eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
475 عکس
250 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 با انتخاب اصلح هم چیزی عوض نمی‌شود؟! 🔻حجت‌الاسلام رضا افشار، پژوهشگر انقلاب اسلامی در : 🔹عده‌ای از مردم نمی‌خواهند رأی بدهند چون ناراضی‌اند و احساس می‌کنند با رای ندادن شنیده می‌شوند و اوضاع تغییر می‌کند. 🔹اتفاقا شرکت در انتخابات هم کافی نیست و با انتخاب اصلح هم چیزی عوض نمی‌شود چون همه چیز حتی بعد از انتخاب درست، به نظارت گره می‌خورد. @sorayatv ______________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا هشدار تند امام و رهبری به مسئولین زیر پا گذاشته شد؟! 🔻روایت حجت‌الاسلام افشار، پژوهشگر انقلاب اسلامی در ، از گلایه‌های جدی رهبر معظم انقلاب از سال ٧٠ علیه رفاه‌طلبی مسئولین تا به امروز... 🔹مردم هوشیارند و زندگی شما را می‌بینند، آن‌ها می‌دانند که شما چه می‌کنید! @sorayatv ___________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چه شد که از دل نظام اسلامی یک طبقه مرفه جدید طلوع کرد؟ 🔻حجت‌الاسلام رضا افشار در : 🔹فرمان ٨ ماده‌ای علیه فساد در ١٠ اردیبهشت ٨٠ و دعوت از نخبگان و مردم برای نظارت و مطالبه در ۶ آبان ٨١ توسط رهبری انجام گرفت. 🔹اگر تمام دستورات رهبری و تذکر ایشان به فساد جدی گرفته می‌شد و پشت گوش انداخته نمی‌شد امروز وضعمان این نبود. @sorayatv _____________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 همه چیز از ثروت‌های باد آورده‌!/ سياسيونی که با پولشان وضعيت را تغییر می‌دهند! 🔻 حجت‌الاسلام افشار، پژوهشگر انقلاب اسلامی در : 🔹فساد زمانی آشکار شد که عده‌ای که تا دیروز تهی بودند با دست درازی به اموال مردم به ثروت‌های باد آورده‌‌ای رسیدند که وضعیت را تغییر می‌دهند. 🔹انبوه شدن ثروت کم کم به هزینه کردن برای قدرت سیاسی تبدیل شد. 🔹از ایجاد بانک‌های خصوصی و خلق پول تا فشار بر گلوگاه‌های اقتصادی کشور نتیجه‌ی چیست؟! @sorayatv _________________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آسفالت و لابی یا اصلاح قانون؟! مسئله اصلی چیست؟ 🔻حجت‌الاسلام رضا افشار در : 🔹 نماینده‌ها باید به جای آسفالت و پروژه‌های حداقلی، وقت خود را بر روی اصلاح قوانین بالادستی و توزیع عادلانه بودجه بگذارند! 🔹اگر با لابی‌گری می‌توان پروژه افتتاح کرد دست بالای دست بسیار است! اگر عدالتی در تخصیص بودجه نباشد امکان کشف استعدادهای مناطق محروم هم نیست. @sorayatv ____________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 امیرالمومنین(ع) چگونه به بی عدالتی سیاسی و قوانین ناعادلانه پایان داد؟ 🔻روایت حجت الاسلام رضا افشار، پژوهشگر انقلاب اسلامی در از اقدامات امیرالمومنین(ع) در برپایی حکومت عدل 🔹امام در تغییر تمام کارگزاران دولت قبل ابایی نداشت... @sorayatv ________________ 📚@reza_afshar
2122.mp3
9.83M
| 🔴امام و منشور "روحانیت" استاد رحیم پور ازغدی در جمع فضلا و علمای حوزه‌ی علمیه مشهد با توجه به سالروز صدور پیام بسیار مهم امام در سوم اسفند ۶٧ به حوزه علمیه چهار ماه قبل از فوتشان ______________ 📚@reza_afshar
