eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
741 عکس
124 ویدیو
64 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 زیر بنا و روبنا عنوانی است که در اساس نامه عرفان حلقه به آن پرداخته شده است. در اولین اصلِ بخش عمومی اساسنامه عرفان حلقه، هدف این عرفان چنین بیان شده است: «هدف از این شاخه عرفانی، کمک به انسان در راه رسیدن به کمال و تعالی است؛ حرکتی که از عالم کثرت به عالم وحدت صورت می گیرد. در این راستا همه تلاش‌ها برای نزدیکی انسان‌ها به یکدیگر صورت گرفته و از هر عاملی که باعث جدایی انسان‌ها و ایجاد تفرقه بین آن‌ها می‌شود، اجتناب به عمل می‌آید.»(۱) ⭕️ محمدعلی طاهری سرکرده فرقه عرفان حلقه در توضیح اصول عرفانی این فرقه می گوید: «اعتقادات افراد به دو بخش زیربنا و روبنا تقسیم می‌شود؛ زیر بنا بخش اشتراک فکری همه‌ انسان‌ها بوده، همان گونه که در بخش نظری و عملی عرفان کیهانی به اثبات می‌رسد و شعور الهی یا هوشمندی حاکم برجهان هستی است که در این شاخه عرفانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. روبنای فکری نیز شامل دستورالعمل‌ها‌ی ادیان و مذاهب و (سایر) تعاریف و راه‌های مختلف رسیدن انسان به تعالی است؛ و عرفان حلقه با بخش اختصاصی روبنای فکری انسان‌ها که شامل اعتقادات و مراسم و مناسک مختلف است؛ برخورد و مداخله‌ای ندارد.»(۲) ♨️نکته قابل تامل این که در این فرقه اعتقاد به شعور کیهانی تنها طریق رسیدن به خداشناسی عملی معرفی شده است.‼️ ⚠️تقسیم اعتقادات انسان ها به دو بخش زیربنا و روبنا، به روشنی گویای ماهیتِ واقعی عرفان حلقه است. معلوم می‌شود که اعتقاد زیربنا در عرفان حلقه عبارت است از اعتقاد به شعور کیهانی و هوشمندی حاکم بر جهان هستی؛ و اعتقاد روبنا عبارت است از تمامی آموزه ها و اعتقاداتِ بیان شدۀ در ادیان الهی و سایر عبادت های رایج دینی همانند احکام شرعی و سایر مسیرهای مشروعی که انسان را به قرب الهی نزدیک می کند. 🚫در گفتار طاهری اصطلاح اعتقاد و مناسک، با صراحت تمام به (روبنا) تعبیر شده است؛ و این همان انحراف اساسی است که در آموزه های عرفان حلقه وجود دارد. اصولاً معنای زیربنا و روبنا نیز چیزی غیر از این نمی تواند باشد؛ زیرا در واقع روبنا چیزی است که اگر هم تحصیل نشود، به دلیل تدارک دیدن زیربنا و ریشه، به سلوک معنوی صدمه ای وارد نشده و انسان به صرف اعتقاد به زیربنا که همان شعور کیهانی است می تواند مسیر کمال و تعالی را طی کند❗️ 📛 بنابراین یکی از انحرافات بسیار خطرناکی که در فرقه حلقه وجود دارد، همین روبنا دانستن تمام اصول و مبانی موجود در دین اسلام است. یعنی تمامی آن چه در دین الهی اسلام به عنوان اصول و اساس دین داری معرفی شده است، از جمله اعتقاد به توحید و خدا باوری که رأس این هرم را تشکیل می دهد؛ در فرقه حلقه جزء شاخ و برگ ها بوده و یک عارف هیچ ضرورتی برای عمل و التزام به آن نمی بیند!! 📚منابع: ۱-طاهری محمدعلی، عرفان کیهانی، نشر اندیشه ماندگار، ص۵۶٫ ۲- طاهری محمدعلی، عرفان کیهانی، نشر اندیشه ماندگار، ص۷۰٫ @rezvan_marefat
جریان افراطی و شیعه نمای تشیع لندنی که خود را مدعی گرفتن انتقام خون همه معصومین‌ (ع) می دانند، در چنین شرایطی که دشمنان اسلام به دنبال نابودی مسلمانان به ویژه شیعیان هستند، با همه توان خویش، تلاش می‌کنند تا ضمن ایفای نقش در ترویج تفرقه میان امت رسول الله‌ (ص) خود را به عنوان نماد تشیع به جهانیان معرفی کنند.‼️
