eitaa logo
فرصت|مختاررضائیان
130 دنبال‌کننده
29 عکس
5 ویدیو
4 فایل
فرصت انقلاب یکی از بزرگترین فرصتها برای پرستش اجتماعی رب العالمین است لینک ارتباط @mokhtar_rezaeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 یعنی انگشت اتهام را در کم کاریهای همیشه به سمت خودمان بگیریم نه مردم... 🔹مردم ما عاشق انقلاب و اسلامند مردم ما عاشق مقاومت و شهادتند عزیزان انتخاب مردم تصویری آشکار از میزان خلوص ماست ... حاج قاسم به ما نشان داد مشکل همیشه از ماست از اسلام ماست نه مردم در مکتب حاج قاسم غیرت انقلابی یعنی مراقبت از مردم از تهمت ها و تهدیدها...مردمی که چهل سال برای این انقلاب واسلام سختترین سختی ها را از دفاع مقدس تا تحریم های فلج کننده را آنهم با کمترین غرزدنی تحمل کردن چرا به اسلام ما رای نمی دهند؟ 🔸برادرم هر چه هست از مسلمانی من و توست ... سهم تقصیرها را به خودمان برگردانیم تا علاج دردهایمان ممکن شود ... زیبایی اسلام را در دلسوزی ها واقعی در احترام حقیقی به مردم نشان دهیم ، زیبایی اسلام را در تواضع دلهایمان به مومنین بیابیم ، زیبایی اسلام را در خدمت شبابه روزی به مردم جستجو کنیم زیبایی اسلام را در ایثارها در حفظ وحدت ها آشکار کنیم ... 🔹در مکتب حاج قاسم زیبایی اسلام را در دسته بندی مردم نمیشود پیدا کرد زیبایی اسلام را در تفرقه نمیشود یافت در دعواها نمیشود به دست آورد ، تنها در روزهای پایانی انتخابات نمیشود نشان داد در مکتب حاج قاسم تنها راه و تنها راه به دست آوردن رضایت مردم تواضع خالصانه در خیرخواهی شبانه روزی نسب به این مردم انقلابی است عزیزان هر چه هست از اسلام ماست ...با معیار حاج قاسم میتوان رای اکثریت را همیشه داشت اگر تمام وجودت، خالصانه مردم را باور و دوست داشته باشد 🔸عزیزان امروز نیاز داریم که مردم اسلام ما را «باور» کنن چگونه؟ اول اسلاممان را با مکتب حاج قاسم تنظیم و اصلاح کنیم سپس در «میان مردم» آن را با خدمات شبانه روزی بسازیم تا «آینده نزدیک» را از آن خودمان کنیم . 🔹در مکتب حاج قاسم «غیرت انقلابی» یعنی انگشت تقصیرها همواره به سمت خودمان و اسلام خودمان است نه مردم اگر آن را اصلاح کردیم آینده روشن است ...انشالله ✍️مختاررضاییان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰در جبهه انقلاب تنهایی فضیلت نیست عین گمراهیست... 🔹امان از آن روزی که اخلاص با معیار یا سنجیده شود. اگر فکری توان اجماع حداکثری را در نظام معیار اسلامی نداشته باشد نیازمند اصلاح بنیادی است یا در مبانی یا در ادبیات یا در رفتار... 🔹اگر خود را در مسیر انقلاب تنها دیدید آن را برای خودتان هرگز و هرگز ندانید که متر انقلاب در جمهوری مومنین ، اقبال و پشتیبانی مومنین است. برخلاف تصور همیشه غلط امروزه، تنهای در جامعه انقلابی معیار کج روی است نه درست پیمایی اگر خودمان یا گروهمان را در جمهوری اسلامی غریب دیدیم بدانیم که از مسیر مردم و انقلاب فاصله گرفته ایم... و نیروهای انقلاب معیار بنیادی در ارزیابی میزان خلوص انقلابی است . ✍️مختاررضائیان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