🗳چرا رای میدهم؟ (شماره ١) 🔺نکند استبداد بازتولید شود! بصورت مختصر بخوام بگم که چرا رای میدم چند دلیل دارم 🔸اول اینکه امید دارم، بعضی نمایندگان باز هم بتونن مثل دور قبل چشم ناظر ما باشند. کسانی که در بحث نظارت خروجیشان شد کارهایی مثل لو دادن دنا پلاس و در بحث اجرایی هم کارهایی مثل افزایش ده برابری حقوق سربازان و کمک به بازگرداندن کارخانه‌هایی مثل هفت تپه به مردم و... و این روند میتونه ادامه پیدا کنه 🔹دلیل دوم هم اینکه که بنظرم رای ندادن به منظور شنیده شدن اعتراض به وضع موجود و مثلا تغییر سیاستها و خوب شدن اوضاع نتیجه نمیده! چرا؟ مشخصه، کافیه خودتون پاسخ بدید که آیا این رای ندادن عده‌ای در دور قبل به تغییر وضع موجود کمک کرده و مثلا خواسته‌ها شنیده شده یا نه؟ پر واضح هست که در خوش بینانه‌ترین حالت چهار سال صندلی تصمیم ساز و تصمیم‌گیر مجلس رو از گفتمان خالی کرده و معطل نگه میداره اگر نگیم که صندلی مجلس را عملا در اختیار جریانی قرار میدهد که عکس خواسته‌های رای ندهندگان حرکت میکند و این یعنی شکست اهداف رای ندادن‌ها!!! 🔸مضاف بر اینکه عامل خارجی را نیز تحریک کرده که درفضایی که گمان میکند میان مردم اختلاف افتاده جسارت خود در ضربه زدن به منافعمان را بیشتر کند! 🔺اما بدترین خروجی رای ندادن‌ها باز تولید استبداد است وقتی تعداد رای دهندگان کاهش یابد و این روند در چند انتخابات تکرار شود تئوری سازی‌های حکومت اسلامی بجای جمهوری اسلامی که اول انقلاب به امام میگفتند و خورده میگرفتند که چرا میگویی جمهوری بگو حکومت، تقویت شده و نتیجه آن چیزی جز بازتولید استبداد و به موزه رفتن امام خمینی و نظریه جمهوریتش در عمل نخواهد بود و آرام آرام آرمان جمهوریت کنار خواهد رفت و این بزرگترین خسارت شرکت نکردن در حداقل سطح جمهوری یعنی جمهوریت وکالتی و رای به وکلاست!!! ✍🏻 ۵ اسفند ١۴٠٢ اگر نقدی به یادداشت دارید لطفا حتما به ایدی بنده پیام بدید ________________ 📚@reza_afshar
🔶🔷🔶حکومتِ صددرصدیِ مردمیِ مهدوی حکومت آینده حضرت مهدی موعود ، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک تشکیل میدهد. رهبر انقلاب | ۱۳۸۱/۷/۳۰ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
مردم سالاری دینیِ امام زمان(عج)! حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، "تنها" دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و "با تکیه به آنهاست" که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد؛ اما این حکومت مردمی با حکومتهای مدّعی مردمی بودن و دموکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دموکراسی و مردم‌سالاری را روی آن گذاشته‌اند، همان دیکتاتوریهای قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروهها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروههاست و مردم در این میان هیچکاره‌اند... -یعنی مردم‌سالاری دینی- با این روش، به‌کلّی متفاوت است. (رهبر انقلاب اسلامی۸۱/۷/۳۰) _______________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتظار فرج چیست که پیامبر اسلام آن را برترین عبادت می‌دانند؟ 🔰در طول تاریخ، برداشت‌هاى ناقص و نادرستی درباره مسأله انتظار در برخى اذهان وجود داشته است. برخی انتظار فرج را گوشه‌نشینی و صرفا دعا کردن می‌دانسته و می‌دانند. 🔸 اما در این‌ باره می‌گویند انتظاری که گفته‌اند، فقط نشستن و اشک ریختن نیست. ایشان عدالت را برجسته‌ترین شعار مهدویت می‌داند. 🔸آن کسانی‌که خیال می‌کنند اسلام باید برود یک گوشه‌ای بنشیند و مردان دین، فقط زبان نصیحت را به‌کار بگیرند، اینها دانسته یا نادانسته همان چیزی را می‌گویند که مراکز قدرت جهانی آن را می‌گویند و آرزو می‌کنند. عدالتی که ما در انتظار آن هستیم با موعظه و نصیحت به‌دست نمی‌آید. ______________ 📚@reza_afshar
رادیو سایه‌بان جایی برای عمیق شدن! 📌 لیست پادکست «حجاب در صدر اسلام» (پاسخ به سوالات حجاب و شبهات جدید) دوشنبه‌ها ساعت ۱۹ قسمت اول: نسخه تصویری 📹 قسمت دوم: نسخه تصویری 📹 قسمت سوم: نسخه تصویری 📹 قسمت چهارم: نسخه تصویری 📹 قسمت پنجم: نسخه تصویری 📹 قسمت ششم: نسخه تصویری 📹 قسمت هفتم: نسخه تصویری 📹 قسمت هشتم: نسخه تصویری 📹 ✍ ادامه دارد.. ___________ 📚@reza_afshar
«إِنَّهُم فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِم وَزِدنَاهُم هُدًى وَرَبَطْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِم إِذ قامُوا فَقالُوا رَبُّنَا رَبُّ السَّماواتِ وَالأَرْضِ» لیستی که اگر مشهد بودم به آنها رای میدادم🇮🇷❤️ آقایان: میثم ظهوریان حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر علی اصغر نخعی راد حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی کاظم معتمدی فرد جهت تماشای عملکرد و برنامه‌های نمایندگان مذکور به نشانی زیر در پیام‌رسان ایتا مراجعه فرمایید. @etelaf_m_edalat ___________________ 📚@reza_afshar
لیست محققان اقتصاد اسلامی «آما»🇮🇷 🔻برای حل مشکلات اقتصادی کشور🔻 ❇️«انقلاب اقتصادی فساد ستیزی تورم زدایی مردم مداری»❇️ 🟢لیست کشوری ائتلاف آما 🔻با حضور اساتید برجسته اقتصاد اسلامی 🔷حوزه انتخابیه تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس 🔸آیت الله احمدعلی یوسفی 🔸دکتر روح الله ایزدخواه 🔸دکتر حسین صمصامی 🔸دکتر محمود دهقانی 🔸حجت الاسلام دکتر محمد اسماعیل توسلی 🔸حجت الاسلام دکتر قاسم عسکری 🔷حوزه انتخابیه اصفهان جرقویه هرند و ورزنه 🔸حجت الاسلام دکتر احمدرضا صفا 🔸دکتر رسول بخشی 🔷حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو 🔸حجت الاسلام دکتر جواد عبادی 🔷حوزه انتخابیه قم کهک و جعفرآباد 🔸حجت الاسلام دکتر سید محمدرضا رضی 🔷شعبه انتخابیه گناباد و بجستان 🔸حجت الاسلام دکتر محمد رجایی 🔷حوزه انتخابیه شبستر 🔸حجت الاسلام محمد جعفر احمدی _______________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سخنان (ره) حجّت را بر نامزدهای انتخاباتی، پدرخوانده‌های انتخاباتی و حتی رأی دهندگان تمام می‌کند! ___________ 📚@reza_afshar
🔺اندر احوالات جبهه‌ی پایداری و انتسابش به آیت‌الله مصباح متاسفانه در این ایام و بعد از اتلاف‌های عجیب حضرات پایداری بعضی چنین مینمایند که مثلا بعد از فوت آیت الله مصباح جبهه پایداری، بزرگ خود را از دست داد و دیگر آن جبهه پایداری قبلی‌ای که تکیه بر اصول خود میکرد نیست و برای رای آوری هر اتلافی را انجام میدهم. اینکه این حرف درست است یا خیر را کاری ندارم اما نکته‌ای که توجه نشده این است که از اول هم جبهه پایداری زیر نظر آیت الله نبود و تنها بعضی افرادش با آیت الله ارتباط داشتند کتاب خط‌ها و خاطره‌ها چاپ موسسه امام بطور صریح در قالب خاطره‌ای از حجت الاسلام صفدر الهی‌راد از مسئولین طرح ولایت، چنین نقل میکند که اساسا انتساب جبهه پایداری به آیت الله را که در فضای سیاسی معروف است آیت الله مصباح رد میکند. از طرفی بطور کلی این چنین رفتاری را که جریانات خود را پشت سر بزرگان قرار می‌دهند نوعی فرار از نقد و خرید آبرو میدانم و خروجیش را پایین آمدند قدرت تحلیل و تولید رویه قیم سازی برای تصمیمات عمومی و کاهش ملزومات جمهوریت واقعی میبینم. لذا سنجش اعمال جبهه پایداری بر اساس مواضع آیت الله مصباح دور از انصاف است ✍🏻 ________________ 📚@reza_afshar
