eitaa logo
تشکل دانش‌آموزی رضوان کاشان
962 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
576 ویدیو
31 فایل
اینجا #مدرسه_رضوان اینجا پاتوق نوجوانانی هست که خود را برای ظهور منجی عالم مهیا میکنند. #پسرانه وابسته به: ♦️مجموعه فرهنگی♦️ محبان ابوالفضل کاشان راههای ارتباط با ما: 👇👇👇👇👇 3000700240 ارتباط با ادمین: 👇👇👇👇👇 @Amir_80b @Rezvan_stu_1
مشاهده در ایتا
دانلود
تشکل دانش‌آموزی رضوان کاشان
به نظر شما چه کسی بهترین جایگزین برای پیامبر هست؟؟ کسی که از کودکی در دامان پر مهر پیامبر بزرگ شده
خب از اونجایی که همه قبول میکنیم که نفر اول بهترین برای جانشین شدن هست و میدونیم اون نفر آقا امیرالمؤمنین علی (ع) هست حالا ما قبول کردیم..!! چطوری به دیگران بقبولانیم؟؟؟ ادامه مطلب رو پیگیر باشید متوجه میشید😉
خب از اونجایی که ما خدا و پیامبر رو در روز های قبل گفتیم و دربارشون بحث کردیم و در نهایت پذیرفتیم باید در کنار این دو قرآن رو هم بپذیریم چرا که قرآن آیاتی از جانب خداوند به پیامبر هست که برای ما فرستاده شده
تشکل دانش‌آموزی رضوان کاشان
#دلایل_قرآنی خب از اونجایی که ما خدا و پیامبر رو در روز های قبل گفتیم و دربارشون بحث کردیم و در نهای
۱_آیه ولایت خداوند متعال خطاب به مؤمنان فرموده است: «إِنّما وَلِیکمُ اللّه وَرَسُولهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلوة وَیؤْتُونَ الزَّکوة وَهُمْ راکعُون» (مائده:۵۵)؛ جز این نیست که ولى و صاحب اختیار شما خداوند و رسول او و مؤمنانى اند که نماز گزارده و در حال رکوع زکات (صدقه) مى دهند. مطابق روایات، این آیه در شأن حضرت على (علیه السلام) نازل شده است، هنگامى که در نماز و در حال رکوع انگشتر خود را به بینوایى داد که از مردم درخواست کمک مى کرد و کسى به او اعتنا نکرد. کلمه «ولى» اگر چه کاربردهاى متفاوتى مانند پدر، هم پیمان، یاور و دوست دارد، ولى جامع آنها «الاولى بالشىء» است؛ یعنى ولى هر فرد، کسى است که با او نسبت ویژه اى دارد و در آن نسبت بر دیگران مقدم و سزاوارتر است
۲_آیه إکمال دین «اَلْیوم أَکمَلْتُ لَکمْ دِینَکمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتى وَرَضیتُ لَکمُ الإِسْلام دِیناً» (مائده:۳)؛ امروز دین شما را کامل کردم، نعمت خود را بر شما به اتمام رساندم و از اسلام به عنوان دین براى شما راضى شدم. مطابق روایات شأن نزول، این آیه در روز غدیر خم و در ارتباط با نصب على (علیه السلام) توسط پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) به ولایت و رهبرى مسلمانان نازل شده است. هنگامى که جبرئیل این آیه را بر پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) فرو خواند، پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: اللّه اکبر على إکمال الدین، و إتمام النعمة و رضى الرب برسالتى و بولایة على من بعدى؛ او با گفتن این جمله خشنودى خود و نیز سپاس خود از خداوند را اعلان کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تشکل دانش‌آموزی رضوان کاشان
#ادامه_فردا_صبح
سلام و وقت بخیر عزیزان دل☺️🌸 امروز به ادامه مطالب میپردازیم امیدوارم که مثمر ثمر واقع بشه ان شاءالله...🌸🌸
۳_ آیه «وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسئُولُون» در روایاتى که از طریق شیعه و اهل سنت در تفسیر آیه «وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسئُولُون» (صافات:۲۴) نقل شده است، آنچه افراد در قیامت از آن سؤال مى شوند، ولایت على بن ابی طالب (علیه السلام) است. ابن اسحاق، اعمش، شعبى، ابواسحاق سبیعى، ابن جریر طبرى، حسین بن حکم حبرى، ابونعیم اصفهانى، حاکم حسکانى، ابن شاهین بغدادى، ابن مردویه اصفهانى، خطیب خوارزمى، سبط ابن جوزى، ابوعبداللّه گنجى، جمال الدین زرندى، نورالدین سمهودى، شهاب الدین خفاجى، شهاب الدین آلوسى و قندوزى حنفى از جمله عالمان برجسته اهل سنت اند که نزول آیه بالا را درباره ولایت على (علیه السلام) نقل کرده اند. در برخى از نقل ها ولایت اهل بیت نیز روایت شده است
مهمترین روایاتی که بر امامت و خلافت حضرت على علیه السلام دلالت دارند عبارتند از: ۱_حدیث غدیر بیش از یکصد صحابی روایت کرده اند که پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) در سفر حجة الوداع، پس از انجام مناسک حج و هنگام بازگشت از مکه به مدینه، در سرزمین جحفه و در کنار غدیر خم، حاجیان را که حدود یکصدهزار نفر بودند، متوقف ساخت و با این که هوا به شدت گرم و سوزان بود نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کرد، آن گاه براى آنان سخنرانى کرد، و پس از توجه دادن مردم به توحید، نبوت و معاد و یادآورى این که او به زودى از دنیا خواهد رفت، و پس از گرفتن اقرار از آنان که او از جانب خداوند بر مسلمانان ولایت دارد و زمام(اختیار) امور دینى و دنیوى آنان به دست اوست، دست على (علیه السلام) را که در کنار او ایستاده بود بلند کرد و فرمود: «من کنت مولاه فهذا على مولاه»؛ هر کس من مولاى او هستم این على مولاى اوست
۲_حدیث منزلت پیامبر گرامى (صلى الله علیه وآله وسلم) در موارد مختلف، که یکى از آنها در جریان سپردن امور مدینه به على (علیه السلام) در مدتى که رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) سپاه اسلام را در غزوه(جنگ) تبوک فرماندهى مى کرد، بود، نسبت على (علیه السلام) به خود را به نسبت هارون به موسى (علیهما السلام) تشبیه کرده است. با این تفاوت که هارون پیامبر بود، ولى چون پیامبرى با رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) پایان پذیرفته است، على (علیه السلام) پیامبر نخواهد بود: «أنت منّى بمنزلة هارون من موسى إلاّ أنّه لا نبىّ بعدى». حدیث منزلت در منابع روایى شیعه به صورت متواتر(بسیار زیاد نقل شدن) نقل شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆👆 (دلایل که عقل میپذیرد) ۱_عصمت(پاک بودن و از گناه دور بودن) امام على (علیه السلام) یکى از دلایل شیعه بر امامت حضرت على (علیه السلام) این است که امام باید معصوم(پاک و بدون گناه) باشد. کسانى که غیر از على (علیه السلام) ـ مدعى امامت بودند یا دیگران مدعى امامت آنان بودند (ابوبکر وعمر و عثمان و عباس و سعد بن عباده) معصوم نبودند زیرا قبل از اسلام، بت پرست و مشرک بودند، و پس از اسلام آوردن نیز کسى مدعى این که از مقام عصمت علمى و عملى برخوردار باشند، نبوده است. بنابراین، در میان اصحاب پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم)، غیر از على (علیه السلام) کسى از ویژگى عصمت برخوردار نبوده است. بر این اساس امامت او اثبات مى گردد.