eitaa logo
رویین دژ
12.9هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
803 ویدیو
187 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ 🔰 نکات آیه‌ی ١٧ سوره‌ی نساء 🔖 بخش دوم: 🔹«یعملون»: فعل مضارع از ریشه و مصدر «عمل» به‌ معنی «انجام می‌دهند». 🔸 «سوء»: یعنی «بدی». 🔹 «جهالت»: یعنی «نادانی»، از ریشه و مصدر «جهل». 🔸 «ثمّ»: یعنی «سپس». 🔘 برخلاف «فَ» که معني «فوریت» می‌دهد، «ثمّ» مفهوم «انجام عمل بعدی با مقداری فاصله» را دارد. 🔹 «یَتوبونَ»: فعل مضارع از مصدر «توبه» و ریشه‌ی «تَوَبَ» به معنی «توبه می‌کنند». 🔸 «قریب»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «قُرب» به معنی «نزدیک». 🔹 «مِن قریب»: یعنی «در کم‌ترین فاصله» 🔸 «عَسَی»: یعنی «باشد که، امید است که». 🔹 «یتوبَ علیهم»: فعل مضارع منصوب از همان مصدر «توبه» به معنی «که قبول کند توبه‌شان را». 🔸 «عَلیم»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «علم» به معنی «دانا». 🔹 «حکیم»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «حکم» به معنی «استوارکار، درست‌کردار، کسی که کارهایش محکم‌کاری شده و بدون نقص و ضعف است، کسی که تمام کارهايش مبتنی بر حکمت است». 🔺 @RooyinDezh
‌ 💎 نکات ادبی آیه‌ی ١٧ سوره‌ی نساء: 🔹 تکرار در کلمه‌ی «الله» که نشان‌دهنده‌ی این است که اگر عنایتِ مداوم خداوند نباشد، انسان توفیق توبه و ترک گناه و اصلاح اعمال گذشته را پیدا نمی‌کند. 🔸جناس اشتقاق در کلمات «توبه، یتوبون، یتوب». ✅ می‌بینید که مشتقّات «توبه» هم مانند لفظ مبارک «الله»، سه بار تکرار شده‌اند تا همان مفهوم را برسانند. ⚠️ توجّه❗️ اشتقاق یا جناس اشتقاق، یعنی این که دو یا چند کلمه در نثر یا شعر به کار بروند که از یک ریشه‌ی فعلی باشند؛ مانند مشتقّات مصدر «گفتن» در بیت زیر:👇 🔹این قَدَر گفتیم و نَتْوان گفت چیزی گفته‌ایم 🔸کو کسی کاو ذرّه‌ای از حُسن هنگفتِ تو گفت؟! 🔹جناس افزایشی در «علیهم» و «علیم». 🔺 @RooyinDezh
✨ إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا ✨ وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا 💯 زمانی که بلرزد زمین، لرزیدن آن‌چنانی؛ و زمین خارج کند چیزهای سنگین درونش را... 📔 آیه‌ی ۱ و ۲ سوره زلزال 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | اثبات تاریخی باحجاب بودن زنان در ایران قبل از اسلام‼️ 🤔 شرح اسناد باستان‌شناسی از دوره‌ی مادها تا ساسانیان درباره‌ی باحجاب بودن بانوان ایرانی 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۴ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ پرداخت مهریه‌ی زن، وظیفه‌ی مرد است و امر خداوند؛ بنابراین پیش از آن که یک مسئولیّت قانونی باشد، یک تکلیفِ شرعی است --> (ءاتوا). 2️⃣ این‌که نام مهریّه را «صداق» گذاشته‌اند، بی‌ارتباط با واژه‌ی «صداقت» نیست. پرداخت مؤدّبانه‌ی مهریّه به همسر، معیاری برای شناخت صداقت همسر در زندگی زناشویی است --> (صدقاتهنّ). 3️⃣ واژه‌ی «نِحلَة» که برای شیوه‌ی پرداخت مهریّه به همسر، شرط شده است، دو بارِ معناییِ آمیخته با هم دارد: یکی «بدهی» و دیگری «عطیّه». بنابراین مرد در باطن خود باید مهریّه را، بدهیِ خود نسبت به همسر حساب کند و در ظاهر کار، آن را به شیوه‌ای محترمانه و مؤدّبانه مانند یک هدیه‌ی ارزشمند به همسر تقدیم کند. --> (نحله). 4️⃣ بخشش مهریّه توسط زن، باید با میل قلبی خودِ زن صورت گرفته باشد؛ نه با پیشنهاد یا تحمیل همسر. همچنین، زن باید از این بخششِ بخشی از مهریّه، خوشحال باشد، نه این‌که فقط راضی دیده شود --> (فان طبن). 5️⃣ همان‌گونه که گفتیم بخشش مهریّه صرفاً بخشش تمام مهریه نیست. بخشش اندکی از آن هم با توجّه به همه‌ی شرایطِ گفته‌شده، می‌تواند همان اثر مثبت را در زندگی داشته باشد --> (منه). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ۴ سوره‌ی نساء: 🔹«ءاتوا»: فعل امر از مصدر «ایتاء» باب اِفعال، ریشه‌ی «اَتَیَ» به معنی «بدهید، بپردازید». 🔸«صَدُقات»: جمع «صَدُقه» از ریشه‌ی «صدق» به معنی «مهریه‌ها». ✳️ دلیل این نامگذاری این است که پرداخت مهریه، نشانه‌ی صداقت مرد در محبّتش نسبت به همسر خود است. 🔹 «نحلة»: یعنی «عطیّه و بخششی که بهایی یا عوضی در قبال آن نخواسته باشیم (بخشش بدون توقّع)».👇 🔅 این کلمه از ریشه‌ی «نحل» به معنی «زنبور عسل» است، چون زنبور عسل در مقابل عسلی که می‌دهد، چیزی توقّع ندارد. 🔸 «طبن»: فعل ماضی جمع مؤنث از ریشه و مصدر «طیب» یعنی «خوش داشتند، از روی میل و با دل خوش بخشیدند». 🔹 «نفساً»: در اینجا یعنی «به میل و اراده‌ی خود». 🔸 «کلوا»: فعل امر از ریشه و مصدر «اکل» به معنی «بخورید»، مَجاز از این که «خرج کنید، استفاده کنید». 🔹 «هنیئ»: صفت مشبّهه از ریشه «هَنَءَ» به معنی «بدون مشقّت، گوارا». 🔸 «مَریئ»: صفت مشبّهه از ریشه‌ی «مَرَءَ» به معنی «موافق طبع، مطلوب، گوارا». 🔺 @RooyinDezh
🔸خواهرم! مریم و زهرا چو شود اُسوه‌ی تو  🔹نفروشی گُهرِ خویش به هر چشمِ پلید 🔸به خدا پاک ترینی و نیرزد که دَمی 🔹ببَرَد دیوِ سیه از دلِ تو، نورِ سپید 🔸عفّت و پاکیِ زن، کهنه نگردد به زمان  🔹تا ابد چادرِ زینب، خوش و تازه‌ست و جدید 🔸آنکه گوید به تو بگشای ز سر، بندِ حجاب  🔹بی‌گمان دوخته بر عفّتِ تو چشمِ امید 🔸تارِ مویی ز تو چون دیده‌ی دزدان بیند  🔹ابر، گریان شود از حزن و غمِ عرشِ مجید 🔸تو توانی که شبی نیک بخوابی تا صبح  🔹وانگه از عمد، نبندی درِ منزل به کلید؟ 🔸خواهرم! خانه‌ی تن، منزلتش افزون است 🔹آنکه تن داد به شیطان، به خدا خیر ندید 🔸این همه جُرم و جنایت، همه از شهوتِ ماست 🔹همه از معصیتِ ماست که حق نیست پدید 🔸ای خوشا آنکه سرِ نفسِ ستمکاره‌‌ی خویش  🔹به اطاعت ز خدا، با شَعَف و عشق بُرید 🔸ای خوشا آنکه میانِ هوسِ خویش و خدا  🔹از سرِ خویش گذشت و نَفَسِ یار گُزید 🔸ای خوشا آنکه به ایّامِ جوانی و خوشی  🔹عقلِ پیریش چو خورشیدِ فلک گشت پدید 🔸ای خوش آن پیر که برگشت به راهِ معبود 🔹چون که بی‌حاصلیِ جلوه‌ گری را فهمید 🔸حسرتا آنکه دَمِ مرگ، نگاهش جویان  🔹تا چه کَس بر سر و مویش کفنِ سرد کشید 🔸خواهرم! حال که زیبایی و قدرت داری  🔹راهِ حق رو! نه در آن دَم که دَمِ مرگ رسید 🔸مطمئن باش که او، حقِّ تو ناحق نکند  🔹اجرِ تقوای زنان، نیست کم از اجرِ شهید ✍ حمیدرضا شیرعلی مهرآیین 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | اشتباه می‌کنند‼️ ♨️ برنامه‌ی استعمار برای سبک، خفیف و بی‌بند و بار کردن خانم‌ها 🔺 @RooyinDezh
34.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | منتظران برخیزید، معرکه‌ی آخرالزّمان برپاست‼️ 💠 نصرُ من الله، و فتحٌ قریب 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۴ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت دوم: 6️⃣ خداوند زن را مجاز قرار داده که بخشی از مهریّه‌اش را ببخشد( که البتّه می‌تواند همه‌ی آن باشد. زیرا می‌دانیم که کلّ یک چیز هم بزرگترین بخش آن است؛ به عبارت دیگر، یکی از زیرمجموعه‌های هر مجموعه‌ای، خودِ آن مجموعه است)؛ چون بخشش مهریّه در بعضی موارد برای خانواده مفید است: ✅ یکی جایی که مهریّه از ابتدا سنگین بوده و مرد، توان پرداخت آن را ندارد. دیگری در موردی که مرد به مشکل اقتصادی برخورده و احساس این دِینِ سنگین، او را اذیّت می‌کند. نیز در موردی که مرد از گذشت‌های زن سوءاستفاده نمی‌کند و بخشش‌های زن، محبّت مرد و احساس مسئولیّت او را نسبت به همسرش بیشتر می‌کند و مواردی از این قبیل، که با بخششِ بخشی از مهریّه، محبّت و مودّتِ زوج نسبت به هم بیشتر می‌شود --> (منه). 7️⃣ خداوند در قبالِ این که شوهر را موظّف کرده که مهریّه را به شیرینی بپردازد، به او حق داده است که مهریّه‌ی بخشیده‌شده را به شیرینی بخورد؛ بنابراین خداوند در برابر هر وظیفه‌ای، برای ما حقّی قرار داده است. 🔅 خانواده یا جامعه‌ای که اعضای آن به وظایف خود آشنا و متعهّد باشند، در حقیقت رعایت حقوق دیگران را کرده‌اند؛ پس در صورتی همه به حقوق خود می‌رسند که همه به وظایف خود آشنا و متعهّد باشند --> (فکلوه هنیئا مریئا). 🔺 @RooyinDezh
‌ 💎 نکات ادبی آیه‌ی ۴ سوره‌ی نساء: 🔘 یکی از انواع استعاره، استعاره‌ی تبعیّه است که در فعل و صفت اتّفاق می‌افتد. 💠 البتّه این نوع از استعاره را شاید تا مرحله‌ی دکترای ادبیات، نخوانید امّا به هر حال، از زیبایی‌های علمِ بیان است. 🔸در این آیه‌ی شریفه، فعل «بخورید» یعنی «کُلوا» در معنی «استفاده کنید، مصرف کنید» یعنی «تمتّعوا» به کار رفته است.👇 ♦️چون یکی از مهم‌ترین استفاده‌ها یا مصرف‌ها، «خوردن» است، فعل «کُلوا» را برای مصرف مهریه‌ی بخشیده‌شده به کار گرفته است. 🔹یکی از آرايه‌های زیبای لفظی هم آرایه‌ی «تضمین المزدوج» یا «ازدواج» است. ✳️ این آرایه زمانی اتّفاق می‌افتد که دو کلمه‌ای که با هم سجع می‌سازند، کنار هم قرار گیرند؛ مانند «جفایی، قفایی» و «عشق، صادق» در بیت زیر از سعدی: 🔹 به جفایی و قفایی نرود عاشق صادق 🔸مژه بر هم نزند گر بزنی تیر و سنانش! 🔅در این آیه هم کلمات «هَنیء» و «مَریء» در کنار هم، آرایه‌ی ازدواج ساخته‌اند. 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 امیرالمؤمنین(ع): 💯 روز انتقام مظلوم از ظالم، شدیدتر از روز ستم کردن ظالم بر مظلوم است! 📚 نهج‌البلاغه، حکمت ۲۴۱ 🔺 @RooyinDezh
🔆 امام رضا(ع): 🌀 آنکه از خدا موفقیت بخواهد امّا تلاش نکند، خود را مسخره کرده است! 📚 معدن الجواهر، ج ۱، ص ۵۹ 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ دین یکی از کلماتی است که در قرآن به صورت مفرد آمده و هم اسم و هم محتوای آن، اسلام است؛ یعنی تسلیم بودن در برابر خداوند و آخرین رسول یا ولیّ او در هر زمان --> (إنّ الدّين عند الله الاسلام). 2️⃣ هر آیینی در صورتی نزد خداوند پذیرفته است که تسلیم پیامبر و آیین بعدی شود --> (إنّ الدّين عند الله الاسلام). 3️⃣ دیندار واقعی، تسلیم‌کننده‌ی خود است به خداوند --> (الاسلام). 4️⃣ اهل کتاب بودن مهم نیست، اهل فهم بودن مهم است. هر کتاب‌داشتن و کتاب‌خواندنی، به عالِم شدن منتهی نمی‌شود --> (أوتوا الكتاب). 5️⃣ اسلام و کتاب آن، قرآن، عین علم است --> (العلم). 6️⃣ همه‌ی اختلافات اهل کتاب و انحرافاتی که در آیین‌های الهی به وجود آمد، آگاهانه و از روی کینه و دشمنی بوده است --> (جاءهم العلم بغيا بينهم). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ١٩ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹 «دین»: آیین یا روش یا برنامه‌ای که خداوند متناسب با هر دوره‌ای، برای هدایت انسان‌ها توسّط پیامبر خود ارائه می‌کند. 🔸 «اسلام»: مصدر باب اِفعال از ریشه‌ی «سَلَمَ» به معنی «تسلیم کردن»👇 یعنی «تسلیم کردن خود در برابر خداوند و آخرین پیامبرش در هر زمانی». 💎 بر این اساس، نام و محتوای تمام آیین‌های الهی، «اسلام» بوده است( که قبلاً هم به آن اشاره شد) و آیین‌هایی به نام «مسیحیّت»، «یهود»، «زرتشت» و...، دین خدا نیست؛ بلکه روش کسانی است که به بهانه‌ی پیروی از یک پیامبر، بر آیین قبلی خود مانده‌اند و تسلیم خدا و آخرین پیامبرش نشده‌اند، یعنی اسلام نیاورده‌اند. 🔹 «مَااختلفَ»: فعل ماضی منفی از ریشه‌ی «خلف» باب اِفعال، مصدر «اختلاف» به معنی «پشت به چیزی کردن، نپذیرفتن چیزی». 🔸 «الذین اوتوا الکتاب»: همان گونه که قبلاً گفته شد، یعنی «یهودیان و مسیحیان». 🔹 «جاء»: فعل ماضی به معنی «آمد». 🔸 «جاءهم»: یعنی «آمد برایشان». 🔹 «العلم»: مصدر است به معنی «آگاهی، د‌انش و اطّلاعات صحیح». 🔸 «بَغی»: مصدر ثلاثی مجرّد به معنی «طلبِ توأم با تجاوز، کینه‌جویی، حسد». 🔹 «یکفر»: فعل مضارع از ریشه و مصدر «کفر» به معنی «بپوشاند». 🔸 «آیات»: یعنی «نشانه‌ها». 🔹 «سریع»: صفت مشبّهه از مصدر «سرعت»، ریشه‌ی «سَرَعَ» به معنی «تند، زود». 🔸 «حساب»: مصدر باب «مفاعله» از ریشه‌ی «حَسِبَ» به معنی «محاسبه». 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | حجاب من به شما چه مربوطه⁉️ ♨️ پاسخ‌هایی روشن و شنیدنی به شبهات پیرامون حجاب 🔺 @RooyinDezh
14.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | زمین غرق شد از خون شهیدان‼️ 💠 بیا ای منتقم خون خدا ای گل زهرا(س)... 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ زمانی انسان آگاهانه خطا می‌کند که کینه، حسادت یا انحرافی در دل داشته باشد --> (بغيا بينهم). 8️⃣ اختلافات و کینه‌های بین اهل کتاب، باعث پشت کردن آن‌ها به قرآن و پیامبر شد --> (و من يكفر بآيات الله...). 9️⃣ یکی از چیزهایی که سریعاً در نامه‌ی اعمال ما نوشته شده و فرصت اصلاح داده نمی‌شود، پوشاندن حق است --> (و من يكفر بآيات اللّه فإنّ اللّه سريع الحساب). 🔟 خداوند بلافاصله حساب می‌کند، هرچند بلافاصله عِقاب نکند --> (فإنّ الله سريع الحساب). 🔺 @RooyinDezh
‌ 💎 آرایه‌های ادبی آيه‌ی ١٩ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹جناس تام در «ما» و «ما».👇 1⃣ اوّلی در کلمه‌ی «مااختلف»، نافیه یا منفی‌کننده است، و 2⃣ دومی در عبارت «ما جاءهم»، موصول است به معنی «آنچه». 🔸جناس اختلافی در کلمات «مِن» و «مَن». 🔹تضاد در کلمات «اسلام» و «یکفر». 🔸تکرار در کلمه‌ی «الله». 🔹موسیقی حروف «ل، م، ب». 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | معجزه‌ی کلمات در قرآن‼️ 🔮 کلماتی که به شکل اسرارآمیزی در قرآن تکرار شده‌اند... 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | خونِ سرخ ما‼️ ⭕️ شهید آوینی: ای وجدان‌های نیمه‌خفته! چشم بیداری بگشایید... 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
فیش واریزی برندگان ۱ میلیون تومانی مسابقه شعور عاشورایی.pdf
899.4K
💰 رسید واریزِ جوایز یک میلیون تومانیِ برندگان ویژه‌ی مسابقه‌ی عظیم فرهنگیِ «شعور عاشورایی»‼️ ✅ جهت ایجاد شفّافیت در زمینه‌ی اعطای جوایز نقدی این مسابقه،‌ رسید‌های واریز جوایز برندگان آن، در قالب یک فایل pdf منتشر می‌گردد! 📌 لازم به ذکر است که در روز‌های آتی، رسید واریز جوایز برندگان قرعه‌کشیِ این مسابقه هم از طریق کانال «رویین‌دژ» در دسترس شما عزیزان قرار خواهد گرفت. 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1⃣ با همه‌ی مشکلات و انحرافاتی که در جامعه‌ی اسلامی پیش آمده است، باز هم اگر قرار باشد بهترین الگوی جامعه‌شناسی به دنیا معرّفی شود، الگوی اسلامی آن است --> (كنتم خير أمّه). 2⃣ تنها شرط لازم برای این که یک جامعه‌ی اسلامی بتواند خود را به عنوان بهترین الگو، به جامعه‌ی جهانی ثابت کند، این است که در آن، امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود --> (تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر). 3⃣ آن‌چه ایمان را کامل می‌کند، امر به معروف و نهی از منکر است --> (تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر و تؤمنون بالله). 4⃣ این آیه اثبات می‌کند که بخش اعظمی از اهل کتاب (یهودیان، مسیحیان و...)، تصمیم به ایمان آوردن ندارند، مگر در زمانی که سیطره‌ی دین خداوند بر هستی متفاوت شود، یعنی هنگام ظهور --> («لَو» حرفِ شرط مُحال است). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰 قسمت اوّل: 🔹 «کُنتُم»: فعل ماضی از ریشه‌ی «کَوَنَ»، مصدر «کَوْن» به معنی «بودید»؛ که در جملات شرطی، «هستید» هم معنا می‌شود. ♦️ در این‌جا، ژرف‌ساخت یا زیربنای جمله‌، یک جمله‌ی شرطی بوده، مثلاً به این صورت: "کنتم خیر امّةٍ اخرجت للناس ان کنتم تامرون بالمعروف و... ". 🔸 «خَیر»: اسم تفضیل که اصل آن «اخیَر» بوده، به معنی «بهتر، بهترین». ⚠️ توجّه‌❗️ در زبان عربی، صفت تفضیلی و صفت عالی هر دو یک ساخت دارند و تفاوت آنها را از روی جمله‌ای که در آن به کار می‌روند، باید دریافت. 🔹 «اُمَّه»: منسوب به «اُمّ» به معنی «گروهی که زبان مادری یکسان دارند یا دارای فرهنگ و عقیده‌ی یکسان هستند».👇 ✅ چون فرهنگ و عقیده‌ی مشترک، جامعه را به یک خانواده تبدیل می‌کند، یعنی کاری می‌کند افراد، آن قدر به هم شبیه شوند که احساس کنیم همه، فرزندان یک مادرند. ♦️این حقیقت را خود قرآن هم بیان فرموده (اِنّما المُؤمِنونَ اِخوَه). ان‌شاءالله بعد از ظهور امام زمان(عج) که افکار و گفتار و رفتار همه‌ی مردم با معیار قرآن، کوک می‌شود، جامعه به یک خانواده‌ی بسیار صمیمی تبدیل می‌شوند؛ چون فرهنگ همه، یکی می‌شود؛ 👇 ✅ آن هم فرهنگی بی‌نقص، متأثر از یک کتاب و برنامه‌ی بی‌نقص و تحت مدیریّت یک مدیر بی‌نقص که همان امام معصوم(ع) است. 🔺 @RooyinDezh