🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۲۰۰ سورهی آل عمران:
🔖 قسمت دوم:
4️⃣ آنچه مهمتر از صبرِ فردی است، همراه کردن دیگران با خود در صبر است! چیزی که در سورهی عصر، ویژگی انسانهای ممتازِ آخرالزّمان شمرده شده است --> (صابروا – تواصوا بالصّبر).
5️⃣ آنچه مهمتر از تشکیلِ تشکّلهای صابر است، پیوند این تشکّلها با یکدیگر و به کارگیریِ آنها در جهت مراقبت از مرزهای کشور اسلامی، حدود احکام دین و خطوط قرمزِ اخلاق و انسانیّت است --> (رابطوا)!
6️⃣ همانگونه که صبر، ایمان را نگه میدارد، تقوا هم صبر را نگه میدارد --> (يا أيّها الَّذين آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتَّقوا)!
7️⃣ تقوا هم لزوماً به رستگاری نمیانجامد، بلکه متّقین رستگار میشوند! یعنی ممکن است ما در جایی تقوا داشته باشیم امّا در موضع دیگر تحت تأثیر نفس، تقوای ما آسیبپذیر شود، در اینصورت متّقی حساب نمیشویم.
✅ متّقی کسی است که پیوسته اهل پرهیز باشد و خداوند فقط به «متّقین» وعدهی قطعیِ بهشت را داده است. بنابراین اهل تقوا هم هر چند به رحمت خداوند امیدوارند، پیوسته باید از عذاب او خوف داشته باشند( لعلَّكم) تا متّقی بمانند و رستگار شوند --> (تفلحون).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🔖 نکات آیهی ٢۰۰ سورهی آل عمران:
🔹 «اصبروا»: فعل امر از ریشه و مصدر «صبر»، به معنی «صبر کنید».
🔸 «صابِروا»: فعل امر از باب مفاعله، مصدر «مصابَرَه» ریشهی «صبر» به معنی «مقاومت کنید، صبر کنید در برابر (دشمن)».
⚠️ توجّه❗️
باب مفاعله در عربی، مفهوم «تقابل» و «دوطرفه» بودن دارد.
🔹 «رابطوا»: فعل امر از مصدر «مرابطه» یا «رِباط»، باب مفاعله، ریشهی «ربط» به معنی «مراقبت کنید، نگه دارید (ارزشهای دین خود را) در مقابل (دشمن)».
🔸 «اِتّقوا»: فعل امر از مصدر «اِتّقاء» باب اِفعال، ریشهی «تقی» یا «وقی» به معنی «خود را (از نافرمانی خداوند) نگه دارید».
🔹 «لعلّکم»: يعنی «شاید شما...»، «باشد که شما...».
🔸 «تُفلحونَ»: فعل مضارع از مصدر «اِفلاح» باب اِفعال، به معنی «رستگار کنید (خودتان را)».
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🔆 امیرالمؤمنین(ع):
🔮 پاداش مجاهد شهید در راه خدا، بزرگتر از پاداش عفیف پاکدامنی نیست که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمیگردد.
✅ همانا عفیف پاکدامن، فرشتهای از فرشتههاست...
📚 نهجالبلاغه، حکمت ۴۷۴
#حدیث
🔺 @RooyinDezh
💣 بمبارانِ شبهات‼️
🤔 نوجوان و جوان امروز، هیچ باید و نبایدی را بدون دلیل نمیپذیرد و در مقابل هر امر و نهیی، یک علامت سؤال میگذارد. و این یک امتیاز است، به شرط آنکه؛ بزرگترهایش برای سؤالات او پاسخ منطقی و قانع کننده داشته باشند. و یک خطر است، اگر منطق و استدلالی، پشت آن نبیند.
✅ لذا اگر این نسل، در دامن پدر و مادر و استادی بزرگ شوند که ایمانِ عمیق، ریشهای و مستدل داشته باشد، ایمانشان از نسلهای قبل، بسیار عمیقتر و محکم تر میشود.
⚠️ و اگر والدین و مربّی در این زمینه ضعف داشته باشند و در تمرین دادن فرزندشان به رعایت حدود الهی تلاش نکنند، هرچند خودشان مؤمن باشند، بعید نیست فرزندشان، تحت تأثیر بمباران شبهات و تحریکات دشمنان، به فردی بیاعتقاد و حتّی ضدّ دین تبدیل شود و همهی ارزشهای نسل های گذاشته را به بادِ تمسخر بگیرد!
💠 شاید این چند بیت شعر، زبان حال والدینی باشد که خیلی دیر به این واقعیت توجه کردهاند:
🔸باید که زِ داغم خبری داشته باشد
🔹هر مرد که با خود جگری داشته باشد
🔸حالم چو دلیری ست که از بختِ بد خویش
🔹در لشکر دشمن، پسری داشته باشد!
🔸حالم چو درختی ست که یک شاخهی نااهل
🔹بازیچهی دستِ تبری داشته باشد
🔸سخت است پیمبر شده باشیّ و ببینی
🔹فرزند تو دین دگری داشته باشد ...
♨️ پدر و مادری که فرزند خود را از همان دورهی ابتدایی به کلاسهای زبان انگلیسی و کامپیوتر و... میفرستند، تا به حساب خودشان، مایه افتخارشان شود،
💢 امّا در مقابل به تربیت دینی او بر مبنای مفاهیم قرآنی و احکام الهی، چندان بهایی نمیدهند و خطوط قرمز دین را به او نمیفهمانند، غافلند از این که تسلّط این نوجوانان به زبان انگلیسی و نشستن او پشت کامپیوتر و ورودش به سایتهای اینترنتی و اینستاگرام و تلگرام و واتساپ و...، بلای جانِ او خواهد شد. چرا که به قول سنایی غزنوی؛
💯 « چو دزدی با چراغ آید، گزیدهتر برد کالا»
📚 بخشی از جزوهی خواندنیِ #خطّ_قرمز
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | ما از اینجا خواهیم رفت‼️
♨️ شما برای مردم و اسلام چه کردید؟
#امام_خمینی
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۲۰۰ سورهی آل عمران:
🔖 قسمت سوم:
8️⃣ آخرین قدم در رسیدن به مقصد نهایی انسان، آنگونه که خدا تعیین و تکلیف کرده است و کمال رشد انسان و رستگاری او را در آن معرّفی میکند تقواست؛ یعنی انجامِ بایدهای دین و ترکِ نبایدهای آن --> (اتَّقوا الله لعلَّكم تفلحون).
9️⃣ رستگاری ما به دست خود ماست. خداوند همه چیز را به خودمان واگذاشته است. او فقط راه را نشان داده است. حکمتش اقتضا نکرده که ما را به زور هدایت کند --> («تُفلِحونَ»، فعل بابِ اِفعال است و معنای اصلی آن، این است: خود را رستگار میکنید).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
💎 نکات ادبی آیهی ٢۰۰ سورهی آل عمران:
1⃣ این آیه، «ایجاز» دارد.
🔵 «ایجاز» یعنی بهکارگيری مفاهیمِ زیاد در الفاظ کم.
🔰 میبینیم که در همین آیهی کوتاه، ٧ جمله داریم (یک منادا و ۶ فعل) که هر کدام از آنها هم مفهوم سنگینی در خود جای دادهاند.
🔅 «ایجاز»، از ویژگیهای برجستهی سخنِ استادانه است و قطعاً عالیترین شکل آن، در کلام خداوندی است که بر همه چیز تواناست و حتّیٰ به انسان هم، او قدرتِ بیان داده است.
❇️ این بیت سعدی هم در ادب فارسی از نمونههای برجستهی ایجاز است، به مفهوم آن دقّت کنید:
🔹 شهری متحدّثانِ حُسنَت
🔸 إلّا متحیّرانِ خاموش
▪️یعنی: مردم یک شهر، حدیثکنندگان زیبایی تو هستند، به جز آنهایی که ساکتند که آنها هم به خاطر این که از زیبایی تو حیرت کردهاند سکوت کرده و چیزی نمیگویند!
2⃣ جناس قلب و جناس اشتقاق، در فعلهای «اصبِروا» و «صابِروا» نیز جالبِ توجّه است.
🌺 جناس قلب، وقتی است که حروف دو کلمه جابجا شوند؛ مثل «خالی» و «خیال» در بیت زیر:
🔹 خالی ز خیال تو نشد منظر چشمم
🔸هرچند تو را سوی دو چشمم نظری نیست
🌺 جناس اشتقاق، وقتی است که دو کلمه، از یک ریشهی فعلی باشند؛ مثل «حرامی» و «حرم» در جملهی زیر:
🔹حرم در پیش است و حرامی از پس.
3⃣ در مجموع، این زیبایی ادبی و زیباییهای معنایی این آیه به عنوان آخرین آیهی سورهی آل عمران، خودش آرایهی دیگری میسازد به نام «حُسن مقطع» یا «حُسن ختام».
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | به خاطر خدا‼️
⭕️ شرک یعنی اینکه بخوای همه از دستت راضی باشن!
#استاد_شجاعی
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
🔮 مایه تشخّص و آزادی زن‼️
❇️ توصیف خواندنی و زیبای #رهبر_معظم_انقلاب از حجاب
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۱۹۳ سورهی آلعمران:
🔖 قسمت اوّل
1⃣ تکرار عبارت «رَبَّنا» یعنی «پروردگار ما»، از ویژگیهای هر دعایی است. انسان باید در دعا سِمِج و التماسکننده باشد --> (ربّنا).
2⃣ بهترین عبارت برای شروع دعا، همین عبارت «رَبَّنا: پروردگار ما» یا «رَبِّ: پروردگار من» میباشد، زیرا ما را بدون هیچ واسطهای به رُبوبیّتِ خداوند یعنی صفتِ پرورشدهندگیِ او متّصل میکند --> (ربّنا).
3⃣ انسان مجبور است اگر امروز نپذیرد، در قیامت اعتراف کند که ندای ایمان به گوشش رسیده است --> (ربّنا انّنا سمعنا...).
4⃣ قول ایمان یعنی همان ایمانِ زبانی نیز مرتبهای از ایمان است و باید انجام شود. برای تبلیغِ دین گاهی نیاز است ایمان خود را به زبان آوریم، مانند زمانی که در جمعی میگوییم «خدا را شکر» یا به کسی توصیه میکنیم که «بسپارش به خدا» --> (ربّنا انّنا سمعنا منادیا ینادی للایمان ان آمنوا بربّکم فآمنّا).
5⃣ هدف از ایمان، پرورش یافتن است. پس بهرهی ایمان نیز، به ایمانآورنده میرسد --> (آمنوا بربکم).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۱۹۳ سورهی آلعمران:
🔖 قسمت دوم
6⃣ هرچند گذشتهی ما بیاشتباه نیست و باید پاسخگوی اشتباهات خود باشیم امّا میتوانیم از خدا بخواهیم آن اشتباهات را بر ما بپوشاند، آبروی ما را نبرد و کمک کند که دیگر، آن صفحهها برای ما باز نشود --> (فاغفر لنا ذنوبنا وکفّر عنّا سیّئاتنا).
7⃣ گناهان متفاوتاند و بر مبنای تفاوتشان نامهای متفاوت هم دارند، مثلاً گناهانی که پیامدِ رسواکننده دارند، «ذَنب» نامیده میشوند که مانند دُمی به شخصیّتِ ما متّصلاند --> (ذنوبنا).
8⃣ آنچه از «چگونه شروع کردن» مهمتر است، «چگونه به پایان رساندن» است و در قرآن، هم در نصایح پیامبران به فرزندانشان و هم در دعاهای اولیای خدا و مؤمنین، مسلمان مُردن و همراهِ نیکان مُردن بسیار تکرار شده است. پس، از همین الآن به فکر چگونه مُردنِمان باشیم و برای آن دعا کنیم --> (توفّنا مع الابرار).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🔖 نکات آیهی ١٩٣ سورهی آلعمران:
🔹 «ربّ»: صفت مشبّهه به معنی «پرورشدهنده».
🔸 «مُنادی»: اسم فاعل از مصدر مُنادات، باب مفاعله و از ریشهی «نِدا» به معنی «ندا دهنده».
🔹 «یُنادی»: فعل مضارع به معنی «ندا میدهد».
💠 بین «منادی» و «ینادی» در این آیه، آرایهی جناس اختلافی است، اختلاف در حرف اوّل.
💠 واجآرایی از نوع تکرار حرف «ن» و صدای «آ»، و هجا آرایی( تکرار هجای «نا») نیز از آرایههای دیگر این آیهاند.
تکرار صدای «آ» در این آیه به خوبی، صوتِ دعا و نگاهِ مُلتمسانه به بالا را تداعی میکند.
🔸 «امِنوا»: فعل امر از مصدر «ایمان» باب اِفعال، ریشهی «امن» به معنی «ایمان بیاورید».
🔹 «اغفِر»: فعل امر از ریشهی «غَفَرَ» به معنی «بپوشان، نادیده بگیر، رسوایمان نکن، نسبت به تکرار آن بیمیلمان کن».
📌 «غُفران»، پوشانده شدن گناهان است؛ نه پاک شدن آنها! در این موضوع بعداً بحث خواهیم کرد.
🔸 «تَوَفّنا»: یعنی «بمیران ما را» از مصدر «تَوَفّی» باب تفعّل، به معنی «به طور کامل برگرفتن، میراندن».
🔹 «اَبرار»: جمع «بَرّ» به معنی «نیکوکاران».
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺@RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | همیشه یزید وجود دارد‼️
♨️ اهمّیت فوری #جهاد_تبیین و جهاد فرهنگی در عصر کنونی...
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
⚠️ مؤمن میتواند کافر شود، فقط کافیست تقوا نداشته باشد!!
💠 یعنی نتواند ایمان خود را در عمل اثبات کند...
📔 برگرفته از آیه ۱۳۱ سوره آلعمران
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۱۹۵ سورهی آلعمران:
🔖 قسمت اوّل
1⃣ دعا، زمینهساز رشد و تربیت انسان است، هم خود دعا و هم استجابت دعا --> (فاستجاب لهم ربّهم).
2⃣ دعا نیز، نوعی کار است. عملی است که ضایع نخواهد شد، از هر کسی که سر بزند؛ چه زن و چه مرد --> (انّی لا اضیع عمل عامل منکم من ذکر او انثی).
3⃣ برخلاف نظر فمنیستها که میخواهند اسلام را ضایعکنندهی حقوق زن معرّفی کنند، خداوند مبنای هر ارج و اجری را در درگاه خودش، عمل انسانها قرار داده و اعمال را هم بر مبنای نیّتها میسنجد و جنسیّت، برای عملکننده و نیّتکننده در نظر نگرفته است --> (انی لا اضیع عمل عامل منکم من ذکر او انثی).
4⃣ نه جنسِ زن یا مرد نسبت به یکدیگر شرافت دارند، نه هیچ قومی بر قوم دیگر برتری دارد. همهی انسانهای امروزِ کرهی زمین، از زن و مردهایی خلق شدهاند و آنها نیز از زن و مردهایی دیگر، از قومیّتهای متفاوت، که همه بالأخره به آدم و حوا برمیگردند --> (بعضکم من بعض).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | اسرائیل را بهتر بشناسیم‼️
♨️ از اسرائیل دیروز تا اسرائیل امروز؛ چه در سر این قوم میگذرد...
#طوفان_الاقصی
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
⚠️ دور از گناه باش‼️
✨ فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ✨ وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ
💯 پس هركس به اندازهی ذرّهای كارِ خیر انجام بدهد، (نتیجهی) آن را میبیند؛ و هركس به اندازهی ذرّهای كارِ شرّ انجام بدهد، (نتیجهی) آن را میبیند!
📔 سورهی زلزال، آیهی ٧ و ٨
#آیه_گرافی
🔺 @RooyinDezh
Hokmejahad.mp3
26.9M
🎧 بشنویم | هدف قدس شریف است‼️
🔸 آه ای حرم محترم ای قدس میآییم
🔹 بر هیبت قاسم قسم ای قدس میآییم
#طوفان_الاقصی
#کربلایی_حسین_طاهری
🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | جامعه رفت و شما جاماندید‼️
♨️ حوزهی محافظه کار، روحانیت بیدرد، روحانیتِ شیعهی علوی نیست!
#استاد_رحیم_پور
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۱۹۵ سورهی آلعمران:
🔖 قسمت دوم
5⃣ در قرآن برای هجرت، امتیازات ویژهای بیان شده است. حتّیٰ خداوند تأکید میکند که اگر در زمینهی نصرت دین و ارزشهای انسانی، ضعیف واقع شُدید، موظّفید هجرت کنید و به جایی بروید که توان بیشتری داشته باشید وگرنه در همان اوّلین لحظات پس از مرگ مورد بازخواست قرار میگیرید (آیهی 97 نساء). همچنین در آیهی 100 سورهی نساء تأکید میکند که هر کس به خاطر خداوند هجرت کند بهرهی بسیار، و توانایی زیادی کسب خواهد کرد، البتّه هجرتی که در راه خدا باشد و برای خدا، نه هجرتی که برای فرار از احکام خداوند و انجام فحشا باشد (مانند رفتنِ بعضی از مهاجران و مسافرانِ ایرانی به بعضی از کشورهای خارجی) --> (فالذین هاجروا ...).
6⃣ اگر انسان به خاطر خداوند از خانه و سرزمین خود خارج شود، بهترین پاداش را از خداوند خواهد گرفت. پیامبر(ص) اینگونه بود، امام حسین(ع) هم اینگونه شد --> (فالذین هاجروا واخرجوا من دیارهم ...).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🔖 نکات آیهی ١٩۵ سورهی آلعمران:
🔹 «استَجابَ»: فعل ماضی از باب استفعال، ریشهی «جَوَبَ» به معنی «پاسخ داد، اجابت کرد».
🔸 «لا اُضیعُ»: فعل نفی مضارع از باب اِفعال، مصدر «اِضاعَه» و ریشهی «ضَیعَ» به معنی «ضایع نمیکنم، بیبهره نمیگذارم».
🔹 «هاجَروا»: فعل ماضی از باب مُفاعَله، مصدر «مهاجرت» به معنی «مجبور به هجرت شدند».
🔸 «اُخرجوا»: فعل ماضیِ مجهول از باب افعال، مصدر «اِخراج» و ریشهی «خَرَجَ» به معنی «اخراج شدند، بیرون رانده شدند».
🔹 «دیار»: جمع «دار» به معنی «خانهها، منازل، وطن».
🔸 «اوذوا»: فعل ماضیِ مجهول از باب اِفعال، مصدر «ایذاء» و ریشهی «اذی» به معنی «اذیّت شدند».
🔹 «قاتَلوا»: فعل ماضی از مصدر «مُقاتله، قِتال»، ریشهی «قَتَلَ» به معنی «جنگیدند، جنگ نظامی که یا میکُشی یا کشته میشوی».
🔸 «قُتِلوا»: فعل ماضیِ مجهول از مصدر «قَتل» به معنی «کشته شدند».
🔹 «لَاُکَفّرَنّ»: فعل مضارعِ مؤکّد به دو حرف تاکید «لام در اول» و «نون مشدّد در آخر»، از مصدر «تکفیر»، به معنی «قطعاً و حتماً میپوشانم».
🔸 «لاُدخِلَنّ»: فعل مضارعِ موکّد به دو حرف «لام و نون» از مصدر «اِدخال» باب اِفعال، ریشهی «دَخَلَ» به معنی «قطعاً و حتماً داخل میسازم».
🔹 «جَنّات»: جمع «جَنّه» به معنی «باغهای پرپشت و انبوه».
🔸 «تَجری»: فعل مضارع از مصدر «جریان» و ریشهی «جری» به معنی «جاری است».
🔹 «اَنهار»: جمع «نهر» به معنی «رودها».
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🔴‼️ فوری‼️ 🔴
✅ امام خمینی(ره): اگر مسلمین مجتمع بودند، هر کدام یک سطل آب به اسرائیل میریختند، او را سیل میبرد. (صحیفه امام ج۹، ص۲۷۵)
♨️ در این روزها که مردم مظلوم فلسطین در عملیات #طوفان_الاقصی در حال نبرد با غاصبین صهیونیست هستند و جنایات رژیم کودککش به اوج خود رسیده است، ما مسلمانان باید حمایت از فلسطین را یکی از اولویتهای خود قرار دهیم و با سلاح رسانه در کنار مردم مظلوم فلسطین باشیم!
✳️ هر پست در فضای مجازی و یا هر واکنش در حمایت از مردم فلسطین میتواند در نتیجه جنگ اثرگذار باشد.
🔶 لذا از همه شما عزیزان دعوت میکنیم که با هر امکاناتی که دارید (گروههای خانوادگی و درسی، صفحات شبکههای اجتماعی، کلاس درس و...) در جهاد علیه اسرائیل شرکت کنید.
💳 همچنین برای کمک مالی به جبهه مقاومت، وارد «سایت مقام معظم رهبری» بشید و از بخش پرداخت وجوهات و انتخاب گزینه "کمک به جبهه مقاومت"، کمک های مالی خودتون رو واریز کنید:
🌐 https://www.leader.ir/fa/monies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | مردم اسرائیل را بهتر بشناسیم‼️
♨️ تفکّرات قومی که خود را برتر میداند...
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۱۹۵ سورهی آلعمران:
🔖 قسمت سوم
7⃣ آنچه متأسّفانه برای بسیاری از کسانی که در راه خداوند کار میکنند مورد غفلت قرار گرفته، عبارت «أوذُوا فی سَبیلی» میباشد، یعنی «اذیّت شدن در راه خداوند»، یکی از ارزشمندترین آزمونهایی است که اگر انسان به خوبی بگذراند بهترین پاداشها را دارد --> (أوذوا فی سبیلی).
8⃣ قطعاً کار برای خداوند و در راه خداوند، بدون درگیری نخواهد بود. گاهی کار به جایی میرسد که کار به جان میرسد! باید بکُشی تا کشته نشوی، باید بکُشی حتّیٰ اگر کشته شوی --> (و قاتلوا و قتلوا ...).
9⃣ خداوند در قرآن کریم در سه مورد، بر پوشاندن بدیهای ما تأکید کرده است:
🔸الف) وقتی که گناهان کبیره را کنار بگذاریم و از آنها دوری کنیم --> (ان تجتنبوا کبائر ما تنهون عنه نکفّر عنکم سیّئاتکم وندخلکم مدخلا کریما: آیه 31 سوره نساء)
🔰 ادامه دارد...
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
⚠️ توجّه‼️
🔰 استجابت دعا، به معنی «رسیدن به حاجت» نیست، به معنی «جواب گرفتن» است و جواب میتواند از این قبیل باشد:
1⃣ فعلاً وقتش نیست.
2⃣ قبلاً بهت دادیم متوجّه نشدی.
3⃣ قبلاً دادیم قدر ندونستی.
4⃣ برآورده شدن این حاجت برات خیر نداره.
5⃣ هنوز ظرفیتش رو پیدا نکردی.
6⃣ هدف ما از باقی موندن این مشکلت اینه که از درگاه ما جدا نشی و خیر کثیر رو از دست ندی.
و ...!
🔘 میبینیم که خداوند در تمامی این موارد، پاسخ ما را داده، آن هم پاسخی که خیر ما در آن است، ولی چون ما استجابت دعا را در «رسیدن به حاجت» میدانیم، گمان میکنیم که خداوند، دعای ما را مستجاب نمیکند.
🔴 نکتهی مهمتر این که، دعا هدف است و حاجت، وسیله! ولی متأسّفانه ما بندههای نالایق، دعا را وسیله، و حاجت را هدف میدانیم. میبینید که کلمهی «رَب» در این آیه، نشان میدهد که خودِ دعا باعث رشد و تربیت انسان میشود، چه حاجتِ ما برآورده شود و چه نشود!
💎 بنابراین باید ما فقط دعا کنیم و برآورده شدن یا نشدنِ حاجت را به خدا بسپاریم که او خیرِ ما را از خودمان بهتر میداند.
🔹حافظ وظیفهی تو دعا گفتن است و بس
🔸در بند آن مباش که نشنید یا شنید!
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh