از کوفه تا تهران ١۶.mp3
6.28M
🔸جلسه شانزدهم
شرح نهج البلاغه و سیره حکومتی حضرت امیر
▫️از اینکه حضرت چنین دستوراتی را سرگشاده به مالک میدهد چه برداشتی میتوان کرد؟
▫️در مکتب علی آیا رحمت و محبت و لطف حاکم و نخوردن رعیت و بخشش خطاهای عمدی و سهوی آنان مستحب است یا واجب؟
▫️حضرت چه رفتاری از حاکم را جنگ با خدا میداند؟
🎙 #رضا_افشار
#نهج_البلاغه
٩ خرداد ١۴٠٢
___
📚@reza_afshar
📌مبارزه با فساد
موضوع «مبارزه با فساد» هم یکی دیگر از مباحثی است که باید با همکاری قوا بیش از پیش به ثمر برسد: «بنده حدود بیست سال پیش یک نوشتهی مشروحی در باب مبارزهی با فساد دادم... اگر از آن روز دولتهای محترم و مسئولین محترم دنبال میکردند این قضیّه را، بلاشک ما امروز وضع بهتری داشتیم. خب حالا بحمدالله امید این هست که دولت مردمی و مجلس انقلابی این کار مبارزهی با فساد را دنبال کنند.»
رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس
۱۴۰۲/۰۲/۰۹
🔺کارکرد نظام اسلامی چیست؟
آیا نظام را برای این نمیخواهیم تا اقدامات کوچک ما را ضرب در توان بسیار بالای ساختارسازی و نظارت خود گرداند؟
آیا اگر نظام نبود مدرسه اسلامی دایر نمیکردیم؟ صندوق قرض الحسنه، یا تولیدیِ کوچک و خانگی، یا خیریه کمک به بی سرپرستها، نداشتیم؟ جهیزیه تهیه نمیکردیم؟ یا تجارت با خارج از مرزها نداشتیم؟ دین و مناسک و مراسمات مذهبی بر پا نمیشد؟
ما قبل از انقلاب همه این موارد را داشتیم اما به مردم گفتیم که "ای مردم این نمونه مینیاتوری را ببینید! اگر میخواهید در سطح کلان چنین الگوهایی ایجاد شود، ابزارش در دست داشتن قدرت است"
مردم هم با انقلابی اساسی، قدرت را منتقل کردند تا ما همان نمونههای مینیاتوری را از طریق طراحی و پیاده سازی نظاماتِ ذیل جمهوری اسلامی اجرا کنیم.
مثلا اگر گفتیم که مدرسه تراز ما این است نمیتوانیم در فضای پسا انقلاب، دوباره بعنوان فعلِ انقلابی، برویم جایی یک مدرسه اسلامی بزنیم و خود را راضی کنیم به آن! چرا؟ چون فعل انقلابی پیشا در دست داشتن قدرت و نظام یک چیز را اقتضا میکند و فعل پسا در دست داشتن قدرت چیز دیگری را.
در مثال مذکور ساخت نظام آموزش و پرورشی بر اساس همان الگویی که قبل از انقلاب به مردم نشانش دادیم مورد انتظار است.
لذا واکنش طبیعی ما به خبر بازدید استاندار محترم این است که بگوییم آیا از مسئولینی که میتوانند با پیگیری پرونده ٣۶ هزار کولر قاچاقِ بلوکه شده، بسیاری از نیازهای مردم استان را رفع کنند پذیرفته است که به کارهای کوچک(ولو با ارزش) مشغول و از اقدامات اساسی غافل شوند؟
✍🏻#رضا_افشار
١١ خرداد ١۴٠٢
_____
📚@reza_afshar
تذکر:
در کنار این نقد، باید از بچههای مسجد جواد الائمه نیز تشکر کنیم که بیتفاوت نیستند و مسجد را به مسجد محل تبدیل کردهاند
مساجد دیگر نیز میتوانند علاوه بر الگوگرفتن از کار خیر رفقای مسجد جوادالائمه، با مطالبه تعیین تکلیف ٣۶ هزار کولر قاچاق، و آزاد سازی آن به نفع مستضعفین، هزاران خانواده ناتوان را کولر دار کنند!
✍🏼#رضا_افشار
١١ خرداد ١۴٠٢
___
📚@reza_afshar
🔰نشست آنلاین با موضوع
"حرف تازه امام خمینی(رحمهاللهعلیه)"
🎤باحضور حجتالاسلام والمسلمین افشار، مدرس و پژوهشگر اندیشه متفکران انقلاب
زمان برگزاری:
🗓یکشنبه، ۱۴/۳/۱۴۰۲
⏰️ساعت ۱۸:۰۰
👩💻برگزاری در بستر ادوبیکانکت
🔰لینک جلسه اطلاعرسانی خواهد شد.
📍گواهی حضور برای شرکتکنندگان صادر میشود.
جهت ثبتنام به آیدی @Marmar140 پیام دهید.
https://eitaa.com/yamin_ac_ir
🔹🔹دوره آموزشی "بینصیب"
🔸 با موضوع «ابعاد خصوصیسازی در نظام آموزشی» برگزار میشود.
💢سرفصل های دوره:
- جایگاه خصوصیسازی آموزش از منظر فقهی
- تجارب جهانی خصوصیسازی آموزش
- خصوصیسازی آموزش درنسبت با منفعت عمومی
- خصوصیسازی آموزش در نسبت با تسهیم و تقسیم قدرت
- نسبت خصوصیسازی آموزش با گفتمان مردمی سازی
- تاریخچه و سیر تطور قوانین درحوزه خصوصیسازی آموزش
❇️ با حضور اساتید برتر حوزه تعلیم و تربیت
📌 ثبتنام در سایت
https://lms.bsof.ir/
ایجاد حساب در سایت به معنای ثبتنام است
📚 بینصیب
|رسانه عدالت آموزشی|
🌐 @binasib_ir
🔴🔴🔴 همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی رضوان الله علیه، پردیس حضرت معصومه (س) استان قم برگزار می کند:
🔻🔻نشست بصیرتی با عنوان:
امام خمینی بدون تحریف
🔺🔺استاد: حجة الاسلام و المسلمین رضا افشار
🔺🔺زمان: شنبه شب 1402/03/13 ساعت 20 تا 21
🔸🔸همراه با مسابقه از متن سخنرانی
🔸🔸لینک حضور: https://vc.cfu.ac.ir/hmgh
🔴🔴🔴 جهت صدور گواهی حضور، حتما نام و نام خانوادگی خود را به صورت فارسی و کامل وارد کنید.
علی(ع) و فرصت اعتراضات.mp3
22.53M
📌دوره از قدر تا غدیر
👈🏼 جلسه هفتم؛ علی و فرصتِ اعتراضات
▫️چرا در دولت اسلامی اعتراض یک فرصت است؟
▫️در دولت علوی هم اعتراضات بود، هم الهائشات به معنای نا آرامی و هیجانات، و هم خرابکاریهای سازمان یافته الغارات به قصد تخریب، فلج کردن، ضربه زدن و سرنگون کردن وجود داشت!
واکنش حضرت با این سه نوع چگونه بود؟
▫️تدابیر حضرت در برابر اعتراضات چه بود؟
اول از همه، اعتراض را به رسمیت میشمرد
دوم زیر ساختهای اعتراضات را فراهم میکرد
از قبیل
١. تاسیس بیت القصص(خانه شکایات) در مسجد کوفه
٢.ایجاد سازوکار دیدار مردمی برای شنیدن احتیاجاتشان
٣.بها دادن به معترض و ترتیب اثر دادن فوری کار وی(مثل ماجرای سوده) بر خلاف رویه محاقظ کار که حوصله اصلاح ندارد
۴. منع نکرد اعتراض و انتقاد در هیچ شرایطی حتی در شرایط حساسی مثل جنگهای داخلی
۵.همه این کارها را انجام میداد ولی درخشانتر اینکه مردم را نسبت به حقوقشان آموزش میداد و آگاه میکرد تا چه در دولت خودش و چه در دولتهای دیگر کسی نتواند مردم را که نظارتشان تضمین واقعی پیادهسازی عدالت است دور بزند
حاصل همه این تلاشها ایجاد روحیه مطالبهگری و جسارت در مردم بواسطه این تربیت چند ساله است!!
▫️سید علی خامنهای: لب انتظار من از جریان دانشجویی عدالتخواهی است.
🎙حجه الاسلام #رضا_افشار
١٢ خرداد ١۴٠٢
___________
📚@reza_afshar
نمودار_جامع_محورهای_اصلی_بیانات_رهبر_انقلاب_در_سی_و_سه_مراسم_سالگرد.pdf
5.85M
🖼 ویژه | #نمودار جامع محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در سی و سه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی
✏️ رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانیهای سالانهی سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) ابعاد مختلفِ شخصیت، اندیشه و خط امام(ره) را تبیین نمودهاند.
👈 رسانهی KHAMENEI.IR به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امامخمینی(ره) رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، نمودار درختی جامع بیانات حضرت آیتالله خامنهای در سی و سه مراسم سالگرد ارتحال را منتشر میکند.
🔹 برای تولید این محصول، متن کاملِ تمامی سخنرانیهای حضرت آیتاللهخامنهای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۱ با حجم کمی افزون بر ۱۵۰ هزار کلمه مطالعه و محورها و نکات اصلی آن به صورت روشمند و براساسِ ساختار ظاهری کلام استخراج و به صورت نمودار درختی جامع تدوین شد.
🔍 شما مخاطبین گرامی با مطالعهی این محصول با محورها و نکات اصلی بیانات حضرت آیتالله خامنهای طی ۳۳ سال اخیر دربارهی:
۱. شخصیت امام خمینی
۲. تحریف شخصیت امام
۳. مکتب امام خمینی
۴.نکاتی راجع به جهان اسلام
۵. وصیتنامهی امام خمینی
آشنا میشوید.
💻 Farsi.Khamenei.ir
☑️ امام خمینی ره:
من حقیقتاً نگران هستم. من نگران اسلام هستم. ما اسلام را از چنگ محمدرضا در آوردیم. و من خوف این را دارم که اسلام به چنگ ما مبتلا شده باشد، به طوری که ما هم مثل او یا بدتر از او بر سر اسلام بیاوریم. این نگرانی هست و زیاد است. آدمهای جاهلی هستند که به خیال خودشان خدمت میکنند برای اسلام، خدمت میکنند، لکن سر خود کارهایی میکنند که ضرر به حیثیت اسلام میخورد
تأسف اینکه این نهضت به دست خود ما نهضت اسلامی نباشد. اسلامیتش را از دست بدهد. انقلاب کردیم و هر کاری دلمان میخواهد میکنیم. حجتشان همین است. از هر که بپرسی چرا اینطور؟ میگوید انقلاب کردیم.انقلاب کردیم.
📚صحیفه امام خمینی جلد 11صفحه313
@m_amin_rezai
🔺دغدغه مندان راه امام و ولایت!
میخوایید ببینید که چگونه #تحریف_امام و #رهبری انجام میشود👇🏻
نمونه سادهاش این است که دقت کنید که کدام قسمت از سخنان امروز رهبری در رسانهها و نوشتهجات انعکاس نمییابد یا بسیار کم منتشر میشود!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوربین مخفی داخل زندان
🔻در این دوربین مخفی زندانیان جرائم غیرعمد به دفتر زندان فراخوانده می شوند و به آنها می گویند شخصی جرائم آنها را پرداخته و آنها را آزاد کرده. زندانیان می گویند ما کسی را نداریم که چنین کاری برایمان بکند.
و بعد زندانیان با صحنهای روبرو می شوند که انتظارش را ندارند.
