چرا #لیبرالیسم نقابی است فریبنده بر چهره ای در حقیقت زشت.
رسانه روح الله
@rouhollah_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نحوه صحیح دعوت به اسلام با بیان زیبا و جالب یک بانوی تازه مسلمان👏
رسانه روح الله
@rouhollah_media
سلام علیکم
جهت اطلاع خدمتتان عرض کنم که بنده یک کانال دیگر با عنوان «حدیث دیگران» هم دارم که فقط کلیپهای این مدلی از تجربه تازه مسلمانها غالبا به زبان انگلیسی همراه با ترجمه و زیر نویس و همچنین متن انگلیسی کلیپ را میگذارم. لذا عزیزان علاقمند خصوصا کسانی که جویای تقویت زبان انگلیسی هستند را توصیه می کنم در کانال «حدیث دیگران» از طریق لینک زیر عضو شوند:
https://eitaa.com/joinchat/2650144868C718ffe2955
خوشتر آن باشد که سر دلبران
گفته آید در «حدیث دیگران»
🔉My journey to Islam and hijab🧕
✅ بیان زیبایی های اسلام و حجاب و تجارب بسیار جذاب دینداری از زبان تازه مسلمانان غربی💥💥
در کانال «حدیث دیگران»:
https://eitaa.com/joinchat/2650144868C718ffe2955
✅ زبان انگلیسیتون رو با «حدیث دیگران» تقویت کنید. 💥💥
«سر دلبران» را در «حدیث دیگران» بشنوید:
https://eitaa.com/joinchat/2650144868C718ffe2955
وقتی برای دیجیکالا پول همه چیز است و فرهنگ هیچ، تفاله های ضد فرهنگ و تاریخ گذشتهٔ غرب را با طرائف الحیل رسانه ای در حلق بچه های این سرزمین فرو می کند و آنها را به دنیای کاذب جادوگری می برد و با محصولات بی شمار و متنوع، از کتاب گرفته تا مجسمه تا تی شرت و حتی شورت «هری پاتر»، نونهالان و جوانه های معصوم را بَرده و بنده توهمات نظام سرمایه داری می کند.
تو را به خدا به سایت دیجیکالا بروید و روی این بنر تصویر لمس کنید تا ببینید این سایت برای انبوه محصولات بی پایانی که معلوم نیست روی دست کدام شرکت خارجی باد کرده چگونه جَو می دهد؟ کلاس وردهای جادویی، کلاس تاریخ جادوگری، کلاس ریاضیات جادوگری، کلاس تغییر شکل، کلاس مراقبت از موجودات جادویی، کلاس معجون سازی و... آیا اصلا این تلهٔ تبلیغاتی برای ایجاد اعتراض، وانگهی زیادتر دیده شدن، وانگهی غالب کردن هرچه بیشتر این محصولات است؟ این که از بد بدتر...
این است وضعیت بی سامان پربیننده ترین ویترین بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور،
این است وضعیت سکوهای فرهنگ ساز مصرف ملت...
و مثل همیشه...
ما هیچ
ما نگاه
رسانه روح الله
@rouhollah_media
توضیحی کوتاه بر ویراست بالا:
هنگامی که شما اطلاعات را هویت بخش دانستید، در منبع و نحوهٔ کسب اطلاعات خود و جامعه که تعیین کننده هویت شما و جامعه است دقت و مدیریت و حساسیت در خور خواهید داشت.
📸یک عکس و اینهمه معنی👌
📍اصولا عکسهای خبری را با معیارهای خودش باید سنجید، عکاس در این ژانر نه اختیار چیدن میزانسن دارد و نه امکان نورپردازی، بلکه باید همچون نقاشی امپرسیونیست لحظه را شکار کند تا معنا وپیام خاصی را در جهت رسالت خبری خود منتقل کند. حال با این توضیح اگر بخواهم کاندید خودم را برای بهترین عکس خبری امسال تا کنون انتخاب کنم، عکسی را که آقای علی دلک آبادی از مراسم تشییع شهید حمیدرضا الداغی شکار کرده را پیشنهاد میدهم. عکاس از زاویه ملایمی رو به بالا تصویر را گرفته به گونه ای که شهید بالاتر از ناظر قرار دارد که معنای رفعت و در عین حال در دسترس بودن مقام شهید را تداعی می کند. عکاس نقطهٔ تأکید را دخترکانی که نماد معصومیت و پاکی اند قرار داده و این کار را با تکنیکِ چینش در مرکز عکس و نیز فوکوس نمودن بر آنها انجام داده است، و البته از طریق خط نگاه دختران، تأکید به تابوت شهید بر می گردد و چشم ناظر، حالت رفت و برگشتی بین دختران معصوم و شهید غیرت را تجربه می کند. جمع دختران با یک چهار ضلعی نمادین قاب گرفته شده که دو ضلع آن دو پاسدار امنیت و ضلع پایین آن شهید غیرت و ضلع بالای آن عنوان «دبستان یاران معرفت» می باشند. در این قاب استعاری، دختران را می بینیم که پرده کلاس از برابر آنها کنار زده شده که خود حس امنیت و آسودگی را منتقل می نماید. این چهار ضلع نمادین با تصویری که قاب گرفته اند این معنی را منتقل می کنند که تا یاران معرفت و بصیرت و حافظان امنیت و اهالی غیرت هستند، پاکی و معصومیت و آرامش دختران این سرزمین خدشه دار نخواهد شد. دست مریزاد عکاس هنرمند!
رسانه روح الله
@rouhollah_media
اگر محدودیت کاراکتر نداشتم بیشتر از عکاس تجلیل می کردم، البته اجر این هنرمندان متعهد با خداست✨
من کاسبی سیار دیدم
که شاعر بود
دور از حرم اما دلش همواره زائر بود
🌷مدل بالای ماشینها چشمتو پر نکنه، معرفت بالای آدما رو بچسب. یکیو نگاه میکنی مدل ماشینش برات چشمگیره، اما مثل این ماشین،معرفت صاحبش. از کنار ماشین یکی رد میشی حسرت ماشینش رو می خوری و دنیا رو، اما اگه مثل من هر روز از کنار این ماشین رد شی حسرت معرفت صاحبش رو می خوری و کربلا رو.
رسانهٔ روح الله
@rouhollah_media
✋جناب حاکمیت! پدر باش، اما مقتدر!
💥حتماً شده که به عنوان پدر یا مادر فرزندتان شکایت کند که چرا اجازهٔ مثلاً فلان کار را به ما نمی دهی؟ شما را نمی دانم اما پاسخ من به فرزندم این است که آیا قبول داری من، تجربه و دانشم بیشتر است؟ حال وقتی بدانم آن چیز برایت مضر است، به حکم بزرگتر بودن نباید اجازه بدهم، که اگر بدهم و تو ضربه بخوری، خودت در آینده که بزرگ شدی توبیخم می کنی که: «من کم سنّ و سال بودم و کم تجربه، تو به عنوان پدر که هم دانش و هم قدرت داشتی چرا جلو من را نگرفتی و اجازه دادی؟ تو حتی می بایست با دعوا هم که شده، از این که در معرض خطر قرار بگیرم جلوگیری می کردی!»
این واقعا یک موضع و راهبرد منطقی است که والدین، باید تجربه،دانش و قدرت خود را برای خوشبختی فرزندان و محافظت آنها از آسیبها به کار گیرند. به نظرم همین قاعده البته با تأکید بیشتر دربارهٔ حاکمیت نیز صدق می کند. حاکمیت، هم نهاد و مراکز تولید علم را در اختیار دارد که می تواند با آن در چالشهای مختلف به راهکاری دانش بنیان دست پیدا کند، هم نهاد رسانه را تا افکار عمومی را نسبت به آن راهکار قانع سازد، و هم نهاد قدرت که راهکار را بر کرسی بنشاند. این در حالی است که حس می شود حاکمیت در کشور ما در موضوعات مختلف، «حاکمیتی» عمل نمی کند و منطق یک پدر دانا و مقتدر را در پیش نمی گیرد، بَل اتفاق افتاده که در یک موضوع کاملا تخصصی، افکار عمومی را مرجع تصمیم گیری قرار داده که در نهایت به ضرر خود مردم تمام گشته است. اما حاکمیت باید بداند که همین مردم فردا روزی شما را توبیخ خواهند نمود که شما که همانند یک پدر می دانستید و می توانستید چرا ترک فعل کردید؟ اگر یادتان باشد، در زمان چالش کرونا رهبر معظم انقلاب، دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا را توصیه فرمودند که در مدیریت این بیماری، «قاطع و حاکمیتی» همراه با اقناع افکار عمومی و هماهنگ و یکپارچه عمل نمایند و البته همان موقع تصریح کردند که این راهبرد به کرونا محدود نیست. به نظرم منظور ایشان همین بود که وقتی دولت با کمک کارشناسان زبده به یک راهبرد حساب شده و دانش بنیان برای مهار کرونا دست پیدا کرد و در این راستا محدودیتهایی را ضروری دانست، لازم است با قدرت و اقتدار و اعمال حاکمیت آن را عملی سازد تا از به خطر افتادن سلامت هم وطنان و داغدار شدن آنها جلوگیری نماید، که اگر نکند در دادگاه قضاوت فردای مردم محکوم خواهد بود. در همین راستا می توان به موضوع فضای مجازی اشاره کرد که به نظر من -که سالها در این موضوع مطالعه جدی دارم - "امّ المسائل" کنونی کشور ماست، با این حال حاکمیت با آن به صورت حاکمیتی برخورد نکرد و اگر طرح و برنامه ای بود، آن را رها کرد و منفعلانه با جوسازی ها همراه شد، این در حالی است که با این دست دست کردنها، مردم در این فضای یله و بی در و پیکر از بعد فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و غیره آن، ضربه های جبران ناپذیری خورده اند. امروزه همه کارشناسان، بسیاری از مشکلات فرهنگ، خانواده، امنیت و حتی اقتصاد (همانند نوسانهای ارزی) را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ریشه یابی می کنند، این در حالی است که حاکمیت، طرح خاصی در معماری و مهندسی این فضا ندارد و بسیاری از مردمی که مبتلا به این مشکلات شده اند، در فضایی زندگی می کنند که مدیریت آن دست بیگانگان است و کشور ما حاکمیتی در این سکّوها ندارد که بخواهد اعمال حاکمیت نماید.
حال جناب حاکمیت! اگر مردمی که دچار این مشکلات شده اند به تو شکایت آورند که: «ما اگر با راهبرد صیانت فضای مجازی همراه نبودیم کارشناس نبودیم و از ابعاد پیچیده آن بی خبر بودیم. تو که می دانستی و اگر می خواستی، می توانستی راهبرد دانش بنیان در مهندسی و مدیریت آن به دست آوری و قدرت پیاده کردن آن را داشتی چرا کوتاهی کردی تا ما این همه آسیب ببینیم؟» در برابر آنها چه پاسخی داری؟ آیا پدر خوبی بوده ای؟! یک پدر دانا و مقتدر؟!
رسانه روح الله
@rouhollah_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨به نظرم این خانوم کوچولوی یزدی استعداد فلسفه داره...
👌بلده فکر کنه و اشکال بگیره (اگه دایره ضلع نداره پس چی داره؟)، فرضیه طراحی کنه و آزمایش کنه و در جهت ادعای خودش استدلال کنه(با نخ)، تاریخ مسأله رو پی گیری کنه (از طریق داداشش) و...
رسانه روح الله
@rouhollah_media
غربیها چه میزان از سرزمین ما را به تصرف در آورده اند؟ بدترین شکست، باختن مغزها و دلهاست...
#حجاب
رسانه روح الله
@rouhollah_media
ثروتمندها دیدهام
فقیر و حقیر
وفقیرها دیدهام
ثروتمند و سربلند!
رسانهٔ روح الله
@rouhollah_media
مقاله «حاکمیت! پدر باش اما مقتدر» که پیشتر در همین کانال تقدیم شد را در پایگاه جهان نیوز ببینید:
https://www.jahannews.com/news/838162/%D8%AD%D8%A7%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%AF%D8%B1
رسانه روح الله
https://eitaa.com/rouhollah_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام رضا (ع) با نگاه مهربونش به من گفت: «غصه نخور، هواتو دارم!»
قال الإمام علی بن موسی الرضا (ع):
«الامام الانیس الرفّیق والوالد الشفیق والاخ الشقیق والامّ البرّة بالولد الصغیر، ومفزع العباد فی الداهیة النَّآد»
امام رضا فرمودند: «امام معصوم برای انسانها، همانند انیسی همدم، پدری مهربان، برادری دمساز، چونان مادری دلسوز نسبت به فرزند خردسالش و پناهگاه بندگان خدا در مصیبتها و دشواریهای عظیم است.»
(عیون اخبار الرضا، ج 1، ص 216.)
تولیدی رسانه روح الله
https://eitaa.com/rouhollah_media
🚨فرمان دست کیست؟!
💥فرض کنید جزیرهای کشف شده که مردمش از جهان بیرون اطلاعی نداشته و از امکانات فناوری بی بهره بودهاند. آنها در صددند برای موضوع حمل و نقل، خودرو وارد کنند اما متوجه می شوند این کار مستلزم وجود زیرساختهایی مثل جاده است، اما آیا تنها این زیرساختها کافی است؟ مطمئنا پاسخ منفی است بلکه باید قوانینی هم باشد تا از برخورد خودروها با یکدیگر و بی نظمی جلوگیری کنند مثل این که لازم است ماشینها از یک طرف خاص جاده، راست یا چپ حرکت کنند. اما آنها کدام جهت را باید انتخاب کنند؟ پاسخ روشن است، این موضوع بستگی به نوع سیستم خودرویی دارد که آنها می خواهند وارد کنند. اگر این خودروها چپ فرمان باشند لزوما باید از سمت راست و اگر راست فرمان باشند از سمت چپ رانندگی کنند. این یک مثال ساده است برای این که چگونه نحوه مهندسی و طراحی فناوری علاوه بر زیرساختها بر قوانین و نحوه رفتار یک جامعه تأثیر می گذارد. و شاید همین مثال توضیح بدهد که چرا تقریبا تمام کشورهای مستعمره یا آنها که روزگاری مستعمره انگلستان بوده اند مانند ایرلند، نیوزلند و استرالیا و حتی هند و پاکستان و... هم اکنون همانند انگلستان در جاده ها از سمت چپ رانندگی می کنند.
امروزه تکنولوژی شبکه های اجتماعی که مستقیما با قوای شناختی و ادراکی ما مرتبطند با طراحی و سیستم خاص خود که در بستر فرهنگی بیگانه زاییده شده، سبک زندگی خاصی بر ما تحمیل نموده و بر قشرهای مختلف مردم، خصوصا جوانان و دختران و پسران ما، جاده ها و سمت و سوهایی موافق فرهنگ خود تحمیل ساختهاند و بدین صورت ما را مستعمره فرهنگی خود ساختهاند. این ماشین فرهنگساز با سیستم خاص خود، نظام معرفتی کمیتگرا (تعداد لایک و فالوور) و نه حقیقتگرا را بر ما تحمیل نموده، و مرجعیت فکری و تأثیر گذاری را به اینفالوئنسرها و سلبریتیها (که به قول دیوید مارشال کارکرد آن در نظام سرمایه داری معنی پیدا می کند) در مقابل مرجعیت و تأثیرگذاری نخبگان و فرزانگان منتقل نموده، و بالأخره غلبهٔ رذیله گویی، تفاخر، خودنمایی و تن نمایی و شایعه پراکنی و سطحینگری به جای فضیلت گرایی، اخلاق مداری، هنرنمایی و معرفت رسانی و نقد سازنده و تعمّق را سبب شده است.
بی گمان انتقال سیستم ناوبری و حکمرانی این ماشین به درون کشور گام بلندی در مسیر اصلاح این رویه به حساب می آید اما باید دانست تنها با تقلید در طراحی و مدیریت این فنّاوری از غرب و فقط با مهندسی معکوس آن، این راه به سرانجام نخواهد رسید و باید بر اساس نیاز، فرهنگ و اندیشه خود آنرا معماری و مدیریت نماییم تا بتوانیم فضای مجازی را از - به تعبیر فیلسوف تکنولوژی آلبرت بورگمان - "انباری آکنده از اطلاعات سطحی و بدرد نخور" که حقیقت در آن گم می شود به مدینه فاضله مجازی معرفت و بصیرت تبدیل نماییم. این مهم جز با شستن ذهن از لوث پیش فرضهای بیگانه و بیمایه و خیساندن آن در زلال اندیشه و فرهنگ ناب و والای اسلامی ایرانی حاصل نمی آید و تا این مهم حاصل نگردد فرمان این فناوری در دست ما نخواهد بود.
سید روح الله موسوی
رسانه روح الله
@rouhollah_media
چرا در مسیر دین و اجرای آن محکم و قاطع نیستیم؟ اگر دیر بجنبیم دیگران در پیاده کردن دین خدا در فضای سایبر از ما پیشی خواهند گرفت و ما امّت پیشرو در این عرصه مهم فرهنگساز و هویت ساز نخواهیم بود.
رسانه روح الله
@rouhollah_media