eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
476 عکس
250 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بعد از نامه نگاری نخبگان، تشکلهای دانشجویی، کارزارهای مجازی، تجمع و جلسات مکرر و تلاش های گسترده دلسوزان برای افزایش حقوق کارگران در نهایت دولت حقوق کارگران را حدود ۳۵٪ افزایش داد. 🔻این اقدام خلاف اصل۴۱ قانون کار و اصل ۱۲۵ قانون خدمات مدیریت کشوری بود. این افزایش نه به اندازه حداقل معیشت هست و نه حتی نرخ تورم! لذا نمایندگان کارگری مصوبه را امضا نکردند؛ باید گفت:متاسفانه دولت محرومان کنار محرومان نایستاد! 🔻آقای رئیسی در مناظرات انتخاباتی( فیلم) صراحتا وعده داد به اندازه نرخ تورم حقوق کارگران افزايش پیدا کند حالا غیر از سال اول دو سال است دولت خلاف وعده عمل می‌کند! پدیده عجیب جنبش حقوق و دستنزد وزیر کار دولت محرومان بود که بعضا روی وزارای دولت قبل را هم سفیر کرد! 🔻ده سال سرکوب نرخ کارگری علاوه بر افزایش فقر و شکاف طبقاتی، مشکلات امنیتی موجب مهاجرت نیروی کار به کشورهای منطقه و همچنین روی آوردن به شغل های کاذب به جای کارهای تولیدی که نتیحه آن عقب ماندن در مسیر پیشرفت است. این مسیر دولت نمی‌تواند عقب ماندگی ما در عدالت را جبران کند. ✍ ________________ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل شنیدنی استاد شهریار زرشناس از سه نفر اول انتخابات تهران (نبویان، ثابتی و رسایی) 🔹️پیام رای سه نفر اول تهران این است که جامعه امریکاستیزی و استقلال طلبی اش خیلی پررنگ است؛ چون این سه نفر برجام ستیز ترین چهره ها هستند 🔹️پدیده این انتخابات یک جوان سی ساله بود که نماد صراحت لهجه، آرمانگرایی و عدالتخواهی است و این یعنی یک مرجعیت سیاسی جدید در جامعه ظهور کرده 🔹️رای مردم تهران به این سه نفر نشان داد جامعه از گفتارهای لیبرالی، رویه های محافظه کارانه و مدیریتهای فاسد عبور کرده 🔹️با این انتخابات جامعه به جریانهایی که سالها شعار انقلابی گری دادند اما حتی یک قانون در حمایت از مستضعفان تصویب نکردند و خودشان فاسد شدند "نه" گفت 🔹️۴۵ سال بعد انقلاب، جامعه ایران همچنان رادیکال ترین روایت از انقلاب را قبول دارد و  این اتفاق در هیچ انقلابی در دنیا سابقه ندارد و یک بحث مهم جامعه شناختی است ____________ 📚@reza_afshar
🔺تذکری در مورد استاندارد دوگانه برخی از ما!! دیروز در جمعی دوستانه از همکاران و هم‌لباسان مطلبی از یک فعال رسانه‌ای که محتوایش سوالی سرگشاده از یکی از علماء بلاد بود ارائه کردم تا نظر دوستان را در مورد آن جویا شوم لکن بجای جواب شروع کردند به اعتراض کردن که چرا اساسا باید در رسانه سوال پرسید؟ این کار خلاف اخلاق است! بروید به خودش بگویید! تلفن بزنید! و ... در پاسخ به این اعتراض چند نکته را یادآوری کردم که جای تامل دارد 👇🏼👇🏼 سرور عزیز!! 🔸شما وقتی در مورد هر مسئولی میخواهید سوال بپرسید اول میروید مستقیم از خودش میپرسید؟ مثلا در مورد آقایان روحانی؟ یا ناطق نوری و سید حسن خمینی، یا مرحومان هاشمی رفسنجانی و هاشمی شاهرودی؟ در مورد استانداران؟ وزرا؟ یا مدیران چطور؟! و نه حتی مدیران بلکه در مورد هر شخص دیگری!! آیا همین منطق جاریست؟ در مورد شیوخ اصلاح طلب هم همینکار رو میکنید؟ یا در مورد همین (فعال رسانه‌ای) جاری نیست؟! واقعا چطور؟ مگر در دسترس نیست؟ (شما میفرمایید روش این _ فعال رسانه‌ای _ غلط هست! اما خودتون با همین روش با اون برخورد میکنید این یعنی منطق و اصول خودتون رو زیر پا میگذارید) این استاندارد دوگانه نیست؟! اگر قرار بود در رسانه سوال(نه حکم دادن و تهمت زدن) هم نتوان کرد، پس چرا کیهان میخرید؟! چرا فارس و.... میخرید؟! مگر این رسانه‌ها در فضای عمومی این کار رو نمیکنند؟ اینطور که شما میفرمایید آیا نباید رسانه را تعطیل کنیم؟! پ. ن. در این مورد اگر نکته، تذکر یا خاطره‌ای دارید لطفا برایم ارسال بفرمایید ✍🏼 _____________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕افشای حقایق سدی در مقابل انحراف نظام اسلامی! 🔸 اونجاهایی که کتمان حقیقت علیه مصالح نظام اسلامی است اونجا بیان واجب است و . این تضمین واقعی بقای نظام بر خط اسلام است. 🔸 همین نظام، همین دستگاه، همین مسئولین اگر قرار شد از خط اسلام منحرف بشوند، اگر بنا شد راه را عوضی بروند، اگر سرنوشت نظام اسلامی تهدید به از مبانی اسلامی شد، اینجا بیان کردن و امر به معروف و نهی از منکر و و برای مردم واجب و لازم است. @marghoomat
نوروز رستاخيز خاك است و عيد صيام، رستاخيز جان. و انسان، روح كبريايی است كه در خاك فقر دميده‌اند. با نوروز جسم جهان تازه می‌شود و با صوم، جان جهان، كه انسان است. جسم و جان اگرچه تعارض ذاتی ندارد، اما در اين جهان از هم انتزاع گرفته‌اند، چنانكه جمال و كمال نيز چنينند، نادر است آنكه زيبائی صورت با زيبائی سيرت جمع شود. آنجا كه آن يكی هست، اين يكی نيست. خاك محتاج زمستان است تا پذيرای بهار شود،‌ و جان محتاج صوم است تا روح به ابتذال ربيع واصل شود. تا خورشيد عشق از افق جان طلوع كند، و نسيم لطف بورزد و درخت دل به شكوفه بنشيند، و اين است. مرتضی آوینی/رستاخیز جان 🌱بهار درونتان مبارک ________________ 📚@reza_afshar
🔰 میشود، میتوانیم، پس ادامه میدهیم! 🔶 در کنارِ آه و افسوسهایی که برای حقوق کارگر و زمین ماندن اصل ۴۳ میخوریم و در کنار مطالباتمان از دولت و مجلس و قوه قضائیه برای روی آوردن به تحول در کشور! 🔰 اما سال گذشته نشان دادیم فشار رسانه و مردم میتواند مؤثر باشد و میتوانیم به کلام حضرت امیر(ع) نزدیک شویم که فرمود:«لا تصلح الولاة إلّا باستقامة الرّعيّة» والیان اصلاح نمیشوند الا با استقامت مردم(روی آرمانها). 💠 این فشار مردم و رسانه بود که زاکانی حکم دامادش را لغو کرد و گفت «می‌خواهم برای مردم نوکری کنم و شهر با رای و نظر مردم اداره شود. با احترام به نظر این ولی‌نعمتان انقلاب حکم صادره برای آقای حیدری را ملغی می‌کنم.» 💠 این فشار و مطالبات مردم بود که «پس از تشکیل پرونده و برگزاری دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضاییه، حجت الاسلام مصدق برای جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه اعمال نفوذ یا تاثیرگذاری در پرونده مطروحه استعفای خود از این سمت را تقدیم رییس قوه قضاییه کرد.» 💠 بله فشار رسانه ای وحتی مطالبه قانون برای افزایشِ مطلوب و ایده آلِ دستمزدِ کارگران به درِ بسته خورد هرچند همین مطالبات موجب این شد که «در ۳ سال دولت سیزدهم متوسط سالانه افزایش دستمزد کارگران به بیش از ۳۹ درصد برسد در حالی که در دولت گذشته کمتر از ۲۴ درصد بود.» 🔶 یک کلام! میشود، میتوانیم، پس ادامه میدهیم! ✍علی صمیمی @ali_samimi71 _______________ 📚@reza_afshar
آقای علم الهدی! سلام علیکم از باب نصیحت الائمه توجه شما را به دو نکته دلسوزانه جلب میکنم 🔸اول شما بعنوان امام جمعه‌ای که رسانه بر روی شما بسیار توجه دارد و مدام با انعکاس بخش‌هایی از صحبتهای شما، به نظام و انقلاب حمله میکند آیا تیم رسانه‌ای دارید تا در چگونگی بیان شما را یاری کنند؟ 🔸دوم گرچه شما خود مجتهد هستید و نظرتان و درکتان از اسلام را بیان میکنید و این خود نشان از آزادی اندیشه و بیان در اسلام دارد اما آیا تحلیل و نگاه رهبری به مردم و عدم شرکت بخشی از آنان در انتخابات اینگونه است؟ "من همان روز گفتم، امروز هم میگویم که اگر مردم در انتخابات شوراها شرکت نکردند، به‌خاطر این بود که از عملکرد شوراها راضی نبودند. اگر شوراها این دوره خوب عمل کنند، خواهید دید که مردم در دوره‌ی بعد، اگر بخواهند برای شوراها به پای صندوق بیایند، پُرشور خواهند آمد. آن‌جایی که مردم امید دارند که کاری انجام گیرد، میآیند. وقتی دیدند نه، شوراها خوب عمل نکردند، مردم دلسرد و ناامید میشوند. من تقریباً یک ماه و نیم قبل در زنجان به مسؤولان گفتم که اگر میخواهید مردم در انتخابات شرکت کنند، عملکردهایتان را خوب کنید. اگر مردم عملکردها را ببینند، برای ورود در انتخابات تشویق میشوند. ١٣٨٢/٩/٢۶ مراقب تریبون رسمی نماز جمعه باشید و توجه بفرمایید که هر چه بیشتر مردم را درک نمایید، مردم به شما که فعلا مسئولیتی دارید احساس نزدیکی بیشتری میکنند، همان مردمی که بارها و بارها مورد تمجید رهبری عزیز و امام راحل قرار گرفته و برای اسلام هزینه‌ها دادند ✍🏼 ٢ فروردین ١۴٠٣ ____ 📚@reza_afshar
HajAgha.mp3
2.64M
🔴 ما حق نداریم این آبرو را هزینه کنیم! 🔺ما چون معمم هستیم برخی میان سراغ ما که آقا وساطتی و سفارشی بکنید، ما باید بدانیم اگر ارادتی هست این ارادت سرمایه دین و اسلام و روحانیت و میراث زهد پدران ما است. ما حق نداریم که این آبرو را هزینه بکنیم که یک پیمانکار مثلا پروژه ای را دریافت کند یا کارش جایی حل بشود! از ارتباط با این آدمها به شدت باید اجتناب کنید. 🔺در پذیرش هدیه احتیاط کنید، در مساله هدایا خیلی باید با احتیاط عمل بکنیم. چرا و روی چه حسابی کسی باید به ما هدیه بدهد! آیا اگر من در این خانواده نبودم کسی به من این هدیه را می داد؟ اگر منتسب به آیت الله شفیعی نبودم آیا این هدیه را به من می دادند؟ آیا این پیشنهاد را به من می دادند؟ خب وقتی انسان با دقت نگاه می کند می بیند که نه این پیشنهادات را نمی دادند! 🔺چرا و به چه دلیل باید کسی برای ما قانون را دور بزند یا جنسی را مجانی به ما بفروشد! ما هم مثل بقیه مردم، وقتی انسان می تواند بر دلها حکومت و نفوذ داشته باشد که خودش را بالاتر نبیند، خودش را برتر از دیگران نبیند. 🔺پ.ن: توصیه های مرحوم آقا سید محسن شفیعی در جمع اعضای خانواده خود را می شنوید. ______________ 📚@reza_afshar
