الله خامنه ای: احوط کوشش در بیرون آوردن آن است، و در صورت عدم امکان احوط عدم استفاده از آن دستشویی است مگر آنکه حرجی باشد. 📝آیة الله سیستانی: نباید از آن استفاده کنند مگر این که بدانند نابود شده است یا آن را خارج سازند. 📝آیة الله صافی گلپایگانی: اگر بیرون آوردن آن هر چند هزینه داشته باشد ممکن باشد باید بیرون بیاورند و اگر ممکن نباشد کسانی که اطلاع دارند نباید به آن دستشویی بروند. 📝آیة الله فاضل لنکرانی: باید آن را در آورند و در صورت عدم امکان خارج کردن از آنجا استفاده نکنند. بلی چنانچه بیرون آوردن آن موقوف بر هزینه زیادی باشد که نتوانند آن را تامین کنند و دستشویی دیگری نباشد استفاده از آن مانعی ندارد؛ ضمناً لازم نیست به کسانی که اطلاع ندارند، بگویند و آنان تکلیفی ندارند والله العالم. 🆔👇👇 @resule10📚
🌹اعمال ماه رجب🌹 بخوانيد وارسال كنيد تا درثواب عمل كنندگان شريك شويد. 🍀باسمه تعالی اعمال ماه رجب از معصومین علیهم السلام در کتب دعا و احادیث:اقبال الاعمال سیدبن طاووس،امالی شیخ صدوق،عیون اخبار الرضا شیخ صدوق و …… 👇👇👇👇👇 حداقل احیا یک شب🌹 نجات از آتش جهنم و شفاعت هفتادهزار نفر از گناهکاران(امالی شیخ صدوق) 💥 صدقه🌹 خداوند چنان ثوابی میدهد که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده باشد و ..(امالی شیخ صدوق) 💥 زیارت امام حسین علیه السلام🌹 ثواب صدهزار شهید از شهدای جنگ بدر(مزار کبیر و مستدرک الوسایل) 💥 در یک شب دورکعت نماز هررکعت50🌹 بار توحید ثواب صد سال روزه در راه خدا و..(پیامبراکرم صلی الله علیه و آله؛اقبال الاعمال) 💥 هزار بار"لااله الا الله"در ماه رجب🌹 نوشته شدن هزار حسنه و بنای هزار شهر در بهشت(اقبال الاعمال) 💥 ذکر استغفرالله🌹 آمرزش گناهان(امام صادق علیه السلام؛بحارالانوار) 💥 🌹صدبار در ماه گفتن ذکر زیر👇 و بعد از آن دادن صدقه "استغفرالله الذی لا اله الا هو وحده لاشریک له و اتوب الیه" پایان کارش با رحمت و آمرزش ختم میشود (پیامبراکرم صلی الله علیه و آله؛وسایل الشیعه و اقبال الاعمال) 💥 🌹خواندن سوره های انفال،برائت،نحل انفال و برائت: قرار گرفتن در شیعیان علی علیه السلام(الدروع الواقیه) نحل: دفع هفتاد نوع بلا و .. (حضرت باقر علیه السلام؛ بحارالانوار ج97) 💥 🌹"استغفرالله و اتوب الیه"70بارصبح،70بار شب، بعد بگوید "اللهم اغفرلی و تب علیّ" اگر در ماه رجب از دنیا برود خداوند از او خشنود بوده و به برکت این ماه ،آتش به او نزدیک نمیشود. (امام صادق علیه السلام) 💥 🌹هر شب دورکعت نماز بعداز عشا جلوگیری از عذاب قبر و خواص فراوان دیگر (پیامبراکرم صلی الله علیه و آله ؛ بحارالانوار و کتاب النوادر) 💥 🌹زیارت حضرت رضا علیه السلام در ماه رجب از بهترین اعمال است(عیون اخبار الرضا) 💥 🌹به جای روزه گرفتن یا یک مد طعام یا یک درهم صدقه بدهد یا ذکر زير 👇را ده بار درصورت عدم توانايي (سبحان الاله الجلیل ، سبحان من لا ینبغی التسبیح اِلا لٓه سبحان الاعزّ الاکرم ، سبحان مٓنْ لبس العِزٓ وهو لَه اهل) 📕امالی شیخ صدوق @resule10