⭕️ عقلانیت و معنویت در نگاه امام سجاد(ع)
✅ رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع): دنیای مسیحیت، تعارض و تباین جدی با دنیا پیدا می کند، در حالی که معنویت در #اسلام با یکی عقلانیتی عجین است که می تواند برای جامعه امروزی، حاوی نکات ارزشمندی باشد که به عنوان فلسفه بعثت مطرح شده است. در مکتب امام سجاد(ع) حتی نمی توانیم معنویت را اخلاق بدانیم، بلکه منظومه ای است که در بعد معرفتی، اخلاقی، رفتاری وجود دارد.
🔺آن حضرت در خصوص معنویت غلط اموی فرمودند «30 هزار نفر در واقعه عاشورا در مقابل پدرم قرار گرفتند و می خواستند با ریختن خون آن حضرت به خدا تقرب بجویند» آنها روز عاشورا با بشارت بهشت از عمر سعد به جنگ با امام حسین(ع) رفتند.
🔸 اگر عقلانیت در کنار معنویت قرار نگیرد، نمی توانیم یک تفسیر روشن و درستی را از مسأله #معنویت داشته باشیم. نگاه امام سجاد(ع) به معنویت، معنویت عقلانی است و این معنویت را می توانیم به عنوان یک اندیشه نوین به دنیای معاصر خود منتقل و عرضه کنیم.
@feraghvaadyan
💢 راه مطمئن سلامت معنوی
🔹«سلامت» به وضعیتی گفته میشود که در آن، موجود، دارای نقص و عیب نباشد و کارکرد مناسب و وضعیت مطلوب خود را داشته باشد. سلامتی در سلامت جسمی، ناظر به اعضا و جوارح و اندامهای درونی وبیرونی است؛ اگر بدن و اعضای ان کارکرد مطلوب مورد انتظار عقلایی را داشته باشند فرد از سلامت جسمی برخوردار است؛ اما در سلامت معنوی، سلامت معطوف به روح آدمی است. اگر روح انسان در وضعیت مطلوب خود از لحاظ #معنویت باشد و در کارکردهای معنویاش نقص و خللی نداشته باشد، آن انسان در «سلامت معنوی» به سر میبرد.
◽️سلامت اخلاقی با نگاه #سکولار ناظر به وضعیتی است که فرد فضیلتهای اخلاقی و انسانی مانند نوع دوستی، هم دردی با دیگران، بخشندگی و … را در خود به فعلیت برساند. سلامت اخلاقی با نگاه اسلامی علاوه بر اصلاح صفات و رفتار در رابطه با خود و دیگر انسانها، و دیگر موجودات جهان مادی، رابطه با خدا را نیز مورد توجه و تاکید قرار میدهد. تفاوت سلامت معنوی با سلامت اخلاقی از نگاه اسلامی به تفاوت قلمرو اخلاق و معنویت برمیگردد.
♦️سلامت معنوی، حداکثر حضور خدا در زندگی همراه با نشاط، امید و سلامت روان است. #سلامت_معنوی اسلامی، رنگ توحیدی بخشیدن به انواع روابط (با خود، دیگران، و طبیعت) است. سلامت معنوی همه ابعاد وجودی انسان اعم از «بینشی»، «گرایشی» و «کنشی» در رابطه با خود، خدا، دیگر موجودات زنده و طبیعت را در بر میگیرد و همه روابط را به سمت معنویت هدایت میکند. بعد معنوی سلامت در برداشت اسلامی، مستلزم رنگ الهی و توحیدی یافتن همه این ابعاد وجودی است. بدین ترتیب میتوان گفت سلامت معنوی گرچه اصالتاً مربوط به ارتباط انسان با خداست، اما در ذیل خود، ارتباط انسان با خود، دیگران و طبیعت را نیز تحت الشعاع قرار میدهد و منشأ سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی، در سه مرتبه بینش، گرایش و کنش میشود.»(1)
📚1.بخشی از یادداشت ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
@feraghvaadyan
⭕️ مبارز نستوه علیه فرقه بهائیت
✅ آیتالله مدنی از همان اوایل، فعالیتهای سیاسی و اجتماعی خود را علیه #فرقه_بهائیت شروع کرده است. رضاخان برای ضربه زدن به شیعه، زمینه فعالیت فرقه بهائیت و سایر فرقهها را فراهم کرده بود و سعی کرد تا بسیاری از سرمایه داران بهائی را در آذربایجانشرقی و به ویژه در حوالی آذرشهر پرورش داده و از لحاظ مالی و اقتصادی بر روی مردم مردم فشار بیاورد و مردم را در مقابل بهائیت بشکند.
👈🏻در آن زمان، آیتالله مدنی با سخنرانیهای کوبنده خود علیه #بهائیت، آبروی این فرقه را میبرد و به مردم آگاهی میدهد تا از محصولاتشان استفاده نکرده و به سمتشان نروند.
🔺شهید مدنی در تبریز هم در عین مظلومیت شجاعانه ایستاد و با فرقه خبیث و عنود و غیرقابل بخشش «خلق مسلمان» روبه رو شد. روزی که این فرقه خبیث، شهید مدنی را در دکه راهنمایی محبوس کرده و به ایشان جسارت کردند، در آنجا هم دست از انقلاب و #اسلام نمیکشید و تسلیم نمیشد و حتی از کوره درنمیرفت.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
♦️اعلام انزجار جامعه #کلیمیان ایران از عمل موهن نشریه فرانسوی
🔸ممنوعیت نصب دعاهای عربی بر سر در خانههای #مسلمانان در چین
🔹انتصاب نماینده #مسیحیان ارمنی در مجلس به عنوان نایبرئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با چند کشور
◼️برگزاری مراسم پایانی مسابقه کتابخوانی کودکان #زرتشتی بصورت مجازی
@feraghvaadyan
⭕ جنبش اوانجلیکالیسم
🔶مسیحیت انجیلی یا تبشیری (اِوَنجلیکالیسم) جنبشی است که عمدتاً از قرن ۱۸ آغاز گشت و به علل گوناگون به سرعت در نقاط مختلف جهان گسترش یافت. آسیبهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ناشی از انتشار این نوع از مسیحیت، به خصوص در جوامعی که هنوز در چارچوبهای غیرمدرن به سر میبرند، مطالعۀ آن را هم برای مسلمانان و هم برای غیرمسلمانان و حتی برای سایر مذاهب مسیحی ضروری ساخته است. نوع فعالیت مُبلغان جنبش مزبور، به ویژه در جوامع مورد اشاره، به توازنهای لازم برای پایداری اجتماعی و فرهنگی لطمه وارد ساخته، مشکلآفرین خواهد بود. به همین دلیل و به علت پشتوانههای قوی مالی و سیاسی و نیز روانشناختیِ انجیلیها، مطالعۀ جوانب گوناگون این پدیده ضرورتی اجتنابناپذیر است. به ویژه بررسی آسیبپذیریها و نیز مصونیتهای موجود در جوامعی که مورد هدف آنها میباشند، میتواند بسیار راهگشا باشد. ماهیت عمیقاً صهیونیستی و اسرائیلپرستانۀ الهیاتِ #مسیحیت_انجیلی نیز شایان توجه بسیار زیاد است.
♦افرادی چون مایک پمپئو و مایک پنس از جمله اوانجلیستها سیاستمدار در رأس قدرت امریکا به شمار میروند که با توجه به آموزهها آخرالزمانی #اوانجلیکالیسم تلاش دارند با اتخاذ برخی سیاستها به اصطلاح موجبات بازگشت مسیح (ع)را فراهم کنند.
@feraghvaadyan
🔴 انجمن حجتیه و خودبزرگبینی
💢یکی از ویژگیهای انجمن حجتیه از دیرباز، «بزرگنمایی» بوده و هست. چه در اثبات انحراف جامعه و چه در افتخار به اینکه فقط آنان مسیر حق را تشخیص داده و می پیمایند.
♦ شهید آیت الله دکتر بهشتی، چندی قبل از شهادت فرمودند: « #انجمن_حجتیه دچـار یـک خودبزرگ بینـی ضـد اخـلاق اسـلامی بـود. اگـر ایـن خودبـزرگ بینـی هنـوز هـم وجـود دارد و ایـن آقایـان خیال مـی کننـد بالاترین عبـادت عبـارت اسـت از شـرکت در فعالیتهـای ضدبهایـی، اشـتباه مـی کننـد. مغرورنـد و خداونـد آن هـا را از ایـن غـرور نجـات بدهـد.
✅ اگـر ملـت مـا مـی خواسـت فرمایـش هـای آقایان را گـوش بکند،هنوز زیر یوغ شـاه بـود. بهترین خدمـت را بـه #امـام_زمان(سـلام اللـه علیـه) انقلابیون مسـلمان کـرده اند کـه راه آن حضـرت را بـه روی امـت و بـه روی دنیـا گشـوده انـد.»(۱)
📚۱.سخنرانی در دفتر حزب جمهوری، ۶۰/۳/۲۷
@feraghvaadyan
⭕ تجربه موفق همزیستی دین و علم
✅حجتالاسلاموالمسلمین نواب ریاست دانشگاه ادیان: در این ایام مشخص شد که ضمن حفظ و رعایت شعائر دینی، میتوان اصول بهداشتی و اقدامات لازم برای حفظ جان انسانها را نیز رعایت کرد و این دو منافاتی با هم ندارد. این به خاطر جوهر دین است.
🔷 برای برخی که به دنبال ایجاد دوگانه علم و دین بودند یا میخواستند مراسم و بزرگداشت #شعائر_دینی را در تضاد با مبارزه علیه کرونا معرفی کنند، ایام عزاداری حسینی تجربه و عبرت بسیار مهمی بود. این تجربه در ادامه برگزاری مراسم شبهای احیا در ماه مبارک رمضان، بار دیگر نشان داد که هیچ مزاحمتی میان شیوههای مقابله با کرونا، اعم از رعایت پروتکلهای بهداشتی و انجام مناسب و شعائر دینی وجود ندارد.
♦️ صفوف منظم عزادارانی که با پوشیدن ماسک و با رعایت کامل فاصلهها، همچون صف واحد و بنیان مرصوص ایستاده بودند، مؤید این واقعیت است. این تجربه درخشان به نوبه خود از این واقعیت حاصل شد که اساساً دین برای انسان است و ادیان آسمانی برای انسان و مدیریت و تسهیل زندگی انسان آمدهاند. همچنان که در قرآن کریم آمده که این کتاب آسمانی یعنی قرآن، راههای سلامتی انسانها را پیشنهاد و به آنان معرفی میکند.
بنابراین از آنجا که #دین برای راحتی انسانها آمده است، نه تنها در ۱۴۰۰ سال گذشته مشکلی برای انسانها ایجاد نکرده است، در ۱۴۰۰ سال آینده نیز دین مشکلی برای انسانها ایجاد نخواهد کرد. اگر امروز با مشکل کرونا مواجه هستیم، در سالهای آتی ممکن است مشکلات دیگری در زندگی انسانها ایجاد شود
بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/433387
@feraghvaadyan
⛔ کاسبی عرفانی
🔷 محمدعلی طاهری موسس #فرقه_عرفان_حلقه که این روزها در خارج از کشور به سر میبرد اقدام به فراخوان و برگزاری دورههای آموزشی کرده است. اینکه اساسا چرا برای یادگیری به اصطلاح عرفان باید هزینه پرداخت شود به کنار اما سؤال اساسی اینجاست که #طاهری رسماً اعلام کرده شهریه رو یکجا پرداخت کنید و هزینه ارسال شهریه هم با خود متقاضی است و هیچ تعهدی را قبول نکرده.
↩️ واقعا اگر #عرفان_حلقه کاسبی طاهری و مسترهای قلابی او نیست پس چیست؟
@feraghvaadyan
🔴 جستجو معنویت در ادیان توحیدی
🔸در نخستین اجلاس دانشمندان مسلمان، #یهودی و مسیحی، همگان مفهومی روشن از طرحی مشترک در سر داشتند و این حس مشترک همواره در میان کسانی یافت میشود که درگیر گفتوگوهای بینادیانی میشوند. احترام متقابلی که شرکتکنندگان نسبت به همگنان خود نشان میدادند، بدونتردید یکی از دلایل موفقیت این گفتوگوی بینالمللی علم و دین بود.
❎ گرایش به «گفتمان علم و دین» در درون خود #ادیان نیز باید پی گرفته شود. دینپژوهان مسلمان در مجلههای علمی گوناگون بیان کردهاند که در قرآن و سنت تفکری اسلام شواهد بسیاری میتوان یافت که گفتوگوی علم معاصر و اندیشه و عمل اسلامی را به هم نزدیکتر خواهد کرد.
مسیحیان باید رهیافتهای دیگران در بحث مهم علم و دین را ارج نهاده، به این گفتمان بینادیانی پاسخ مثبت دهند. مسیحیت در بیشتر تاریخ خود، بهگونهای فاجعهآمیز، با ادعاهای تمامیتخواهی پیوند خورده است. ادعاهایی که گاه خود را با کارکردهای امپریالیستی، استعماری و جنگطلبانه نشان داده است. درست زمانیکه فکر میکنیم آخرین گرایشهایی این چنین، از جهان مسیحی رخت بر بسته است، با مشاهده موارد دیگر مأیوس و رنجیدهخاطر میشویم. به همین دلیلِ بویژه بسیار مهم است که #مسیحیان باید با نمایندگان دیگر ادیان گفتوگویی پایدار و مستمر داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/054395
@feraghvaadyan
18.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❎ ادله و شگردهای مدعیان دروغین مهدویت
♦جریانهای انحرافی #مهدویت همواره برای جذب افراد با ادعای ارتباط با حضرت صاحبالزمان(عج) و یا ادعای نیابت و اولوهیت سعی دارند به نوعی خود را مرتبط و یا زمینهساز ظهور معرفی کنند.
🎥حجتالاسلام شهبازیان استاد و پژوهشگر
@feraghvaadyan
⭕مسیحیان بنیادگرا در امریکا
⏺ از چهرههاى شاخص «مسیحیان راست» یا بنیادگرا، میتوان از كشيش هال ليندسى، جرى فالول، پت رابرتسون، جان سی.هاگی(جدیدترین و پرشورترین مبلغ) نام برد، كه همگى جزء رهبران مطرح كليساى انجيلى بوده و با در اختيار داشتن رسانهها و شبكههاى متعدد تلويزيونى، نوعى «كليساى تلويزيونى» را در آمريكا به راه انداختهاند، كه گفته میشود بيش از 20 ميليون خانواده آمريكايى را تحت پوشش خود دارد. آنها در اين عقيده راسخ متحدند، كه اسرائيل استثناء است و #صهيونيسم برنامه خداوند براي خاورميانه است.
♦« #مسيحيان_بنيادگرا» در آمريكا، بیش از حد درگیر سیاست و حتی تا حدی طرفدار اعمالِ خشونت نشان داده شدند. در فاصله سالهای 1980 تا 2000 در برنامهها و شبکههای خبری آمریکا از بحثهایی که دربار ه بنیادگرایان در صدر قرار داشته است، توجه اصلی آنها بر سیاست و حکومت است، و تمرکز بر امور اجتماعی در مراحل بعد قرار دارد. هدف اصلی آنان، در پیش یا پس از ظهور مسیح، حکومت بر جهان بشری است. به باور آنها تنها راه رسیدن به پروردگار، راهی است که خودشان برگزیدند، و همه راهها، اعتقادها و ادیان دیگر باطلاند، و تحمل آنها، به معنای تحمل خطا و تحمل دیدگاههای شیطانی است. از این رو تلاش میکنند تا از طریق فعالیتهای سیاسی، عقاید اخلاقی و الاهیاتی خود را بر دیگران تحمیل کنند.
@feraghvaadyan
💢 خاطرات تکاندهنده یک عضو جداشده از بهائیت؛ از تحت فشار قراردادن زنان تا بیآبرو کردن تازهمسلمانان
✅روشنگر به نقل از تسنیم/ هرچند آثاری در رابطه با نحوه شکلگیری و ترویج #فرقه_بهائیت در کشور نوشته و منتشر شده است، اما عموم این آثار با دیدی تاریخی و پژوهشی به قضیه نگریستهاند. با وجود دههها از شکلگیری این فرقه و ظلمهایی که اعضای آن بر مردم ایران روا داشتهاند، هنوز چندان که باید و شاید به نحوه کار و فعالیت آنها در کشور پرداخته نشده است. هنوز صداهای ناشنیده بسیاری، حکایتهایی در سینه دارند که از روزهایی بگویند که خانوادههایشان در برخورد با این گروه، زندگی خود را از دست دادند.
♦️کتاب «سالهای عطا» نوشته فیاض قادری مهرآباد، با محوریت خاطرات عطاءالله قادری مهرآباد، از معدود آثار تاریخ شفاهی در این زمینه است که داستان زندگی یکی از بهاییزادگان استان آذربایجان غربی را روایت میکند. این کتاب که اخیراً از سوی انتشارات سوره مهر چاپ شده است، بهخوبی بیانکننده نحوه عملکرد #بهائیان در منطقه عجبشیر در سالهای پیش از انقلاب است. داستان زندگی قادری از روستای مهرآباد از توابع عجبشیر آغاز میشود؛ آن هم درست زمانی که تعزیهخوان روستای مهرآباد در مواجهه با یک بقال که به بهائیت گرویده است، به این فرقه میپیوندد.
بیشتر بخوانید:
https://tn.ai/2347694
@feraghvaadyan