eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
249 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
دویچه‌وله.pdf
4.27M
💥کرونای سیاسی/بخش دوم 🔸نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران(۱۰۰ صفحه) 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸پرونده ویژه بازکاوی نقشه عملیات روانی رسانه‌های معاند را در روزنه بخوانید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
رادیو فرانسه.pdf
3.34M
💥کرونای سیاسی/بخش سوم 🔸متن کامل «نقشه خوانی عملیات روانی (rfi) در ماجرای کرونا در ایران» (۷۰ صفحه) 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸پرونده ویژه بازکاوی نقشه عملیات روانی رسانه‌های معاند را در روزنه بخوانید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
رادیو پیام اسرائیل.pdf
5.68M
💥کرونای سیاسی/بخش چهارم 🔸نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران( ۹۲ صفحه) 🔻پژوهشی تفصیلی در شناخت اقدامات رسانه‌ای رژیم کودک کش اشغالگر قدس علیه نظام اسلامی 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸پرونده ویژه بازکاوی نقشه عملیات روانی رسانه‌های معاند را در روزنه بخوانید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
1399-02-18 نقشه خوانی عملیات روانی یوینسف .pdf
7.8M
💥کرونای سیاسی/بخش پنجم 🔸متن کامل «نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران» ( 82 صفحه) 🔻پژوهشی تفصیلی در شناخت عملیات روانی سازمان مرموز و استعمارگر در ماجرای کرونا در ایران 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بازخوانی کارنامه سایت تحلیلی-خبری «انتخاب» در ماجرای کرونا در ایران.pdf
6.54M
💥برجامیان و کرونا/ بخش نخست 🔸پرونده ویژه روزنه در تحلیل محتوای در موضوع ( 118 صفحه) 🔻پژوهشی تفصیلی در شناخت اقدامات رسانه‌ای حامیان دولت روحانی در پوشش اخبار کرونا 🔻بررسی آماری، رسانه‌ای و تحلیل محتوای 1040 عنوان خبری از بخش «عناوین مهم خبری» منتشر شده در سایت خبری تحلیلی انتخاب از 1 اسفند 1398 تا 3 فروردین 1399 _معرفی پیشینه تاریخی و شبکه انسانی سایت انتخاب _بررسی رویکردهای سیاسی در بازتاب اخبار کرونا _بررسی نوع مواجهه انتخاب با عملیات روانی رسانه های معاند (از قبیل قم هراسی، تضعیف نظام اسلامی و...) 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸کانال نخبگانی روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
قبیله تحریف! مروری بر ویژگی مهم فکری و رفتاری جریان 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹از جمله نکات راهبردی و مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید قربان، توجه دادن به مسئله تحریف به عنوان یکی از ابزار موثر دشمنان نظام اسلامی بود که ایجاب می‌کند در شناخت ماهیت و مسلک طایفه تحریفگران غرب اندیش، بیشتر بیاندیشیم و سخن بگوئیم. از همین باب در این یادداشت، ده نکته به اختصار تقدیم می‌گردد: 1- کدخدا گرایی بجای خدا گرایی مهترین ویژگی این قبیله، ارادت قلبی، رفتاری و فکری به غرب مخصوصا آمریکا و تبعیَّت محض از فرامین آنها است. کدخدا برای آنها قبله آمال، بهشت برین و خنیاگر آرامش و کمال است! از تقی زاده تا تاجزاده، از کسروی تا فیرحی، از میرزا ملکم خان تا جعفریان، از حاج سیاح تا حاج فرج دباغ، از آقاخان محلاتی تا سروش محلاتی، از آخوندزاده تا آخوندی، از واعظ اصفهانی تا خطیب سرخه ای؛ همه و همه غرب را اوج تمدُّن بشری می دانند. اینان اغلب حاضرند خدا را برای تقدیس کدخدا نقد کنند و برای ستایش مرام قبله آمال خود، دین و مذهب را سر بِبُرَند. پس عجیب نیست اگر در حفظ معشوق خود دشنه از نیام برآرند، غوغا کنند، فتنه ها کنند و حاضر شوند برای دستمالِ دشمن قیصریه وطن را به آتش بکشند! 