🔻این کلیپ چقدر ما را یاد شعر محمد سهرابی انداخت که میتوان آن را اینگونه بازنویسی کرد؛
در روز حشر كه بپرسند چه داشتي؟
سر بر کند رضا(ع) و بگوید حساب شد
🔴 راوی | امین غفاری
✅️ @aminghafari_ir
همین زخم هایی که نشمرده ایم.mp3
8.36M
#بشنویم
🔸️امروز سالروز رحلت مردی است که در رسانه ملی فرقی با ممنوع التصویر ها ندارد :)
تشرهایش بر تحجر و مارهای خوش خط و خال که اصلا شنیده نمیشود...
نگرانی هایش هم که دیده نمیشود...
✍️🏻ملیحه محمدیان
🎙فرشته برازجانی
•|سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب تسلیت باد|•
▫️لذت شنیدن کاری از دختران دهه هشتادی خمینی کبیر رو از دست ندهید، که در آینده همین دختران مربیان و معلمانی خواند شد که سربازانی چون همتها و باکریها و سلیمانیها را تقدیم ملت ایران بلکه جهان اسلام و نه، بلکه مستضعفین خواند کرد تا جهان را به صاحبان اصلیش یعنی کوخ نشینان و پابرهنگان تقدیم کنند
▫️راستی امام به چه کسانی گفته است مارهای خوش خط و خال❓
سپاسگزارم از تلاش ارزشمند معاونت رسانه حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس🙏
🔶مقام معظم رهبری: معنویت، عقلانیت و عدالت ابعاد اصلی مکتب امام(ره) است.
📌 به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شیراز برگزار میکند:
🔻وبینار با موضوع مکتب انسان ساز امام(ره).
👤 سخنران: حاج آقا رضا افشار
📆 تاریخ: دوشنبه(۱۵/ ۳/ ۱۴۰۲)
⏰ ساعت: ۲۱ تا ۲۲
🔻وبینار در بستر اسکای روم خواهد بود.
🔗 لینک جلسه: https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=25386
⭕️ برای ورود به جلسه ساعت ۲۱ وارد لینک شوید. سپس به عنوان میهمان ورود پیدا کنید. در صفحه ظاهر شده وارد کلاس عمومی شوید.
مراحل:
ورود به لینک>ورود به عنوان مهمان> کلاس عمومی>ورود به کلاس
🔰الفبام؛ الفبای معلمی
@cfu_alefbam
🏴داغ بی تسلی
#سید_مرتضی_آوینی
داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی.
ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد .
ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ماندند تا #مقصود خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ.
...داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است.
دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد.
امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این #بزرگترین_پیام_او_بود ، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق #مبارزه کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند.
دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم بر ظاهر اشعار عرفانی می راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر ،دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه ای از سلک خویش می گرفتند؟
آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن » یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد ؟
امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم.با داغ جراحتی سخت بر دل و #باری سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل واختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که " لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین".
اکنون ،این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و #تلمیذ_مدرسه اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند.
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نهی از منکر در انحصار حزباللهیها نیست!
◀️در اسلامِ #امام_خمینی، امر به معروف و نهی از منکر در انحصار انقلابیها و حزباللهیها نیست! وظیفهی همه است! حتی نسبت به امامشان!
🔻امر به معروف و نهی از منکر در #اسلام_خمینی را بیواسطه از زبان خودش بشناسید:
🔹الآن مکلّفیم ما، مسئولیم همهمان، همهمان مسئولیم، نه مسئول برای کار خودمان؛ مسئول کارهای دیگران هم هستیم؛ «کُلُّکم راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسئولٌ عَن رَعِیَّتِه».
🔸همه باید نسبت به هم رعایت بکنند. مسئولیت من هم گردن شماست؛ [مسئولیت] شما هم گردن من است!
🔹اگر من پایم را کج گذاشتم، شما مسئولید اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی؟ باید هجوم کنید، نهی کنید که چرا؟
🔸اگر خدای نخواسته یک معمّم در یک جا پایش را کج گذاشت، همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا بر خلاف موازین [قدم برداشتی]؟ سایر مردم هم باید [نهی] بکنند.
🔺نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد؛ مال همه است. #امت باید نهی از منکر بکند؛ امر به معروف بکند.
📚 صحیفهی امام خمینی؛ ج۸، ص۴۸۷
#ولاء_طرفینی
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات ایرانِ دانشگاه تل آویو:
📍از نگاه من، هدف از این رونمایی، ارسال پیام به همگان است
اول اینکه اگر کسی خودش را با خیال جنگ با ایران مشغول کرده است باید بداند که این جنگ برای هر کسی بسیار پر هزینه خواهد بود
دوم به آمریکا در مورد توافق...
ایرانیها باهوش هستند و چقدر خوب با کارتهای خود بازی میکنند!
آنوقت عدهای همینقدر هم نمیفهمیدند که هر موشک و دستاوردی که رونمایی میشود سیاست خارجه و قدرت گفتمانسازی و حتی اقتصاد ما را بدلیل وحشت از از تقابل با ایران بالا میبرد
✍ پیام بسیج مدرسه معصومیه قم در خصوص تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه
🔺خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام
بسم الله الرحمن الرحیم
امیرالمومنین عليه السلام فرمودند: «اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب»/ حقّ شما بر من این است که هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، مگر در مسائل جنگ.
اعضاء محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
با سلام و احترام
نظر به بررسی طرح «شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» در مجمع تشخیص و مطالبات مقام معظم رهبری نسبت به بسترسازی برای نقش آفرینی مردم در تصویب، اجرا و نظارت امور و دغدغه ملت فهیم و شهیدپرور ایران اسلامی نسبت به شفافیت آراء نمایندگان، مناسب است نکاتی به مجمع محترم متذکر گردد:
1⃣ یک نقطه اختلافی در طرح مذکور، اصرار مجلس بر شفافیت مجمع و هیئت عالی نظارت در مواردی است که نیاز به تعیین مصلحت دارد. وفق قانون اساسی، تعیین آیین نامه مجمع و هیئت مرتبط با آن در اختیار مجمع است. انتظار می رود حال که شفافیت و مردمی سازی، دغدغه نظام حکمرانی شده است، مجمع نیز در این زمینه حداکثر همراهی را نموده و در آیین نامه داخلی خود شفافیت آراء را لحاظ نماید.
2⃣ همچنان که مستحضرید، شفافیت آراء نمایندگان در سال های اخیر از دغدغه های مردم و نخبگان انقلابی بوده است. شفافیت مجلس جایگاهی اساسی در شفافیت نظام حکمرانی دارد. در این راستا آنچه که موجب نگرانی شده است، تبصره ذیل ماده سوم طرح است. به موجب این تبصره، مصوبات مجلس در امور صنفی و منطقه ای، غیر شفاف خواهد بود. از آنجا که عموم مصوبات مجلس، صنفی یا منطقه ای است این نگرانی وجود دارد که با این تبصره، عملا شفافیت آراء نمایندگان به حاشیه برود. از طرفی اگر دغدغه نمایندگان حفظ استقلال کارشناسی بوده، اختصاص این تبصره به صرف مجلس، تبعیض در قانون گذاری است. این شائبه وجود دارد که نمایندگان با این تبصره در واقع از شفافیت آراء شانه خالی کرده اند. همچنان که مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود بیان نموده، با وجود امکان غیر شفاف شدن آراء نمایندگان در امور امنیتی و مصالح ملی، نیازی به این تبصره نیست و پذیرش آن منجر به تخصیص اکثر در رابطه با شفافیت مجلس خواهدشد. لذا انتظار می رود هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، بر ایراد قبلی خود بر این تبصره اصرار نموده و مجمع تشخیص آن را حذف نماید.
3⃣ با توجه به نگرانی های اجرایی دولت نسبت به تکالیف مطرح شده در این طرح، پیشنهاد می گردد تسهیل در زمان بندی اجرایی برای موارد مرتبط با دولت لحاظ گردد.
✅ در پایان امید است که اتقان در تصویب و اجرای این طرح، نقشی مؤثر در ارتقای مردمی سازی نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشد.
و من الله التوفیق
📍بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم
خرداد ماه ۱۴۰۲
_________________
📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺به مردم اجازه دهید خودرو بسازند تا انحصار شکسته گردد!!
انحصار همیشه باعث میشود که عده بتوانند قدرت چانهزنی و تسلط به قیمتها داشته باشند و در نهایت هر طور بخواند با مردم رفتار کنند
▫️آیا راه حل درست برای مشکل خودرو آزاد سازی انحصار ساخت خودرو توسط چند شرکت بزرگ نیست؟!
▫️آیا نمیتوانیم به مردم عادی نیز اجازه ساخت خودرو دهیم؟!
▫️آیا در چنین حالتی نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که استعدادهای حقیقی مردمی برای تولید خودرو شکوفا شده رفاه حاصله در سفره مردم احساس گردد؟!
🔸فیلم مربوط به ساخت اتوبوس در روستایی در پاکستان
✍🏻 #رضا_افشار
_________________
📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استوری ویژه شهادت مدافع امنیت شهید محمد قنبری
🔺*ماموریت تاریخی اشک*
چه وقت میتوانی بر حسین اشک بریزی؟
تا وقتی مفهوم عدالت و ضد عدالت را نفهمی نمیتوانی بر حسین اشک بریزی! تا بیطرف باشی در جبهه عدل و ظلم، اشک تو بر حسین باعث نجاتت نمیشود. نه نمیشود! چرا که اشک بر روضههای حسین یعنی تو داری هل من ناصر حسین را میشنوی، یعنی خطاب اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید را داری میشنوی، یعنی پاره پاره شدن حسین را داری نظاره میکنی و #تنها و تنها بر او اشک میریزی و باز نظاره میکنی! این آن لحظه خطرناک است!
در این لحظه تو دیگر نمیتوانی بیطرف باشی. نمیتوانی منفعل باشی. علی(ع) تو را خطاب میکند من لم یکن معنا کان علینا که اگر با ما نیستی بر مایی. یا با حسینی یا علیه حسین.
و با حسین بودن یعنی #سکوت_نکردن در برابر همه آنچه حسین را به قیام واداشت، یعنی مبارزه با #اشرافیت_مذهبی، ناعدالتی، در بند کردن آزادی، بستن دهان منتقدین، تبعیض و دست درازی به اموال عمومی و ترس خواص از هزینه دادن.
اشکی که اینها را ندارد #اشک_عاطفی است و غریزی. لکن اشک بر حسین نه اشک عاطفی بلکه #اشک_سیاسی و اشک ایدئولوژیک است #گریه_افشاگری_و_اعتراض است.
ماموریت تاریخی این اشک افشای ظلم و ظالم است. سلاح تبلیغی پرقدرتیست که علاوه بر اینکه احساساتی از جنس غم و عشق و غرور و غضب و ایثار را برمیانگیزاند تو را به تفکر وامیدارد که من کجای این تقابل ایستادهام؟
شیعه از اشک، #رسانهای_مردمی ساخت تا به جنگ بوقهای دولتی و رسانههای حکومتی زمان برود و آنقدر گسترشش داد تا سیل اشکها بنیامیه و امثالش را سرنگون ساخت. و این ماموریت همچنان باقیست...
لذا اشک بر حسین یک مکتب است که اگر وارد آن شدی باید الزاماتش را نیز بپذیری و آن وقت است که این اشک تو را به کربلای زمانت و پس از آن جنة الماوا میکشاند.
پ. ن. اگر هنوز فکر میکنی با اشک بر حسین به تنهایی میتونی بری بهشت باید پشت سر عمر سعد صف بگیری تا در رو بروت بازکنن چون اون جزو اولین گریه کنندگان بود.
✍🏻 #رضا_افشار
_____________
📚@reza_afshar
جواد(ع) ، مجاهدِ بخشنده🌱
بررسی سیره مبارزاتی حضرت جواد
و بیان نسبت عدل ورزیدن و جود داشتن در زیست مبارزاتی انسانِ انقلاب اسلامی
نگاهی به تقابل خیریه در نظام سرمایهداری و نظام اسلامی و جایگاه جود و عمل خیر در جنگ فقر و غنی
🔹سخنران: استاد رضا افشار
🔹 همراه با:
💫تلاوت سوره یس
💫زیارت خاصه امام جواد (ع)
🔹قرار ما:
📅 یکشنبه ٢٨ام خردادماه ١۴٠٢
همزمان با سالروز شهادت امام جواد علیهالسلام🖤
⏰ ساعت ٢١:٠٠ الی ٢٢:٣٠
🌐 https://gharar.ir/r/de0d51d8
#ملجأ
#هیئت_تشکیلاتی
#قرارگاه_معلمان_حسینی
✅🔴✅عروسی کدام زهرا با کدام علی؟
تصور کنیم #شب_عروسی ماست و #سائلی با ما برخورد می کند و از ما چیزی می خواهد چگونه با او مواجه می شویم؟؟
فکر می کنم در بهترین حالت شاید در حد چند هزار تومان به او بدهیم و تمام ...در بهترین حالت...
اما دختری حدودا ۱۰ ساله در مواجه با چنین صحنه ای،حماسه ای خلق می کند که پیغمبر حاضر است فدایش شود؛ #فداها_ابوها.
...زهرا میان کوچه،در میان پرده حائل زنان هاشمی، #لباس_عروسیش را از تن بیرون آورده و به سائل هدیه می دهد...
زیاد شنیده ایم که پوشیدن لباس عروسی برای یک دختر یکی از با ارزش ترین لذات مادی است اما زهرا از این لذت هم به سادگی می گذرد.چرا ؟
چون زهرا در این عالم دنبال چیزی گرانبهاست که لباس عروسی پیش آن هیچ است؛خواسته زهرا هدف تمام انبیا است
یک کلمه؛عدالت.
زهرا را تاب تحمل فقر هم نوع نیست او با سن کم، این درک را دارد که هیچگاه نباید خود را در #شبکه_اشراف_بی_درد تعریف کند اگر یک لباس عروسی بخواهد او را از فقرا جدا کند از آن هم می گذرد. زهرا مثل پدر و همسرش،خود را متعلق به جبهه #پابرهنگان و #مستضعفین می داند و نباید از آنها فاصله بگیرد.
زهرا فقط یک زنِ #خیریه_بازِ_منفعل نیست که دنبال این باشد که از روی ترحم به این فقیر و آن فقیر کمک کند بلکه به وقتش با #علل_فقر و شبکه های کثیف اشرافیت هم به خوبی مبارزه می کند فریادهای عدالتخواهی و کلمات آتشینش در مسجد هنوز هم گوش ستمگران را بدرد می آورد.
زهرا مبارزی عدالتخواه است که مرامش اقتضا می کند که دائما بدنبال #مطالبه_عدالت باشد چه 10 ساله باشد و میان کوچه سوال سائلی را اجابت کند و چه 18 ساله و به جرم همین عدالتخواهیش میان همان کوچه سیلی ظالمی را به جان بخرد...
و اوست کفو علی که اگر علی نبود کفوی نداشت...علی؛ عدالتخواهی که در راه زندگی مشترک زره دفاع از جان را می فروشد اما شمشیر جهاد را نه! این شمشیر باید بماند و راه عدالت را از لوث وجود اهل زر و زور و تزویر پاک کند.
این عروس و داماد در سراسر عمر به ما فهماندند که عدالت #هزینه می خواهد؛
خواه لباس عروسی...
خواه پهلوی شکسته...
خواه فرق شکافته...
عروس و داماد انقلابی آرمانخواه
✍🏻#محمد_زارع
۱شهریور۱۳۹۶
_________________
📚@reza_afshar