eitaa logo
روشنا بوشهر
827 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
137 فایل
ارتباط با ادمین کانال: @Mahdiyar6167
مشاهده در ایتا
دانلود
👆دروغ بزرگی به نام "دموکراسی" 🔹به نظر شما در بین همه کشورهای دنیا، سرود ملی کدام کشور است که در وصف و مدح رئیس کنونی آن سروده شده است؟! 🔹 این افتخار (افتضاح) فقط و فقط مخصوص کشور انگلیس است که سرود ملی آن از اول تا آخر در مدح و ثنای ملکه است! 👈 همان ملکه ۹۵ساله‌ای که از طریق سلطنت موروثی و بدون هرگونه سازوکار دموکراتیک و انتخاب مستقیم یا غیرمستقیم از سوی مردم، حدود ۷۰ سال است که بر تخت پادشاهی انگلستان در کاخ باکینگهام تکیه زده است و برخلاف دروغ تشریفاتی بودنِ مقام ملکه، دقیقاً این ملکه الیزابت است که در پشت‌پرده نظام به ظاهر دموکراتیک انگلیس، همه‌کاره این کشور است. 🔸نیروهای مسلح انگلیس تحت فرمانش هستند! 🔸 اختیار انحلال پارلمان را دارد! 🔸 بزرگترین رسانه این کشور یعنی بی بی سی تحت سلطه اوست! 🔸 فرماندار کل استرالیا را نصب می‌کند و حتی می‌تواند دولت استرالیا را منحل کند! 🔸علاوه بر استرالیا، رئیس حکومت کانادا هم هست! و فرماندار کل این کشور و چندین کشور دیگر که خیر سرشان مثلا مستقل هستند را هم ملکه انگلیس تعیین می‌کند! 🔸و جالب‌تر اینکه انگلیس فاقد هرگونه قانون اساسی مدون است! 👈 دموکراسی چیزی نیست جز یک دروغ بزرگ از سوی غربی‌ها که ما باورش کرده‌ایم! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 روشنا_بوشهر 🆔https://eitaa.com/roshana_bushehr
⚡️🌷⚡️🌷⚡️🌷⚡️🌷⚡️ 🌷 ⭕️خانواده و استحکام پایه های دینی (بخش اول) 🔶می‌توان با عبور از لایه‌های ظاهریِ هر عضو از ، وارد لایه‌های عمیق‌تر دل و جان او شد و در او تأثیر گذاشت و ترویج و تبلیغ و همچنین دل سپردن به را به بهترین شکل ممکن در وجود او نهادینه کرد. برای در دل اعضای خانواده باید به سراغ دل او رفت و آن را به تسخیر در آورد. 🔷پیشرفت هر جامعه‌ای بسته به توجه ویژه به است، فرقی هم نمی‌کند که این پیشرفت مادی باشد یا معنوی، در هر صورت وجود و استحکام‌ این‌ نهاد مقدس زمینه‌ساز بسیاری از پیشرفت‌هاست. وقتی به در جامعه نگاه می‌اندازیم، حتماً در اکثر موارد پشتوانه این را باید در داشتن و منسجم بیابیم. 🔷 در این باره می‌فرمایند: «مسئله ، مسئله بسیار مهمى است؛ در است، سلول اصلى در جامعه است... جامعه اسلامى، بدون بهره‌مندى کشور از نهاد ، سرزنده و بانشاط، اصلاً امکان ندارد پیشرفت کند؛ بالخصوص در زمینه‌هاى فرهنگى و البته در زمینه‌هاى غیر فرهنگى، بدون خانواده‌هاى خوب، امکان پیشرفت نیست پس لازم است. حالا نقض نشود که شما می‌گوئید در خانواده نیست، پیشرفت هم هست. آنچه که امروز در در روز به ‌روز بیشتر دارد نمودارهایش ظاهر می‌شود، این‌ها اثرش را خواهد بخشید؛ هیچ عجله‌اى نباید داشت. حوادث جهانى و حوادث تاریخى این‌جور نیست که زودبازده و زوداثر باشد؛ این‌ها بتدریج اثر خواهد گذاشت؛ کما اینکه تا حالا هم اثر گذاشته. آن روزى که به این پیشرفت‌ها دست پیدا کرد، در آنجا هنوز سر جاى خودش بود». [۱] 🔷اگر در پیشرفت مادی و معنوی تک تک انسان‌ها که موجب تعالی روزافزون نیز می‌‌شود، به این میزان حیاتی باشد، حفظ این کانون از اوجب واجبات است. به فراهم کردن شرایطی بستگی دارد که آن محیط را به محیطی همراه با ، ، سلامت مادی و معنوی مبدل سازد. ... پی نوشت [۱] بیانات مقام معظم رهبری در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زن و خانواده، ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ نویسنده: مصطفی راهی منبع: وبسایت رهروان ولایت 🌖روشنا_بوشهر 🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr
✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨ 🌹 ⭕️خوش اخلاقی در اسلام (بخش اول) 🔷اگر و عمل انسان قوی و فراوان باشد، ولی از زیبایی‌هایی برخوردار نباشد، در و به ویژه در و دچار مشکل میشود. که بخشی از آن در دنیا، و همه در آخرت، ظهور عینی می یابد، قابل شمارش نیست؛ چنان که در روایات آمده است: «هیچ حقیقتی در میزان عمل انسان در قیامت، سنگین تر از نیست». هیچ راهی برای تبلیغ حسنات اخلاقی، بهتر و از این نیست که خود انسان به آراسته باشد. 🔷از آنجا که مردم عاشق زیبایی های ظاهر و زیبایی‌های معنوی هستند، هنگامی که را در انسان ببینند و خود را عاری از آن بنگرند، از درون دچار و شرم و حیا میشوند، و در وجودشان، به آنان سخت و دشوار می آید و سبب میشود به سوی که در غیر خود می بینند و منافع آن را در برخوردها و روابط ملاحظه میکنند، روی آورند، و انسان آراسته به آن را الگو و اسوه خود قرار دهند. 🔷 و حسنات باطنی، که در قرآن مجید از آنان به تعبیر شده است، به دلیل اینکه حرکات و از برمی آید، و خدایند، چنان که به لقمان حکیم منسوب است که گوید: «، خویش بیگانگان باشد، و ، بیگانه خویشان». (ع) درباره چنین میفرماید: «إن أحسن الحسن الخلق الحسن؛ ، است». ادیب نیشابوری گوید: «بود گوهر هر کسی، خوی او / که تن گاه زشت است و گاهی نکو». 🔷 ، از بارزترین صفات (ص) بود که سهمی عمده در به و شیفتگی آنان به شخص پیامبر داشت. خداوند درباره این خصلت مردمی حضرت میفرماید: «به خاطر رحمت الهی بود که برای مردم نرم شدی، و اگر و خشن و سخت دل بودی، از دور تو پراکنده میشدند». ، کمندی است که دیگران را در دام محبت اسیر میکند و تبلور فضلیتهایی چون ، (ادب گفتار) و... میشود؛ چنان که (ع)، حد و مرز اخلاق نیک را چنین تبیین میکند: «نرمی اخلاق، پاکیزه سازی کلام و گشاده رویی». ... 📕اسلام و زیبایی‌های زندگی، رویکردی تحلیلی و تربیتی به سبک زندگی، دکتر داود رجبی‌نیا، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، چ اول، ص ۵۲۶-۵۲۰ منبع: راسخون 🌖 روشنا_بوشهر 🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr
⭕️ نقش بانوان در جامعه 🔹ما معتقدیم در هر جامعه‌ی سالم بشری قادرند و می‌باید فرصت پیدا کنند که در حد سهم خود، تلاش و مسابقه‌ی خویش را در و و و اداره‌ی این جهان به عهده بگیرند. از این جهت، میان و هیچ تفاوتی نیست. هدف از آفرینش هر فرد انسان، عبارت از همان هدف آفرینش بشریت است؛ یعنی رسیدن‌ به‌ و بهره بردن از بیشترین فضایلی که یک انسان می‌تواند به آن فضایل آراسته بشود. فرقی هم بین زن و مرد نیست. نشانه‌اش در درجه‌ی اول، سلام‌ الله علیها و در درجه‌ی بعد، دیگر زنان بزرگ تاریخ است. بیانات مقام معظم رهبری ۶۸/۱۰/۲۶ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری 🌖روشنا_بوشهر
روشنا بوشهر
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش سوم) 🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابط
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش چهارم و پایانی) 🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابطه با قلم‌فرسایی کرده و مجموعه‌ای گسترده از نوشته‌ها درباره‌ی انقلاب شکل داده‌اند. اما فاصله‌ی زیاد بسیاری از این مکتوبات با واقعیت و ماهیت انقلاب اسلامی و عدم تجانس و حتی وجود تعارض میان خیلی از این آثار، نیاز به و از خلال و را ضروری می‌سازد.  💠ج. مردم 🔷بزرگترین اهرم پیشبرد انقلاب اسلامى، حضور عظیم توده هاى میلیونى در عرصه هاى بود که با و عمیق از یک سو، و و آگاهى بالا از سوى دیگر، به لبیک گفتند و در پرتو هدایت هاى روشنگرانه و پیامبرگونه‌ی او، و و را پیشه‌ی خویش ساخته و عاقبت شهد گواراى بر را نوشیدند. [۱] یکى از ، که در کمتر انقلابى نظیر آن وجود داشته است، آن است؛ به‌ گونه اى که در شهر و روستا، از کوچک و بزرگ، زن و مرد در آن مشارکت داشتند. بر خلاف انقلاب‌هاى بزرگ دنیا که طبقات خاصى از جامعه در آن نقش آفرینى کردند. [۲] 🔷 ، در بیان دلیل اینکه صاحبان اصلى نظام و انقلاب‌اند، این‌گونه مى فرماید: « صاحبان این نظام هستند به چند دلیل؛ اولاً، چون بیشترین حق را در اداره‌ی نظام‌هاى اجتماعى به مردم مى دهد و هر دستگاه حاکم را یک دستگاه خدمتگزار براى مردم مى داند؛ ثانیاً، چون تشکیل دهندگان و به وجودآورندگان این نظام بودند، زیرا این مبتنى بر یک بود و آن انقلاب را مردم به وجود آوردند. ثالثاً، چون و مردم بیشترین تضمین را براى حفظ این نظام از انحراف مى کند». [۳] ایشان را و راسخ‌ترین عمود خیمه‌ی انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند و معتقدند علقه و رابطه‌ی دوطرفه میان و و آن ناشی از بنای انقلاب و نظام اسلامی بر ، و ایمانی صادقانه است و کسی جز خداوند نمی‌تواند چنین را به جذب کرده و سبب محبت، و آنان در راستای و نظام اسلامی شود. [۴] 🔷نقش و و مصالح آنان در و ناشی از آموزه‌ها و تعالیم آن تا بدان حد است که را به بیان یک قاعده‌ی کلی در این باره می‌رساند و آن این است که «هر چیزى که شما دیدید، به نظرتان اسلامى است، اما از صلاح مردم مجرد است، بدانید در شناخت و فهم اینکه آن اسلام است، اشتباه مى‌کنید یا در فهم خود آن شیء محققاً اشتباهى وجود دارد». [۵] اهمیت حضور و پشتیبانی برای تحقق اهداف و آرمان‌های الهی تا بدان‌جاست که معظم‌له تحقق حق در عالم خارج بدون حمایت و همراهی مردم را امری ذهنی و حقیقتی صرفاً معنوی می‌دانند. [۶] پی نوشت ها [۱] بیانات ۳۱ تیر ۱۳۷۱، ۱۲ بهمن ۶۵ و ۲۵ تیر ۶۶ [۲] بیانات در نماز جمعه، ۲۷ آبان ۶۲ و ۲۳ آبان ۶۵ [۳] مصاحبه‌ پیرامون انتخابات مجلس شوراى اسلامى، ۱۳۶۵ [۴] بیانات ۱۹ تیر ۶۸ [۵] بیانات ۹ بهمن ۶۸ [۶] بیانات ۱۹ دی ۸۳ احمد گلستانه؛ کارشناس ارشد علوم انسانی و سیاسی برهان منبع: پرسمان 🌖روشنا_بوشهر 🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ در انسان و جامعه (بخش اول) 🔷 به انسان مى‏دهد، یعنى او را از و بندگى و آزاد مى‏کند، رشته و طمع و و و را از گردنش برمى‏دارد و به این ترتیب ریشه رقّیتها و را از بین مى‏برد. مردمى که بنده و برده پول و مقام و راحت طلبى نباشند، هرگز زیر بار اسارتها و رقّیتهاى اجتماعى نمى‏روند. 🔷در در باره  زیاد بحث شده است و ما لزومى نمى‏بینیم درباره همه آنها بحث کنیم. منظور اصلى این است که مفهوم حقیقى تقوا در مکتب نهج البلاغه روشن شود تا معلوم گردد که این‏ همه تأکید نهج البلاغه بر روى این کلمه‏ براى چیست. در میان که بدان اشاره شده است، از همه مهم‏تر است: یکى و ، و دیگر بر و خروج از مضایق و شداید. [۱] 💠قرآن به تقوا، هم علم را نسبت مى‏دهد هم قدرت را 🔷 به ، هم را نسبت مى‏دهد هم را. در یک جا مى‏فرماید: «إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقاناً؛ اگر را پیشه کنید، خداوند در شما قرار مى‏دهد» [انفال، ۲۹]. (فرقان یعنى فارق، تمیز) یعنى در شما قرار مى‏دهد که بتوانید چیزهایى را بدهید، که بدون نمى‏شود تمیز داد. البته مراتب و درجاتى دارد. یک درجه‏اش این است که انسان را در زندگى تمیز مى‏دهد یعنى درباره وظیفه خودش ‏اندیشد. 🔷در جای دیگر مى‏فرماید: «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً. وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ؛ و هر که از کند، خدا برای او راه بیرون شدن [از مشکلات و تنگناها را] قرار می دهد. و او را از جایی که گمان نمی برد روزی می دهد»؛ [طلاق، قسمت‌هایی از آيات ۲ و ۳] هر کسى که تقواى الهى پیشه کند خداوند در مضیقه‏ها و تنگناها براى او راهِ بیرون شدن قرار مى‏دهد که بدون از آن مضیقه‏ها نمى‏شود بیرون آمد، و حتى از یک براى او روزى قرار مى‏دهد. [۲] ... پی نوشت ها: [۱] مطهری، مرتضی، مجموعه آثار شهید مطهری، سیرى در نهج البلاغه، ۱۳۷۷ش، ج‏۱۶، صص ۵۰۹ - ۵۰۸ با اندکی تلخیص [۲] مطهری، مرتضی، مجموعه آثار شهید مطهری، نبرد حق و باطل، فطرت، توحید، ۱۳۷۷ ش، ج۴، ص۴۴۳ پدیدآورنده: حمید حنائی نژاد منبع: وبسایت راسخون 🌖روشنا_بوشهر 🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت‌الاسلام قرائتی |آیه صریح قرآن، اسلام تمام دنیا را خواهد گرفت! انقلاب اسلامی ایران طلیعه حکومت جهانی اسلام خواهد بود! 🌖روشنا_بوشهر
14.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠🎼سرود زیبای قیام میلیونی* *🎤کاری از گروه سرود نغمه آوینی* به سفارش: *🔰معاونت فرهنگی هنری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر* تهیه شده در: *♦️مرکز آفرینش های هنری بسیج استان بوشهر* *♦️واحد هنری هیات محبین آل یاسین آبپخش* *♦️پایگاه مقاومت حضرت ولی عصر آبپخـــش*
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✌🇮🇷 تایم لپس، نقاشی دیجیتال(ایران قوی)  🇮🇷✌ 🔰مرکز هنرهای رقومی معاونت فرهنگی هنری سپاه امام صادق(ع)استان بوشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ⭕️ نقش حجاب زنان در اخلاق 🔶 در چیست؟ آیا زنانی که باحجاب تر هستند، بااخلاق ترند؟ آیا حجاب زنان رابطه ای با اخلاقشان دارد؟ 🔷 و ، علاوه و بر فواید فراوانی که دارد، بر روی خلق و خوی نه تنها ، بلکه در نیز تأثیر دارد. وقتی در یک جامعه، از دوری کنند و زیبایی‌های خود را فقط در برابر محارم خود - بخصوص همسر - آشکار کنند، و و به تبع آن به و امنیت روحی و روانی خواهد رسید؛ و در کنار این آرامش روحی، نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. اصولا و - بویژه زنان - گرایش به دارند تا اینگونه ‌جنس مخالف را برانگیزند و توجه آنان را به خود جلب و جذب کنند. لذا در تهییج همسران از طریق خودآرایی مورد تشویق و ترغیب قرار گرفته و آیات و روایات بسیاری در این زمینه وارد شده است که چگونه همسران به این نیاز طبیعی یکدیگر پاسخ دهند و با پوشیدن و آراستن خود به زر و زیور و جامه‌های زیبا و خوشنگار، شرایط مناسب و شایسته‌ای برای پاسخ به عواطف و احساسات یکدیگر در این حوزه فراهم آورند. اما از آن‌جایی‌که هر گونه از سوی دیگران به معنای است، امری ممنوع و محرم دانسته شده است. 🔷بر این اساس همه عوامل و ابزارهای تهییج جنسی جنس مخالف، شده و قوانین سفت و سختی در این باره وضع شده است تا در باقی بماند. از جمله این قوانین است. ، اختصاصی به مرد و زن ندارد و موظف به اجرای دقیق آن هستند. هر چند که میزان و شرایط حجاب در مرد و زن فرق می‌کند و این تفاوت به سبب اختلاف طبیعی در زن و مرد است. یک جامعه، نقش بسیار مهمی در و روانی اجتماع خود دارند. لذا لازم است زنان درباره‌ی و بی‌حجابی و یا بدحجابی آگاهی کسب کنند؛ از جمله: و که طبعاً پیامدهایی همچون آرایش و عشوه‌گری و امثال آن همراه دارد، - مخصوصا جوانان - را در یک حالت تحریک دائم قرار می‌دهد؛ تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می‌گردد. مگر اعصاب انسان چقدر می‌تواند بار هیجان را بر خود حمل کند؟ حتی روان‌پزشکان می‌گویند هیجان مستمر، عامل بیماری است. 🔷 می‌خواهد و مسلمان، روحی آرام و اعصابی سالم و چشم و گوشی پاک داشته باشند، و این یکی از است. و از هم‌ گسیختگی زندگی زناشویی یکی از دیگر آثار خودنمایی زنان است. چون «هرچه را دیده بیند دل کند یاد» و به دنبال دیدن، هوس‌بازی انسان سبب می‌شود که هر روزی به یکی دل ببندد و دیگری را رها کند. گسترش دامنه فحشا و افزایش فرزندان نامشروع از دردناک‌ترین پیامدهای بی‌حجابی و خودنمایی است. و سقوط شخصیت او و تبدیل شدن به وسیله‌ای برای اشباع هوس‌های سرکش مشتی آلوده، از دیگر تبعات و نتایج خودنمایی او در جامعه است. (ع) می‌فرمایند: «در که بدترین زمان‌هاست جمعی از پوشیده‌های برهنه‌اند و از خانه با بیرون می‌آیند؛ اینان از دین بیرون رفتگانند و داخل در فتنه‌ها شده و به سوی شهوت تمایل دارید و به طرف لذات نفسانی در شتابند. حرام‌ها را حلال می‌دانند و در دوزخ به عذاب ابدی گرفتار». 🔷همه‌ی اموری که در بالا ذکر شد در - بویژه زنان - مؤثر است. اگر با توجه به ، خود را رعایت کنند و در حد ضرورت با نامحرم اختلاط داشته باشند، و همه‌ی نیازهای خود را در خانه و در کنار همسر جستجو کنند، از تبعات ارتباط با نامحرم مصون و از بسیاری نگرانی‌ها در امان خواهند ماند؛ در نتیجه خوش اخلاق‌تر از دیگران خواهند بود. ذکر یک نکته و آن اینکه اگر مقصود از این پرسش این است که «آیا چون برای دیگران الگو هستند، باید از برخوردار باشند؟» باز هم پاسخ مثبت است؛ زیرا عده‌ای مغرض و یا جاهل، هر خطایی که از و با حجاب سر می‌زند، به پای دین و حجاب آنها می‌گذارند. بنابراین باید بیش از دیگران به دستورات دین - بویژه خوش‌خلقی - عمل کنند. منبع: وبسایت پرسمان 🌖روشنا_بوشهر 🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr