eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
486 عکس
255 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
📌جایگاه افکار عمومی در اسلام! 👈🏼افکار عمومی در حکم قانون است اگر... در اسلام برای افکار عمومی تا آنجا اهمیت قائل شده‌اند که حضرت علی در نامه خود به مالک اشتر آن را با وجود وحی و کلام معصومین، تنها راه (همیشگی) قضاوت در مورد عادلانه یا جائرانه بودن حاکمان و حکومتها میدانم و بالاتر از آن، این قضاوتهای جمع بندی شده را که مردم با نگاه به اثر کارهای یک حکومت انجام میدهند زبان الهی که از طریق بندگانش به سخن درآمده معرفی می‌فرمایند: إنّما يُستَدَلُّ عَلَى الصّالِحينَ بِما يُجري اللّه ُ لَهُم عَلى ألسُنِ عِبادِهِ امام على عليه السلام : صالحین از سخنانى شناخته شوند كه خداوند درباره آنان بر زبان بندگان خويش جارى مى سازد(نامه ۵٣ نهج‌البلاغه، دستور حکومتی امام علی به مالک اشتر والی مصر) لذا امام خمینی (ره) در پاسخ به خبرنگار تلویزیون فرانسه در ۳بهمن۵۷ فرمود به همین جایگاه اشاره میکنند: "برای تغییر رژیم، فشار افکار عمومی به معنی قانون است؛ ما به استناد همین قانون قدرت را دست می گیریم و حکومت را مستقر می کنیم/ فشار افکار عمومی، قانون است در آن وقت که در ایران رژیم سلطنتی بود، به خیال آنها سلطنت با نظر مردم به وجود آمده بود در حالیکه از اول چنین نبود. اکنون آرای عمومی، شاه را خلع کرده است. ما به استناد همان فشار افکار عمومی که قانون واقعا همان است باید قدرت را به دست بگیریم و حکومت را مستقر کنیم"(صحیفه امام ج۵ص۵۲۳) [کامل رااینجا بخوانید: https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/5/page/523 ] البته این قضاوت افکار عمومی دو شرط باید داشته باشد ١.باید جمع بندی شده نظرات در مورد مجموع سیاستهای انجام شده و یا با نگاه به اثر سیاستهایی باشد که پیشتر انجام شده و باز می‌خواهد تکرار گردد(مثلا آزاد سازی قیمتها و قول اینکه تنها چهار کالا گران میشود) ٢.باید بطور مستقیم مشاهده گردد و نه تحت تاثیر رسانه‌ها و سلبریتی‌ها و موج‌سوارانی که عمدا می‌خواهند افکار عمومی را به استحمار بکشانند ✍🏼 ٢٧ اردیبهشت ١۴٠٢ ___________________ 📚@reza_afshar
🔰 این سه کتاب خوب بودند! 💠 اگر میخواید اثرات اخلاقی و تاثیر عمیق بی عدالتی و اقتصاد رو در خلقیات جامعه با آمار و مستند درک کنید حتما سری به این کتابها بزنید.@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺در یک‌سالگی جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی؛ (ضرورت بازخوانی، عبرت‌آموزی و مسئولیت‌پذیری برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه!) نرخ ارز میزان تورم قدرت خرید مردم مردمی‌سازی اقتصاد؟! در طول یک‌سال گذشته دچار چه نوساناتی شد؟ عده‌ای هم تلاش کردند به جای مسئولیت‌پذیری و ، این جراحی را به یک تکلیف قانونی حواله دهند که در ویدئوی فوق، مورد بررسی قرار گرفت. مگر تصمیم‌سازان، میزان تورم حاصل از این جراحی را 7.6درصد پیش‌بینی نکرده بودند؟ مگر همان زمان نسبت به این خطای محاسباتی بارها هشدار ندادیدم؟ حالا و پس از تحمیل خسارات جدی به مردم، به اذعان بانک مرکزی حذف ارز ترجیحی و افرایش نرخ دلار علت اصلی تورم کم سابقه در یک‌سال گذشته بوده است. نگرانی مهم ماجرا این‌ است که این چرخه معیوب همچنان ادامه یابد، با این دست فرمان اشتباه که محصول تفکرات نئولیبرالیِ رسوخ کرده در دستگاه کارشناسی دولت است، تورم نه تنها مهار نمی‌شود بلکه به مسیر معیشت‌سوز خود ادامه می‌دهد مگر اینکه دولت با تغییر ریل، دست به اقدامات اصلاحی درخصوص ریشه‌های واقعی تورم بزند، ریشه‌هایی همچون و مهار و شکستن ، که البته منافع طبقه اشراف و سرمایه‌داران یک درصدی، با آن گره خورده است. تا وقتی تصمیماتی که پیامدهای سهمگین برای مردم دارد، برای متولیان آن تصمیم، بی هزینه باشد، این چرخه معیوب ادامه خواهد داشت. برای شکستن این چرخه (که نیاز به یک جریان فکری-مردمی دارد) همچنان تلاش خواهیم کرد، ان‌شاءالله. ✍🏼مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس ____________ 📚@reza_afshar
🔺اعتراض بانوی آمریکایی به سیاستهای پوشش و حجابِ ایران در صفحه اینستاگرامش: راستش قصد داشتیم خانم فرانکلین یا همون مرضیه هاشمی رو به خوزستان دعوت کنیم برای یه بحث داغ در مورد راهی که زن و خانواده غربی رفت همونطور که جستو جو میکردم که چطور میشه با ایشون ارتباط گرفت به پیج اینستای ایشون رسیدم و این مطلب👇🏻 این روزا ازون روزاست! ازون روزها که هی زنگ میزنن دعوتم کنن درباره حجاب صحبت کنم و اصرااار دارن که خیلی تاثیرگذار خواهد بود! ولی من ، راستش، خیلی باور نمیکنم… چند سال فقط حرف حجاب زدیم؟ گفتیم حجاب میخوایم، ولی از سالها پیش یه سری معلم های دینی مون یا سواد دین نداشتن یا اخلاق! حجاب میخوایم! ولی نهایت توضیحی که به نوجوان هامون دادیم، مثال غنچه و گل بود! یا یه خارجی مثل من آوردین که بگه حجاب خوبه! کدوم حجاب؟ وقتی این همه سال، کتاب ESL و EFL درس دادیم با ترویج برهنگی؟ وقتی هی فیلم خارجی پخش کردیم پر بازیگر با پوشش نامناسب و سانسورهای تابلو، یا بازیگرهای ایرانی با پوشش بدتر؟! لااقل خارجیه رو میگن مسلمون نیست! اصلا حجابی ها رو چطور نشون دادیم؟ اگه حجاب میخواستیم، چرا نشستیم همینطور نگاه کردیم تا آستین کوتاه شد، مانتو کوتاه شد، مانتو تنگ شد، مانتو حریر شد، مانتو باز شد،… طوری که تا همین اواخر، تو همین ایران، مانتو مناسب و پوشیده سخت پیدا میشد؟! میشه تو یه کشور، پوشش مناسب و متنوع اسلامی پیدا نشه، ولی مردمش بپوشن؟؟؟ وقتی پوشیدگی تو تاریخ تمدن ایران هست، وقتی هنوز تو هر استان، لباس محلی پوشیده دارین، وقتی دخترها از بچگی عاشق اینن که مثل مامانشون لباس بپوشن، وقتی میشه کلی لباس راحت و قشنگ و پوشیده و کلی بازی و کتاب جذاب درست کرد، وقتی… چرا بجای فرهنگ سازی درست حسابی، فقط اجرای حکم کردیم؟ تازه اونم گاه و بیگاه و سلیقه ای؟ اصلا میدونین مد ایران از کجا میاد؟ من که والا نفهمیدم! همین لِگ شما که ما آمریکا میگیم لِگینگ، اولش که آمریکا جای شلوار مد شد، کلی محتوا در اعتراض تولید شد با عنوان “لگینگ شلوار نیست!” ولی همون موقع، تو خیابونهای تهران مد شد! با بلیزکوتاه، و مانتوی باز! چرا اجازه دادیم آمریکای چند ساله، واسه پوشش تمدن چند هزار ساله ایران تعیین تکلیف کنه؟! وقتی هزاران دلار فقط خرج موج سازی برای نابودی پوشش ایران کردن، دقیقا چیکار میکردیم؟ به قول خودتون، ما هیچ! ما نگاه! ما عکس العمل! ما همایش! ما همش حرررف! بله! حرف هم میتونه تاثیر گذار باشه! قصه گویی هم همینطور! انشالله یه وقتی، باز میرم و قصه حجاب میگم و موثّر میشه، ولی وقتی که با همدیگه الگوهایی حجاب خبره و خوش اخلاق باشیم، وقتی محتوای جذاب و آموزنده تولید کنیم، وقتی پوشش اسلامی متنوع با قیمت مناسب درست کنیم، وقتی… حجاب که یه تیکه پارچه نیست! یه بخش مهم از یه سبک زندگیه! فرهنگ سازی میخواد! یه کارهایی انجام شده، ولی خیلی بیشتر کار داریم! آماده ایم؟ پ. ن. حالا با این حساب باز اگه کسی میتونه ما رو به خانم هاشمی وصل کنه استقبال میکنیم. _____________ 📚@reza_afshar
از کوفه تا تهران ١٢.mp3
6.33M
🔸جلسه دوازدهم شرح نهج البلاغه و سیره حکومتی حضرت امیر ❓آیا قاعده اینکه تنها راه استدلال بر صلاحیت صالحین مردم هستند تنها برای آنچیز یا کسی هست که گذشته و تمام شده و مردم دارن در مورد او سخن می‌گویند یا برای انتصاب کارگذاران و دولتی که اکنون میخواهد بر سرکار بیاید هم کاربرد دارد؟ 🎙 ٣١ اردیبهشت ١۴٠٢ ___ 📚@reza_afshar
از مخاطبان بابت عدم اشتراک گذاری صوت جدید در این چند روز عذرخواهی میکنم و تمام سعیم رو انجام میدم که مجددا خلف وعده نداشته باشم
حامیم | رضاافشار
🔸جلسه دوازدهم شرح نهج البلاغه و سیره حکومتی حضرت امیر ❓آیا قاعده اینکه تنها راه استدلال بر صلاحیت
🔺رجوع به نظر مردم حتی در انتصاباتها شیوه حضرت امیر است! امام خمینی در این باره می‌فرمایند: "برنامه ما این است که رجوع کنیم به آراء عمومی ، به آرای مردم... قهراً مردم وقتی آزاد هستند، یک نفر صالح را انتخاب می کنند و آرای عمومی نمی شود خطا بکنند. یکوقت یکی می خواهد یک کاری بکند، اشتباه می کند. یکوقت یک مملکت ۳۰ میلیونی؛ نمیشود اشتباه بکند... قهراً اشتباه در ۳۰ میلیون جمعیت نخواهد شد".(صحیفه امام ج۵ص۳۲۲-۳۲۳) استدلال این حرف کجاست؟ قاعده عمومی‌ایست که حضرت علی در نامه ۵٣ نهج البلاغه به مالک اشتر میفرمایند و آن هم این است که : إنّما يُستَدَلُّ عَلَى الصّالِحينَ بِما يُجري اللّه ُ لَهُم عَلى ألسُنِ عِبادِهِ امام على عليه السلام : مردمان نيكوكار از سخنانى شناخته شوند كه خداوند درباره آنان بر زبان بندگان خويش جارى مى سازد تنها راه کشف صلاحیتها رجوع به نظر مردم است! ⬅️ پس صندوق رای یک طریق و مصداق امروزی برای لحاظ این قاعده شریف حکمرانی(انما یستدل علی الصالحین...) است. قبلا امکان رجوع اینچنین به رای مردم نبود، جور دیگر نظر مردم را مثل مالک اشترها باید کشف می کردند؛ الان تکامل در مصداق شده، برای همان ارتکاز که در بیان حضرت امیر(ع) آمده است(اصطلاحاً تکامل مصداق است نه توسعه ارتکاز)؛ لذا رهبر انقلاب درباره امام خمینی و انتخابات فرمود: "اگر انتخابات و مردمسالاری و تکیه به آراء مردم، جزو دین نمی بود و از شریعت اسلامی استفاده نمیشد، امام هیچ تقیدی به آن نداشت، آن آدم صریح و قاطع، مطلب را بیان می کرد. این جزو دین است" (۹۳/۳/۱۴در۲۵امین سالگرد رحلت امام) ✍🏻 ٣١ اردیبهشت ١۴٠٢ ______________ 📚@reza_afshar
از کوفه تا تهران ١٣.mp3
6.69M
🔸جلسه سیزدهم شرح نهج البلاغه و سیره حکومتی حضرت امیر اخلاق رهبری چگونه است؟ رابطه حاکم با مردم در اسلام چگونه است؟ رعیت کیست و آیا در روایات بنوعی بر رعیت بودن مردم صحه گذاشته شده و بدتر از آن آیا بازتولید نظام ارباب_رعیتی شده است؟ 🎙 ١ خرداد ١۴٠٢ ___ 📚@reza_afshar
لینک سخنان بسیار بسیار مهم و جذاب و مبنایی و شورانگیز رهبری دراولین کنگره نهج البلاغه که میتواند توسط جوانان سر دست گرفته شود و از مسئولین مطالبه گردد و حجتی باشد در مقابل کسانی که به اسم دفاع از حکومت به واقع ظلم به مردم و حکومت اسلامی میکنند👇 https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://farsi.khamenei.ir/amp-content%3Fid%3D23349&ved=2ahUKEwic6eDL797-AhWAQ_EDHRrqDVQQFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw3IFUSXC0vwCx4Ptspz1Sht
از کوفه تا تهران ١۴.mp3
5.95M
🔸جلسه چهاردهم شرح نهج البلاغه و سیره حکومتی حضرت امیر ▫️چرا در اسلام برای حاکم بجای لفظ سلطان یا ملک از ولایت، ولی یا مولا بیشتر استفاده میشود؟ ولایت را طوری معنا نکنیم که شبیه به دیکتاتور شود! ▫️ولایت یعنی چه؟ ▫️رابطه ولی با مردم چگونه باید باشد؟ 🎙 ٢ خرداد ١۴٠٢ ___ 📚@reza_afshar
حامیم | رضاافشار
🔺در یک‌سالگی جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی؛ (ضرورت بازخوانی، عبرت‌آموزی و مسئولیت‌پذی
فردا که قیمت فراورده‌های نفتی مجددا صعود نجومی کرد دوباره میگن کی بود کی بود من نبودم و تا می‌خوایم بگیم که شما مقصر افزایش قیمتها هستید میگن تخریب نکنید و زود پشت سخن تحریف شده رهبری قایم میشن که ناامیدی ایجاد نکنید! وقتی میگیم اصول‌گرا و اصلاح‌طلب وجه اشتراک فراوان دارند یکیش همینه که منتقدین رو به هیچ حساب میکنن اما نمیگن که وقتی مردم روز بروز شاهد کوچک شدن سفرشان هستند و کسی هم پاسخگو نیست و گردن نمیگیره این وضعیت خود عامل اصلی ناامیدی مردم از بهبود وضعیت موجود است! پس خوب رفقای حزب اللهی دقت کنید اگر تصور میکنید که مردم در فردای ناامیدی فرقی میان اصلاح‌طلب غرب پرست سوپر سرمایه‌دار و اصولگرای باندباز که هر دو بی‌تفاوت نسبت به آرمان‌های انقلاب هستند و شما وجیه الامله‌ها و انقلابیون فرق قائل میشوند سخت در اشتباهید!! ✍🏻 __________________ 📚 @reza_afshar
🔺تنبیه وزیر شیعه هارون الرشید توسط امام کاظم(ع) (درسی برای برخی مسئولین امروز که خیال میکنند بی‌تفاوتیشان نسبت به پابرهنگان دامنشان را نمیگیرد❗️) زندگیم را با پرورش شتر میگذراندم کار سختی است و گیر و گور زیاد دارد اما خدا کمک میکند. هیچ وقت فراموش نمیکنم یکبار که واقعا گرفتار شده بودم و مستاصل، پس از مشورت با دوستان، گفتند که وزیر محترم... اگر بخواهد میتواند مشکل شما را برطرف کند مصمم شدم به دفتر وزیر بروم و مشکلم را با ایشان در میان بگذارم. بعد از رسیدن به محل، حراست محل اقامت وزیر جلویم را گرفت و توضیح خواست من هم خودم رو معرفی کردم و گفتم که میخواهم وزیر را ملاقات کنم گفت برو فلان موقع بیا رفتم و خلاصه بعد از هماهنگی و به این بگو و به آن بگو و.... و کلی معطل شدن گفتند جناب وزیر نمیتواند شما را ببیند ناراحت شدم و بیشتر بخاطر اینکه طوری رفتار کردند که گویی کسر شأنشان میشد برگشتم بهش گفتم :خوب دیگر این همه معطلی و فیلم بازی کردن نمی‌خواست، همون اول میگفتید وزیر با پابرهنگان ملاقات نمیکنه هم من تکلیفم رو میفهمیدم و هم خودتون رو انقدر به زحمت نمی‌انداختید. سه چهار هفته یا بیشتر گذشت غروب بود، در خانه نشسته بودم و مشغول رسیدگی به مشکلات خودم بود دیدم در زدن رفتم در خانه را باز کردم دیدم جناب وزیر است😳شاخ در آوردم نمیدانستم چه کنم، دست و پایم را چنان گم کردم که حتی فراموش کردم تعارف کنم بفرمایید تو... 😅 خودش گفت تعارف نمیکنی گفتم چرا بفرمایید خانه درست و حسابی‌ای نداشتیم روی سکویی که قالیچه‌ای پهن بود نشست کنارش نشستم دیدم وضع خوبی ندارد نگران بودم ماجرا را جویا شدم شروع کرد به صحبت... گفت : «تو مرا میشناسی من علی ابن یقتین وزیر هارون رشید هستم و البته شیعه حضرت کاظم، قصد حج داشتم که مثل همیشه گفتم سری به آقا بزنم گزارشات بدهم از اوضاع مبارزات و وضعیت دربار عباسی بگویم هدایایی تقدیم کنم و به حج بروم با هزار مراقبت به درب خانه آقا رفتم ایشان راهم نداد خیلی تعجب کردم که من علی ابن یقتین سوپر حزب اللهی را امام راه نداده، منی که چقدر در دستگاه مبارزاتی دارم به حزب الله خدمت میکنم فردا باز همین طور تا بالاخره حضرت را دیدم و دلیل این بی محلی را جویا شدم ایشان با ناراحتی گفتند حجبتک لأنک حجبت أخاک إبراهیم الجمال؛ تو را راه ندادم چون برادرت ابراهیم جمّال را راه ندادی! تو ای علی ابن یقتین! این منصب را داری و بنوعی تولیت کار را از طرف ما برعهده گرفته‌ای تا حوائج برادران دینی‌ات را برطرف کرده و به ایشان خدمت کنی! سریع متوجه شدم قضیه چیست! یاد فرمان امیرالمومنین به حضرت مالک افتادم که گفت ای مالک اشعر قلبک الرحمه لرعیه و المحبت لهم و لطف بهم(١) گفتم آقاجان من اشتباه کردم اما من کجا و ابراهیم جمال کجا! او اکنون کوفه است من مدینه چه کنم آقا فرمود شتری در فلان آدرس هست برو او تو را به کوفه میرساند. سوار شدم و ناگهان خودم را در کوفه دیدم و راه خانه تو را پیش گرفتم» اینها را میگفت و منقلب بود. به حالتی که گویی التماس میکند از من میخواست که ببخشمش. گفتم جناب وزیر ما پابرهنگان را چه به بخشش شما، اصرار کرد گفتم بله! بله! بخشیدم. ناگهان دیدم که به زمین افتاد و گونه‌اش را بر زمین قرار داد و گفت ابراهیم شتر چران پایت را بر گونه‌ام بگذار که هیچ مسئولی در محشر وارد نمیشود مگر اینکه مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه باشد!! (یعنی دستانش به گردنش زنجیر شده باشد) https://khl.ink/f/41182 از او اصرار و از من امتناع... خلاصه آنقدر اصرار کرد تا با شرم پایم را بر گونه‌اش گذاشتم و آنگاه فهمیدم که در سیاست ورزی اسلام ناب مسئول چگونه باید باشد و رابطه‌اش را با مردم چگونه باید تنظیم نماید. شاید امکانش نباشد که همه بروند و وزیر را ببینند اما باید مردم مسئولین را پشتیبان دردهایشان بیابند، تسکین دهنده رنج‌هایشان ببینند پ. ن. روایت با کمی پردازش بیان شده ✍🏼 ٣ خرداد ١۴٠٢ ۴ ذی القعده ١۴۴۴ ________________ 📚@reza_afshar
🔴 تکرار اشتباه راهبردی ارزی درمجلس ۱. نامه اخیر جناب دکتر قالیباف به رییس‌جمهور، هرچند با اختیارات قانونی صادر شده، اما خطایی راهبردی است، از جنس همان که در تصویب سفارشی حذف ارز ترجیحی رخ داد. ۲. سیاست ارزی کشور بعد از پشت سرگذاشتن انواع تدابیر سینوسی و زیگزاگی طی سال‌های اخیر، قطعاً بیمار و بلکه ناقص‌الخلقه است و به یک معماری مجدد، مطابق با اقتضائات کاملاً متفاوت امروز نیاز دارد. ۳. حال، مجلس که باید ریل‌گذار سیاست اجرایی باشد و نه مجری آن، درباره سیاست ارزی، دارد بجای دولت تصمیم می‌گیرد و لاجرم، هرنتیجه‌ای با این سیاست کج‌ومعوج رخ دهد، دولتی‌ها با خیال راحت به پای مجلس خواهند گذاشت و خود را تبرئه می‌کنند. چنانکه در مصوبه تحمیلی حذف ارز ترجیحی بر سر مجلس آمد. ۴. قطعاً استناد به یک گزاره گنگ و بدون حدود و ثغور، یعنی "شناور مدیریت‌شده"، نمی‌تواند ما را در مدیریت جنگ ارزی بجایی برساند. پناه بردن به این وحی مُنزل(!)، دردی از کشور دوا نکرده و هوادارانِ رهاسازی نرخ ارز باید زحمت بیشتری به خود بدهند و بجای آویزان شدن به امضای رئیس مجلس به بهانه تطبیق قوانین، منطق قوی‌تری دست و پا کنند. --------- پ.ن.۱: امروز از بچه‌های بانک مرکزی شنیدم که میگفتند آقای قالیباف به داد ما رسید و پس از این، منتظر می‌مانیم مجلس نرخ ارز را خودش تعیین کند! پ.ن.۲: باوجود مخالفت‌های صریحی که با سیاست رهاسازی نرخ ارز در مجلس داشته‌ایم، بهتر است رئیس محترم بجای ورود ریاستی به چالش نرخ ارز، مجال دهند تا مشارکت عموم نمایندگان، در اصلاح قواعد ارزی نقش ایفا کند. @dr_izadkhah
از کوفه تا تهران ١۵.mp3
5.97M
🔸جلسه پانزدهم شرح نهج البلاغه و سیره حکومتی حضرت امیر ▫️چرا حاکم باید به مردم رحمت و محبت و لطف داشته باشد؟ ▫️آیا با همه رعیت چنین رفتاری باید داشت؟ ▫️با خطاهای مردم چگونه باید برخورد کند؟ 🎙 ۶ خرداد ١۴٠٢ ___ 📚@reza_afshar
از کوفه تا تهران ١۶.mp3
6.28M
🔸جلسه شانزدهم شرح نهج البلاغه و سیره حکومتی حضرت امیر ▫️از اینکه حضرت چنین دستوراتی را سرگشاده به مالک میدهد چه برداشتی میتوان کرد؟ ▫️در مکتب علی آیا رحمت و محبت و لطف حاکم و نخوردن رعیت و بخشش خطاهای عمدی و سهوی آنان مستحب است یا واجب؟ ▫️حضرت چه رفتاری از حاکم را جنگ با خدا میداند؟ 🎙 ٩ خرداد ١۴٠٢ ___ 📚@reza_afshar
📌مبارزه با فساد موضوع «مبارزه با فساد» هم یکی دیگر از مباحثی است که باید با همکاری قوا بیش از پیش به ثمر برسد: «بنده حدود بیست سال پیش یک نوشته‌ی مشروحی در باب مبارزه‌ی با فساد دادم... اگر از آن روز دولتهای محترم و مسئولین محترم دنبال میکردند این قضیّه را، بلاشک ما امروز وضع بهتری داشتیم. خب حالا بحمدالله امید این هست که دولت مردمی و مجلس انقلابی این کار مبارزه‌ی با فساد را دنبال کنند.» رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
🔺کارکرد نظام اسلامی چیست؟ آیا نظام را برای این نمی‌خواهیم تا اقدامات کوچک ما را ضرب در توان بسیار بالای ساختارسازی و نظارت خود گرداند؟ آیا اگر نظام نبود مدرسه اسلامی دایر نمیکردیم؟ صندوق قرض الحسنه، یا تولیدیِ کوچک و خانگی، یا خیریه کمک به بی سرپرستها، نداشتیم؟ جهیزیه تهیه نمی‌کردیم؟ یا تجارت با خارج از مرزها نداشتیم؟ دین و مناسک و مراسمات مذهبی بر پا نمیشد؟ ما قبل از انقلاب همه این موارد را داشتیم اما به مردم گفتیم که "ای مردم این نمونه مینیاتوری را ببینید! اگر میخواهید در سطح کلان چنین الگوهایی ایجاد شود، ابزارش در دست داشتن قدرت است" مردم هم با انقلابی اساسی، قدرت را منتقل کردند تا ما همان نمونه‌های مینیاتوری را از طریق طراحی و پیاده سازی نظاماتِ ذیل جمهوری اسلامی اجرا کنیم. مثلا اگر گفتیم که مدرسه تراز ما این است نمیتوانیم در فضای پسا انقلاب، دوباره بعنوان فعلِ انقلابی، برویم جایی یک مدرسه اسلامی بزنیم و خود را راضی کنیم به آن! چرا؟ چون فعل انقلابی پیشا در دست داشتن قدرت و نظام یک چیز را اقتضا میکند و فعل پسا در دست داشتن قدرت چیز دیگری را. در مثال مذکور ساخت نظام آموزش و پرورشی بر اساس همان الگویی که قبل از انقلاب به مردم نشانش دادیم مورد انتظار است. لذا واکنش طبیعی ما به خبر بازدید استاندار محترم این است که بگوییم آیا از مسئولینی که می‌توانند با پیگیری پرونده ٣۶ هزار کولر قاچاقِ بلوکه شده، بسیاری از نیازهای مردم استان را رفع کنند پذیرفته است که به کارهای کوچک(ولو با ارزش) مشغول و از اقدامات اساسی غافل شوند؟ ✍🏻 ١١ خرداد ١۴٠٢ _____ 📚@reza_afshar
تذکر: در کنار این نقد، باید از بچه‌های مسجد جواد الائمه نیز تشکر کنیم که بی‌تفاوت نیستند و مسجد را به مسجد محل تبدیل کرده‌اند مساجد دیگر نیز میتوانند علاوه بر الگوگرفتن از کار خیر رفقای مسجد جوادالائمه، با مطالبه تعیین تکلیف ٣۶ هزار کولر قاچاق، و آزاد سازی آن به نفع مستضعفین، هزاران خانواده ناتوان را کولر دار کنند! ✍🏼 ١١ خرداد ١۴٠٢ ___ 📚@reza_afshar
🔰نشست آنلاین با موضوع "حرف‌ تازه امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه)" 🎤باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین افشار، مدرس و پژوهشگر اندیشه متفکران انقلاب زمان برگزاری: 🗓یکشنبه، ۱۴/۳/۱۴۰۲ ⏰️ساعت ۱۸:۰۰ 👩‍💻برگزاری در بستر ادوبی‌کانکت 🔰لینک جلسه اطلاع‌رسانی خواهد شد. 📍گواهی حضور برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود. جهت ثبت‌نام به آیدی @Marmar140 پیام دهید. https://eitaa.com/yamin_ac_ir
🔹🔹دوره آموزشی "بی‌نصیب" 🔸 با موضوع «ابعاد خصوصی‌سازی در نظام آموزشی» برگزار می‌شود. 💢سرفصل های دوره: - جایگاه خصوصی‌سازی آموزش از منظر فقهی - تجارب جهانی خصوصی‌‌سازی آموزش - خصوصی‌سازی آموزش درنسبت با منفعت عمومی - خصوصی‌سازی آموزش در نسبت با تسهیم و تقسیم قدرت - نسبت خصوصی‌سازی آموزش با گفتمان مردمی سازی - تاریخچه و سیر تطور قوانین درحوزه خصوصی‌سازی آموزش ❇️ با حضور اساتید برتر حوزه تعلیم و تربیت 📌 ثبت‌نام در سایت https://lms.bsof.ir/ ایجاد حساب در سایت به معنای ثبت‌نام است 📚 بی‌نصیب |رسانه عدالت آموزشی| 🌐 @binasib_ir
🔴🔴🔴 همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی رضوان الله علیه، پردیس حضرت معصومه (س) استان قم برگزار می کند: 🔻🔻نشست بصیرتی با عنوان: امام خمینی بدون تحریف 🔺🔺استاد: حجة الاسلام و المسلمین رضا افشار 🔺🔺زمان: شنبه شب 1402/03/13 ساعت 20 تا 21 🔸🔸همراه با مسابقه از متن سخنرانی 🔸🔸لینک حضور: https://vc.cfu.ac.ir/hmgh 🔴🔴🔴 جهت صدور گواهی حضور، حتما نام و نام خانوادگی خود را به صورت فارسی و کامل وارد کنید.
علی(ع) و فرصت اعتراضات.mp3
22.53M
📌دوره از قدر تا غدیر 👈🏼 جلسه هفتم؛ علی و فرصتِ اعتراضات ▫️چرا در دولت اسلامی اعتراض یک فرصت است؟ ▫️در دولت علوی هم اعتراضات بود، هم الهائشات به معنای نا آرامی و هیجانات، و هم خرابکاری‌های سازمان یافته الغارات به قصد تخریب، فلج کردن، ضربه زدن و سرنگون کردن وجود داشت! واکنش حضرت با این سه نوع چگونه بود؟ ▫️تدابیر حضرت در برابر اعتراضات چه بود؟ اول از همه، اعتراض را به رسمیت میشمرد دوم زیر ساختهای اعتراضات را فراهم می‌کرد از قبیل ١. تاسیس بیت القصص(خانه شکایات) در مسجد کوفه ٢.ایجاد سازوکار دیدار مردمی برای شنیدن احتیاجاتشان ٣.بها دادن به معترض و ترتیب اثر دادن فوری کار وی(مثل ماجرای سوده) بر خلاف رویه محاقظ کار که حوصله اصلاح ندارد ۴. منع نکرد اعتراض و انتقاد در هیچ شرایطی حتی در شرایط حساسی مثل جنگهای داخلی ۵.همه این کارها را انجام میداد ولی درخشان‌تر اینکه مردم را نسبت به حقوقشان آموزش میداد و آگاه میکرد تا چه در دولت خودش و چه در دولتهای دیگر کسی نتواند مردم را که نظارتشان تضمین‌ واقعی پیاده‌سازی عدالت است دور بزند حاصل همه این تلاش‌ها ایجاد روحیه مطالبه‌گری و جسارت در مردم بواسطه این تربیت چند ساله است!! ▫️سید علی خامنه‌ای: لب انتظار من از جریان دانشجویی عدالت‌خواهی است. 🎙حجه الاسلام ١٢ خرداد ١۴٠٢ ___________ 📚@reza_afshar
نمودار_جامع_محورهای_اصلی_بیانات_رهبر_انقلاب_در_سی_و_سه_مراسم_سالگرد.pdf
5.85M
🖼 ویژه | جامع محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در سی و سه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ✏️ رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های سالانه‌ی سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) ابعاد مختلفِ شخصیت، اندیشه و خط امام(ره) را تبیین نموده‌اند. 👈 رسانه‌ی KHAMENEI.IR به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) رهبر فقید انقلاب و بنیان‌گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، نمودار درختی جامع بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سی و سه مراسم سالگرد ارتحال را منتشر می‌کند. 🔹 برای تولید این محصول، متن کاملِ تمامی سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۱ با حجم کمی افزون بر ۱۵۰ هزار کلمه مطالعه و محورها و نکات اصلی آن به صورت روش‌مند و براساسِ ساختار ظاهری کلام استخراج و به صورت نمودار درختی جامع تدوین شد. 🔍 شما مخاطبین گرامی با مطالعه‌ی این محصول با محورها و نکات اصلی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی ۳۳ سال اخیر درباره‌ی: ۱. شخصیت امام خمینی ۲. تحریف شخصیت امام ۳. مکتب امام خمینی ۴.نکاتی راجع به جهان اسلام ۵. وصیت‌نامه‌ی امام خمینی آشنا می‌شوید. 💻 Farsi.Khamenei.ir