🚷 اگر بحرانی نباشد، انسان‌ها بیشتر تمایل دارند که وضع موجود را ادامه دهند. جهت و تغییر وضعیت و ساختارهای ناکارآمد، نیازمند انگیزه و بالایی است. 💥 می‌توان از بحران‌هایی مثل بلایای طبیعی، جنگ، تحریم، اعتراضات، قحط‌الرجال، پروپاگاندا و حتی ، برای ایجاد این ظرفیت استفاده کرد. 🏷 «بحران به معنی پیدایش یک اختلاف سطح و یک و یک است» 🕋 از آن‌دسته انسان‌هایی نباشیم که در شرایط مطلوب می‌تازند و در تاریکی بحران‌ها توقف می‌کنند: «كُلَّمَآ أَضَآءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَإِذَآ أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا» https://eitaa.com/s_h_taba
🔘جبهه انقلاب برای پیروزی در انتخابات چهار سال آینده چه کارهای باید کند؟ 🔹تحلیل نتایج انتخابات 1403 ریاست جمهوری و سالهای قبل نشان میدهد رقیب همواره توانسته با تکنیکی ساده و ثابت یعنی ایجاد ترس با برچست ها تندرو، افراطی و یا تعابیر نظیر طالبانیسم ، قفس،دیوار،باتون و ... نتایج را به نفع خود تغییر دهد و ما متاسفانه هنوز نتوانستیم راهکار عملی در برابر این تکنیک پر تکرار رقیب خلق کنیم . 🔸اول بپذیریم که در جبهه انقلاب قرائت های افراطی از اسلام و انقلاب وجود دارد اینان همواره در طول تاریخ خار چشم مردم و حاکمان بوده اند اقلیتی که با نگاه تنگ بینانه ظاهری سخت و جامد از اسلام به مردم تحمیل میکند ، قدرت هیاهوی آنها بسیار و جذابیت عمومی آنها بسیار اندک است جز با زبان زور نمیتوانند خواسته های خود را محقق کنند چهره ترسناک آنها همواره مورد نفرت عمومی بوده و هیچگاه انتخاب اول و آخر مردم نبوده و نیستند تنها محدوده حکمرانی آنها در وسعتی به اندازه اقلیبت خودشان برپا میشود و جز خود را نمی شناسند و قبول ندارند حرف دیگران تا زمانی که باب میل آنها باشد موجه در غیر اینصورت نامعقول است قدرت کار جمعی آنها کم و تعهد تشکیلاتی آن کمرنگ و نفاقشان پررنگ است . 🔹تنها و تنها راه نجات از اختلاط نامبارک انقلابی ناب با انقلابی داعشی ، ایجاد مرزبندی واضح و پررنگ با انهاست آنچه که در سیره امیر المومنین دیده شد خالص سازی اسلام از لوث مارقین سپس قاسطین بود ،متاسفانه وحدت های تحمیلی یا به عبارت عامیانه وحدت های کشکی با جریان اقلیت و پرت از گفتمان انقلاب اصلی ترین عامل در شکست های پی در پی جبهه انقلاب در انتخابات است . چرا که عدم مرزبندی گفتمان انقلاب با تحمیل وحدت کشکی باعث سردرگمی و ترس عمومی و در نهایت اقبال به رقیب است. حال انکه در سیره ائمه همواره این مرزبندی واضح و پررنگ بوده از این رو توانسته اسلام ناب را از آفت های اسلام تندرو نگه دارد هر آنچه که امروز به آن بیش از هر اقدام دیگر نیازمندیم 🔸 دوستان امروز بیش از وحدت کشکی نیازمند تفکیک حقیقی بین انقلاب ناب و انقلاب پرت هستیم نیازمند تبین گفتمان ناب از گفتمان افراطی هستیم ... طراحی وحدت های تحمیلی بدون قرائت های هماهنگ تنها تفرقه را بیشتر و بیشتر میکند هر آنچه که امروز با آن روبرو هستیم... با ارائه معیارهای اصیل در گفتمان ناب انقلاب باید ابتدا مرزبندی ها رامشخص تا در این محیط امن وحدت حقیقی شکل گیرد. 