eitaa logo
ریحانه های بهشتی
77 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
96 فایل
ارتباط با ادمین @Sarogh72
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️تفاوت مهم غربزده‌های ایرانی با کدخدایشان! ❌جو بایدن رقیب ترامپ در انتخابات: "من خشونت از طرف هرکسی و هر نوعی را محکوم می‌کنم و از ترامپ نیز می‌خواهم همین کار را کند. ما نباید کشوری داشته باشیم که درگیر جنگ داخلی شده است." 🔻وحید جلیلی یه جمله خوب داره که میگه "غربزده‌های ایرانی از خود غربی‌ها مزخرف‌تر هستن." سند این حرف به آتش کشیدن کشور توسط اصلاح‌طلبان غربزده در فتنه ۸۸ به خاطر رسیدن به قدرت هست؛ در حالی که خود غربی‌ها حاضر نیستن به خاطر قدرت، کشورشون رو به آشوب بکشونن! @reyhanesarogh
🔴 جمله ای از امام حسین که باید سردر همه اداره‌ها نصب شود! ✍️ 🔹 امام حسین(ع) در روز دهم خطاب به لشگر عمر سعد گفت:« همه شما از سفارش من سرپیچی می‌کنید و کلام مرا گوش نمی‌دهید زیرا شکم‌های شما از حرام انباشته شده و قلب‌های شما مُهر خورده است. وای بر شما آیا ساکت نشده و به من گوش نمی‌دهید!»(بحارالانوار،ج ۴۵،ص۸) 🔸 این جمله‌ای است که باید سال‌ها در مورد آن حرف زد . مال حرام با آدمی کاری می‌کند که گوشش در برابر کلام حق حسین(ع) ناشنواست. مال حرام زمینه ساز فاجعه کربلا می‌شود. حرف امام را نمی‌شنوند و گلوی کودک 6 ماه را می‌درند. ✅ این جمله‌ای است که باید در اتاق همه مدیران و کسانی که دستی در کاسه بیت‌المال و حق الناس دارد زده شود. مال حرام به راحتی وارد زندگی انسان می‌شود و آن را به آتش می‌کشد. 🔹 خیلی از ما فکر می‌کنیم که مال حرام یعنی همان اختلاس‌ها و تخلف‌های مالی که متهمان‌شان را در دادگاه یا کانادا می‌بینیم. نه، مال حرام راحت‌تر از اینها هم وارد زندگی ما انسان‌ها می‌شود. 🔸 وقتی کارمندی کارت ورود را می‌زند و از محل کار خارج می‌شود، بدون اینکه مرخصی یا کارت خروج را زده باشد، حقوق آن روزش قطعا با اشکال روبرو است. او برای ساعت‌هایی که در اداره حضور دارد حقوق می‌گیرد و نه ساعت‌هایی که نیست! ✅ این یک نمونه از کارهایی است که ممکن است پول حرام را وارد زندگی می‌کند. کافی است در خلوت کلاه‌مان را قاضی کنیم و ببینم که آیا حقوقی که می‌گیریم و یا پولی که به خاطر خدماتی که به مردم ارائه می‌کنیم، حلال بوده است یا نه؟ 🔹 خودمانیم زندگی برخی از ما حسابی درگیر این پول‌های حرام شده است. حضرت سنگ محک خوبی پیش روی ما گذاشته است. اگر حرف حق را نشنیدیم بدانیم که پول حرام زندگی‌مان را گرفته است. 🔸 پول حرام، وجدان ما را می‌کشد. آنهایی که حسین را در روز عاشورا سر بریدند، قبل از آن وجدان خود را سر بریده و به نیزه زده بودند. 💢 خدای ناکرده فکر نکنیم با عزاداری و دادن نذری برای کشته شده دشت کربلا به دست حرام خواران، قلم سیاه بر مال حرامی که روی هم گذاشته‌ایم و برج و بارو ساخته‌ایم کشیده می‌شود. در همین شب‌های محرم شنیده‌ایم که خدا از حق‌الناس نخواهد گذشت و مال حرام همان حق الماسی است که بر گردن ماست. @reyhanesarogh
ریحانه های بهشتی
 #حکمت_16_نهج_البلاغه اولویت تقدیر خدا بر تدبیر انسان متن نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): تَذ
تغییر حکم با تغییر شرایط متن نهج البلاغه وَ سُئِلَ (علیه السلام) عَنْ قَوْلِ الرَّسُولِ (صلی الله علیه وآله) "غَيِّرُوا الشَّيْبَ وَ لَا تَشَبَّهُوا بِالْيَهُودِ"؟ فَقَالَ (علیه السلام): إِنَّمَا قَالَ ذَلِكَ وَ الدِّينُ قُلٌّ، فَأَمَّا الْآنَ وَ قَدِ اتَّسَعَ نِطَاقُهُ وَ ضَرَبَ بِجِرَانِهِ؛ فَامْرُؤٌ وَ مَا اخْتَارَ.   فرهنگ غَيِّرُوا الشَيْبَ: پيرى را (با خضاب) تغيير دهيد، يعنى سفيدى موها را با خضاب كردن تغيير دهيد تا دشمن شما را پير و ناتوان نپندارد. قُلٌّ: اندك، كم، يعنى پيروان اسلام اندك بودند. النِطَاق: كمر بند پهن. اتَّسَعَ نِطَاقُهُ: كنايه از گسترش و توسعه است. الجِران: جلو گردن شتر كه به هنگام استراحت بر زمين مى گذارد، مجازا به معناى ثبوت و استقرار است. شَيب: موى سفيد قُلّ: كم اهل نِطاق: كمربند   ترجمه از آن حضرت در باره اين سخن پيامبر (ص) پرسيدند كه فرموده بود: رنگ سفيد موى را تغيير دهيد و خود را همانند يهودان مسازيد و او فرمود: اين سخن را رسول اللّه (ص) زمانى فرمود كه مسلمانان اندك بودند، اما اكنون كه دايره اسلام فراخ گرديده و دين استقرار يافته، هركس به اختيار خود است.   @reyhanesarogh
هدایت شده از ریحانة النبی
📌 پاسخ به برخی انتقادات دربارۀ «ضرورت تبلیغ عدالت‌خواهی» 💠دوران «تبلیغ برای عدالت‌خواهی» گذشته؛ اما مطالبه‌گری و اجرای عدالت‌ همیشگی است 🔹 دربارۀ موضوع عدالت و عدالت‌خواهی، در جلسه قبل، مطلبی را عرض کردم و برای بعضی‌ها که نسبت به عدالت، تعصب ویژه‌ای دارند، سوءتفاهم ایجاد شد. 🔸می‌گویند: «فلانی گفته است دوران عدالت‌خواهی، مطلقاً تمام شده است!» بعضی‌ها یک کلمه پس و پیشِ صحبت بنده را نمی‌شنوند و دنبال بهانه برای فحش‌‌دادن می‌گردند. 🔹 دیشب عرض کردم، قبل از سخنرانی کسی پرسید «نمی‌خواهی دربارۀ عدالت‌خواهی سخنرانی کنی؟» گفتم «نه؛ دوران عدالت‌خواهی گذشته» یعنی دوران «سخنرانی و تبلیغ دربارۀ عدالت‌خواهی» گذشته است. البته باید یک کلمه اضافه می‌کردم که بعضی‌ها بهانه به دست‌شان نیاید؛ باید می‌گفتم «دوران سخنرانی‌کردن دربارۀ عدالت‌خواهی گذشته است» 🔸 اگر کسی کمی انصاف داشته باشد می‌فهمد که بنده در مقام اینکه موضوع سخنرانی خودم را عدالت‌خواهی بگذارم می‌گویم دورانش گذشته است، یعنی الان ما نیاز به تبلیغ اینکه «عدالت‌خواهی مهم است» نداریم. 🔹 اما همیشه دوران عدالت‌خواهی هست؛ مطالبه‌گری در عدالت‌خواهی که تمام نمی‌شود! ولی الان نیاز به تبلیغ و سخنرانی دربارۀ اهمیت عدالت‌خواهی نیست، بلکه الان موقع اجرای عدالت است، کمااینکه قوۀ قضائیه بخشی از آن را الان دارد اجرا می‌کند. 🔸 ما تا پارسال به قوۀ قضائیه می‌گفتیم «آن کسی که جنایت می‌کند شما دستگیرش می‌کنی، ولی آن کسی که کار نمی‌کند چی؟ حتی مطالبه‌گری می‌کردیم نسبت به قوۀ قضائیه. حالا رئیس محترم قوۀ قضائیه گفته: ما دیگر به‌خاطر «ترک فعل» هم یقۀ فرد مسئول را می‌گیریم، اگر کسی کار نکند محاکمه‌اش می‌کنیم. این خوب است و ما منتظر محاکمۀ خیلی‌ها هستیم. 🔹 حرف ما این نیست که «دیگر عدالت نمی‌‌خواهیم یا به عدالت‌خواهی نیاز نداریم!» اصلاً کدام آدم نادانی این حرف را می‌زند؟! ولی امروز عدالت‌خواهی یک امر تثبت‌شده در جامعه است و توجیه مردم نسبت به اصل عدالت‌خواهی بسیار بالا است، الان موتور عدالت‌خواهی روشن شده، چیزی که موتورش روشن است دیگر چرا باید آن را هُل بدهیم و برایش تبلیغ کنیم؟ 🔸 اگر من بالای منبر، به جوانان بگویم: «وقتی دیدید کسی عدالت نمی‌کند و ظلم می‌کند فریاد بزنید!» می‌گویند: ما نسبت به این مسئله توجیه هستیم، حرف جدیدی نداری که بگویی؟! 🔹 بنده به‌عنوان مبلّغ، موضوعی که ضرورتش را بیشتر از تبلیغ عدالت‌خواهی می‌دانم موضوع مواسات و آمادگی برای گذشتن از دارایی‌ها است. این موضوعی است که در مقام سخنرانی و تبلیغ، اولویت دارد. 🔸 بعضی‌ها مواسات را در حد صدقه تنزل می‌دهند؛ مواسات فراتر از صدقه است؛ یک سبک زندگی است. فرهنگ مواسات، سبک زندگی را برای مسئولینِ جامعه، بیشتر از بقیۀ افراد جامعه، تغییر خواهد داد. 🔹 ما رهبر انقلاب را بالاتر از اسوۀ اجرای عدالت می‌دانیم؛ ایشان را اسوۀ اجرای مواسات می‌دانیم. پرهیز کردنِ ایشان از خوردن خیلی از میوه‌جات گران‌قیمت-حتی قبل از انقلاب که مسئول نبودند- چیزی فراتر از عدالت است؛ این یعنی اهل مواسات بودن. 🔸 مواسات یعنی «تو حق نداری بهتر از برادر دینی‌ات زندگی کنی، حتی در خلوت خودت» البته این کار سختی است. شما ببینید چند نفر از مسئولین کشور، در مواسات، به رهبر انقلاب تأسی می‌کنند؟ 👈 حجت‌الاسلام استاد علیرضا
هدایت شده از ریحانة النبی
🏴 چه چیزی باعث شد افسر سپاه (ع) قاتل حسین(ع) شود؟ 🏴 برخى از اينها كه امام حسين(ع )را كشتند ودر اردوگاه بودند، قبلا جزء اصحاب اميرالمؤمنين(ع ) بودنـد. بعـضى، از رفقـاى سـابق خـود امـام حسين(ع ) بودند. يكى از آنها، شمربن ذی الجوشن است. ، جزء افـسران على بن ابیطالب(ع )در جنگ بود كه در كنار (ع )و حسين(ع ) با معاويه جنگيده بودند. اما اينك شمر، افسر نيروهاى يزيد در كربلا شده كـه سرحسين(ع )را میبرد. فقط اين يكى هم نبود. دست كـم ده -بيـست اسـم دارم كه بايد آنها را لو بدهم كه اينها قبلا جزء اصحاب اميرالمـؤمنين واز رفقاى سابق حسن(ع )و (ع)و همرزم آنها بودند و در حـضور يافتند و دستشان به خون حسين(ع)، آلوده شد. براى چه؟ براى اينكه كمكـم بعد از رحلت (ص) ، اولويتهايشان در حكومت و ميان نخبگان، علما، روشنفكران و مردم عوض شد و از ايـن رو در مـواردى كـه می‌بایست قاطعيت نشان می‌دادند، وا می‌دادند و مدارا میکردند و جايى كه می‌بایست مدارا میکردند، مدارا نمی‌کردند و درگير میشدند و حتـى بـا دشـمنان ديروزشان -يعنى با كسانى كه در بدرواحد و حنين با اينان جنگيده بودنـد - كم كم كنار آمدند و با آنها ائتلاف كردند. برويد آنهايى را كه با امـام حسن(ع)وبا امام حسين(ع) درگير شـدند وائـتلافهـاى سياسـى آنـان را بررسى كنيد؛ ائتلافهاى سياهى كه پنهانى و سپس علنى صـورت گرفـت. آنان خودشان با يكديگر دشمن بودند و گاه حتى قبلا با هم جنگيده بودنـد؛ ولى همه در برابر خط اهل بيت (ع) كه خط اصيل پيغمبر اكـرم(ص) اسـت، ايستادند. 🔶بخشی از کتاب حسین(ع) عقل سرخ ، نوشته استاد رحیم پور @shahidhasanikaregar1
🔰 یک لحظه تفکر : ده دقیقه بری توی عطاری، بوی عطر میگیری.. ده دقیقه بری توی قصابی، بوی گوشت میگیری.. میری هیات امام حسین، چقدر بوی خدا میگیری؟! اگه بوی خدا نگرفتیم به نیت و عملمون باید شک کنیم ..... 😔 مبادا رفته باشیم برای خودنمایی..خدای نکرده برای چشم چرونی.. برای سرگرمی.. برای........!!!!!! @reyhanesarogh
✋💚 ‌رنگ رخساره نشان است و گواه که منم بنده‌ی عاصی ز گناه توبه کردم ، دلم آرام گرفت با سلامی به اباعبدالله . . . ‌ ‌🌷 🌷 @reyhanesarogh
ریحانه های بهشتی
#حکمت_17_نهج_البلاغه تغییر حکم با تغییر شرایط متن نهج البلاغه وَ سُئِلَ (علیه السلام) عَنْ قَوْلِ
نکوهش ياری نکردن حق متن نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام) فِي الَّذِينَ اعْتَزَلُوا الْقِتَالَ مَعَهُ: خَذَلُوا الْحَقَّ، وَ لَمْ يَنْصُرُوا الْبَاطِلَ.   ترجمه در باره كسانى كه از پيكار در كنار او، كناره گرفته بودند، چنين فرمود: حق را واگذاشتند و باطل را يارى نكردند.   @reyhanesarogh
هدایت شده از ریحانة النبی
🔴امام خمینی(ره) ♦️این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) هستیم، پس دیگر بنشینیم در خانه هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم عجل علی فرجه. عجل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او. و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید، همه با هم بشوید، إن‌شاءالله ظهور می کند ایشان. 📚صحیفه امام خمینی ره جلد18ص190
ریحانه های بهشتی
#حکمت_18_نهج_البلاغه نکوهش ياری نکردن حق متن نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام) فِي الَّذِينَ اعْت
نكوهش آرزوهاى دراز متن نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ جَرَى فِي عِنَان أَمَلِهِ، عَثَرَ بِأَجَلِهِ.   فرهنگ لغت الْعِنان: زمام، افسار. عَثَرَ بِاَجَلِهِ: در كام مرگ افتاد، (قبل از آنكه به آرزويش برسد). عِنان: لجام أمَل: آرزو عَثَرَ: لغزيد   ترجمه و فرمود (ع): هر كه عنان مركب آرزو را رها كند و در پى آن بشتابد مرگش بلغزاند و بر زمين زند.   @reyhanesarogh
ریحانه های بهشتی
#حکمت_19_نهج_البلاغه نكوهش آرزوهاى دراز متن نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ جَرَى فِي عِن
چشم پوشی از خطای جوانمردان متن نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): أَقِيلُوا ذَوِي الْمُرُوءَاتِ عَثَرَاتِهِمْ، فَمَا يَعْثُرُ مِنْهُمْ عَاثِرٌ إِلَّا وَ [يَدُهُ بِيَدِ اللَّهِ‏] يَدُ اللَّهِ بِيَدِهِ يَرْفَعُهُ‏.   فرهنگ لغت عَثَرَات: لغزشها. أقِيلُوا عَثَراتِهِمْ: لغزشهايشان را اغماض كنيد.   ترجمه و فرمود (ع): از لغزشهاى جوانمردان درگذريد، كه هيچيك از آنان نلغزد، مگر آنكه دست او در دست خدا باشد و برداردش. @reyhanesarogh
ریحانه های بهشتی
#حکمت_20_نهج_البلاغه چشم پوشی از خطای جوانمردان متن نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): أَقِيلُوا
نکوهش ترس و حیای بیجا متن نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): قُرِنَتِ الْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَةِ، وَ الْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ؛ وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ، فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ.   فرهنگ لغت قُرِنَتِ الْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَة: ترس با نااميدى مقرون شد، يعنى كسى كه از چيزى بترسد از رسيدن به آن مأيوس خواهد شد. الْحَيَاءُ بِالْحِرْمان: شرم با محروميت (مقرون شد)، يعنى كسى كه در بدست آوردن چيزى بيش از حد خجالت بكشد، از آن محروم ميشود.   هَيبَة: ترسيدن خَيبَة: بهدف نرسيدن حِرمان: محروم و دست خالى بودن إانتَهِزوا: غنيمت بشماريد   ترجمه و فرمود (ع): ترس قرين نوميدى است و شرم، موجب محرومى است و فرصت مى گذرد، چونان كه ابرها مى گذرند. فرصتهاى نيكو را غنيمت شمريد.   @reyhanesarogh