eitaa logo
روز نوشت‌های من
59 دنبال‌کننده
292 عکس
99 ویدیو
12 فایل
زندگی پر از اتفاقات روزانه است. روز نوشت های من بیان این اتفاقات شخصی از زاویه دید جدیدی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی‌از همسنگران شهید مدافع حرم محمود رضا بیضایی می گفت: چند هفته قبل از شهادت در تهران پای تخته نوشت: «اذا کان المنادی زینب سلام‌الله‌علیها فاهلا بالشهادة» اگر دعوت کننده زینب «سلام الله علیها» است، پس سلام بر شهادت. ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) بر تمام زینبیون عالم، مدافعان حریم ولایت، فرزندان و همسران و پدران و مادران شهدای مدافع حرم مبارک باد. یادمان باشد اگر زینب(س) در کربلا نبود، کربلایی نبود و اگر مدافعان حرم در حریم حرم اهل بیت حضور نداشتند جسارت ها به این حرم ها صورت میگرفت. در لابلای روزمرگیمان سری به خانواده های مظلوم شهدای مدافع حرم علی الخصوص زینبیون و فاطمیون بزنیم و گره ای از مشکلاتشان بگشاییم و اگر کاری از دستمان برنمی آید به دل زخم خورده شان، زخم زبان نزنیم. لبیک یا زینب کلنا عباسک یا زینب @ammarionn
طرحی برای تبدیل تهدید به فرصت فروشگاه سرای ایرانی، فرصتی که در حال تبدیل به تهدید یا تهدیدی است که با اجرای طرح مناسب امکان تبدیل به فرصتی طلایی خواهد داشت. ارسال عکس هایی از دختران بی حجاب در سرای ایرانی که در قم قرار دارد، بین مومنین سر وصدای زیادی ایجاد کرده است واین دست از اتفاقات که منافی با روح حاکم بر شهر مقدس قم هست، موجب مکدر شدن روح مومنین شده است. در سال های گذشته به کرار واحدهای اطلاعاتی استان از دست داشتن برخی گروه های ضد اسلامی برای تخریب چهره فرهنگی و مذهبی شهر قم با ارسال و اجیر کردن دختران بی حجاب و گرداندن هدفمند آنان در سطح شهر خبرهایی ناگوار را داده اند و البته برخوردهای خوبی هم صورت گرفته است. از طرفی خطبای عزیز بسیاری در حرم حضرت معصومه(س) بارها به این نکته تذکر داده اند که این بی حجابی ها را باید بر عدم آگاهی دختران از احکام اسلام حمل کرد و با توضیح و تذکر دوستانه بجای برخورد چکشی رأفت و لطافتی ایجاد کرده تا قلوب به سمت اسلام گرایی و محجبه بودن گرائیده شود. از محبت خارها گُل می شود. در مورد سرای ایرانی نیز اگر یک جوخه فرهنگی متشکل از ۲۰ نفر مرد و ۲۰ نفر خانم که خوش برخورد و واقف به مسائل اولیه احکام هستند تشکیل شود و در ساعات پرتردد سرای ایرانی در این مرکز حضور یابند و به روشنگری و ارشاد و تبلیغ اسلام و حجاب و حتی تبلیغ مراکز تفریحی و دیدنی و مذهبی قم بپردازند، امید است که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. این اتفاق با دستور استاندار سپاهی و هماهنگی شهردار و رئیس سرای ایرانی به راحتی امکان الوصول خواهد بود. مومنین بجای ترویج فحشا و بزرگ نمایی یک رفتار نابهنجار زین پس بدنبال رفع و برطرف سازی یک منکر باشند. سرمایه داران نیز به قانون پیوست فرهنگی مجموعه هایشان عمل کنند. پیوست فرهنگیشان منحصر در ساخت یک نمازخانه و چند بنر در مناسبت های دینی و مذهبی نباشد. مسئولین نیز طبق قانون از تمام واحدهای تجاری بزرگ مطالبه پیوست فرهنگی مطلوب را داشته باشند. ما از مجموعه ای که بدنبال ایجاد رفاه برای مردم و حمایت از کالای ایرانی هست ممنون و متشکریم ولی از او انتظار رعایت موازین شرعی و قانونی را داریم و معامله ای دو سر برد را خواهانیم و معتقدیم پیروز نهایی آن است که در تمام لحظات و در تمام حالات خدا را در نظر بگیرد. والعاقبة للمتقین. ✍مجتبی میرزایی @roozneveshthayeman
طرح شفافیت مجموعه های فرهنگی با توجه به فعالیت های پژوهشی و فرهنگی که در سال های گذشته انجام داده ام، که اتفاقا بررسی مجموعه های فرهنگی حوزوی و رصد سایت های این مجموعه ها یکی از این پژوهش ها بوده است، نکات قابل توجهی دستگیرم شد. تعداد بالای این مجموعه ها، به تبع ردیف بودجه ها و ساختمان ها و کارکنان بسیار و در مقابل کم اثر بودن و بی اثر بودن و معلوم نبودن اثر این مجموعه ها مهمترین نکته ای است که با آن روبرو شدم. البته به این پژوهش بسنده نکردم و با حضور میدانی در برخی از مجموعه های فرهنگی حوزوی شاهد حضور کارمندان بسیار غیر طلبه بودم، مراکزی که طلبه کمی در آن رفت و آمد می کردند. و همیشه این شائبه وجود دارد که اصلا فلسفه حضور این تعداد بالای کارمند غیر طلبه در مرکز حوزوی چیست؟ چه کارایی مثبت فرهنگی داشته اند که در بستر جامعه قابل مشاهده نیستند؟ بنابر توصیه اسلام، باید بگونه ای رفتار نمائیم که مظان اتهام قرار نگیریم. از همینرو در مجلس، برخی بدنبال شفافیت آرا هستند و یا دولت الکترونیک تشکیل شد و بودجه شفاف تبیین شد و مدیران دولتی مکلف به ثبت حقوق کارمندانشان در یک سامانه یکپارچه شدند و مثال های بسیاری از این دست که با یکپارچه کردن اطلاعات در سامانه ای واحد و رصد همه مجموعه ها توسط نهادی واحد، میزان درآمد و دریافتی و فعالیت مثبت آنان قابل رویت بصورت شفاف است. اکنون بیشتر از پیش ضرورت چنین کاری برای مجموعه های فرهنگی لازم است. چرا باورمان نمی شود که جنگ فرهنگی به شبیخون فرهنگی تبدیل شده و دشمن در درون خانه هایمان فکر زن و مرد و دختر و پسر و کودک و نوجوان و جوان و پیر ما را مورد هدف قرار داده است و مدام در حال تخریب آن است؟ اگر تمام مجموعه های فرهنگی اعم از مجموعه های حوزوی، دفتر تبلیغات، سازمان اوقات، وزارت ارشاد، موسسه های فرهنگی خصوصی و یا زیر نظر مراجع و ائمه جماعت و روحانیون سرشناس و غیره موظف به ثبت مجموعه خود در یک سامانه واحد شده و مایملک خود، دریافتی خود که از کجا است، هزینه کرد و برنامه ها و گزارشات مربوطه را در آن ثبت کنند، اثرات مثبت بسیاری خواهد داشت. مهمترین آن: ۱. جلوگیری از موازی کاری فرهنگی ۲. تعیین بودجه بیشتر برای مجموعه های با تاثیرگذاری بیشتر ۳. جلوگیری از هدر رفت منابع مالی ۴. تسریع در اجرایی کردن دستورات کلان فرهنگی با تقسیم کار عاقلانه ۵. مشخص بودن نوع فعالیت ها و میزان اثرگذاری مجموعه ها ما اگر بهترین کشور از لحاظ اقتصادی هم باشیم، تا وقتی مسئله فرهنگ جزو دغدغه اصلیمان نباشد، تمام منابع اقتصادیمان را خرج سگ بازی، وسایل آرایشگری، فضای مجازی و قماربازی، عیش و نوش و مجالس رقص و شراب، اسراف در غذا و فخر فروشی و ساخت منازل غیر مناسب با فرهنگ ایرانی و معضلات بیشمار دیگر خواهیم کرد. اقتصاد فرهنگ مطلوب را بدنبال نخواهد آورد. این فرهنگ مطلوب است که اقتصاد مطلوب را بدنبال خواهد آورد. و فرهنگ مطلوب بجز از راه یکسان سازی تمام مجموعه های فرهنگی در سامانه ای واحد و شفاف سازی تمام فعالیت هایشان، بدست نخواهد آمد. ✍مجتبی میرزایی @roozneveshthayeman
اگر شخصی با هر منصبی به اهل بیت جسارت کرد، به مقام بالای اهل بیت که آسیبی نمی رسد. بلکه آن هتاک دچار خسران و خذلان در دنیا و آخرت می شود. وظیفه مومنان تبعیت از ولایت است. بی احترامی به مقدسات دیگران، فحاشی، هتاکی در خور شان یک مومن شیعه ولایی نیست. نه بگوییم جواب ابلهان خاموشی است. نه بگوییم جواب های هوی است. حد وسط. اعلام انزجار و برائت و سپردن به قانون بهترین امر ممکن است. همیشه نگاه و بینشمان تنها به جامعه پیرامونمان نباشد و با رصدی بصیرت گونه با توجه به وضعیت کشور و منطقه و حساسیت شیعه و سنی و نزدیکی ایام فاطمیه لازم است در برخوردهای تند احساسی دقت نظر صورت گیرد. همیشه یادمان باشد در هیاهوی مجازی شاید شروع کننده موجی باشیم، اما سوار بر این موج غالبا دشمنان ما هستند. پس صبر کنیم امواج با تبعیت از ولایت ساکن شود آنگاه افاضات عالمانه انجام دهیم. ✍مجتبی_میرزایی @roozneveshthayeman
چند روز پیش تعدادی طلبه اهل تسنن از شهر گنبد مهمان حوزه علمیه ای در قم بودند. خادمان حوزه با توجه به نزدیکی ایام فاطمه حوزه علمیه را سیاه پوش و مزین به نام مادر سادات حضرت زهرا(س) کرده بودند. این اتفاق با اعتراض طلاب اهل تسنن مواجه شد و از مدیریت حوزه درخواست کردند که این سیاه پوش ها را جمع کنند. مدیر حوزه به کارکنان دستور جمع آوری میدهد. اما کارکنان قبول نکرده و اعلام می کنند اگر مدیر کل حوزه ها دستور مستقیم دهند هم این کار را نخواهند کرد. این گزارش به نقل از یکی از کارمندان این حوزه علمیه هست و از اتفاق چنین واقعه ای در شهر قم ابراز ناراحتی و افسوس میخورد.
یادمان نرود که در هر صنف و گروه و قوم و قبیله ای خوب و بد داریم. پدر شهید اهل سنتی داریم که نسبت به شهادت پسرش در راه انقلاب اسلامی افتخار میکند و خودش را سرباز رهبر معرفی میکند. از طرفی افرادی اینچنین هم در ایران از اهل سنت پیدا میشه. لذا با یک قلم نمی شود برای همه یک حکم صادر کرد.
فیوضات فاطمه زهرا  سلام الله علیها به مجموعه كوچكی كه در مقابل مجموعه انسانيت، جمع محدودى به حساب مى‌آيد، منحصر نمى‌شود. اگر با يك ديد واقع بين و منطقى نگاه كنيم، بشريت يك‌جا مرهون فاطمة زهراسلام الله عليها است ‌ـ‌ و اين گزاف نيست؛ حقيقتى است ـ‌ همچنان‌كه بشريت مرهون اسلام، مرهون قرآن، مرهون تعليمات انبيا و پيامبر خاتم صلی الله علیه وآله وسلم است. ر.ک: انسان ۲۵۰ ساله
بچه ها و کوچکترها شاید ۹ دی سال ۸۸ رو یادشون نیاد. افرادی در تهران در محرم ۸۸ که با دی ماه مصادف شده بود به بهانه اعتراض به انتخابات، مسجد آتیش زدن، اتوبوس و اموال شهرداری رو آتیش زدن و به پرچم امام حسین(ع) هتک حرمت کردند. بسیجی رو آتیش زدن و هر کسی از زن و مرد و بچه که تیپ مذهبی داشت را آتیش زدن. کاری که باعث شد شور حسینی ملت ایران به جوش بیاد و با حضور انبوه در خیابان ها در روز ۹دی، این فتنه ها برچیده بشه و فضای سیاسی شهر آرام. من در آن روزها در شهر قم بودم و تمام ماجرا را از اخبار ایران از رسانه ملی دنبال می کردم و با تمام وجود در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران وقتی حضور پیدا می کردم عاجزانه کمک و امداد الهی را میطلبیدم. و دوباره خداوند نعمت انقلاب را به ما برگرداند. این روایت من است از آن دوران. شما هم روایتگری کنید.
سلام بر ساعت پر کشیدنت. سلام بر لحظه وصالت. سلام بر تو و یاران شهیدت. شهید زیستی و شهید رفتی. فی الدنیا و الآخره سعادتمند هستی تو. جهت شادی حاج قاسم و همرزمان شهیدش بخوانید الفاتحه مع الصلوات
تنبیه اینستاگرام توسط کاربران ایرانی 🔹 پس از سانسور گسترده تصاویر و فیلم‌های مرتبط با شهید سردار سلیمانی در چند روز اخیر، کاربران ایرانی با راه اندازی پویشی با مراجعه به گوگل پلی، کمترین نمره کیفیت را برای اینستاگرام ثبت می‌کنند 🔹پس از آغاز این پویش، نمره اینستاگرام در گوگل‌پلی از ۴.۴ به ۳.۷ کاهش پیدا کرده و همچنان این روند ادامه دارد 🔹 این موج اعتراضی به ارزش و سهام اینستاگرام به‌شدت آسیب می‌زند؛ در موارد مشابه قبل فیس‌بوک مجبور به عذرخواهی شده بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آجرک الله یا بقیة الله! شهادت مظلومانه بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد🏴
⭕️ قیام مردم شهر قم در ۱۹دی ماه۵۶، حماسه ای ماندگار است که در حقیقت نقطه آغاز مبارزه قاطع امت اسلامی با رژیم منحوس پادشاهی بود. 🔷 روزهایی که اختناق و استبداد حاکم، صدا و فریادهای امت محروم را در سینه‌ها حبس کرده بود، بانگ فریاد پرخروش و هماهنگ مردم قم یکباره پایه‌های سلطنت پهلوی را به لرزه انداخت. 🔻مقاله توهین آمیزی که به دستور شاه علیه مرجعیت شیعه با عنوان استعمار سرخ و سیاه با نام مستعار احمد رشیدی مطلق به چاپ رسیده بود، و از طرفی شهادت حاج آقا مصطفی خمینی(ره)، همچون جرقه‌ای بر باروت خشم مردم قم کشیده شد. 🔷 رژیم شاه نیز به مزدورانش دستور شلیک را به مردم صادر کرد. به شهادت رسیدن تعدادی از مردم بی گناه، اعتراض و خشونت مردم را به دنبال داشت. بانگ پر شکوه تکبیر مردان و زنان شهر قم مشعل انقلاب را فروزان تر کرد. این اعتراضات شهرهای دیگر را نیز فرا گرفت و مردم تبریز در چهلم شهدا قم به پیروی از مردم قم به خیابان ها آمدند و بعد از آن اربعین های متمادی در شهرهای ایران سبب شد تا دومینوی موج و خروش امت اسلامی در بهمن ماه۵۷ به پیروزی ختم شود. ✍️
نانوای شراب خوار مرد میانسالی که عمری موهای خود را در آسیاب مدیریت فرهنگی کشور سفید کرده بود، از تاثیر قوی کار فرهنگی خوب در بین جوانان و مردم سخنی با من گفت و در این بین، داستانی را نقل کرد که بنده آن را خدمت شما سروران عزیز همراهم بازگو خواهم کرد و امیدوارم نظرتان را نسبت به این داستان به بنده اعلام بفرمایید. مرد جوان نانوایی که به گفته خودش نه نماز میخواند و نه روزه میگرفت و اهل چشم چرانی و شراب خواری هم بود، وقتی متوجه شده بود که من اهل سفر خارجی هستم، سفره دلش را برایم باز کرده و گفت: سیدجان! من نه نماز میخوانم و نه روزه میگیرم. چشم چرانی که میکنم و اهل شراب خوردن هم هستم. من اصلا بدرد این کشور نمیخورم و باید بروم خارج زندگی کنم. به او گفتم: واقعا درست گفتی! شما اصلا شایسته حضور در کشور ایران نیستی. باشه. میبرمت افغانستان. اونجا هم یک کشور خارجه محسوب میشود. گفت: سیدجان! یه کشور اروپایی بنده رو ببرید. افغانستان نه. گفتم حالا چقدری سرمایه داری؟ گفت اگر وسایل نانوایی رو بفروشم حدود ۱۵۰ میلیون تومان دارایی من هست. گفتم درآمدت در ایران ماهانه چقدر هست؟ گفت حدودا ماهی ۵ میلیون تومان. گفتم من شما رو با همین ۱۵۰ تومن میبرم و برای شما کار نانوایی فراهم میکنم به یک شرط! گفت چه شرطی؟ به این شرط که با هم قرار دادی ببندیم و در آن شما امضا دهید که در صورتی که درآمدتان از ۵ تومن بیشتر شد، برای من باشد. گفت قبول. ما سفر و اقامت و کار این نانوای جوان را فراهم کردیم و ایشان بعد از یک ماه به درآمدی عجیب رسید! درآمدی به اندازه کل سرمایه اش. در یک ماه ۱۵۰ میلیون تومان درآمدش بود. میگفت خیلی زور هست که من ۵تومن بردارم و شما ۱۴۵ تومن. گفتم عیبی نداره. سودمون نصف نصف مساوی. گفت حالا چطور این پول را بدست شما برسانم. گفتم لازم نیست پولی پرداخت کنید! فقط شما از شنبه تا پنجشنبه که برای خودتان کسب درآمد میکنید، جمعه ها را کاملا رایگان در اختیار مردم قرار بدهید و در بسته بندی ها بنویسید این هدیه مهدی است. This is the gift of Mahdi. بنویسید مهدی کیست؟ Who is Mehdi? بعد از مدتی که این کار ادامه پیدا کرد بعلت مراجعه مردم به این شخص نانوا برای پرسیدن این پرسش که مهدی کیست؟ خود او مجبور شده بود با سرچ در اینترنت با معارف مهدوی و الهی کم کم آشنا شود و تولد دوباره ای برایش صورت بگیرد تا جایی که او با سرمایه شخصیش در آن منطقه حسینیه ای را وقف امام حسین علیه السلام کرد و خودش صدقه ماندگاری را از خود برجای گذاشت. اینجاست که معنای روایت امام صادق علیه السلام فهمیده میشود که مردم را با اعمالتان به دین دعوت کنید نه فقط با زبان. اینجاست که ضرب المثل به عمل کار برآید به سخندانی نیست، معنای عینی پیدا کرده است. ✍مجتبی میرزایی @roozneveshthayeman
السلام علیک یا ام البنین سیزدهم جمادی الثانی سالروز رحلت و وفات حضرت ام البنین همسر امیرالمومنین پرستار فرزندان زهرای مرضیه علیها است و چه مناسب نهاد تقویم، این روز را یعنی، سالروز وفاتتش را، روز تکریم مادران شهدا. خطاب به این مادر شهید عزیز عرض خواهم کرد که، چه زیبا نوکری کردی، در مسیر سُرخِ کرب و بلا، و همه دیدند دشمن چگونه همه نوگلانت را، در عرصه کرب و بلا، پر پر کرد. اما تعجب از معرفت بالایت که اول سخنت پرسش از فرزندان خودت نبود بلکه ابتدا از حسین و زینب جان پرسیدی و به همه نشان دادی فرزندان فاطمه برایت از روز اول ورودت به خانه علی(ع) نسبت به جان خودت و جان فرزندان خودت اولویت و تقدم دارند. و گوارایت باشد این مقام و عظمت. و ماندگار گشتی تا ابد و نورت روشنی بخش قلوب خسته شود. و شیعیانی که ورد لبشان یا ابوالفضل هست، امیدوار به شفاعتت هستند. و چه مادری بزرگ هستی که پسرت قمر منیر بنی هاشم و علمدار و سقا و شجاع و قهرمان بنی هاشم شده است. رحلت جانسوز حضرت ام البنین(ع) بر تمامی محبین اهل بیت(ع) تسلیت باد. @roozneveshthayeman
این یک دعوت نامه خاص است امروز در بهشت مجلس روضه ای برپا هست. تمام مادران شهدایی که به فرزند شهیدشان ملحق شده اند دست جگر گوشه شان را گرفته اند و به مجلس عزایی رهسپارند. صاحب مجلس بهترین زنان بهشت و سرور همه زنان بهشت یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها است. روضه خوان بزرگ ترین مادر شهید و والامقام ترین ایشان یعنی حضرت ام البنین است و روضه ای که میخواند روضه حسین بن علی و فرزندان فاطمه زهرا هست و همه مادران شهدا در این بزم گریان و بی تاب هستند. و ملائکه ای در ورودی مجلس قالوا سلاما گویند و بال هایشان را سایه افکنند بر مدعوین و بر سر خدمت گزار بودن در این مجلس مسابقه ای بی بدیل سر گرفته است و من و ما زمینیان منتظر نگاه پر از خیر و برکت ایشان هستیم.
در سالروز رحلت حضرت ام البنین بهانه ای برای یاد کرد و تکریم مادران و همسران شهدا است. نثار روح مادر شهید قنبر قنبری مرحوم مریم دهقان بخوانید الفاتحه مع الصلوات. شهید دایی بنده است.
در سالروز رحلت حضرت ام البنین بهانه ای برای یاد کرد و تکریم مادران و همسران شهدا است. نثار روح مادر شهید حمید رضا ابوالفضلی مرحوم مهرانگیز هادوی بخوانید الفاتحه مع الصلوات. شهید، دایی همسر بنده است.
سریال نیسان آبی در سینمای خانگی در ژانر طنز اجتماعی این روزها خوش درخشیده است. بنده بعد از دیدن ۱۳ قسمت این سریال اکنون قصد چند نقد محترمانه دارم. البته قبل از نقد واقعا موضوع جذاب و تفاوت و تنوع شخصیت های موجود در سریال و فیلم برداری و لوکیشن های زیبا و استفاده از بازیگران مطرح از موفقیت های این سریال است. در این سریال ذکر صلوات بر حضرت محمد صلی الله علیه و سلم بسیار گفته می شود و نویسنده توجه به نکات دینی داشته و مخاطب مذهبی را نیز جذب کرده است. اما یکی از شخصیت های این داستان محمد چاخان هست. آیا اگر بجای نام محمد، یک اسم مربوط به زرتشتیان یا ارمنی ها یا مسیحی ها و یا یهودی ها و یا هندوها و یا هر دین و مذهبی بود، پیروان آنان ساکت می ماندند؟ نام پیامبر مسلمانان باید همیشه در همه برنامه های رسانه ای خوش بدرخشد نه آنکه کلمه چاخان در کنار آن قرار بگیرد. اگر گوشه نگاهی به سینمای هالیوود بیاندازیم آن بی دینان بر سر نام و اسماء اشخاص مقدس و مهم اعتقادیشان بسیار حساس بوده و آن را چهره و قهرمان میسازند اما ما صلوات بر پیامبر خاتم را نقل طنز سریال خود کرده و نام او را بارها با کلمه چاخان تکرار میکنیم. ✍مجتبی میرزایی @roozneveshthayeman
ساعتی تا اذان صبح مانده. صدایی در کوچه شنیده میشود. در همسایگیمان فرد عالمی زندگی میکند. سحرگاه، صدای آژیر پلیس و فرد عالم. با مرور این واژه ها، دلم راهی کوچه های مدینه میشود. در آن سحرگاه کذائی، مأموران خلیفه به درب خانه موسی بن جعفر یورش بردند و بی ادبانه با کفش وارد خانه ایشان شدند. امام در حال عبادت و مناجات شبانه بودند. بی ادبانه و با خشونت تمام جانماز را از زیر پایش درآوردند و دست بسته این عالم مدینه را بردند. بغض امانم نداد و شانه هایم به تکان خوردن افتاد و رزق سحرگاهیم، قطرات اشک برای مظلومیت امام هفتم شیعیان بود و خواسته ام تعجیل ظهور منتقمشان بود. اللهم عجل لولیک الفرج. @roozneveshthayeman
سلام بر حضرت مادر فاطمه جان جهان مدیون نگاه مادرانه توست. ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر مبارک باد.
قانون ممنوعیت نمای رومی در قم اجرا می‌شود 🎙مهندس امراللهی: 🔹هر نوع نمای رومی، لندنی، نماهای شیشه‌ای و پرده‌ای، نمای کامپوزیت و هرگونه نمایی که معرف یا عرف نوعی ابتذال باشد از جمله نمادهای شیطان‌پرستی ممنوع می‌باشد. 🔸خوشبختانه مواردی از جمله سردیس، تندیس و سنتوری که از نمادهای اصلیِ نماهای رومی و لندنی به شمار می‌روند دیگر به طور کلی در قم اجرا نمی‌شود. 🔹علاوه بر این موضوع، قم یکی از مراکز برش سنگ در کشور به شمار می‌رود و این موضوع در کنار سابقه درخشان سنگ‌کاران قمی، به نحوی‌ست که حاصل دسترنج آن‌ها در دیگر شهرها و کشورها مشتری‌های خاص خودش را دارد؛ این موضوع مزید بر آن شده که استفاده از نماهای سنگی در قم زیاد باشد اما هر نمای سنگی را نمی‌شود نمای رومی خواند و نمی‌شود با همه برخورد کرد. 🔸موضوع نماهای مغایر با ، نه تنها در قم بلکه همه شهرهای ایران را فراگرفته اما تحرکی از سوی هیچ نهادی و دانشگاهی دیده نمی‌شود؛ مسأله یک شهر، منحصر در مجموعه شهرداری که صدور پروانه و برخی امور را برعهده دارد نیست، بلکه بخش‌های دیگری که در حوزه فرهنگ مأموریت دارند مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و … باید نقش‌آفرینی کرده به گونه‌ای که با هم‌افزایی از فرهنگ و میراث ایران اسلامی حفاظت کنیم.
در مورد ممنوعیت نمای رومی در قم به گوش مسئولین باید برسانیم قبل از تصویب و قانونی جدید، فرهنگ سازی و زمینه سازی اجرایی آن در بین مردم را فراهم نمایند. فردا روزی نشود عده ای به اعتراض به این ممنوعیت بیایند در خیابان جلوی فلان دفتر به اعتراض و راهپیمایی و یا با پرداخت جریمه کما فی السابق به ساخت نمای رومی بپردازند. قدم در گام دوم انقلاب نیازمند همراهی مردم دارد آن هم با زور و اجبار و قانون نمیشود. اگر بدنبال سبک زندگی اسلامی و سازه ها و معماری اسلامی هستید ابتدا فرهنگ آن را جای بیاندازید، خود دولت پیشگام شود، بعد از مردم انتظار داشته باشید.