eitaa logo
روشنگری
2.7هزار دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
12.4هزار ویدیو
76 فایل
‌˼ بـسماللّٰھ ˹ #السلام‌علیك‌یابقیھ‌الله!.. 📌مقام معظم رهبری: روشـ‌نگرے یک جــهاد اسـ‌ت 👈تحلیل تازه ترین رویدادها و اتفاقات روز ایران وجهان بیان مسائل #بصیرتی، #سیاسی، #مذهبی #آخرالزمانی جهت ارتباط @shahiid61 @sadate_emam_hasaniam
مشاهده در ایتا
دانلود
☝️☝️ واکنش مخالفین واکسن به گفته های امام خامنه ای ❌ رهبر تقیه کرده😐 ❌ رهبر از فراماسونرهای اعظم یهود هستش😂 ❌ رهبر خودش نفوذیه😂 👌 با خواندن این مطلب مطمءن باشین مدعیان طب اسلامی و مخالف واکسن دوباره شروع میکنند به ایجاد صدها شبهه و تهمت و دروغ ضد امام خامنه ای {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داشتن رهبر، یک نعمت است اما داشتن رهبری حکیم، مدبر و مقتدر، آرزوی ملت‌هاست... 🍀حضرت علی علیه السلام: حاکم اسلامی، پاسبان خدا در زمین اوست حکمت 332.نهج البلاغه🍀 {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹رهبر انقلاب: ما مظلومیم، امّا قوی هستیم {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 یادتون نره آخرالزمانه امام صادق علیه السلام : 🔆کسی که در آخرالزمان دینش را حفظ کند خدا مقامی به او می دهد که سلمان فارسی غبطه اورا می خورد... استاد_دانشمند اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج💕 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌ ..{کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
9.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افغانستان حیات خلوت کشورهای غربی و آمریکا برای ایجاد ناامنی و جنگ در منطقه! 💢 شبکه راشاتودی در گزارشی به اقدامات کشورهای غربی علیه افغانستان پرداخته است. به گزارش این شبکه، پس از شکست مفتضحانه آمریکا از طالبان، آنها به فکر تحریم اقتصادی و فشار بر مردم افغانستان شده اند تا بدین وسیله اوضاع را در افغانستان دچار بحران کنند! 🔺آمریکا به دنبال این است که با راه اندازی ناآرامی و جنگ داخلی در افغانستان، زمینه را برای بازگشت خود به افغانستان فراهم کند! {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
🔰🔰شباهت ها و تفاوت های تصوف و اکنکار🔰🔰 {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
در تصوف یکی از عمده ترین مسائل مد نظر افراد، ترک دنیا برای کسب شناخت خداست. ها نیز معتقدند از طریق تمارین موجود در این فرقه می توان روح را در حالت بیداری از جسم جدا کرد و برای مدتی در جریان نور و صوت خداوند سفر کرد. جدایی روح از کالبد جسمانی در حالت بیداری برای سفر در عوالم روحانی و ملاقات با خدای ، در صدر لیست آموزه های فکری و عملی ایدئولوژی جای دارد و اولین چیزی که یک عضو تازه وارد با آن روبرو می شود اهمیت ویژه و تأکید بسیار بر روح و آنچه مربوط به روح می شود است. از دیگر آموزه های تصوف که به نظر می رسد اساس بخش دیگری از بینش ها باشد مبحث جذبه است. در این مرحله صوفی، بزرگی و عظمت خداوند را به چشم می بیند و مات و مبهوت این جلال می شود و در واقع مجذوب زیبایی خداوند می شود. در تفکر این موضوع به گونه ای بسیار تنزل داده شده و خفیف قابل مشاهده است. از نظر ها گاهی رهبر پیشین و گاهی رهبر زنده خود را به شکل نوری آبی رنگ که ماهانتا نام دارد به نشان می دهد و فرد را در شوقی مضاعف فرو می برد. به نظر می رسد مسأله داشتن رهبر یا راهنما نیز (همان که رهبر زنده خوانده می شود) به نوعی از تصوف و ریشه قدیمی تر آن، عرفان اقتباس شده باشد. مشخصات رهبر در تصوف که «پیر» نامیده می شود، به میزان زیادی شبیه به رهبران است. در تصوف موضوع سلسله ای بودن رهبری شباهت زیادی با ریاست فرقه در دارد. پیروی از رهبر در تصوف بدون چون و چرا برای سال های متمادی ادامه دارد و در طی زمان، هیچ یک از پیروان نمی توانند به درجه ای هم تراز با رهبر خود دست یابند. رهبر بعدی توسط رهبر فعلی انتخاب می شود و دیگران همه ملزم به اطاعتند، حتی اگر از لحاظ شخصیتی یا علمی و دینی از رهبر فعلی برتر و والاتر باشند. ها نیز بطور تمام و کمال پیرو رهبر زنده خود و آموزه های رهبران پیشین هستند و به نوعی حتی به رهبر شدن فکر هم نمی کنند. 👇👇👇 {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114
اما مسأله رهبری در تفاوت هایی نیز با تصوف دارد. به عنوان مثال، در تصوف پیر طریق، کارکردی جز راهنمایی و هدایت سالک در راه رسیدن به شناخت خدا ندارد. او سالک را در تمام طول مسیر راهنمایی می کند و همراه با او طی طریق می کند تا فرد به مقام معرفت نائل آید. این راهنمایی بیشتر در مناسک مربوط به طی طریق سالک است و جنبه های شخصی تر زندگی سالک به خود او واگذار شده است. ( البته باید توجه داشت که در تصوف امروزی این موضوع تقریبا به طور کامل تغییر یافته است یعنی داعیه داران تصوف این روزگار خود را مجاز به دخالت در تمامی جنبه های زندگی سالک می دانند.) این در حالی است که ها اعتقاد دارند رهبران آنها زندگی غیر دینی این افراد را نیز تحت نظر و هدایت دارند. این مسئله شبهات زیادی درباره کارکرد رهبری در و میان اعضا ایجاد می کند. نظارت رهبران بر جنبه های شخصی و خصوصی زندگی پیروان فقط راهی برای اعمال نفوذ بیشتر بر روی اعضاست. گویی برای قبض روح عضو تنها یک سری اعمال روزانه کافی نیست و راه های دیگری نیز برای جلوگیری از خارج شدن رشته امور از دستان رهبر فرقه در اختیار او گذاشته شده است! این مسأله یکی از مواضع چالش برانگیز برای داعیه داران هدایت این جریان فکری است. یکی از بارزترین شباهت های با تصوف که نشانه ای برای اثبات اقتباس بخشی عمده از آداب و رسوم این فرقه از تصوف است ذکرگویی و مهم تر از آن کلمه ذکر یا همان «هیو» است. بالغ بر ۱۰۰ تمرین معنوی و روحانی در لیست تمارین ارائه شده برای اعضا دیده می شود. اصلی ترین این تمرین ها در «تمرین روحی» یا «تمرین معنوی» است که روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه توسط اعضا و بیشتر بصورت فردی و برخی مواقع فراخور خواست اعضا بصورت دسته جمعی در معابد و گردهمایی ها انجام می شود. این تمرین با آواز همراه است و در آواز ذکری که همواره در حال تکرار است «HU» است. این ذکر بطور مستقیم از ذکر «هو» یا «یا هو» در مجالس سماع متوفه اقتباس شده است. مجالس سماع نیز همراه با رقص و آواز انجام شده و می شوند. در تمارین هم فرد می بایست ذکر را بصورت آواز با صدایی خوش بخواند تا با ایجاد لرزش در درون سینه فرد، شرایط برای رهایی روح از بدن مهیاتر گردد. با این حال تفاوت هایی بارز و گسترده بین مکتب تصوف و فرقه وجود دارد. عمده ترین این تفاوت ها یکی هدف فرد از ورود و عضویت در گروه و دیگری نوع نگاه به ابزارهای فکری و عقیدتی مانند مناسک و رسوم است. صوفیان هدف خود را از ورود به عرصه تصوف نزدیک شدن به خدا و کسب معرفت او در همین دنیا می دانند در حالی که این معرفت برای یک ، همکاری با خدا را به ارمغان می آورد! از سوی دیگر، تمرینات صوفیان برای آنها ابزاری برای کسب شناخت و معرفت نیستند. این بدان معناست که اعمالی مانند سماع، حبس نفس و رسومی از این دست، فرد را به شناخت خدا نمی رسانند. زیرا شناخت و معرفت خدا مسأله ای ذهنی یا فیزیکی نیست که با ریاضت و اعمال معنوی و دنیوی دیگر کسب شود.👇👇👇👇
👇👇👇👇 این اعمال با ارائه مایحتاج راه شناخت و معرفت و راهنمایی فرد در این راه، تنها شرایط را برای کسب شناخت مهیا می کنند. اما برای یک ، تمرین های روزانه اصلی ترین راه برای دست یابی به جریان است. به همین دلیل است که این تمارین اصلی ترین نقش را در زندگی اعتقادی فرد بازی می کند و ترک آن زیان بار به شمار می رود. در هر شرایطی، این تمرین ها باید انجام شوند. چه دسته جمعی و چه بصورت فردی. اما با آن که انجام ندادن آن برای فرد گناه محسوب نمی شود اما اهمیت این تمارین به قدری به فرد گوشزد می شود که لزوم آن در کنه وجود عضو حک و خود به خود برای او عادی گردد. چارچوب بندی و تعیین حدود و ثغور تمارین در تفکر نشان از اهمیت جالب توجه مناسک و رسوم می باشد و این در حالی است که در مکتبی مانند تصوف، به این اندازه نمی توان چارچوب بندی مربوط به اعمال را یافت. اعمال و تمارین در تصوف بیشتر به شرایط درونی فرد بستگی دارند. این موضوع نشان می دهد که توئیچل در اقتباس مناسک فرقه خود از تفکرات دیگر بخصوص مکتب تصوف، تنها بخش پیش با افتاده از از آن را دریافت کرده است و برای تکمیل ایدئولوژی ناقص خود دست به دامن دیگر تفکرات شده و به ابتکار در تألیف پارامترهای مخصوص خود نپرداخته است. همانطور که اشاره شد، توئیچل در تدوین اصل این فرقه به جز تصوف از خرده نظام های شبه دینی دیگری نیز استفاده کرده است که عمدتا مربوط به ادیان آسیایی و بخصوص شاخه هند و ایرانی می شود. {کانال روشنگری} ⚫@roshangari_114