⭕️ دورویی و مخفیکاری مشی اصلی انجمن حجتیه
💠«باید بگویم که #انجمن_حجتیه دارای تشکیلاتی سراسری، دربسته و پیچیده است که گروهها و بخشهای مختلفی دارد.شعبه اصلی و مرکزی در تهران و هر استان، یک نمایندگی دارد.انجمنیها علاقه شدیدی به سازماندهی تشکیلاتی دارند و آنقدر ساختار خود را عریضو طویل کرده اند که گاهی با مشکل کمبود نیرو در پستهای مختلف مواجه میشوند.بنابراین یک فرد مجبور است چندین مسئولیت را برعهده بگیرد.
📌به نظر من جدیترین آسیب انجمن حجتیه انکار و کتمان انجمنی بودنشان است که بیشتر از آنکه به اسم تقیه باشد به علت عادت و اعتیاد آنها به رفتار و رویه ای است که سالهای سال پیش کرفته بودند. مشی انکار و دورویی و به نوع #مخفیکاری با پوست و خون انجمنی ها عجین شده و به همین جهت هر فردی که جذب انجمن شود دچار همین خصیصه می گردد.»(1)
1.گفتگو با جداشده از انجمن حجتیه، فصلنامه روشنا، شماره 80.
@feraghvaadyan
💢هویت ملی و جایگاه مؤلفه دین در دیدگاه شهید مطهری
🔘 استاد مطهری در کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران»، ضمن رد نظریه دو قرن سکوت که توسط «سرجان ملکم» انگلیسی و دکتر «عبدالحسین زرینکوب» مطرح میشود و «ادوارد براون» نیز به صورت تعدیلیافته بر آن تأکید میکند، ابعاد گوناگون #هویت ایرانی را مورد بحث قرار میدهد. به گفته شهید مطهری، «اسلام برای ایران و ایرانی در حکم غذای مطبوعی بوده که به حلق گرسنهای فرو رود یا آب گوارایی که به کام تشنهای ریخته شود. طبیعت ایرانی، بهخصوص با شرایط زمانی، مکانی و اجتماعی ایران قبل از اسلام، این خوراک مطبوع را به خود جذب کرده و از آن، نیرو و حیات گرفتهاست و نیرو و حیات خود را صرف خدمت به آن کرده.»(1) شهید مطهری، هویت را در ابعاد فردی، جمعی و ملی مورد کنکاش قرار داده و ضمن توجه به همه ابعاد مؤلفههای شکلدهنده به هویت، جایگاه #دین و باورهای اعتقادی را برجستهتر از دیگر مؤلفهها نشان دادهاست. ایشان در قالب نظریه «انسان کامل»، تلاش بسیاری کرده تا ویژگی یک انسان مطلوب و کامل را از دیدگاه دین اسلام بیان نماید. برابر چنین بینشی، هویت فردی در چارچوب دین و اندیشههای دینی، معنا پیدا میکند».(2)
📚1.مطهری، مرتضی، خدمات متقابل اسلام و ایران، چ 19، تهران: صدرا، 1372، ج: 669.
2.مطهری، مرتضی، انسان کامل، ج1، تهران: صدرا، 1367، صص 114-119
https://www.instagram.com/p/B5ho0yoBnHR/?utm_source=ig_web_copy_link
@feraghvaadyan
💢بهائیت در عراق(3)
📌محفل مرکزی عراق با به کارگیری یک وکیل حقوقی مجرب غیربهائی به نام علی المثنی که ارتباطات خوبی با اداره املاک دارد موفقیتهایی را به دست آورد. او با ارتباطات خصوصی خود با مدیرکل هیئت دعاوی املاک توانست اطلاعاتی را در مورد املاک مصادره شده امری از اداره ثبت به #بهائیان ارائه دهد تا بتوانند کلیه درخواستها را به موقع و قبل از آخرین مهلت پذیرش معاملات به ثبت برساند. همچنین ارتباط این وکیل با قضات هیئت دعاوی املاک موجب شد تا آنها متقاعد شده تا احکامی را به نفع بهائیان صادرنمایند.
▪️«بهائیان در عراق حتی موفق شدند ساختمانی را که محل اقامت زائران حضرت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین بود را تخریب و با این ادعا که آن مکان در گذشتهای دور محل توقف حسینعلی نوری بود. زیر نظر #محفل_بهائی بازسازی نمایند.»(1)
📚1.تحرکات بهائیت در عراق، سایت بهائیت در ایران، 17/08/1394.
https://t.me/feraghvaadyan/6280
@feraghvaadyan
💢مفاهیم تبلیغی در جریان مسیحیت صهیونیستی
🔘علاوه بر ادعای صلح دوستی و کمکهای انساندوستانه، تأکید بر برخی مفاهیم مثبت از جمله اقدامات #مسیحیت_تبشیری به شمار می رود. تأکید بر مفاهیمی چون آزادی، برابری،شادی و خوشی مطلق، بی شریعتی، بی قضاوتی و... از دیگر مسائل مورد تأکید مبشران مسیحی محسوب می شوند.
🔸 این مفاهیم تبلیغی ظاهری بسیار فریبنده و زیبا دارند در حالی که در پشت آن مفهوم و معنای متعالی وجود ندارد. در همین راستا باید این موضوع را یادآور شد که مبلغان مسیحی میکوشند مفاهیم مدنظر خود را به صورت نامحسوس و آرام در بلندمدت از مجرای رسانه ها، مراکز علمی و ... جا اندازند. برخی این مفاهیم آنقدر در رسانهها تکرار می شود که به قولی ایمان فرد به نخ می رسد و دست آخر مبشران مسیحی فقط زحمت پاره کردن نخ را می کشند.
https://www.instagram.com/p/B5khia5h6ma/?utm_source=ig_web_copy_link
@feraghvaadyan
♨️بهائیت در آمریکا شکل گرفت و یک قرن مورد حمایت آنها است
✅ روشنگر به نقل از فارس/ سازمان بهائیت که حدود ۱۰۰ سال است، ادعای دین دارد. در ایالات متحده متولد شده و در آنجا نیروهای #بهائی آمدند و این فرقه را ساماندهی کردند. در انتهای قرن ۱۹ میلادی (۱۸۹۲) فردی به نام جورج خیرالله سعی میکند در آمریکا ارتباط بگیرد و نیروهایی را جذب کند. به همین خاطر به مرور زمان نیروهای آمریکایی وارد تشکیلات میشوند.
🔻 وی گفت: با وقوع انقلاب اسلامی ۳۰ هزار بهایی از ایران میروند و عمدتاً به آمریکا مهاجرت میکنند. دهه ۶۰، دهه سخت #بهائیت بود. در شهریور سال ۶۲، سیدحسین موسوی تبریزی داستان کل تهران اعلام میکند که بهائیت حق فعالیت در ایران را ندارند. در دهه ۷۰ نیز که تحولات اجتماعی جامعه ایران را شاهد بودیم. بهاییها نیز تلاش میکنند در عرصه بینالملل آن ساختاری که قبلاً در سال ۵۷ ضربه خورد را نوسازی کنند.
بیشتر بخوانید: 👇🏻
http://fna.ir/ddptuz
@feraghvaadyan
❌آسیبشناسی اقبال به فرقه ها
♨️یکی دیگر از دلایل استقبال از #فرقه ها که بویژه در جوانان رایج است علاقه به زندگی نوآورانه و پر رمز و راز است.برخی جوانان گرایش زیادی به سبک زندگی متفاوت و پر راز و رمز دارند. فرقه های نوظهور به دلیل کتمان عقاید، شعائر . اسرار درون فرقه ای، به عنوان «جریانهای سری» معروف شدهاند. ای رازآلودگی در بعد فکری و #مناسک موجد جذابیتهایی برای قشر جوان گردیده است چرا که موجودیت کیشهای رمزی به نوعی نوآوری وابسته است.
@feraghvaadyan
❗️انجمن حجتیه و زمینهسازی ظهور
▪️ تفکر انتظار در #انجمن_حجتیه یک تفکر پویا نیست و از نگاه آنان تقریباً اکثر وظایف منتظران در زمان غیبت، در حوزه فردی تعریف می شود. در این دیدگاه زمینه ظهور از طریق معجزه و خواست خدا صورت میپذیرد و ما عاملی برای ظهور نیستیم لذا اینکه گفته میشود انقلاب اسلامی زمینه ساز حکومت جهانی حضرت حجت(عج) است از نگاه انجمنیها تمسخرآمیز به نظر میرسد.
@feraghvaadyan
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️حقوق بشر و محیط زیست حوزه های مورد علاقه #بهائیان برای جاسوسی و فعالیت ضد نظام اسلامی
@feraghvaadyan
♦️راههای صحیح برای کمک به قربانیان فرقهها
🔘یکی از مهم ترین مسائل در مسیر کمک به قربانی #فرقه، مشارکت و درک عمومی است. در یک جلسه مداخله هر تعداد از اعضای خانواده و دوستانی که عضو را با آنها احساس راحتی میکند شرکت دهید.
🔻با #کارشناسان_مذهبی آگاه و مطلع، متخصصان سلامت ذهن، اعضای سابق فرقهها، خانواده هایی که مشکلات فرقه ای داشتهاند، به طور کلی هر کسی که قادر است به شما در این زمینه کمک کند، تماس برقرار کنید. همکاری، کارهای گروهی و روابط عمومی خوب، همه اجزای موفقیت هستند.
🔸یکی از مهم ترین عواملی که موفقیت کار را بالا میبرد، برقراری ارتباط مناسب خانواده با فرزند و گرفتن آموزشهای لازم در زمینه عملکرد فرقهها و نحوه ارتباط با عضو سابق است.
@feraghvaadyan
💢بهائیت و تروریسم
🔘در زمان حکومت قاجار بابیت یک جریان ترویستی بودند و دوبار سعی کردند ناصرالدین شاه را ترور کنند که در مرتبه اول موفق نبودند و سران آنها به همین دلیل دستگیر و اعدام شدند. اما در مرتبه دوم بابیت ناصرالدین شاه را ترور کردند و او به قتل رسید. اینها خیلی از نیروهای ایران را ترور کردند و به عنوان #تروریست شناخته شدند. مهمترین پرونده امنیتی دوران قاجار این جریان بودند و وقتی گفته می شد کسی بابی است به چشم یک انسان تروریست خیلی خطر ناک به او نگریسته می شد.
🔸در زمان حکومت پهلوی چون خود حکومت پهلوی یک جریان غربگرا است فضا برای رشد بهایی ها فراهم می شود و آنها با استفاده از این فضا سعی می کنند در ساختارهای اداری و نظامی و دربار نفوذ پیدا کنند.
در مورد اعضای بهایی که وارد سازمان اداری اقتصادی پهلوی شدند باید گفت که خیلی از اینها نمی پذیرند که #بهایی بودند هرچند در خلوت خودشان به این امر مباهات می کنند. پدر امیر عباس هویدا از کسانی بوده است که نزدیک به سران این تشکیلات بوده است اما خود هویدا این را به گردن نمی گیرد.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای همسایگی نهاد رهبری در دانشگاهها با یک کنیسه #یهودی!
@feraghvaadyan