eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای همایش گام دوم از نگاه قرآن و حدیث. ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ 💻 @Khamenei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ 💻 @Khamenei_ir
سنجش سخنان دکتر نبویان در ترازوی بازنشر|| حجت‌الاسلام دکتر قاسم روانبخش @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ذوق زدگی مدعیان اصلاحات به خاطر انتقاد آقای دکتر نبویان از نحوه مذاکرات وین، کم کم به ایستگاه شکاف در جبهه انقلابی‌ها رسید! این جماعت همچون گذشته به جای نقد محتوا، به حاشیه سازی می پردازند؛ آن ها نسبت به نتیجه رسیدن یا نرسیدن نرسیدن مذاکرات دغدغه ای ندارند؛ مهم ترین دغدغه آنها ایجاد شکاف در جبهه انقلابیون است. تیترهای رسانه های آن ها در این چند روز نشانه این ذوق زدگی مفرط است. اکنون باید دید که آیا در جبهه انقلابیون اختلافی افتاده است؟ آیا حامیان اصلی آیت الله رییسی از ایشان جدا شده اند؟ آیا پشت رییس جمهور انقلابی خالی شده و ایشان قرار است تنها بشوند تا زمینه برای حمله آن ها فراهم گردد؟ به نظر می رسد که مدعیان اصلاحات، جریان انقلابی را با ترازوی خودشان می سنجند. راهبرد غرب گرایان نسبت به عناصر خودشان بدین گونه است که تا گاو و ماهی از آن ها حمایت می کنند؛ هر چند مرتکب فساد و یا حتی قتل ناموسی شده باشد! (نمونه آن را نسبت به محمدعلی نجفی که همسرش را کشت مشاهده کردیم) بر اساس این معیار، نقد یک عنصر انقلابی از سوی عنصر دیگر را حمل بر اختالف و شکاف در جبهه انقلاب تفسیر می کنند! آن ها باید بدانند که ترازوی جبهه انقلابی با ترازوی جبهه غرب گرا متفاوت است و نوع نقدها نیز فرق می کند. اوال: ما بسان مدعیان اصلاحات نیستیم که خطاهای احتمالی یک همسنگر خود را نادیده بگیریم و یا آن را ماله کشی کنیم. ثانیا: نوع نقدها متفاوت است؛ برخی انتقاداتی که این روزها از دولت آقای رییسی می شود از بغض و کینه ای است که به اصل نظام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دارند و چون ایشان دلبسته نظام و ولایت است،مورد هجمه و انتقاد (بخوانید انتقام) قرار می گیرد. برخی نقدها نیز از حسادت و کینه انتخاباتی نشات می گیرد، شکست خوردگان در انتخابات همواره مگس گونه در صدد گرفتن انتقام هستند تا با زدن ایشان جای پایی برای آینده خودشان باز کنند. دسته سوم کسانی هستند که نقدشان از سر دلسوزی است و از باب (النصیحة لائمة المسلمین= خیرخواهی برای رهبران جامعه مسلمین) انجام می شود. جریان انقلابی، آیت الله رییسی و دولتش را از خودش می داند از این رو و از باب خیرخواهی نسبت به برخی اتفاقاتی که در کشور می افتد هشدار می دهد. جریان انقلابی نگران عناصر نفوذی غرب گرا هستند که در صدد آسیب زدن به دولت انقلابی و ملت انقلابی ایران است. سخن صریح دکتر نبویان این است که ما نگران عناصر نفوذی و باقیماندگان دولت غربگرای روحانی در تیم مذاکره کننده هستیم از این نگرانیم که ممکن است این عناصر نفوذی به جای مصالح ملت ایران و دولت انقلابی، به فکر مصالح غربی ها باشند؛ چنان که در گذشته نیز همین گونه شد. حرف حق دکتر نبویان این است که چرا یک نماینده مجلس که نماینده مردم است (آن هم نماینده ای که در 8 سال گذشته نشان داده است که نسبت به مذاکرات حساسیت ویژه ای دارد و همه مطالب گذشته اش نیز کامال مستند و درست بوده است) نباید از محتوای مذاکرات در حال انجام مطلع باشد؟! اگر مردم نامحرمند، نمایندگان مردم که نباید بی اطلاع باشند. اگر می فرمایید ادعاهای دکتر نبویان خالف واقع است، خوب متن مذاکرات را در اختیار مردم یا نمایندگان آن ها قرار دهید تا معلوم شود چه کسی درست می گوید. بعید می دانم که اگر متن توافق شده به نفع ملت ایران باشد نمایندگان مجلس با آن مخالفت بورزند. 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بسمه تعالی تحریریه روزنه درگذشت مرحوم آقای دکترحاج اسماعیل واعظ جوادی اخوی حضرت آیت الله جوادی آملی را به محضر ایشان تسلیت می‌گوید. @rozaneebefarda
رئیس‌جمهور و تأکید بر حفظ خطوط قرمز در مذاکرات وین @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 دولت از هیچ یک از خطوط قرمز اعلام شده عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد. رییس جمهور در پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: دولت در گام اول، خنثی‌سازی تحریم‌ها را با جدیت پیگیری کرد و در گام دوم در مذاکراتی کاملاً عزتمندانه به دنبال رفع تحریم‌ها است. دولت مردمی مذاکرات را کاملاً براساس چارچوب تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری دنبال می‌کند و از هیچ یک از خطوط قرمز اعلام شده عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد. 🔶حاشیه روزنه مواضع صریح رئیس‌جمهور انقلابی جناب آقای رئیسی قابل تقدیر است اما تا اعلان نتایج مذاکرات نمی‌توان در مورد میزان عملی شدن این رویکرد درست قضاوت کرد. فارغ از محتوای مذاکرات و نتایج آن، بی‌ارتباط بودن دولت با نخبگان انقلابی که در قالب برخی نقدها و سوالات جدی نمود یافته، در بلندمدت اصلا به نفع فضای سیاسی کلان کشور نیست. ریزش بدنه اجتماعی و شکاف در جبهه حامیان دولت انقلابی از جمله خسارت‌هایی است که به آسانی قابل تدارک نیست. @rozaneebefarda
متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان [صفحه ۱ از ۵] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرّحمن الرّحیم و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین.  خیلی خوش ‌آمدید آقایان محترم، برادران عزیز! این برای بنده جای خرسندی و خوشوقتی است که بحمدالله این جلسه‌ی بسیار مهم در موعد مقرّر تشکیل میشود و همه‌ی دوستان شرکت میکنید و آن طور که جناب آقای رئیسی گزارش کردند، بحثها با جدّیّت دنبال میشود. خداوند ان‌شاءالله به شما کمک کند و این زحمات را از شما قبول کند. تبریک عرض میکنم اعیاد شعبانیّه را، بخصوص عید نیمه‌ی شعبان را که روز شکوفایی آرزوهای همه‌ی بشریّت در طول تاریخ است، که امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال آن روز را، روز فرج را، روز ظهور را به ما نشان بدهد و هر چه زودتر ان‌شاءالله اتّفاق بیفتد. ماه شعبان با قطع نظر از این اعیاد هم ماه بسیار مهمّی است؛ اَلَّذى‌ کانَ رَسولُ اللَهِ صَلَّى اللَهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ یَداَبُ فى‌ صیامِهِ‌ وَ قیامِهِ فى‌ لَیالیهِ وَ اَیّامِهِ بُخوعاً لَکَ فى‌ اِکرامِهِ وَ اِعظامِهِ اِلىٰ‌ مَحَلِّ‌ حِمامِه؛ پیغمبر تا آخر عمر با این ماه این‌ جور رفتار میکردند. بعد هم [از خدا میخواهیم] که «فَاَعِنّا عَلَى الاِستِنانِ بِسُنَّتِهِ فیه». خود این مناجات شورانگیزی هم که روایت شده است و نقل شده است در این ماه، شاهد بر عظمت این ماه است. این فقراتی که در این مناجات شریف و عزیز وجود دارد، در کمتر [جایی هست]. البتّه همه‌ی دعاهای در اختیار ما که مأثور از ائمّه (علیهم‌ السّلام) است، دعاهای پُرمضمونِ پُرمحتوای فوق‌العاده است، همه فوق‌العاده است ــ آنهایی که حالا مأثور است و معلوم است ــ لکن مثل این مناجات انصافاً کم داریم. من یک وقتی از امام (رضوان ‌الله ‌علیه) سؤال کردم، گفتم شما در بین این دعاهایی که هست، به کدام دعا بیشتر علاقه دارید یا بیشتر اُنس دارید ــ حالا تعبیر خودم یادم نیست؛ یک سؤالِ این‌ جوری کردم ــ ایشان یک تأمّل مختصری کردند، گفتند دعای کمیل و مناجات شعبانیّه. اتّفاقاً این دو دعا ــ ‌دعای کمیل هم واقعاً یک مناجات عجیبی است ــ خیلی نزدیکند به هم از لحاظ مضامین، حتّی از لحاظ بعضی از فقرات خیلی به هم نزدیک هستند؛ خود این دعا هم واقعاً یک فرصتی است. اِلٰهی هَب لی‌ قَلباً یُدنیهِ مِنکَ شَوقُهُ وَ لِساناً یَرفَعُ اِلَیکَ صِدقُهُ وَ نَظَراً یُقَرِّبُهُ مِنکَ حَقُّه. واقعاً این ‌جور حرف زدن با خدای متعال و عرض حاجت کردن و عرض شوق کردن به حضرت حقّ متعال، چیز خیلی فوق‌العاده‌ای است، خیلی عالی است؛ یا این فقره‌ی «اِلٰهی بِکَ عَلَیکَ اِلّا اَلحَقتَنى‌ بِمَحَلِّ اَهلِ طاعَتِکَ وَ المَثوَى الصّالِحِ مِن مَرضاتِک»؛ یا این فقره‌ی اوج این دعا که امام (رضوان ‌الله‌ علیه) مکرّر این فقره را در بیاناتشان ذکر میکردند: اِلٰهى‌ هَب لى‌ کَمالَ الاِنقِطاعِ اِلَیکَ وَ اَنِر اَبصارَ قُلوبِنا بِضیاءِ نَظَرِها اِلَیکَ حَتَّى‌ تَخرِقَ اَبصارُ القُلوبِ حُجُبَ النّور. ماها واقعاً چه جوری میتوانیم اینها را بگوییم؟ جلوی ما حجب ظلمانی هم یکی پس از دیگری هست؛ آن وقت درخواست این دعا  این است که: حَتّىٰ‌ تَخرِقَ اَبصارُ القُلوبِ حُجُبَ النّور. خب حالا اینها دیگر یک معالم فوق‌العاده‌ای است که خوشا به حال آن کسانی که دسترسی دارند و فهمشان، قلبشان، روحشان آشنای با این مضامین است و درست درک میکند این مفاهیم را؛ خوشا به حالشان! خداوند ان‌شاءالله به ما هم بدهد. به ‌هر حال این ماه پُربرکتی است و ان‌شاءالله بتوانیم از این ماه هر چه میتوانیم و تا هر جایی که ممکن است استفاده کنیم. مجلس خبرگان یکی از نهادهای قانونی‌ای است که در استحکام نظام اسلامی نقش فراوانی دارد؛ البتّه همه‌ی نهادهای قانونی ــ دولت، مجلس، نیروهای مسلّح، مجمع تشخیص، شورای نگهبان و امثال اینها؛ همه‌ی اینها ــ هر کدام به نحوی در استحکام نظام اسلامی نقش دارند، لکن[نقش]  بعضی بیشتر است، بعضی کمتر است. Lبه نظر من مجلس خبرگان جزو آن دارای نقش‌ترین نهادها در نظام جمهوری اسلامی است که البتّه شرط تأثیرگذاری همه‌ی این نهادهای قانونی این است که طبق ضابطه، طبق حدودی که در قانون اساسی برایشان معیّن شده عمل کنند؛ شما هم همین‌ جور؛ یعنی واقعاً باید همان چیزهایی که از مجلس خبرگان خواسته شده، چه نسبت به کسی که فعلاً در جایگاه رهبری است، چه نسبت به کسی که بعدها به وسیله‌ی شما انتخاب خواهد شد و وارد این میدان خواهد شد، و آن ضوابط دقیق قانونی را درباره‌ی اینها رعایت بکنید؛ مجلس هم همین ‌جور، دولت هم همین ‌جور. دولت حدود قانونی مشخّصی دارد؛ از همه‌ی قوانین مجلس باید تبعیّت کند؛ مجلس حدود قانونی مشخّصی دارد؛در کار اجرا مطلقاً نباید دخالت کند و وارد بشود؛باید قانون‌گذاری کند؛ و امثال اینهایی که وجود دارد. @rozaneebefarda
متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان [صفحه ۲ از ۵] خب ضرورت این استحکام نظام که عرض کردیم که این مجلس و سایر نهادها تأثیر دارند در استحکام نظام، از آنجا است که اگر این استحکام وجود داشته باشد، «قدرت ملّی» و «قوّت ملّی» تحقّق پیدا خواهد کرد؛ قدرت ملّی و قوّت ملّی. و قدرت ملّی برای یک ملّت حیاتی است؛ یعنی یک ملّت اگر چنانچه بخواهد مستقل باشد، سرافراز باشد، از منابع حیاتی خودش به میل خودش و به سود خودش استفاده کند، رأی خودش را در مسائل اساسی خودش به کار ببندد و مجبور به پیروی از رأی این و آن نباشد، نگران طمع‌ورزی بیگانگان نباشد، همیشه در ترس و لرز زندگی نکند، اگر این چیزها را یک ملّتی بخواهد، باید چه کار کند؟ باید قوی باشد. قدرت ملّی و قوّت ملّی حیاتی است برای یک ملّت. اگر چنانچه قدرت ملّی نبود و ملّتی قوی نبود، این چیزهایی که عرض کردیم که اینها اساسی‌ترین و مهم‌ترین مسائل یک ملّت است، برایش تحقّق پیدا نخواهد کرد؛ همیشه نگران، همیشه در حال ضعف و ذلت، بیگانگان مسلّط [بر او] و امثال اینها. خب پس بنابراین استحکام نظام لازم است؛ قدرت ملّی و قوّت ملّی لازم است. قدرت ملّی که میگوییم یک امر مرکّب است، یک مجموعه است؛ یک مجموعه‌ی به‌هم‌پیوسته است. قدرت ملّی را در یک نقطه‌ی خاصّی، در یک جریان و حرکت خاصّی نباید دید، [بلکه] یک امری است که مجموعه‌ای از عناصر وجود دارد که اگر اینها جمع شد، قدرت ملّی به وجود می‌آید که حالا من چند مورد از اینها را ذکر میکنم. یک رکن قدرت ملّی، علم و فنّاوری است؛ یعنی یک بخشی از این [قدرت] علم و فنّاوری است. یک رکن، فکر و اندیشه‌ورزی است. دارای فکر بودن فرق میکند با دارای علم بودن؛ باید فکر باشد. این آزاد‌فکری که ما شعارش را میدهیم و هر کس شعارش را بدهد ما قبول میکنیم، اثرش همین پیشرفت فکری است؛ یعنی اگر پیشرفت فکری نباشد،علم و مانند اینها هم اگر گیر یک ملّتی بیاید،به دردش نخواهد خورد؛ فکر باید کار کند، حرکت کند و پیشرفت داشته باشد در مجموعِ ملّت، که این هم جز با آزادی فکر اصلاً امکان‌پذیر نیست؛یعنی بدون آزادی فکری، پیشرفت فکری امکان‌پذیر نیست. یک عنصر دیگر، امنیّت و قدرت دفاعی است؛ یک ملّت بتواند خاطرجمع باشد که در مواقع اضطرار میتواند از خودش دفاع کند. یک بخش دیگر، مسئله‌ی اقتصاد و رفاه عمومی است؛ این هم بسیار مؤثّر است که مردم از لحاظ معیشت دچار آسایش خاطر باشند.یک رکن دیگر، سیاست و قدرت چانه‌زنی سیاسی و دیپلماسی است؛ این هم یک بخشی از قدرت ملّی است که یک کشوری و یک ملّتی برگزیدگان و خبرگانی داشته باشد که در میدانهای سیاست و دیپلماسی بتوانند چانه‌زنی کنند، مذاکره کنند، منافع ملّت را تثبیت کنند و به دست بیاورند. یک رکن دیگر، فرهنگ و سبک زندگی است؛ این هم یک رکن قدرت است. اگر چنانچه [یک ملّت] از لحاظ سبک زندگی، تابع و اسیر دیگران و تابعِ بدونِ رأی و نظرِ دیگران باشند و فرهنگ مستقرّ خودشان را نداشته باشند، طبعاً این ضعف شدیدی در قدرت ملّی است. یک رکن دیگر، منطق جذّابی است که روی ملّتهای دیگر اثر بگذارد و عمق راهبردی برای کشور درست کند. اینکه شما یک منطق جذّابی در جمهوری اسلامی داشته باشید که این را وقتی بدون حاجب و واسطه با ملّتهای دیگر مطرح کنید، برای آنها جذّاب است و کشش دارد و قبول میکنند، این میشود عمق راهبردی شما. همه‌ی این چیزها جزو مجموعه‌ی به‌هم‌پیوسته‌ی قدرت ملّی است.البتّه عناصر دیگری هم هست که حالا من به بعضی از آنها که مورد بحث ما است، بعداً باز برمیگردم و اشاره میکنم. هیچ کدام از این بازوهای قدرت نباید به نفع بازوهای دیگر قطع بشود؛ به این توجّه داشته باشید. ما حق نداریم هیچ کدام از این عناصر قدرت را به خیال اینکه مثلاً با فلان عنصر دیگر منافی است، قطع کنیم؛ نخیر، همه‌ی اینها باید با همدیگر به پیش برود که این هم ممکن است. واقعاً ناشیانه است اگر کسی پیشنهاد کند که ما قدرت دفاعی‌مان را کم کنیم که دشمنها روی ما حسّاس نشوند!به نظر بنده دیگر از این ناشیانه‌تر و ساده‌لوحانه‌تر چیزی نیست که آدم یک چنین حرفی بزند که برای اینکه روی ما حسّاس نشوند، ما قدرت دفاعی خودمان و توان امنیّت خارجی خودمان را کم کنیم یا کاهش بدهیم. یا فرض بفرمایید که حضور در مسائل منطقه نداشته باشیم برای اینکه فلان قدرت بزرگ بدش نیاید یا علیه ما بهانه‌گیری نکند؛ نه، این حضور در مسائل منطقه، عمق راهبردی ما است؛خود این، وسیله‌ی استحکام نظام است، وسیله‌ی قدرت نظام است؛ چطور این را ما از دست بدهیم وقتی یک چنین چیزی را میتوانیم داشته باشیم و باید داشته باشیم؟ یا انصراف از پیشرفت علمی! که بعضی‌ها [میگویند]«آقا، مسئله‌ی هسته‌ای را کنار بگذارید؛ مسئله‌ی هسته‌ای این همه حسّاسیّت درست کرده یا مشکل درست کرده».خب مسئله‌ی هسته‌ای یک مسئله‌ی علمی است؛مسئله‌ی پیشرفت علمی و فنّاوری آینده‌ی ما است. @rozaneebefarda
متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان [صفحه ۳ از ۵] ما بزودی ــ نه خیلی دیر ــ تا چند سال دیگر نیازمند محصول انرژی هسته‌ای خواهیم بود؛ یعنی به طور کامل نیازمند خواهیم بود؛ به چه کسی مراجعه کنیم؟ کِی شروع کنیم که بتوانیم [به دست بیاوریم]؟ بنابراین صرف‌نظر کردن و بی‌اعتنائی کردنِ به اینها [درست نیست]. یا مثلاً کوتاه آمدن در مقابل آمریکا یا هر قدرت دیگری برای اینکه از تحریم مصون بمانیم! یعنی آن بازوی سیاست خودمان و چانه‌زنی سیاسی را قطع کنیم، در مقابل اینها کوتاه بیاییم تا مثلاً فرض کنید که نبادا اگر یک خرده‌ای سرسختی کردیم، تحریم را بر ما تحمیل کنند. اینها به نظر من خطاهایی است، اشتباهاتی است که البتّه بعضی‌ها گفته‌اند؛ این چیزها را در طول زمان داشته‌ایم؛ با استدلالهای سست، با استدلالهای قابل خدشه و دارای ایراد به ‌صورت فکرپردازی در روزنامه و اینجا و آنجا از این حرفها گاهی زده شده؛ با اینکه همه‌ی استدلالهای اینها ابطال‌پذیر بود و ابطال شد و اصرارشان فایده‌ای نداشت. اگر در طول این سالها اجازه داده میشد به کسانی که میخواستند برخی از این بازوهای قدرت را قطع کنند که این کار را بکنند، امروز کشور مواجه با یک خطرات بزرگی میشد. خدای متعال اراده فرمود و کمک کرد و امکان پیدا نکردند که این کارها را انجام بدهند. این هم این مطلب. خب حالا من گفتم که به بعضی از این ارکان اقتدار ملّی برمیگردم. یک رکن مهمّ اقتدار ملّی، آن چیزهایی است که به طور مستقیم به توده‌ی ملّت برمیگردد؛ مثل اتّحاد ملّی، مثل اعتماد ملّی، مثل امید ملّی، امید عمومی، مثل اعتماد به نفْس ملّی. یک وقت هست جنابعالی که مسئول فلان بخش دستگاه اداره‌ی کشور هستید، آدم دارای اعتماد به نفْسی هستید امّا یک کاری میخواهید انجام بدهید که احتیاج به کمک مردم دارد؛ [اگر] مردم این اعتماد به نفْس را نداشته باشند، شما نمیتوانید این کار را انجام بدهید؛ که بنده مفصّل راجع به این اعتماد به نفْس ملّی یک وقتی صحبت کردم. یا استحکام ایمان ملّی؛ یک اصولی وجود دارد که ملّت ما به این اصول مؤمن است؛ این ایمان موجب شد که در آن وقتی که در دست مردم هیچ اسلحه‌ای نبود، حتّی سنگ هم خیلی اوقات نبود، توانستند در مقابل گلوله‌ی نظامیان رژیم طاغوت بِایستند و او را سرنگون کنند؛ [این] بر اثر ایمان بود. این ایمان ملّی خیلی سرمایه‌ی ارزشمندی است؛ حفظ ایمان ملّی، یکی از این سرمایه‌ها است که به مردم ارتباط پیدا میکند. یا مسئله‌ی معیشت عمومی یا مسئله‌ی روان بودن مسائل اجتماعی. حالا آقای رئیس‌جمهور شرح دادند بیانات شما آقایان را. یکی از مسائل مهم در اداره‌ی کشور و زندگی عمومی مردم این است که مسائل مردم روان باشد؛ دچار مشکل و عایق و مانع [نباشد]؛ مثل همین که حالا اخیراً مسئولین محترم تصمیم گرفتند که پنجره‌ی واحدی برای سرمایه‌گذاری و مانند اینها باز کنند؛ شبیه این چیزها؛ کارها روان انجام بگیرد، آسان انجام بگیرد. اینها یک چیزهایی است که به مردم مرتبط میشود. اگر این چیزها تأمین شد، حضور مردم در صحنه تأمین خواهد شد؛ یعنی اگر ما توانستیم این مسائلی را که مستقیم به خود مردم ارتباط پیدا میکند تأمین کنیم، حضور مردم در صحنه صد درصد خواهد بود. البتّه بحمدالله الان هم با اینکه ما در بعضی از این مسائل مشکل داریم  [مردم در صحنه‌اند]. حتّی در دهه‌ی ۶۰، در دوران دفاع مقدّس هم [با اینکه] مشکلات زیادی وجود داشت، مردم حضور داشتند در صحنه، در این تردید نیست امّا اگر چنانچه این چیزها تأمین باشد، مردم یکپارچه در صحنه حضور خواهند داشت و وقتی مردم حضور داشته باشند، یک کشور و یک ملّت هیچ غمی نخواهد داشت، هیچ هراسی از کسی نخواهد داشت. لذا به همین دلیل که چون حضور مردم بسیار مهم است و حضور مردم هم وابسته‌ی به این چیزها است، شما می‌بینید که شیاطین کوچک و بزرگ در صدد اغوای مردمند؛ [همان جور] که رئیسشان گفت «لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین»، دائم مشغول اغواء [هستند]؛به وسیله‌ این رسانه‌هایی که امروز دیگر خیلی آسان کرده رساندن هر حرفی را، هر دروغی را و تزیین کردن و توجیه کردن هر حرف غلطی را، دائم به اعماق ذهنیّات جامعه چیزهایی را میرسانند.اغواء میکنند دیگر؛ لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین؛ برای اینکه بتوانند مردم را از آن ایمان، از آن اعتماد، از آن امید،از آن اعتماد به نفْس، از این چیزهایی که گفتیم منصرف کنند و آنها را مأیوس کنند،اعتماد به نفْس آنها را سلب کنند، اعتماد به مسئولین را از آنها سلب کنند، اتّحاد ملّی را تضعیف کنند؛دائم در حال یک چنین کارهایی هستند؛ و این کاری است که دشمن میکند. البتّه هدف این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله‌ اغوای توده‌های مردم، اغوای خواص است. امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. @rozaneebefarda
متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان [صفحه ۴ از ۵] چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت توده‌ی مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرام‌خوارسازی، با لطایف‌الحیل افرادی را حرام‌خوار میکنند؛ وقتی حرام‌خوار شد، مثل حیوان جلّال، دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرام‌خواری دور کرد. و مزدورپروری میکنند؛ بعضی‌ها را با تهدید، بعضی‌ها را با تطمیع و انواع و اقسام این چیزها. خب بنابراین الان یک جنگ نرم سختی وجود دارد. البتّه من این را عرض بکنم: چرا امروز جنگ نرم علیه ما این‌ قدر سخت است؟ علّت، این است که ما قوی شده‌ایم؛ ما قوی شده‌ایم. امروز جبهه‌ی حق از لحاظ زیرساخت‌‌ها، از لحاظ امکانات قوی شده. امروز چالش دشمن با جبهه‌ی حق آسان نیست، کار دشواری است؛ لذاست که به جنگ نرم متوسّل میشوند و همه‌ی تلاش خودشان را میکنند که ذهنیّات را خراب کنند؛ این به خاطر قدرت و قوّت ما است. البتّه گفتیم خواص آماجند لکن در بین خواص عدّه‌ی زیادی، مجموعه‌های عظیمی از خواص بحمدالله امروز هستند ــ از پروردگانِ حوزه و دانشگاه، بخصوص جوانها ــ که اینها هم بابصیرتند، هم پُرانگیزه هستند و میتوانند به معنای واقعی کلمه یک ستونی باشند، یک استوانه‌ی مستحکمی باشند. البتّه دشمن هم بشدّت در حال تلاش است، بشدّت در حال اثرگذاری و نفوذ است. خب حالا چه کار کنیم در مقابل این حرکت دشمن؟ جهاد تبیین؛ همین که شماها هم در بیاناتتان در این دو روز، مکرّر گفتید؛ بنده هم قبلاً چند بار تا حالا تکرار کرده‌ام و بحث جهاد تبیین را گفته‌ام. خب حالا چرا میگوییم جهاد، جهاد تبیین؟ این گرفته شده است از کلام امیرالمؤمنین(علیه‌السّلام)؛ امیرالمؤمنین در آن وصیّت معروف خودشان به حَسنین(علیهما السّلام) ــ که خطاب به آنها است، منتها میفرمایند «وَ مَن بَلَغَهُ کِتَابِی»؛ یعنی بنده و شما هم مخاطب این وصیّت هستیم ــ از جمله‌ی چیزهایی که میفرمایند [این است]: «وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه»؛ جهاد با السنة.حالا خوشبختانه ملّت ما، کسانی که میتوانستند،وارد بودند، با اموالشان، با انفسشان جهاد کردند؛ الان هم دارند جهاد میکنند؛با السنه هم باید جهاد کرد که کسانی در این بخش هم میتوانند واقعاً فعّال باشند و جهاد کنند. خب حالا در زمینه‌ی جهاد تبیین ما صحبتهای متعدّدی کرده‌ایم؛ من چند نکته را در این زمینه امروز عرض میکنم که شاید قبلاً اینها را عرض نکردم:یک نکته که زودتر از همه باید این را عرض بکنم، این است که شنیدم در مجلس یک بودجه‌ی سنگینی برای جهاد تبیین در نظر گرفته‌اند؛ بنده خیلی سازگار نیستم با این ‌جور سبک در برخورد. ما سالها است که با دستگاه‌ها و با بودجه‌ها و با اینها مواجهیم دیگر. تجربه‌ی بنده میگوید که بودجه‌های بی‌نام و نشانی از این قبیل غالباً هدر میرود و به نتیجه نمیرسد. یک بودجه‌ی سنگینی را مجلس میگذارد که البتّه من به مسئولینی که این بودجه مثلاً باید به دست آنها برسد اعتماد دارم! این را به شما عرض بکنم، به هیچ وجه به آن مسئولین من بی‌اعتماد نیستم؛ چه در وزارت ارشاد، چه در سازمان تبلیغات و امثال اینها؛ به اینها اعتماد داریم؛ مردمان مؤمن و سالمی‌اند، لکن طبیعت این کار یک طبیعت غلطی است که یک بودجه‌ی سنگینی را بگذارند به عنوان جهاد تبیین که حالا البتّه امیدواریم که این آقایان توجّه کنند.خلاصه بنده موافق نیستم؛ بنده به عنوان کسی که به جهاد تبیین خیلی هم اهمّیّت میدهم، با این ‌جور بودجه گذاشتن و با این ‌جور خرج کردن توافقی ندارم. این [یک] نکته. نکته‌ی دوّم این است که در جنگهای سخت با سلاحهای قدیمی دیگر نمیشود جنگید. امروز با شمشیر و با نیزه و با این چیزها، نمیشود به جنگِ توپ و موشک و مانند اینها رفت. در جهاد تبیین هم همین ‌جور است؛با شیوه‌های قدیمی [نمیشود کار کرد].البتّه بعضی از شیوه‌های قدیمی جایگزین ندارد، مثل منبر، مثل مدّاحی؛ اینها قدیمی است امّا اینها جایگزین ندارد؛ اینها همچنان اثرگذار است و هیچ چیز دیگری جای اینها را نمیگیرد، لکن از لحاظ ابزارهای گوناگون بایستی بِه‌روز حرکت کرد. البتّه ما امروز در این زمینه سلاحهای سخت‌افزاری‌مان خوب است؛ یعنی بخش فضای مجازی و امثال اینها بالاخره فعّالند و کار میکنند و اگر چه فضای مجازی مشکلاتی دارد ــ که ان‌شاء‌الله جناب آقای رئیسی و دوستانشان باید همّت کنند و هر چه زودتر باید این مشکلات برطرف بشود ــ لکن به ‌هر حال در دسترس است؛ کارهایی که بایستی انجام بگیرد، از لحاظ سخت‌افزاری در دسترس است؛ مهم بخش نرم‌افزاری قضیّه است. @rozaneebefarda
متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای خبرگان [ص ۵ از ۵] سلاح تبیین یک بخش نرم‌افزاری مهمّی دارد؛ در اینجا بایستی نوآوری صورت بگیرد، بایستی سخن نو گفته بشود و شیوه‌ی نو در بیان ذکر بشود. و به نظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثّری عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است در زمینه‌های مختلف. ما در زمینه‌ی مسائل معرفتی، مسائل معارفی، حرفهای نگفته زیاد داریم؛ حرفهای قابل گفتنی که برای دنیا جذّاب و شیرین است، زیاد داریم. در زمینه‌ی مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی، ما خیلی حرفِ نگفته داریم. فرض کنید حالا یک قلم، بحث محیط زیست است، یک قلم بحث معامله‌ی با حیوانات است، یک قلم بحث خانواده است؛ اینها سبک زندگی است دیگر. در همه‌ی اینها اسلام حرفهای جذّاب دارد؛ معارف اسلامی‌ای که اینها را میشود از درون متون اسلامی تخلیص کرد و تجرید کرد و در اختیار همه گذاشت. یا در زمینه‌ی آئین حکمرانی اسلامی؛ یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و میتوان این را مطرح کرد، مسئله‌ی حکمرانی اسلامی است. حکمرانی در منطق اسلام از بن و بنیاد با حکمرانی‌های رایج جهان متفاوت است؛ نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاست‌جمهوری‌های امروز دنیا است، نه شبیه فرماندهی‌ها است، نه شبیه رؤسای کودتاگر است؛ شبیه هیچ کدام از اینها نیست؛ یک چیز خاصّی است متّکی به مبانی معنوی. سبک حکمرانی اسلامی این است: مردمی ‌بودن، دینی‌ بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن؛ نه ظالم [و نه مظلوم]: لا اُظلَمَنَّ وَ اَنتَ مُطیقٌ لِلدَّفعِ عَنّی وَ لا اَظلِمَنَّ وَ اَنتَ‌ القادِرُ عَلَى‌ القَبضِ‌ مِنّی. در این دعاهای صحیفه‌ی سجّادیّه[هست]؛ اینها هر کلمه‌کلمه‌اش مبانی مهمّ معرفتی است؛ اینها چیزهایی است که سلاحهای جدید ما است، باید از اینها استفاده کرد. نکته‌ی سوّمی که در باب جهاد تبیین عرض میکنیم، این است که بایستی در جهاد تبیین، راه پیشرفت و تعالی مادّی ملّت از بیراهه‌ها و کج‌راهه‌ها جدا بشود؛ یکی از مسائل مهم این است. ما یک روزی سالها پیش در خطبه‌ی نماز جمعه گفتیم «خودی‌ها و غیر خودی‌ها»، جنجال شد که «چرا تقسیم میکنید به خودی و غیر خودی»، در حالی که همان حضراتی که این مسئله را مطرح میکردند، بارها و بارها خودشان خودی و غیر خودی را در مسائل گوناگون اِعمال کردند. بحث «خودی و غیر خودی» یک بحث اساسی است؛ نه خودیِ به معنای خویشاوند یا هم‌مسلک یا هم‌حزب یا همفکر در مسائل گروه؛ نه، خودی در اعتقاد به راه اسلام، در اعتقاد به نظر قرآن، در اعتقاد به ایمان اسلامی و حرکت عظیم جمهوری اسلامی که این همه برای آن هزینه شده. این مهم است؛ این راه صحیح از کج‌راهه و بیراهه بایستی جدا بشود، روشن بشود؛ در جهاد تبیین، این معنا مهم است. و نکته‌ی پایانی در باب جهاد تبیین این است ــ که این تحذیر خود ما است، تهدید خود ما است ــ که بدانیم که اگر جهاد تبیین بدرستی صورت نگیرد، دنیامداران حتّی دین را هم وسیله‌ی هوسرانی و شهوترانی خودشان قرار خواهند داد؛ یعنی اگر من و شما کارمان را درست انجام ندهیم، آن که برایش صرفاً دنیا مطرح است ــ دنیای شخص خودش، یعنی هوسهای خودش، آرزوهای خودش، خواسته‌های شخصی خودش ــ حتّی دین را هم در خدمت خواهد گرفت. این جمله در نامه‌ی معروف امیرالمؤمنین(علیه‌ الصّلاة و السّلام) به جناب مالک اشتر است. حضرت شرح میدهند که کسانی را انتخاب کن که این خصوصیّات را داشته باشد؛  [بطور] مفصّل خصوصیّاتی را ذکر میکنند، میگویند اینها را برای همکاری خودت انتخاب کن؛ بعد که آن خصوصیّات را بیان میکنند میفرمایند: فَانظُر فی ذٰلِکَ نَظَراً بَلیغا؛با دقّت نگاه کن، با دقّت نظر کن؛ فَاِنَّ هٰذَا الدّینَ قَد کانَ اَسیراً فی اَیدِی الاَشرار. عجیب است! این را امیرالمؤمنین به مالک اشتر میگوید؛ یعنی بیست و چند سال بعد از رحلت پیغمبر؛ این اشاره‌ی به همین تسلّط بنی‌امیّه و عناصر آن‌چنانی است دیگر؛آن کسانی که نماز صبح را چهار رکعت یا شش رکعت میخواندند، بعد هم میگفتند که حالمان خوب است،خوش است، اگر بخواهید، بیشتر هم برایتان میخوانیم. فَاِنَّ هٰذَا الدّینَ قَد کانَ اَسیراً فی اَیدِی الاَشرارِ یُعمَلُ فیهِ بِا لهَوىٰ وَ تُطلَبُ بِهِ الدُّنیا؛ دین را وسیله‌ی به دست آوردن دنیا و اطفاء شهوات خودشان قرار بدهند.به خدای متعال پناه میبریم از اینکه در این دامهای سخت شیطان قرار بگیریم؛چه خودمان، چه مردممان. و امیدواریم که  از این حرفهایی که زدیم، ان‌شاءالله خودمان در درجه‌ی اوّل متّعظ بشویم؛ بعد هم این حرفها اثر کند. پروردگارا! به حقّ محمّد و آل محمّد، این ماه شعبان را برای همه‌ی امّت اسلامی، برای ملّت عزیز ایران مبارک بفرما. پروردگارا! قلب مقدّس ولیّ‌عصر را از ما راضی و خشنود کن؛ ما را از دعا و رضای آن بزرگوار برخوردار بفرما؛ و سلام و ارادت ما را هم به ایشان ابلاغ بفرما.   @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای ندبه حرم حضرت معصومه(س) در جوار پیکر مطهر شهید کربلایی پور خانواده شهید وارد جلسه شدند با عزت و احترام برایشان جا باز کردند و احترامشان کردند. به یاد بانوی صبر و بصیرت، عقیلة العرب، زینب کبری(س) شامیان خنده به زخم جگر ما نزنید ساز با ناله ی ذرّیه ی زهرا نزنید سر مردان خدا را به سر نیزه زدید مرد باشید دگر سنگ به زنها نزنید @rozaneebefarda
4_5861795851189357619.pdf
438.7K
گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا علیه تهدیدات علیه امنیت ملی آمریکا طبق قانون، این گزارش در اختیار کمیته‌های اطلاعاتی کنگره و همچنین کمیته‌های نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و سنا قرار می‌گیرد. اگر این قبیل گزارش‌ها منعکس کننده تمام واقعیت‌ها نیست و در مواردی جهت انگاره‌سازی تهیه می‌شود اما مطالعه این گزارش راهبردی در شناخت نقاط ضعف دشمن درجه یک ملت ایران، حائز اهمیت است. @rozaneebefarda
امام تسلیم طلب؟! قرائت حوزویان سکولار از مکتب امام(ره) فهرستی بلند از تحریفات سروش محلاتی جمال مومنی زاده (ص ۱ از ۳) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 به دعوت موسسه تنظیم و نشر آثار امام در 27 بهمن 1400، جناب به تبیین مکتب امام خمینی(ره) پرداخت و با بیان وجود پنج دوره فکری برای امام، از جهتی تلاش کرد دوره پاریس را نظر نهایی بخواند و از جهتی امام خمینی را در اعتقاد به قرار گرفتن فقیه در راس حاکمیت، در میان فقهای تاریخ شیعه تنها نشان دهد. رهبر معظم انقلاب اخیرا صداقت برخی در ادعای دلبستگی به انقلاب را غیرصادقانه خواندند که بیانیه دو مجمع روحانی در تهران و قم را به ذهن متبادر میساخت. موضوع مورد بحث در این یادداشت آن ‌است که آیا جناب سروش محلاتی، که عده ای تلاش دارند بعد از فوت بزرگان روحانی اصلاحات و کمبود شخصیت حوزوی، نام او را بر زبانها بیندازند، چقدر در اظهارات و تقریر مباحث علمی صداقت دارد؟ آیا ایشان واقعا تابع تحقیق بی‌طرفانه و وفادار به نقل صحیح کلمات فقها و بزرگان شیعه است یا با تحریف و تقطیع، به دنبال تضعیف نظریه فقهی ولایت فقیه و چسباندن نظام جمهوری، فراتر از چارچوب دین، به فقه و قانون اساسی جمهوری اسلامی است؟ می‌توان با اندکی بررسی و مراجعه به اصل عبارات نقل قول شده و شیوه تقریر مباحث علمی توسط جناب محلاتی دریافت ایشان نسبت به امام، انقلاب و کلمات بزرگان دارای صداقت نیست. به نظر میرسد اگر جناب محلاتی، امام را مبتکر نگاه حکمرانی فقیه میخواند، از روی خیرخواهی، تقویت و کمک به نشر آثار امام نیست! گرچه این سخنرانی از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام برپا شده است! تبیین نادرستی این ادعا را اینجا ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10597 در ادامه به نمونه های متعددی از تحریف عبارات توسط ایشان اشاره شده است. نسبت تجویز سلطه پذیری به امام با استناد به قاعده لاحرج جناب محلاتی به دعوت تولیت حرم امام خمینی در ۱۶ دی ۱۴۰۰ به عنوان سخنران در حرم مطهر گفت: امام مطلق حرج، یعنی هرنوع مشقتی، گرچه غیر شدید را، رافع تمام احکام دین می‌داند. حرج از صدر تا ذیل دین جاری است، لذا پذیرش سلطه و ولایت کفار که مورد نهی صریح و شدید الهی است نیز با وجود مشقت و لو غیر شدید، مجاز است! او پا را فراتر می‌نهد و می‌گوید: به نظر امام با وجود حرج، رفع تکلیف، عزیمت است و اصلا مجاز نیستیم مردم را به مشقت بیندازیم! طبق معمول در چنین نقل قول‌هایی جناب محلاتی ارجاع دقیق نمی‌دهد. با جستجو عبارت مورد نظر امام را می‌یابیم. قاعده لاحرج در بحث تیمم در کتاب الطهاره، بحث تیمم، حضرت امام فرموده‌اند: ظاهر عبارات برخی آن است که حرج مقید به مشقتی است که تحمل آن عادتا ممکن نیست، در ادامه عباراتی از اهل لغت ذکر می‌کنند و سپس می‌نویسند: اما در بسیاری از کتب لغت، این قید نیامده است. ایشان در ادامه شواهدی برای این موضوع بیان می‌کنند. (كتاب الطهارة (للإمام الخميني، ط - الحديثة)، ج‌2، ص 73‌) @rozaneebefarda
امام تسلیم طلب؟! قرائت حوزویان سکولار از مکتب امام(ره) (ص ۲ از ۳) برای روشن شدن واقعیت و این تحریف محلاتی باید چند نکته را در نظر داشت: اول: بحث امام صرفا درباره زبر و خشک شدن پوست و جواز تیمم در این صورت است. اگر این مشکل به گونه‌ای باشد که خوف انشقاق پوست وجود داشته باشد، تکلیف تیمم است، و اگر این خوف وجود نداشته باشد، آیا باز تیمم جایز است؟ آیا این مورد، تحت دلیل نفی حرج قرار می‌گیرد؟ امام به این مناسبت، وجهی در توسعه معنای حرج بیان کرده‌اند. این موضوع چه ربطی به جریان حرج در همه احکام حتی جهاد و پذیرش سلطه کفار دارد؟! چرا محلاتی به مورد محل بحث در کلام امام اشاره نمیکند و آن را به همه احکام دین تعمیم میدهد؟ دوم: امام خمینی گرچه در مقام بحث اجتهادی، این وجه را بیان کرده‌اند، اما در کتاب تحریر الوسیله و در مقام فتوا، قید «مشقت شدید» را در جواز تیمم، معتبر دانسته‌اند! «و منها الحرج و المشقة الشديدة التي لا تتحمل عادة» (تحرير الوسيلة؛ ج‌1، ص 104) سوم: بحث این است که آیا حرج در همه دین جاری است یا در برخی احکام. پیش از این در سلسله نقدهایی گذشت که از نظر تمامی فقهای شیعه حرج در همه احکام جاری نیست و این مطلب را از شیخ انصاری، محقق ایروانی و بجنوردی نقل کردیم. امام قاعده لاحرج را در همه احکام جاری نمیدانند وجهی که برای این موضوع در کلام شیخ انصاری آمده (فرائد الاصول، جلد دوم، ص ۴۶۵) آن است که لسان نفی حرج در دین، لسان امتنان است و این با رفع همه احکام که بر خلاف مصلحت مردم است، سازگار نیست. محدودیتهای که عقلائی هستند و برداشتن آنها مفاسد گسترده‌ای دارد و به بشر آسیب جدی میزند، چگونه می‌تواند نعمتی در حق انسان باشد تا خداوند آن را به عنوان یک لطف، در این آیات بیان کند؟ تفصیل این مطلب را اینجا ببینید. https://eitaa.com/rozaneebefarda/10077 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10059 امام خمینی نیز همین نکته بدیهی را قبول دارند و به آن تصریح کرده‌اند: «أنّ المتفاهم من آية نفي الحرج بمناسبة كونه تعالى في مقام الامتنان أنّه تعالى لم يجعل تكليفاً ينشأ من قِبله الحرج» (كتاب الطهارة (للإمام الخميني، ط - الحديثة)؛ ج‌2، ص 57) این تحریفات نشان میدهد کسی که ولایت فقیه را از زبان شهید مطهری انحراف از اسلام خوانده! چقدر در تفسیر ناصوابش از مکتب امام و در ابتکاری خواندنش، صداقت دارد‌. امام نه در ۲۳ سالگی و نه در پاریس، جمهوریت مورد نظر سکولارها را نپذیرفتند در سخنرانی مکتب امام، برجسته ترین دوره فکری امام از نظر محلاتی، دوره پاریس و قبول حق مردم است. به تصریح محلاتی، مقصود، حق مردم فراتر از چارچوب دین و در حد حق انتخاب رضاخان یا حتی غیر اسلام یا حق عصیان از امر جهاد پیامبر است. حال جالب اینجا است محلاتی که پیش از این گفته بود امام در سن ۲۳ سالگی جمهوریت و حتی جمهوری رضاخانی را قبول داشتند: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9196 حالا در تناقضی آشکار، می‌گوید امام قبل از حضور در پاریس، جایگاهی برای مردم در حکومت اسلامی قائل نبوده‌اند! و میگوید نظر نهایی امام در پاریس شکل گرفته است و نباید در کتاب بیع و حکومت اسلامی، متوقف شد! ممکن است کسی بگوید این دوره‌ها متعارض است و قابل جمع نیست، این بحث دیگری است که نظر نهایی کدام است، ولی حق حذف نداریم و نباید فقط دروس ولایت فقیه یا کتاب بیع را ببینیم! آیا مرکز تنظیم و نشر، چنین فردی را دعوت کرده تا با تجلیل و تبیین مکتب امام، بگوید: "امام شانس نداشت و شاگردان یا پیگیر مباحث ایشان نبودند یا برخورد حذفی کردند. تا به حال، ظاهر سخنان امام هم فهمیده نشده چه رسد به مبانی!" در واقع، معتقد است چون شاگردان امام این نسبتهای ناروا را قبول ندارند، ظاهر سخنان امام را هم نفهمیده اند. البته این جماعت تکلیفشان با یکدیگر هم روشن نیست. محلاتی، دهه شصت را دوره اوج فقه به دلیل توجه به مردم در نگاه فقهی امام خوانده بود، اما در مقابل، رفیق فکری او جناب آقای قاضی زاده گفته بود امام مشروعیت حکومت و روسای جمهور را از ناحیه ولی فقیه میدانستند، لذا در تنفیذها میفرمودند من رئیس جمهور را "منصوب" میکنم، ولی اواخر عمر از این نظر برگشتند! توهین غیر مستقیم به امام موسسه تنظیم و نشر کسی را که به شکل غیر مستقیم، به امام، نسبت تفرعن و به بردگی کشیدن مردم داده بود، تبیین کننده مکتب امام قرار داده است. ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9198 آیا به بزرگی یاد کردن از امام در کنار این برخوردها و انکار واضحات فکری امام، اختلاف العلانیه و السریره نیست؟ مظلومیت امام را ببینید که چه کسانی از این طیف مدعی، تبیین کننده افکار امام، برای نسل جدید شده‌اند. آیا روشنگری‌ها تاثیری بر تغییر رویه تولیت حرم امام و موسسه تنظیم و نشر، خواهد داشت؟ یا چاره‌ای دیگر باید اندیشید؟ @rozaneebefarda
امام تسلیم طلب؟! قرائت حوزویان سکولار از مکتب امام(ره) (ص ۳ از ۳) 🔻🔻🔻 انگیزه طرح انحرافی مباحث محلاتی، انگیزه اصلی خود را از طرح این مباحث بیان کرده است. ماحصل انگیزه‌ای که ایشان در مقاله‌ خود در کتاب صد سالگی حوزه قم، بیان میکند چنین است: باید به دنبال تئوری سازی فقهی برای حکومتی بود که مورد قبول دولت‌های سکولار جهان باشد. او با تحریف یکی از یادداشت‌های شهید مطهری، به ایشان نسبت می‌دهد که نظریه ولایت فقیه، همچون ولایت باطنی صوفیان انحراف از اسلام است! در این‌باره ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10030 از این جهت یکی از انگیزه های اصلی، میتواند نکته ای باشد که به آن اشاره شد. شباهت محلاتی و کدیور مشاهده می‌کنیم جناب محلاتی با این رفتار که نیمی از یک متن را نقل کند یا کاملا بی‌ربط تفسیر نماید، مشکلی ندارد. و البته کسی که به نقل قول‌های او مراجعه می‌کند و نقل قسمت‌های گزینش شده از یک متن منسجم و برداشت‌های بی ربط را به شکل مکرر می‌بیند، به سختی می‌تواند تردید کند که جناب محلاتی در این کار، تعمد دارد و در طرح ناصواب مباحث، شیوه‌ای ژورنالیستی در پیش گرفته است. احتمالا آقایان، سخنان بی‌ریشه جریان دگراندیش را که در فقه سابقه‌ای ندارد، به اسم علما نقل می‌کنند تا مورد قبول بیفتد. شاید بتوان گفت: اگر کدیور در خارج کشور، با دروغگویی و نسبتهای ناروا به علمای راستین و هتاکی به برخی بزرگان، مشغول به تضعیف نظام است، جناب محلاتی که سابقه بی احترامی به رهبر معظم انقلاب را نیز در سابقه دارد و با احترام از جناب کدیور یاد می‌کند، همان هدف را از داخل ایران و به شیوه‌ای دیگر پیگیری می‌کند. در این صورت، برای روایت مسائل علمی، دینی و تاریخی، چه خطری بالاتر از اینکه نیم سوادی نسبی در کنار غرض‌ورزی قرار گیرد؟ بخشی از تحریفات دینی و اهانتهای جناب محلاتی پیش از این به بخشی از تحریف‌های فراوان جناب محلاتی اشاره کرده‌ایم. تحریف قرآن کریم و نادیده گرفتن لغت، روایات و آراء تمامی مفسران: آیات ۲۸ سوره آل عمران و ۷۸ سوره حج: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10092 آیه ۸۴ سوره نساء: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9726 تحریف امام خمینی در باب جمهوریت: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9196 https://eitaa.com/rozaneebefarda/662 توهین غیر مستقیم به امام: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9198 تحریف سخنان شهید بهشتی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9673 https://eitaa.com/rozaneebefarda/9262 https://eitaa.com/rozaneebefarda/9332 https://rasanews.ir/fa/news/686471/ تحریف شهید مطهری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9583 تحریف محقق اصفهانی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9671 تحریف علامه طباطبایی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10404 تصویرسازی منفی از آیت الله العظمی صافی(ره) و نسبت دادن جواز پذیرش ولایت کفار به ایشان: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10031 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10058 @rozaneebefarda
آنگونه که پیشتر در یادداشت "برجام نافرجام و ذوق‌زدگی‌های زودهنگام" اشاره شده بود، نمی‌توان و نباید تجربه تاریخی گذشته را در فرایند مذاکرات نادیده گرفت و از این رو، واکنش‌های احساسی و سطحی به این ماجرای پیچیده، معقول نیست. اجمالا شفافیت در فرایند مذاکرات و تبیین تمایز الگوی مذاکره در دولت فعلی با دولت روحانی، امری ضروری است و در جلب نظر مردم بسیار حائز اهمیت است. دشمن ذوق‌زدگی‌های زودهنگام رسانه‌ای مبتنی بر پیروزی در مذاکرات را رصد می‌کند و روی آن حساب باز کرده است لذا خواص و اصحاب تریبون خوب است این نکته را لحاظ فرمایند‌ @rozaneebefarda
پیام رهبر انقلاب اسلامی به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا لزوم شناخت جبهه‌بندی‌ها و انتخاب موضع درست و آمادگی نقش‌آفرینی به سود جبهه حق @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به پنجاه وششمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به تحولات سیاسی و نظامی اخیر، بر شناخت جبهه‌بندی‌ها و انتخاب موضع درست و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه حق تأکید کردند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم دانشجویان عزیز رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده‌ی بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود. نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیت‌های ویژه‌اند. شناخت جبهه‌بندی‌ها و صف‌آرائی‌ها و انتخاب موضع درست، مسئولیت کوته‌مدت، و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه‌ی حق، وظیفه‌ی میان‌مدت آنان است. شما جوانان عزیز میتوانید در هر دو بخش بدرخشید و امید به انجمن‌هائی را که مزیّن به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید. توفیقات روزافزون شما را از خداوند قدیر و حکیم مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ @rozaneebefarda
سیلی سخت بر صورت صهیونیست‌ها مدت کوتاهی پس از تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید عزیزی که به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، خبر رسیده که دست انتقام جبهه حق بر صورت منحوس صهیونیست‌ها سیلی سختی نواخته است. گرچه فعلا از تلفات حمله بزرگ اربیل خبر دقیقی در دست نیست اما این امر از عظمت این اقدام بهنگام نمی‌کاهد. خداقوت به همه مجاهدان راه خدا 🔶حاشیه روزنه این اقدام راهبردی، احتمالا تبعات سیاسی فراوانی در پی خواهد داشت که ضرورت طراحی (خصوصا در عراق و اقلیم) را بیشتر نمودار می‌کند. بعد از شلیک موشک‌ها، نوبت تبیین و تبلیغات و تکاپوی رسانه‌ای متناسب است؛ هم در فضای داخلی و هم فضای بین‌الملل. @rozaneebefarda
بیانیه‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص حمله موشکی اخیر به پایگاه اسرائیل در اربیل @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس ؛ شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت. بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم ، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت ، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد . به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی ، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی @rozaneebefarda
🏴 رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام درگذشت اخوی مکرّم آیت الله جناب آقای جوادی آملی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام تسلیت به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم آیة الله جناب آقای جوادی آملی دامت برکاته درگذشت اخوی مکرّم را تسلیت عرض میکنم و مغفرت و رحمت الهی برای ایشان و بقاء عمر با برکت آن‌جناب و توفیقاتتان را از خداوند متعال مسألت مینمایم. والسلام علکیم و رحمةالله سیّد علی خامنه‌ای ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ 💻 @Khamenei_ir
انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «حوض خون» در مراسم دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است: بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔹 اولین احساس، پس از خواندن بخش‌هائی از این کتاب، احساس شرم از بی‌عملی در مقایسه با مجاهدت این مجاهدانِ خاموش و بی‌ریا و گمنام بود. آنچه در این کتاب آمده بخش ناشناخته و ناگفته‌ئی از ماجرای عظیم دفاع مقدس است. باید از بانوی پرکار و صبور و خوش‌سلیقه‌ئی که این کار پرزحمت را به‌عهده گرفته و بخوبی از عهده برآمده است و نیز از مؤسسه‌ی جبهه‌ی فرهنگی عمیقاً تشکر شود. مهر ماه ۱۴۰۰ @rozaneebefarda
تجمع اعتراض آمیزحوزویان ومردم قم در محکومیت اقدامات وحشیانه آل سعود امروز (۲شنبه_ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰) ساعت ۱۰:۳۰ مدرسه فیضیه @rozaneebefarda
دفتر حضرت آیت‌الله‌ در پی جنایت اخیر آل سعود @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ جنایت اعدام گروهی مظلوم و بی پناه از جمله تعدادی از موالیان اهل بیت علیهم السلام که یاوری جز خداوند متعال ندارند به دست حکام ظالم و مستبد آل سعود بسیار تلخ و تاسف بار است. دوران حکومت حاکمان ظالم، مملو از جنایات، ظلم و ستم، و نادیده گرفتن حقوق انسانی علیه مخالفان است، و متأسفانه چنان مصونیتی دارند که در مقابل هیچ کس، نیازی به پاسخگویی احساس نمی کنند. سرنوشت جهان اسلام و مسلمین نیز به واسطه چنین حاکمانی، هر روز اسفناک‌تر و غم‌انگیزتر می‌شود.  ضمن محكوم كردن این جنایت، این مصيبت جانکاه را به ساحت حضرت ولی‌عصر "عجل الله تعالی فرجه الشریف" و شيعيان ستمدیده و خانواده های عزادار تسليت می‌گوییم و برای آن مرحومان، رحمت و رضوان الهی, برای خانواده های داغدار، صبر و اجر و برای آن مظلومان و ستمدیدگان، رهایی و نجات را از خداوند باری تعالی مسالت داریم. دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی @rozaneebefarda
اقدامات بهنگام و هوشیارانه نهادهای امنیتی علیه مزدوران خرابکار و ضرورت هم‌افزایی حداکثری برای صیانت از امنیت ملی خبرها از تقابل و مواجهه حساب شده با خرابکارهای مزدور حکایت دارد. خداقوت باید گفت. حتما در آینده نزدیک جایگاه این مجاهدان گمنام راه خدا بیش از هر زمان دیگری به چشم خواهد آمد. طبق تجربه تاریخی، دشمنان ملت و نظام اسلامی هر گاه در میدان نظامی و سیاسی در گوشه رینگ قرار می‌گیرند، تمام تمرکزشان را برای حمله به به کار می‌گیرند؛ گاه تیم‌های خرابکار استخدام می‌کنند و گاه تیم‌های عملیات روانی. هر دو سنگر نیاز به پاسبانی فوق‌العاده دارد و امروز هم‌افزایی بیش از هر زمان دیگری بر همگان لازم است. @rozaneebefarda
باسمه تعالی به اطلاع عموم مؤمنین و متدینین می رساند با توجه به نامساعد بودن شرایط جسمانی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی مدظله الوارف از عموم مؤمنین و مقلدین ایشان تقاضا می شود در ضمن ادعیه خاصه خود سلامتی ایشان را از درگاه الهی مسئلت نمایند. 🆔https://eitaa.com/alavigorgani