eitaa logo
وب‌سایت رِواق معرفت
821 دنبال‌کننده
482 عکس
244 ویدیو
12 فایل
↭💠﷽💠↭ 🌐 "رواق معرفت" وابسته به "مؤسسه معنویت تمدن‌ساز"، کانال رسمی نشر آثار و فعالیت‌های حجت‌الاسلام امین شمشیری در ساحت «عرفان، فلسفه، كلام و جريان‌شناسی‌دينی» می‌باشد. 👤 ادمین: @hessamkalhori ☎️ 02532938044 کانال دیگر ما: 🆔 eitaa.com/mtsaz_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
متولی عبدالعال تلاوت عرفانی.mp3
2.01M
🍃 وَ قَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي صَدَقَنَا وَعْدَهُ ... 🆔 @revaghe_marefat
🍃بسيارى و بلكه عمده معارف الهى در فلسفه‏ اسلامى، خصوصاً در حكمت متعاليه، كه اكنون مبرهن و مسلّم و قطعى است و در قلّه معارف الهى قرارگرفته است آغازش الهاماتى است كه روشندلان از مضامين آيات و روايات‏ و ادعيه اسلامى گرفته‌اند. 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️ شکست توطئه مخالفینِ عرفان و روش توحیدی ✨علامه طباطبایی رضوان‌الله علیه: 🍃مرحوم آخوند ملّا حسينقلى همدانىّ‏ انصافاً خيلى واقعيّت عجيبى داشتند، و در حدود سيصد نفر شاگرد تربيت كردند؛ البتّه شاگرد و شاگردِ شاگرد. آنوقت در ميان اين شاگردان جماعتى هستند كه آدم ‏هاى نسبةً كامل‏ اند، مثل مرحوم آقا سيّد أحمد كربلائى و مرحوم حاج شيخ محمّد بهارى و آقا سيّد محمّد سعيد حبّوبى و حاج ميرزا جواد آقاى تبريزى رضوان الله عليهم. 🍃گفتند: جماعتى، دسته جمعى توطئه نموده بودند و درباره روش عرفانى و الهى و توحيدى مرحوم آخوند ملّا حسينقلى انتقاد كرده و يك عريضه‏ اى به مرحوم‏ آية الله شَرَبْيانىّ‏ نوشته بودند. (در اوقاتى كه مرحوم شربيانى رياست مسلمين را داشته، و بعنوان رئيس مطلق وقت شمرده مى‏شده است.) و در آن نوشته بودند كه آخوند ملّا حسينقلى روش صوفيانه را پيش گرفته است. 🍃مرحوم شربيانى نامه را مطالعه فرمود، و قلم را برداشت و در زير نامه نوشت:«كاش خداوند مرا مثل آخوند، صوفى قرار بدهد». ديگر با اين جمله شربيانى كار تمام شد؛ و دسيسه ‏هاى آنان همه بر باد رفت. 📖 مهر تابان، صص 322 و 323 📚 حسينى طهرانى(علامه)، سيد محمدحسين، مهر تابان، يادنامه و مصاحبات تلميذ و علامه عالم ربانى علامه سيد محمدحسين طباطبائى تبريزى، 1جلد، نور ملكوت قرآن - مشهد مقدس - ايران، چاپ: 8، 1426 ه.ق. 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨باسمه تعالی 🔅به اطلاع اعضای محترم کانال رواق معرفت می رساند، به دلیل همزمانی جلسه پرسش و پاسخ مجازیِ روزهای یکشنبه با دوره آموزشی نقد حلقه در موسسه آموزش عالی امام خمینی رضوان الله علیه ، این دو رویداد ادغام شده و در راس ساعت 19 در لینک زیر همه عزیزان به صورت مهمان می توانند شرکت نمایند. 🌐 لینک ورود به نشست 🍃با تشکر | روابط عمومی رواق معرفت 🆔 @revaghe_marefat
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید |نمادِ عرفان واره حلقه ✨استاد شمشیری 🆔 @revaghe_marefat
☘️ بلند همتی و استقامت 🔅پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: مَنْ يُدِمْ قَرْعَ الْبابِ يوشِكُ أنْ يُفْتَحَ لَهُ؛ هر كه درِ خانه اى را پيوسته بكوبد ، اميد است كه به رويش گشوده شود . |مسند الشهاب ، ج 2 ، ص 188| 🔅منسوب به امیرمومنان علیه السلام: مَنْ طَلَبَ شَيْئاً وَ جَدَّ وَجَدَ. مَن قَرَعَ بَابًا وَ لَجَ‏ وَلَجَ؛ كسى كه چيزى را طلب كند و كوشش در آن بنمايد، آن را خواهد يافت. و كسى كه درى را بكوبد و لجاجت كند، داخل آن در خواهد شد. |شرح بر غرر الحكم و درر الكلم| 🔅حضرت وصی سلام الله علیه: مَنِ اسْتَدَامَ قَرْعَ‏ الْبَابِ وَ لَجَ‏ وَلَج‏؛ هر كه پيوسته درى را بكوبد و سماجت ورزد، وارد شود. |غرر الحكم : 9160| 🍃گفت پیغامبر که چون کوبی دَری ▫️عاقبت زان در برون آید سَری ▫️چون نشینی بر سر کوی کسی ▫️عاقبت بینی تو هم روی کسی ▫️چون ز چاهی می‌کنی هر روز خاک▫️عاقبت اندر رسی در آب پاک |مثنوی معنوی| 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️علی سلام الله علیه سر سلسله ی عارفان ✨علامه طباطبایی رضوان‌الله علیه: ▫️در ميان صحابه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله (كه نزديك به دوازده هزار نفر از ايشان در كتب‏ رجال‏ ضبط و شناخته شده‏ اند) تنها على عليه السلام است كه بيان بليغ او از حقايق عرفانى و مراحل حيات معنوى به ذخاير بيكرانى مشتمل است و در آثارى كه از ساير صحابه در دست است خبرى از اين مسائل نيست. ▫️در ميان ياران و شاگردان او كسانى مانند سلمان فارسى و اويس قرنى و كميل بن زياد و رشيد هجرى و ميثم تمار پيدا مى ‏شود كه عامه عرفا كه در اسلام به ‏وجود آمده ‏اند ايشان را پس از على عليه السلام در رأس سلسله ‏هاى خود قرار داده ‏اند و پس از اين طبقه كسان ديگرى مانند طاوس يمانى و مالك بن دينار و ابراهيم ادهم و شقيق بلخى در قرن دوم هجرى به ‏وجود آمده ‏اند كه بى اين‏كه به عرفان و تصوف تظاهر كنند درزىِّ زهاد و پيش مردم، اولياى حق و مردان وارسته بودند ولى در هر حال ارتباط تربيتى خود را به طبقه پيشين خود نمى ‏پوشانيدند. ▫️پس از اين طبقه، طايفه ديگرى در اواخر قرن دوم و قرن سوم مانند بايزيد بسطامى و معروف كرخى و جنيد بغدادى و نظايرشان به ‏وجود آمدند كه به سيرو سلوك عرفانى پرداختند و به عرفان و تصوف تظاهر نمودند و سخنانى به عنوان كشف و شهود زدند كه به واسطه ظواهر زننده ‏اى كه داشت فقها و متكلمين وقت را برايشان مى ‏شورانيد و در نتيجه مشكلاتى برايشان به ‏وجود مى ‏آورد و بسيارى از ايشان را به دخمه زندان يا زير شكنجه يا پاى دار مى ‏كشانيد.با اين همه در طريقه خود در برابر مخالفين خود سماجت كردند و بدين ترتيب روز به روز، طريقت در حال توسعه بود تا در قرن هفتم و هشتم هجرى به اوج وسعت و قدرت خود رسيد و پس از آن نيز گاهى در اوج و گاهى در حضيض، تاكنون به هستى خود ادامه داده است. 📖 شيعه در اسلام ، ص97 📚 طباطبايى (علامه)، محمدحسين، شيعه در اسلام (طبع جديد)، 1جلد، بوستان كتاب قم - ايران - قم، چاپ: 5، 1388 ه.ش. 🆔 @revaghe_marefat
🍃وقتى كه به قرن ششم و هفتم يعنى به دوران مولوى مى ‏رسيم، مى ‏بينيم مولوى‏ حرفى‏ غير از قرآن ندارد؛ هرچه مى ‏گويد تفسيرهاى قرآن است منتها از ديدگاه عرفانى. 🆔 @revaghe_marefat
11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید |تنزل عرفانِ متعالی به عرفانِ سکولار و حلقه ▫️بخشی از دوره آموزشی مجازی نقد عرفان واره حلقه ✨استاد شمشیری 🔅طریقه عرفانی خاص الخاص شیعی| مرحوم قاضی| عرفان متعالی | عرفان مُدرن| عرفان پُست مدرن| آرامش| خودشیفتگی| کالایی شدن عرفان|پوچ گرایی 🆔 @revaghe_marefat