قسمتی از وصیت امام حسن عسکری علیهالسلام به یارانش
🔸🔸 برای اهل بیت زینت باشید
🔻 شما را به تقوای الهی سفارش میکنم و پرهيزگاری در دينتان و اجتهاد برای خدا و سخن راست گفتن و ادای امانت برای کسی که به شما اعتماد کرده است چه آدم خوبی باشد و چه آدم بدی، سجدههای طولانی داشته و همسايه خوبی باشيد چون محمد صلی الله عليه و آله اين رسالت را آورده است.
🔻 بين عشاير آنان نماز بخوانيد و در تشييع جنازه آنها شرکت کنيد و مريضهای آنان را عيادت و حقوق آنها را ادا کنيد. چون اگر يک نفر از شما در دين خود پرهيزگار و سخنش راست باشد و به امانت خيانت نکند و اخلاقش با مردم خوب باشد میگويند اين مرد شيعه است و اين سخن مرا خوشحال میکند. از خدا بترسيد و برای اهلبيت زينت باشيد و دوستی را براي ما بياوريد و هر زشتی را از ما دور کنيد.
📚[1] الحراني، تحف العقول عن آل الرسول، ص 367، چاپ پنجم [ صفحه 183] .
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
🔸🔸 باروری در سنین بالا با نگاهی به آمارها
🔻 بر اساس دادههای موجود، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۷ هزار و ۵۹۸ نوزاد از مادران گروه سنی ۴۰ تا ۴۴ ساله متولد شدهاند که نسبت به سال ۱۴۰۰ از افزایش ۷ درصدی برخوردار است.
🔻 در گروه سنی ۴۵ تا ۴۹ ساله نیز طی سال گذشته ۳۷۵۶ زن صاحب فرزند شدند که میزان فرزندآوری این گروه نسبت به سال قبل از آن ۱۲ درصد افزایش یافته است.
🔻افزایش میزان فرزندآوری بانوان در گروه سنی بالاتر از ۴۰ سال، یعنی بازتعریف پزشکان از سنین ایمن فرزندآوری، بازنگری در گزارهها و انگارهای نادرست فرهنگی، اصلاح باورِ غلطِ قبح فرزندآوری در سنین بالا، افزایش میل فرزندخواهی و ارزش اجتماعی فرزند و روند اثربخشی گفتمان جمعیت و خانواده در جامعه
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
🔸🔸 جنسیت و دیپلماسی عمومی
درباره مصاحبه همسر رئیس جمهور با رسانه نیوزویک
✍ به قلم دکتر ابوالفضل اقبالی؛ پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده
🔻 نسبت میان ما و غرب قبل از آنکه در قالب منازعات سیاسی و نظامی بروز و ظهور یابد، ریشههای عمیقتر از جنس فلسفه، الهیات و تاریخ دارد. به عبارتی مناقشات سیاسی و دیپلماتیک امروز میان جمهوری اسلامی و آمریکا و اروپا، امتداد عینیِ دو نگاه متفاوت به انسان و حیات اجتماعی اوست. لذا تقلیل چالش ما و غرب به تحریمها و تهدیدها و استراتژی مواجهه با آن، سطحینگری و عدم شناخت صحیح میدان است. ما در سطحی فراتر درگیر یک نزاع تمدنی و تاریخی با غرب هستیم که امروزه سطوح و لایههای مختلفی پیدا کرده است.
🔻 یکی از مهمترین سطوح درگیری تمدنی ما و غرب، عرصه جنسیت و زنان است که به دلیل ماهیت گفتمانی که دارد، در ساحت «تصویر» و «بازنمایی» ظهور جدی یافته است. امروزه غرب با یک نگاه عمیق و راهبردی به میدان منازعه تمدنی با اسلام و انقلاب اسلامی، به درستی و کاملا هوشمندانه صحنههای درگیری مختلفی را طراحی و مدیریت میکند که یکی از آن صحنهها، تصویر زن در اسلام و ایران است. او به درستی فهمیده که حذف اسلام و معنویت سیاسی در جهان امروز به تخریب چهره زن در اسلام و انقلاب اسلامی پیوند خورده است. لذا از هر تلاشی برای ارائه چهرهای خشن، ماقبل تمدن، ظالمانه و محدودکننده از اسلام و جمهوری اسلامی در نسبت با زنان دریغ نمیکند.
🔻 ابتکار ما در این صحنه نزاع گفتمان چیست؟ پرسش از غرب درباره زن!کارآمدترین و موثرترین راهبرد ما به عنوان نماینده گفتمان اسلام و معنویت سیاسی در جهان، نه پاسخ به شبههپراکنیهای غرب، بلکه هجوم به بنیانهای معرفتی و تاریخی غرب در نسبت با زن و خانواده است. به تعبیر مقام معظم رهبری ما در ماجرای زن از غرب طلبکاریم. این یعنی برداشتن عَلَم دفاع از حقوق و شخصیت زنان و نفی و نقد رویکردهای غربی و فمینیستی به زن و جنسیت.
🔻 شاید بتوان ادعا کرد که این لایهی درگیری که من تعبیر «نزاع گفتمانی بر سر تصویر زن» برای آن به کار میبرم از تمام مناقشات سیاسی، اقتصادی و نظامی میان ما و کشورهای غربی مهمتر و استراتژیکتر است. زیرا مرکز ثقل این نزاع در سپهر عمومی و میان جامعه ما و غرب تعریف میشود و فراتر از درگیری میان دولتها و سیاستمداران است. امری که امروزه تحت عنوان دیپلماسی عمومی به ادبیات غالب در مطالعات و روابط بینالملل تبدیل شده است. ما برای غلبه و توفیق در این صحنه درگیری تاریخی و تمدنی، ناگزیر از تسخیر قلب و ذهن ملتها و مردم جهان هستیم نه مذاکره با سیاستمداران و حاکمان.
🔻 مصاحبه دکتر جمیله علمالهدی همسر محترم رئیس جمهور با هفتهنامه نیوزویک، کنشی هوشمندانه در راستای تحقق و پیگیری دیپلماسی عمومی با رویکرد جنسیتی است که خلاء جدیِ دستگاه سیاست خارجی کشور ما در طول این سالها بوده است. مصاحبه خانم علمالهدی و منطق مواجهه و ورود ایشان به بحث درباره خانواده و مناسبات زن و مرد در جامعه ایران، و همچنین نوع مواجهه ایشان با فمینیسم و تجربه غرب در عرصه حقوق زنان، اگر مهمتر از سخنرانی بسیار دقیق رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نباشد قطعا نتایج و تاثیرات کمتری ندارد. زیرا این رایزنیها و گفتگوها با بدنه اجتماعی غرب نزدیکترین مسیر برای غلبه گفتمانی و توفیق در این صحنه نزاع تمدنی است.
🔻 این مصاحبه و اقداماتی نظیر این از چند جهت برای ما اهمیت راهبردی دارد. اولا به ارائه منطق خدشهناپذیر ما در مساله زن، خانواده و جنسیت کمک اساسی میکند و زمینه شنیده شدن صدای حقیقت در فضای اجتماعی غرب را فراهم میکند. ثانیا نفس این مصاحبه برای ما یک برد اساسی و یک توفیق تام است. زیرا ویترین مواجهه منطقی و استدلالی ما با غرب یک زن است. زنی که اتفاقا برخلاف القائات رسانهای غرب، محجبه، تحصیلکرده، موثر و موفق است.
🔻 من به نوبه خودم به عنوان یک پژوهشگر و فعال حوزه زن و خانواده، از این اقدامات هوشمندانه و داهیانه خانم دکتر علمالهدی در بازسازی تصویر حقیقی زن مسلمان ایرانی و به چالش کشیدن تمدن غرب در زمینه حقوق و شخصیت زن، حمایت و تشکر میکنم.
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
نهایی-گزارش کميسيون قضایی لايحه حمايت از خانواده از طريق ترويج فرهنگ عفاف و حجاب-نقد.pdf
172.1K
نقد و تحلیل حقوقی لایحه عفاف و حجاب
🔸🔸 لایحه عفاف و حجاب یا تمسخر عفاف و حجاب؟
✍ به قلم دکتر جواد جاویدنیا
🔻 لایحه موصوف پس از تخلفات متعدد مجلس از جمله تغییرات اساسی نسبت به لایحه اولیه ارائه شده قوه قضائیه و تغییرات بعدی مصوبه کمیسیون بدون طرح مجدد در آن، با مدت آزمایشی سه ساله مصوب و به شورای نگهبان ارسال شده است.
🔻 این متن مصوب بسیاری از خطوط قرمز را زیرپا گذاشته و بدعتی جدید در قانونگذاری کشور ایجاد کرده است و تبعیض ناروا در بسیاری از بخشهای آن موج می زند.
🔻 تأکید جدی بر جزای نقدی و محدود کردن اجرای حکم آن به کسر از حساب بانکی بدون حق بازداشت و تبدیل جزای نقدی به حبس، عملا به رغم ظاهر تشدیدشده برخی جرایم، پشمی به کلاه قانون و قانونگذار و مجری قانون باقی نمی گذارد.
🔻 در مورد زیر 18 سال نیز عملا برخی مصادیق بدون مجازات باقی ماندهاند.
🔻 نکته مهم بستن دست ضابطان در برخورد با جرایم مشهود و بازداشت مجرمان است که حتی در فرضی که هویت فرد مشکوک به خارجی باشد هم حق بازداشت پیشبینی نشده است.
🔻 ارتکاب جرایم این قانون با موتورسیکلت منجر به یک هفته توقیف موتورسیکلت و دو میلیون تومان جزای نقدی است اما با خودرو حتی در فرض برهنگی فقط پانصد هزار تومان جزای نقدی بدون توقیف؟!!!
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
🔸🔸 تشتت آراء درون جریانی نسبت به تغییرات نهایی لایحه عفاف و حجاب
🔻 واکنش مهدی جمشیدی، نویسنده و پژوهشگر مسائل فرهنگی و جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امربهمعروف و نهی از منکر به موضوع دستکاری در لایحه عفاف و حجاب
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
رئیسجمهور در گفتوگو با شبکه CNN:
🔸🔸 برجستهسازی جنسیت، زن و حجاب صرفا تلاش غربیها برای ایجاد دوقطبی در جامعه ایرانی است
🔻درباره مسئله حجاب باید گفت در تاریخ کهن ملت ایران، زندگی زنان همواره عفیفانه بوده و ربطی به حکومتها ندارد. آنها حجاب را نه به خاطر جمهوری اسلامی بلکه به خاطر اعتقاداتشان برگزیدهاند. در عین حال در جمهوری اسلامی ایران حجاب قانونی است و وقتی یک موضوعی در دنیا تبدیل به قانون میشود همه باید به آن پایبند باشند.
🔻 تلاش غربیها برای برجستهسازی مسئله جنسیت، زن و حجاب در ایران صرفا ایجاد دو قطبی در جامعه ایرانی است. آنها سالهاست که اهداف خود در کشورهای دیگر را با دو قطبیسازی پیش میبرند، اما در مقابل ملت ایران حتما به اهداف خود نخواهند رسید چرا که این ملت، ملتی فهیم است که دریافته که غربیها خیرخواه و دلسوز آنها نیستند.
🔻 آمریکاییها در قبال ایران دو هدف را دنبال میکردند. اول انزوای ایران که با عضویتمان در پیمان شانگهای، گروه بریکس و ارتباطات وسیع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با کشورهای دیگر شکست خورد، دوم ایجاد یاس و ناامیدی در ملت ایران بر اثر فشارها و تحریمها که آن هم بهدلیل پیشرفتهای ما در حوزههای مختلف بر خلاف خواست غربیها محقق نشد. ایران بهرغم تمام دشمنیهای غرب کشوری رو به پیشرفت است.
🔗 |مطالعه متن کامل|
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔸صحبتهای کاملتر پروفسور مایکل جونز درباره جنبش زن زندگی آزادی
🔻اگر زنان ایرانی حجاب رو کنار بگذارند مانند غرب نابود میشوند
مصی علینژاد صدای سازمان CIA آمریکا هست.
🔸مایکل جونز کیست؟
🔻مایکل جونز استاد سابق ادبیات آمریکایی کالج سنت ماری، مولف، محقق و کارشناس ارشد مسائل سیاسی است که دکتری ادبیات آمریکایی خود را در 1979 دریافت کرده و از همان سال رئیس انتشاراتی Fidelity Press است. وی همچنین سردبیر مجله جنگهای فرهنگی و صاحب 14 کتاب و مقالات بسیاری است.
🔻مایکل جونز معتقد است در غرب اصلا آزادی وجود ندارد بلکه افراد را در جامعه به زندان می کشانند. انقلابهایی مثل انقلاب ایران مردم جهان را در برابر دروغ های امپریالیسم خودآگاه کرد./کانال شکوه زن و زنانگی
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
به بهانه سخنرانی رییسجمهور در نیویورک و جمله کلیدی حضرت آقا در خصوص حکومت توحیدی
🔸🔸 ژنئالوژی مطلوبیت خانواده در حکومت توحیدی
✍ به قلم فاطمه محبی؛ دکترای حقوق جزا و جرمشناسی
🔻 "حق " گاهی دست بسته است، گاهی روی نیزه، گاهی روی نیل شناور است، گاهی دست به پهلو پشت دری نیمسوخته و گاهی پر از اشتغالات زمینی و آسمانی عمار میطلبد. اما تاریخ سراغ ندارد که پرچمش بر زمین افتد و صدا و فروغش خاموش گردد.
1⃣ نقش خانواده در توسعه اندیشه توحیدی
🔻 تداوم و رشد وحدانیت در جهان بشریت ریشههای گوناگونی داشته که یکی از ریشههای استراتژیک آن نقش خانواده و بویژه جلوههای متفاوت حضور زنان و کودکان در همراهی و حمایت از آن بوده، علاوه بر بطون پاک بانوان شرافتمندی که در طول تاریخ اولیا الهی و انسانهای پاک را پرورش و تعالی دادند، حمایت از حق و حقیقت تجربه های زیستی متفاوتی داشته است. روزی دختری در اوج ذکاء و فراست در فراغ پدر روز و شب با صدای بلند میگریست و یا همسری که با چادری خاکی دستانش را در انگشتان کوچک طفلانش گره میزد و حق را خانه به خانه طلب میکرد و چهره به چهره تبیین مینمود، روزی دیگر خواهری اخبار صندوقچه را لحظه به لحظه از قلمرو فرعون رصد و مخابره میکرد تا مقدمات برکندن ریشه ی فرعون را مهیا کند و نیمه شبی ناز دختی، اوج معصومیت را پرده خوانی میکند و برای مظلومیت "حقیقت" جان میدهد، تا عمه جانی با صلابت در کاخ طاغوت عرش را با خطابه هایش فرش کند و و این مجاهدت موثر زنان- به عنوان عنصر تعیین کننده در خانواده - در قالب پاسداری و حفاظت از حق و حقیقت نشان ازجنسیت مدار بودن نظام توحیدی نیست بلکه گواه برانسانیت مدار بودنش است و البته که چه عنصری جان فدا تر و با گذشت تر از "زن" ؟
🔻 هر جایی از معرکه که کم آوردیم مامی شیر زن خروشید و رجز خواند و سر طفلش را به سمت خیام دشمن پرت کرد و هر جا نیاز به تبیین خوی درندگی دشمن بود نوزادی در خون خود غلتید و مسیر ایمان را آبیاری نمود، تاریخ جنگها هم که از صدر تا ذیل عمو و عمو زاده کم به خود ندید!
🔻 استمرار فرهنگ توحیدی از پاسداری و جانفشانی اجتماعات میگذرد و چه یدی واحدتر از خانواده، خانواده هسته ی اولیه ی و مرکز ثقل این حرکتهاست، هرگاه نظامی شکل گرفت و حرکتی تاریخی آغاز شد پای کارش خاندان و خانواده ای بود. از این رو خانواده برای جهان اومانیست کابوس مرگ است!!
🔻 غرب اومانیست به دنبال فرصت سازی برای ازهم پاشیدگی اجتماعات انسانی است مطلوب او "انسان تنها و بی کس است" فرزندی بدون حمایت پدر و مادر و زنان و مردانی بدون یار و یاور تا خوشه چین منفعت و ثروت از یاس و نا امیدی آنها باشد.
🔻 این مار روییده بر شانههای ضحّاک حتی از جنین متولد نشده که دست و پایی برای چنگ انداختن به صورت باطلش ندارد واهمه دارد! برای او خانواده ای حتی متشکل از دو نفر هم یعنی پایان برده داری.
🔻 خانواده آرایش جنگی است که در هم شکستنش سخت است خانواده در کار زار نظام سازی، یعنی خیل عظیم عواطف و احساسات و همدلی ها و ایثار و گذشت ها یعنی رشته های امّی و اَبی که در هم تنیده اند و گره خورده اند و به سادگی نمیتوان آنرا گسست.
🔻 خانواده پرچمدار امتداد مسیر حق است. مسیر نظام سازی توحیدی خانوادگی است و کوچک و بزرگ نمی شناسد، ۶ ماهه و ۶۰ ساله، سه ساله و سی ساله هر کدام سهم و نقش خودشان را دارند نمونه اش اربعینی که گذشت و خانواده ها ای که با تمام سختی ها دل به جاده ی عشق سپردند تا مسیر نظام توحیدی را رخ نمایند.
ادامه دارد...
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
ادامه از قبل...
2⃣ قدرت خانواده و اقتصاد
🔻 تفکرات اومانیستى کسب قدرت را به عنوان یک هدف مىپندارند نه یک وسیله و ابزارى در جهت هدایت و خدمت به حیات مادى و معنوى بشر ویژگی بارز نظامهاى سکولار اعم از: شیطانى، ناپسند و ضد ارزشى، مبتنى بر زور، غلبه، نیرنگ و خدعه، دیکتاتورى و خودمحورى، نفى ارزشهاى والاى انسانى و محورساختن ارزشهاى جاهلى (زر و زور و تزویر)، بىشخصیت بار آوردن و تحقیر و تهى کردن انسانها جهت بقاء قدرت و تحکیم مناسبات سلطه و استثمار، جوسازى و شایعه پراکنى و غلوّ واقعیتها، کتمان حقایق و سانسور، دامن زدن به تعصبهاى جاهلى، هراس از بیدارى ملتها، استثمار و بهره کشى و در فقر و فلاکت نگهداشتن مردم و نفاق و دورویى است، سیاستى که از آن به «سیاست ماکیاولى» نیز تعبیر مى شود در «مبانى فکرى» «اهداف» و «خط مشىها و روند اجرایى» با سیاست الهى و آموزههاى وحیانى تفاوت هاى اساسى دارد.( ر. ک: فلسفه سیاست، قم: انتشارات موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (ره)، ۱۳۷۸، صص ۲۲- ۲۵ ).
🔻 در مقابل نظام توحیدی، فقر زدایی و تعدیل ثروت را در نظر دارد، ما به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) نیاز به هدایت جامعه از طریق اصلاح خُلق داریم و یکی از این اصلاحات باید در خُلقیات اقتصادی ما اتفاق بیافتد، تجارت خانوادگی قدیمیترین مدل سازمانهای اقتصادی است و توسط نسل های مختلف یک خانواده مدیریت و راهبری میشوند، از مزیتهای ثبت شرکتهای خانوادگی؛ منسجم شدن بیشتر کار، افزایش اعتماد در اعضا و به تبع آن جلب اعتماد مشتری و وجود انسجام کاری و شغلی در بدنه این نوع از بنگاههاست.
🔻 متناظر با این مقدمه یکی از راهکارهای حکمرانی اقتصادی مردم پایه سپردن مسئولیت اقتصادی به خانوادههاست که خوشبختانه در عرصه داخلی و بینالمللی موفقیت شرکتهای بنامی چون چینی زرین، گلرنگ، صنایع قضایی شیرین عسل، فورد، تویوتا، بوش، فیات و... گواهی بر مطلوبیت این شرکتها در عرصه ی اقتصادی است.
🔻 لذا فرض میشود که یکی از شئون اقتصادی حکومت توحیدی و نظامسازی بر مبنای توحید توجه خاص حاکمیت به نظام مالی و حقوق مالی افراد خانواده به خصوص" زنان" و نیز میزان مشارکت آنها در بحث اقتصادی جامعه است که وافی به مقصود کنترل اقتصاد جامعه نیز خواهد بود.
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
🔸🔸 بیمسئولیتی دولت و وزارت خانواده آلمان در آشفتگی هویتی_جنسیتی زنان و مردان و سکوت نهادهای بینالمللی
🔻 " به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، دولت آلمان بنابر اعلام خانم لیزا پاوس، وزیر خانواده آلمان، تصمیم دارد که طرحهایی را در جهت آسان شدن تغییر جنسیت مردم قرار دهد بدون ارائه اطلاعات و آزمایشات و تنها با اعلام یک درخواست ساده به ثبت احوال! در این طرح حتی والدین میتوانند برای کودکان زیر ۱۴سال نیز درخواست تغییر جنسیت بدهند. البته افراد در صورت تغییر جنسیت قانونی تا یکسال حق تغییر آن را مجددا ندارد! جالب آنکه اینبار فمینیستها نیز در مخالفت با این طرح صفآرایی نمودهاند. "
🔻 در قوانینی که به اصطلاح در راستای آسانتر شدن تغییر جنسیت برای زندگی بهتر انسانها در آلمان در دست اقدام است، منطقی که در پس پردهی این سهلالوصول شدن قانونی تغییر جنسیت نهفته است آزادی و حق انتخاب انسان است اما سوال این است که:
"چرا این آزادی انتخاب شهروندانشان را تا یکسال پس از تغییر جنسیت محدود مینمایند و اجازه تغییر مجدد جنسیت را به آنان در این یکسال نمیدهند؟!"
🔻 شاید برخی علت را در سلامتی افراد بیان کنند اما این علت نیز قابل پذیرش نیست. اگر سلامت افراد برای دولت آلمان محل اهمیت بود، بدون ادلهی محکم و متقن پزشکی و صرف درخواست دل به خواهی افراد، حکم به تغییر جنسیت انسانها داده نمیشد. حتی آلیس شوارتزر، فمینیست مشهور آلمانی نیز پرده از بخشی از واقعیتهای تغییر جنسیت بر میدارد. یکی از این واقعیتها میل مردان آزارگر به سوء استفاده جنسی و آزارگری زنان میباشد که به نام ترنس و زن به باشگاهها، استخرهای و اماکن مخصوص زنان وارد میشوند و به این ترتیب سوء استفاده میکنند.
🔻 یا مورد دیگر میل افراد به تغییر جنسیت را "ترند شدن" این امر عنوان میکند. افرادی که بدون پشتوانه فکری اقدام به تغییر جنسیت میکنند و در نهایت، در مدت زمان کوتاهی پشیمان میشوند که بازگشت یا بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود و یا اصلا میسر نخواهد بود!
🔻 بیمسئولیتی دولت آلمان و خصوصا وزارت خانواده این کشور در قبال نامانوسیت هویتی که برای زنان و مردان این کشور رواج داده است آیا مورد مذمت و بازخواست دنیا و نهادهای بینالمللی قرار میگیرد؟/پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
🔸🔸روانشناسان غربی درمان اختلالات روانی را در حجاب یافتهاند/
تأثیر حجاب در جلوگیری از اختلال بدشکلی بدنی بانوان
🔻ویرن سوامی روانشناس از دانشگاه وست مینستر لندن میگوید: «دلایل حجاب زنان به طرز باورنکردنی پیچیده است. آنها را نمیتوان در یک یا دو چیز خلاصه کرد. سوامی و یکی از دانشجویان از خود پرسیدند که آیا ممکن است حجاب تأثیر مثبتی بر نحوه نگاه زنان به بدن خود داشته باشد؟ او میگوید: «سه یا چهار مطالعه قبلی وجود داشت که نشان میداد لباسهای سادهتر با تصویر بدنی سالمتر مرتبط است. بنابراین آنها پژوهش روی زنان مسلمان را با دوگروه باحجاب، بی حجاب شروع کردند. تفاوت بین دو گروه کم بود. اما در تمام پارامترها، زنانی که حجاب داشتند، حداقل در برخی مواقع، به طور متوسط دیدگاه مثبتتری نسبت به بدن خود داشتند. آنها تمایل کمتری به لاغر شدن داشتند. قدر بدنشان را بیشتر میدانستند. آنها به اندازهای تحت تأثیر پیامهای رسانهای در مورد استانداردهای زیبایی قرار نگرفتند./کانال شکوه زن و زنانگی
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|