•| رِیْحانَةُالنَّبْی |•
۱.سلام زندهباشید... بندهخودمنسخهچاپیکتابرودارم فکرمیکنمداخلسایتخودِاستادپناهیان موجودب
خبدیگهرفقا...
شرمندهاگراذیتشدید...
ان شاءاللهبقیهپیامهاهم؛
دراسرعوقتجوابدادهمیشه🌸✨
ممنونازابرازلطفومحبتتون
هرچیکههستوظیفست...🙏🏻🍃
التماسدعا💚
شیتونکربلایی🌙
❲ بِسْمِاللّٰهـِالـرَّحْمـٰنِالـرَّحیمِ؛ 🌿' ❳
• اَلسَّلامُعَلَیْكَیاحُجَّةَاللّٰهـِفےاَرضِہ؛ ✨•
- سلامبرتواۍحجتِخدادرزمینش...
•[ #دعایپرفضیلتماهرجب✨ ]•
•••••
•بِسمِاللّٰهاَلرَمٰنِالرَحیـم•
یَامَنْأَرْجُوهُلِڪُلِّخَیْرٍوَآمَنُسَخَطَهُعِنْدَڪُلِّشَرٍّ
ایآنڪههرخیریراازاوامیددارم، واز خشمشدرهرشرّیایمنیجویم،یَامَنْیُعْطِیالْڪَثِیرَبِالْقَلِیلِیَامَنْیُعْطِیمَنْ سَأَلَهُ
ایآنڪهدربرابرعبادتاندڪمزدبسیارعطا میڪند،ایآنڪهبههرڪهازاوبخواهدمے بخشد،یَا مَنْ یُعْطِے مَنْ لَمْ یَسْأَلْهُ وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً
اىآنڪههرڪهسؤالڪندعطامىڪنى اىآنڪهبههرڪهسؤالنڪندوتوراهم نشناسدبازازلطفورحمتتعطامىڪنى.أَعْطِنِیبِمَسْأَلَتِیإِیَّاڪَجَمِیعَخَیْرِالدُّنْیَاوَ جَمِیعَخَیْرِاﻵْخِرَه وَاصْرِفْعَنِّیبِمَسْأَلَتِیإِیَّاڪَجَمِیعَشَرِّالدُّنْیَا وَ شَرِّاﻵْخِرَهِ
بادرخواستمازتوهمهخیردنیاوخیرآخرترابهمنعنایتڪن، وبادرخواستمازتوهمهشردنیاوشرآخرت رابازگردان،فَإِنَّهُغَیْرُمَنْقُوصٍمَاأَعْطَیْتَوَزِدْنِیمِنْ فَضْلِڪَ یَاڪَرِیمُ
زیراآنچهراتوعطاڪردیڪاستیندارد، وازاحسانتبرمنبیفزایایڪریم.یَاذَا الْجَلاَلِ وَالْإِڪْرَامِیَاذَاالنَّعْمَاءِوَالْجُودِ یَاذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِحَرِّمْ شَیْبَتِے عَلَى النَّار
اۍصاحبجلالوبزرگوارى،اۍصاحب نعمتهاوجود،اىصاحبعطاوڪرم،به ڪرمتمحاسنمرابرآتشدوزخحرامگردان.)••••••
••📿••
[شير؛ صورتِ علم توحيدى مخصوص رجبيون]
روايتى كه مرحوم شيخ عباس قمى (رحمة الله عليه) در مفاتيح الجنان آورده، اگر عنايت بفرماييد روايت عجيبى است. از امام ابى الحسن موسى (عليه السلام) مى فرمايند كه: «رجب نام نهرى است در بهشت، از شير سفيدتر و از عسل شيرين تر، هر كه يك روزِ رجب را روزه دارد البته از آن نهر بياشامد» پس اولًا؛ رجب يك نهر است، يعنى مقام است. چون مى دانيد كه آب و درخت دربهشت عبارت است از «مِمّا كانُوا تَعْمَلُون»؛ يعنى عبارت اند از آنچه شما عمل كرديد، يعنى آنچه شما در اين دنيا عمل مى كنيد دو وجه دارد. هركس هركارى بكند يك وجه آن «فكر» است و يك وجه آن «حركت و عمل» است. شما كه به لطف خدا نيت روزه ماه رجب را مى كنيد، اين نيت يك فكر است، فكرِ اين كه خدايا مى خواهم رجبى شوم، اين نيت است. و وجه ديگر عملى است كه انجام مى دهيد و آن ترك شهوات مثل
غذاخوردن و غيره است. در قيامت درخت و نهرهاى زير آن صورت عقايد و اعمال اين دنيايى ما است، و حتماً ملاحظه كرده ايد در مورد انسان حتّى ترك يك كار هم خودش، كار به حساب مى آيد، چون اراده مى كند كه آن كار را نكند و اين اراده براى ترك آن كار، خودش يك اراده است و در نفس انسان يك عمل به حساب مى آيد و در قيامت صورت مخصوص به خود را پديد مى آورد. شما اگر به خانه عمويتان نرويد، در خارج كارى نكرده ايد، ولى در درون اراده به نرفتن را انجام داده ايد. پس هر كارى يك وجه عقيدتى و فكرى، و يك وجه عملى دارد. بزرگان مى فرمايند: كه اين «عمل» و «عقيده» است كه در قيامت ظهور مى كند. شراب طهور را در ازاى چه چيزى به اهل البيت دادند كه فرمود: «سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً» (انسان/ 21) چون سه روز روزه گرفتند و افطارى شان را هم به نيازمندان دادند، و اين شراب طهورى كه نصيب اين ذوات مقدّسه شد، خيلى مقام است. چون مى فرمايد: پروردگارشان به آن ها نوشاند «رَبُّهُمْ». اگر يك مَلَكى به ما
يك ذرّه از آن شراب معنوى بدهد، از شعفِ آن حالتِ معنوى 60 سال فرياد مى كشيم، حالا اگر پروردگار آن را به كسى بنوشاند، ببين چه مى شود.
مى فرمايد: «سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً»، مگر چه كار كردند؟ با يك «عقيده توحيدى» بسيار عميق يك «عمل توحيدى» انجام دادند كه از نياز و ميل خود براى خدا گذشتند، ظهور آن عقيده و عمل در بهشت چنين شد كه فرمود: «سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً»، چون بهشت ظهور عقيده و عمل است، براى همين هم در و ديوار بهشت حرف مى زنند. چون جان انسان آن جا ظاهر است. بهشت و جهنّمش- هر دو- «تَطَّلِعُ عَلَي الْافْئِدَه» است، يعنى از قلب ما به بيرون ظهور مى كند و لذا جنس حيات است، مثل حالات قلبى؛ در آيه 65 سوره عنكبوت هم فرمود: «انَّ الدّارَ الْآخِرَةِ لَهِيَ الْحَيَوان»؛ يعنى نظام عالم آخرت سراسر حيات است، يعنى جنس حيات انسان است.
•| رِیْحانَةُالنَّبْی |•
••📿•• [شير؛ صورتِ علم توحيدى مخصوص رجبيون] روايتى كه مرحوم شيخ عباس قمى (رحمة الله عليه) در مفاتيح
ادامه 👇
پس اوّل يادتان باشد كه بهشت چيست؟ بهشت ظهور «عقايد» و «اعمال» و «اخلاق» ماست و به جان ما بسته است. يعنى بهشت از ما جدا نيست. آرى؛ به عنوان يك واقعيت در بيرون هست، امّا به جان ما بسته است. حالا در
اين بهشت يك نهرى است كه مى فرمايد: از عسل شيرين تر است و از شير سفيدتر است، اين نهر اسمش «رجب» است. پس اوّلًا؛ كسى كه رجبى شد، وصل به اين نهر مى شود. اين نهر در كجاست؟ در بهشت. پس كسى كه رجبى شد، وصل به بهشت مى شود. ثانياً؛ اين اتّصال بعد از مردن ما هست يا همين حالا؟ امام رضا "ع" مى فرمايند: هركس بگويد بهشت بعد است، از ما نيست. پس اين بهشت همين حالا هست. يعنى إن شاءالله همين امروز كه تصميم گرفتيم در اين ماه، رجبى شويم، وارد بهشت شديم، خدا مى داند كه همين حالا وارد بهشت شديم.
