eitaa logo
حجت الاسلام رضا کریمی
328 دنبال‌کننده
118 عکس
35 ویدیو
1 فایل
کانال رسمی حجت الاسلام رضا کریمی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مصلحون
Merge.mp3
3.69M
📚 قدر دروس معارف و سنت معقول حوزه را بدانید 📚 📘 دروس معقول، بنیادها را در جان جای گیر می کند... 📙 کسانی که سنت معقول را قوی خواندند نوع نگاهشان به عالم تغییر کرده است... 📕 بسیاری از معارف قرآن در سنت معقول حل شده است... 💠 طرحی برای گام دوم‌ فرهنگی انقلاب اسلامی https://eitaa.com/joinchat/466026523Ced184aa636
💠 درس گفتار و تشکیلات 📆جمعه ها ساعت ۱۰ تا ۱۱ ▫️سطح محتوا: بنیادین ▫️رده: هادیان و فعالان ▫️صنف: طلبه دانشجو بانوان ▫️کارگروه: تشکیلات ▫️استاد: حجت الاسلام کریمی @moslehoun_ir @rezakarimi_ir
1398.11.24 سخنرانی - حجت الاسلام رضا کریمی - جلسه 8 تمدن اسلامی.mp3
50.44M
💠 سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور ( از منظر امامین انقلاب) 💠 : 💠 بررسی مبانی فکری تمدن غرب و آثار آن بر لایه های مختلف تمدن غرب 💠 بیان اثر سوم درساخت تمدن: سکولاریسم تمام لایه های تمدن که حاصلش طبق آیات قرآن رنج و مشقت در عین پیشرفت است 💠 نقد مولفه در نظام لیبرال دموکراسی 💠 دموکراسی غربی روحش دیکتاتوری سرمایه داران است 💠 دموکراسی غربی تحت قوانین لیبرال اداره می شود که هرگز به رای مردم گذاشته نشد 💠 دموکراسی غربی عملا پایبند نظام ارزشی نخواهد بود لذا می تواند به دیکتاتوری حداکثری بر اقلیت بیانجامد 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
♦️یک به تمام معنا فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) در نقش یک رهبر واقعی [است]؛ همان­طور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمه‌ی زهرا مرد بود، پیغمبر میشد. [این] خیلی حرف عجیبی است، خیلی حرف بزرگی است و جز از زبان کسی مثل امام بزرگوار که هم عالم بود، هم فقیه بود، هم عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را. [فاطمه­‌ی زهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این زنِ اسلام است. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در زندگی فاطمه‌ی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را الگو قرار داد. ۹۳/۱/۳۰ 🌸 ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و روز زن مبارک🌸 https://eitaa.com/joinchat/2732064790Cf40a0985bc
حجت الاسلام رضا کریمی
#صوت_منبر 💠 سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور ( از منظر امامین انقلاب) 💠 #جلسه_هفتم:
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : اهمیت نظام سیاسی غرب به این دلیل است که بقیه نظام های تمدنی از جمله نظام اقتصادی متکی به این نظام اند. بررسی شیوه حکومت داری می تواند نوع نگاه غرب به مسائل گوناگون را مشخص کند، در جلسه گذشته عرض کردیم نظام سیاسی غرب پس از سخت گیری های کلیسا به سمت نظامی رفت ‌که محوریت آن آزادی فردی بود. سخت گیری های دیکتاتور مآبانه کلیسا در قرون متمادی باعث شکل گیری تفکری به نام لایبر به معنای آزادی و رهایی شد که بعد های مکتب لیبرالیسم را به وجود آورد. تفکر لیبرال یعنی قیدی برای زندگی فرد وجود نداشته باشد و هیچ چیز آزادی او را محدود نکند. تفکر لیبرال با مهم ترین چیزی که مشکل دارد نظام دینی است. پس از مدتی متوجه