برگزاری حلقه قرآنی صالحین #پایگاه_شهید_باقرصدر ۲۴_۳_۱۴۰۳
#استان_ایلام
#ناحیه_آبدانان
#حوزه_شهری_متوسلیان
خطبه غدیر - بخش دوم
وَأَشْهَدُ أَنَّهُ الله ألَّذی مَلَأَ الدَّهْرَ قُدْسُهُ، وَالَّذی یَغْشَی الْأَبَدَ نُورُهُ، وَالَّذی یُنْفِذُ أَمْرَهُ بِلامُشاوَرَةِ مُشیرٍ وَلامَعَهُ شَریکٌ فی تَقْدیرِهِ وَلایُعاوَنُ فی تَدْبیرِهِ. صَوَّرَ مَا ابْتَدَعَ عَلی غَیْرِ مِثالٍ، وَ خَلَقَ ما خَلَقَ بِلامَعُونَةٍ مِنْ أَحَدٍ وَلا تَکَلُّفٍ وَلاَ احْتِیالٍ. أَنْشَأَها فَکانَتْ وَ بَرَأَها فَبانَتْ.
فَهُوَالله الَّذی لا إِلاهَ إِلاَّ هُوالمُتْقِنُ الصَّنْعَةَ، اَلْحَسَنُ الصَّنیعَةِ، الْعَدْلُ الَّذی لایَجُوُر، وَالْأَکْرَمُ الَّذی تَرْجِعُ إِلَیْهِ الْأُمُورُ.
وَأَشْهَدُ أَنَّهُ الله الَّذی تَواضَعَ کُلُّ شَیءٍ لِعَظَمَتِهِ، وَذَلَّ کُلُّ شَیءٍ لِعِزَّتِهِ، وَاسْتَسْلَمَ کُلُّ شَیءٍ لِقُدْرَتِهِ، وَخَضَعَ کُلُّ شَیءٍ لِهَیْبَتِهِ. مَلِکُ الْاَمْلاکِ وَ مُفَلِّکُ الْأَفْلاکِ وَمُسَخِّرُالشَّمْسِ وَالْقَمَرِ، کُلٌّ یَجْری لاَِجَلٍ مُسَمّی. یُکَوِّرُالَّلیْلَ عَلَی النَّهارِ وَیُکَوِّرُالنَّهارَ عَلَی الَّلیْلِ یَطْلُبُهُ حَثیثاً. قاصِمُ کُلِّ جَبّارٍ عَنیدٍ وَ مُهْلِکُ کُلِّ شَیْطانٍ مَریدٍ.
و گواهی می دهم که او «الله» است. همو که تنزّهش سراسر روزگاران را فراگیر و نورش ابدیت را شامل است. بی مشاور، فرمانش را اجرا، بی شریک تقدیرش را امضا و بی یاور سامان دهی فرماید. صورت آفرینش او را الگویی نبوده و آفریدگان را بدون یاور و رنج و چاره جویی، هستی بخشیده است. جهان با ایجاد او موجود و با آفرینش او پدیدار شده است.
پس اوست «الله» که معبودی به جز او نیست. همو که صُنعش استوار است و ساختمان آفرینشش زیبا. دادگری است که ستم روا نمی دارد و کریمی که کارهابه او بازمی گردد.
و گواهی می دهم که او «الله» است که آفریدگان در برابر بزرگی اش فروتن و در مقابل عزّتش رام و به توانایی اش تسلیم و به هیبت و بزرگی اش فروتن اند. پادشاه هستی ها و چرخاننده سپهرها و رام کننده آفتاب و ماه که هریک تا اَجَل معین جریان یابند. او پردی شب را به روز و پردی روز را - که شتابان در پی شب است - به شب پیچد. اوست شکنندی هر ستمگر سرکش و نابودکنندی هر شیطان رانده شده.
لَمْ یَکُنْ لَهُ ضِدٌّ وَلا مَعَهُ نِدٌّ أَحَدٌ صَمَدٌ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفْواً أَحَدٌ. إلاهٌ واحِدٌ وَرَبٌّ ماجِدٌ یَشاءُ فَیُمْضی، وَیُریدُ فَیَقْضی، وَیَعْلَمُ فَیُحْصی، وَیُمیتُ وَیُحْیی، وَیُفْقِرُ وَیُغْنی، وَیُضْحِکُ وَیُبْکی، (وَیُدْنی وَ یُقْصی) وَیَمْنَعُ وَ یُعْطی، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ، بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَ هُوَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ.
یُولِجُ الَّلیْلَ فِی النَّهارِ وَیُولِجُ النَّهارَ فی الَّلیْلِ، لاإِلاهَ إِلاّهُوَالْعَزیزُ الْغَفّارُ. مُسْتَجیبُ الدُّعاءِ وَمُجْزِلُ الْعَطاءِ، مُحْصِی الْأَنْفاسِ وَ رَبُّ الْجِنَّةِ وَالنّاسِ، الَّذی لایُشْکِلُ عَلَیْهِ شَیءٌ، وَ لایُضجِرُهُ صُراخُ الْمُسْتَصْرِخینَ وَلایُبْرِمُهُ إِلْحاحُ الْمُلِحّینَ.
اَلْعاصِمُ لِلصّالِحینَ، وَالْمُوَفِّقُ لِلْمُفْلِحینَ، وَ مَوْلَی الْمُؤْمِنینَ وَرَبُّ الْعالَمینَ. الَّذِی اسْتَحَقَّ مِنْ کُلِّ مَنْ خَلَقَ أَنْ یَشْکُرَهُ وَیَحْمَدَهُ (عَلی کُلِّ حالٍ)
نه او را ناسازی باشد و نه برایش انباز و مانندی. یکتا و بی نیاز، نه زاده و نه زاییده شده، او را همتایی نبوده، خداوند یگانه و پروردگار بزرگوار است. بخواهد و به انجام رساند. اراده کند و حکم نماید. بداند و بشمارد. بمیراند و زنده کند. نیازمند و بی نیاز گرداند. بخنداند و بگریاند. نزدیک آورد و دور برد. بازدارد و عطا کند. او راست پادشاهی و ستایش. به دست توانی اوست تمام نیکی. و هموست بر هر چیز توانا.
شب را در روز و روز را در شب فرو برد. معبودی جز او نیست؛ گران مایه و آمرزنده؛ اجابت کنندی دعا و افزایندی عطا، بر شمارندی نفَس ها؛ پروردگار پری و انسان. چیزی بر او مشکل ننماید، فریاد فریادکنندگان او را آزرده نکند و اصرارِ اصرارکنندگان او را به ستوه نیاورد.
نیکوکاران را نگاهدار، رستگاران را یار، مؤمنان را صاحب اختیار و جهانیان را پروردگار است؛ آن که در همه احوال سزاوار سپاس و ستایش آفریدگان است.
أَحْمَدُهُ کَثیراً وَأَشْکُرُهُ دائماً عَلَی السَّرّاءِ والضَّرّاءِ وَالشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ، وَأُومِنُ بِهِ و بِمَلائکَتِهِ وکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ. أَسْمَعُ لاَِمْرِهِ وَاُطیعُ وَأُبادِرُ إِلی کُلِّ مایَرْضاهُ وَأَسْتَسْلِمُ لِماقَضاهُ، رَغْبَةً فی طاعَتِهِ وَ خَوْفاً مِنْ عُقُوبَتِهِ، لاَِنَّهُ الله الَّذی لایُؤْمَنُ مَکْرُهُ وَلایُخافُ جَورُهُ.
او را ستایش فراوان و سپاس جاودانه می گویم بر شادی و رنج و بر آسایش و سختی و به او و فرشتگان و نبشته ها و فرستاده هایش ایمان داشته، فرمان او را گردن می گذارم و اطاعت می کنم؛ و به سوی خشنودی او می شتابم و به حکم او تسلیمم
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک امامت وولابت حضرت امام محمد باقر (ع) را خدمت همه ارادتمندان اهل بیت عصمت وطهارت (ع )تسلیت وتعزیت عرض می نماییم.
فرهنگی هنری سپاه ناحیه آبدانان
https://eitaa.com/joinchat/1321009978Ce93edf51e5
دوستان انقلابی، حامیان رهبری، وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی، عاشقان ولایت ورهبری،
دوستان خود را با لینک به ستاد مرکزی دکتر سعید جلیلی در استان ایلام دعوت کنید.
