فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴احتمالا شما هم این روزها میشنوید که یه سری افراد هی میگن: «عربستان فقیر نداره»
واقعیت ماجرا رو از زبون خود عربستانیها بشنوید؛ عوامل این مستند، بعد از انتشار آن، بازداشت شدند!
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
🎙حجتالاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی
🔸در برنامه این هفته تلویزیون اینترنتی پاسخ
❓«روحانیت و بسیج»
✔️ فلسفه پیدایش بسیج چه بود و چرا تشکیل شد؟
✔️ منظور از اخلاق بسیجی چیست؟
✔️ آیا نخبگان کشور هم در بسیج مشارکت دارند؟
✔️ در بحران کرونا طلاب بسیجی چه خدماتی ارائه کردند؟
⏱زمان پخش:
ـ چهارشنبه، ۳ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۹
⏱ باز نشر:
ـ شنبه، ۶ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۲۰
🔸پخش با اینترنت رایگان در pasokh.tv
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
📩رهبرمعظمانقلاب در پیام تبریک به مناسبت هفته بسیج تأکید کردند؛
☀️مشکلگشایی در همه مسائل کشور با همت بلند، خردمندی، درستاندیشی و توکل به خدا
☀️متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
◻️ بسم الله الرحمن الرحیم
هفتهی بسیج بر همگان مبارک باد، بویژه بر رویشهای تازه و با طراوت بسیجی که همچنان مانند نسل پیش از خود، فرزندان محبوبِ امام راحل عظیمالشأنند.
عزیزان!
قدرشناس جایگاه خود باشید و بدانید که با همّت بلند، و در پرتو خردمندی و درستاندیشی، و با اعتماد و توکّل به خداوند دانا و توانا، میتوانید در همهی مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکلگشا باشید. این تجربهی چند دههی ملت ایران است.
و السلام علیکم و رحمةالله
سیّدعلی خامنهای
۳ آذر ۱۴۰۰
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
❇️ تحصیل و تقوا باید با هم باشد.
استاد حسن زاده آملی یک تعبیری داشتند و همیشه هم در درسها میفرمودند. آن تعبیر این بود که:
«ره چنان رو که رهروان رفتند.»
تأکید میکردند که اینگونه نباشید که طلبه بگوید من مسیر علمی را طی نمیکنم و درس نمیخوانم، بعد میروم دنبال مسائل سلوک. این راه نیست. طلبه باید درسش را بخواند. این بزرگان مثل مرحوم قاضی و علامه طباطبایی را نگاه کنید. اینها همین ضَرَبَ ضَرَبا را خواندهاند. همه راه را طی کنید، اما دو چیز باشد: تحصیل و تقوا.
گاهی تعبیر میکردند به کار علمی و طهارت. این دو باید در کنار هم باشند. لذا خودشان عملا این شکلی بودند. ما میدیدیم همیشه مسئله تهذیب برایشان جدی است و درسهایشان با مسائل اخلاقی آمیخته میشد و هیچ فاصلهای هم نداشت. یعنی به راحتی میتوانستند در حالیکه بحث علمی میکنند، گریزی به مسائل معنوی بزنند و به درسشان برگردند، و به این ملتزم بودند و توصیه هم میکردند.
همیشه به شاگردان تحصیل و طهارت و در کنار آنها تهذیب را توصیه میکردند.
گاهی میفرمودند:
شخصی آمده میگوید من میخواهم به این جا برسم، هیچ چیز هم نخوانده است. ایشان تعبیر میکردند: با حلوا حلوا کردن که دهان شیرین نمیشود!
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تشرف گروهی به اسلام در کشور نیجریه و انتخاب مذهب تشیع
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
🔸امام علی (ع)
🔹استَشِر أعداءَكَ تَعرِف مِن رَأيِهِم مِقدارَ عَداوَتِهم وَمَواضِعَ مَقاصِدِهم
🔹با دشمنانت مشورت كن تا اندازه دشمنى و اهداف و مقصودشان را از نظرشان دريابى/غرر الحكم: ح ٢٤٦٢
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
✅ اینگونه نهی از منکر کنید
🔻 #امام_خمینی: «خدا رحمت کند شیخ ما مرحوم آقای شاهآبادی را- رضوان اللَّه علیه- ایشان به من فرمود که در آن زمان شدت، مقابل منزل ما یک دکانی باز شد که مثل اینکه چیزهای خلاف میفروخت، دکان بدی باز شد.
🔸 من به رفقایم گفتم که شما یکی یکی بروید نهیاش کنید. یک روز قریب دویست نفر، یکی یکی صبح رفتند: «سلامٌ علیکم! و علیکم السلام! آقا، این دکان اینجا مناسب نیست» این رد شد، یکی دیگر آمد. تا عصر حدود دویست نفر رفتند به این آدم گفتند. تمام شد. برچید بساطش را.
این نهی وقتی مکرر شد در روح انسان تاثیر میکند.»
🔖 ۱۱ خرداد ۱۳۵۸
📎 به مناسبت سالگرد ارتحال #آیت_الله_شاهآبادی
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
🔴شیعه بیدرد، زخم بینمک
"بس کن این یا لیتنی کنت معک"
یعنی این شعر آغاسی وصفالحال ماست نسبت به یمن
پینوشت: در حمله اخیر جنگندههای ائتلاف سعودی به منزلی مسکونی در "الحدیده" یمن، جنین یک مادر که تنها چند روز با به دنیا آمدن فاصله داشت، جان باخت.
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
💠 با مردم چگونه رفتار کنیم؟
🔻 امام حسن مجتبی علیهالسلام فرمودند:
«صاحِبِ النّاسَ مِثلَ ما تُحِبُّ أن یصاحِبُوكَ بِهِ.»[1]
⚜️ «با مردم همانگونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند.»
✍️ اگر دوست دارید مردم به بهترین نحو با شما برخورد کنند و همیشه در بین مردم عزیز باشید، با مردم همان گونه رفتار کنید که در مورد خودتان از دیگران انتظار دارید.
📚 [1]. بحارالأنوار / ج 75 / ص 116 / ح 269326
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
🔴امکان ثبتنام طُلاب در نهضت ملی مسکن
🔹«محمودزاده» معاون وزیر راه: یکی از شروط ثبتنام نهضت ملی مسکن سکونت ۵ ساله متقاضیان در محل مورد تقاضاست.
🔹برای طلاب و روحانیون با معرفینامه از مرکز مدیریت حوزهها امکان ثبتنام وجود دارد و مشکلی در این رابطه نداریم.
🔹در حال پیگیری امکان ثبت نام تمام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن هستیم و تا ۲ هفته آینده جزئیات آنرا اعلام خواهیم کرد.
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮بلای بزرگی که #نفسانیت به سر انسان میآورد و دشمن خدا میشود
🎙امام خمینی(ره)
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸تا وقتی بانکها ربا میگیرند، نماز باران تاثیری ندارد🔸
«إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حتی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ.» (خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمیدهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. سورۀ رعد، آیۀ 11)
تا زمانی که انسان علت و سببِ سلب نعمتها را تغییر ندهد، محال است آن نعمت را خداوند به او برگرداند.
وقتی فکر میکنم در رابطه با «بانکها»، «خشکسالی» و «تبدیل باران به مصیبت» درمییابم که اینها، نتیجه رفتار ما با حکم رباست. ما بانکداری «بدون قرض» را بانکداری «بدون ربا» نامیدیم و این نوع بانکداری را، به خدا نسبت دادیم!
امام راحل به مسئولان بانکها فرموده بودند: «کاری کنید پول کار نکند؛ در اسلام پول کار نمیکند.» امام راحل، «کار کردن پول» را به «خدا» نسبت نداد بلکه به «ناچاری و بیچارگی» مربوط کرد.
شورای نگهبان نیز نه بدلیل «احکام اولیه» بلکه بدلیل ضرورت و اضطرار و «احکام ثانویه» قانون بانکداری را تأیید کرد.
وقتی دانشمندان و مردم باور کنند و بپذیرند، که بانکداری فعلی، بانکداری حلال است و خداوند این بانکداری را امضا کرده و این مسئله، از باب ضرورت و اضطرار نیست، معنایش اینست که ما با خدا «بد رفتاری» کردهایم و مصداق این آیهایم: «وَمَنْ یَکْسِبْ خَطِیئَهً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَرِیئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِینًا.»(کسی که خطا یا گناهی مرتکب شود، سپس بیگناهی را متهم سازد، بار بهتان و گناهِ آشکاری بر دوش گرفته است. سورۀ نساء، آیۀ 112)
خداوند مبرا است از اینکه «کار کردن پول» را امضا کرده باشد! گناه «بهتان زدن» به خداوند، بالاتر از اصل گناه [ربا] نباشد، کمتر نیست. در حال حاضر به ادعای بانکهای کشور، تورم یک رقمی و حداکثر 9 درصد است. چرا سود تسهیلات بانکی هجده درصد است؟ خواهند گفت که این 9 درصد اضافی، کارمزد است. اگر یک بازاری 9 درصد روی قرضی که به کسی میدهد سود بگیرد و بگوید کارمزد است، شما میگویید حکم خداست و حلال است؟ یا میگویید رباست؟ اگر این کار حلال است پس ربایی که حرام است چیست؟ پس آن یک درهم ربا دادن یا ربا گرفتن که آن گناه کذایی و بزرگ را دارد کدام است؟ (پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: یک درهم ربا نزد خداوند عزّوجلّ بدتر از هفتاد بار زنا با محارم در خانه خداست است. من لا یحضره الفقیه: جلد 4 صفحه 367)
جمهوری اسلامی و علماء عظیم الشان، محبوبان خداوند هستند ولی «إِنَّ اَللَّهَ یُحِبُّ اَلْعَبْدَ وَ یُبْغِضُ عَمَلَهُ.» (همانا خداوند بندهای را دوست اما کردار او را دشمن میدارد. خطبۀ 153 نهج البلاغه.)
خداوند دشمن میدارد کار کسی را که گرفتن کارمزد اینچنینی برای قرض را، حلال میکند! اگرچه حلال کننده از دوستان خدا باشد. خداوند نعمت خود را حبس میکند تا دوستان او آنچه مورد غضب اوست ترک کنند و محال است بدون ترک آن عمل ناشایست توسط دوستان، خداوند نعمت را آزاد کند. این قرآن کریم و این شما: «فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا یُرْسِلِ السَّمَاء عَلَیْکُم مِّدْرَارًا وَیُمْدِدْکُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَیَجْعَل لَّکُمْ جَنَّاتٍ وَیَجْعَل لَّکُمْ أَنْهَارًا.»(به آنها گفتم: «از پروردگار خویش آمرزش بطلبید که او بسیار آمرزنده است. تا بارانهای پربرکت آسمان را پی در پی بر شما فرستد و شما را با اموال و فرزندان فراوان کمک کند و باغهای سرسبز و نهرهای جاری در اختیارتان قرار دهد! سورۀ نوح، آیۀ 10-12)
آیا همه خشکسالیها طبیعی، اقلیمی و جغرافیایی است؟ آیا این اتفاقات مربوط به تغییرات آب و هوایی جهانی است؟
آیا امکان ندارد دوستان خدا، مرتکب امری شوند که بارندگی بموقع و پر منفعت، کم شود و ضررهای بارندگی افزایش یابد؟ آیا امکان ندارد دوستان خدا امری که برای خداوند عظیم است جدی نگیرند و خدا بر آنها نپسندد که در غفلت بمانند و برای رفع غفلت ایشان، نعمت باران را حبس کند و یا با خسارت همراه نماید؟
اگر چنین احتمالی ولو به احتمال ضعیف ممکن باشد، بدلیل عظمت محتمَل باید جدی گرفته شود و به قول بعضی بزرگان متاسفانه جدی گرفته نشده است.
اگر حبس نعمت و نازل نشدن نعمت و یا همراه شدن نعمت با مصیبت، بدلیل سهل انگاری در مسئلۀ عظیمی که عظیمتر از آن قابل تصور نیست باشد، تا هر زمان آن سهل انگاری تغییر نکند، حبس نعمت نیز تغییر نخواهد کرد.
نماز باران هم در چنین مواردی مؤثر نیست چون نماز باران، تغییر نیست. «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حتی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ.» (خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمیدهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. سورۀ رعد، آیۀ 11)
والسلام
محی الدین حائری شیرازی
۲۹ آبان، ۱۳۹۵
#تاثیر_ربا
#خشکسالی
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام رفیعی: در شهری رفتم تا برای هزار جوان سخنرانی کنم تا نماز بخوانند، گفتم من سخنرانی نمیکنم خودتان بگویید علت اینکه نماز نمیخوانید چیست؟
🔹عوامل را گفتند من روی کاغذ آوردم ۵۰ عامل شد، جالب است در این ۵۰ عامل یکی نگفت من خدا را قبول ندارم!
🔹یکی گفت برای بداخلاقی شما آخوندها و شخصی هم گفت برای اختلاس برخی سیاستمداران و شخصی گفت چون گزینش قبول نشدم!
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹حزب الهی تندرو نیست
🎙 مقام معظم رهبری مد ظله العالی
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
🚨درس ما ضرورتی ندارد پخش شود
💠 یک وقتی برخی از ائمهی جمعه و بعضی روحانیون اصرار میکردند که چون درسهای بعضی از #مراجع بزرگوار تقلید، از #رادیو معارف پخش میشود، درسهای #آقا را هم پخش کنید. خیلیها اصرار داشتند که چرا درس آقا پخش نمیشود. عرض کردیم این از آن مسائلی است که باید خود آقا نظر بدهند. ما نمیتوانیم.
من رفتم خدمتشان و مطلب را عرض کردم. #حضرت_آقا فرمودند : درس همه پخش میشود؟ عرض کردم نه، درس فلان آقا و فلان آقا و فلان آقا، درسهای فقهشان پخش میشود. این سه نفر درسشان پخش میشود.
ایشان فرمودند اگر رادیو، آن امکان را داشت که درس همهی آقایان را پخش کند، درس ما را هم آخرش پخش کنند. اگر نه، این هنر نیست که چون رادیو و تلویزیون در اختیار ما هست، ما درس و برنامههای خودمان را مرتب پخش کنیم. نه، درس ما ضرورتی ندارد پخش بشود و این را آقا نپذیرفتند.
🌐 گفتگو با حجت الاسلام #احمد_مروی، معاون سابق ارتباطات حوزهای دفتر مقام معظم رهبری ، منتشر شده در ویژهنامه #تداوم_آفتاب روزنامه جامجم در سال ۱۳۸۷
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
♨️چگونه مخاطب را به #تفکر وا بداریم؟
💠وادار کردن مخاطب به تفکر
🔶مبلغ بیش از آنکه آگاهی به مخاطب بدهد لازم است او را به تفکر فرو برد. جنبه تفکری قصه های قرآنی قوی هست. مبلغی که فقط اطلاعات می دهد و نه اینکه مخاطب را به فکر فرو برد و با جاذبه اطلاعات مخاطب را جذب کند در حقیقت کسی را هدایت نمیکند.
🔻زمانی تبلیغ موفق است که بتواند مخاطب را به فکر وا دارد. مبلغ بیش از آنکه آگاهی به مخاطب بدهد لازم است او را به تفکر فرو برد. البته برخی از مخاطبان، عادت به اندیشیدن ندارند برای همین تفکر، برای آنها سخت و دشوار است و ازنظر روحی خسته میشوند اما میتوان مباحث دینی را شبیه معما و حل آنکه سرگرمکننده نیز هست مطرح کرد.
🔻در قرآن میفرماید قصهها را برای مردم بازگو کن شاید تفکر کنند.«فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ»(الأعراف،176) آنقدر تفکر مهم است که خداوند دربارۀ قصه که بیشتر جنبه سرگرمکننده دارد میفرماید باید بهگونهای بیان شود که موجب تفکر مخاطب شود. قصههای قرآنی حسابشده و تفکر برانگیز در قرآن طرحشدهاند.
🔻فرق آگاهی دادن با تفکر این است که آگاهی یعنی فقط اطلاعات را از کتب دیگر بدون دخل و تصرف در آنها به مخاطب منتقل کردن. مبلغی که فقط اطلاعات میدهد و نه اینکه مخاطب را به فکر فروبرد و با جاذبه اطلاعات مخاطب را جذب کند در حقیقت کسی را هدایت نمیکند.
🔻بهترین راه برای اینکه مخاطب به تفکر فرورود طرح مسئله و حل مسئله است. مثلاً دلایلی داریم که نشان میدهد جوانها معنویترین قشر جامعه هستند. مثل آنکه شهدا اکثراً جوانان هستند یا اعتکاف و هیئتها پر است از جوانان. دلایلی وجود دارد که زن بیشتر از مرد معنوی است. پس معنویترین قشر جامعه دختران جوان هستند و از سوی دیگر بیحجابی رفتاری است که اینان انجام میدهند. کمی عجیب و غیرطبیعی نیست؟
👤 علیرضا پناهیان
51.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیو| مستند «فخر ایران»
شهید محسن فخریزاده
@Rohaniyat_Khomiyni_Shahr