eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
741 عکس
124 ویدیو
64 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی هوشیار، رییس میز تخصصی مقابله با فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در نشست دانش افزایی با موضوع نسبت شناسی خشونت با گرایش به فرقه های انحرافی اظهار داشت: 🔰به هر میزانی که فرق بین مردم فعالیت داشتند جبهه خیری هم مقابل آن شکل گرفته است که با آنها مقابله داشته و به شبهات پاسخ داده و مناظره هایی در این زمینه شکل گرفته است. رییس میز تخصصی مقابله با فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به نوع نگاه و مدل مواجهه با فرقه های انحرافی در طول تاریخ افزود: بیشترین مواجهه نویسندگان، اساتید و فضلا با فرقه های انحرافی مواجهه صرفا انتزاعی و کلامی بوده است. وی ادامه داد: این نوع مواجهه کلامی در نوع خودش خوب است و سبب می شود شبهه فرقه را دریافت و پاسخ بدهیم، اما چون جنس مواجهه های انحرافی جنس تدافعی است باید مدل و نوع نگاه خود را تغییر دهیم و با حفظ مواجهه های انتزاعی و کلامی، مواجهه های انضمامی شکل بگیرد و در این میان باید به علوم بین رشته ای نیز توجه داشته باشیم✅ حجت الاسلام والمسلمین محمدی هوشیار عنوان کرد: زمانی که یک فرقه شکل می گیرد فقط به دنبال کار کلامی نیست بلکه اقدامات دیگری نیز در زمینه کار علمی، فرهنگی، سیاسی و.. انجام می دهد و ملاحظات جامعه شناختی خود را نیز دارد. 💠وی با بیان اینکه فرقه یک جنگ ترکیبی به معنای واقعی است، گفت: فرقه ای که ایجاد می شود یک جنگ ترکیبی بر علیه آن آیین، مذهب و کیشی که علیه او برخاسته می سازد و برای مقابله با فرقه فقط با شمشیر علم کلام نمی توانیم در مقابل آنها پیروز شویم و باید به مباحث روانشناختی، سیاسی، فقهی و.. مجهز باشیم  و ما نیز مواجهه ترکیبی مناسب داشته باشیم. رییس میز تخصصی مقابله با فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای نمونه به بحث خشونت اشاره کرد و گفت: خشونت دو بُعد درونی و بیرونی دارند که بُعد درونی دیده نمی شود نباید امر درونی را فراموش کرد. ⚠️وی با تأکید بر ضرورت پیدا کردن رابطه بین خشونت و پیدایش فرقه عنوان کرد: خشونت زاییده فرقه است، این فرقه می باشد که خشونت تولید می کند و می آفریند. حجت الاسلام والمسلمین محمدی هوشیار با تأکید بر اینکه مساله خشونت را به عنوان امر درونی باید مهار کنیم، عنوان کرد: خشونت ها قبل از اینکه برون ریزی شوند باید مهار شوند ولی متاسفانه کسی در این زمینه اقدامی انجام نمی دهد. وی با بیان اینکه مساله خشونت ناشناخته است و روی آن کم کار شده است، گفت: هر فرقه ای که شکل می گیرد ثمره خشونت رهبر و بزرگان آن فرقه است که سعی می کنند خودشان را از جامعه جدا کنند.‼️ حجت الاسلام والمسلمین محمدی هوشیار بیان کرد: اگر فرقه را به عنوان یک مجموعه در نظر بگیریم، افراد در قالب یک فرقه و سازمان، خشونت خود را سازمان یافته می کنند و بین خود و خانواده، جامعه و دوستان  تفرقه می اندازند و این افراد بهترین طعمه برای خشونت هستند. 🔰وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: این اغتشاشات به راهبری چندین فرقه شکل گرفت، در این اغتشاشات بیشترین حضور را بهائیت داشتند و فرقه هایی همچون کومله به عنوان یک فرقه، سازمان منافقین، تجزیه طلبان، وهابیت، عرفان حلقه، همجنس گرایان و شیطان پرستان حضور داشتند. 💢حجت الاسلام والمسلمین محمدی هوشیار عنوان کرد: خشونت بیرونی این اغتشاشات با اغتشاشات قبلی چند برابر شده بود زیرا اغتشاشات قبلی اغتشاشات فرقه ای نبود و چون فرقه با خشونت انس دارد وقتی پای کار می آید، خشونت خود را به توان صد نشان می دهد. وی اظهارکرد: در بحث خشونت ضرورت دارد که ساعت ها روی آن کار کرد و پژوهشگران ارتباط بین خشونت و فرقه را به عنوان یک امری درونی مورد توجه قرار دهند. 🌐حجت الاسلام والمسلمین محمدی هوشیار تأکید کرد: در بحث های پژوهشی مربوط به فرقه ها نگاه به مباحث بین رشته ای باید مورد توجه قرار گیرد و اگر این نوع نگاه نباشد پاسخگوی مساله نخواهیم بود. وی در رابطه با بحث جنگ ترکیبی گفت: اگر می خواهید دنبال نمونه بارز جنگ ترکیبی باشید باید فرقه را مطالعه کرد. ♨️رییس میز تخصصی مقابله با فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: فرقه ها جامعه آماری و جامعه هدف خوبی دارند و ضرباتی که فرقه به عنوان یک مجموعه خشن می تواند به پیکره نظام بزند با ضربه ای که اعتراض کنندگان وارد می کنند بسیار متفاوت است.‼️ @rezvan_marefat
| صبح امروز ۰۱۰۹۲۷ آزمون متمرکز مدارس علمیه خواهران کاشان در مکتب الکوثر برگزار شد.
| آزمون حضوری نقد یمانی با محوریت درسنامه جریان احمدالبصری در حوزه علمیه کوثر کاشان برگزار شد.
🔴 "علوی" مسئول آموزش واحد رضوان معرفت در موسسه طلیعه داران ظهور طی گفت و گویی از آزمون تخصصی مدارس علمیه خواهران کاشان خبر داد و اظهار داشت: این آزمون ویژه طلاب سطح۱، ۲ و ۳ بصورت متمرکز در حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان برگزار شد. دوره تخصصی نقد جریان احمدالحسن البصری در جهت آشنایی طلاب با انحرافات مهدویت با رویکرد نقد فرقه‌ی ضاله یمانی بصورت رایگان برگزار شد. وی افزود: نظر به فعالیت گسترده مبلغین یمانی و جذب عوام و خواص در سراسر کشور، موسسه طلیعه داران ظهور با انتشار فراخوانِ برگزاری دوره رایگان متعهد شد تا در راستای تقویت طلاب در حوزه پاسخگویی به شبهات یمانی سطح توان علمی افراد را افزایش دهد. علوی گفت: موسسه طلیعه داران با سابقه بیش از دوازده سال فعالیت علمی، فرهنگی و سازندگی همواره تلاش نموده تا در مقابل هجمه های دشمن با تمسک به ثقلین و اتکا به نیروی مردمی و فرهیخته جامعه بتواند توطئه های دشمن را خنثی کند. وی افزود: آزمون دوره نقد یمانی که همواره در دو مرحله امتحان جامع و مصاحبه از دانش پژوهان اخذ می‌شد برای اولين بار به صورت حضوری در مدارس علمیه برگزار شد. طلاب فارغ التحصیل در دوره مقدماتی ضمن قبولی در آزمون حضوری و تطبیق واحد در دروس حوزوی، وارد دوره تخصصی شده و می توانند به صورت کاملا رايگان از آموزش های دیگر موسسه نیز بهرمند شوند. علوی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب غایب در آزمون حضوری می‌توانند در آزمون جامع موسسه طلیعه داران ظهور شرکت کرده و ضمن تطبیق واحد درسی در مدرسه علمیه خود، گواهینامه پایان دوره را نیز دریافت نمایند. @rezvan_marefat
یکی از آسیب های جدی که متوجه فرقه اهل حق است، جریان اباحه گری است. اباحه ‌گری در این فرقه از دو جنبه قابل تصور است؛ هم از جهت ارتکاب محرمات و هم از جهت ترک واجبات.
🔶دین برنامه جامع زندگی است که آموزه‌های آن در سه حوزه عقاید، اخلاق و احکام  انعکاس یافته است. انتظار دین از دین‌‌داران آن است که نگرش‌ها و باورهای خود را با آنچه در کتاب و سنت انعکاس یافته بر اساس تفسیر و تأویل مفسران واقعی دین یعنی پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت (علیهم السلام) پذیرا باشند و همان‌ گونه که به آموزه‌های اخلاقی دین که منطبق با فطرت و سرشت درونی آنان است پای بند هستند، نسبت به احکام، آموزه‌های فقهی و شعائر دینی نیز اهتمام جدی از خود نشان دهند. 🔻یکی از آسیب‌هایی که دین‌داری را در  دو حوزه اخلاق و احکام را مورد هدف قرار داده و به آنها آسیب جدی می‌ رساند آفت اباحه‌گری است. 🔺واژه “اباحه” هم‌ خانواده و هم‌ ریشه کلمه مباح، به معنای مجاز و حلال دانستن برخی از اعمالی است که در دین، انجام آن ممنوع و حرام گردیده است.(۱) 🔸اباحه گری از آسیب های جدی در فرقه اهل حق می باشد. اباحه ‌گری در این فرقه از دو جنبه قابل تصور است؛ هم از جهت ارتکاب محرمات و هم از جهت ترک واجبات. ☑️پیروان این فرقه اگر چه خود را تابع شریعت محمدی می دانند اما با با ترویج اباحه گری در هر دو زمینه دچار انحراف و بی‌توجهی به احکام دین گشته‌ و سران این فرقه‌، بار تکلیف را از دوش خود و پیروانشان برداشته و نوعی لاابالی‌گری نسبت به احکام دین را رواج داده اند. ♦️خطرها و پیامدهای منفی که اباحه گری در پی دارد، سبب شده تا نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امامان معصوم (علیهم اسلام) با جدیت به مقابله با آنان پرداخته و با استفاده از شیوه های مختلف، نادرستی این انحراف را بیان نمایند. 🔲 ایشان خود همواره پایبند به شریعت بودند و از ارتکاب کوچکترین گناهان دوری می کردند. آنان دیگران را به اطاعت از خویش سفارش می کردند و شیعیان واقعی را پایبند به اطاعت از واجبات الهی و تقوی دانسته اند. ◻️سفارشات خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به شریعتمداری در دین به حدی زیاد است که اشاره به گوشه ای از آنها می تواند نوشتاری مفصل باشد. امام صادق (علیه السلام) از ابوالخطاب و پیروانش به جهت اباحی گری آنها برائت جستند و فرمودند: «من فرزند رسول خدا هستم… اگر خدا را اطاعت کنم به من رحم و اگر خدا را نافرمانی کنم، مرا به شدت عذاب خواهد کرد.»(۲) در این حدیث، امام صادق (علیه السلام) لزوم اطاعت همه اشخاص از اوامر الهی را متذکر شده و خودشان را به‌رغم اینکه فرزند رسول خدا هستند مصون از عذاب الهی نمی بینند. همچنین آن حضرت از اهل اباحیگری برائت جسته و اعلام کردند من فقط امام کسانی هستم که مطیع من باشند.(۳) این روایت نشان می دهد اهل اباحه چون پیرو دستورات پیشوایان دینی نبوده اند، امام (علیه السلام) بیزاری خویش را از آنان اعلام کرده اند. 📚منابع: (۱). فرهنگ شیعه، خطیبی کوشکی، محمد، قم، زمزم هدایت، چاپ دوم، ۱۳۸۶ش، ص ۵۵_۵۶. (۲). کافی، کلینی،ج۸، ص۱۸۲. (۳).کنزالعمال، متقی هندی،ج۱۶، ص۱۹. @rezvan_marefat
عطاء بن أبي رباح (از بزرگان مخالفين شيعه): به خدا سوگند علي بن ابي طالب اعلم صحابه است، عبد الملک بن ابي سليمان مي گويد به عطاء گفتم آيا در بين اصحاب پيامبر کسي اعلم از علي وجود داشت؟ عطاء گفت: نه، به خدا سوگند علي بن ابي طالب اعلم صحابه است. 📚مصنف ابن ابي شيبة،ج11،ص148 ر 32645 ط مکتبة الرشد 🌱 @rezvan_marefat
محمد رشيد رضا (از علماي معاصر مخالفين شيعه) : در بين صحابه و تابعين کساني بودند که علي بن ابي طالب را بر خلافت شايسته تر مي دانستند و خواننده ي اين کتاب بايد بداند که در بين صحابه و تابعين کساني بودند که علي بن ابي طالب را براي خلافت محق تر و شايسته تر از سايرين مي دانستند اما خلافت غير از او را نادرست نمي دانستند ... 📚 السنة والشيعة او الوهابية والرافضة، ص48 ط دار المنار 🌱 @rezvan_marefat
رئیس پژوهشکده ادیان و فرق پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) گفت: اینکه امروز شیعه طلایه‌دار جریانی است که می‌خواهد با حکومت امام زمان(عج) در آخرالزمان پیوند بخورد، مستکبران و مزدورانشان را به دشمنی وا داشته است. چنان که وهابیت بر کینه‌ها افزوده و جلوه‌ای دروغین از مهدویت شیعی ارائه می‌دهد.
🌐 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعز‌الدین رضانژاد، رئیس پژوهشکده ادیان و فرق پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) اظهار کرد: قبل از بررسی شیوه‌های دشمنی وهابیت علیه مهدویت، باید متذکر شد وهابیت مانند باقی اهل سنت به اصل ظهور حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان، اعتقاد دارد به عبارت دیگر، گرچه وهابیت خوانش‌های گوناگون و افراطی از بسیاری از مباحث اعتقادی شیعه و حتی اعتقادات اکثر اهل سنت دارند اما آنها نیز مانند پیروان سایر مذاهب به ظهور منجی(عج) معتقدند هر چند نگاه و قرائتشان متفاوت است. وی ادامه داد: چنان که مسئولان افتای عربستان به صراحت مسئله اعتقاد به حضرت مهدی(عج) و ظهور ایشان در آخرالزمان را از اعتقادات اسلامی می‌دانند، لذا باید تفکیک کنیم که اصل مهدویت مورد قبول همه مسلمین اعم از شیعه و سنی است اما مهدویتی را که شیعه مطرح می‌کند، از سوی اکثر اهل سنت پذیرفته شده نیست یا حداقل در برخی مسائل و داده‌های حدیثی و تاریخ با هم اختلاف نظر داریم. 🔘استادتمام جامعه المصطفی(ص) العالمیه درباره شیوه‌های دشمنی وهابیت علیه مهدویت شیعی، تصریح کرد: معمولاً وهابیت و جریان‌های افراطیِ سلفی‌گری به صورت مستقیم و غیرمستقیم دست به شبهه‌پراکنی می‌زنند، برای مثال درباره حضرت مهدی (عج) در مقابل آنچه شیعه امامیه اثنی عشری اعتقاد دارد، یا اینکه آیا فردی می‌تواند در کودکی امام شود؟ یا درباره نسب حضرت (عج) تشکیک می‌کنند. ♦️انکار ولادت حضرت مهدی(عج) توسط وهابیت! وی اضافه کرد: در حالی که نسب حضرت بقیه الله الاعظم (عج) طبق قول شیعه و اکثر اهل سنت به پیامبر(ص) و از نسل حضرت زهرا (س) می‌رسد اما وهابیت در این باره شبهه کرده و مستقیماً درباره ولادت امام عصر(عج) شبهه دارند. گرچه شیعه معتقد است مهدی صاحب الزمان(عج) فرزند امام عسکری(ع) به دنیا آمده و در غیبت به سر می‌برد اما اینها ولادت حضرت(عج) را منکر می‌شوند و با مهدویت شیعی در موضوع غیبت امام عصر(عج) اختلاف دارند! وی تاکید کرد: وهابیت افراطی در این باره کتاب‌های متعدد نوشته و آنها را به زبان‌های مختلف ترجمه کرده است؛ یکی از این کتاب‌ها که به زبان فارسی هم ترجمه شده وجود حضرت مهدی(عج) را دروغ بزرگ تاریخی معرفی می‌کند! تردید در ولادت، تردید در طول عمر و… از شبهات غیرمستقیم وهابیت علیه مهدویت است. 🔸حجت‌الاسلام رضانژاد درباره چرایی طرح این شبهات علیه مهدویت و انکار باورهای شیعی در این‌باره، گفت: امروزه از ارکان اعتقادی کسانی که به آخرالزمان معتقد هستند، مسئله منجی‌باوری است اینکه امروز شیعه طلایه‌دار جریانی است که می‌خواهد با حکومت امام زمان(عج) در آخرالزمان پیوند بخورد، همه مخالفان اسلام و مستکبران و استعمارگران را به دشمنی وا داشته است. 🔹رئیس پژوهشکده ادیان و فرق پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی (ص) تاکید کرد: وهابیت افراطی هم تحت تاثیر تبلیغات جهانی استکبار و به‌عنوان مزدور فکری و عملی آنها، نسبت به این موضوع موضع‌گیری تند دارد و شبهات و دروغ بسیار درباره آن مطرح می‌کند. ادامه دارد... @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منظور از سوریه‌سازیِ ایران که این روزها زیاد می‌شنویم دقیقا چیست؟ شش میلیون مهاجر و ششصد هزار کشته سوری در حمله داعش حاصل چه وقایعی است؟ @rezvan_marefat
🚫تفرقه‌افکنی در جهان اسلام با شبهه علیه مهدویت حجت‌الاسلام رضانژاد درباره تفرقه‌افکنی‌هایی که وهابیت بین شیعه و اهل سنت ایجاد می‌کند، ابراز کرد: ما مسلمانان در جامعه اسلامی و در جهانی که زندگی می‌کنیم، همچون پیروان سایر ادیان باید به مسائل مشترک دینی بپردازیم. متاسفانه، وهابیت راهی را در پیش گرفت که همه مشترکات دینی را کنار نهاد و به مسائل اختصاصی فکری برخی مسلمین می‌پردازد، وقتی مسئله وحدت را مطرح می‌کنیم مسلماً مقصود این نیست که هر کس از دست مذهب خود کشیده و یک مذهب واحد را برگزیند بلکه منظور از وحدت اهتمام به امور و اعتقادات مشترک همه مسلمانان است که در پی آن دست در دست هم، رسالت بزرگ اسلامی خود را انجام دهند. وی در ادامه ابراز کرد: وهابیت با ایجاد شبهات به بدبینی میان امت اسلامی می‌پردازد، بر کینه‌ها افزوده و جلوه‌ای دروغین از نمای مهدویت شیعی ارائه می‌دهد با تهمت‌ها و پخش افکار مغرضانه و نادرست و حتی ترویج برخی از احادیث جعلی و ساختگی، درصدد متهم کردن رقبای خود ازجمله شیعه هستند لذا به جای اینکه به اصل وحدت امت اسلامی در موضوع مشترک ظهور مهدی(عج) در آخرالزمان بپردازد در نفی و انکار مهدویت شیعی می‌کوشد تا از همین دریچه راه‌های وحدت امت اسلامی را از بین ببرد! 💢استادتمام جامعه المصطفی (ص) العالمیه گفت: البته در برخی جریان‌های اهل سنت، به ویژه در میان سنی‌های متصوفه به دلیل اعتقاد به مسئله ولایت انسان کامل، بخش قابل توجهی از پیروان به مهدی(عج) به عنوان انسان کامل اعتقاد دارند و حتی عده‌ای از علمایشان بر این باورند که آن ولی زنده است و در دنیا افاضات معنویش به مردم می‌رسد. وی ادامه داد: با این نگاه، مهدویت شیعی با مهدویت عده‌ای از اهل سنت با هم آمیخته و موجب وحدت می‌شود اما متاسفانه وهابیت افراطی به جای پرداخت به مشترکات به نفاق و دشمنی و تهمت روی آورده است. ✅ عالم باید استعداد ظهور را پیدا کند حجت‌الاسلام رضانژاد در پاسخ به این سوال که وهابیت می‌کوشد مهدویت را در چه معنایی تقلیل دهد، اظهار کرد: درباره حضرت مهدوی (عج) به ویژه با برپایی حکومت جمهوری اسلامی در این مسیر حرکت می‌کنیم که برای انعقاد و برپایی و ایجاد حکومت مهدوی توسط امام عصر(عج) باید زمینه‌سازی آن حکومت جهانی فراهم شود، به عبارت دیگر معمولا این اعتقاد مطرح است که در آخرالزمان حکومت همه‌جانبه دارای قسط و داد جهانی چطور تشکیل می‌شود؟ آیا با معجزه و یک شبه رخ می‌دهد؟ برخی اندیشمندان اسلامی شاید چنین باوری داشته باشند اما طبق روایات، استعداد عالم یعنی زمینه‌سازی از آن حکومت مهدوی باید فراهم شود. ♨️ وی تاکید کرد: این آمادگی نیاز به زمینه‌سازی دارد زمینه‌سازی برای تحقق آن حکومت، بر عهده منتظران است لذا ما که منتظر حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) هستیم هم در بُعد فردی و هم در بعد اجتماعی باید زمینه ساز ظهور باشیم. 💢 برای این زمینه‌سازی، حکومت‌های استبدادی و استعماری جایی ندارند از این رو، نه فقط وهابیت بلکه همه مخالفان حکومت مهدوی درصدد هستند این نگاه را از منتظران حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بردارند و با آن مقابله کنند. وی با بیان اینکه ائمه(ع) درباره مهدویت سخنانی دارند، گفت: کسانی که می‌خواهند در این ایام به یاد ائمه(ع) مظلوم بقیع باشند باید این سخنان و آموزه‌ها و سبک زندگی آنها را مرور کنند و جزء منتظران راستین حضرت مهدی(عج) قرار بگیرند. حجت‌الاسلام رضانژاد تصریح کرد: امروزه به لطف خدا توجه جهانی به مسئله منجی و حکومت جهانی الهی بیشتر شده لذا می‌بینیم عده‌ای مسلمان می‌شوند به دلیل این وعده مهدوی اسلام و تشیع؛ حتی گزارش داریم از اقوامی در آفریقا که دارای تمدن نیستند اما درباره عدالت‌گستری منجی آخرالزمان(عج) شنیده‌اند و خود را منتظر حضرت حجت(عج) می‌دانند. وی در پایان خاطرنشان کرد: لذا توجه به مسئله مهدویت و حکومت عدل جهانی آن چنان در دنیا مطرح است که استکبار و سرسپردگان آن همواره به مقابله با این فرهنگ و نگاه اعتقادی می‌پردازند و در طرح کلی مقابله با اسلام می‌گویند برای جلوگیری از پیشرفت اسلام با ادعای حکومت جهانی مهدی موعود (عج) مقابله کنید. @rezvan_marefat
| آزمون حضوری نقد یمانی با محوریت درسنامه بررسی و نقد جریان احمدبصری در حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم برگزار شد.
آزمون حضوری مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم در تاریخ ۳۰ آذر ماه به صورت حضوری برگزار شد. علوی مسئول آموزش واحد رضوان معرفت از شروع امتحانات حضوری مدارس علمیه استان قم خبر داد و گفت: پیرو اهداف مشترک موسسه طلیعه داران ظهور با رسالت علمی_تبلیغی حوزه های علمیه کشور دوره یکماهه جریان شناسی احمد بصری (مدعی دروغین مهدویت) ویژه طلاب و خانواده ایشان به صورت مجازی برگزار شد. وی افزود: پیرو رزرو اختصاصی دوره های تخصصی موسسه طلیعه داران، حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم نیز فراخوان جذب داده و با فراهم سازی یک دوره تخصصی نقدیمانی، طلاب خود را در جهت شبهه پژوهی و تحکیم مبانی اعتقادی تقویت نموده است. علوی ادامه داد: دوره اختصاصی مدارس علمیه منحصر به طلاب نبوده و هر دانش پژوه می توانست در راستای ایزوله سازی، خانواده خود را به درگاه اجرایی دوره دعوت و ایشان را از انحرافات مهدوی مصون نگه دارد. وی با اشاره به ضرورت شرکت در دوره عنوان داشت: علاوه بر طلاب و خانواده ایشان، کادر و اساتید مدارس علمیه نیز در دوره نقد یمانی شرکت نموده و استقبال کرده اند. مسئول آموزش رضوان معرفت با بیان اینکه مدارس علمیه تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم می توانستند بر حسب نیاز، دوره را برگزار نمایند، گفت: طلاب فارغ‌التحصیل در این دوره علاوه بر دریافت مدرک از موسسه طلیعه داران ظهور با نام و امضا آیت الله اراکی می‌توانند ضمن ارائه مدرک به حوزه خود، دو واحد درسی را تطبیق دهند. وی در پایان سخنان خود به ازمون حضوری مدرسه حضرت خدیجه سلام الله علیها اشاره کرد و در مورد خروجی مدارس علمیه خواهران توضیح داد: علیرغم تخصصی بودن مباحث دوره، برخی از طلاب با اینکه از مقطع سیکل وارد حوزه شده بودند اما از محتوای دوره رضایت داشته و خواهان برگزاری دوره فشرده حضوری و تربیت مبلغ بودند. علوی خاطرنشان کرد موسسه طلیعه داران ظهور در پرتو الطاف الهی و عنایات حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین همواره تلاش دارد تا امکانات خود را در راستای شبهه پژوهی و تقویت بنیه علمی طلاب و دانشجویان به صورت رایگان ارائه نماید. @rezvan_marefat
♨️ یکی از مشهورترین عباراتی که در میان خواص و عوام بیان می شود، عبارت الطُّرُقِ اِلَی الله بَعَدَدِ نُفُوسِ الْخَلٰایِقْ است که بعضی ها گمان می کنند از معصومین(ع) صادر شده است؛ در صورتی که در منابع معتبر حدیثی به حضرات معصومین (ع) منسوب نیست.
🔳 یکی از اشکال هایی که بر جریان تصوف وارد می باشد این است که بعضی از ادله نقلی آنها جعلی و یا در منابع بسیار ضعیف می باشد که نمی توان استناد آن روایت را به معصومین (علیهم السلام) ثابت کرد. ↩️ یکی از این گفتارهای مشهوری که در بین صوفیه مشهور است گفتار «الطرق الی الله بعدد انفاس الخلائق» می باشد . 🔻نورعلی تابنده(مجذوب علیشاه) در سخنرانی ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ش، برای مریدان خویش می گوید: «در یک خبری وارد شده است که  الطُّرُقِ  اِلَی الله بَعَدَدِ نُفُوسِ الْخَلٰایِقْ، حتّی بعضی ها گفته‌ اند: بِعَدَدِ اَنْفٰاسِ الْخَلٰایِق، راهِ به سوی خدا متناسبِ با عدد مؤمنین است، عدد آن کسانی که در راه می‌روند. برای اینکه هر کسی با خداوند ارتباط مستقلی دارد.»(۱) ایشان در ابتدای کلام خویش می نویسد که «در یک خبری وارد شده است که…» و این نوع عبارت این معنا را به ذهن می آورد که این سخن، روایت از معصومین(علیهم السلام) می باشد چون در مباحث علمی، به روایات نیز خبر اطلاق می شود. در صورتی که این عبارت، روایت معصومین (علیهم السلام) نمی باشد و سخن بزرگان صوفیه است‼️ ⚠️در بررسی روایاتی که متصوفه بکار برده اند باید به سه نکته توجه کرد:۱)منبع شناسی روایت، ۲)سند روایت، ۳) دلالت روایت ۱) منبع شناسی روایت ⭕️برخی از عالمان و عارفان مسلمان نیز مانند ملاهادی سبزواری مبحثی را به شرح این حدیث اختصاص داده اند. ملاصدرا عبارت فوق را با تعبیر «قیل و بدون انتساب به معصوم نقل کرده که حاکی از تردید او در اصالت حدیث است. دیگر عالمان از جمله قاضی سعید قمی و فیض کاشانی در یکی از نقل های خود تعبیر مذکور را مانند صدرالمتألهین با قیل و بدون انتساب به معصوم آورده اند. ملا محسن فیض کاشانی با آنکه در نقل روایات ضعیف سختگیر نبوده است، این عبارت را به معصوم نسبت نداده است. این گفتار به شکل های متفاوتی در کتاب های صوفیه نقل شده است همچون: «قال عالم آخر الطرق‏ إلى‏ اللّه‏ عزّ و جلّ بعدد المؤمنين. و قال بعض العارفين: الطرق‏ إلى‏ اللّه‏ بعدد الخليقة»(۲) یا به صورت «یقول: الطرق‏ إلى‏ اللّه‏ تعالى بعدد النجوم»(۳) یا با کلمه کثیره آمده  است «أن الطرق‏ إلى‏ اللّه‏ كثيرة»(۴) و یا «الطرق‏ إلى‏ اللّه‏ أكثر من عدد نجوم السماء»(۵) ۲) سند روایت همون طور که در کتاب های متقدم صوفیه بیان شده، آنها ناقل این عبارت را با تعبیر قال عالمٌ آخر یا قال بعض العارفين، ذکر نموده اند و این عبارت را به معصومین(علیهم السلام) نسبت نداده اند. ✅ پس علاوه بر این که این عبارت به هیچ کدام از معصومین(علیهم السلام) نسبت داده نشده است و سندی نیز برای آن بیان نشده است و به صورت مرسل و بدون ذکر واسطه ها، در کتاب ها نوشته شده است پس این گفتار، از نظر علم حدیثی اعتبار ندارد. ۳) دلالت عبارت بعضی از  روشنفکران معاصر  از این عبارت، معنا و مفهوم تکثرگرایی و نسبی گرایی برداشت کرده اند و قائل به صراط های مستقیم شده اند!!! ولی می توان گفت که این برداشت، نادرست است و به نوعى با قرآن که راه نجات و رستگارى را منحصر در یک راه مى داند، در تضاد است‼️ آنجا که مى فرماید: «وَأَنَّ هَـذَا صِرَطِى مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَن سَبِیلِهِ ذَ لِکُمْ وَصَّـکُم بِهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ (انعام/ ۱۵۳) این است راه راست من، از آن پیروى کنید، نه راه هاى دیگر تا مبادا شما را از راه خدا پراکنده سازد، این چیزى است که خدا آن را به شما سفارش مى کند تا پرهیزکار شوید.» 🔰پس در عالم تشریع، شاهراه سعادت و صراط مستقیم یکی بیش نیست و آن تسلیم و انقیاد در برابر خداوند یکتاست. ✔️در نتیجه باید گفت که عبارت «الطرق الی الله بعدد انفاس الخلائق» در هیچ منبع حدیثی شیعه و سنی به معصوم(علیه السلام) منسوب نشده است. لذا این سخن، قطعاً ساختگی است و انتساب آن به معصومین(علیهم السلام) نادرست است. 📚منابع: (۱). تابنده، نورعلی، گفتارهای عرفانی آقای مجذوبعلیشاه، ج هفتم، قسمت ۸۲. (۲). ابو طالب مكى، قوت القلوب فى معاملة المحبوب، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ: اول، ۱۴۱۷ ق، ج‏۱ ؛ ص۱۵۵. (۳). ابو عبد الرحمن محمد بن الحسين السلمى، طبقات الصوفية، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ: دوم، ۱۴۲۴ ق، ص۲۸۹. (۴). ابو عبد الرحمن محمد بن الحسين السلمى، مجموعة آثار السلمى، مركز نشر دانشگاهى، تهران، اول، ۱۳۶۹، ج‏۲؛ ص۴۲۶. (۵). ابو طالب مكى، علم القلوب، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ: اول، ۱۴۲۴ ق، ص۲۲۸. @rezvan_marefat
🚫 قانون معرفت حجت احمد بصری، قانونی نانوشته‼️
احمد اسماعیل بصری (مشهور به احمدالحسن) قائل است، خودش را توسط قانون معرفت حجت به مردم می شناساند. حال طبق بیان احمد بصری، قانون معرفت حجت چیست؟ وی سه راه وصیت، علم و پرچم را تنهاترین راه های شناخت حجت خدا می داند و حصر در این سه راه، برای تمام حجت های الهی به صورت یکسان است! یعنی اگر از حضرت آدم بپرسید راه شناختت چیست؟ جواب خواهد داد: این سه راه (وصیت، علم و پرچم) و اگر از امام مهدی (عج) که آخرین حجت الهی است همین سوال را بپرسیم؛ جواب دقیقا همین خواهد بود.❗️ ⚠️حال آیا در واقع راه های شناخت حجت خدا سه راه است؟ آیا احمد و طرفدارانش دلیلی برای این قانون خودساخته دارند؟ جواب خیر است. در دوره تخصصی نقد یمانی آمد که راه هایی مثل معجزه و علم به تمام زبان ها و… از جمله راه های شناخت حجت خدا می باشند. ❌ پس این کلام احمد بصری و حصر در سه راه کاملا اشتباه است. فارغ از این که شناخت امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) خیلی آسان و روشن تر از خورشید است. 💢احمد اسماعیل بصری حتی دلیلی برای این قانون نانوشته ندارد و با تقطیع روایات، سعی در جعل دلیل دارد. یعنی در هیچ روایتی یا نصی از نصوص، از چنین قانونی برای شناخت حجت نام نبرده است. ♨️ روایتی که بیشترین استناد را به آن می کنند این روایت می باشد که امام باقر (علیه‌السلام) فرمود: «هر چیزی برای شما ایجاد اشکال یا شبهه کند، وصیت و پرچم و سلاح پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) جای هیچ‌گونه شبهه و اشکال برایتان باقی نمی‌‌گذارد… برحذر باشید از کسانی که خود را به دروغ به آل محمد نسبت می‌ دهند. که همانا برای آل محمد و علی (علیه‌السلام) پرچمی (یک پرچم) است و برای دیگران پرچم‌ها. پس در جای خودت ثابت باش و از هیچ‌ کس ابداً تبعیت نکن تا مردی را از فرزندان حسین (علیه‌السلام) ببینید که با او وصیت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و پرچم او و سلاح او باشد.» 🔰باید گفت این روایت توسط فرقه احمد اسماعیل بصری تقطیع شده است و این روایت به بیش از سه مورد اشاره دارد. ✅ در این روایت به راه‌های دیگر مثل صوت آسمانی (صیحه) و قتل نفس الزکیه و… اشاره شده است. پس نتیجه پازل طبق این‌ دو حدیث چنین می‌شود: «۱٫ وصیت ۲٫ صیحه ۳٫سلاح ۴٫ پرچم ۵٫ قتل نفس الزکیه ۶٫ نزدیک ترین فرد به کسی که قبل از اوست ۷٫ سفیانی ۸٫ و … .» ⚠️در نتیجه باید گفت قانون نانوشته احمد اسماعیل بصری هیچ دلیلی ندارد و از آن جا که وی برای دیگر راه های شناخت نمی تواند مصداقی بیاورد سعی دارد از ریشه منکر این مباحث شود. پس شناخت حجت خدا نه تنها با این سه راه محصور نیست بلکه راه های دیگری برای شناخت حجت خدا در روایات معتبر از اهل بیت (علیهم‌السلام) وجود دارد که بنیان فکری احمد بصری را نابود می کند.‼️ 📚 منابع: ۱. «معجزه راه شناخت حجت خداست» ۲. «انکـار علـم ائمـه(علیهـم‌السلام) به همه زبان‌ها توسط احمد همبوشی» ۳. بحار الأنوار، علامه مجلسی، دارالاحیاء التراث العربی، بیروت، ج ۵۲ ص ۲۲۲٫ هشتگ سوال مصاحبه :) @rezvan_marefat
🌐جایگاه امام حسین (ع) در اندیشه وهابیت عائض القرنی یکی از مبلغان وهابی است که طرفداران زیادی دارد. وی کتابی دارد به نام «المقامات» وی در این کتاب در قسمت «مقام الحسینه» خود را چنین معرفی می کند: «انا سنی حسینی...» من سنی حسینی هستم. من امام حسن و امام حسین را دوست دارم. هر چند شیخین (ابوبکر و عمر) را مقدم می دارم. زیرا هر کس خورشید را دوست داشته باشد دلیلی ندارد که به ماه محبت نداشته باشد. ما هر چند به زیارت امام حسین (علیه السلام) نمی رویم و در مدح ایشان زیاده روی نمی کنیم ولی در محبت امام حسین راستگوییم. هر کس حسین بن علی را دوست داشته باشد از ولی اطاعت کرده است و چنین محبتی، محبت واقعی است. هر کس حسین (علیه السلام) را دوست بدارد چنین کاری حفظ دین است و کراهت از ظالمین و محبت مساکین است.
عائض القرنی در ادامه، قاتلین سید الشهدا را چنین توصیف می کند: خداوند عبیدالله بن زیاد را بکشد، من اعلام می کنم که دشمن ابن زیاد و حجاج هستم. چگونه با یک پیمانه جو، بهشت را فروختند. در حالی که این علوفه، برای شتر کفایت نمی کرد. 💢 امام حسین (علیه السلام) به دست ظلم و دشمن کشته شد و کشته شدن او مصیبتی است که بر اسلام وارد شد و بر کسانی که کلمه استرجاع را بر زبان جاری کنند ثواب می برند.[۱] ⭕️ عائض القرنی در ادامه چنین می نویسد: «امام حسین (علیه السلام) بر روش جدش پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود و بر مذهب پدرش علی (علیه السلام) و از انحراف مبری بود. اگر حسین به دنبال دنیا بود، ما برایش گریه نمی‌کردیم و اگر طالب ریاست بود، شکوه و شکایت نمی کردیم، ولی حسین از اهل بیت طاهر  و نسبت پاکیزه است. 🛑 احادیث صحیحی در منابع روایی است که تصریح دارد «ان الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه» پس زمانی که سید، کشته شود، چگونه است حال دیگران. جد امام حسن و امام حسین که معصوم است فرمود: «هما ریحانتای من الدنیا» بنابراین مقام این دو امام بسیار عالی است. گل را باید بویید و نوازش کرد، نه اینکه آن را قطع و فشرده کرد. ♨️‌ هر شخصی از امت اسلامی که در قتل امام حسین (علیه السلام) مشارکت کند، ظالم است و اگر شرکت نکند، ولی رضایت به این قتل داشته باشد، قطعا گناهکار است. 🔰شب هنگام، امام حسین (علیه السلام) در نماز و خشوع و گریه بود، اما سپاهیان زیاد و یزید در رقص و خوشی و غناء بودند. در روز، امام حسین (علیه السلام) به تلاوت قران و ذکر و روزه مشغول بود، ولی آنها به لهو و عشق و بدبختی گرفتار بودند. ای عاقلان عالم، بدانید که کشته شدن نواده پیامبر و پسر بتول، چیز ترسناکی است، پس به دشمنان ملت اسلام این حادثه را خبر ندهید که این زلتی است برای این امت. در غزوه بدر شهادت به سراغ حسین (علیه السلام) آمد، ولی چون کوچک بود، شهادت نصیبش نشد، ولی خداوند در بزرگسالی و در صحرای کربلا به او مقام شهادت را عطا کرد.» [۲] در نهایت عائض القرنی سخنانش را اینگونه پایان می دهد: رحمت خداوند بر سبطین حسن و حسین و علی و فاطمه (علیهم السلام) که در بهشت ابدی هستند و صلاه و سلام بر خاتم المرسلین و آل و صحابه اش اجمعین. [۳] 📚 منابع: [۱] . عائض القرنی، مقامات، مکتبه الصحابه، امارات، چاپ اول، ۱۴۲۰ق، ص۱۱۸-۱۱۹ [2] . عائض القرنی، مقامات، مکتبه الصحابه، امارات، چاپ اول، ۱۴۲۰ق، ص۱۱۷-۱۲۴ [3] . عائض القرنی، مقامات، مکتبه الصحابه، امارات، چاپ اول، ۱۴۲۰ق، ص۱۱۷-۱۲۴ @rezvan_marefat
🛑 زیر بنا و روبنا عنوانی است که در اساس نامه عرفان حلقه به آن پرداخته شده است. در اولین اصلِ بخش عمومی اساسنامه عرفان حلقه، هدف این عرفان چنین بیان شده است: «هدف از این شاخه عرفانی، کمک به انسان در راه رسیدن به کمال و تعالی است؛ حرکتی که از عالم کثرت به عالم وحدت صورت می گیرد. در این راستا همه تلاش‌ها برای نزدیکی انسان‌ها به یکدیگر صورت گرفته و از هر عاملی که باعث جدایی انسان‌ها و ایجاد تفرقه بین آن‌ها می‌شود، اجتناب به عمل می‌آید.»(۱) ⭕️ محمدعلی طاهری سرکرده فرقه عرفان حلقه در توضیح اصول عرفانی این فرقه می گوید: «اعتقادات افراد به دو بخش زیربنا و روبنا تقسیم می‌شود؛ زیر بنا بخش اشتراک فکری همه‌ انسان‌ها بوده، همان گونه که در بخش نظری و عملی عرفان کیهانی به اثبات می‌رسد و شعور الهی یا هوشمندی حاکم برجهان هستی است که در این شاخه عرفانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. روبنای فکری نیز شامل دستورالعمل‌ها‌ی ادیان و مذاهب و (سایر) تعاریف و راه‌های مختلف رسیدن انسان به تعالی است؛ و عرفان حلقه با بخش اختصاصی روبنای فکری انسان‌ها که شامل اعتقادات و مراسم و مناسک مختلف است؛ برخورد و مداخله‌ای ندارد.»(۲) ♨️نکته قابل تامل این که در این فرقه اعتقاد به شعور کیهانی تنها طریق رسیدن به خداشناسی عملی معرفی شده است.‼️ ⚠️تقسیم اعتقادات انسان ها به دو بخش زیربنا و روبنا، به روشنی گویای ماهیتِ واقعی عرفان حلقه است. معلوم می‌شود که اعتقاد زیربنا در عرفان حلقه عبارت است از اعتقاد به شعور کیهانی و هوشمندی حاکم بر جهان هستی؛ و اعتقاد روبنا عبارت است از تمامی آموزه ها و اعتقاداتِ بیان شدۀ در ادیان الهی و سایر عبادت های رایج دینی همانند احکام شرعی و سایر مسیرهای مشروعی که انسان را به قرب الهی نزدیک می کند. 🚫در گفتار طاهری اصطلاح اعتقاد و مناسک، با صراحت تمام به (روبنا) تعبیر شده است؛ و این همان انحراف اساسی است که در آموزه های عرفان حلقه وجود دارد. اصولاً معنای زیربنا و روبنا نیز چیزی غیر از این نمی تواند باشد؛ زیرا در واقع روبنا چیزی است که اگر هم تحصیل نشود، به دلیل تدارک دیدن زیربنا و ریشه، به سلوک معنوی صدمه ای وارد نشده و انسان به صرف اعتقاد به زیربنا که همان شعور کیهانی است می تواند مسیر کمال و تعالی را طی کند❗️ 📛 بنابراین یکی از انحرافات بسیار خطرناکی که در فرقه حلقه وجود دارد، همین روبنا دانستن تمام اصول و مبانی موجود در دین اسلام است. یعنی تمامی آن چه در دین الهی اسلام به عنوان اصول و اساس دین داری معرفی شده است، از جمله اعتقاد به توحید و خدا باوری که رأس این هرم را تشکیل می دهد؛ در فرقه حلقه جزء شاخ و برگ ها بوده و یک عارف هیچ ضرورتی برای عمل و التزام به آن نمی بیند!! 📚منابع: ۱-طاهری محمدعلی، عرفان کیهانی، نشر اندیشه ماندگار، ص۵۶٫ ۲- طاهری محمدعلی، عرفان کیهانی، نشر اندیشه ماندگار، ص۷۰٫ @rezvan_marefat
جریان افراطی و شیعه نمای تشیع لندنی که خود را مدعی گرفتن انتقام خون همه معصومین‌ (ع) می دانند، در چنین شرایطی که دشمنان اسلام به دنبال نابودی مسلمانان به ویژه شیعیان هستند، با همه توان خویش، تلاش می‌کنند تا ضمن ایفای نقش در ترویج تفرقه میان امت رسول الله‌ (ص) خود را به عنوان نماد تشیع به جهانیان معرفی کنند.‼️
شیعه به عنوان مسیر حقیقی اسلام، ریشه در مبانی نظری و عملی مکتب پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) دارد و التزام به این عقاید و رفتارهای برخاسته از آن، باعث سعادت دین و دنیا می‌شود؛ خصوصاً در عرصه اجتماعی و سیاسی، هر چه التزام عملی بیشتر باشد، اهداف اسلامی بیشتر در دسترس خواهد بود و هر چه زاویه بیشتری از این معیارها ایجاد شود، از اهداف اسلام دور می‌شویم و حاصل این زاویه، نزدیک شدن به جاهلیت و بهره‌برداری بیشتر دشمنان اسلام از آن خواهد بود، همانگونه که سران کفر و صاحبان سرمایه و قدرت در دوران جاهلیت از نمادهای دینی به سود خود بهره می‌بردند. امروزه نیز متأسفانه جریانی که به تشیع انگلیسی معروف شده‌ است، از مناسبت‌های اسلامی شیعی برای اهداف استعماری استعمارگران سوء استفاده می‌کنند. ❌تشیع انگلیسی که در سال های اخیر و با حمایت استعمارگرانی همچون انگلیس و آمریکا قد علم کرده است، جریانی است که به منظور مقابله با شیعه ناب و جریان های شیعی مثل انقلاب اسلامی ایران پدید آمده است. 💢 این جریان در واقع همان مسیر سلطه‌طلبی استعمارگرانی از جمله آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی را طی کرده و اهداف استعماری حکومت‌های بزرگ را دنبال می‌کند و سالهاست که استعمار پیر به حمایت و هدایت این جریان مشغول است. 🔰 جریان تشیع انگلیسی یکی از توطئه‌های استکبار جهانی با هزینه زیاد برای تفرقه در جهان اسلام است. این جریان سعی دارد با ترویج جعلیات و خرافات و بدعت های مختلف، شیعه را به عنوان یک مذهب خشن به دنیا معرفی کند و در نهایت، تلاش دارند با سوء استفاده از عشق و علاقه مردم به اهل بیت (علیهم‌السلام) اهداف شوم خود را پیش ببرند.‼️ ↙️ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سالها است که در مناسبتهای مختلف، کلید واژه‌های تشیع و تسنن آمریکایی و انگلیسی را تأکید کرده‌اند؛ ایشان در سالگرد رحلت امام (رحمةالله‌علیه) نیز با تبیین این موارد می‌فرماید: «به این نکته هم شیعه باید توجه کند، هم سنی، که بازی دشمن را نخورد، آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن به دنیا صادر شود، این‌ها مثل هم هستند؛ هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.»(۱) 🔄شهید استاد مرتضی مطهری می‌فرمایند: «هر وقت جاهل ها و نادان ها و بی خبرها، مظهر قدس و تقوا شناخته شوند و مردم آنها را سمبل مسلمان عملی بدانند، وسیله خوبی به دست زیرک‌های منفعت‌پرست می‌افتد. این زیرک‌ها همواره آن‌ها را آلت مقاصد خویش قرار می‌دهند و از وجود آن‌ها، سدی محکم جلوی افکار مصلحان واقعی می‌سازند. بسیار دیده شده است که عناصر ضد اسلامی، رسماً از این وسیله استفاده کرده‌اند؛ یعنی نیروی خود اسلام را علیه خود اسلام به کار بسته‌اند. استعمار غرب، تجربه فراوانی در استفاده از این وسیله دارد و در موقع خود از تحریک کاذب احساسات مسلمین، خصوصاً در زمینه ایجاد تفرقه بین مسلمین استفاده می‌کنند.»(۲) 📚منابع: ۱. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، ۲۷ آذر ۱۳۹۵. ۲. قدس آنلاین، تشیع انگلیسی را با این صفات بشناسید، سیره مراجع در زمینه وحدت، ۳۰ آذر ۱۳۹۴. @rezvan_marefat