خاک پایتان سرمه ی چشم هایمان
https://eitaa.com/joinchat/1321009978Ce93edf51e5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی (ره):
اگر با هم اختلاف پیدا کنید ممکن است اشخاصی که لایق نیستند به مسئولیت برسند
https://eitaa.com/roshana_Abdanan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ #تکمیلی | پس از جنایت جوبا؛ حزبالله لبنان ۹ پایگاه نظامی اسرائیل را در هم کوبید
🔹حزبالله در پاسخ به ترور ۴ رزمنده خود در حمله تروریستی دیروز در جنوب لبنان و تداوم نسلکشی در غزه، پایگاه «رویسه القرن» در مزارع اشغالی شبعا لبنان، پایگاه «الرمثا» در تپههای اشغالی کفرشوبای لبنان، کارخانه صنایع نظامی «بلاسان» متخصص در حفاظت از ماشین آلات و خودروهای ارتش دشمن، مقر فرماندهی لشکر شمال در پایگاه عین زیتیم، مقر نیروهای ذخیره لشکر شمال در پایگاه ذخیره لشکر الجلیل و انبارهای آن در «عمیعاد»، قر یگان کنترل هوایی و اداره عملیات هوایی در جهت شمالی پایگاه میرون، پایگاههای رامیا و الراهب را با بیش از ۱۵۰ راکت در هم کوبید.
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
🇮🇷🇵🇸
https://eitaa.com/roshana_Abdanan
کانال قرآن و عترت علیهم السلام:
سوره مائده/۱۰۷
فَإِنْ عُثِرَ عَلَي أَنَّهُمَا اسْتَحَقَّا إِثْماً فَآخَرَانِ يِقُومَانُ مَقَامَهُمَا مِنَ الَّذِينَ اسْتَحَقَّ عَلَيْهِمُ الأَوْلَيَانِ فَيُقْسِمَانِ بِاللّهِ لَشَهَادَتُنَا أَحَقُّ مِن شَهَادَتِهِمَا وَمَا اعْتَدَيْنَا إِنَّا إِذاً لَّمِنَ الظَّالِمِينَ
پس اگر معلوم شد كه آن دو شاهد (غير مسلمان در سفر) گناه و خيانت كرده اند (و سوگندشان ناحقّ بوده)، دو نفر ديگر كه (مسلمان هستند و شهادت بر ضررشان تمام شده و به ميّت نزديك ترند) برخاسته و به خدا سوگند ياد نمايند كه قطعاً گواهى ما (وارثان مسلمان) از گواهى آن دو (غير مسلمانى كه خيانتشان آشكار شده) به حقّ نزديك تر است (و بگويند) ما (از حدّ و حقّ) تجاوز نكرده ايم كه اگر چنين كنيم قطعاً از ستمكارانيم.
نکته
- كلمه «عثور» به معناى آگاهى بدون تجسّس است.
مخفى نماند كه گواهى و سوگند اولياى ميّت، بر اساس اطلاعى است كه از قبل، درباره اموال او هنگام سفر يا غير سفر داشته اند.
براى كلمه «اَوْليان» در آيه دو معنا مى توان كرد:
۱- دو نفر وارث كه گواهى بر ضررشان داده شده ولى بخاطر وارث بودن به ميّت نزديك تر و اولى هستند.
۲- مراد همان دو گواهى هستند كه ميّت از آنان درخواست گواه شدن كرده و لحظه مرگ حاضر بوده اند و به خاطر همين حضور يا درخواست، اولويّت پيدا كرده اند. بنابراين ترجمه چنين مى شود: اگر معلوم شد كه دو نفر اوّل مرتكب گناه شدند پس دو نفر ديگر به جاى آنان به گواهى دادن قيام كنند كه آن دو نفر از كسانى باشند كه دو شاهد نخست عليه آنان مرتكب گناه شده اند.
شهادت و گواهى بايد از هر دو نفر و با اسم مبارك اللَّه باشد و محتواى سوگند همان باشد كه در آيه آمده است كه
اولاً سوگند ما راست است و ما قصد تجاوز به حقوق مردم را نداريم
ثانياً اگر سوگند ما دروغ بود اقرار به ستمگرى خود داريم
پیام
- شما حقّ تجسّس وكنجكاوى نداريد، ولى اگر اطلاعى پيدا شد، وظيفه عوض مى شود. «فان عُثر...»
- شهادت دروغ، نوعى تجاوز و ظلم به حقوق مردم است. «اعتدينا... لمن الظالمين»
سوره مائده/۱۰۸
ذَلِكَ أَدْنَي أَن يَأْتُواْ بِالشَّهَادَةِ عَلَي وَجْهِهَا أَوْ يَخَافُواْ أَن تُرَدَّ أَيْمَانٌ بَعْدَ أَيْمَانِهِمْ وَاتَّقُوا اللّهَ وَاسْمَعُواْ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ
اين (روش به صواب) نزديكتر است براى اينكه شهادت را به نحو درست ادا كنند و يا بترسند كه بعد از سوگند خوردنشان سوگندهايى (به وارثان ميّت) برگردانده شود (وجاى سوگند آنان را بگيرد). و از خداوند پروا كنيد و (فرمان هاى او را) گوش كنيد و خداوند، گروه فاسق را هدايت نمى كند.
نکته
- اين آيه، فلسفه سختگيرى و دقّت در امر شهادت و شاهد گرفتن را كه در آيات قبل مطرح بود بيان مى كند و اينكه سوگند بعد از نماز در حضور مردم، سبب مى شود كه شهادت ها واقعى باشد، چون اگر سوگند و شهادت آنان پذيرفته نشود، آبروى آنان در جامعه مى رود.
پیام
- مراسم و تشريفاتى كه عامل حفظ و تثبيت حقّ مردم شود، ارزشمند است. «ذلك أدنى أن ...»
- يكى از عوامل بازدارنده از گناه، نگرانى از رسوايى در جامعه است. «أو يخافوا أن تُرّد ايمان»
- چنان زندگى كنيم كه نااهلان عادل نما نتوانند با سوگند دروغ، زحمات ما را هدر دهند و بدانند كه اظهارات نادرستشان توسط گروه بهترى ردّ مى شود. «أن تردّ ايمان بعد ايمانهم»
- در امر وصيّت، سوگند و شهادت، تقوا داشته باشيم. «واتّقوا اللَّه»
- شهادت ناحقّ، نشانه فسق است. «واللّه لا يهدى القوم الفاسقين»
7.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حرکت خفن سعید جلیلی - مخت سوت میکشه
🟢 اگه در رأی ندادن به سعید جلیلی مصمم هستی، این کلیپ را اصلا #نبین!! چون اون موقع بدجور مجبور میشی با خودت کلنجار بری!!
کانال قرآن و عترت علیهم السلام:
حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام
- ای کمیل هیچ حرکت و عملی در دنیا نیست جز آنکه تو درباره آن نیازمند به معرفت و شناختی از دین و احکام آن می باشی
کلام نور جلد ۴ صفحه ۱۶۹
- صبر بر دو قسم است یکی صبر در مصیبت و سختی های دنیا که نیکو و پسندیده است و از آن برتر صبر در مقابل گناه و معاصی پروردگار است
- یاد خدا دو قسم است یکی به یاد او بودن در هنگام عبادت و از آن برتر یاد خدا به هنگام گناه و معصیت که مانع از ارتکاب حرام میشود.
اخلاق فلسفی جلد ۲ صفحه ۱۳۰
- موعد و زمان فرا رسیدن مرگ در انتظار و در کمین هر فردی است زیرا هیچ کس نیست جز اینکه به همراه او از طرف خداوند نگهبانهای است که او را از اینکه در چاه بیفتد و یا دیوار بر سرش فرو ریزد و یا درنده ای به او آسیب رساند نگه میدارند و چون موعد مرگش فرا رسد او را در مقابل آن رهایش سازند.
تحف العقول صفحه ۲۲۶
- ای مردم بقا پس از مرگ است حق این است که ما وارث پیش از خودیم و وارثانی پس از خود داریم همانا ما شاخه های بناهایی هستیم که در گذشتند اصل که رفت فرع هم می رود ای مردم شما منزل آخرت خود را با بهره گرفتن از منزلی که از آن می کوچید یعنی دنیا اصلاح نمائید.
تحف العقول صفحه ۲۲۲
- هَلَكَ امْرُؤٌ لَمْ يَعْرِفْ قَدْرَهُ.
كسى كه قدر و منزلت خويش نشناسد ، هلاك شود.
📚 نهج البلاغه
- اَلعاداتُ قاهِراتٌ، فَمَنِ اعتادَ شَيئا فِی سِرِّهِ و خَلَواتِهِ، فَضَحَهُ فِی عَلانِيَتِهِ و عِندَ المَلَأِ
عادتها مقهور كننده اند. پس ، هر كس در نهان و خلوتهاى خود به چيزى عادت كند ، آن چيز او را در آشكار و ميان جمع رسوا سازد
📚 تنبیه الخواطر