eitaa logo
رویین دژ
13هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
801 ویدیو
187 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 💠 بگو: همانا نماز من و عبادات من و زندگی من و مرگ من برای خداوند، پروردگار جهانیان است. 📚 سوره‌ی انعام، آیه‌ی ١٦٢ 🔺 @RooyinDezh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | خداوند فقط یک دین دارد‼️ 💯 اشتباهی رایج درباره‌ی شریعت‌های الهی که به راحتی از قرآن کریم اثبات می‌شود...     🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۴۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 📌 نکته: این آیه پس از جنگ احُد و در نقدِ مسلمانانی که در اطاعت از پیامبر(ص) کوتاهی کردند و جنگِ بُرده را باختند، و نیز در تقویّت روحیّه‌ی مؤمنانی که تا پای جان، جنگیدند و از شکست قطعی مسلمانان جلوگیری کردند، نازل شده است. 1️⃣ دشمن را به حساب آورید امّا از او حساب نبرید [مقام معظم رهبری] --> (إن يمسسكم قرح فقد مسّ القوم قرح مثله). 2️⃣ شیطان ما را بیشتر جایی می‌ترساند که هنوز اتّفاقی نیفتاده است، یعنی وحشت نسبت به آینده --> (إن يمسسكم قرح: اگر برسد به شما جراحتی). چون اگر اتّفاقی بیفتد و ما صبر و تقوا داشته باشیم، به استناد آیه‌ی ۱۲۵ همین سوره، خداوند با ملکوتش ما را یاری خواهد کرد --> (إن). 3️⃣ اتّفاقات تاریخی، برای مردم زمان و مکان خود، امتحان است و برای مردمِ پس از خود، عبرت. مولا علی(ع) نیز می‌فرمایند: «وقتی فتنه رو به شما می‌کند، شما را به اشتباه می‌اندازد، و وقتی به شما پشت می‌کند، به شما عبرت می‌دهد» --> (فقد مسّ القوم قرح مثله: فعل ماضی به کار رفته و بر زمان گذشته دلالت دارد). 🔺 @RooyinDezh
💯 تحریفاتِ تعریفات‼️ 💠 «تحریفاتِ تعريفات»، یعنی انحرافات و اشتباهاتی که در تعریفِ بعضی مفاهیمِ مهمِّ کلیدی، به وجود آمده و باعث شده تا بر اساس این تعاریفِ غلط، بسیاری از شبهه‌ها قوّت بگیرد و اثرگذار باشد... 🔖 قسمت چهارم 📚 برگرفته از جزوه‌ی «آشنای غریب» 📥 دسترسی به متن کاملِ مقاله‌ی : 🌐 zil.ink/RooyinDezh 🔺 @RooyinDezh
🤔 از برهنگی تا بی‌آبرویی؛ بزرگترین عذاب برای انسان چیست⁉️ 🔥 در آیات ١٩ تا ٢٢ سوره‌ی أعراف می‌خوانیم که وقتی شیطان با وسوسه‌ی خود آدم و حوّا را فریب داد تا زشتی‌های پوشیده‌ی آنها را آشکار کند (لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِنْ سَوْآتِهِمَا - سوره‌ی أعراف، آیه‌ی ٢٠)، 🍃 و آدم و حوّا از میوه‌ی ممنوعه خوردند و پوشش بهشتی بدن آن‌ها کنار رفت و زشتی‌هایشان آشکار شد با وجود آن‌که کسی جز خداوند آنها را نمی‌دید، تلاش کردند تا آن زشتی‌ها را با برگ درختان بهشت بپوشانند (وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ _ سوره‌ی أعراف، آیه٢٢). ✅ از این دو عبارت چند پیام می‌توان برداشت کرد: 1⃣ تلاش شیطان از ابتدا این بوده که آبروی انسان را ببرد و می‌دانسته که بی آبروشدن بزرگ‌ترین عذاب برای آدم است. 2⃣ زشتی‌های بدن انسان باید پوشیده باشد، حتّی اگر نامحرم او را نبیند (در معرض دید نامحرم بسیاری از قسمت‌های بدن، عورت حساب می‌شود. مثلاً برای زن به جز صفحه‌ی صورت و دو کف دست، تمام بدنش عورت است). 