🔹از اکنون تا چهار سال آینده تنها راهبرد بزرگان جبهه انقلاب پالایش گفتمان انقلاب با روایت های امامین انقلاب و معیار مکتب حاج قاسم است تا بتوان مرزبندی پررنگ بین گفتمان افراطی و گفتمان ناب انقلاب را ایجاد کند،مهمترین سنجش این دوگفتمان در قدرت جذب حداکثری و دفع حداقلی است. گفتمان ناب همه آنچیزیست که 98 درصد به آن رای داند گفتمانی که در رشدخلوص خود میتواند رای و قلب اکثریت را به خود جلب کند. گفتمانی که میتواند ترسها را به آرامش تبدیل کند ، پناهگاه امن همه مردم در اختلافات ایمانی باشد گفتمانی که غیرت انقلابی در آن یعنی مردم ناموس تواند پس در شکست ها و ناکامی مردم را مقصر ندان ، او همواره انگشت اتهام را به سمت کم کاری خود نشانه می رود تا مردم . گفتمانی که مردم را دسته بندی نمیکند ، خادم همه است گفتمانی که در اوج تواضع نسبت به همه مردم قرار داد و ... 🔸اگر بخواهیم مقداری ساده تر بیان کنیم گفتمان انقلاب آن حسرتی است که مقام معظم رهبری نسبت به گریه های آن دختر ضعیف الحجاب می برد و در نقطه مقابل آن گفتمان داعشی که میگوید مملکت از آن حزب اللهی است و اگر کسی نمیخواهد از ایران برود ... گفتمان ناب انقلابی گفتمان حاج قاسم است که مردم را دسته بندی نمیکند و دختران کم حجاب را هم دختر خود میداند چرا که جامعه او هستند در نقطه مقابل گفتمانی که میخواهد با حبس و شلاق به استقبال آنها برود... 🔹اگر نیروهای خالص انقلاب نتوانند تفاوت این دوگفتمان را به وضوح به مردم نشان دهند همواره با برچسب تندرو، افراطی،طالبانیسم و ... ازمیدان رقابت حذف خواهند شد . انجا که کسی با هیچ وعده ای با هیچ برنامه با هیچ قولی میتواند در برابر انبوه از خیرخواهی و برنامه ریزی نامزده جبهه انقلاب به پیروزی برسد . مراقب باشیم با چوپ عده ای قلیلی که هیچ نسبتی با انقلاب ندارند فرصت خدمت به مردم را از دست ندهیم مراقب باشیم با محاسبه غلط در ایجاد وحدت کشکی و با تصور اینکه این اقلیت خاستگاه عمومی دارند فرصت پیشرفت را از انقلاب نگیریم. 🔸ما در این چهار سال با کمک رسانه باید تفاوت فاحش گفتمان ناب انقلاب را با معیار جذب حداکثری و دفع حداقلی ذیل روایت امامین انقلاب و معیار مکتب حاج قاسم در مقابل انقلاب حداقلی ، انقلاب داعشی انقلاب افراطی را به مرم نشان دهیم والا محکوم به شکست همواره با چوب انقلاب افراطی از ناحیه مردم هستیم ... ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧برنامه چهار ساله جبهه انقلاب برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری... 🎙مختار رضاییان 🔻ایجاد مرزبندی پررنگ بین انقلاب ناب با انقلاب داعشی 🔺ایجاد حس استغنا جبهه انقلاب از گفتمان حداقلی و افراطی 🔻موضع گیری یکصدا و بلند جبهه انقلاب علیه انقلاب افراطی 🔺تبیین عمومی ویژگیهای انقلاب ناب در مکتب حاج قاسم... ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧چرایی پیروزی ترفند دوگانه مقاومت و سازش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ 🎙مختار رضاییان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
💢مبارزه با گفتمان انقلاب افراطی ... ▪️گفتمان اسلام ناب محمدی همواره در دو جبهه برای مراقبت از هویت خود جنگیده، در بیرون با گفتمان و در درون با گفتمان یا ، انچه متاسفانه در سالهای اخیر از آن غافل بودایم اختلاط نامبارک و اکثرا تحمیلی با اسلام افراطی و حداقلی است که در اثر محاسبه غلط و ترس از هیاهوی رسانه ای این گفتمان بر نیروهای ناب انقلابی تحمیل شده . وحدت های کاذب در ترس از این جبهه همواره باعث عدم اقبال عمومی و هدررفت نیروهای جوان و ناب انقلابی شده . ▪️اول بپذیریم این گفتمان افراطی در انقلاب و پیشتر در طول تاریخ بوده، در سیره ائمه اطهار تقابل با همواره همراه با بوده تا بتوان مرزبندی تاریخی و پررنگ با اسلام داعشی و افراطی ایجاد کنند. اگر این مرزبندی را ایجاد نکنیم محکوم به طرد عمومی از جامعه هستیم و این راز شکستهای پی درپی جبهه انقلاب در انتخابات است... ▪️ایجاد وحدت های کشکی و تحمیلی جبهه ناب انقلاب با گفتمان انقلاب داعشی بخاطر محاسبات غلط سران جبهه انقلاب علت اصلی ترس عمومی از نامزدهای انقلابی است . اولین گام باور استغنای از این جبهه حداقلی و افراطی است ، اسلام به همان اندازه که به قرائت آمریکایی نیاز ندارد به قرائت های خوراجی نیز نیاز ندارد. باور به این مطلب است میتواند در تفکیک با این قرائت بسته و جامد از اسلام وحدتی حقیقی را در جبهه انقلاب ایجاد کند و در امتداد آن سریز شدن به جبهه انقلاب را مشاهده کنیم. ▪️باور کنیم که گفتمان داعشی چیزی جز هیاهوی رسانه ای نیست نه از او انتظار منطقی روشن نه رفتار مجذوب را داشته باشید از این رو همواره در جبهه ایمانی تنهاست... گفتمان انقلاب ناب هرگز به این رویکرد افراطی نیازی ندارد و نداشته که اگر اینگونه بود شاهد جنگ رودرو امیرالمومنین با مارقین نبودیم ...که ضرر اینها برای جبهه انقلاب همواره پیشتر از سود آنهاست . آنها هرگز پایگاه و خاستگاه مردمی نداشته و ندارند اما هیاهوی رسانه ای آنها همواره بزرگان جبهه انقلاب را دچار ترس و محاسبه غلط کرده از این ترس نابجاست که را پذیرفته و براحتی فرصت های پیشرفت و خدمت را در انتخابات از دست داده. ▪️تنها راه چاره برای بازگشت به ایجاد مقابله جدی و مرزبندی پررنگ با است اگر در چهار سال آینده توانستیم این را در نزد مردم ذلیل کنیم میتوان به آینده امیدوار بود والا با چوب ، و و ... به راحتی از زمین رقابت توسط مردم رانده میشویم... ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
🗳امر تبلیغ باز در انتخابات جا ماند!!! ▪️اگر امر تبلیغ در آگاهی بخشی عمومی، فقط به روزهای خاص و پایانی اختصاص یابد آنگاه ، تجربه ها و آزمون وخطاهای مردم است که آنها را هوشیار میکند اما انچه در این بین از بین میرود فرصت هایست که جامعه برای پیشرفت به آنها نیاز دارد به خصوص در عصر حساس حاضر. ▪️مهمترین رسالت مبلغان ،زندگی همواره و همیشگی با مردم برای جلوگیری از هدرفت همین فرصتهاست. تبلیغ با آگاهی بخشی خود به جنگ با تجربه ورزی ها بیهوده میرود تا جامعه پیش از تجربه با انتخابی درست فرصت ها را به بهترین نحو مدیریت کند . تجربه ورزی ها بیهوده هدر دادن زمان برای ساخت آینده یک کشور است حال انکه با ایجاد قدرت منطق عمومی میتواند زمان را به نفع پیشرفت و اهداف آینده جامعه خرید و این ممکن نیست مگر با جدی نگری امر تبلیغ در حوزه. ▪️انچه در ریاست جمهوری 1403 اتفاق افتاد کم کاری یا به عبارت درست تر عقب ماندگی امر تبلیغ و قدرت اغنای عمومی در بود . اینجاست که آگاهی ها بخاطر نبود امر تبلیغ همشگی ، با تجربه های غلط ،فرصت پیشرفت را می سوزاند. ▪️باید منطق قوی را با تبلیغ تدریجی و همیشگی بر تجربه ورزی های غلط جابجا کرد تا بتوان در استواری فکر عمومی، رویکردی ثابت به انتخاب های عمومی داد. چوب این تجربه ورزی بیهوده در اثر غفلت اولویت تبلیغ تا سالهای بر تن جامعه می ماند و چه فرصت های که پیشرفت کشور به ثانیه های ان احتیاج دارد و بخاطر نبود فرایند تبلیغ دائمی از بین میرود. ✍️مختاررضائیان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧🗳ریشه یابی شکست های پی درپی جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری1403 و انتخابات مشابه(قسمت اول) 🎙مختاررضائیان 🔹اختلاط اسلام ناب با اسلام افراطی اصلی ترین شکست جبهه انقلاب در انتخابات 🔹عدم مرزبندی واضح و پررنگ با اسلام داعشی در شکل گیری ترس عمومی 🔹اسلام داعشی ابزاری کاربری برای اسلام آمریکایی در حذف اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و اله) 🔹باور به بی نیازی تاریخی اسلام ناب از اسلام داعشی به روایت امیر المومنین(علیه السلام) ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧🗳ریشه یابی شکست های پی درپی جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری1403 و انتخابات مشابه(قسمت دوم) 🎙مختاررضائیان 🔹ویژگی های اصلی اسلام داعشی در برابر اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) 🔹اسلام داعشی ابزار کاربردی در ایجاد ترسی عمومی برای طرد اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) 🔹واقعیت گریزی، عقلانیت گریزی و اخلاق گریزی سه خصلت اسلام داعشی 🔹مردم، نخبگان و ولی فقیه سه مانع بزرگ در برابر تحقق خواسته های اسلام داعشی ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧🗳چرایی شکست جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری 1403 🎙مختاررضائیان 🔺عدم پایبندی خواص و نیروهای جبهه انقلاب به مرزبندی تاریخی اسلام ناب با اسلام داعشی 🔺فراهم کردن بسترهای کارآمدی و نفوذ اسلام داعشی برای اسلام آمریکایی 🔺ایجاد بستر های رقابت ناسالم در جبهه انقلاب با ادبیات اسلام داعشی در اثر غفلت تاریخی از اسلام آمریکایی ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧🗳ریشه یابی شکست های پی درپی جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری1403 و انتخابات مشابه(قسمت سوم) 🎙مختاررضائیان 🔹خصوصیات کلی اسلام داعشی برای ایجاد مرزبندی گفتمانی 🔹سیره امیرالمومنین(علیه السلام) در مبارزه با اسلام داعشی 🔹طرد عمومی از اسلام ناب با شکل گیری اسلام داعشی توسط اسلام امریکایی 🔹نسبت مردم سالاری دینی و لیبرالیسم دموکراسی در فهم اسلام داعشی ، امریکایی و اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آ له) ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧🗳ریشه یابی شکست های پی درپی جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری1403 و انتخابات مشابه 🔰جمع بندی 🎙مختاررضائیان 🔹مصداق یابی اسلام داعشی با فهم معیارهای این گفتمان افراطی 🔹معیارهای اصلی شناسایی اسلام ناب 🔹چگونگی مبارزه درست با اسلام داعشی و افراطی ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧از قله دور نشویم !!! 🔰فرصتهای بزرگ تاریخی پیش روی بچه انقلابی ها که نباید به راحتی نادیده گرفته شود 🎙مختاررضاییان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
«ما معتقد به مردم‌سالاری دينی هستيم و معتقدیم نتایج انتخابات، حاکی از ظرفیت نظام مردم‌سالاری دینی در شرایط کنونی است.» (۱۳‌۹۲) (منبع: کتاب تداول قدرت) ☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 چند نکته ظریف به دکتر ظریف! ایشان بعنوان سخنگوی شورای راهبردی کابینه دکتر پزشکیان در رسانه ملی گفتند: "اگر از اکثریت -حالا ما که در ایران اکثریت اقلیت نداریم[!] ما همه مجموعه هایی هستیم از چیزهای مختلف- [باشند امتیازی ندارند] اگر از ادیان و مذاهب رسمی[!] باشید امتیازی می گیرید؛ اگر از مذهب رسمی(مسلمان شیعی) باشید امتیازی نمی گیرید! بخاطر اینکه می خواهیم امتیازی دهیم تا از اقوام و گروه هایی که امتیاز کمتر داشته اند..." 1⃣ بر اساس قانون اساسی و مذاکرات آن، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی "تنها های دینی شناخته شده اند"(اصل۱۳) و مذاهب دیگر اسلامی(حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) "دارای احترام کامل" می باشند ولی فقط اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری، است(اصل۱۲) سر کلمه "رسمی" در مشروح مذاکرات بسیار بحث شد و حتی بعضی مختص شیعه دانستن آنرا، انحصار طلبی خواندند!(ص۴۵۹) اما پاسخ گرفتند که: "مساله نوشتن مذهب رسمی شیعه، امتیازی برای شیعه نیست؛ بلکه واقعیتی برای جلوگیری از هرج و مرج است"(ص۴۶۴) منظور از رسمی بودن را توضیح دادند که قانون گذاری و مطابقت و عدم مغایرت با اسلام بر اساس یک مذهب می تواند باشد. در جایی که اختلاف بین مذاهب هست یک ضابطه لازم است چون قانون متضاد نمی توانیم تنظیم کنیم، یک قانون واحد باید باشد و الگو هم از اکثریت گرفته شده است به همان دلیلی که شما می گویید نظام ما جمهوری اسلامی است برای اینکه اکثریت به آن رای داده اند و غیر مسلمان، اقلیتی است محترم؛ اما نظام جمهوری "اسلامی" است؛ اگر آن اکثریت احترام دارد این اکثریت(شیعه) هم احترام دارد. در آنجاهایی که تفاوتی بین مذاهب هست بعنوان یک ضابطه بعد از بیان اسلام نوشته می شود: مذهب شیعه اثنی عشری است(ر.ک: ص۴۶۲) • البته همانجا رسمیت مذاهب دیگر فقط در آزادیِ انجام مراسم مذهبی و تعلیم و تربیت دینی بیان می شود. فقه این مذاهب در "احوال شخصیه" (ازدواج و طلاق و ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه ها رسمیت دارند. در هر منطقه ای که پیروان هریک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، "مقررات محلی" در حدود اختیارات شوراها بر طبق مذهب خواهد بود با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب(اصل۱۲) ⬅️ آقای ظریف به این میزان رسمیت محدود توجه نکرده و همه را رسمی می خواند و حتی منکر بودن اکثریت و اقلیت می شود! 2⃣ پیش نویس اصل۱۱۵ قانون اساسی از جمله شرایط رئیس جمهور را "معتقد به مذهب رسمی و آن" بیان می کرد. قید مروج مذهب تشیع در قانون اساسی قبل از جمهوری اسلامی هم بود. مخالفین این قید از جمله کسانی بودند که قید را زاید و تحصیل حاصل می خواندند و می گفتند وقتی اکثریت مردم ایران شیعه اند واضح است رئیس جمهور از آنها و مروج مذهب رسمی خواهد بود (ص۴۶۴و۴۶۵و ۴۶۶/ص۱۷۷۰) آنها فکر نمی کردند روزی رئیس جمهوری با تظاهر بیشتر به تشیع و نهج البلاغه و امام حسین(ع) و محرم سرکار بیاید که سخنگوی شورای راهبردی او جای مروج مذهب بودن، امتیاز نداشتن شیعه برای عضو کابینه شدن را طرح کند! • مقصود از این سنجه را به نفع اقوام و مذاهبی که کمتر امتیاز داشته اند طرح می کند. تبعیض مثبت به نفع اقوام و مذاهب(غیر رسمی)، وقتی عادلانه است که اندازه نسبتشان به اکثریت باشد نه اینکه در شرایط مساوی تخصص و تعهد، فرد منتسب به اکثریت(شیعه) مطلقا فاقد امتیاز و اقلیت دارای امتیاز مثبت باشند! این در تقابل روشن با ترویج مذهب تشیع است که حتی شرط شاهان ایران در قانون اساسی از مشروطه به بعد بوده است. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۴/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
در گذشته سانسور از طریق مسدود کردن جریان اطلاعات به دست می آمد. در قرن ۲۱ام، سانسور از طریق غوطه ور کردن انسان ها در سیلاب اطلاعات بی اهمیت و نامربوط عملی می‌شود. ما انسان‌ها نمی‌دانیم به چه چیزی توجه نشان دهیم و اغلب وقت خود را صرف بحث و بررسی موضوعات فرعی می‌کنیم. 🔹در زمانهای قدیم، قدرت داشتن به معنی دسترسی به اطلاعات بود. اکنون قدرت یعنی آگاهی بر اینکه از چه چیز باید چشم پوشید. - برشی از کتاب انسان خداگونه اثر یوال نوح هراری ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🗳بیان یک مشکل ساده و همیشگی در انتخابات ریاست جمهوری... 🔹یکی از مشکلات ساختار درونی قوه مجریه و نسبت آن با آرای عمومی در انتخابات ریاست جمهوری ،عدم ترکیب متوازن یا به عبارت روان تر عدم حضور نمایندگان جریان های رقیب در اداره اجرایی جامعه است عقلانیت ساختاری در اداره جامعه چگونه ممکن است با اختلاف 3 میلیون رای، تمام قدرت اجرایی را به دست یک جریان خاص بدهد این محرومیت حضور جریان های رقیب در اداره جامعه با کدام استدلال عقلانی یا ترازوی عادلانه قابل اثبات است در صورتی که حضور (نه هر چهار سال یکبار)تفاوت های جریانات فکری در جهت سیاست های کلی واحد همواره باعث هم افزایی در پیشرفت کشور بوده و هست . اگر بخواهیم این هم افزایی را از توصیه به جریان ساختارمند تبدیل کنیم باید ساختار قدرت در قوه مجریه و نسبت آن با ارای عمومی تحولی بنیادی کند و آن حضور نمایندگان جریانهای مختلف در کابینه دولت بر محور سیاستهای کلی است... 🔸این ساختار ناقص و گاها متضاد هیچگاه اجازه "تفاهم" و "هم افزایی" را در تضارب آرا و افکار گوناگون انقلاب نمی دهد و اگر بخواهیم دقیق تری بگویم این ساختار در نقطه مقابل آن حرکت میکند و بیش از هم افزایی با تمرکز بر اشتراک اصول و سیاست های کلی بر تقابل و گسترش چشم بسته "رقابت های کور" تاکید دارد چرا که با انتخاب رئیس جمهور او میتواند "همه" سهمیه قدرت اجرایی کشور را در جهت جریان فکری خود به دست گیرد و رقیب و طرفداران و نخبگان آن جریان فکری 4 سال منتظر و محروم بمانند. به بیان ساده ما با یک ساختار صفر و صدی مواجه هستیم ساختاری که توان حضور و "همه" افکار و سلیقه ها را در درون خود ندارد. 🔹این ساختار جداکننده تحمیلی و غلط، پربدیهست که هیچگاه بستر گفتگو و مشارکت مردم و نخبگان را در اداره جامعه نمیدهد و در امتداد آن باید منتظر آثار شوم این ساختار غلط مانند عدم تمایل همه مردم در مشارکت و اداره جامعه بود این مشکل زمانی خود را بیشتر نشان میدهد که رای نامزدها به هم نزدیکتر باشد . حال انکه ساختارهای یک کشور باید در "جهت گیری واحد" و کلی، باید بتواند "تفاوت فکرها" را درجهت سیاست های کلی به همفکری و هماهنگی برساند نه اینکه انها را جبرا از هم جدا کند تا اعتراضات انباشته شده بیشتر سنگ راه یکدیگر باشد تا سنگ بردار راه از این رو رقابت در ریاست جمهوری بیشتر در جهت تخریب و حزب بازی بوده تا همفکری و هم افزایی چرا که ساختار کنونی بیشتر مروج و تسهیل گر "شدت بخشی" به اختلافات حزبی است تا مشارکت برای حل مسائل کشور. 🔸این تفویص مطلق یکطرفه قدرت اجرایی به جریانی خاص با اکثریت رای به شکل "صفر و صدی" اصلی ترین بستر اختلاف ها و شکل گیری جریان متضاد متعارض با هم است هرچه هست بستر همکاری برای هماهنگی و تفاهم جریان های مختلف در مدل انتخابات قوه مجریه با ساختار یکطرفه آن همیشه و همواره و در حد یک همکاری باقی می ماند. 🔹 شکل تفویض قدرت در قوه مجریه با محروم کردن حجم بسیار بالایی از آراء و افکار عمومی مخالف ، فقط بستر دو دستگی و دشمنی را ایجاد میکند. "هم افزایی ترکیبی" جریان های مختلف انقلاب ذیل سیاست های کلی نظام، اصلی ترین خط تغییر ساختار انتخابات و قوه مجریه است ... آنچه بدیهی است ، ساختارها باید "تسهیل گر" همفکری جریانهای گوناگون فکری را در اداره جامعه فراهم کند نه اینکه فکرهای در مقابل هم قرار دهد... 🔹اینکه یک جریان خاص با اختلاف یک رای در دوره دوم میتواند همه قدرت اجرایی کشور را از آن خود کند به نوعی خطر همان حزب بازی های مدل "لیبرال دموکراسی" را به شکل غیر مستقیم خواهد داشت به بیان عامیانه "خودش رو بیار اسمش رو نیار" ما حزب نداریم ولی قواعد آن را در ساختارها اجرا میکنیم... 🔹 انچه از اصول "مردم سالاری دینی" در می آید، مشارکت نخبگان و مردم یک "پروژه" نیست یک "پروسه" است اما ساختار تفویض قدرت نامتوازن انتخابات در ریاست جمهوری اجازه حضور ادامه دار و پیوسته مشارکت عمومی_نخبگانی را نمیدهد به نظر می اید این ساختار یکی از اصلی ترین علت های انسداد مشارکت حداکثری در فرآیند اداره جامعه است . 🔰در خلاصه کلام ساختارها باید بتواند "فرآیند"حضور "تفاوت" آرا در انتخابات از وضع قوانین تا اجرا را به شکل هماهنگ و همزمان به خود بدهد،باید به تناسب میزان رای، جریانهای متفاوت دارای جایگاه و قدرت اجرا "متناسب" باشد. ✍️مختاررضائیان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar