eitaa logo
مدرسه مجازی رویش اندیشه
877 دنبال‌کننده
514 عکس
19 ویدیو
78 فایل
👤 ارتباط با مدیر کانال : @RouyeshAndishe 🔶 دسترسی به مطالب کانال 👇👇 🔹 #کلاس_مجازی (دسترسی به #فهرست_کلاس ها) 🔹 #کپسول 🔹 #کتاب_صوتی 🔹 #جزوه 🔹 #e_book
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ارتجاع، آفت همه انقلاب ها 🔶 اهمیت پیشرفت #بدون_توقف #امام_رهبری @rouyesh_andishe
💠 نظریه در گذر تاریخ (۶) ✅ شيخ طائفه شيعه ( ) (۴۶۰ ه. ق) - بخش اول 🔻هنوز چند صباحی از فضای مناسب سیاسی برای شیعیان عصر شیخ مفید (۳۷۰ ه.ق) که به دلیل تسلط بوئیان شیعی مذهب بر دستگاه خلافت بنی عباس ایجاد شده بود، نگذشته بود که خلیفه عباسی، القائم بامرالله، پنهانی طغرل بیگ حکمران سلجوقی را که سنی متعصبی بود، تشویق به اشغال بغداد و جلو گیری از نضج قدرت ارسلان بساسيری ،حاکم شیعی بغداد، کرد. 🔸طغرل بیگ در سال ۴۴۷ ه.ق وارد بغداد شد و خلیفه عباسی را نجات داد. بساسيری فرار کرد و سلسله آل بویه در بغداد به کلی منقرض شد. 🔹از آن روز، سختگیری بر شیعیان فزونی گرفت. شیعیان از گفتن «حیّ علی خير العمل» در اذان ممنوع شدند. تمام شعارها و کتیبه هایی را که شیعیان بر دیوارها و دروازه های کَرْخ نوشته بودند، محو کردند. 🔴 شیخ طوسی نیز پنهان گشت و خانه اش غارت شد. کتاب های وی را چندین بار جلو مسجد نصر در ملا عام آتش زدند؛ افزون بر اینها، محاکمه شیخ طوسی در مورد مطلبی که در کتابش ذکر و چهار نفر را لعنت کرده بود، همگی نشان دهنده این است که شیخ نمی توانست در کتابهایش به طور مستقیم و به صراحتِ شیخ مفید، « » را اثبات کند؛ ✅ بنابراین ایشان با بیانی غیر مستقیم، ولایت های متعددی را برای فقیه اثبات می کند که با تعمق می توان به آنها دست یافت؛ البته این تعمق را محقق ثانی، شیخ عبدالعالی کرکی ( ، وفات ۹۴۰ ه.ق ) مبسوط اليد تاريخ شیعه که به کتاب های پیشینیان دسترسی داشت، در نظر و عمل انجام داد و می گوید : 📝 «یاران ما (فقیهان و دانشمندان امامیه) اتفاق کرده اند بر این که فقیه عادل شیعه که جامع شرایط فتوا باشد (فقیهی که از او در احکام شرعی به مجتهد تعبیر میشود)، نایب امامان هدایت (علیهم السلام) در حال غیبت، در تمام آنچه که قابلیت نیابت را داشته باشد، است.» 📚 احمد جهان بزرگی، کتاب درآمدی بر تحول نظریه دولت در اسلام @rouyesh_andishe
مدرسه مجازی رویش اندیشه
💠 #کلاس_مجازی مطالعات آمریکا (۲) 👤دکتر ایزدی ✅موضوع جلسه دوم : بررسی وضعیت اقتصادی آمریکا #نظام_سل
💠 سلام خدمت مخاطبان عزیز و گرامی ✅✅✅ برای دریافت فایل جلسه دوم و بقیه جلسات، کانال ما را در پیام رسان سروش دنبال کنید : 🆔 sapp.ir/rouyesh_andishe 👈 جلسه دوم همین الان بارگزای شد.
هدایت شده از انتشارات دیدمان
📚 کتاب «عدم اعتماد» 📜 نشانه‌شناسی منظومه‌ فکری رهبر انقلاب در رابطه با آمریکا  🔻 این کتاب که از مجموعه کتاب های اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در ۴۱ صفحه و در ۷ بخش، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است. 🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸 📂 عناوین فصل های مختلف این کتاب : 🔹«کاوش مفهومی» 🔹«مختصات بی اعتمادی رهبری انقلاب ایران نسبت به تعامل با دولت آمریکا» 🔹«استکبارستیزی به‌مثابه نشانه مرکزی گفتمان سیاست خارجی رهبری انقلاب ایران» 🔹«آمریکا در رأس نظام سلطه به‌مثابه غیریت» 🔹«زنجیره نفی‌ها و تمایزات در گفتمان سیاست خارجی رهبری انقلاب ایران» 🔹«زنجیره هم‌ارزی» 🔹«دقایق گفتمانی سیاست خارجی رهبری انقلاب ایران» 📖 در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: «در جبهه‌‌ی ایران، می‌توان ۴ قسم نگرش و ادبیات سیاسی متمایز را نسبت به ضرورت و چشم‌انداز تعامل با آمریکا را مشاهده نمود: 1⃣ الگوی «تسلیم»: قائل به لزوم برقراری رابطه‌ی همه‌جانبه و بدون قیدوشرط در برابر خواسته‌های آمریکا. 2⃣ الگوی «تقابل-تخاصم»: قائل به امتناع برقراری رابطه با آمریکا و مهمل بودن با آمریکا. 3⃣ الگوی «تعامل محدود»: قائل به لزوم تعامل با تمام کشورها برای حل مسائل و سیاسی ایران در سطح ای و از طریق محدود با آمریکا. 4⃣ الگوی «تعامل مشروط»: قائل به لزوم تعامل مشروط با تمام کشورها برای حفظ و بسط منافع و اهداف ملی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر یک برنامه‌ی جامع راهبردی (، و ).  ✅ با عطف به مواضع و رویکرد حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر انقلاب اسلامی ایران نسبت به رفتار دولت آمریکا، پرسش اصلی این پژوهش آن است که الگوی ایران پیرامون با دولت آمریکا چیست؟ و اینکه چشم‌انداز رابطه‌ی ایران با ایالات متحده‌ی آمریکا چیست؟ در کنار این پرسش اصلی، پرسش‌های فرعی دیگری نیز ناظر بر سوابق روابط و سیاست‌های آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران، مدنظر قرار دارد که به فراخور موقعیت، مورد اشاره قرار خواهد گرفت. 🔵 فرضیه‌ی پژوهش آن است که اگر رفتار دولت آمریکا از آنچه خوانده می‌شود خارج شود، آن‌گاه شاهد صورت‌بندی خواهیم بود. این از لحاظ نظری بدین معناست که ایران و آمریکاست و ضرورت پژوهش ناشی از همین است. 🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸 🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇 🌐 didemanbook.ir/S6I6e 🆔 @dideman
🔉دیپلماسی عزت یا انفعال(۳)🔉 ✅مدرس: دکتر علی باقری کنی ✅موضوع: تلاش دشمن برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی #کلاس_مجازی #صوتی #سیاست_خارجی #نظام_سلطه #دیپلماسی_عزت_یا_انفعال @rouyesh_andishe
Siasate Khareje-P3.mp3
10.44M
🔉دیپلماسی عزت یا انفعال(۳)🔉 ✅مدرس: دکتر علی باقری کنی ✅موضوع: تلاش دشمن برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی #کلاس_مجازی #صوتی #سیاست_خارجی #نظام_سلطه #دیپلماسی_عزت_یا_انفعال @rouyesh_andishe
💠 نظریه در گذر تاریخ (۷) ✅ شيخ طائفه شيعه ( ) (۴۶۰ ه. ق) - بخش دوم 🔸مطلبی را که در بررسی آرای شیخ طوسی، در مورد ولایت فقیهان بر جامعه باید در نظر بگیریم، این است که وقتی شأنی از شؤون امام (ع) را مطرح می کند، به دو دلیل نظری به ولایت فقیهان در همان شأن بر جامعه نیز دارد : 1⃣ شیخ با توجه به شرایط « » شدید در آن دوره که شرحش گذشت، برای معین کردن متصدی ولایت شأنی از شوؤن جامعه، از الفاظ مختلفی مانند « »، «سلطان از جانب خدا»، « در امر مسلمانان»، « »، «امام مسلمانان» و « » استفاده می کند تا بفهماند مقصود از حاکم در اینجا امام معصوم (علیه السلام) نیست؛ بلکه سلطان حق و ولی مأذون (یعنی ) نیز می تواند چنین ولایتی را بر جامعه داشته باشد. 2⃣ او در جایی که پذیرش ولایت سلاطین جور در عصر غیبت از سوی فقيهان را بحث و بررسی می کند، با عباراتی مشخص می کند که کس دیگری جز حق اقامه حدود را ندارد؛ اما وقتی به توضیح و تشریح مسائل مربوط به «حدود» می پردازد، در آنجا به هیچ وجه متعرض لفظ فقیه نمی شود؛ بلکه مکررا از لفظ امام استفاده می کند و به این صورت و به طور غیر مستقیم می فهماند که جانشین امام معصوم(ع) در این مسائل، فقط فقیه آگاه به حدود و احکام است. 3⃣ وی حتی در اموری مانند ، و شاهد دروغگو که ولایت در آنها فقط از است، از قاضی با عناوین «امام» و «ناظر امور مسلمانان» نام می برد تا بفهماند فردی که برای قضاوت نصب می شود، ولایت های دیگری نیز دارد. ☑️ شیخ طوسی در کتاب های خود به ویژه نهایه، ترین_ارکان_جامعه یعنی ، ، ، و... را حق فقیهان دانسته، قبول ولایت از جانب سلطان جائر را برای آنان جایز می شمرد. 📚 احمد جهان بزرگی، کتاب درآمدی بر تحول نظریه دولت در اسلام @rouyesh_andishe
📚 کتاب «پیشروی پیشرفت» 📜این کتاب که از مجموعه کتاب‌های اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در 150 صفحه و 16 بخش از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است. 📂 عناوین تعدادی از بخش‌های این کتاب : 🔹« نقش ولی‌فقیه در پیشرفت کشور چیست؟ »، 🔹« کدام پیشرفت به تحقق عدالت حقیقی منجر می‌شود؟ »، 🔹« چرا پیشرفت در کنار عدالت قرار گرفته است؟ »، 🔹« استقلال سیاسی اولین گام در جهت پیشرفت همه جانبه »، 🔹« نقاط قوت و فرصت‌های ایران در مسیر پیشرفت »، و ... 📖 قسمتی از مقدمه کتاب : 🔻با نزدیک شدن به پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی که موسوم به «عدالت و پیشرفت» است، دقت و توجه به قسمت دوم این شعار -یعنی - بیشتر ضروری می نماید. ✅ موضوع این شعار به قدری حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر به کرات از عبارت «پیشرفت و عدالت» و مضامین مرتبط با آن استفاده و بر آن تأکید کرده اند. در اوایل این دهه با توجه به گفتمانی که در کشور مطرح بود بیشتر مورد توجه قرار گرفت و تا حدودی به مقوله پیشرفت بی توجهی شد. 🔷به نظر می‌رسد جامعه امروز نیاز به توجه به همه ابعاد این دارد و صرفاً توجه به یک بخش از این گفتمان ( ) به طور کلان پاسخگوی نیازهای جامعه نخواهد بود. مقام معظم رهبری نیز در جمع دانشگاهیان کردستان در سال 88 آشکارا مطرح کردند که شعار «پیشرفت وعدالت» باید تبدیل به بشود. 🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇 🌐 didemanbook.ir/JEgRR 🆔 @dideman
🔉دیپلماسی عزت یا انفعال(٤)🔉 ✅مدرس: دکتر علی باقری کنی ✅موضوع: عواقب تغییر رفتار جمهوری اسلامی-تأثیرات سوء برجام #کلاس_مجازی #نظام_سلطه #دیپلماسی_عزت_یا_انفعال @rouyesh_andishe
Siasate Khareje-P4.mp3
9.58M
🔉دیپلماسی عزت یا انفعال(٤)🔉 ✅مدرس: دکتر علی باقری کنی ✅موضوع: عواقب تغییر رفتار جمهوری اسلامی-تأثیرات سوء برجام @rouyesh_andishe
مدرسه مجازی رویش اندیشه
💠 حکومت انبیاء در #اندیشه_سیاسی_امام_خمینی (ره) ؛ قسمت دوم 🔳🔹🔳🔹🔳🔹🔳🔹🔳🔹🔳 🔶 چرا خداى حكيم #اولی_الامر
💠 نظریه در گذر تاریخ (٣) ✅ علامه علی بن عبدالعالی کرکی معروف به - (بخش دوم) ❓شاید بعضی تصور کنند که محقق کرکی، شیخ الاسلام، منصوب شاه بوده و ولایتی بر او نداشته است و نزدیک شدن وی به دربار خالی از اشکال نیست. ☑️ در پاسخ می گوییم : 🔹اولا با توجه به استدلال شیخ مفید، پذیرفتن منصب از طرف غیرمعصوم نه تنها اشکال ندارد، بلکه گاهی واجب نیز میباشد. 🔹ثانیاً چنین نیست که محقق بر شاه ولایت نداشته باشد؛ زیرا شاه به محقق می گفته: شما به حکومت و تدبیر امور مملکت سزاوارتر از من می باشید؛ زیرا شما نایب امام زمان سلام الله علیه هستید و من یکی از حکام شما هستم و به امر و نهی شما عمل می کنم. وی سپس ریاست عالی مملکتی را به محقق ثانی (شیخ کرکی) تقدیم کرده، و در نامه خود میگوید : ✅ «هرکس از دست اندرکاران امور شرعی در ممالک تحت اختیار و از لشکر پیروز این حکومت را عزل کند، بر کنار خواهد بود و هر که را مسئول منطقه ای نماید، مسوول خواهد بود و مورد تأیبد است و در عزل و نصب ایشان، احتیاج به سند دیگری نخواهد بود و هرکس را ایشان عزل کند، تا هنگامی که از جانب آن عالی منقبت نصب نشود، برکار نخواهیم گمارد.» 🔻البته نباید انتظار داشته باشیم که پس از مدت کمی که تشیع در ایران به وسیلهٔ فعالیت صفویه گسترش یافته، محقق کرکی بر سر انتقال قطعی قدرت به یک «فقیه» با شاه طهماسب به چالش برخیزد. آن هم زمانی که به قول مورخان، مردم از مسائل مذهب حق جعفری و قوانین آن اطلاعی نداشته اند. شیعیان از دستورهای دینی خود بی خبر بودند؛ زیرا از کتاب های فقه امامیه چیزی در دست نبود و فقط کتاب های فقهی علامهٔ حلی بود که تعلیم و تعلم مسائل دینی از روی آن صورت می گرفت. 📚 احمد جهان بزرگی، کتاب درآمدی بر تحول نظریه دولت در اسلام @rouyesh_andishe