2.🌿🩸👈أَوَّلُ الدِّينِ مَعْرِفَتُهُ وَ كَمَالُ مَعْرِفَتِهِ التَّصْدِيقُ بِهِ وَ كَمَالُ التَّصْدِيقِ بِهِ تَوْحِيدُهُ وَ كَمَالُ تَوْحِيدِهِ الْإِخْلَاصُ لَهُ وَ كَمَالُ الْإِخْلَاصِ لَهُ نَفْيُ الصِّفَاتِ عَنْهُ لِشَهَادَةِ كُلِّ صِفَةٍ أَنَّهَا غَيْرُ الْمَوْصُوفِ وَ شَهَادَةِ كُلِّ مَوْصُوفٍ أَنَّهُ غَيْرُ الصِّفَةِ فَمَنْ وَصَفَ اللَّهَ سُبْحَانَهُ فَقَدْ قَرَنَهُ وَ مَنْ قَرَنَهُ فَقَدْ ثَنَّاهُ وَ مَنْ ثَنَّاهُ فَقَدْ جَزَّأَهُ وَ مَنْ جَزَّأَهُ فَقَدْ جَهِلَهُ وَ مَنْ جَهِلَهُ فَقَدْ أَشَارَ إِلَيْهِ وَ مَنْ أَشَارَ إِلَيْهِ فَقَدْ حَدَّهُ وَ مَنْ حَدَّهُ فَقَدْ عَدَّهُ وَ مَنْ قَالَ فِيمَ فَقَدْ ضَمَّنَهُ وَ مَنْ قَالَ عَلَامَ فَقَدْ أَخْلَى مِنْهُ: كَائِنٌ لَا عَنْ حَدَثٍ مَوْجُودٌ لَا عَنْ عَدَمٍ مَعَ كُلِّ شَيْءٍ لَا بِمُقَارَنَةٍ وَ غَيْرُ كُلِّ شَيْءٍ لَا بِمُزَايَلَةٍ فَاعِلٌ لَا بِمَعْنَى الْحَرَكَاتِ وَ الْآلَةِ بَصِيرٌ إِذْ لَا مَنْظُورَ إِلَيْهِ مِنْ خَلْقِهِ مُتَوَحِّدٌ إِذْ لَا سَكَنَ يَسْتَأْنِسُ بِهِ وَ لَا يَسْتَوْحِشُ لِفَقْدِهِ.
2.🩸🌿👈دین و شناخت خدا:
سر آغاز دین، خداشناسى است، و كمال شناخت خدا، باور داشتن، او، و كمال باور داشتن خدا، شهادت به یگانگى اوست و كمال توحید (شهادت بر یگانگى خدا) اخلاص، و كمال اخلاص، خدا را از صفات مخلوقات جدا كردن است، زیرا هر صفتى نشان مى دهد كه غیر از موصوف، و هر موصوفى گواهى مى دهد كه غیر از صفت است.
پس كسى كه خدا را با صفت مخلوقات تعریف كند او را به چیزى نزدیك كرده، و با نزدیك كردن خدا به چیزى، دو خدا مطرح شده و با طرح شدن دو خدا، اجزایى براى او تصوّر نموده و با تصّور اجزا براى خدا، او را نشناخته است.
و كسى كه خدا را نشناسد به سوى او اشاره مى كند و هر كس به سوى خدا اشاره كند، او را محدود كرده، به شمارش آورده.
و آن كس كه بگوید «خدا در چیست» او را در چیز دیگرى پنداشته است، و كسى كه بپرسد «خدا بر روى چه چیزى قرار دارد» به تحقیق جایى را خالى از او در نظر گرفته است، در صورتى كه خدا همواره بوده، و از چیزى به وجود نیامده است.
با همه چیز هست، نه اینكه همنشین آنان باشد، و با همه چیز فرق دارد نه اینكه از آنان جدا و بیگانه باشد.
انجام دهنده همه كارهاست، بدون حركت و ابزار و وسیله، بیناست حتّى در آن هنگام كه پدیده اى وجود نداشت، یگانه و تنهاست، زیرا كسى نبوده تا با او انس گیرد، و یا از فقدانش وحشت كند.
خطبه 1 بخش اول.mp3
10.94M
▶️ #خطبه_۱ 👈مقدمه و قسمتی از بخش اول🩸🌿🩸🌿🩸🌿🩸
🎙 حجة الاسلام محمد کاظمی نیا
خطبه 1 بخش دوم.mp3
8.87M
▶️ #خطبه_۱👈( ادامه بخش اول و بخش دوم)🩸🌼🩸🌼🩸🌼🩸
🎙 حجة الاسلام محمد کاظمی نیا
24.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راه نجات از آسیب فتنه های آخرالزمانی چیست🌺
اَللّهُمَ صَلِّ عَلی فاطِمَهَ وَاَبیها وَبعلِها وَبَنیها وَسِرِّالمُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ مااَحاطَ بِهِ عِلمُک
1.98M
روضه امام حسن مجتبی علیه السلام
وحضرت قاسم علیه السلام
معنی ذکر
اَلحَمدُ لِلّه کَما هُوَ اَهلُه
یعنی ستاش خداوندی را که ما را مانند خانواده خود می داند. در معنی لغوی این آیه به این معنا می باشد. در معنی درونی اَلحَمدُ لِلّه کَما هُوَ اَهلُه آمده است که خداوند هر کسی که با نیت خالص و با تمام وجود او را ستایش کند برایش از هیچ چیزی دریغ نخواهد کرد. خداوند برای فردی که خدا را با تمام وجودش ستایش کند پاداش زیادی را نظر گرفته است.
یاد خدا ۳۰.mp3
11.11M
√ «خواستنِ خود خدا»
خواستنِ امام»
جوری که قلب به طلب افتاده باشد، ناگهان اتفاق نمیافتد!
مسیری دارد که باید آرام آرام آنرا پیمود تا تازه به نقطهی صفر عاشقی رسید!
علّت منفور شدن آدمها.mp3
11.24M
مادر منفور ! پدر منفور ! فرزند منفور ! عروس و داماد منفور ! مدیر منفور ! همهی اینا یه جای مشترک گیر دارن که منفور میشن!
1_9807975266.mp3
44.03M
🔸امید وصال
حکایاتی از تشرفیافتگان به محضر امام عصر علیهالسلام
🔘 قسمت اول: شب چهلم
#داستان_تشرف