eitaa logo
روشنگر مدیا
952 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴نامه بلند پاپ فرانسیس به اسقفان آمریکا روشنگر به نقل از مؤسسه گفتگوی ادیان/پاپ در نامه ای بسیار مفصل و طولانی به اسقفهای آمریکا به بحرانهای کلیسای کاتولیک در آمریکا پرداخته است و از آنها خواسته است به جای پس رفتن و عقب نشینی، رویکردی جدید در مدیریت کلیسا اتخاذ کنند. 🔸پاپ فرانسیس از تمام اسقفهای جهان دعوت کرده است تا ماه آینده با حضور در واتیکان به مساله رسوائیهای جنسی بپردازند که آتش آن از آمریکا شعله ور شد. 🔹پاپ فرانسیس در این نامه خطاب به اسقفان آمریکا گفته است، اعتبار کلیسای به دلیل گناه کشیشان آسیب جدی خورده است، اما آسیب جبران ناپذیر را اسقفان و مقامات با سرپوش گذاشتن و انکار این گناهان به پیکر کلیسا وارد کرده اند. 🔸پاپ فرانسیس در این نامه نوشته است آنقدر نگران وضعیت کلیسای کاتولیک در آمریکاست که آرزو داشته است خودش شخصا در نشست اسقفان آ»ریکا شرکت کند اما به دلایل لجستیکی قادر به انجام این کار نیست. @feraghvaadyan
🔴یهودی ای که نقش مهمی در گسترش #بهائیت داشت ▪️هیپولیت دریفوس از نژاد اسرائیل، ، از وکلا و متمولین بود که در سال ١٣١٧ بهائی شد. 🔻او زبان فارسی و عربی را آموخت و دو سفر هم به عکّا رفت و برای تبلیغ بهائیت در سال 1904 به هندوستان سفر کرد ▪️ رساله ای به نام بهائیت در زبان فرانسه از اوست که به فارسی و غیره ترجمه شده و به دلیل تسلط بر زبان فارسی و عربی کُتُب و رسائل و الواح بهائی را از این دو زبان به فرانسه ترجمه کرده و در ایام سفر عبدالبهاء به اروپا همواره با وی بود. @feraghvaadyan
⭕️مکتب تفکيک يا تفکيک مکتب ◽️مکتب تفکيک که به "مکتب مشهد" و "مکتب معارف" نيز مشهور ميباشد، مکتبي است در علوم مذهبي شيعي که پيروانش بر تفکيک آموزههاي فلسفي از روشهاي دينشناسي تأکيد دارند. اين مکتب با آموزههاي "ميرزا مهدي اصفهاني" در سال 1340 خورشيدي در شهر مقدس مشهد آغاز و نخستين بار توسط "محمدرضا حکيمي" در مقالهاي با همين نام، در مجله کيهان فرهنگي معرفي و مشهور گرديد اين مکتب تاکنون نقش مهمي در بازداري ترويج برخي برنامههاي عرفاني ايفا نموده و انتقاداتي نسبت به شيوههاي مصطلح فلسفه و عرفان اسلامي داشته است. ◽️صاحبان مکتب تفکيک در مواجهه با فلسفه، موضعي يکسان نداشته و قابل تقسيم به چند گروه ميباشند. متقدمين اين مکتب مانند ميرزا مهدي اصفهاني و "محمود حلبي " به ضديت با فلسفه برخاسته و ميان فلسفه و شريعت، تباين قائل بودند ولي برخي متأخرين اين انديشه مانند" جعفر سيدان" و محمدرضا حکيمي، در مواجهه با تفکيک، موضعي ديگر دارند و حکم کلي به نفي فلسفه نميدهند و آن را جدايي ميان روشها ميشمارند. با اين حال، برخي منتقدان، اصل و پايهريزي اين مکتب را ضديت با فلسفه دانسته اند) ◽️ ميرزا مهدي اصفهاني، فلاسفه را ويرانگران دين ميشمارد و همه گزارههاي فلسفي را مناقض با تعاليم الهي ميداند. وي قياس ابليس در تمرد از امر الهي را برهان فلسفي به حساب مي آورد و همه قضاياي حقيقيه و خارجيه را باطل ميداند. همچنين، مدرسين فلسفه را فريب کار مي نامد و فتوا به حرمت سلوک فلسفي و عقلي ميدهد. وي راز عدم اعتماد به براهين را بطلان اصل عليت دانسته و معتقد است آنگاه که اصل عليت باطل شد، بنيان برهان فرومي ريزد. اصفهاني، تصورات و علوم بديهي انسان را تاريکي محض ميداند و جستجوي حقيقت در آن را گمراهي ميشمارد و پيمودن اين راه را سلوک ديوانگان مي نامد ◽️ تقابل و ضديت با فلسفه در نسل بعدي طرفداران مکتب تفکيک، به شدت مؤسسان مکتب تفکيک نبوده و حتي حکيمي، نسبت ميان فلسفه با وحي قرآني را نه تباين کلي، بلکه عدم تساوي کلي ميداند در ديدگاه سيدجعفر سيدان نيز عقل صريح نهتنها با وحي در تنافي نيست، بلکه وحي، مبتني بر عقل صريح است. ↩️در کل، معتقدين به مکتب تفکيک با توجه به تربيت ديني خاص، از ابتدا با نگاهي متفاوت به فلسفه نگريسته و علاوه بر مخالفت با آن، با صاحبان آن انديشه نيز عَلَم تقابل برافراشتند که انشاءا... در شمارههاي بعدي فصلنامه، علاوه بر تعميق در اين موضوع، ساير وجوه اين مکتب نيز مورد بررسي قرار خواهندگرفت. 📚آرشیو تحقیقی روشنگر @feraghvaadyan
⚪️ اسقف سیبوه سرکیسیان: ملت ایران با اتحاد مشکلات را پشت سر می‌گذارند 🔶 اسقف اعظم ارامنه تهران تأکید کرد : ملت ایران با وحدت در کنار یکدیگر بودند و همه مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی را پشت سر می‌گذارند. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔵روشنگر به نقل از بیداری پلاس/ عدم تحقق پیش‌بینی از نظام رهبری ♨️ دومین پیشوای فرقه ‌ی بهائیت، در الواح وصایا، دو نهاد را به مثابه دو رکن و دو پایه ‌ی اساسی برای رهبری جامعه‌ی بهائی پس از خود، به نام‌های «بیت‌العدل و ولی‌امر» تعیین می‌کند. ♨️ وی، وظیفه‌ی نهاد را قانون‌گذاری در امور غیرمنصوص (مسائلی که در آثار پیشوایان بهائی، حکم آن بیان نشده)[یک] و ولی امر را رهبر و عضو جدانشدنی این نهاد معرفی و تمام بهائیان را به اطاعت بی‌قید و شرط از دستوراتش فرا می‌خواند: «حصن متین امرالله (پناهگاه استوار بهائیت) به اطاعت از مَن هو ولی امرالله (کسی است که ولی‌امر است) محفوظ و مصون ماند و اعضای بیت‌عدل و جمیع اغصان و افنان و ایادی امرالله، باید کمال اطاعت و تمکین و انقیاد (فرمان‌برداری) و توجه و خضوع و خشوع را به ولیّ امرالله داشته باشند».[دو] ♨️ عباس افندی تشکیل جلسات نهاد بیت‌العدل را بدون حضور ولی‌امر یا نائب و وکیل او صحیح نمی‌داند: «ولیّ امرالله رییس مقدّس این مجلس و عضو أعظم ممتاز لاینعزل (عزل نشدنی). و اگر در اجتماعات بالذّات حاضر نشود، نائب و وکیلی تعیین فرماید...».[سه] ♨️ وی همچنین وجوه شرعی پرداختی بهائیان را مخصوص و متوجه ولی‌امر دانسته: «حقوق الله راجع به ولیّ امرالله است»[چهار] تأکید می‌کند که ولی‌امر در زمان حیات خود، می‌بایست جانشینی تعیین کند تا میان بهائیان اختلاف ایجاد نگردد: «ای أحبّای الهی، باید ولیّ امرالله در زمان حیات خویش مَن هو بعده (جانشین خود) را تعیین نماید تا بعد از صعودش اختلاف حاصل نگردد».[پنج] اما اینک که تشکیلات بهائیت از وجود ولی‌امر تُهی است، دو احتمال در خصوص پیش‌بینی نهاد رهبری پس از عبدالبهاء متصور است. ☑️ اول اینکه عباس افندی در خصوص آینده‌ی بهائیت جاهل بوده و تنها نظامی خیال‌بافانه، برای خود ترسیم کرده است. ☑️ دوم اینکه ادعای مقام ولایت امری «میسن ریمی» صحیح بوده و اعضای بیت‌العدل بخاطر منافع خود، از وی اطاعت نکرده و او را آماج توهین‌های خود ساختند. اما در این بین، تردیدی نیست که بیت‌العدل کنونی حیفای اسرائیل، مشروعیت نداشته و این نهاد به صورت خودسر، مسئولیت‌های ولی امر را عهده‌دار شده و اموال اهدایی بهائیان را مصادره می‌کند. پی‌نوشت: 📕[1]. ر.ک: عباس افندی، الواح وصایا، ص 21. 📕[2]. همان، ص 12. 📕[3]. همان، ص 16. 📕[4]. همان، ص 16. 📕[5]. همان، ص 13.
🚫تجارت پر سود برگه تعميد 🔺ازجمله فعاليتهاي جريان ، فريب افراد علاقه مند به مهاجرت، با وعده هاي جذاب اقامت و تحصيل در خارج از کشور است. در اين راستا، نهادهاي تبشيري متمرکز بر پناهندگان، مهاجران مسلمان ايراني ساکن کمپهاي پناهندگي را با وعده تسهيل فرآيند خروج از کمپ و اخذ شهروندي بعد از مسيحي شدن اغوا مي نمايند. ▫️مسئله "پناهندگي" از جمله مواردي است که کليساهاي غيررسمي و غير ساختماني با رويکردهاي در کشورهاي مختلف، تلاش دارند از آن به عنوان يک حربه استفاده کنند و با فريب افرادي که به دلايل مختلف سوداي پناهندگي را در سر مي پرورانند به آنها بقبولانند که اگر خود را مسيحي معرفي کنند، از امتيازات ويژه اي در خصوص اخذ پناهندگي در اتحاديه اروپا بهرهمند خواهند شد. ▫️سوء استفاده از موقعيت دشوار پناهندگان با تأسيس مراکزي در کشورهاي همسايه ايران توسط نهادهاي صهيونيست (که به ظاهر عنوان کليسا را بر خود گذاشته اند) گسترش بيشتري يافت در نهایت دلالان تبشير فروش که سودهاي کلاني به جيبشان مي رود با دادن وعده هاي فراوان و حتي توزيع خوراکي در ميان پناهجويان، سعي در گسترش اين قبيل شايعات دارند و پناهجويان بيچاره که اکثراً خانه و کاشانه خود را فروخته اند، نااميد از همه جا به اين شايعات دل خوش کرده و خود را در دام دلالان کليسايي و کشيشان دروغين و شياد مياندازد.. 🔺بسياري از پناه جویان به اميد و کسب فرصتهاي بهتر شغلي به مهاجرت ميپردازند و زماني که در دام چنين سازمان هايي ميافتند، نه تنها به رؤياهايشان نميرسند، بلکه حتي زندگي خانوادگيشان از هم مي پاشد و فرزندان آنها با آسيب هاي اجتماعي مهلکي مواجه ميشوند؛ با وجود اينکه هياهوي سازمانها و سايتهاي تبشيري بنا بر اعتراف خود آنها به نتيجه اي نرسيده و عملاً راه به جايي ندارد اما بي توجهي به آن نيز به جهت تبعات براي هم ميهنان، قابل قبول و پسنديده نيست. 📚آرشیو تحقیقی روشنگر @feraghvaadyan
🍃رایحه... 🔻"آنان که طلبکار خدایید، خدایید حاجت به طلب نیست، شمایید، شمایید" (مولانا) 🔺 👈به علاقمندان معرفت و حقیقت که کانال ما را دنبال می کنند، توصیه می کنیم که در اطراف این شعر، تحقیق و مطالعه داشته باشند. بی تردید, تدبر در معانی نهفته در آن راهگشای طالبان و مشتاقان ره خواهدبود.
🔹🔹حقی به نام "نگرانی" 🔺نیم نگاهی به یادداشت عنصر مجذوبانی
روشنگر مدیا
🔹🔹حقی به نام "نگرانی" 🔺نیم نگاهی به یادداشت عنصر مجذوبانی
🔹🔹حقی به نام "نگرانی" 🔺نیم نگاهی به یادداشت عنصر مجذوبانی ✍️یکی از عناصر طیف افراطی فرقه گنابادی, موسوم به "مجذوبان نور" که از قضا از مدیران سایت و مهره های شاخص این جریان محسوب می شود, در حالی که دوران محکومیت خود را در ندامتگاه می گذراند, اقدام به نکارش یادداشتی در باب تحلیل فاجعه "گلستان هفتم" اسفند ۹۶ نموده که بارزترین نکته آن, تلاش برای توجیه رفتارهای رسواکننده دراویش در آن حادثه و سرپوش نهادن بر حقایق از رهگذر بازی با کلماتی موجه و خواستنی چون "حق" می باشد. 🔹نامبرده پس از قلمفرسایی در باب حقوق حقه شهروندی, از حقی با عنوان "نگرانی" یاد کرده و آن را عامل بروز فجایع گلستان هفتم بیان کرده است. 🔹وی بدون اشاره به انگیزه ها و اقدامات خود و رفقای افراطی اش که از دی ماه ۹۶ آغاز شده بود, "نگرانی برای قطب" را نه فقط علتی موجه برای تمام اغتشاشات شب اول اسفند ۹۶ ذکر کرده, بلکه پا را فراتر نهاده, آن را به مثابه یک "حق طبیعی" جلوه داده است. 👈و در ادامه, وظیفه نیروهای امنیتی را همکاری با دراویش جهت احقاق این حق, عنوان کرده است! 🔹این در حالی است که تجمع غیرقانونی عناصر افراطی مقابل کلانتری ۱۰۲پاسداران به بهانه آزادی یک درویش مجرم صورت پذیرفت و در کلیه رفتارهای متعاقب آن, حرفی از "نگرانی" نه مطرح بود و نه منطقی. به واقع, حقایق و شواهد این سناریو کاملا آشکار است و جایی برای این دست لاپوشانی ها باقی نمی گذارد ❓به نظر می رسد طرح تنها یک پرسش از نویسنده, کفایت امر نماید: ‼️با فرض پذیرش نظریه ایشان, آیا این حق, تنها به دراویش تعلق دارد یا اینکه سایر آحاد جامعه نیز از آن بهره مندند؟ 🔹اگر آری, که در این صورت, هرج و مرج, بی نظمی و تهدید جان و مال و امنیت عمومی توسط شماری از افراد متعصب و تندرو, تا حد زیادی برانگیزاننده همان "حق نگرانی" در مردم خواهد بود و متعاقب آن, تلاش برای احقاقش. 👈لطف نموده, حد و حدود, دایره و مصادیق این حق را نیز مشخصا ابراز نمایید تا جامعه و متولیان امر, آمادگی ذهنی و عملیاتی جهت نحوه مواجهه مناسب با شرایط احقاق حق نگرانی افراطیون را کسب کنند! چراکه هزینه های مادی و معنوی تلاش های دراویش جهت ارضای حس نگرانی شان هنوز گریبانگیر جامعه است. 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺روشنگر به نقل از رهپویان هدایت/ مانع نجات انسان در مسیحیت تبشیری معرفی شده است. در بخشهایی از در عهد جدید به شدت علیه «شریعت» سخن گفته شده و شریعت به عنوان یکی از موانع مهم نجات بشریت معرفی می شود بر خلاف تمام دیان آسمانی ، راه شریعت راه شقاوت و بدبختی است . 🔺به اعتقاد تبشیری، شخصی که گرفتار مرض گناه است، احتیاجش با شریعت و قوانین و دستورهای نیکوی اخلاقی و امر و نهی برآورده نمی شود، بلکه به یک پزشک روحانی احتیاج دارد که قادر باشد او را دگرگون سازد و در او فکر و قلب و اراده جدیدی بیافریند تا بتواند آنچه را که خدا از او می خواهد، انجام دهد . جادوگر معنوی مورد نیاز است !! 🔺 بنابراین، انجام اعمال و مناسک مذهبی نمی تواند هیچ نقشی در رستگاری و نجات انسان ایفا کند. منظور مسیحیان از عبادت، تحصیل نجات و بخشش گناهان نیست؛ زیرا به اعتقاد آنان نجات را نمی توان به وسیله کارهایی که انجام می گیرد، به دست آورد، بلکه بخشش از طرف خدا رایگان به انسان عطا می شود، به شرطی که به مسیح ایمان آورد. صرف ایمان به مسیح ، مجوزی است برای ارتکاب هر نوع عملی درست و نادرست زیرا چه گناه بکنی چه نکنی، شما گناهکار هستی تا ابد !!! 🔺از این رو عبادت خدا نه به جهت تحصیل نجات، بلکه به منظور ابراز محبت و قدردانی به خدا برای نجات رایگانی است که به انسان بخشیده است. 🔺مرگ بر صلیب ایمان داران را نه فقط از لعنت شریعت، بلکه از خود شریعت نیز آزاد کرد . خدا با کشتن عیسی که پسرش می باشد براساس عدالت ، گناه نکرده و کرده افراد را بخشیده است . با کشته شدن یک نفر بر صلیب که مدعی هستند حضرت عیسی است ، خون آن باعث بخشش گناهان همه بشریت شده است . خون مایه بخشش است !! 🔺همچنین کسانی که می خواهند به وسیله حفظ دستورات مذهبی نجات پیدا کنند، زیر لعنت خدا قرار دارند؛ چون در تورات نوشته شده: لعنت بر کسی باد که حتی یکی از دستورهای کتاب شریعت را بشکند. پس معلوم می شود که هیچ کس نمی تواند از راه حفظ قوانین مذهبی نجات پیدا کند. همان خدایی که به راحتی می بخشد به همان راحتی هم افراد را مورد لعن ونفرین قرار می دهد !!! @Feraghvaadyan