3⃣ زشتی‌های بدن که باید پوشیده بمانند، برخلاف تصوّر عموم، فقط دو مورد نیستند بلکه چندین مورد هستند (کلمه‌ی «سوءات» به صورت جمع آمده نه به صورت مثنّی)! 4⃣ فطرتِ انسان پوشیده بودن را دوست دارد نه لخت بودن را. 5⃣ همین بنی آدم قرن بیست و یکم که برهنگی را فرهنگ و کلاس می‌دانند و پوشیدگی را عقب ماندگی و امّل بودن، فرزند همان پدر و مادری هستند که لحظه‌ای برهنه شدن را حتی در جایی که جز خداوند آنها را نمی‌دیده تحمل نکرده‌اند و تلاش کرده‌اند با هر وسیله‌ای که شده حیای خود را حفظ کنند و بدن خود را بپوشانند. 🎯 ببینید این شیطانی که هدفش برهنه کردن بنی آدم است، چه‌ها که بر سرِ فطرت انسانی و ملکوتی ما نیاورده است! 📚 بخشی از کتاب 🔺 @RooyinDezh
🔆 پیامبر اکرم(ص): ⭕️ از نگاه‌های زیادی بپرهیزید؛ چرا که تخم هوس می‌پراکند و غفلت می‌زاید! 📚 عده‌الداعی، ص ۲۹۴ 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | دین‌داری بی‌دردسر‼️ 💯 اثر جهاد یعنی این دین‌داری باید سایه بندازه توی زندگی‌...     🔺 @RooyinDezh
🔆 امیرالمؤمنین‌(ع): ✅ مرد به کردارش آزموده می‌شود، نه به گفتارش... 📚 غررالحکم، ح ۱۱۰۲۶ 🔺 @RooyinDezh
💠 گوشه‌ای از استقبالِ دانش‌آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی از محتواهای متنوّع و اثرگذار مجموعه‌ی «رویین‌دژ»، در قالب مسابقات ‼️ 🔺 @RooyinDezh
‌ 🌱 ان‌شاءالله هفته‌ی کتابخوانی امسال، بهانه‌ای باشد تا هر یک از ما در حدّ توان خود بتوانیم این محتواهای ناب و دستِ‌ اوّل را - که به بررسی و ارائه‌ی راه‌حل برای معضلات فرهنگیِ روز جامعه می‌پردازند - به دست عدّه‌ی زیادی از هموطنان عزیز خود برسانیم و سهم بزرگی در آگاهی و نجات آن‌ها از فتنه‌های خطرناکِ آخرالزّمان، داشته باشیم. 📲 شما هم برای دریافتِ رایگانِ انواع محتواهای مرتبط با هر یک از مقاله‌ها (از قبیل پوستر، کلیپ، پادکست و ...)، و همچنین هماهنگی لازم جهت برگزاری مسابقات کتابخوانی از محتواهای متنوّع مجموعه‌ی «رویین‌دژ» در سطح مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج و ...، به ادمین کانال مراجعه نمایید.👇 🆔 @RooyinDezh_Admin 📥 ضمناً شما می‌توانید متن کاملِ مقالاتِ را به صورت رایگان، از طریق لینک زیر دریافت نمایید: 🌐 zil.ink/RooyinDezh 🔺 @RooyinDezh
رسید واریز جوایز قرعه کشی مسابقه.pdf
2.26M
💰 رسید واریزِ جوایز ۴۰۰ هزار تومانیِ برندگان قرعه‌کشی مسابقه‌ی عظیم فرهنگیِ «شعور عاشورایی»‼️ ✅ جهت ایجاد شفّافیت در زمینه‌ی اعطای جوایز نقدی این مسابقه،‌ رسید‌های واریز جوایز برندگان آن، در قالب فایل pdf منتشر می‌گردد! 📌 لازم به ذکر است که در روزهای گذشته نیز، رسیدِ واریز جوایز برندگان ویژه‌یِ ۲ میلیون تومانی و ۱ میلیون تومانی این مسابقه، از طریق کانال «رویین‌دژ» در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است. 🔺 @RooyinDezh
🎯 پیشنهاد ویژه برای ‼️ 📘 مقاله‌ی خواندنیِ «دُرهایی از دریایی» ✍ کاری از: 🖼 توضیحات در تصویر👆 ✅ مناسب برای برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج و ... 📨 جهت دریافت محتواهای بیشتر و هماهنگی برای برنامه‌های هفته‌ی کتابخوانی، به ادمین کانال مراجعه نمایید:👇 🆔 @RooyinDezh_Admin 🔺 @RooyinDezh
دُرهایی از دریایی(1).pdf
5.96M
🔖 جزوه‌ی خواندنی «دُرهایی از دریایی»‼️ 💠 ارائه‌ی چند آیه از قرآن کریم همراه با پیام‌ها و مفاهیم بسیار زیبای آن در اثبات حقیقت عفاف و حجاب و ناموس‌داری در قرآن... 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۴۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 4️⃣ اگر بخواهیم مثل گذشتگان، روزگار را در حال گردش فرض کنیم، گرداندن آن را نباید به آسمان نسبت بدهیم. گرداننده‌ی آن، خداست --> (تلك الأيَّام نداولها). خاقانی چه زیبا فرموده: 🔸گویی که نگون کرده است ایوان فلک وَش را؟ 🔹حکمِ فلکِ گردان؟ یا حکمِ فلک‌گردان؟ 5️⃣ مخاطب قرآن و موردِ امتحانِ خداوند، همه‌ی انسان‌ها هستند، نه فقط مسلمانان. چون قرآن برای هدایتِ جمعیِ همه‌ی جوامع بشری آمده است --> (النّاس). 6️⃣ اگر خداوند خیلی از چیزها را به ما نشناساند، در شناخت خود و در انتخاب‌های خود اشتباه می‌کنیم --> (ليعلم الله الّذين آمنوا). 7️⃣ مؤمن واقعی در فتنه‌ها شناخته می‌شود. جایی که همه از ارزش‌های خود می‌گریزند، آن که پای ارزش‌های خود می‌ایستد، مؤمن واقعی است --> (ليعلم الله الّذين آمنوا و يتّخذ منكم شهداء). 8️⃣ کسی که بسیار به عنوان شاهد گرفته شود، مقام بالایی دارد و شهید محسوب می‌شود --> (شهداء). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ١۴۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹 «یمسسْ»: فعل مضارع مجزوم (به خاطر شرط)، از مصدر «مسّ»، ریشه‌ی «مَسَسَ» به معنی «برسد، برخورد کند». 🔸 «قرح»: جراحت، زخم، آسیب. 🔹 «مسَّ»: فعل ماضی از مصدر «مسّ» به معنی «رسید، برخورد کرد». 🔸 «نداولُ»: فعل مضارع از مصدر «مداوله» باب «مفاعله»، ریشه‌ی «دَول» به معنی «می‌گردانیم». 🔹 «یعلمَ»: فعل مضارع منصوب از ریشه و مصدر «علم» به معنی «بشناساند، معلوم کند». 🔸 «یتّخذَ»: فعل مضارع منصوب از باب افتعال، مصدر «اتّخاذ»، ریشه‌ی «اخذ» به معنی «بگیرد». 🔹 «شهداء»: جمع «شهید» به معنی «گواهان». ⚠️ نکته❗️ فرق «شهید» و «شاهد» در زبان عربی، در این است که «شاهد» به صورت اتّفاقی، صحنه را دیده است ولی «شهید»، به قصد دیدن، در صحنه حضور یافته. 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | امر به معروف، باقیات الصالحاتی جاودان‼️ ✳️ تاثیرات بی‌نظیر امر به معروف و نهی از منکر که شاید از آن غافل باشیم...     🔺 @RooyinDezh
💠 معنای عفاف چشمی(عفاف در نگاه)‼️ 🔸 گر بیفتد نظرت در پی ناموس کسی 🔹 پی ناموس تو افتد نظر بوالهوسی! 🔆 خداوند در آیه‌ی ٣٠ سوره‌ی نور درباره‌ی نگاه مردان می‌فرماید: ⭕️ (قُل لِلمُؤمِنینَ یَغُضُّوا مِن اَبصارِهِم و یَحفَظوا فُروجَهُم...): «به مردان باایمان بگو نگاه‌هایشان را پایین بیاورند (و از نامحرم چشم بپوشند) و پاکدامنی ورزند». 🔶 و همین تعبیر را در آیه‌ی ٣١ همان سوره برای نگاه زنان به کار می‌گیرد: ⭕️ (و قُل لِلمؤمِناتِ یَغضُضنَ مِن اَبصارهِنَّ و یَحفَظنَ فُرُوجَهُنَّ) ✅ اینک چند پیام از این دو عبارت: 1⃣ پرهیز از نگاه به نامحرم دستور روشن قرآن است، که زن و مرد، هر دو موظّفند رعایت کنند. پس هرکس به آن عمل نمی‌کند یا تذکّر دیگران را هم به مسخره می‌گیرد در حقیقت به قرآن دهن کجی کرده و با خداوند به لجبازی برخاسته و کسی که با خدا لج کند، عاقبت کارش مشخّص است. 2⃣ قرآن نگفته که «چشمانشان را ببندند» بلکه گفته «نگاهشان را پایین بیاورند»؛ یعنی آن را از چهره و بدن نامحرم برگردانند. ☑️ تا یکی دو دهه‌ی قبل هم این‌گونه بود، یعنی مردم در برخورد با نامحرم مانند احوال پرسی، عبور از کنار یکدیگر در کوچه و خیابان و مغازه و... سر خود را پایین می‌انداختند و نگاهشان را بر می‌گردانند؛ 🌀 (ببینید در این حالت، تا چه اندازه مرد، با وقار و متین و با شخصّیت جلوه می‌کند و چقدر ناموس مردم شُکوه و احترام پیدا می‌کند، هیچ‌کس به خود اجازه نمی‌دهد که نگاهش را به حریم او وارد کند و در این شرایط ، زن چقدر راحت است و در امنیّت! آزادی یعنی این!) 🦉 اما امروزه متأسفانه می‌بینیم که به محض عبور یک زن یا پیاده شدن او از ماشین، بعضی از مردان مانند جغدهایی چشمان خود را گشاد کرده‌اند تا به چهره و اندامش نگاه کنند (و این موضوع، چقدر برای مرد و شخصیّت او زشت است و در نگاه کسانی که او را می‌بینند چقدر پست می‌شود و در مقابل، زن و دختر مردم چقدر در معرض خطر قرار می‌گیرند و ارزش و احترام آن‌ها پایمال هوس دیگران می‌شود! در چنین جامعه‌ای، آزادی کجا پیدا می‌شود؟!). 🔖 قسمت اول( ادامه دارد...) 📚 بخشی از کتاب 🔺 @RooyinDezh
📚 برگزاری مسابقات کتابخوانی از محتوای جزوه‌ی اثرگذار «دُرهایی از دریایی»، برای دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها در مدارسِ مناطقِ مختلف کشور‼️ 🔺 @RooyinDezh
💎 لباسِ تقوا‼️ ✅ مانند جسم، روحیّات و رفتار ما هم لباس می‌خواهد؛ لباسی که ...❗️ 🔖 برگرفته از جزوه‌ی «دُرهایی از دریایی» 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۴۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت سوم: 9️⃣ خداوند در آیه‌ی ۴۱ سوره‌ی نساء می‌فرماید: «چگونه خواهند بود روزی که از هر گروهی شاهدی می‌آوریم و تو را به عنوان شاهد این گروه خواهیم آورد؟». بر این اساس در هر صحنه‌ای که آزمایش می‌شویم، دو حالت پیش می‌آید: یا بهترین نمره را گرفته‌ایم و خداوند، ما را علیه دیگران به شهادت خواهد گرفت؛ و یا ضعیف عمل کرده‌ایم و خداوند، دیگران را علیه ما به شهادت خواهد گرفت. ✅ عدّه‌ای که خبر شهادت پیامبر(ص) را شنیدند امّا در صحنه‌ی جنگ ماندند و تا آخرین حدِّ توان جنگیدند، شاهد گرفته شده‌اند بر کسانی که کوتاهی نموده و فرار کردند --> (و يتّخذ منكم شهداء). 🔟 اگر انسان اهل ایمان نباشد یا در رتبه‌ی شهیدان قرار نگیرد، جزء ظالمان است، و خداوند در جای‌جای قرآن تأکید کرده که لعنتش بر ظالمان است، و هر کس را خداوند لعنت کند، برایش یاری‌گری نخواهد بود --> (و الله لايحبّ الظّالمين --> ألا لعنه الله على الظّالمين --> و من يلعن الله فلن تجد له نصيرا). 🔺 @RooyinDezh
‌ 💎 آرایه‌های ادبی آيه‌ی ۱۴۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹تکرار در کلمات «قرح» و «الله». 🔸جناس اشتقاق در «یَمسَسکُم» و «مَسّ». 🔹مَجاز در «قَرح»: این واژه به معنی «زخم و جراحت» است امّا در معنای «تمام آسیب‌های جسمی و روحیِ ناشی از جنگ» به کار رفته.👇 ♦️بنابراین واژه‌ی «قَرح» در این‌جا «مَجاز با علاقه‌ی جزء به کل» است؛ یعنی جزئی از آسیب‌های جنگ، در معنی کلّ آن آسیب‌ها به کار رفته است. 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ خلقت عیسی(ع) بدون پدر هم برای خداوند محال نیست؛ به‌ویژه که نمونه‌ی دیگری هم در تاریخ دارد --> (إنّ مثل عيسى عند الله كمثل آدم). 2️⃣ برای توجیه دیگران در اصلاح تصوّرات غلطِ‌‌شان، از نقاط مشترک عقیدتی خودتان با آن‌ها استفاده کنید --> (إنّ مثل عيسى عند الله كمثل آدم). 3️⃣ قطعاً خلقت عیسی(ع)، سخت‌تر از آفرینش آدم(ع) نیست، چون حضرت آدم(ع) نه پدر داشت و نه مادر. و آن‌چه عجیب است، این که یهودیانی که بر اساس تورات خودشان، خلقت آدم(ع) بدون پدر و مادر را باور کرده بودند، خلقت عیسی(ع) بدون پدر را نپذیرفتند و به حضرت مریم(س) تهمت زدند. به پیروی از آن‌ها، مسیحیان هم خدا را پدر حضرت عیسی(ع) قرار دادند و گرفتار تَثلیث شدند. 💢 جبهه‌گیری یهودیان و مسیحیان در مقابل اسلام( به استناد آیات قرآن) در اغلب موارد، این‌گونه است: اوّلین انحراف را یهود ایجاد می‌کند، امّا مسیحیّت هم از آن پیروی می‌کند --> (إنّ مثل عيسى عند الله كمثل آدم). 4️⃣ حضرت آدم(ع) بدون شک از خاک آفریده شده و قبل از آن، هیچ نبوده است --> (خلقه من تراب). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ۵٩ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹 «خَلقَ»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «خلق» به معنی «آفرید». 🔸 «تُراب»: خاک 🔹 «قال»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «قَول» به معنی «گفت». 🔸 «کُن»: فعل امر از مصدر «کَوْن»، به معنی «بشو، ایجاد شو». 🔹 «یکونُ»: فعل مضارع از مصدر «کَوْن» به معنی «می‌شود، ایجاد می‌شود» که در اینجا در معنی «شد» و «ایجاد شد» به کار رفته (به تأثیر از «قالَ» که فعل ماضی است). 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | لالایی برای کودکانی مظلوم‼️ 🔘 نترسی از این چندتا بمب...   🤲🏻   🔺 @RooyinDezh