شدند این آزادی بی حد و مرز گاهی می تواند آزادی دیگران را محدود کند، پس باید قید دیگری به نام دموکراسی یعنی رای و مشارکت مردم برای تعیین سرنوشت خود اضافه کردن با این قید نظام تبدیل شد به لیبرال دموکراسی که هم سعی می کردند آزادی مردم را در آن مشروع بدانند و هم سعی می کردند نگاهشان به اجتماع بر مبنای آزادی فردی باشد، بعد از این اتفاق اندیشمندان بزرگشان اعلام کردند که بشر به اوج بلوغ فکری خویش رسیده و تمدن بشری از این کامل تر نمی تواند بر خودش حاکم کند و این اوج بلوغ بشر است. پایان قسمت اول سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : اه
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : در جلسات گذشته عرض کرده بودیم که اثر سوم حدا فراموشی در غرب این است که تمدن غرب طبق وعده الهی دچار سختی و تعب است. عرض کردیم اگر کسی بخواهد خوب این جمله را بفهمد باید به پی ببرد که یک پدیده ای در غرب به وجود آمده که حاصل همین خدا فراموشی است آن هم اینکه در هر لایه از زندگی چون دچار خدا فراموشی شدند مجبور به گذاشتن یک تئوری به جای دین شدند. این اتفاق در نظام سیاسی غرب نیز حاکم است و نه تنها این نظام سیاسی بشر را به سعادت نمی رساند بلکه این دو ادعای بزرگ این نظام (آزادی و دموکراسی) دو دروغ بزرگ تاریخ بشریت است. تعبیر مقام معظم رهبری این است: اگر کسی بخواهد حقیقت نظام لیبرال دموکراسی غرب را بشناسد، یک نگاه به جنگ ها و خونریزی هایی که در سراسر عالم اتفاق است بیندازد، این آئینه تمام نمای نظام سیاسی غرب است. هویت این نظام چیزی نیست جز دیکتاتوری سرمایه داران بر فقرا. امام خمینی ره می فرمایند: ما از شر رضا خان و محمد رضا خلاص شدیم لکن از شر تربیت یافتگان شرق و غرب به این زودی ها نجات نخواهیم یافت. من به آنهایی که دستشان به رادیو، تلویزیون و مطبوعات می رسد و چه بسا حرف های دیگران را می زنند صریحا اعلام می کنم تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال ها بیفتد. پایان قسمت دوم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : در
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : یکی از دو بال نظام لیبرال دموکراسی آزادی است. تعابیری که از آزادی به کار می بندند آنقدر جذاب است که تمام انسان ها را مجذوب خود می کند ولی آیا هویتش همان چیزی است که آنها ادعا می کنند؟ نه تنها پاسخ منفی است بلکه در فرض محال اگر این ادعا همانطور باشد که می گویند مسلما خودشان به آنچه می گویند پایبند نیستند. در این نظام تعریف واحدی از آزادی ارائه نمی شود اما اگر بخواهیم ته حرف همه اینها را حساب کنیم آزادی به معنای رهایی بشر از هر قیدی است. لذا معنای لیبرال آزادی نیست، رهایی است. درست است که رهایی بشر از هر قیدی را به صدای رسا فریاد می زنند اما عملا مکانیزم آزادی غربی هم در لایه فردی و هم در لایه اجتماعی انسان را دچار سنگین ترین اسارات ها می کند . شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی بیانی دارند و می فرمایند تکامل و رشد برای موجودات زنده است. اگر کسی بخواهد موجود زنده ای را رشد دهد ۳ امر را باید رعایت کند اولا او را درست تربیت کند دوما امنیت مورد نیاز رشد او را فراهم کند و در نهایت برای او آزادی جهت رشد فراهم کند و بعد می فرمایند طبیعی است که بنا به تفاوت بین موجودات تربیت و امنیت و آزادی هر کدام با هم تفات دارد پس اگر کسی می خواهد بفهمد آزادی برای انسان چه حد و مرزی دارد باید اول بشناسد انسان یعنی چی تا بتواند تشخیص دهد آزادی مورد نیاز انسان چیست. طبیعتا تعریف شما از انسان باعث می شود تعریف شما از آزادی انسان متفاوت باشد. . پایان قسمت سوم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : یک
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : غرب با فراموش کردن اصلی ترین مولفه بشر یعنی روح انسان و ارتباط آن با خدا است وآزادی بشر را تنها در بعد حیوانی انسان یعنی آزادی در ناحیه شهوت و غضب و ...می داند ... لذا هیج تعینی برای این آزادی را بر نمی تابد در حالی که در نگاه اسلامی آزادی حقیقی انسان در گروه به فعلیت رساندن حقیقت انسان است که در حقیقت آزادی معنوی وآزادی روح انسان است لذا کاری که غرب انجام می دهد این است که با کلمه رهایی و آزادی و محدود کردن آن در حیطه شهوت ، لذت ، غضب و ...بزرگترین محدودیت را برای بشر به ارمغان می آورد چون اساسا آزادی ابزاری برای تکامل بشر بود اما آزادی غربی اسارت حقیقی انسان ها است لا يَسْتَرِقَّنَّكَ الطَّمَعُ وَ قَدْ جَعَلَكَ اللَّهُ حُرّاً.ً»؛ یعنی ای انسان، طمع و آز تو را اسیر و برده نکند، در حالی که خدا تو را آزاد آفریده است. آزادی که طمع آن را سلب می‏کند و از بین می‏برد، چگونه آزادی است؟ طمع و آز و حرص انسانی، او را اسیر می‏کند، این ضد آزادی است، نه این که انسان آزادی‏خواه باشد خود را آزاد بداند، اما اسیر بند طمع باشد، این خود او را برده خواهد کرد. من ترک الشّهوات کان حرّاً»؛ آن که شهوات و هوسها و تمایلات نفسانی خودش را رها می‏کند، آزاد و حرّ است. کسی که اسیر شهوات و غرق در تمایلات نفسانی است، چطور آزادی دارد؟ این سخن، آزادی را از دیدگاه و بینش اسلام به طور کلّی از آزادی که در بینش غرب هست، جدا می‏کند. آنها می‏گویند اگر کسی اسیر تمایلات و برده هوسها و شهوتهای خودش است، او را آزاد بگذارید. این آزادی نیست؛ اسارت و بردگی است. هیچ عاملی از بیرون نمی‏تواند یک انسان را آن طور برده کند که شهوت و هوی و هوس درونی او را برده می‏کند. پایان قسمت چهارم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : غر
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : یکی از خصوصیات ویژه انسانی که انسان را از سائرموجودات جدا می کند این است که انسان یک موجودی است که به قول حکمای اسلامی مدنی بالطبع است یعنی طبیعت انسان اقتضا دارد در جامعه زندگی کند و اساسا رشد و تکامل انسان در زندگی اجتماعی اوست خب همین که انسان وارد اجتماع شد ، برای رشدش و تربیتش در بستر جامعه علاوه بر نیاز به تربیت و امنیت نیاز به این دارد که آزادی او در بستر اجتماعی فراهم بشود...کسی به او زورنگوید ..حقش را سلب نکند ...دیگران او را استثمار نکنند و استعمار نکنند . ....و اساسا این یکی از اصل ترین مشکلات بشر در طول تاریخ بشریت است اما مساله کجاست ؟مساله اینجا است که جامعه ای که غرب معنا می کند ، اولا جامعه اصالت ندارد و هر آنچه هست افراد اند و این معیار سود و لذت ومنفعت افراد است که باعث شده است اینها در کنار همدیگر جمع بشوند و ثانیا در مقدمه قبلی گفتیم عملا آزادی فردی که برای انسان تعریف می کنند ازادی بعد حیوانی است که روحش اسارت است حالا شما ببینید جامعه ای را در نظر بگیرید که ملاک واعتبار ی برای جامعه به نحو حقیقی قائل نیستند وثانیا معیار تمام ارتباط های انسانی در این جامعه فقط و فقط سود محوری ، لذت محوری و منفعت طلبی است ...