eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️شبکه های اجتماعی جولانگاه عرفان های نوپدید 🔹شبکه های اجتماعی در کنار محاسنی که برای کاربران دارند، می توانند به دامگاه بدون هراس برای مخاطبان نیز بدل شوند. از جمله محتواهایی که در بستر #شبکه_های_اجتماعی با تمسک به ساده انگاری مخاطب بروز و ظهور می کند، مربوط به عرفان ها و فرقه هایی هستند. 🔸در تعالیم این #فرق، معمولا یک فرد آگاهانه افراد دیگر را (با استفاده از روش هایی) وادار می‌کند تا به طور کامل یا نسبتاً کامل در خصوص همه تصمیمات مهم زندگی وابسته به او باشند و به این پیروان اعتقادی اینطور القا می‌کنند که او دارای استعداد، نبوغ یا دانش ویژه‌ای است. 🔹محتواهایی با کلیدواژه های فریبنده‌ای همچون ملاقات با خدا، تجربه #مکاشفه_عرفانی، کسب آرامش فکری و روحی، درک بی‌واسطه خداوند، ورود به عوالم معنوی، رسیدن به جهانی سرشار از عشق و صلح و دوستی و رسیدن به حقیقت و... از جمله عناوینی است است که باید هنگام مشاهده آن فریب زیبایی کلمات را نخورد و کمی محتاط تر بود. معمولا استفاده از این واژگان با هدف تاثیر بر افرادی که به هر دلیل دچار #خلأهای_روحی خاصی شده اند و به دنبال یافتن راه نجات از شرایط خاصی هستند، طراحی شده است. معصومه نصیری ـ دبیر کارگروه خانواده، مشاوره و سلامت فردی و اجتماعی انجمن سواد رسانه ای ایران @feraghvaadyan
✳️پیکرک بانوی ارمنی در موزه عروسک و فرهنگ ایران به معرض نمایش گذاشته شد. 🔸عروسک «» با لباس محلی، عصر روز پنج‌شنبه 27 دی در موزه عروسک و فرهنگ ایران رونمایی شد. 🔸به گفته مدیر موزه«آرداک مانوکیان»، لباسی که بر تن این عروسک رفته دارای ارزش تاریخی‌ بوده، 70 سال قدمت دارد و معرف پوشش محلی زنان ارمنی شهرستان فریدن استان اصفهان است. 🔸آقای حسینی مدیر و فرهنگ ایران، ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران ساخت عروسک «بانوی ارمنی»، نقش ارامنه در هنر و فرهنگ ایران را برجسته توصیف کرد. 📚 گروه ترجمه روشنگر @feraghvaadyan
⭕️تناقض‌گویی بهائیان درباره وحدت 🔹استبداد آموزشی در بهائیت 🔻موضوع #وحدت در #بهائیت که همواره وسیله‌ای برای #تبلیغ این فرقه بوده، نه به معنای یکی بودن در عین تفاوت، بلکه به مفهوم #بهائی_شدن_همگان است. 🔻«#عباس_افندی» سردمدار بهائی، از یک سو، از وحدت در تعلیم و تربیت دم زده و آن را مقدمه #وحدت_عالم انسانی_معرفی می‌کند: «از الزم امور تا جمیع بشر تربیت واحده گردند یعنی تعلیم و تربیت در جمیع مدارس عالم باید #یکسان باشد.»(1) «حضرت بهاءالله وحدت تربیت را اعلان نموده که به جهت اتحاد عالم انسانی لازم است که جمیع بشر یک تربیت شوند.»(2) 🔻از طرف دیگر همین عباس افندی، به بهائیان #امر می‌کند که فرزندانشان را به مدارس غیربهائی نفرستند و از آموزش‌های خاص #درون_تشکیلاتی برای تربیت آن‌ها استفاده کنند: «اطفال احباء ابداً جایز نیست که به مکتب‌های دیگران بروند.(3) یا «اطفال خویش را چنان تربیت نمایید که سبب حسرت دیگران گردد. این است نهایت سرور.»(4) 🔻از این دست #تناقضات، در حرف و عمل عناصر این فرقه بسیار یافت می‌شود. بنابراین لازم است قبل از قضاوت درباره ظاهر #شعارهای تشکیلاتی، حقیقت دستورالعمل‌ها و #اهداف این فرقه را شناخته و سپس به اظهار نظر در مورد آن بپردازیم. پی‌نوشت: 1-خطابات، ج 2، ص 148. 2-پیام ملکوت، ص 222. 3-مکاتیب، ج 5، ص 170. 4-همان، ج ،4 ص 50. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✅ عارفی مبارز ▫️بهلول؛ خط تمییز میان عارف‌نمایان و عرفان ناب ✍🏻شهر گناباد با صلابت پارساگونه عارفی سترگ، گره خورده که الگویی است تمام‌عیار برای تجمیع دین و دنیا و زهد عارفانه و تهجد عالمانه. 🔹« »، از نادر عرفا و فقهای مبارز بود؛ عالمی که روحیه انقلابی‌اش از مشی حق‌طلبی‌اش برخاسته و در مسیر تعالی معرفتی، رشد یافت و به ثمر نشست؛ محصولی که امروز نیز الگویی جامع برای حق‌طلبان است. 🔹بهلول را نه استعدادش در درس و وعظ، که مشی مبارزاتی‌اش با طاغوت دوران و مجاهدهت‌های بسیارش در این مسیر، شهره و خاص ساخته‌است. مقابله روشنگرانه وی با صوفی‌نمایان درویش در گناباد(فرقه گنابادی) در کانون این جریان و اوج مخاطرات و تهدیدهای احتمالی، نمودی است از این روحیه حق‌طلبی. امری که در سال‌های بعد با مبارزه با انحرافات پهلوی، به‌ویژه واقعه مسجد گوهرشاد تداوم یافت. سخنان کوبنده وی در مذمت اقدام رضا پهلوی در ماجرای کشف حجاب، آغازگر حرکتی بزرگ شد. 🔹وی در سال‌های بعد از این واقعه (اقامت و زندان در افغانستان) همچنان به سیر و سلوک معنوی خود ادامه داد و در عین اسارت و تبعید به تدریس پرداخت. چند سالی در مصر بود و در نهایت به ایران بازگشت و در گناباد سکنی گزید. 🔹منش و کیش شخصیتی وی در طول زندگی، الگوی خوبی است از «سبک زندگی خدایی»؛ وی در غالب ایام سال روزه بود و غذایی مختصر(نان و ماست) تناول می‌کرد. کرامات زیادی از ایشان منقول است که نمایانگر غلبه روح توکل بر ذات حق‌تعالی در تمام لحظات زندگی این عارف و فقیه می‌باشد. تلاش برای خدمت به خلق، از دیگر خصایص وی بود که حتی تا سال‌های پایانی عمر نیز بدان مداومت می‌ورزید. مجروحیت وی در جریان کمک رسانی به زلزله زدگان بم، از آن جمله است. 🔹این عارف مبارز در روز جمعه ۷ مرداد ماه ۱۳۸۴ پس از ۱۰۵ سال زندگی، درگذشت و در گناباد به خاک سپرده شد. آرامگاه وی در ورودی شهر گناباد، مورد بازدید خیل طالبان حق است. بهلول را باید نماد بارز عرفان عملی در شهری دانست که همواره جولان‌گاه عارف‌نمایان و جریان‌های درویشی بوده‌است. به بیانی، بهلول، بارزترین خط تمییز میان جریان‌های مزبور با ساحت عرفان و سلوک می‌باشد. 📖 از سروده‌های بهلول: دار دنیا منزلی پست و خس است*** نیست منزل در حقیقت محبس است مردمی که اندر جهانی فانی اند *** چون به دقت بنگری زندانی اند کس در این زندان ز غم آزاد نیست *** یک دلی در دار دنیا شاد نیست روح انسان تا که در بند تن است *** هست زندانی و حبسش مسکن است ✳️بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
💢وقتی سرکرده #فرقه «عرفان حلقه»، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل می‌شود... البته از صاحبان پیشین این جایزه (افرادی چون شیرین عبادی ) می‌توان به ماهیت جایزه و جایزه‌دهندگان و چرایی نامزد شدن فردی چون #طاهری، پی برد. @feraghvaadyan
✳️خلیفه ارامنه تهران: ما در جمهوری اسلامی ایران، در زمینه چاپ و نشر کتاب مقدس و سایر کتاب‌های دینی‌مان هیچ مشکلی نداریم. 🔹 اسقف‌اعظم در نشست دوره‌ای رهبران نهادها و تشکل‌های اروپا و خاورمیانه حضور یافت و سخنرانی نمود.ایشان در سخنانش به برنامه‌های مذهبی و فعالیت‌های خلیفه‌گری در حوزه و نشر اشاره کرد و در همین راستا به دفاع از آزادی‌های مذهبی در ایران پرداخته و گفت:« ما در جمهوری اسلامی ایران، برای چاپ و نشر کتاب مقدس و سایر کتاب‌های دینی‌مان به زبان ارمنی، هیچ مشکلی نداشته و نداریم.» 🔹اسقف‌اعظم همچنین تأکید داشت:«مقامات و مسئولین ایران، به مناسبت سال‌نو میلادی به دیدار ما می‌آیند و برای عموم ارامنه دعای خیر می‌کنند.» 🔹گفتنی‌ست نشست رهبران نهادهای مسیحی اروپا و خاورمیانه، 28-24 دی سال جاری در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار شد. 📚گروه ترجمه روشنگر @feraghvaadyan
10.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞سخنان «آربی تیموریان»، مشاور مدیر کل در امور پیروان ✅ «باعث افتخار من است که در این نهاد برای ارائه خدمات، هیچ تفاوتی میان مسلمانان و پیروان ادیان توحیدی گذاشته نشده‌است.» @feraghvaadyan
✔️فرازی از سخنان رهبری در مورد #اقلیت_های_دینی 💢من غالباً به منازل شهدای ارامنه و آشوری که رفته‌ام - که امسال هم خوشبختانه موفّق شدم منزل چند #شهید_ارمنی رفتم - میبینم اینها نسبت به کشورشان احساس تعهّد میکنند؛ یعنی واقعاً متعهّدانه رفتار کردند. 🔘زمان جنگ هم من یادم است که عدّه‌ای از همین #مسیحیان ارمنی آمدند اهواز؛ من در فرودگاه دیدم یک جماعتی نشسته‌اند، گفتم اینها چه‌کسانی هستند؟ گفتند اینها ارامنه‌اند، دارند می‌آیند جبهه برای کارهای صنعتی - ارامنه در کارهای صنعتی و فنّی و ماشین و این چیزها مسلّطند - و برای کمک و خدمت. آمدند؛ مرحوم چمران اینها را به کار گرفت. مبالغی اینها زحمت کشیدند، خدمت کردند، کار کردند و کسانی هم #شهید شدند. رهبری در دیدار نمایندگان اقلیت های مذهبی کشور در مجلس شورای اسلامی‌ (1393/06/03) @Feraghvaadyan
♦️اختلاف درونی و سردرگمی مریدان ▫️قول و فعل قطب سیاسی #فرقه_گنابادی که به سبب عوارض ناشی از کهولت سن، به ویژه در سالهای اخیر، با تناقضهای بسیاری همراه بوده و فراز و نشیب زیادی داشته، در کنار چنددستگی ها و #اختلافات_درونی حاکم در میان طیف های مختلف فرقه و طرفداران آنها، مریدان را در نوعی سردرگمی فرو برده؛ تا جایی که گاه برخی را به واکنش واداشته است. ▫️سردرگمی ها اما در خصوص رویکردهای متناقض و متغیر قطب در قبال مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اعتقادی، نمود و عمق بیشتری دارد. این را می شود در نوشته ها و اقوال برخی #مریدان در صفحات شبکه های اجتماعی مشاهده نمود؛ آنجا که زبان به پرسش و گاه، نقد گشوده اند. @feraghvaadyan
شماره جدیدنشریه انجمن کلیمیان ایران منتشر شد ↘️ شماره ۴۹ نشریه افق بینا (پاییز ۹۷) شامل مطالبی چون زیارتگاه هاراو اور شرگا، ایلانوت جشن درختان، برندگان یهودی جایزه نوبل سال ۲۰۱۸ و افتتاح مجتمع فرهنگی کلیمیان اصفهان، منتشر شد. @feraghvaadyan
🔴شست‌و‌شوی مغزی، اقدام مهم #فرقه‌های_انحرافی ▪️روند شست‌و‌شوی مغزی درون #فرقه‌ها، به آرامی و تدریجی صورت می گیرد و در آن تلاش می‌شود فرد، جهان‌بینی خود را عوض کرده و به شرایطی که فرقه برای او در نظر گرفته، تن دهد. ▫️شستشوی مغزی به این معناست که تحت شرایط خاص، فرد ناخودآگاه وادار به #تبعیت از اندیشه یا خواسته‌های افراد دیگر می‌شود و تغییرات عمده‌ای در باورها و در نتیجه، رفتارهای وی به وجود می آید. ↩️مغزشویی و تبعیت محض افراد از سرکردگان فرقه‌ها، در نهایت منجر به ایجاد هویت جدید درون فرقه‌ای می‌شود که طی آن، فرد از خانواده و محیط اطراف خود جدا شده و تمامی امور ریز و درشت خویش را به #تشکیلات درون فرقه واگذار می‌کند. @feraghvaadyan