eitaa logo
روزنه
6.4هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3هزار ویدیو
322 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
بوی ماه محرم دوباره پیچیده عطر جانفزای نام حسین علیه السلام
اولین محرمی که آقای شهیدمان نیست
خطبه سیدالشهدا علیه‌السلام هنگام خروج از مکه ▫️رویَ أَنَّهُ علیه‌السلام لَمَّا عَزَمَ عَلَی‌ الْخُرُوجِ إلَی‌ الْعِرَاقِ قَامَ خَطِیبـًا، فَقَال‌: 🔻الْحَمْدُ لِلهِ وَ ما شاءَ اللهُ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللهِ، وَ صَلَّى اللهُ عَلَى رَسُولِهِ وَ سَلَّمَ 🔻خُطَّ الْمَوْتُ عَلَى وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقِلَادَةِ عَلَى جِيدِ الْفَتَاةِ 🔻وَ مَا أَوْلَهَنِي إِلَى أَسْلَافِي اشْتِيَاقَ يَعْقُوبَ إِلَى يُوسُفَ 🔻وَ خُيِّرَ لِي مَصْرَعٌ أَنَا لَاقِيهِ كَأَنِّي بِأَوْصَالِي تَقَطَّعُهَا عُسْلَانُ الْفَلَوَاتِ، بَيْنَ النَّوَاوِيسِ وَ كَرْبَلَاءَ 🔻فَيَمْلَأَنَّ مِنِّي أَكْرَاشاً جُوفاً، وَ أَجْرِبَةً سُغْباً لَا مَحِيصَ عَنْ يَوْمٍ خُطَّ بِالْقَلَمِ 🔻 رِضَى اللهِ رِضَانَا أَهْلَ الْبَيْتِ، نَصْبِرُ عَلَى بَلَائِهِ وَ يُوَفِّينَا أُجُورَ الصَّابِرِينَ لَنْ تَشُذَّ عَنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لَحْمَةٌ وهِيَ مَجْمُوعَةٌ لَهُ فِي حَظِيرَةِ الْقُدْسِ تَقَرُّ بِهِمْ عَيْنُهُ، وَ يُنَجَّزُ لَهُمْ وَعْدُهُ 🔻مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللهِ نَفْسَهُ، فَلْيَرْحَلْ فَإِنِّي رَاحِلٌ مُصْبِحاً، إِنْ شَاءَ اللهُ 🔲و روایت‌ شده‌ است‌ که‌ چون‌ حضرت‌ سید الشّهدا (ع) آهنگ‌ رفتن به‌سوی‌ عراق‌ را نمودند، در مکّه‌ مکرّمه‌ برای‌ ایراد خطبه‌ ایستاده‌ و چنین‌ گفتند:  حمد و سپاس‌ سزاوار خداست‌. آنچه‌ را که‌ خدا بخواهد خواهد شد؛ و قوّه‌ و قدرتی‌ نیست‌ مگر به خدا؛ و درود بر رسول‌ و فرستاده‌ او باد! مرگ‌ بر فرزندان‌ آدم‌ به‌مثابه‌ گردنبند بر گردن‌ دختر جوان‌ کشیده‌ و بسته‌ شده‌ است‌؛ و من در آرزو و اشتیاق‌ ملاقات‌ و دیدار رفتگان‌ از خاندان‌ خود هستم‌، همانند اشتیاقی‌ که‌ یعقوب‌ به‌ دیدار یوسف‌ داشت‌؛ و برایم‌ جایی‌ معین‌ و انتخاب‌ شده‌ است‌ که‌ باید پیکرم‌ در آنجا بیفتد و من‌ باید به‌ آنجا برسم‌. گویا می‌بینم‌ که‌ بندبند مرا گرگان‌ بیابان‌ بین‌ نَواویس‌ و کربلا از هم‌ جدا می‌سازند و از من‌ شکمبه‌های‌ تهی‌ خود را پر می‌کنند و انبان‌های‌ گرسنه‌ خود را سرشار می‌نمایند. فرارگاهی‌ نیست‌ از روزی که‌ در قلم‌ تقدیر گذشته‌ است‌. رضای‌ خدا رضای‌ ما اهل‌بیت‌(ع) است‌. بر امتحانات‌ و بلاهای‌ او شکیبایی‌ می‌نماییم و او اجر و مزد شکیبایان‌ را به‌طور کامل به‌ ما عنایت‌ خواهد نمود. پاره تن رسول خدا (ص) از او دور نمى‌ شود، در بهشت به او مى ‌پیوندد، باعث روشنى چشم او و انجام شدن وعده‌‌اش مى‌ شود. (وعده‌ای که‌ خداوند به‌ رسول‌ خدا داده‌ است‌، برای‌ اقربایش‌ منجّز و محقّق‌ می‌گردد.)  پس‌ کسی که‌ در میان‌ ماست‌ و حاضر است‌ جان‌ خود را ایثار کند و خون‌ دل‌ خود را فدا کند و برای‌ لقای‌ خدا نفس‌ خود را آماده‌ نموده‌ است‌، با ما کوچ‌ کند که‌ من‌ در صبحگاهان‌ عازم‌ رحیل‌ هستم‌؛ إن‌‌شآء‌الله‌‌تعالَی‌. @rozaneebefarda
🏴بوی خونین پیراهن کسی می آید🏴 🏴عن مولاناالامام علی بن موسی الرضا عليهماالسلام: ✅فَعَلى مِثلِ الحُسَينِ فَليَبكِ الباكونَ؛ فإنَّ البُكاءَ عَلَيهِ يَحُطُّ الذُّنوبَ العِظامَ كانَ أبي عليه السلام إذا دَخَلَ شَهرُ المُحَرَّمِ لا يُرى ضاحِكا و كانَتِ الكَآبَةُ تَغلِبُ عَلَيهِ حَتّى تَمضِيَ عَشرَةُ أيّامٍ فإذا كانَ يَومُ العاشِرِ كانَ ذلكَ اليَومُ يَومَ مُصيبَتِهِ و حُزنِهِ و بُكائهِ و يَقولُ: هُوَ اليَومُ الَّذي قُتِلَ فيهِ الحُسَينُ عليه السلام 🏴مولانا حضرت امام رضا عليه السلام: ✅بر كسى چون حسين بايد كه گريندگان بگريند؛ زيرا كه گريستن بر او گناهان بزرگ را مى زدايد. ··· چون ماه محرّم مى رسيد كسى پدرم عليه السلام را خندان نمى ديد غم و اندوه بر او چيره بود تا آن كه ده روز مى گذشت روز دهم روز سوگوارى و اندوه و گريه او بود و مى فرمود: اين روزى است كه حسين عليه السلام در آن كشته شد 📚وسائل الشيعة : 10/394/8 🏴🏴🏴🏴🏴 فرا رسیدن ماه محرم ماه عزا و ماتم سالار شهیدان مولانا آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام تسلیت باد 🏴🏴🏴🏴🏴
پیام جناب شیخ نعیم قاسم، دبیر کلّ حزب الله لبنان به سردار قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت مذاکره‌کننده بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سلام علیکم و رحمة الله و برکاته واژه ها از بیان سپاس عمیق ما نسبت به مواضع قاطع و حمایتگرانه شما از لبنان، ملّت آن و مقاومتش در جهت وادار کردن رژیم اسرائیل به توقف فوری و دائمی عملیات نظامی در تمامی جبهه ها، از جمله لبنان، در پیوند با توقف جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نخستین و اساسی ترین بند توافق میان ایران و آمریکا، ناتوان هستند! شما تنها روزنه امید مؤثر برای مهار تجاوز اسرائیلی ـ آمریکایی علیه لبنان را به واقعیتی تبدیل کردید که به جهان ثابت کرد ایران یاور حقّ، مقاومت و مستضعفان است. اگر دیگران نیز راه ایران را در پیش می گرفتند، آمریکا و اسرائیل چنین سرکش و متکبر نمی شدند و اشغال صهیونیستی همچنان بر سرزمین فلسطین و قدس سایه نمی افکند. ما همواره گفته ایم که ایران به حزب الله، مقاومت و ملّت لبنان همه چیز داده و هیچ چیز از آنان نگرفته است. ایران به ما برای انتخاب های خودمان، برای تقویت توانمان در راه آزادسازی سرزمین مان، برای التیام زخم های جامعه مان و کمک به آن، یاری رسانده است. اکنون نیز ایران خون خود را تقدیم می کند. با بمباران رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله آن به ضاحیه جنوبی بیروت، در برابر این رژیم ایستاده و پیامدهایی را تحمل می کند که نشانه های جنگی گسترده علیه خود ایران را با همه فداکاری های عظیم در پی دارد. با صدای رسا می گویم؛ ایران نماد عزت و شرافت است. از جانب حزب الله و مقاومت اسلامی آن، از سوی دوستداران مقاومت در میان ملّت لبنان که خواستار انتقال قدردانی خود به شما هستند، از طرف شهدا و در رأس آنان سیّد شهدای امّت، سیّدحسن نصرالله (رضوان الله علیه)، همچنین مجروحان و اُسرا، از شما تشکر میکنم. به ویژه در جایگاه رئیس هیئت مذاکره کننده و همراه با تیم مستقیم شما، از جمله وزیر امور خارجه دکتر عباس عراقچی. همچنین امیدوارم مراتب سپاس و قدردانی ما را به رهبر، آیت الله سیّدمجتبی حسینی خامنه ای (دام ظلّه)، که ما را مشمول توجه خود قرار داد و برکات و حمایت های شهید امام خامنه ای (قدّس سرّه) را در ما زنده کرد، و نیز به رئیس جمهور دکتر پزشکیان، دوستدار مقاومت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نیروی نورانی که با صلابت خود معادلات را دگرگون کرد، ارتش، نخبگان و تمامی نهادها و اقشار رسمی و مردمی ایران، منتقل فرمایید. به طور ویژه از ملّت بزرگ ایران یاد میکنم. ما آنان را در میدان های شهرهای ایران دیدیم و درخواست هایشان را شنیدیم که آماده اند جان خود را برای نجات مقاومت و ملّت آن فدا کنند. از شما سپاسگزاریم. از ایران وفادار سپاسگزاریم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته نعیم قاسم/دبیر کلّ حزب الله @rozaneebefarda
روزنه
پیام جناب شیخ نعیم قاسم، دبیر کلّ حزب الله لبنان به سردار قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت
حزب‌الله عزیز و قهرمان و وفادار حزب‌الله عزیز و وفادار در خط مقدم جبهه مبارزه با رژیم صهیونی و آمریکایی‌ها در دفاع از اسلام و ایران عزیز جنگيد با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تأکید صریح بر مسئله وحدت ساحات در خلال رفت و آمدهای دیپلماتیک، اکنون معادله جدید جمهوری اسلامی تثبیت شده است اکنون ایران عزیز از سطح پشتیبانی رهبردی و نظامی و... به راهبرد اعلان جهانی این پیوند برادری در عرصه سیاسی رسیده است و این مهم اتفاقی بزرگ است معادله جدید ان است که ما یاران و دوستان مقاومت را تنها نمی‌گذاریم و سرنوشت سیاسی خود در مسئله‌ی جنگ و صلح را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم تثبیت این معادله در بلندمدت هسته‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان را امیدوار می‌کند و دشمنان را پس می زند مصداق بارزی از بازدارندگی راهبردی در حال رقم خوردن است خط سازش و خط تسلیم داخلی نیز در تحیر و سردرگمی است آنها که همواره یک پای ماجرای تخریب و تضعیف خط مقاومت بودند، امروز سرخورده و بیچاره مانده‌اند! الحمدلله رب العالمین البته رژیم صهیونی و آمریکایی‌های جنایت‌کار به این زودی و به این سادگی دست بردار نیستند و اکنون که با مسئله‌ی تحمیل جنگ و توطئه‌ جنگ داخلی و... نتوانستند حزب‌الله را شکست دهند، سراغ سناریوهای شیطانی دیگر رفته‌اند از آن جمله؛ فعال کردن خط تکفیری سوریه برای تهاجم به حزب‌الله این مسئله‌ هم اگرچه دور از ذهن نيست اما اولا ترکیه و عربستان باید قانع شوند که فعلا نشانه‌های آن چندان روشن نیست ثانیا اگر خدای ناکرده چنین شود، فضا برای به فراهم خواهد شد و انشاءالله با نوای ای لشکر صاحب زمان(عج) راهی فتح نهایی قدس می‌شويم مواضع جدید سردار قاآنی در تجلیل از مجموعه اقدامات مقاومت و تحرکات نظامی و اقدامات سیاسی اخیر، پیامی آشکار در پی داشت؛ جبهه جهانی مقاومت را همه باید به رسمیت بشناسند و دوم اینکه، جمهوری اسلامی ایران عاصمه مقاومت است و توانسته در جنگ تحمیلی اخیر به دشمن تودهنی بزند خداوند روح مطهر شهدای والامقام مقاومت را متعالی گرداند و وجود نازنین همه فرماندهان و رزمندگان بدون مرز لشکر اسلام را حفظ فرماید. @rozaneebefarda
ماجرای گریه امام خمینی بر علی اکبر علیه‌السلام مرحوم استاد علی دوانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️آقای کوثری برای اینجانب نقل می کرد ـ ولابد برای بسیاری دیگر هم نقل کرده است ـ می گفت: «وقتی امام در نجف اشرف بودند، من سفری برای زیارت به کربلا رفتم. در کربلا عده ای از فضلای شاگردان امام که در قم با هم آشنایی داشتیم مرا دیدند و گفتند، آقای کوثری، به داد امام برس! گفتم موضوع چیست؟ گفتند: می دانی که آقای حاج آقا فرزند دانشمند امام به طرز مرموزی جان داده است. کسی گریه امام را در مرگ او ندیده است. یکی دوبار که طلاب در منزل امام یا در سر تربت حاج آقا مصطفی روضه ایشان را خوانده‌اند، نه تنها امام گریه نکرده، بلکه طلاب را هم منع کرده و گفته اند بروید مشغول کارتان شوید. ▫️ می‌گفت: «آنها گفتند، شما زودتر به نجف بروید و خدمت امام برسید و طبق معمول که اجازه می گرفتید و در حضورشان روضه می خواندید، روضه ای بخوانید و اسم حاج آقا مصطفی را ببرید، بلکه بتوانید امام را در مصیبت فرزندشان بگریانید که عقده ایشان خالی شود، و خدای نکرده صدمه ای نبینند. ▫️می گفتند، مرگ حاج آقا مصطفی حوزه نجف را عزادار کرده است، لابد ایران و قم نیز همینطور است، ولی خود امام را کسی ندیده که متأثر باشد و گریه کند». ▫️آقای کوثری افزود: «وارد نجف شدم و پس از زیارت، خدمت امام رسیدم، و بعد از تسلیت و مختصر احوالپرسی عرض کردم اجازه می دهید طبق معمولم در حضورتان روضه ای بخوانم؟ فرمودند: بفرمایید!» ▫️پس از مقدمه کوتاهی، هرچه راجع به حاج آقا مصطفی می دانستم که چقدر مورد علاقه امام بود و شخصیتی ممتاز داشت، بیان کردم، و با تکیه به صوت گفتم، حضرت آیت الله! آجرک الله در مرگ فرزند عزیزی همچون حاج آقا مصطفی، چه فرزندی، فرزند دانشمند لایقی... ▫️در تمام این مدت، این امام بدون تغییر حال گوش می دادند و کوچک ترین اثری برای گریستن در ایشان پیدا نشد. هرچه به این در و آن در زدم بلکه امام در مرگ فرزند اشکی بریزند نتیجه نداشت. ناچار گریز زدم به کربلا و آمدن امام حسین ـ علیه السلام ـ به بالین حضرت علی اکبر. همین که گفتم، قربان غریبیت یا اباعبدالله! وقتی آمدی به بالین فرزند رشیدت علی اکبر، امام دستمال از جیب درآوردند و به قدری گریستند که تا آن موقع کمتر دیده بودم. @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ما و آقا قرار است عید به مشهد برویم... 🎙 خاطره جانسوز دکتر حدادعادل از جملۀ شهید زهرا حدادعادل دو هفته پیش از شهادت 🎥 در جریان حضور دکتر غلامعلی حدادعادل در منزل سرلشکر شهید شیرازی 🖤سرلشکر بسیجی شهید محمّد شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده شهید کل قوا بود که صبح ۹ اسفندماه ۱۴۰۴ همراه با ایشان به درجه رفیع شهادت نائل شد. 🌷 🖥 Farsi.Khamenei.ir
هشدار قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) رژیم صهیونیستی بسم‌الله الرحمن الرحیم ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی طی دو روز گذشته پس از اعلام پایان جنگ توسط رئیس جمهور آمریکا، ۸۴ بار آتش بس در جنوب لبنان را نقض نموده و همچنان به جنایات و کشتار مردم مظلوم لبنان ادامه می‌دهد. هشدار داده می‌شود چنانچه ارتش کودک کش رژیم صهیونیستی به شرارت در جنوب لبنان پایان ندهد، باید منتظر پاسخ سخت نیرو‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران باشد. @rozaneebefarda
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تودهنی محکم رامین رضاییان به خبرنگار معاند مسائل داخلی ایـران به شما ربطی ندارد @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 اطلاعیه شماره ۴ ستاد بزرگداشت عروج خونین امام مجاهد شهید حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای‌ قدّس‌الله‌نفسه‌الزکیه 🔴 «باید برخاست»، شعار محوری و «مشت گره‌کرده»، نشان رسمی مراسم «بدرقه آقای شهید ایران» 📝بسم الله الرّحمن الرّحیم 🏴 السلام علیک یا ثارالله وابن ثاره ✍️ همزمان با حلول ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام عزای سرور و سالار آزادگان عالم حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان و در آستانه برگزاری مراسم وداع، تشییع و تدفین امام مجاهد شهید حضرت آیت‌الله‌العظمی سیّدعلی حسینی خامنه‌ای (قدّس‌الله‌نفسه‌الزکیه) و شهدای خانواده رهبر انقلاب اسلامی، جهت‌گیری محتوایی و رویکردهای تبلیغی و ترویجی این رویداد را به‌ استحضار ملت شریف ایران و دوستداران آن یگانه‌ی دوران در داخل و خارج از کشور می‌رساند. 📝حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در اولین پیام، درباره‌ی رهبر شهیدمان فرمودند: «من این توفیق را داشتم که پیکر ایشان را بعد از شهادت زیارت کنم؛ آنچه دیدم کوهی از صلابت بود؛ و شنیدم که مشت دست سالمش را گره کرده بود...» 🔴 این «مشت گره‌کرده» که نشان رسمی بدرقه‌ی آن یگانه دوران می‌باشد، فقط یک نماد نیست؛ تبلور همان دست مهربان پدر امت است که بارها در برابر استکبار جهانی ایستاد و هرگز نلرزید و جز برای خدا گشوده نشد. ▪️از دل همین مشت گره‌‌کرده و از جوشش خون مقتدر مظلومی چون اوست که دل‌های آزادگان جهان به تلاطم درآمده و ملت ایران بعثتی دوباره یافته ‌است. بعثتی که باید تداوم آن را در اعتلای پرچم جبهه‌ی حق در جهان، انتقام خون پاک امام مجاهد شهیدمان و ساختن فردایی قوی‌تر برای ایران اسلامی دنبال کرد. حضرت آقا اعلی‌الله‌مقامه‌الشریف در یک جنگ خونین به شهادت رسیدند. شهادتی که در میان علمای امامیه رضوان‌الله‌علیهم برای شخصیتی در حد و شأن ایشان در جنگ اتفاق نیافتاده است. 🔴 در امتداد جوشش این خون مقدس که زمین و زمان را به تلاطم درآورد، شعار محوری این مراسم این خواهد بود: «باید برخاست» 👈 این شعار، امتداد همان «قیام لله» است که در طلیعه چهاردهم خرداد امسال از سوی رهبر عزیزمان (ادام‌الله‌ظله)، زیربنای مکتب خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز خوانده شد؛ قیامی که از نیمه‌خرداد ۴۲ آغاز شد، در بهمن ۵۷ به ثمر نشست، در عصر مقاومت استمرار یافت و اینک با شهادت مظلومانه آن عبد صالح خدا، نصابی تازه یافته است. ▪️«باید برخاست» یعنی این خون چنان جوشان است که دیگر اجازه‌ی سکون به هیچ دلداده‌ای نخواهد داد. ▪️«باید برخاست» یعنی عهدی که ملت بعثت‌یافته با خون او بسته است، تا پای جان ادامه خواهد یافت. 🔴 برای این مراسم که «بدرقه آقای شهید ایران» نام گرفته است، بسته هویت بصری درنظرگرفته شده تا مبنای تولید و انتشار تمامی آثار رسانه‌ای، اقلام تبلیغی، فضاسازی شهری و مردمی، محصولات فرهنگی و برنامه‌های مرتبط باشد. ▪️ اما این عزا، تنها مختص مردم ایران نیست. از کشورهای جبهه مقاومت تا اقصی‌نقاط دنیا، آزادگان و آزادی‌خواهان جهان داغدار این شهادت عظیم شده‌اند. امت اسلامی با الهام از همان مکتب، کلام الهی «قوموا لله» را سر می‌دهد. این شعار، عصاره آخرین رهنمودها و پیام‌های حکیمانه امام شهیدمان است؛ «قوموا لله» نه فقط توصیه او، که تجدید بیعتی است با مکتبش. اعلامی به جهانیان که آن عظمت، آن ایمان و آن شجاعت بی‌بدیل با قدرت و صلابت بیشتر ادامه خواهد یافت. ▪️ به توفیق الهی و عنایت خاصه حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) این بدرقه، طلیعه فتح مبین و نقطه عطف بعثت ملت ایران و امت اسلامی برای افق‌های روشن پیش‌رو به پرچمداری رهبر عالی‌قدر انقلاب (مدظله‌العالی) خواهد بود ان شاءالله. ✍️ دفتر حفظ و نشر آثار رهبر شهید انقلاب اسلامی 📆 ۲۶ خرداد ۱۴۰۵ مصادف با اول محرم‌الحرام ۱۴۴۸ 📥 دریافت فایل مجموعه هویت بصری 📝 (ع) 🖥 Farsi.Khamenei.ir
هر دم به گوشم می رسد آوای زنگ قافله هر دم به گوشم می رسد آوای زنگ قافله ايــن قافله تــــا کربلا ديگــر نـــدارد فاصله از کعبه گِـــل آمده، تـــا کعبه دل می رود اين کاروان غم فزا، منزل به منزل می رود يک زن ميان محملی، بر ناقه در تاب و تب است عبـاس و اکبــر دور او، ايـن زن خدا يا زينب است هر دم به گوشم می رسد آوای زنگ قافله ايــن قافله تــــا کربلا ديگــر نـــدارد فاصله لحظه به لحظه می شود درد و غمش در دل فزون گويـد حسينش زيــر لـب انّا اليه راجعون نجمه نمی گيـــرد نگــاه از روی ماه قاسمش با اشک حسرت ميزند شانه به موی قاسمش هر دم به گوشم می رسد آوای زنگ قافله ايــن قافله تــــا کربلا ديگــر نـــدارد فاصله در مهد آغوش رباب، رفته علی اصغر به خواب بوسد گلـــوی نــاز او، امّــا دلــش در اضطراب وقتی رقيه پــرده محمل بـه بالا می برد دل می برد از قافله چون نام بابا می برد غلامرضا سازگار @rozaneebefarda