🔺تفاوت دیدگاه دو دبیرکل حزب سیاسی در قبال لیست‌های انتخاباتی رقیب متاسفانه امروز اعتقاد دارم از مشکل پایه‌ای ما در امر سیاسی ناآشنایی یا به تعبیری بیگانگی حزب الله از اندیشه تراز فقهای سیاستمداری همچون بهشتی و خامنه‌ایست. این ناآشنایی یا احساس آشنایی و یا حس بی‌نیازی باعث شده در اکثر موضوعات انقلاب با رشد دو دیگری تفکر انقلابی یعنی تحجر و مقدس‌مابی از یک طرف و تجدد لیبرال مسلک غرب زده از طرف دیگر رو برو شده که متاسفانه در خلا خوانش اسلام ناب شاهد غالب شدن این جریانها بجای اسلام ناب در سپر سیاسی و سیاستورزی کشور هستم برای درک بهتر باید بارها و بارها میان نگاه متفمرین انقلاب و سیاسیون و عقبه حوزویشان دائما رفت و برگشت کرد تا خود زشتی نگاه این دو دیگری انقلاب اسلامی را درک کرد برای نمونه به مقایسه سخنران دو دبیر کل حزب و جریان سیاسی میپردازیم👇🏼 🔸اول) برشی از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای سومین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی در دومین کنگره سراسری حزب؛ خرداد 1364: «در این دوره [انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی] هر جمعی در مقابل خودشان یک افکاری، انگیزه‌هایی و یک خط خاصی برای خودشان داشتند. البته ما گروه‌ها را تخطئه نمی‌کنیم، بنده به‌هیچ‌وجه نمی‌گویم که چرا جریان دانشجوئی و یا فلان جریان کارگری و یا فلان جریان معلمی و یا فلان جریان پیشه‌وری برای خودش کاندیدا معیّن کرده، ابداً؛ ما که از مردم طلبکار نیستیم، خوب اگر بتواند نظر دیگران را جلب کند خب همه با هم مؤتلف می‌شوند، نتواند، حزب کاندیداهای خودش را می‌دهد و آن‌ها هم کاندیداهای خودشان را می‌دهند؛ ما اعتراضی به کسی نداریم.» 🔸دوم) دکتر حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در تاریخ 8 اسفند 1402 در پاسخ به سوال خبرنگار پیرامون لیست‌های رقیب این ائتلاف، گفت: «همیشه در کنار یک چنار بلند، چند تا پاجوش هم زده می‌شود. همیشه یک اسامی‌یی 24 ساعته خلق می‌شود و 48 ساعت بعد از انتخابات هم فراموش می‌شوند.» ✅ لذا شناخت تفاوتهای دیگریهای اسلام ناب در موضوعات مختلف انقلاب برای کنش‌های جوانان بسیار اهمیت دارد و سرنوشت ساز است ✍🏼 ٢ فروردین ١۴٠٣ _______________ 📚@reza_afshar
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
خدیجه بودن یعنی اولین بودن، اهل خطر بودن، مدیر بودن... با آگاهی مسیر دشوار مبارزه با ناعدالتی، برده‌داری سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را انتخاب کردن! سرشناس بودن اما اهل استحمار فکری و فرهنگی خلق نبودن! ثروتمند بودن اما سرمایه‌دار نبودن، زالو نبودن، رفاه طلب و اشراف، نبودن، دشمن رانت و تبعیض و اختلاف طبقاتی و تکبر و تفاخر و بغی اجتماعی سرمایه داران قارون صفت، بودن! خدیجه بودن یعنی زمان شناسِ عامل بودن، یعنی بی‌تفاوتِ بی‌خیر نبودن! خدیجه بودن یعنی نه تنها از مقاومت بگویی بلکه خود در میدان مقاومت برای آزادی، عدالت و ارزشها آماده هزینه دادن باشی! نه تنها بر سفره بیت المال مستضعفان ننشینی بلکه خود هزینه جنگ فقر و غنای آنان را پرداخت کنی! البته نه خیریه بازی برای وجهه سازی و یا بزرگ شدن! بلکه یعنی فدا شدن در کنار همین پابرهنگان شعب ابی‌طالب تحمیلی اهالی زر و زور. یعنی جایگاه و منسب و مقام و پست و حکم و زمین و زمان را در راه آرمان دادن! یعنی بدنبال خط ویژه نبودن و حتی ویژگی خویش را فداکردن! خدیجه بودن یعنی پناه بودن،تکیه‌گاه بودن! یعنی ناآقازاده‌ی شهیده تربیت کردن، فداکار بودن، وفادار بودن، همسر بودن... مادرِ انقلاب و مکتب بودن و مظلومِ مظلومِ مظلومِ بودن *بیاد بانوی اسلام خدیجه کبری(سلام الله علیها)* ✍🏼 ١۴٠١/١/٢٣ بازنشر ٩ رمضان ١۴۴۴ ____________ @reza_afshar
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ تهران ماجرای زمین حوزه علمیه ازگل بسیار دقیق، بی‌پرده، صریح، و با جسارتی که باید در نسل جوان دانشجو باشد مطرح شده است به همه جوانان عزیز توصیه میکنم این بیانیه را خوانده و برای سوالاتش شما هم مطالبه نمایید در آخر این مدل موضع گیری میتوان مصداق همان دانسجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز ملت قضا میشود دانست!! احسنت خداقوت _____________ 📚@reza_afshar
⭕️ فیلم سینمایی جدید «مصلحت» به کارگردانی «حسین دارابی»، شنبه 4 فروردین‌ماه (امشب) ساعت 24 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. دوستانی که در سینما ندیدند حتما نگاه کنند 📚@reza_afshar
یا للمسلمین!! ویران کردند، فجیع‌ترین کشتارها را انجام دادند، در جلوی دیدگان جهانیان 30 هزار نفر را کشتند، باقی را چنان گرسنگی داده‌اند تا بعد از آب شدن تمام بدنشان آرام آرام از گرسنگی بمیرند و حالا به خدا پناه میبریم از جنایت بیمارستان شفا تجاوز دست جمعی به زنان پناهنده به بیمارستان و سپس قتل آنها😭 این دیگر از ظلم گذشته و به ضیم رسیده ای شیعیان جهان! ای مسلمانان جهان! ای آزادگان جهان! کثافت دنیای مدرن و مدعی آزادی را تا کجا می‌خواهید تحمل کنید؟! اینجا علی بن ابیطالب شما را خطاب میکند که اگر از درد بیرون کشیدن خلخال از پای زنی یهودی، مسلمانی دق کنید رواست! دق نمیکنید؟! انا لله و انا الیه راجعون ____________ 📚@reza_afshar
دو فایل صوتی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ازگل در مورد ١.خراب کردن باغ‌ها و ساخت حوزه علمیه ٢.پولهایی که به حساب موسسه واریز می‌شود 👇🏼
چرا پیگیر فسادیم؟.pdf
681.8K
🔺پاسخ شهید بهشتی به نصیحت کنندگانی که میگویند زندگیتان را بکنید و بی‌خیال مبارزه برای عدالت و علیه فساد و تبعیض شوید، چیست؟ ▫️سوال کردید که حاج آقا چه فایده‌ای داره اینقدر برای مبارزه با فساد وقت می‌گذارید؟ چیزی که تغییر نمی‌کند پس چرا میگویید؟ شهید بهشتی در کتاب بایدها و نبایدها پاسخ اجمالی داده(فایل pdf را بخوانید) 👇🏼علاوه بر پاسخ شهید بهشتی: 🔸اولا نشانه حیات جامعه است و رسالت ما ساخت جامعه عدل است 🔸ثانیا اجازه ناامیدی نداریم 🔸ثالثا در مواردی نتیجه هم گرفته‌ایم و ان شاءالله میگیریم 🔸رابعا حتی اگر نتیجه هم نگیریم می‌گوییم معذره الی ربکم می‌خواهیم سرمان را بالا نگاه داریم در پیشگاه پروردگار و پاسخی داشته باشیم ✍🏼 ___ 📚@reza_afshar
🔺چند سوال محترمانه از استاد حجه الاسلام و المسلمین
(از اساتید حوزه علمیه اهواز)
دوستی مطلبی را از استاد حجت الاسلام و المسلمین پاکباز، از اساتید حوزه علمیه اهواز فرستادند که ایشان میفرمایند انتهای عدالت خواهی بدون بلد بودن احکامش است! این تذکر تا حدودی درست بنده را بر آن داشت تا کانال منتسب به ایشان را که از سال ٩٨ تاکنون آثارشان را منتشر می‌کند بررسی نمایم تا اگر مطلب مرتبطی دارند استفاده کنم. لکن با کمال تعجب مطالب بسیار اندکی را در حوزه‌هایی که غالبا مسائل اساسی و مهم کشور و جامعه است، مشاهده کردم؛ من انتظار داشتم که ایشان بعنوان یکی از اساتید مطرح و موثر حوزه علمیه و مساجد اهواز، در مسائلی از جنس اقتصاد سیاسی، قانون اساسی، کار و کارگری، عدالت و عدالت خواهی، بودجه، برنامه هفتم توسعه، نظام حقوق و دستمزد، مردمی سازی حکمرانی، طرح صیانت از فضای مجازی، تورم و تولید، تعاون، شوراها، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض طبقاتی و... طرح کرده باشند لکن در این کانال هیچ مطلب مرتبطی با این مسائل جدی جامعه نبود(شاید در کانال مطالب درج نشده باشند!) لذا به همین مناسبت از استاد که نقش قابل ملاحظه‌ای در جهت دهی و تربیت طلاب اهوازی و برخی مساجداهواز دارند چند سوال دارم: ❓استاد عزیز در تمام دهه هشتاد که دهه عدالت و پیشرفت بود و رهبری علاوه بر فرمان مبارزه هشت ماده‌ای با فساد، دستور ایجاد نهضت عدالتخواهی را داده و تمام قد برای دمیدن این نفس نو در فضای کشور تلاش کردند چقدر تولید داشته و تبیین نموده و چه کارنامه‌ای دارند؟ ❓در زمانی که برجام اقتصادی و سیاست‌های سرمایه‌داری را در سالهای ابتدایی دهه ٨٠ به رهبری تحمیل می‌کردند و ایشان مقاومت می‌کرد، شما چگونه از ایشان دفاع کردید؟ متربیانتان را در چه جهتی سوق میدادید؟ ❓در حد فاصله بین سالهای ٨٨ تا ٩٨ که رهبری از عقب ماندگی در عدالت در اثر کم کاری مسئولین و بی توجهی خواص با وجود تمام فریادهایی که بیش از یک دهه زده بودند از پیش‌گاه خداوند عذر خواستند شما چگونه عمار ولایت بوده‌اید؟ چه تذکراتی یا بسیج افکار عمومی، طرح یا هر کار دیگری انجام داده‌اید؟ ❓در سال ٩٧ که ایشان حلال همه مشکلات را مطالبه‌گری دانسته، ایجاد لشکر جوانان مومن مطالبه‌گر را طلب کردند، برای اینکه بقول جنابتان جوانان لبیک گو به رهبری در مسیر خوارج نیوفتند چقدر به آب و آتش زدید و خود را وقف این مسیر کردید؟ ❓در مسائل و دردهای مردم خوزستان و تمام اعتراضات کارگری از هفت تپه و فولاد و گروه ملی و... تا اعتراضات کشاورزان حمیدیه و غیزانیه برای آب تا سایر مسائل استانی، شما دقیقا چگونه فریادرس مستضعفین بوده‌اید؟ کجا در بین آنها حاضر شدید یا خطبه‌ای خواندید یا شاگردان‌تان را برای مطالبه حق و حقوق مردم به خط کردید؟ ❓در زمانی که با خصوصی‌سازی عده‌ای بیت المال را چوب حراج میزدند شما چه کردید؟ در زمانی که با دلاریزه کردن اقتصاد، ام القرای اسلام را به دلار وابسته کردند چه؟ ❓در زمان طولانی‌ای که بسیاری از مساجد و نیروهای انقلاب نگاهشان به سخنان شما بوده یا تحت تاثیرتان بودند، چقدر میخواستید یا توانستید نهضت عدالتخواهی مورد مطالبه رهبری را (همانطور که مورد تاییدتان باشند) ایجاد نمایید؟ ❓یا چرا راه دور برویم همین سال ١۴٠٢ که رهبری در پیام تحویل سال کار برای مهار تورم را از مجموعه‌های فرهنگی خواستند شما چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ مطالبه ایشان صراحتاً از مجموعه‌های فرهنگی بود. ❓اینها و امثال اینها سوالاتی‌ است که گمان میکنم حق جوانان انقلابیست که از شما بپرسند و پاسخ بشنوند. (از این جهت که مسائلی شخصی نیستند و مشی تربیتی ایجاد کرده، نسلی را تحویل انقلاب میدهند و...) لذا با اتکا به رسانه جهت تنویر افکار عمومی از شما درخواست دارم اگر فعالیتها یا آثاری ناظر به روش یا مبانی عدالتخواهی که الگویی جایگزین معرفی مینماید دارید لطفا منتشر نمایید تا عموم به قضاوت بنشینند و کنشگران این مسیر نیز خود را از خوارج شدن دور نگه دارند. برای شما سربلندی در پیشگاه خداوند و حضرت حسین علیه السلام را تمنا دارم. ✍🏼 ۶ فروردین ١۴٠٣ ١۴ رمضان ١۴۴۵ پ.ن. البته این سوالات اختصاص به حاج آقای پاکباز نداشته و جوانان میتوانند از تمام اساتید محترم حوزه و دانشگاه در سراسر کشور سوال نموده از ایشان پاسخ بطلبند. ___________ 📚@reza_afshar
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
🔺خیریه‌ی همیشه خیر نیست! به مناسبت روز میلاد امام حسن(ع) خیریه با خود عنوان کمک به نیازمندان و فقرا را یدک کشیده،ظاهری خیرخواهانه دارد، لکن برای چشمان تیزبین، روشن است که خیریه همیشه خیر نیست! خیریه بسته به اینکه در چه نظام تفکری‌ای(نظام اسلام ناب یا نظام اسلام سرمایه‌داریِ زالوصفتانه) ایجاد شده باشد می‌تواند خیر یا شر باشد! خیریه اسلام سرمایه‌داری را چه خوش‌بینانه بنگری و چه بدبینانه، مخدر و منحوس است در نگاه بدبینانه خیریه یا میتواند مرکزی باشد برای شست‌وشوی پولهای کثیف! پولهایی که از طرق آلوده بدست آمده و نمی‌تواند بدون پاکسازیِ ردِ فسادش،وارد چرخ اقتصاد گردد و یا محملی برای رشوه دادن و رشوه گرفتن به نام کمک‌های خیرخواهانه باشد، رشوه مفسدان به صاحبان وجیه المله خیریه و یا رشوه صاحبان خیریه به اشخاص و نهادها تحت عناوینی عوام فریب! اما گاهی نه محل ارتشاء است و نه جایی برای پولشویی، بلکه دست‌آویزی‌ست برای تدلیس چهره و ایجاد تصویری خیرخواه و بخشنده بر باطن سرمایه‌دار زالو صفتشان! و این بساط مزورانه چه‌ها که با مردم نمی‌کند. اما نگاه خوش‌بینانه که نه اولیست و نه دومی این است، واقعا کمک کردن به فقراء اتفاق می‌افتد اما در جهت حفظ منافع در خطر افتاده‌ی سرمایه‌داران و نظام کاپیتالیسم، از خشم سربر آورده‌ی کارگران و مستضعفانی که فشار اقتصادی طاقتشان را طاق کرده و جرقه‌ای می‌تواند انقلابشان را شعله کند! آری در نظامی که کارگر تحت حاکمیت سرمایه‌داران قرار دارد، خیریه آب سردیست در دست سرمایه‌داران متمول برای خاموش کردن خشم پابرهنگان! نان خشکیست برای فرونشاندن طغیان گرسنگان! و عاملیست مسخ کننده و محافظ منافع زالو صفتان! خیریه اما در نظام حق حکایت دیگری دارد. خیریه اسلام ناب نقش تدارکات سپاه پابرهنگان را علیه اغنیا در جنگ فقر و غنا، بازی می‌کند. نبردی علیه ساختارهای تضعیف کننده‌ی مستضعفین، ساختارهای که چون قل و زنجیر توان حرکت را از او میگیرد خیریه ائمه اطهار تمام توان خویش را خرج می‌کند تا توان مقاومت بیچارگان را بالا برد و مجروحان جنگ فقر و غنی را تیمار کند و دوباره روانه خطوط نبرد گرداند تا در نهایت نظام طبقاتی و ناعادلانه، سقوط کرده و عدالت جایگزین مواسات گردد. به امید پیروزی سربازان روح الله! ✍🏼 ١۴٠٢/١/١۶ ١۴ رمضان ١۴۴۴ ______________ 📚@reza_afshar
🔶🔷🔶کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟ ⏰مدت تقریبی مطالعه:۳دقیقه 🔶می گویند حسن ع کریم است اما چرا کسی نمی پرسد در جامعه ی پس از انقلابِ ی پیامبر ص چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا حسن بخواهد به او ببخشد؟! و حسن ع که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ بودن(و شدن) این جامعه دارد؟ 🔷 با اِغفالی مشمئز کننده می گوید حسن آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاست های ظالمانه، تولید فقر کند و حسن هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد !؛همین! 🔶 اما،می پرسد اگر‌ حسن خلاصه در کرمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه حسن ع براه بیاندازد؟!مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری می تواند برای معاویه داشته باشد؟! اسلام ناب می پرسد مگر حسن میراث دار وصیت علی ع نیست که به او و برادرش حسین ع فرمود:«کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟! آیا حسن آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمه ی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟! آیا کرم حسن آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که کنار معلولِ ظلم(فقر) بایستد بی آنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟ آیا این همان امام حسن ع است که یاران کربلاییِ حسین ع برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟! 🔷بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی حسن ع را مرور کنیم: 1.شکل گیری خیریه ی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریه ی ریاکارانه و ستم پوش معاویه. ۲.لشکرکشی و آمادگی صددرصدی حسن ع بلافاصله بعد از شهادت علی ع به منظور حذف همیشگی معاویه. ۳.رویارویی در جنگ صفین با معاویه ای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفته. ۴. مصاف رسواگرانه با بدعت های معاویه در بدرقه ی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف،اشرافی گری و کاخ سازی معاویه بر نمی تابد. 🔶 این صحنه ها همه و همه نمایانگر نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سخت تر می کند تا جایی که رسماً به بدل می شود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و حسن ع هم نمی تواند چاره سازش باشد. 🔷جامعه ای را تصور کنید اهل کَرَم شده ی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛ در آن جامعه معاویه ی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس می شوند؛رانت خوار،سرمایه دارِ زالوصفت،تصمیم ساز و تصمیم گیر سیاست های فقرآفرین هم. خیریه که چه عرض شود؛ ای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهم تر وسیله ی و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایه داری می شود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد‌! راستی امام حسن ما کدام کریم است؟! ✍ _____________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا ایرانه... ترکیب قران، حب اهل اهل بیت، وطن دوستی، امت گرایی، مظلوم خواهی، آرمان خواهی، شور و نشاط و همه ارزش ها همان چیزی است که یک ملت را در این جهان پر از توحش و فساد که به جنگل شبیه است نجات میدهد و به مقاصد عالیه می‌رساند. ✍ @m_amin_rezai