آيت الله جوادى آملى "حفظه الله تعالى" بحثى داشتند از كلام امام معصوم حضرت رضا"ع" فرمودند: همين حالا وصل به
بهشت مى شويم و همين حالا از بهشت خارج مى شويم بستگى به اعمال ما دارد، چون حضرت رضا "ع" اشاره مى فرمايند به آيات 43 و 44 سوره عنكبوت كه مى فرمايد: اين است جهنّمى كه گناهكاران انكار مى كنند و هم اكنون گناهكاران بين آن جهنّم و آب جوشان در حال طواف اند.
پس اوّلًا؛ ما در ماه رجب وارد بهشت مى شويم، الّا اين كه عدّه اى نسبت به آن در كمال غفلت به سر ببرند كه اين ها، وارد رجب نمى شوند، بلكه مثل بقيه زمان هاى روزگار، وارد يك زمان مى شوند ولى اگر ما در عين توجّه و انتظار و استقبال وارد رجب شويم، وارد يك مقام خاص از بهشت مى شويم، كه آن مقام به تعبير روايت از عسل شيرين تر و از شير سفيدتر است و آن هم روى حساب است. بزرگان اهل معرفت يك دقت هايى روى اين عسل و شير كرده اند كه اين ها دو حال و مقام است براى انسان و نه دو نوع غذا.
يكى از مفسّرين مى گويد: پيامبر "ص" به طور كلى هر غذايى كه مى خوردند، مى گفتند: الحمدلله. ولى وقتى شير مى خوردند مى فرمودند كه خدايا زيادش كن. بعد مى گويد از طرفى مطابق آيه قرآن، پيامبر"ص" مأمور هستند كه بگويند: خدايا علم مرا زياد كن، «قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً»؛ (طه/ 114) پس بايد اين شير، در عالم معنا همان مقام علم باشد، يعنى ظهورش در نفس انسان، علم است. مگر علم، جان را تغذيه نمى كند؟ بهترين غذا براى جان مادّى، شير
است. و براى جان غيبى، علم است و اين دو با همديگر يك رابطه اى دارند.
«محى الدين عربى» در كتاب فصوص الحكم مى گويد: ابى خالد، در خواب ديد كه شير خورده است. شب آمد خدمت يكى از عرفاء و خوابش را گفت. آن عارف مى گويد: اين خواب دو حالت و دو مقام دارد. در اين كه اين رؤياى صادق است شكّى نيست، حال بگو آيا تو ديشب كه خواب ديدى شير مى خورى، آيا به واقع شيرى وارد معده ات شده؟ گفت: نه! به او گفت: ولى اگر استفراغ كنى، شير استفراغ مى كنى. اين يك وجه از تعبير خوابت، اگر خواستى بر اساس موطن دنيا تعبير شود، ولى اگر بخواهى بپذيرى، شير يعنى علم، تعبير خوابت اين است كه به تو علم مى دهند. چون شير در مقام غيب، علم است، در مقام عالم ماده شير است. ايشان مى گويد: وسوسه شدم من كه شيرنخورده ام، پس مگر مى شود كسى شير نخورد، ولى خواب شير خوردن ببيند و بعد شير خورده باشد و در معده اش شير باشد؟ خودم را وادار به تهوّع كردم، ديدم شير بيرون آوردم، چيز پيچيده اى نيست. در روايات هم داريم كه پيامبر "ص" به عايشه فرمودند: كه برو
روزه ات را افطار كن- ظاهراً روزه مستحبى بوده- عايشه گفت: چرا؟! فرمودند: چون خودت خودت با غيبتى كه كردى، روزه ات را افطار كردى و گوشت خوردى. گفت كى من غذا خوردم؟ در حالى كه گوشت خوردن او، همان غيبتى بود كه كرده بود، بعد خودش از لاى دندان هايش متوجّه وجود گوشت خام شد، يعنى عمل غيبى باطنى غيبت، صورتِ ظاهرى حسّى گوشت خوردن به خود گرفت.
مقام شير در نهر رجب را اهل معرفت مى فرمايند كه در بهشت مقام «علم توحيدى» است. اگر شما ماه رجب را حفظ كنيد، إن شاءالله معرفت توحيدى نصيبتان مى شود. آن وقت آن علم توحيدى ماه رجب، علمى است كه به راحتى به دست نمى آيد، كسى كه رجبى شد يك معرفت خاصى پيدا مى كند كه ظهورش همان شير بودن آن نهر است كه از قلب او ظهور كرده است، و از شير سفيدتر بودنش هم به جهت پاك بودن از هرگونه شرك و آلودگى روحى است.
📚برگرفتهازڪتاب: ماهرجب،ماهیگانهشدنباخدا
|نویسنده: اصغرطاهرزاده|
→•|@reyhane_nabi|•
•‹🧶✨›•
.
•
#حرف_ناب♥️
مـومنبایدهرروزبراخودش🌱
برݩامہمعنوےداشٺہباشہ¡📖
سعےڪنیمبراخودمون✨
عادٺایآسمانےبسازیم:)☁️
هرروزتݪاوتِقرآن...😍
یہساعاتیذڪرودردودلبهباخدا❤️
+ڪمسفارشنشدها ...🦋
_ _ _ _ _ _
•| رِیْحانَةُالنَّبْی |•
•🌱💛•
مـومنبایدهرروزبراخودش
برݩامہمعنوےداشٺہباشہ!
سعےڪنیمبراخودمون
عادٺایآسمانےبسازیم :)
هرروزتݪاوتِقرآن
یہساعاتیذڪرودردودلبهباخدا...♥️Γ
-
+ڪمسفارشنشدها
•| رِیْحانَةُالنَّبْی |•
•●🇸 🇹 🇴 🇷 🇾 ●•
.
.
--آقابیاکہعزاۍموسۍبنجعفراسٺ🖤🕯
بانۍروضہحضرٺزهراۍاطہراسٺ🥀🖐🏻
#شہادٺامامموسےینجعفـرتسلیٺباد🏴
•| رِیْحانَةُالنَّبْی |•
-تسلیتبابایخوبم :)) 💔 اجرکاللهیاعلیبنموسیالرضا 🖤
🖤صلواتخاصهامامکاظمعلیهالسلام:
اللَّهُمَّصَلِّعَلَےالْأَمِينِالْمُؤْتَمَنِمُوسَىبْنِجَعْفَرٍ
الْبَرِالْوَفِيِّالطَّاهِرِالزَّكِيِّالنُّورِالْمُنِيرِ
الْمُجْتَهِدِالْمُحْتَسِبِالصَّابِرِعَلَىالْأَذَىفِيكَ
اللَّهُمَّوَكَمَابَلَّغَعَنْآبَائِهِمَااسْتُوْدِعَمِنْأَمْرِكَ
وَنَهْيِكوَحَمَلَعَلَىالْمَحَجَّةِوَكَابَدَأَهْلَالْغِرَّةِ
وَالشِّدَّةِفِيمَاكَانَيَلْقَىمِنْجُهَّالِقَوْمِهِ
رَبِّفَصَلِّعَلَيْهِأَفْضَلَوَأَكْمَلَمَاصَلَّيْتَ
عَلَىأَحَدمِمَّنْأَطَاعَكَوَنَصَحَلِعِبَادِك
َإِنَّكَغَفُورٌرَحِيمٌ...
#التماسدعا ✨
♥️| #ارسالیاعضایخوبمون
✨| #زیارتتونقبول
••••
هرگز نمیرد !
آنکه دلش جلد مشهد است:)💔
••••
-التماسدعارفقا🤚🏼
-سلامامامرضایدلم♥️:)
-بهوقتصداینقارههایحرم✨
•••
اللَّهُمَّصَلِّعَلَی؛عَلِیِّبْنِمُوسَیالرِّضَاالْمُرْتَضَیالْإِمَامِ التَّقِیِّالنَّقِیِ
بارالها؛درود و رحمتفرستبرعلیبنموسی الرضاپسندیدهپیشوایپارساومنزه
•••
وَحُجَّتِکَعَلَیمَنْفَوْقَالْأَرْضِوَمَنْتَحْتَالثَّرَی الصِّدِّیقِالشَّهِیدِ
وحجتتوبرهر کهرویزمیناستوهرکهزیرِخاک بسیار؛راستگووشهید
•••
صَلاَةًکَثِیرَةًتَامَّةًزَاکِیَةًمُتَوَاصِلَةًمُتَوَاتِرَةًمُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِمَاصَلَّیْتَعَلَیأَحَدٍمِنْأَوْلِیَائِکَ
درود و رحمتیفراوانوکاملوبابرکتومتصلو پیوستوپیاپیودنبالهمهمچونبهترین رحمتی کهبریکیازاولیائتفرستادی
❲ بِسْمِاللّٰهـِالـرَّحْمـٰنِالـرَّحیمِ؛ 🌿' ❳
• اَلسَّلامُعَلَیْكَیاحُجَّةَاللّٰهـِفےاَرضِہ؛ ✨•
- سلامبرتواۍحجتِخدادرزمینش...
•[ #دعایپرفضیلتماهرجب✨ ]•
•••••
•بِسمِاللّٰهاَلرَمٰنِالرَحیـم•
یَامَنْأَرْجُوهُلِڪُلِّخَیْرٍوَآمَنُسَخَطَهُعِنْدَڪُلِّشَرٍّ
ایآنڪههرخیریراازاوامیددارم، واز خشمشدرهرشرّیایمنیجویم،یَامَنْیُعْطِیالْڪَثِیرَبِالْقَلِیلِیَامَنْیُعْطِیمَنْ سَأَلَهُ
ایآنڪهدربرابرعبادتاندڪمزدبسیارعطا میڪند،ایآنڪهبههرڪهازاوبخواهدمے بخشد،یَا مَنْ یُعْطِے مَنْ لَمْ یَسْأَلْهُ وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً
اىآنڪههرڪهسؤالڪندعطامىڪنى اىآنڪهبههرڪهسؤالنڪندوتوراهم نشناسدبازازلطفورحمتتعطامىڪنى.أَعْطِنِیبِمَسْأَلَتِیإِیَّاڪَجَمِیعَخَیْرِالدُّنْیَاوَ جَمِیعَخَیْرِاﻵْخِرَه وَاصْرِفْعَنِّیبِمَسْأَلَتِیإِیَّاڪَجَمِیعَشَرِّالدُّنْیَا وَ شَرِّاﻵْخِرَهِ
بادرخواستمازتوهمهخیردنیاوخیرآخرترابهمنعنایتڪن، وبادرخواستمازتوهمهشردنیاوشرآخرت رابازگردان،فَإِنَّهُغَیْرُمَنْقُوصٍمَاأَعْطَیْتَوَزِدْنِیمِنْ فَضْلِڪَ یَاڪَرِیمُ
زیراآنچهراتوعطاڪردیڪاستیندارد، وازاحسانتبرمنبیفزایایڪریم.یَاذَا الْجَلاَلِ وَالْإِڪْرَامِیَاذَاالنَّعْمَاءِوَالْجُودِ یَاذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِحَرِّمْ شَیْبَتِے عَلَى النَّار
اۍصاحبجلالوبزرگوارى،اۍصاحب نعمتهاوجود،اىصاحبعطاوڪرم،به ڪرمتمحاسنمرابرآتشدوزخحرامگردان.)••••••
••📿••
[عسل؛ صورتِ شور معنوى رجبيون]
و نيز مى فرمايند: آن نهر از عسل هم شيرين تر است، چون عسل، حركت و گرما و تحرّك مى آورد؛ يعنى آن عسل، اراده هاى توحيدى و همّت عمل توحيدى آدم را زيادمى كند. ببينيد كه منظورشان چيست؟ شما گاهى دلتان مى خواهد كه با يك شور و حرارتى بلند شويد و نماز شب بخوانيد، ولى خواب نمى گذارد. اين اراده نماز شب خواندن و راحت و با شور و حرارت و عشق جلو رفتن به اصطلاح علماء اخلاق مربوط به عقل عملى است و اين غير از عقل نظرى است كه پذيرفته است نماز شب خيلى بركات دارد،اين شور و شيدايى در عبادات، ريشه اش همان عسلِ بهشتى مربوط به نهر ماه رجب است. پس حرارت انجام اعمال الهى را رجب به آدم مى دهد و رجبيون، هم به معرفت خاص و هم به حرارت خاص در فهم دين و عمل به دين دست مى يابند. با توجه به اين مبنا غفلت نكنيد كه همين حالا با وارد شدن در ماه رجب و استقبال كردن از آن انشاء الله ارتباط با آن شير و عسل شروع مى شود.
📚برگرفتهازڪتاب: ماهرجب،ماهیگانهشدنباخدا
|نویسنده: اصغرطاهرزاده|
→•|@reyhane_nabi|•
••📿••
[ماهِ ولايى شدن براى ملاقات با حق]
آن روايت را در كتاب «المراقبات» داشته باشيد كه مى فرمايد: «ماه رجب ماه خدا است، ماه شعبان ماه پيامبرخدا "ص" است و ماه رمضان، ماه امّت رسول الله «صلواة الله عليه وآله» است». يعنى با شروع ماه رجب كه ماه خداست، نيت سلوك شروع مى شود، بنابراين از خدا شروع مى شود و پس از انس با پيامبر اكرم "ص" در ماه شعبان و رعايت اعمال مخصوص ماه شعبان، به يك خوديابى در ماه رمضان مى رسيم، و بدين معناست كه ماه رمضان، ماه امت است. اين روايت را با آن روايت جمع كنيد كه اميرالمؤمنين «عليه السلام» مى فرمايد: «شَهْرُ رَمَضانِ، شَهْرُالله وَ شَعْبانِ شَهْرُ رَسولُ الله وَ رَجَبٌ شَهْري» يعنى؛ ماه رمضان ماه خداست و ماه شعبان ماه رسول الله «صلواة الله عليه وآله» و ماه رجب ماه من است. پس طبق اين روايت، به يك اعتبار ماه رجب، ماه يگانگى با خداست، از طريق ارتباط با خود خدا، و به يك اعتبار، ارتباط با خدا بدون اتّصال به ولايت ممكن نيست و لذا ماه رجب، ماه امير المؤمنين "ع"، يعنى صاحب ولايت است، پس ماه رجب ماه اميرالمؤمنين "ع" يعنى ماه ولايت است. «ولايت» يعنى زدودن جنبه هاى غير الهى از دل و رسيدن به يك به خود آمدن ناب. دلى كه ولايى شد اين دل غيرِ حق را نمى خواهد، آن وقت اين دل به عشق به نبى- كه مظهر نمايش صفات حقّ است- مى رسد و برايش طلب نزديكى به پيامبر اكرم "ص"در ماه شعبان پيدا مى شود و تقاضاى واردشدن در سلوك و سنّت پيامبر اكرم "ص" در جانش شعله مى كشد و در دعاى روزهاى ماه شعبان مى گويد: «اللّهُمَّ فَاعِنّا عَلَي الْاسْتِنانِ بِسُنَّتِهِفيهِ ...» يعنى خدايا! مرا يارى فرما تا به روش و سنّت پيامبرت نزديك شوم و بدان عمل نمايم. و حالا در منظر نگاه به وجود مقدّس پيامبراكرم "ص" در ماه شعبان، در مقابل خود و در افق جانت ماه رمضان را مشاهده مى نمايى و در اين حالت ماه رمضان شَهْرُالله، و ماه ملاقات با خدا مى شود. اين دو روايت مى گويد: خودت را براى خدا در ماه رجب خالص كن، تا بتوانى ولايت و نبوت را بفهمى و از خدا شروع كن- در ماه رجب- و به خدا ختم كن- در ماه رمضان-.
پس با ماه رجب و روزه و استغفار در اين ماه يك خلوص اوّليه و خود را براى خدا آماده كردن داريم. آدم روزه كه بگيرد و إن شاءالله دعاهاى ماه رجب را هم بخواند و در آن ها دقّت و تدبّر كند، توجّه به حق در او زنده مى گردد. به قول بزرگان مى گويند: دعاهاى ماه رجب عجيب است اين قدر عجيب است كه عده اى از بزرگان مى فرمايند: بعضى از اين دعاها در ماه رمضان هم پيدا نمى شود و انصافاً هم از جهت توحيد و ولايت يك مراتب خاصى در دعاهاى ماه رجب هست، خدا توفيق مان بدهد كه هم اين دعاها را از اهلش درس بگيريم و هم به كمك آن ادعيه با خدا مناجات كنيم. بعد كه توجّه به حق از اين طريق در انسان زنده شد، ارتباط بيشتر با خدا در او شعله مى كشد، مى يابد كه بايد براى ارتباط حقيقى با حق، دست به دامن صاحب ولايت، يعنى امير المؤمنين "ع" بزند، اين جاست كه مى بيند عجب، پس ماه رجب، ماه امير المؤمنين "ع"، است و به اذن آن حضرت مى تواند حقّ ماه رجب را اداء كند. در مستى ارتباط با حق از طريق نور ولايتِ امير المؤمنين "ع"، دل با ماه شعبان روبه رو مى گردد و مى بيند مخزن اصلى، وجود مقدّس صاحب ماه شعبان، يعنى محمّد مصطفى "ص" است. در عطش ارتباط با خدا، با پيامبر اكرم "ص" روبه رو مى شود، آرام آرام اين عطش شعله ور مى شود و درست در دل ماه رمضان از پيامبر اكرم "ص" سراغ خدا را مى گيرد و هم خدا به پيامبرش ندا مى دهد: «إِذا سَئَلَكَ عِبادي، عَنّي فَانّي قَريبٌ اجيبُ دَعْوَة الدّاعِ إِذا دَعانِ ...»؛ يعنى اى پيامبر! اگر بندگان من از تو سراغ مرا گرفتند، من خودم به آن ها نزديكم و جواب آن ها را مى دهم. بدون آن كه پيامبر اكرم "ص" را خداوند در اين شرايط واسطه قرار دهد.
📚برگرفتهازڪتاب: ماهرجب،ماهیگانهشدنباخدا
|نویسنده: اصغرطاهرزاده|
→•|@reyhane_nabi|•
•| رِیْحانَةُالنَّبْی |•
امروزهمهجاپرشدهازاینڪه:
سردارتولدتمبارڪو... "سردارسلیمانے"
نمےدونمازگوگلدیدینیاچے
ولےسرمزارشهیدتاریختولدشونرو زده: ۱فروردین
#نشرحداڪثرۍ
#اطلاعرسانی
•| رِیْحانَةُالنَّبْی |•
امروزهمهجاپرشدهازاینڪه: سردارتولدتمبارڪو... "سردارسلیمانے" نمےدونمازگوگلدیدینیاچے ولے
تولداصلیشون ¹فروردین هست
این ²⁰ اسفندبهروایتےهستانگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸🕌••
#ویدیو
-حالمخوشنیس،
دلمگرفتهاززمونهچیکارکنم...؟💔
+ #امامحسین ِخونت افتاده
صداشبزنجونبگیریرفیق((:
حسین،حسین،حسین
#آقاجانمحالدلمفقطباتوخوشهـ..✨♥️
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→• @Reyhane_nabi
•| رِیْحانَةُالنَّبْی |•
#استوری |#مبعث
خــدا دلــش مےخــواسـت
مـردم عـاقب به خیـر شـونـد
پـس تــو را انتـخـاب ڪـرد
#عیدڪممبروڪ😍🎉|#عید_مبعث
-سلامامامرضایدلم♥️:)
-بهوقتصداینقارههایحرم✨
•••
اللَّهُمَّصَلِّعَلَی؛عَلِیِّبْنِمُوسَیالرِّضَاالْمُرْتَضَیالْإِمَامِ التَّقِیِّالنَّقِیِ
بارالها؛درود و رحمتفرستبرعلیبنموسی الرضاپسندیدهپیشوایپارساومنزه
•••
وَحُجَّتِکَعَلَیمَنْفَوْقَالْأَرْضِوَمَنْتَحْتَالثَّرَی الصِّدِّیقِالشَّهِیدِ
وحجتتوبرهر کهرویزمیناستوهرکهزیرِخاک بسیار؛راستگووشهید
•••
صَلاَةًکَثِیرَةًتَامَّةًزَاکِیَةًمُتَوَاصِلَةًمُتَوَاتِرَةًمُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِمَاصَلَّیْتَعَلَیأَحَدٍمِنْأَوْلِیَائِکَ
درود و رحمتیفراوانوکاملوبابرکتومتصلو پیوستوپیاپیودنبالهمهمچونبهترین رحمتی کهبریکیازاولیائتفرستادی
مداحی آنلاین - برکات فوق العاده ذکر صلوات - استاد عالی.mp3
2.52M
🌱 #عیدمبعث
✅برکاٺفوقاݪعادهذڪرصݪوات🌷
🎤|#حجٺالاسلامعالے✨
✨| #سخنرانےبسیارشنیدنے
ⓙⓞⓘⓝ↴
♡|→• @Reyhane_nabi
❲ بِسْمِاللّٰهـِالـرَّحْمـٰنِالـرَّحیمِ؛ 🌿' ❳
• اَلسَّلامُعَلَیْكَیاحُجَّةَاللّٰهـِفےاَرضِہ؛ ✨•
- سلامبرتواۍحجتِخدادرزمینش...