به نظر شما در این جامعه آزادی اجتماعی معنا خواهد داشت ؟نه خیر این همان نوع اساراتی است که بشر در قدیم دچارش بود اما رنگ و لعاب ان تغییر کرده است اتفاقی که می افتد همان قانون جنگل در بستر جدید رو خواهد آمد و عملا مردم ضعیفتر بردگان مردم قویتر خواهند بود پایان قسمت پنجم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : یک
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : ریشه آزادی در غرب، خواست و تمایلات انسان است. فلسفه آزادی، خواستن است؛ خواستن دل و تمنّای دل انسانی. این اساس آزادی در غرب است. اگر چه در غرب می‏گویند آزادی با قانون محدود می‏شود، اما خود آن قانون هم محصول آرزوها و تمنیّات و تمایلات افراد است؛ زیرا قانون را در تمدن و دمکراسی غربی، اکثریت مردم معین می‏کنند؛ آن هم چون دلشان می‏خواهد، و فکر می‏کنند که این خوب است. دلیل خوبی قانون نیز لزوماً انطباق با ارزشهای انسانی نیست. آرزوها و تمنیّات اکثریت افراد جامعه قانون و نظام را به وجود می‏آورد، و این قانون و نظام، آزادیهای عمومی را در چهارچوب خود محدود می‏کند. پس ریشه آزادی در تمدن و فرهنگ غربی عبارت است از خواهشهای قلبی، تمایلات و تمنیّات انسانها. پایان جلسه هفتم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
#صوت_منبر 💠 سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور ( از منظر امامین انقلاب) 💠 #جلسه_هشتم:
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : در جلسات گدشته رنج مشقت و سختی را در لایه های مختلف تمدن غرب بررسی م کردیم و ابتدا نشان دادیم فراموشی خدا و سکولاریسم چگونه باعث شده است لایه علمی غرب و پیشرفت های علمی بشر چگونه او را به سختی می اندازد و سپس وارد لایه دوم یعنی لایه سیاسی اجتماعی غرب شدیم و هویت آن که لیبرال دموکراسی بود را توضیح دادیم و در جلسه گذشته وارد نقد و بررسی لیبرال دموکراسی شدیم. و بحث لیبرال و آزادی را در غرب توضیح دادیم . سوالی که می خواهیم امروز به آن بپردازیم این است که آیا دموکراسی که غرب از آن دم می زند واقعا دموکراسی است؟ حکومت دموکراسی یعنی حکومت مردم بر مردم؛ یعنی مردم خودشان سرنوشت خودشان را مشخص کنند. این دومین دروغ بزرگ غرب است. دموکراسی غرب می گوید مردم آزادانه هرآنچه می خواهند برای خود رقم بزنند. اما آیا می توانند این ادعا را اثبات کنند؟ در ۵ لایه محور دموکراسی غرب را نقد و بررسی می کنیم. پایان قسمت اول سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : در
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : : غرب ادعا می کند هر قانونی در جامعه قرار باشد پیاده شود باید رای مردم به تصویب برسد. اما آیا واقعا چنین عمل میکنند؟ واقعیت خیر است. دموکراسی غربی براساس قوانین لیبرال اداره می شود. از این منظر بشر به هیچ عنوان نباید قید بخورد حتی اگر با رای خودش باشد. در سیستم دموکراسی غرب یکسری قواعد در پشت صحنه وجود دارد که باعث می شود راه را برای حکومت سرمایه داران باز شود اما هیچ گاه مردم آگاه از این قواعد پنهان نیستند. در این سیستم اگر رای مردم با آزادی فردی تضاد پیدا کرد دیگر رای مردم محترم شمرده نمی شود. یعنی قوانین آزادی بر آزادی مردم مسلط است که اسمش را می توان گذاشت حکومت قواعد لیبرالی بر قواعد دموکراسی. شما میدانیداصلی ترن روح لیبرال مخالفت با قانون دین است لذا برای مثال : فرض کنید آیا مردم می توانند با دموکراسی و رای اکثریت رای به جمهوری اسلامی بدهند ؟ قطعا اینگونه نیست ..اصلا اینها این را دموکراسی حساب نمیکنند و لذا از بنیان با جمهوری اسلامی مشکل دارند چرا که می گویند جمهوری اسلامی یعنی پذیرفتن قید های دینی در حالی که در لیبرالیسم شرط است که هیچ قیدی نداشته باشند در صورتی که خود این قید است و آن اصول حاکم بر لیبرالیسم می باشد و هیچ گاه این اصول حاکم به رای مردم گذاشته نشد . درحالی که درمردم سالاری دینی این چهار چوب قواعد بر اساس وحی و شریعتی است که ذره ای خطا در آن راه ندارد و سعادت بشرو جامعه را کاملا در نظر دارد لذا تحت نظارت عقل کل هست ..این همان است که گفتیم این مدینه می شودمدینه فاضله ... پایان قسمت دوم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : #ن
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : این است که آنچه در دموکراسی غربیبه ظاهرش تاکید می شود تمرکز روی رای اکثریت محض است بدون هیچ محدودیتی ( که البته بطلان این ادعا مشخص شد ) لذا می گویند مردم حق دارند آزادانه خودشان انتخاب کنند و هیچ قیدی هم نخورند. اولین اشکالی که در نقد دوم بوجد می آید این است که که اگر اکثریت یک امر باطل را انتخاب کنند و اقلیت یک امر حق را، اقلیت مجبور شوند به رای اکثریت تن دهند، دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت نیست؟ اگر فقط معیار رای اکثریت مردم باشد، می شود راه برای دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت باز می شود اما در مردم سالاری دینی اینگونه نیست که مردم در اصل قانون بتوانند هر قانونی را تعیین کنند بلکه در تعن بخشیدن به آن می توانند ورود کنند و اصل قانون برخاسته از فطرت بشری و دین اسلام است( در فرض پذیرش اسلام ) در واقع حکومت بوسیله مردم است و اینگونه نیست که اصل قانون اسلام را بتوان با رای اکثریت برداشت و مبنای عقلانی آن هم جلوگیری از دیکتاتوری اکثریت است بر مردم است ..در واقع یک عقل کل باید منشا وضع تمامی احکام باشد . هیچ گاه رای مردم در قانون سازی مشروعیت نمی آورد. قوانین، باید قوانین الهی باشد‌. برای اینکه از دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت جلو گیری شود نظام مردم سالاری دینی در چارچوب های معین حق رای را به مردم می دهد پایان قسمت سوم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : #نق
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : و اشکال در این است که می شود وقت مبنایی برای سنجش وجود نداشته باشد افرادی که صلاحیت حک.مت ندارند بر مردم حاکم شود و یکی از ادله ای که در اوایل قرن ۱۷ پس از قرون وسطی اندیشمندان غربی ابتدا مخالف دموکراسی بودند.همین بود که می گفتند سابقه دموکراسی را بیش از ۲۰۰۰ سال پیش داریم. اما چون شخصی براساس لیاقت و تحت قواعد خاص اداره جامعه را بر عهده نمی گرفت دموکراسی در بین اندیشمندان غربی به حکومت اراذل و اوباش معروف بود اما اندیشه اسلامی حاکم باید دارای شرایط و ویژگی های باشد که صلاحیت حکومت برمردم را داشته باشد لذا هر کسی نمی تواند حاکم بر مردم باشد پایان قسمت چهارم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : و
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : این است که واقعا آیا در دموکراسی غربی واقعا رای خالص اکثریت است ؟ آیا این دموکراسی و خواست اکثریت مردم بر مبنای منافع عمومی است ؟آیا عدالت اجتماع یو منافع عمومی معنا دارد در سیستم سیاسی غرب؟ در جواب بابد به شما عرض کنم اصلا عنوانی به اسم عدالت اجتماعی در غرب معنا ندارد. اصلا منافع اجتماعی معنا ندارد. هرجا پای قدرت در غرب وسط است روی دیگر سکه را برگردانیم، پای اقتصاد وسط است و هرجا پای اقتصاد وسط است پای قدرت هم وسط است. اصلا اقتصاد و قدرت در غرب جدایی ناپذیرند. احزاب سیاسی غرب که دولت در سایه غرب اند با پشتوانه ی لابی صهیونیستی سرکار می آیند. با اینکه شخصی به نام رهبر ندارند اما جریان سیاسی در غرب بر کارتلهای اقتصادی، شرکت های چند ملیتی و لابی های صهیونیستی که این ها معمولا شریان های اقتصادی کل دنیا دست اینهاست به عهده دارند. معمولا سمت و سوی رای مردم به سمی می رود کهاین قدرتهای اقتصادی و جریان های قدرت و ثروت اراده کرده اند‌. بیش از 90 درصد شبکه های تلویزیونی زیر نظر لابی های صهیونیستی است؛ یعنی آنچه اراده کنند می توانند در خط اول خبر دنیا بگذارند. افراد نظام های سیاسی غرب مشخص می کنند چه فکری باید مردم را هدایت کند و همان فکر را شروع می کنند به جریان سازی منافع ملت و منافع عمومی به معنای مشخص در غرب وجود ندارد پایان قسمت پنجم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : #ن
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : در باید گفت ادعای دیگر نظام سیاسی غرب برابری حقوقی، برابری سیاسی و برابری اجتماعی است. همه مردم باید از حقوق سیاسی مشخص، از حقوق اجتماعی مشخص و از حقوق قانونی مشخص و برابر برخوردار باشند. اندیشمندان سیاسی غرب می گویند حتی اگر چنین ادعایی در غرب صحت داشته باشد نظام بازار و نظام اقتصادی چنین ادعای را بهم خواهد زد. یعنی سود و لذت اصالت پیدا می کند لذا چیزی به نام برابری اجتماعی باقی نمی ماند. در این نظام کسب و کار های کوچک محکوم به شکست از کسب و کارهای بزرگ بزرگ اند که روز به روز قدرت پیدا می کنند. لذا هیچ برابری اقتصادی ای وجود ندارد.و به تبع برابری های سیاسی و اجتماعی نیز معنای خود را از دست می دهد پایان قسمت ششم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : در
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : در گفت علی فرض قبول نکردن همه این موارد آیا باز هم خودشان به این نوع دموکراسی ( یعنی حکومت بر اساس خواست مردم ) تن می دهند ؟ قطعا نه ... پارادوکسی که حکام غرب در آن غرق هستند و اصلا نمی تواند جواب وجدان بشریت و تاریخ را بدهند این است که چگونه دم از آزادی بیان و دموکراسی و حق حکومت مردم بر مردم دم می زنند اما دائما از حکومتهای سلطنتی و افرادی که دیکتاتوری محض در کشورشان جاری است و حتی یک انتخابات هم ندارند دفاع می کنند حقوق بشر غربی تنها در مواردی پیاده می شود که در راستای منافع حکام غرب باشد دو نقد دیگر دموکراس غربی یکی نسبی گرایی و بی تعهدی حکومت نسبت به ارزش های انسانی و اخلاقی و دیگری تمرکز بر فردیت و عدم تعهد اجتماعی است که انشا الله در جلسات بعد به نقد آن خواهیم پرداخت پایان جلسه هشتم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra