eitaa logo
Reza Lakzaei
73 دنبال‌کننده
284 عکس
67 ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حبیب از زبان حبیب؛ قسمت ششم من که بعد از ظهرها برمي‏گشتم روستا، بچه ‏ها را مي‏ديدم، صبح هم بچه ‏ها را که مي‏رفتند که اول وقت در مدرسه باشند، دوباره مي‏ديدم و جريانات را به آنها مي‏گفتم. بعد يک کار ديگري کرديم. کليد مدرسه دست خودشان بود و تا هشت صبح در مدرسه را باز نمي‏کردند. بچه ‏ها مي‏ آمدند و پشت در مي‏ماندند. روبه ‏روي مدرسه يک ميدان بود، ما مي‏رفتيم و آنجا مي ‏نشستيم و بچه ‏ها هم از ساعت شش و نيم، هفت کم ‏کم مي ‏آمدند و تقريباً تمام بچه ‏ها دورمان جمع مي‏شدند. ما هم تا ساعت هشت با بچه ‏ها صحبت مي‏کرديم و بچه‏ ها را در جريان ريز قضايا قرار مي‏داديم، بعد که ساعت هشت مي‏شد و آنها در مدرسه را باز مي‏کردند بچه ‏ها مي‏رفتند مدرسه و سر کلاس، ما هم مي‏رفتيم شهر، آموزش و پرورش. در اين بين، خبر به «حاج ملا حسين» که از بزرگان روستا بود رسيده بود. او يک بار من را ديد و گفت شما اصلاً کوتاه نياييد و من هم از شما حمايت مي‏کنم. يک تعداد ديگري از بزرگان روستا هم به همين شکل من را ديدند و گفتند شما کار خوبي کرده ‏ايد، اينها آدم‏هاي درستي نيستند؛ لذا ما هم از شما حمايت مي‏کنيم. به اين ترتيب همه فهميدند و بزرگان روستا هم گفتند ما از شما حمايت مي‏کنيم. از اينجا هم ما دلگرم ‏شديم. ما دوباره رفتيم و مذاکره کرديم. گفتند بالاخره همان طور که رفقايتان تعهد داده ‏اند و رفته ‏اند سر کلاس، شما هم تعهد بدهيد و برويد سر کلاستان. ما هم چون نامه نداشتيم مدرسه راه نمي‏دادند. در اين مذاکره گفتيم اگر به ما نامه مي‏دهي که برويم کلاس، بده! اگر هم نامه نمي‏دهي ما هم ديگر نمي‏ آييم و مدرسه هم نمي‏رويم. بعد که ديد فايده‏ اي ندارد و معلم‏ها هم آمدند و صحبت کردند و فشار آوردند، برايمان نامه نوشت که فلاني و فلاني به اخلال متهم شده بودند اما اخلال‏گري برايشان ثابت نشد لذا جهت ادامه تحصيل معرفي مي‏شوند. بعد آن دو دوستم را بيرون از دفترش فرستاد و به من گفت: «تو تا پايان سال اعتراض نکن و چيزي نگو. من سال تحصيلي که تمام شد هم معاون و هم رئيس مدرسه شما را عوض مي‏کنم». گفتم باشد. با هم رفتيم مدرسه و مشغول تحصيل شديم. ما هم سوم راهنمايي بوديم و سال بعد هم از آنجا مي‏رفتيم لذا برايم مهم نبود که مدير و معاون را واقعاً عوض مي‏کند يا نه. اما سر تعهد ندادن مقاومت کرديم. شهرباني هم که ما را فرستاد مقاومت کرديم. فقط يک روز بهانه ‏گيري کردند، همين معاون مدرسه با يکي از معلم‏ها ساخته بود. معلم مقداري درس داد و بين مطلب زنگ خورد. بعد گفت فردا دوباره اين قسمت را درس مي‏دهم. روز بعد که آمديم معلم گفت بچه‏ هايي که درس را بلد هستند بيايند بيرون. ما چند نفر که درسمان خوب بود آمديم بيرون و رو به بچه ‏ها و پشت به تخته سياه ايستاديم. معلم شروع کرد به درس پرسيدن. ما ديديم از جايي مي‏پرسد که جلسه قبل گفته بود اينجا را دوباره درس مي‏دهم، خوب ما هم آنجا را نخوانده بوديم. ما گفتيم که شما جلسه قبل گفته ‏ايد که اينجا را دوباره درس مي‏دهم لذا ما هم اين قسمت را نخوانده ‏ايم. حالا نمي‏دانم که اين کارشان برنامه‏ ريزي شده بود براي تلافي يا جهت ديگري داشت؛ اما ما گفتيم شما گفته‏ ايد اينجا را دوباره درس مي‏دهيد. ديروز هم درس تمام نشد، ما هم اينجا را ياد نگرفته‏ ايم. جواب داد که نه! من بايد تکليفم را با شما روشن کنم که گفته ‏ايد درس را ياد داريم اما الان مي‏گوييد بلد نيستيم و درس نخوانده‏ ايم. ما را فرستاد دفتر. دفتر که فرستاد معاون از ما پرسيد شما چرا درس نخوانده ‏ايد؟ ما گفتيم، معلم جلسه قبل گفته من دوباره اين درس را توضيح مي‏دهم، ما همه کتاب را از اول تا همين‏جايي که درس داده بلديم اما همين قسمت را تمرين نکرده ‏ايم و نخوانده ‏ايم. گفت به به! شما همه دست به يکي کرده‏ ايد که معلم را خراب کنيد، کساني هم که همراهم بودند دانش آموزان زرنگ کلاس بودند. گفت بله، شما درس نخوانده ‏ايد و حرفتان را هم يکي کرده‏ ايد که معلم درس نداده. بعد ديدم معاون مدرسه يک شيلنگي را که از قبل آماده کرده بود، برداشت و شروع به زدن بچه ‏ها کرد. نفري دو تا شيلنگ مي‏زد. يکي دست راست، يکي هم دست چپ. ما چون درسمان خوب بود، تا حالا کتک نخورده بوديم. معاون دو تا شيلنگ به من زد که بر اثر شدت ضربه، دستم کبود و سياه شد. من تحمل نکردم و گفتم اين کتک‏ها ناحق بود؛ خدا تقاصم را از شما بگيرد. دوباره گفت دستت را بگير. بعد دو تا شيلنگ ديگر هم با بي‏رحمي زد. دست‏هايم تا چند روز متورم بود و اصلاً نمي‏توانستم با دستم کاري انجام بدهم. شيلنگ را هم خيلي محکم زد، خيلي. حرفي هم که گفتم حسابي عصباني‏ اش کرد و بعد هم دو تا شيلنگ اضافه زد.
پيامبر اسلام (ص): «يا أيُّهَا النّاسُ هذا الحُسَينُ بنُ عَلِىِّ ... فَوَ الَّذي نَفسِى بِيَدِهِ إِنَّهُ لَفي الجَنَّةِ و مُحِبِّهِ فِي الجَنَّةِ و مُحِبِّي مُحِبِّيهِ في الجَنَّةِ ؛ [ الأمالى، صدوق، ص 355 ] اى مردم! اين حسين، فرزند على است... سوگند به آن كه جانم در دست اوست، او و دوستدارانش و دوستداران دوستدارانش در بهشت‌اند». میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار مبارک.💐
هدایت شده از نجف لک زایی
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 کلام نورانی «حضرت امام» رضوان‌الله علیه * مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا ...
هدایت شده از فکرت
💠 دومین نشست نخبگانی فکرت درحال برگزاری است: ☑️ مردم‌سالاری دینی؛ از ایده تا اجرا در گفت‌وگو با چند تن از پژوهشگران علوم سیاسی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از فکرت
. ✅ 💠 دومین نشست نخبگانی فکرت با موضوع مردم‌سالاری دینی؛ از ایده تا اجرا برگزار شد: 🔹اهم سخنان حجت الاسلام رضا لک‌زایی در این نشست نخبگانی ✔️آیا ما در قرآن می‌توانیم آیه یا آیاتی را بیابیم که از آنها مردم سالاری دینی را استنباط کنیم؟ دو پاسخ وجود دارد پاسخ اول این است که مفاهیمی که تازه متولد شده‌اند و خواستگاه آن غرب است مانند امنیت، مشارکت سیاسی و قدرت اینها اساساً ربطی به جامعه مسلمین ندارد و نسبتی هم با قرآن پیدا نمی‌کنند. ✔️پاسخ دیگر این است که آیه «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي» اشاره دارد به اینکه هر نظریه و مسأله‌ای که به موضوع هدایت ما ربط دارد حتماً باید در قرآن و دین درباره آن مستندی و مدرکی پیدا کرد و الا تمام بودن دین زیر سؤال می‌رود. ✔️برای مردم سالاری دینی می‌توان به این آیات اشاره کرد؛ آیه اول آیه 159 سوره مبارکه آل‌عمران «وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْر» مراد از امر هم هر امری است. آیه دیگر آیه 38 سوره مبارکه شورا است «وَ أَمْرُهُمْ شُوری بَیْنَهُم» که می‌فرماید در امر مردم و ناس با آنها مشورت کن نه امرالله ✔️آیه سومی هم هست که با آنها وجه افتراق مبنایی ما با نظام لیبرال غرب مشخص می‌شود آیه 124 سوره مبارکه انعام «اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسَالَتَه» یعنی خداوند متعال است که می‌داند رسالت در کجا قرار دهد و مردم نمی‌دانند. ✔️متأسفانه ما در حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی اصلاً رویکرد قرآنی نداریم مثلاً قرآن کریم سوره مبارکه نوح آیات 10 تا 12 می‌فرماید: «ٱستَغفِرُواْ ربکم إِنَّهُۥ كَانَ غَفَّارٗا يُرسِلِ ٱلسَّمَآءَ عَلَيكُم مِّدرَارٗا وَ يُمدِدكُم بِأَموَٰلٖ و بنین و یجعل لَّكُم جَنَّـٰتٖ و یجعلل لَّكُم أَنهَٰرٗا» که با استغفار جمعی و اکثر مردم با همدیگر مشکل نزول باران و مشکلات اقتصادی و مشکلات کمبود جمعیتی حل می‌شود. ✔️تعریف انسان در قرآن این‌گونه است که می‌فرماید «الرَّحْمَنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ خَلَقَ الْإِنْسَانَ» در صورتی که به‌صورت منطقی باید می‌فرمود خلق الانسان بعد علّم القرآن؛ می‌خواهد بگوید انسان کسی است که عقلانیتش مبتنی بر وحی باشد والا انسان نیست. ✔️خود غربی‌ها هم نگاهشان به انسان، نگاه انسانی نیست و انسان را حیوان می‌دانند؛ راسل از اولین متفکران غربی انسان را با حیوانات مقایسه می‌کند و می‌گوید باید مانند خوک‌ها آنها را با زور رهبری کرد یا مانند الاغ با تبلیغات او را به جایی که می‌خواهیم ببریم یا مانند حیوانات سیرک آنها را با نظام آموزش وپرورش آنگونه تربیت کنیم که می‌خواهیم و یا مانند گله گوسفندان آنها را از مسیری عبور دهیم. ✔️چکیده نگاه غرب به انسان را می‌توان در اندیشه وبر دید که می‌گوید؛ تحمیل اراده الف بر ب علی‌رغم مقاومت ب. در حالی که اسلام می‌گوید دیکتاتور مسلمان نیست. ✔️قدرت در قرآن این‌گونه تعریف شده‌است، «إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ» (سوره مبارکه یس آیه 82)؛ هرچه فاصله بین اراده و اقدام کمتر باشد قدرت بیشتر است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از فکرت
🔸 ا ☑️ حقیقت نگاه متفکران غربی به انسان ✔️«راسل» به عنوان پیشگاه متفکران غرب انسان‌ها را به مثابه حیوانات گوناگونی می‌داند که با رسانه و آموزش و زور و اغفال باید مدیریت شوند. ✔️ «وبر» هم رسما طرفدار دیکتاتوری بر انسان‌هاست. ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از فکرت
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 ا 💠 دومین نشست نخبگانی فکرت ☑️ مردم‌سالاری دینی؛ از ایده تا اجرا 🔻در گفت‌وگو با چند تن از پژوهشگران علوم سیاسی 👤به میزبانی: علیرضا محمدلو، پژوهشگر علوم اجتماعی 📍فایل صوتی و گزارش تصویری سخنان نخبگان این نشست به زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔺️ مناسبت‌های جدید به تقویم اضافه شد 🔹️ طبق مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ۸ مرداد روز زنجان، ۱۷ مرداد «روز خبرنگار»، ۱۳ شهریور روز حرکت‌های جهادی و مردمی، ۱۷ دی روز کرمان، ۱ بهمن روز بزرگداشت خاقانی و ۱۴ ربیع‌الاول روز سیستان و بلوچستان به تقویم اضافه می‌شود./فارس @Tabnak
کارآمدی نظام سیاسی و دولت جمهوری اسلامی ایران.pdf
515.9K
فهرست و صفحات مقدماتی کتاب «کارآمدی نظام سیاسی و دولت جمهوری اسلامی ایران» پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
✨ منتشر شد 📚 کتاب «کارآمدی نظام سیاسی و دولت جمهوری اسلامی ایران» اثر مرحوم دکتر علیرضا صدرا در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی منتشر شد. درباره این کتاب آمده است: در هر علمی بدون نظریه ناظر به یک دسته مسائل آن علم، نه می‌توان آن مسائل را شناخت و نه می‌توان راه‌حل‌هایی مناسب برای آن مسائل ارائه داد. در نظام جمهوری اسلامی ایران ضعف کارآمدی مشهود در برخی ساحت‌ها (با وجود پیشرفت‌هایی بس چشمگیر در بسیاری از ساحت‌های گوناگون کشور)، به لحاظ فقدان کلان‌نظریه و خردنظریه‌های کارآمدی مطلوب اسلامی - ایرانی است. پردازش چنان نظریه‌هایی وابسته به شناسایی و تبیین مبانی، مولفه‌ها و شاخص‌ها و ساختار چنان نظریه‌هایی است. در این اثر چارچوب نظری منظومه‌نگری و منظومه‌فهمی عالم و آدم و دین و جامعه، مبانی، مولفه‌ها و شاخص‌های کلی کلان‌نظریه و خردنظریه‌های کارآمدی مطلوب برای نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز ساختار و ویژگی‌های اساسی چنان نظریه‌هایی تبیین شده است. پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