شیعه به عنوان مسیر حقیقی اسلام، ریشه در مبانی نظری و عملی مکتب پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) دارد و التزام به این عقاید و رفتارهای برخاسته از آن، باعث سعادت دین و دنیا می‌شود؛ خصوصاً در عرصه اجتماعی و سیاسی، هر چه التزام عملی بیشتر باشد، اهداف اسلامی بیشتر در دسترس خواهد بود و هر چه زاویه بیشتری از این معیارها ایجاد شود، از اهداف اسلام دور می‌شویم و حاصل این زاویه، نزدیک شدن به جاهلیت و بهره‌برداری بیشتر دشمنان اسلام از آن خواهد بود، همانگونه که سران کفر و صاحبان سرمایه و قدرت در دوران جاهلیت از نمادهای دینی به سود خود بهره می‌بردند. امروزه نیز متأسفانه جریانی که به تشیع انگلیسی معروف شده‌ است، از مناسبت‌های اسلامی شیعی برای اهداف استعماری استعمارگران سوء استفاده می‌کنند. ❌تشیع انگلیسی که در سال های اخیر و با حمایت استعمارگرانی همچون انگلیس و آمریکا قد علم کرده است، جریانی است که به منظور مقابله با شیعه ناب و جریان های شیعی مثل انقلاب اسلامی ایران پدید آمده است. 💢 این جریان در واقع همان مسیر سلطه‌طلبی استعمارگرانی از جمله آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی را طی کرده و اهداف استعماری حکومت‌های بزرگ را دنبال می‌کند و سالهاست که استعمار پیر به حمایت و هدایت این جریان مشغول است. 🔰 جریان تشیع انگلیسی یکی از توطئه‌های استکبار جهانی با هزینه زیاد برای تفرقه در جهان اسلام است. این جریان سعی دارد با ترویج جعلیات و خرافات و بدعت های مختلف، شیعه را به عنوان یک مذهب خشن به دنیا معرفی کند و در نهایت، تلاش دارند با سوء استفاده از عشق و علاقه مردم به اهل بیت (علیهم‌السلام) اهداف شوم خود را پیش ببرند.‼️ ↙️ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سالها است که در مناسبتهای مختلف، کلید واژه‌های تشیع و تسنن آمریکایی و انگلیسی را تأکید کرده‌اند؛ ایشان در سالگرد رحلت امام (رحمةالله‌علیه) نیز با تبیین این موارد می‌فرماید: «به این نکته هم شیعه باید توجه کند، هم سنی، که بازی دشمن را نخورد، آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن به دنیا صادر شود، این‌ها مثل هم هستند؛ هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.»(۱) 🔄شهید استاد مرتضی مطهری می‌فرمایند: «هر وقت جاهل ها و نادان ها و بی خبرها، مظهر قدس و تقوا شناخته شوند و مردم آنها را سمبل مسلمان عملی بدانند، وسیله خوبی به دست زیرک‌های منفعت‌پرست می‌افتد. این زیرک‌ها همواره آن‌ها را آلت مقاصد خویش قرار می‌دهند و از وجود آن‌ها، سدی محکم جلوی افکار مصلحان واقعی می‌سازند. بسیار دیده شده است که عناصر ضد اسلامی، رسماً از این وسیله استفاده کرده‌اند؛ یعنی نیروی خود اسلام را علیه خود اسلام به کار بسته‌اند. استعمار غرب، تجربه فراوانی در استفاده از این وسیله دارد و در موقع خود از تحریک کاذب احساسات مسلمین، خصوصاً در زمینه ایجاد تفرقه بین مسلمین استفاده می‌کنند.»(۲) 📚منابع: ۱. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، ۲۷ آذر ۱۳۹۵. ۲. قدس آنلاین، تشیع انگلیسی را با این صفات بشناسید، سیره مراجع در زمینه وحدت، ۳۰ آذر ۱۳۹۴. @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اشتباهی بزرگ در نقد جریان‌های تکفیری 🔸حجت‌الاسلام محسن عبدالملکی (پژوهشگر حوزه جریان‌های تکفیری): 🔹در نقد تکفیری‌ها، دچار اشتباهاتی شده‌ایم، آنها دنبال عمق‌ و اصالت‌بخشی به خود هستند و بر این اساس سلف خود را تا صحابه پیش می‌برند اما جریان منتقد، همان تعبیر دلخواهشان را بکار می‌برد یعنی «سلفی»، در حالیکه همه تلاش تکفیری‌ها این است که سلفی نامیده شوند. 🔹 هم رسانه‌های سکولار و هم رسانه‌های اسلامی، در نقد تکفیری‌ها بر مسئله خون و خشونت تمرکز کرده‌اند ولی پشتوانه فکری این خشونت را مورد توجه قرار نمی‌دهند. @rezvan_marefat
| آزمون حضوری نقد یمانی با محوریت درسنامه بررسی و نقد جریان احمدبصری در حوزه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها قم برگزار شد.
🎙علوی، مسئول آموزش رضوان معرفت در موسسه طلیعه داران ظهور پیش از ظهر امروز در نشست خبری از اتمام مرحله اول امتحانات حضوری مدارس علمیه خواهران استان قم و اصفهان خبر داد. وی بیان کرد: پیرو سلسله دوره های اختصاصی، مدرسه علمیه عالی حضرت آمنه سلام الله علیها قم، آخرین حوزه علمیه خواهران بود که در روز شنبه ۳دی ماه امتحان خود را به صورت حضوری در نیم سال اول تحصیلی ۱۴۰۱ برگزار کرد. 🔖 معاون آموزش رضوان معرفت تصریح کرد: نظر به پیشنهاد و تعامل دوجانبه بین موسسه طلیعه داران ظهور با مدرسه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها قم، ابتدا مقرر شد دوره مقدماتی نقد یمانی در مردادماه ۱۴۰۱ ویژه طلاب حوزه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها برگزار شود منتها با درایت و صلاحدید مدیریت محترم حوزه، بازه اجرایی دوره به تعویق افتاد و در پی رایزنی معاونت فرهنگی حوزه علمیه حضرت آمنه با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم، سرفصل دروس توسط موسسه ارائه و در نهایت با ابلاغ مرکز مدیریت، دوره نقد یمانی جزء دروس اقتضایی مدارس تابعه قرار گرفت. علوی گفت: در پی ابلاغ مرکز مدیریت، یازده مدرسه علمیه تحت حمایت علمی و معنوی موسسه قرار گرفته و طلاب دوره مقدماتی نقد یمانی را بعنوان دو واحد درسی فرا گرفتند. 🔶 مسئول آموزش رضوان معرفت تشریح کرد: دوره مقدماتی نقد مدعی یمانی با گریز بر مبانی مهدویت به انحرافات مهدویت اشاره نموده و به جریان شناسی احمد بصری و شبهات این مدعی دروغین می پردازد. ایشان خاطرنشان کرد: روند موسسه اینگونه است که دانش پژوهانِ عام پس از فراگیری دروس و شرکت در آزمون جامع به همراه مصاحبه، ضمن اخذ گواهینامه پایان دوره، درسنامه نقد جریان احمدالبصری را به صورت رایگان دریافت می نمایند منتها با تصویب دو واحد اقتضایی مدارس علمیه با محوریت نقد یمانی، طلیعه داران جهت سهولت در یادگیری دانش پژوهان، درسنامه جریان شناسی و نقد احمد بصری را ابتدای دوره به جامعه هدف (طلاب مدارس علمیه) خود اهدا نمود. 🔸علوی ضمن اشاره به گستردگی طیف دانش پژوهان در این دوره گفت: مدرسه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها قم جهت برگزاری دوره منعطف بوده و علاوه بر پوشش دهی طلاب خود، دانشجویان زیرشاخه الهیات و خانواده طلاب را در فراخوانِ جذبِ خود قید نموده است. وی اشاره کرد: دوره مقدماتی نقد یمانی در ۲۶ جلسه آفلاین و ۵ جلسه آنلاین در بازه زمانی ۴۰ روز با جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ نفر برگزار شد. 🔺علوی با تاکید بر الطاف الهی گفت: علیرغم فشرده بودن دوره و همزمانی آزمون‌ نهایی مدارس با امتحانات مرکز، استقبال کم نظیری از امتحانات حضوری صورت گرفت. معاون آموزش رضوان معرفت ابراز کرد: نظر به بازه زمانی آزمون های حضوری مدارس علمیه و تقارن آن با ایام فاطمیه و اعزام برخی از طلاب جهت تبلیغ، دو آزمون مجدد حضوری بصورت متمرکز ویژه طلاب قم و کاشان در نیمه دوم بهمن ماه برگزار می‌شود‌. 🔻علوی گفت: غایبین و مبلغین محترم جهت دریافت مدرک دوره می‌توانند برحسب شرایط خود، یکی از دو مراحل را انتخاب نمایند. مرحله اول در اخذ گواهی، شرکت در آزمون جامع آنلاین و مصاحبه علمی ست و دیگری شرکت در آزمون مجدد حضوری مدارس علمیه است. وی افزود: ازمون مجدد مدارس علمیه قم، در حوزه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها و آزمون مجدد متمرکز مدارس علمیه کاشان در حوزه علمیه آیت الله یثربی برگزار می‌شود. ☑️ مسئول آموزش طلیعه داران ضمن بیان همت و تلاش مضاعف برخی از دانش پژوهان گفت: به پاسِ گرامیداشت بیانات مقام معظم رهبری در جهت تحکیم بنیان خانواده مبتنی بر فرزندآوری، دانش پژوهان می‌توانند با ارسال تصویر آزمايش بارداری خود مشمول دریافت دو نمره ارفاقی و هدیه بارداري شوند‌. 🔳 علوی در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه مدیران محترم مدارس علمیه و معاونین فرهنگی خاطرنشان کرد: پیرو هجمه عقیدتی و شبهه پراکنی مستمر دشمن همچنین توصیه اکید مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، موسسه طلیعه داران همواره آمادگی دارد تا با برگزاری دوره به صورت اختصاصی و کاملا رایگان در خدمت نهادهای علمی، فرهنگی، امنیتی و... کشور باشد. @rezvan_marefat
13991022.mp3
9.84M
🎙اسناد شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) از منابع شیعه و اهل سنت در بیان آیت الله قزوینی @rezvan_marefat
اسناد شهادت حضرت زهرا در منابع شیعه و اهل سنت.pdf
310.2K
تقریر صوت "اسناد شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) از منابع شیعه و اهل سنت در بیان آیت الله قزوینی" 🌱 @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلسله شبهات وهابیت علیه تشیع 🚫 شبهه: مى‌گویند تاریخ اسلام، گواهى مى‌دهد که على(علیه السلام) یک قهرمان شجاع و خیبرگیر و دلیر و دشمن‌شکن بود. آیا شایسته است به همسرش جسارت شود و او سکوت کند؟ پاسخ: قهرمانى واقعى، تنها در شجاعت بدنى، خلاصه نمى شود. علاوه بر این، انسان باید از نظر روحى هم، قهرمان شجاع باشد و در جایى که اظهار شجاعت به مصلحت اسلام نباشد، بتواند خویشتن دارى کند. پیامبر گرامى(صلى الله علیه وآله) از جایى عبور مى کرد، جمعى را دید که مشغول وزنه‌بردارى هستند تا نیرومندترین فرد را مشخص کنند، پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: «أشجعکم من غلب هواه» 🔻شکى نیست که امیرمؤمنان، شجاع و قهرمان بود و در تاریخ اسلام، فردى به پایه او در مقاومت و دلیرى نمى‌رسد، او تنها کسى است که پیامبر در جنگ خندق، درباره‌اش فرمود: «ضربة علىّ یوم الخندق أفضل من عبادة الثقلین» (۱) ولى مصالح آن روز امت اسلامى، ایجاب مى کرد که صبر و بردبارى را بر اعمال قدرت، ترجیح دهد، زیرا ستون پنجم در داخل مدینه مشغول فعالیت بود که نظم را به هم بزند. اعراب بیرون مدینه از اسلام دورى جسته و رسماً مرتد شده بودند. ♦️در چنین شرایطى اعمال قدرت، و کشتن مهاجم و دستیاران او، نتیجه اى جز یک جنگ داخلى تمام عیار میان بنى هاشم و قبیله هاى تیم و عدى در برنداشت، از این جهت، امام بردبارى را پیشه کرد و کراراً این سخن را تکرار مى کرد: «فوالله ما کانَ یُلقى فى روعى، ولا یخطرُ ببالى، أنّ العرب تُزعِجُ هذا الأمرَ من بعده (صلى الله علیه وآله) عن أهل بیته، ولا أنّهم مُنَحُّوه عنّى من بعده! فما راعنى إلاّ انثیالُ الناس على فلان یبایعونه، فأمسکتُ یدى حتّى رأیتُ راجعة النّاس قد رجعتْ عن الإسلام، یدعون إلى مَحق دین محمّد (صلى الله علیه وآله) فخشیتُ إن لم أنصر الإسلام وأهله أن أرى فیه ثَلماً أو هدماً، تکون المصیبة به علىّ أعظمَ من فوت ولایتکم التى إنّما هى متاع أیّام قلائل، یزول منها ما کان، کما یزول السَّرابُ، أو کما یتقشَّعُ السَّحابُ; فنهَضتُ فى تلک الأحداثِ حتّى زاح الباطلُ وَزهقَ، واطمأنَّ الدِّینُ وتَنَهْنَهَ». (۲) «به خدا سوگند هرگز فکر نمى کردم; و به خاطرم خطور نمى کرد که عرب بعد از پیامبر; امر امامت و رهبرى را از اهل بیت او بگردانند(و در جاى دیگر قرار دهند و باور نمى کردم) آنها آن را از من دور سازند! تنها چیزى که مرا ناراحت کرد اجتماع مردم اطراف فلان... بود که با او بیعت کنند، دست بر روى دست گذاردم تا این که با چشم خود دیدم گروهى از اسلام بازگشته و مى خواهند دین محمد(صلى الله علیه وآله) را نابود سازند. (در اینجا بود) که ترسیدم اگر اسلام و اهلش را یارى نکنم باید شاهد نابودى و شکاف در اسلام باشم که مصیبت آن براى من از رها ساختن خلافت و حکومت بر شما بزرگتر بود، چراکه این بهره دوران کوتاه زندگى دنیا است که زایل و تمام مى شود. همان‌طور که «سراب» تمام مى شود و یا همچون ابرهایى که از هم مى‌پاشند. پس براى دفع این حوادث به پا خاستم تا باطل از میان رفت و نابود شد و دین پابرجا و محکم شد». 📚منابع: [۱] . تاریخ دمشق، ج۱، ص ۱۵۵(ترجمه على (علیه السلام) ); فرائد السمطین، ج۱، ص ۲۵۵; الدر المنثور، ج۵، ص ۱۹۲. [۲] . نهج البلاغه، نامه ۶۲. 🌱 @rezvan_marefat
💢ابن الجوزی (از علمای بزرگ مخالفین شیعه): تمام خلق محتاج علم علی بن ابی طالب هستند ابن الجوزي (از علماي بزرگ مخالفين شيعه): تمام خلق محتاج علم علي بن ابي طالب هستند. مردم محتاج علم علي بن ابي طالب بودند تا جايي که عمر گفت : آه از مشکلي که علي بن ابي طالب در آن نباشد. هنگامي که علي بن ابي طالب به خلافت رسيد از نظر زهد در دنيا تفاوتي نکرد و احمد بن حنبل مي گفت : خلافت علي بن ابي طالب را زينت نداد بلکه اين علي بود که خلافت را آراست. 📖التبصرة لابن الجوزي،ج1،ص449 ط دار الکتب العلمية 🌱 @rezvan_marefat
⚠️تناقض و دوگانگي عجيب منصور هاشمي (مدعي دروغين) در مورد خواب و رؤيا در بخشي از کتاب «مناهج الرسول» که مجموعه گفتار‌هاي مدعي دروغين، عليرضا بابايي آريا «ملقب به منصور هاشمي» مي‌باشد، چنين آمده است: پس سخن به اين مرد يعني احمد الحسن - کشيد؛ من عرض کردم: فدايت شوم، من با پيروان او گفتگو کردم، پس آنها را از احمق‌ترين مردم يافتم! آنها بر مردم به خواب‌هايي احتجاج مي‌کنند و چون با آنها درباره آن سخن گفته مي‌شود مي‌گويند: روايتي رسيده که شيطان به چهره پيامبر و خاندانش متمثل نمي‌شود! آن جناب فرمود: مگر آنها چهره پيامبر و خاندانش را مي‌شناسند؟! عرض کردم: نه! فرمود: پس براي آنها در اين روايت حجتي نيست، حجت در آن تنها براي کساني است که چهره پيامبر و خاندانش را مي‌شناسند -يعني اصحاب آنها!  📒هاشمي، منصور، مناهج الرسول صلي الله عليه و آله و سلم، ص 213 و 214. 👈همانطور که ملاحظه مي‌فرماييد، منصور هاشمي ابتدا ضمن حمله و هجمه عليه احمد بصري (مدعي دروغين - ملقب به احمد الحسن) که خواب و رؤيا را يکي از راه‌هاي جذب و گمراه ساختن مردم قرار داده، در مورد فردي که با ديدن پيامبر (صلي الله عليه و آله) در خواب دنباله روي احمد بصري (مدعي دروغين) شده به تکذيب سخن وي و رد ادعايش پرداخته است و به اقرار و اعتراف منصور هاشمي اين تنها اصحاب معصومين عليهم السلام هستند که وقتي ايشان را در خواب ببينند مي‌توانند ادعا کنند معصومين را ديده‌اند چون ايشان چهره معصومين را قبلا ديده‌اند و آن‌ها را مي‌شناسند. 🔖اما جالب است که در ادامه وقتي پاي مدح و ستايش خود وي به ميان مي‌آيد به سرعت همه چيز را فراموش مي‌کند: مردي گفت: فدايت شوم، من درباره تو خوابي ديدم که به همراه آن آيتي بينه بود، آيا اجازه مي‌دهيد که آن را نقل کنم؟ فرمود: آري، گفت: من پيش از آن که تو را بشناسم پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم را در خواب ديدم، پس به من فرمود: همانا مهدي در سرزمين شما ساکن است در حالي که شما از او غافل هستيد! عرض کردم: او کجاست؟! فرمود: برو به فلان شهر و فلان خيابان و فلان خانه! پس من به آنجا آمدم و ديدم که خانه توست! منصور فرمود: سپاس مي‌گزارم خداوندي را که من را از مهدي‌ها (يعني هدايت يافتگان) قرار داد و از گمراهان و گمراه کنندگان قرار نداد! 📖هاشمي، منصور، مناهج الرسول صلي الله عليه و آله و سلم، ص 213 و 215. 👈همانطور که ملاحظه مي‌فرماييد، منصور هاشمي در مقابل ديدن پيامبر صلي الله و عليه و آله در خواب از سوي يکي از طرفداران خود، نه تنها بر او اشکال وارد نمي‌کند که «مگر چهره پيامبر و خاندانش را مي‌شناسي؟!» يا مثلا «مگر از اصحاب ايشان بوده‌اي که پيامبر را بشناسي؟!» بلکه ضمن قبول اصل اين خواب و رؤياى ادعايي، آن را نوعي مدح و ستايش براي خود قرار داده و خداوند را نيز براي آن شکر و سپاس مي‌گويد. ❌چنين تناقضات و ادعاهاي عجيب و خلاف واقع و معيار‌هاي دوگانه‌اي يکي از نشانه‌هاي اصلي شناخت مدعيان دروغين است. @rezvan_marefat
جهت ثبت سفارش کتاب "محاضرات فی الهیات آیت الله سبحانی" با تخفیف ویژه به @S_Alavi110 پیام دهید. 👈استاد طوسی فرمودن نیازی به تهیه کتاب نیست. تدریس استاد فراتر از کتابِ، حتی اگر اصل کتاب یا ترجمه کتاب تهیه فرمودید در کنارش باید جزوه بنویسید. ✍پیشنهاد میشه اساتید حوزه، دانشگاه و طلاب اصل کتاب که عربی ست و چهارجلد؛ تهیه کنند و مابقی دوستان، ترجمه تلخیص کتاب. 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرایی جذابیت اندیشه وهابیت برای گروهی از مسلمانان 🔸حجت‌الاسلام روح‌الله حیاتی مقدم (پژوهشگر حوزه جریان‌های تکفیری): 🔹 امروز فکر و اندیشه وهابیت در مدارس سعودی است و تفنگ آن، در دست داعش 🔹 نخستین منتقد محمد بن عبدالوهاب، برادرش سلیمان بود. 🔹 فرقه‌های باطل، خلاف اسلام حرف نمی‌زنند ولی بهترین مولفه‌های دین را تحریف می‌کنند و این، علت جذابیت آنهاست. @rezvan_marefat
♨️ شبهه: صدیقه لقب عایشه است، نه لقب فاطمه زهرا(علیها السلام)! پاسخ: ما فعلاً درباره لقب دختر گرامى پیامبر سخن نمى گوییم زیرا قطعاً او صدیقه طاهره است و پیشواى ششم حضرت امام صادق(علیه السلام) او را صدیقه مى خواند. (۱) اما این که صدیقه لقب عایشه باشد، دلیلى بر آن نیست. ⚠️چگونه مى توان او را صدیقه خواند با این که قرآن درباره او و حفصه مى فرماید: ( إن تتوبا إلى الله فقد صغت قلوبکما وإن تظاهرا علیه فانّ الله مولاه وجبرئیل وصالح المؤمنین والملائکة بعد ذلک ظهیراً ). (۲) «اگر از کار خود توبه کنید به نفع شماست، زیرا دلهایتان از حق منحرف شده و اگر بر ضد او دست به دست هم دهید، کارى از پیش نخواهید برد، زیرا خداوند، یاور اوست و جبرئیل و مؤمنان نیکوکار و فرشتگان نیز در پى آنان از او پشتیبانى مى کنند». 🚫 آیا کسى که این نوع، مورد خطاب باشد، مى توان گفت: او صدیقه است؟ این آیه به اتفاق مفسران اهل سنت در مورد عایشه و حفصه وارد شده است. 📙در صحیح بخارى از ابن عباس نقل شده است که مى گوید: از عمر پرسیدم: آیا دو نفر از همسران پیامبر(صلى الله علیه وآله) که بر ضد او دست به دست هم داده بودند، چه کسانى بودند؟ عمر گفت: حفصه و عایشه بودند، سپس افزود: به خدا سوگند ما در عصر جاهلیت براى زنان چیزى قائل نبودیم تا این که خداوند آیاتى را درباره آنان نازل کرد و حقوقى براى آنان قرار داد(و آنها جسور شدند). (۳) 📚منابع: [۱] . کافى، ج۱، باب مولد الزهراء، حدیث ۴. [۲] . تحریم، آیه ۴. [۳] . صحیح بخارى، ج۶، ص ۱۹۵، ذیل سوره تحریم. 🌱 @rezvan_marefat
روحیه اخباری‌گری انجمن حجتیه موجب شده‌است که این جریان نسبت به شعائر مذهبی تشیع، نگاهی تند و افراطی داشته‌ باشد و در گفتمان آن، تقابل مذهبی شیعه و‌ سنی بسیار پررنگ باشد
💢 روحیه اخباری‌گری انجمن حجتیه موجب شده‌است که این جریان نسبت به شعائر مذهبی تشیع، نگاهی تند و افراطی داشته‌ باشد و در گفتمان آن، تقابل مذهبی شیعه و‌ سنی بسیار پررنگ باشد. آن‌گونه که حتی گاهی بعضی از منبری‌های معروف انجمن به عنوان وحدت اسلامی حمله می‌کنند و ترویج وحدت اسلامی را موجب تضعیف تشیع می‌دانند. 🔻البته شخص مؤسس انجمن، شیخ محمود حلبی از عنوان وحدت دفاع می‌کرد و از احترام به اهل سنت سخن می‌گفت، اما در روش تبلیغ مذهبی وی نیز نقد اندیشه‌های اهل‌سنت و تقابل فکری با آن‌ها پررنگ بود. در واقع، نگاه شیخ محمود حلبی به وحدت اسلامی، بیشتر سیاسی بود و او اعتقادی به پیگیری اشتراکات دینی با اهل‌سنت نداشت. ✔️به همین خاطر است که وقتی از وحدت اسلامی سخن می‌گوید نیز به تمسخر اعتقادات اهل‌سنت می‌پردازد. مثلا در یکی از سخنرانی‌های وی که در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۵۵ در مسجد عزیزالله تهران بیان شده، می‌گوید: « ما برادران سنت و جماعت خودمان را دوست داریم و با مخالفان آن‌ها به شدت مخالفیم. این به جای خودش، برادران ما هستند، نه برادر مادری، ما از مادر جدا هستیم، مادر آن‌ها عایشه است، اما والده مقامی ما حضرت خدیجه است، دایی آن‌ها معاویه است، دایی مقامی ما محمدبن ابی‌بکر است.» 🔲بر اساس این رویکرد مذهبی، متأثرین از انجمن حجتیه در دهه‌های ۷۰ و ۸۰، حرکت جدیدی را در تبلیغ اندیشه‌های مذهبی آغاز کردند که بیش از همه به وحدت شیعه و‌ سنی آسیب می‌زد. 🔻آن‌ها در دفاع از امامت امیرالمومنین( ع)، روش مخاصمه با اهل‌سنت را پیش‌گرفته و بر انتشار مطاعن خلفای اهل‌سنت و لعن و توهین به آن‌ها تأکید کردند. در این مسیر، انجمن حجتیه با سبکی خاص به پررنگ کردن عزاداری فاطمیه پرداخت.‼️ ⚠️نکته دیگر اینکه، برخلاف شیخ محمود حلبی که با احترام از اهل‌سنت سخن می‌گفت و از تعبیر وحدت اسلامی در منبرهای خود زیاد استفاده می‌کرد، سخنرانان کنونی منتسب به انجمن حجتیه، نه‌تنها از به‌ کار بردن جایگاه مثبت برای تعبیر وحدت اسلامی ابا می‌ورزند، بلکه درصدد تخریب و ایجاد معنای منفی برای آن هستند و به شبهه‌پراکنی در قبال آن می‌پردازند. 🔰حاصل آنکه، در ابتدای انقلاب، چالش بزرگ انجمن حجتیه، موضوع نگاه این جریان به انتظار امام زمان( عج) و به تبع آن، نگرش آن‌ها به حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه بود اما در زمان کنونی، منازعه آن‌ها با ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی، به تفاوت نگاهشان به بعضی رفتارهای مذهبی کشیده شده، خصوصاً اینکه تقابل روش مذهبی آن‌ها با گفتمان وحدت اسلامی، بیشتر شده‌است. 🚫افزون بر این، نگاه جمهوری اسلامی به بعضی مسائل فقهی همچون موسیقی، شطرنج و عزاداری‌هایی مانند قمه‌زنی، برای بعضی از آن‌ها به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و این مسائل نیز بر مخاصمه ایشان با ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی، شدت بخشیده‌است. @rezvan_marefat
613-fa-ahle-bayt.pdf
2.2M
📒 اهل بیت از دیدگاه اهل سنت به قلم: علی اصغر رضوانی 🌱 @rezvan_marefat
⭕️ سلسله شبهات وهابیت علیه تشیع ♨️ شبهه: یکی از مأموران اراشادی وهابی به زائری ایرانی می‌گفت ابوبکر نزدیک‌ترین فرد به پیامبر بوده است و على چندان جایگاهی در نزد پیامبر نداشته است؛ چون در سفر پیامبر از مکه به مدینه و در جنگ تبوک همراه پیامبر نبوده است و این سخن‌ها که علی نزدیک‌ترین فرد به پیامبر بوده است ساخته آخوندهای ایرانی است! پاسخ: در این شبهه دو مطلب است: ۱. وصایت و جانشینى على(علیه السلام) براى پیامبر(صلى الله علیه وآله) ۲. نبودن على(علیه السلام) همراه پیامبر در دو واقعه 🔰درباره شبهه نخست، یادآور مى شویم که: ۱. یکى از القاب امیرمؤمنان على(علیه السلام) «وصى» است. و از همان روز نخست صحابه و تابعان، على(علیه السلام) را به عنوان وصى معرفى کرده اند. [۱] که به نقل دو نفر در میان متجاوز از ده نفر از سرایندگان صحابى و تابعى بسنده مى کنیم: ۱. ابوالهیثم بن التیهان صحابى بدرى مى گوید: إنّ الوصی إمامنا وولیّنا * برح الخفاء وباحت الأسرار ۲. عبد الله بن ابى سفیان بن الحارث بن عبد المطلب مى گوید: وصیّ النبی المصطفى وابن عمه * فمن ذا یدانیه ومن ذا یقاربه از روزى که پیامبر(صلى الله علیه وآله) نبوّت خود را اعلام کرده، وصایت على را نیز بیان کرده است. مفسران در تفسیر( وَأنذر عشیرتک الأقربین ) مى نویسند: پس از نزول این آیه، پیامبر(صلى الله علیه وآله) بنى هاشم را دعوت کرد تا دعوت او را بپذیرند و فرمود: نخستین کس از شما که به من ایمان بیاورد وصى من است و در آن مجلس، على(علیه السلام) برنده این جایزه شد. پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: بدانید على(علیه السلام) برادر و وصى و خلیفه من در میان شماست. 💠 این سرگذشت را طبرى در تاریخ جلد دوم، ص ۲۱۶ و در تفسیر، ج۱۹، ص ۷۴ و ابن اثیر در کامل، ج۲، ص ۲۴ و حلبى در سیره، ج1، ص ۳۲۱، آورده اند و در شرح شفاى قاضى عیاض، ج۳، ص ۳۷، نیز آمده است. [۲] ۳. پیامبر(صلى الله علیه وآله) در جنگ تبوک، پیش از رفتن، درباره على(علیه السلام) گفت: «أما ترضى أن تکون منّى بمنزلة هارون من موسى إلاّ أنّه لا نبىّ بعدى». (۳) «آیا خشنود نیستى که جایگاه تو در نزد من به‌سان جایگاه هارون نزد موسى باشد، جز این که تو پیامبر نیستى». یعنى تمام مقاماتى که هارون داشت، تو نیز دارى. 🔻مقامات هارون در قرآن وارد شده است: ( واجعل لى وزیراً من أهلى* هارون أخى* أُشدد به أزرى* وأشرکه فى أمرى ). [۴] «براى من یاورى از خانواده ام قرار بده، برادرم هارون، مرا با او تقویت کن و او را نیز در پیامبرى من شریک ساز». 🔺در جاى دیگر مى فرماید: ( ولقد آتینا موسى الکتاب وجعلنا معه أخاه هارون وزیراً ). [۵] «ما به موسى کتاب دادیم و برادرش هارون را یاور او ساختیم». 🔳 شما قضاوت کنید، کدام یک از دو نفر به پیامبر(صلى الله علیه وآله) نزدیکتر بود. آیا آن کس که فقط در غار حراء همراه بود یا آن که تمام مقامات هارون را جز نبوت دار است؟! ۴. احمد بن حنبل و ترمذى و دیگران نقل مى کنند که پیامبر(صلى الله علیه وآله) به على(علیه السلام) فرمود: «انّ علیاً منّى وأنا منه وهو ولىّ کلّ مؤمن من بعدى». (۶) از این گذشته حدیث غدیر، روشنترین گواه بر وصایت اوست که در این مورد در گذشته سخن گفتیم. @rezvan_marefat
و اما غیبت على (علیه السلام) در دو سفر پیامبر گرامى(صلى الله علیه وآله) ۲۷غزوه و ۵۵ سریّه داشت. و امیرمؤمنان در ۲۶غزوه همراه پیامبر بوده و امّا در جنگ تبوک، شرکت نکرد به خاطر یک امر مهم بود و آن این که على را جانشین خویش در مدینه کرد، زیرا زمینه براى شورش منافقان فراهم بود و مقصد پیامبر بسیار دور و در حدود ۶۰۰کیلومترى مدینه قرار داشت. 👈 پیامبر(صلى الله علیه وآله) براى حفظ جان زنان و مردان مسلمان مدینه که توانایى شرکت در جهاد را نداشتند، به على(علیه السلام) دستور داد که در مدینه بماند و با هشیارى کامل، مراقب حرکات منافقان باشد. 🔰براى همین، رسول خدا را در جنگ تبوک، همراهى نکرد. اتفاقاً امیرمؤمنان شایعه شایعه سازان را به سمع پیامبر رساند که مى گویند به عنوان بى مهرى مرا همراه نساخته اید. پیامبر در پاسخ فرمود: «أما ترضى أن تکون منّى بمنزلة هارون من موسى؟!». ☑️و امّا در سفر حجة الوداع، پیامبر(صلى الله علیه وآله) پیش از آن، على را براى هدایت و ارشاد و قضاوت مردم یمن، اعزام کرده بود و امتثال امر پیامبر، بالاتر از حضور در نزد رسول خداست ولى آغاز ماه ذى حجه، در مکه به پیامبر پیوست و در بازگشت در جحفه، مدال فضیلت به نام حدیث غدیر نصیب او گشت. 🔳در پایان، یادآور مى شویم که این مأموران ارشادى تهى از دانش و بینش هستند و برگى از تاریخ نخوانده اند و همه حقایق مسلم را منکر مى شوند و به آخوندهاى شیعه نسبت مى دهند‼️ ⚠️گویى احمد بن حنبل یک آخوند شیعه است که مى گوید پیامبر فرمود: «أنت ولىّ کلّ مؤمن بعدى» یا بخارى، آخوند شیعى است که حدیث تشبیه على به هارون برادر موسى را نقل مى کند؟‼️ گویا نویسندگان دیگر سنن و کتاب هاى حدیث، همگى آخوندهاى شیعه هستند که حدیث غدیر را نقل کردند.⁉️ ( ما لکم کیف تحکمون ). 📕منابع: [۱] . شرح نهج البلاغه، ج۱، ص ۱۴۳ـ ۱۵۰. [۲] . مشروح این سرگذشت در کتاب « فروغ ولایت » ، ص ۳۷ـ ۴۴ آمده است. [۳] . مسند احمد، ج۱، ص ۱۷۳ و ۱۷۵; صحیح بخارى، ج۴، ص ۲۰۸; سنن ترمذى، ج۵، ص ۳۰۲; فضائل الصحابه، نسائى، ص ۱۳; مستدرک حاکم، ج۲، ص ۳۳۷. [۴] . طه/۲۹ـ ۳۲. [۵] . فرقان/ ۳۹. [۶] . مسند احمد، ج۴، ص ۴۲۸; سنن ترمذى، ج۵، ص ۶۳۲; مسند ابى داود، ص ۳۶۰; خصائص نسائى، ص ۶۴. @rezvan_marefat
📣برگزاری نشست تخصصی 🔺ظرفیت های تمدن ساز در فقه سیاسی اهل سنت 💥با ارائه: 📝 حجت‌الاسلام‌ دکتر احمد رهدار. عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه‌السلام) 🖌دبیر علمی: دکتر احمد کوثری. مدیر گروه علمی امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم (علیه‌السلام) 📆زمان: سه شنبه ۱۳ دیماه ۱۴۰۱ ⏰ساعت ۱۵ 🕌قم، پژوهشکده باقرالعلوم (علیه‌السلام) 📲لینک ورود به جلسه👇 http://rbo.ir/t-webinar 🔴همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب. 🌱 @rezvan_marefat