🔶🔷🔶مجلس چیست؟ نماینده کیست؟ «به که رای بدهیم؟» یا «چارچوبی عدالت‌خواهانه برای شناخت عدالت‌خانه و نماینده» اکنون که همه چیز زرد و مبتذل و از معنا تهی است اما در یک وضعیت تقریباً عادی، توجه سیاسی به مجلس اقتضا دارد از ایده مجلس بپرسیم. ازاین که مجلس چیست؟ و به چه کار جامعه می‌آید؟ در وضعیت کنونی پاسخ شبه جریان‌ها به این پرسش اغلب ضمنی است. برخی از فرط محافظه‌کاری مجلس را محلی برای نوشتن قوانین خوب می‌دانند و برخی در سودای اسلامی‌سازی چیزهای مختلف از ترکیب‌های عجیبی همچون مجلس تمدن‌ساز حرف می‌زنند و غیره. اغلب البته غیر از اینان و کسانی هستند که حرف نمی‌زنند اما مجلس را بنگاهی برای معامله و مسیری برای رسیدن به مواهب می‌پندارند. ایده مجلس اما در تاریخ و تفکر ایرانی، در انقلاب مشروطه و در تمنای «عدالت‌خانه» متولد شده و در انقلاب اسلامی، در قامت «خانه امید مستضعفین» و «محل حل و فصل مسائل به نفع مستضعفین» به بلوغ رسید. به دیگر بیان مجلس «میدان کشمکش بر سر توزیع منابع» است و تقنین یعنی تقیید قدرت به نحوی که در این کشمکش، مسائل به نفع مستضعفین و با تقیید قدرت‌مندان حل و فصل شود. الباقی کارکردها فرعی و ذیل این موارد است. بر اساس این درک از ساختار مجلس، نماینده مجلس کسی است که در این کشمکش‌ها سخنی داشته باشد. در این‌جا برای ساده‌تر شدن بررسی، چهارده محور اصلی کنونی و آتی کشمکش‌های عدالت‌خواهانه و بر می‌شمرم. این محورها بر اساس موضع معطوف به تقیید قدرت که عبارت است از مخالفت یا الزام دولت، می تواند معیارهای عینی برای گزینش نامزدهای مطلوب به دست بدهد: ۱. الزام دولت به اجرای نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی ۲. الزام دولت به اجرای دقیق برخی قانون کار که در سال‌های اخیر به کلی رها شده، از جمله اجرای حداقل دستمزد بر اساس ماده ۴۱ قانون کار ۳. الزام دولت به ایجاد روابط سه‌جانبه و به رسمیت شناسی حق تشکل‌یابی نیروی کار ۴. الزام دولت به تأدیه دیون تأمین اجتماعی و لغو افزایش سنوات بازنشستگی ۵. الزام دولت به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه آموزش عمومی و جلوگیری از خصوصی‌سازی و بازاری‌ساختن و کالایی‌کردن آموزش و پرورش، سلامت و مسکن و الزام دولت به اجرای سازوکارهای تسهیل اجاره‌نشینی ۶. الزام دولت به طراحی و اجرای برنامه جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار ۷. الزام دولت به اعطای حق اعتراض و اجرای اصل ۲۷ ۸ الزام دولت به اجرای شفافیت حقوق و دستمزد موضوع ماده ۲۹ برنامه ششم ۹. الزام دولت به انحلال نهادهای فرهنگی فاقد کارکرد و مبنای قانونی و احیای نهاد ذیحسابی در حوزه اعتبارات فرهنگی ۱۰. مخالفت با کلیه اشکال واگذاری مالکیت اموال عمومی در پوشش اهدافی همچون بهره‌وری و مانند آن و در قالب مولدسازی و خصوصی‌سازی ۱۱. مخالفت با اجرای سیاست‌های تعدیلی به ویژه در حوزه ارز، انرژی. ۱۲. مخالفت با محدودیت‌های غیرمعقول کنونی در دسترسی‌های ارتباطی شهروندان ۱۳. مخالفت با سازوکارهای موازی و بلاموضوع کننده مجلس شورای اسلامی در حوزه تقنین ۱۴. مخالفت با بانک‌های خصوصی، بازگشت به قانون اساسی در این زمینه و مخالفت با توزیع نابرابر تسهیلات بانکی این مسئله‌هاست که می‌تواند عقب‌ماندگی در عدالت را جبران کند؛ در پی فراهم آمدن حداقل‌هایی از زندگی، معنویت‌جویی و آزادی‌خواهی را ممکن و معنادار سازد و آب رفته را به جوی بازگرداند. این روزها نامزدها را با میزان درک‌شان از این مسایل و با میزان اتخاذ مواضع در این‌باره‌ها می‌سنجم و افسوس که هر چه بیشتر می‌جویم، کمتر می‌یابم. گویی نه فقط در عدالت عقب‌مانده‌ایم بلکه حتی آرزوی عدالت هم نداریم. از کران تا به کران لشکر وضع موجود است ولی از ازل تا به ابد فرصتی برای تغییر آن است. ✍🏼 مجتبی نامخواه 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan