eitaa logo
رویین دژ
13.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
769 ویدیو
185 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸قائم مقامِ فاطمه آمد، ادب کنید 🔹از او سعادتِ دو جهان را طلب کنید 💠 حضرت مهدی(عج): به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حقّ عمّه‌ام حضرت زینب(س) قسم دهند که فرج را نزدیک گرداند.  📚 شیفتگان مهدی، ج ۱، ص ۲۵۱ 🎉 ولادت باسعادت حضرت زینب(س) خجسته باد! 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
📝 برگزاری مسابقه‌ی کتابخوانی از محتوای جزوه‌ی اثرگذارِ «نیاز به نماز»، در دبیرستان شاهد شهید مسعود درخشان‼️ 🔺 @RooyinDezh
💎 ارائه‌ی مطالب جزوه‌ی خواندنیِ «نیاز به نماز» به دانش‌آموزان، در قالب خلاصه‌نویسی، نقّاشی و خوشنویسی توسّط همکار فرهنگی بزرگوار‼️ ✅ قطعاً این تلاش‌های ارزشمند شما عزیزان در جهت معرّفی و ارائه‌ی این مطالب ناب و تأثیرگذار به دانش‌آموزان، اولیا و همکاران خود، مصداق بارزی از جهادِ فرهنگی بوده و پاداش بزرگی از جانب خداوند متعال، به دنبال خواهد داشت؛ ان‌شاءالله. 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۸۵ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 4️⃣ خداوند هیچ تبصره و استثنایی برای پذیرش آیینِ غیرمسلمانان قرار نداده است --> (لن يقبل -> هرگز پذیرفته نمی‌شود). 5️⃣ «خُسران» یعنی از دست رفتن اصلِ سرمایه، ولی «ضرر» یعنی پایین آمدن ارزش چیزی. به عنوان مثال اگر پنبه‌فروشی، جنسی را به قیمتی بخرد و آن را پایین‌تر از همان قیمت بفروشد، ضرر کرده است، امّا اگر همه‌ی انبار پنبه‌ی او، در آتش بسوزد و از بین برود، در این صورت، خسران دیده است. ♨️ این آیه ثابت می‌کند اوج ضرر انسان و نهایت زیان‌کاریِ او یا به عبارتی، خسران او، در آخرت است، در صورتی که دین او پذیرفته نشود --> (و هو في الآخره من الخاسرين). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٨۵ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹 «یبتغِ»: مخفّف «یبتغی» (چون فعل شرط است و مجزوم شده)، فعل مضارع از مصدر «ابتغاء»، باب افتعال، ریشه‌ی «بغی» به معنی «بجویَد، طلب کند». 🔸 «اسلام»: مصدر باب اِفعال از ریشه‌ی «سلم» به معنی «تسلیم کردنِ (خود)» یا «تسلیم شدن». 💎 اسلام، نام و حقیقتِ آیینِ تمام پیامبران الهی بوده و همان گونه که بارها گفته‌ایم، اسلام یعنی تسلیم کردن خود در برابر آخرین ولیِّ خداوند و کتاب و آیین او در هر زمانی. 🔹 «لن»: حرف «نفی ابد» که از حروف ناصبه است 👈 یعنی فعل مضارع را منصوب می‌کند و به آن، مفهوم «هرگز نه...» می‌دهد. 🔸 «یُقبلَ»: فعل مضارع منصوب از ریشه‌ی «قَبِلَ»، مصدر «قبول» به معنی «بپذیرد». 🔹 «لن یقبلَ»: هرگز نمی‌پذیرد. 🔸 «خاسرین»: جمع «خاسر»، اسم فاعل از ریشه و مصدر «خُسر» به معنی «زیان‌کنندگانِ صد در صد، از دست‌دهندگانِ تمام سرمایه». 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | مهم‌ترین آزمون الهی در طول عمر یک انسان چیست⁉️ ♨️ امروز، کسانی که پای کار نائب امام زمان(عج) نیستند، بعد از ظهور هم نخواهند توانست امام خود را یاری کنند...   🔺 @RooyinDezh
💯 امام زمان(عج)، احیاکننده‌ی احکام تعطیل مانده‼️ 💠 در آخرالزمان آن‌قدر مردم از مبانی و ارزش‌های دین خود فاصله می‌گیرند، که وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کند و می‌خواهد همین اسلام فراموش شده را احیا کند و قرآن لب طاقچه را به متن جامعه بیاورد، مردم گمان می‌کنند که ایشان آیین تازه‌ای آورده‌اند! 📚 بخشی از جزوه‌ی 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۶ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ مخاطب قرآن، فقط مسلمانان نیستند بلکه تمام بنی‌آدم هستند. بنابراین قرآن برای هدایت تمام جامعه‌ی بشری نازل گردیده است --> (یا بنی‌آدم...). 2️⃣ نه تنها مؤمنان و مسلمانان، بلکه همه‌ی انسان‌ها تا انتهای هستی، پوشیده ماندن را از خدا گرفته‌اند؛ پس هر که پوشیده نباشد، خدایی نیست --> (یا بنی آدم قد أنزلنا علیکم لباسا يواري سواتكم). 3️⃣ لباس حتّی نوع دنیایی آن، هدیه‌ای آسمانی است و در آسمانی بودن آن نباید شک کرد --> (قد أنزلنا). 4⃣ اگر لباس پوشیدن، جنبه‌ی خدایی داشته باشد، اهمّیّت لباس، قابل توجّه است --> (لباس). 5⃣ لباس باید بپوشاند. گاهی ما لباس می‌پوشیم، امّا لباس، ما را نمی‌پوشاند --> (یواری). 6⃣ بدی‌ها و زشتی‌هایی که باید با لباس پوشیده شود، یکی دوتا نیست --> (سواتكم: جمع است، نه مفرد). 7⃣ لباس قبل از این که زیبا باشد، باید پوشاننده‌ی زشتی‌ها باشد --> (یواری سواتكم -> ریشا). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٢۶ سوره‌ی اعراف 🔰قسمت اوّل: 🔹 «بَنی»: اصل آن، «بَنین» بوده به معنی «پسران» و مَجازٱ «فرزندان»، که در اینجا مُضاف واقع شده و حرف «ن» از انتهای آن حذف شده است. 🔸 «بنی ءادم»: فرزندان آدم، نسل آدم. 🔹«قد انزلنا»: فعل ماضیِ نَقلی از مصدر «اِنزال»، باب اِفعال، ریشه‌ی «نزل» به معنی «حقیقتاً نازل کردیم، نازل کرده‌ایم». 🔸 «یُواری»: فعل مضارع از مصدر «موارات»، باب مفاعله، ریشه‌ی «وری» به معنی «بپوشاند در مقابلِ...». 🔹 «سَوءات»: جمع «سَوءه» از ریشه و مصدر «سوء» به معنی «بدی‌ها، عورت‌ها، زشتی‌ها». 🔸 «ریش»: هر چیزی که زینت و زیور بدن محسوب شود 👈 چه زینت‌های طبیعی مثل مو، و چه زینت‌های مصنوعی مثل لباس. 🔺 @RooyinDezh
🔹عدو که خنجرِ خود می‌زند از پشت 🔸نشد حریفِ پدر، کودکش را کُشت 🔺 @RooyinDezh
🔆 امیرالمؤمنین‌(ع): 📛 کسی که زياد به سرگرمی بپردازد، عقلش کم گردد! 📚 غررالحکم، ح ۸۴۲۶ 🔺 @RooyinDezh