2- مرغ همسایه غاز است! یکی از ویژگی های رفتاری این جماعت از بزک کردن غرب و خصوصا آمریکاست. اگر صدای اعتراضی از آنجا بلند شود آنرا نشانه دموکراسی می دانند و اگر در کشور ما کسی اعتراض کند، آنرا نتیجه ضعف ساختاری می دانند. کرونا برای ما نشانه ضعف است و برای آنها امری طبیعی! نشان دادن قیام عظیم مردمی در کشور آمریکا، فرار کردن از مشکلات جاری کشور و تجمع عده معدود در کشور ما نشان از نارضایتی عمومی مردم! 3- اگر ما بودیم! این جریان اگر بر عریکه قدرت تکیه نزده باشند. مخالفان خود را به ضعف مدیریتی و ساختاری محکوم می کنند و مدام می گویند: «مردم یادتان هست؟!» 4- تافته جدا بافته! این جماعت هیچ گاه نخواسته اند زیر بار مسئولیت گفتار و افعال خود بروند. گویی سقف آسمان سوراخ شده و فقط این حضرات به زمین افتاده اند. همه را در مقابل خود کوچک می دانند و حاضر نیستند به کسی پاسخ گو باشند. 5- تناقض رفتاری و گفتاری این جماعت به مراتب دچار تناقضات گفتاری و رفتاری می شوند. روزی مردم را از دلار 5000 تومانی می ترسانند و آنروز که با ضعف مدیریتی و فکری خود دلار به 25000 تومان می رسد ، دم فرو می بندند و مسئولیت بی عملی خود را به گردن این و آن می‌اندازند! 6- تشویق دشمن و تحقیر ملت این کج اندیشان، به هر بهانه ای بدنبال تحقیر نظام و ملت عزیز هستند. هر امر غرور آفرین ملت را یا کوچک می شمارند یا نشانه عقب ماندگی! امَّا اگر خاری در غرب بشکفد، آنرا گلستان بهشتی ترسیم می کنند. 7- سلاح ترس و تحقیر برای پیشبرد ، اهداف خود همیشه از سلاح و استفاده می کنند. سایه جنگی درست می کنند و ملَّت را از آن می ترسانند. اگر برای رای گرفتن از مردم، می ترسانند که اگر ما نباشیم، دلار به 5هزار تومان می رسد! و هر از چند گاهی عوامل غرور ملی را وارانه جلوه می دهند و تحقیر می کنند. اگر سابقه بسیار بزرگ در تمدن و علم داشته باشیم هیچ گاه به زبان نخواهند آورد. تاریخ را آنگونه تحریف می کنند که نتیجه اش حقارت و نتوانستن باشد. این جماعت اصرار دارند که ما نمی توانیم و نخواهیم توانست و ، توانسته و تا ابد خواهد توانست! 8- خود را طرفدار ملَّت نشان می دهند از حرف هایشان متعجب می شوی که چقدر طرفدار مردم اند امَّا به هنگام سیل و زلزله و یا آنجا که به کمک شان نیاز باشد، به گوشه ای می‌خزند، و حتی در صفجات مجازی شان هم پیدایشان نمی‌کنی! مردم و مردم گرایی برای آنها ابزار رسیدن و ماندن در قدرت است.مردم تا آنجا برای آنها محترمند که مخالفشان نباشند. 9- گزینشی عمل کردن این جماعت به شدت علاقه به قبیله گرایی و گزینشی عمل کردن دارند.خوبی و بدی و عدل و ظلم از نگاه اینان مفاهیم قراردادی است که باید مطابق میل حضرات تعریف شود. قانون و خواست مردم تا آنجا محترم است که مطابق میل آنها باشد. والا آتش برپا می کنند. خمینی کبیر و اصول و آرمان های انقلاب هم تا جایی که مضر به منافع شان نیست، ارزشمند است و الا از و روایتهای مخدوش ابایی ندارند! 10- قبیله همیشه طلبکار از همه طلبکارند و خود را بدهکار هیچ چیز نمی دانند. اگر جوانی از جان خود بگذرد تا حضرات به آرامش برسند، اگر نظامی هست که امنیت و آزادی برایشان فراهم آورده، برایشان مهم نیست و اصلا به آن فکر نخواهند کرد. این قبیله از مردم و نظام که هیچ، از مقدسات و دین هم طلبکارند! آنقدر تکبر دارند که بجای سرافکندگی و پاسخگویی در مقابل ...یت ها و کارنامه خود،طلبکارند! نافرجام، نماد جریان غرب پرست تحریفگر ایرانی است! @rozaneebefarda
پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی فاجعه دردناک بندر بیروت @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 متن کامل پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرح ذیل است: «در فاجعه دردناک انفجار بندر بیروت -که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و خسارات شدید شده- با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم. صبر در برابر این حادثه، برگ زرینی از افتخارات لبنان خواهد بود.» @rozaneebefarda
هر دم به گوشم می‌رسد آوای بانگ این کاروان تا دیگر ندارد فاصله.... @rozaneebefarda
💥صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم ❄️اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران 🔳 ترویج تلویحی ازدواج های نامشروع در بیان یک ! 🔸یادداشت انتقادی اختصاصی را در ذیل بخوانید: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 1 از 5] 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹«در کشورهای اروپایی و آمریکایی... از زنهای بی‌شوهر، مردهای بی‌زن، آمارهای بسیار بالا وجود دارد که تبعاً بچه‌های بی‌پدر و مادر، بچه‌های ولگرد، بچه‌های جنایتکار حاصل آن است، در آن جا فضا، فضای جنایت است. همین حرفهایی که در خبرها می‌شنوید: یک بچه ناگهان در مدرسه، خیابان، توی قطار قتل انجام می‌دهد، تعدادی را می‌کشد. یکبار و دوبار و یکی دو تا هم نیست. همین طور سطح جنایتکارها از لحاظ سنّی دارد پایین می‌آید. جوانهای بیست ساله بودند، شدند جوانهای شانزده ساله- هفده ساله، حالا بچه‌های سیزده- چهارده ساله در آمریکا جنایت می‌‌کنند. راحت آدم می‌کشند. این جامعه وقتی به این جا می‌رسد، دیگر تقریباً غیر قابل جمع کردن است. »(مقام معظم رهبری 1376/11/9) 🔸از این سخن امام خامنه‌ای بیش از بیست سال می گذرد و انحطاط خانواده در غرب با قانون ننگین هم‌جنس‌گرایی به سیاه‌ترین درجه تا امروز رسید و این سقوط شیطانی هم‌چنان ادامه دارد و این نتیجه قهری مدرنیته منهای دین و معنویت جهان غرب است. اما جریان شبه‌‌روشنفکر معمم که برخی از آنان با عنوان تقی‌زاده‌های زمانه یاد می‌کنند، گویی امروز هم‌چنان به دنبال غربی شدن؛ از نوک پا تا فرق سر، هستند و تلاش می‌کنند خانواده نجیب، پاک و پایدار ایرانی را به بی‌هویتی و تزلزل بکشانند. دنبال کردن خط منحط غرب زدگی توسط برخی چهره های به ظاهر حوزوی و حمایت و ترویج از «سند 2030» تا آخرین لحظه دولت اعتدال ادامه دارد و حاضر نیستند از اهداف پیدا و پنهان این سند و نگارندگان آن دست بکشند. حجم این سنخ فعالیت های پنهان و پیدا روز به روز در حال ازدیاد است و پاسخگویی روزآمد به شبهات این جریان یک ضرورت حوزوی است. 🔸آنچه در این یادداشت می‌خوانید نقد اجمالی محتوای یک لایو اینستاگرامی است که تحت عنوان «سومین جلسه از نشست‌های فلسفه خانواده از دیدگاه اندیشه‌وران» به میزبانی مجموعه تازه تآسیسی به نام «موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم)» برگزار شده است. جناب آقای (عضو هیئت علمی ) در این لایو اینستاگرامی، مطالب بسیار عجیب و غریبی را پیرامون مسئله خانواده در ایران مطرح کرد که جای تأمل بسیار دارد. 🔸صادق‌نیا در این گفت و گوی مجازی با هویت‌زدایی از عنصر خانواده با تعریف اصیل دینی و ملی آن، این نهاد اجتماعی را به گونه‌ای تعریف کرد که کثیف‌ترین اجتماعات هم‌چون یا همراهی‌های غیرشرعی را هم در دایره خانواده گنجانده شود. او برای دفاع از تعریف مورد نظر خود از خانواده چنین گفته است: « برخی از مفاهیم در بعضی از انواع خانواده وجود دارن که در برخی دیگر از اشکال خانواده به چشم نمی خورند مثلا در جامعه های سنتی ازدواج یکی از محوری ترین مولفه های خانواده بود یعنی خانواده با ازدواج تشکیل می شد ولی امروزه ما صورتهایی از خانواده در جوامع می بینیم که عنصر ازدواج توشون نیست یعنی چند نفر ممکنه با هم زندگی بکنند ولی هیچ وقت هم ازدواج بین اونها رخ نمی ده یعنی کار به یک پیوند یا قرارداد یا اصطلاحا نکاح‌نامه نکشه. یا مثلا پیش تر در جوامع سنتی روی تمایز جنسیتی خیلی تاکید می شد یعنی در خانواده یک نفر زوج هست یک نفر زوجه یا یکی مرد یکی زن، امروز ما صورت‌هایی از خانواده می بینیم.» 🔹ظاهر کلام آقای صادق‌نیا این است که وی با توسعه در مفهوم «خانواده» زیست‌های آلوده به فحشا و زنا و لواط را هم زندگی خانوادگی می‌داند و در ادامه سخنان خود از آن به عنوان مصداق خانواده مدرن یاد می کند که گریزی از پذیرش آن نیست! حال آنکه این قبیل مطالب، برخلاف ارتکازات دینی و حتی ملی مسلمانان و ایرانیان است و همین نکته باعث تعجب مجری برنامه نیز شد که با استفهامات استغرابی آن را بروز داد. البته آقای صادق‌نیا هم آن‌قدر شجاعت نداشت که از دیدگاه خود دفاع کند و خود را پشت ابهام‌گویی و ابزار همیشگی اعتدالگرایان یعنی ،پنهان کرد و نام هویت‌زدایی از مفهوم بنیادین خانواده را «دست و دل‌بازی در تعریف» گذاشت و گفت: « من الان نمی خوام بگم این مدلی از خانواده که درش مؤلفه ازدواج وجود نداره از نظر من چیز خوبیه اینو نمی خوام بگم، نمی خوام بگم هم از نظر من خانواده هستن ... منظورم اینه که ما در جامعه صورتهای مختلفی از خانواده داریم که همه خودشون رو خانواده می دونند ولو اینکه ما از نظر ارزشی یا نظام اعتقادی ما اونها رو خانواده ندونیم لذا در ارائه تعریفی از خانواده باید یه کم دست و دل بازتر باشیم یک تعریفی ارائه بدیم که این صورتهای مختلف را شامل بشه!!» 🔸کانال نخبگانی روزنه؛👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 2 از 5] 🔸مهراب صادق‌نیا در ابتدای عبارت مذکور می‌گوید «نمی‌خواهم بگویم خانواده‌های هم‌بالین از نظر من خوانواده هستند» اما اگر ایشان واقعا زندگی با فحشا (و به تعبیر جذاب آقای صادق‌نیا: خانواده هم‌بالین) را یک زندگی خانوادگی نمی‌دانند پس چرا اعتقاد دارند که باید در تعریف «خانواده دست و دل‌باز» باشیم و صورت های مختلف خانواده مدرن (بخوانید: زنا و فحشا و لواط و...) را بر خلاف فرهنگ دینی و ملی با تلاشی مذبوحانه در مفهوم خانواده بگنجانیم؟! 🔹ممکن است کسی اشکال کند که تعریف «خانواده» یک امر عرفی است و در حال حاضر عرف در این مفهوم توسعه داده است و اگر تعریفی از خانواده ارائه کنیم که برخی مصادیق را شامل نشود، شرط «جامعیت افراد» را که لازمه یک تعریف صحیح است رعایت نکرده‌ایم. اما پاسخ این است؛ همان‌طور که «جامعیت افراد» شرط صحت تعریف است، «مانعیت اغیار» هم شرط است و عرف مسلمان، ایرانی و حتی شرقی، هم‌خانگی لواط‌کار و مساحقه‌کار و... را رابطه «خانوادگی» نمی‌داند. اما سؤال این‌جاست که ذهن آقای صادق‌نیا بر اساس چه عرفی شکل گرفته که تلاش می‌کند موارد فوق را هم در تعریف خانواده بگنجاند؟! 🔸پاسخ این سؤال را در «پدیدارشناسی سکولار و غرب‌زده» آقای صادق‌نیا باید جست. اشکال اساسی امثال او این است که نه تنها در ناحیه احکام سیاسی-اجتماعی و حقوق غرب‌زده‌اند بلکه در ناحیه مفهوم‌شناسی نیز با همان عینک به پدیده‌های اجتماعی و سیاسی نگاه می‌کنند و مفهوم به ظاهر بسیط و بدیهی در فرهنگ اسلامی-ایرانی هم‌چون «خانواده» را همان‌طور تعریف می‌کند که عرف و عوام کشورهای غربی تعریف می‌کنند و اگر جوامع منحط غربی اجتماعات دو یا چند نفره بی‌قاعده و آلوده را هم خانواده حساب کنند آقای صادق‌نیا هم همان را تکرار می‌کند. البته در جوامع غربی نیز همه کشورها مواردی مثل هم‌جنس‌گرایی را به رسمیت نشناختند و اروپای شرقی و مرکزی و کشوری مثل ایتالیا با سیل انحطاط اخلاقی سایر کشورهای اروپایی همراه نشد و ازدواج هم‌جنس‌گراها را به رسمیت نشناخت. (شفقنا/14تیر1396) اما ظاهرا آقای صادق‌نیا ترجیح داده برای تعریف خانواده؛ عرف کثیفِ انگلیس و آلمان و هلند و... را به عنوان مرجع خود بپذیرد. 🔸البته مشکل صادق نیا به همین‌جا ختم نمی‌شود. او نگاه «سکولاریستی» و از حیث دیگر «مدرن» را از مفهوم‌شناسی به تنویع و تقسیم می‌رساند و انواع خانواده را بر اساس کلیشه‌ای ثابت به «سنتی» و «مدرن» تقسیم می‌کند و نکات منفی که بر اساس یک رسم نانوشته و البته غیرمستند، برای خانواده‌های قدیم ذکر می‌شد را تکرار کرد و هرچه می‌توانست در مدح خانواده مدرن گفت و معایب آشکار خانواده در جوامع غربی و مدرن را سانسور کرد. 🔻او در این زمینه می‌گوید: «در جوامع سنتی ما یک چیزی داشتیم که بهش می گفتن خانواده در جوامع مدرن هم یک چیزی داریم که بهش می گن خانواده. این دوتا به لحاظ ماهیت و کارکرد سخت متفاوت اند.» و در ادامه مواردی همچون «زیاد بودن نقش‌های خانوادگی، ازدواج بر اساس غریزه طبیعی، دینی بودن ازدواج، پیوندهای نسبی بالا و حمایتگری و استقلال پایین اعضای خانواده، تقلید اجباری، سلسله‌مراتبی بودن قدرت و ظلم به زن، عدم استقلال اقتصادی زن» را از ویژگی‌های ذکر می کند و در مقابل مواردی را به عنوان ویژگی‌های خانواده مدرن برمی شمارد، از جمله: «تعداد کم اعضای خانواده، محدود بودن پیوندها، عدم نیاز به حمایت‌گری خانواده به دلیل وجود قوانین، غریزه جنسی به عنوان مبنای ازدواج، صرف قرارداد عاطفی بودن ازدواج، امکان خلاقیت و رشد بالا در خانواده مدرن و عدم ظلم به زن به دلیل نبود نظام قدرت سلسله‌مراتبی.» @rozaneebefarda ادامه 👇🏽
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 3 از 5] 🔸گذشته از محتوای عجیب و غریب سخنان مهرابصادق‌نیا، او در جریان این نشست مجازی نشان داد که برخلاف ژست معمول اغلب اصلاحاتی ها و اعتدالی ها که داعیه دار آزاداندیشی و تحمل مخالف هستند، چندان هم اهل ادب بحث آزاد و گفت و گوی دو طرفه نیست و از این رو در مواردی از کوره در می رفت و پاسخ پرسش‌های چالشی خانم مجری را با سرکوب‌گری می داد. خانم مجری با تیپی متفاوت با فضای مذهبی، که با تعریف عجیب و غریب آقای صادق‌نیا از خانواده و تقسیم‌بندی بی‌منطق وی روبرو شده بود، سؤالی ساده در خصوص تعریف خانواده پرسید که جوابی توأم با عصبیت را در پی داشت: 🔻« مهراب صادق‌نیا: من پیشنهاد میکنم ده دقیقه دندون رو جیگر بذارید هیچی نگید لطفا مجری: آخه خارج میشه بحث. اون بحثایی که شما دارید ادامه میدید از بحث اصلی که ما منظورمونه خارج میشه مهراب: اون چیزایی که شما می خواید بگید جاهای دیگه هم هست برید بخونید تعریف و تمجیدهای بی خودی از یک خانواده به عنوان یک کهن الگویی که تو ذهن شماست هیچ وقت هم تو ایران پیدایش نخواهید کرد.چیزی که شما از خانواده دنبالش هستید مثل این می مونه که دنبال جام رستم بگردید پیداش نمی کنید.» 🔸به راستی تعریف و تمجیدهایی که از خانواده ایرانی-اسلامی می‌شود چیست؟ خانواده‌ای که در آن حرمت و عزت پدر حفظ شود، به مادر محبت شود، مادر با ظرافت و لطافت ذاتی خود فرزندانی بی‌عقده پرورش دهند، فرزندان از آلودگی و بی‌بند و باری و فساد مصون باشند و دختران عفیف و پسران غیور باشند. آیا این تعریف و تمجیدها از دیدگاه آقای صادق‌نیا هیچ‌وقت در ایران پیدا نمی‌شود؟ تصور ایشان از جامعه ایرانی چیست؟ جامعه‌ای بی‌عفت و بی‌غیرت هم‌چون جوامع غربی با درصد وحشت‌ناک حاملگی دختران نوجوان و کودک‌آزادی علیه پسران و دختران خردسال؟ آیا عفت و غیرت دخترانه و پسرانه و لطافت و استحکام مادرانه و پدرانه در ایران پیدا نمی‌شود و جام رستم است؟ 🔻به علاوه جناب آقا مهرابِ صادق‌نیا در 48 دقیقه گفت و گو (که با پرخاش‌جویی تلاش داشت به گفتگوی کاملاً یک‌طرفه تبدیلش کند) چه حرف جدیدی گفت که در «جاهای دیگه» پیدا نمی‌شود؟ 🔸جریان شبه‌روشنفکر ایرانی و بعضا حوزوی، همپای جریان روشنفکری الحادی غربی، چند دهه است که در راستای تخریب هویت ملی؛ خانواده ایرانی را یک خرده‌اجتماع دیکتاتوری با محوریت پدر عنوان می‌کند و با آه و ناله‌های فمنیستی مادر خانواده را نماد مظلومیت و ذلت اقتصادی و اجتماعی معرفی می‌کند و فرزندان را هم بردگان غل و زنجیر شده می‌داند که از نظام فکری تا انتخاب درس و شغل و آینده باید تابع پدر خانواده باشند. معلوم نیست این الگوی کلیشه‌ای چه مستند و منبع متقن تاریخی دارد ولی به هرحال آقای صادق‌نیا همین الگو را تَکرار کرد و چیز جدیدی هم نیفزود. 🔸صادق‌نیا در ادامه بحث خود، با همان عینک سکولار، الگوی به اصطلاح سنتی را به سه دلیل نامناسب دانست و گفت: 1. «ما در خانواده سنتی یکسری مولفه‌هایی می بینیم که با برخی از اصول دینی ناسازگارند مثلا بی عدالتی. در صورتهای سنتی خانواده ما می بینیم که عدالت به درستی تقسیم نمی شه...» 🔻او در جای دیگری از همین گفت و گوی مجازی می‌گوید: « ما در بحث ارث زن چالش داریم در بحث دیه زن خیلی چالش داریم چون جامعه امروز این رو یک بی عدالتی می دونه نسبت به زن و این در خانواده های سنتی وجود داشته و اینجوری نگاه می کردند به زن... 2. ما در جامعه مدرن زندگی می کنیم در جامعه مدرن انسانی که گرفتار مدرنیزاسیون است و از ابزار مدرن تکنولوژی مدرن استفاده می کنه دعوت این انسان به اینکه تو همچنان صورتی از سنت را داشته باشید تکلیف به ما لایطاق است. در جامعه مدرن مردها زنها مجبورند کار بکنند شما نمی تونی از یک خانم تقاضا کنی که تو نباید کار بکنی. خانمها اگر استقلال مالی نداشته باشند احساس سرشکستگی می کنند در جامعه ایران شما نمی تونی به یک خانم بگی که این احساس رو نداشته باش... 3. کارکرد خانواده در جامعه جدید عوض شده و دیگه اون کارکرد سنتی قبلی نیست. تغییر به معنای آن است که اگر ما به صورت یا شکل یا ساختار سنتی خانواده ها همچنان تمرکز داشته باشیم معناش اینه که خانواده در روزگار جدید کارکرد لازم رو نداره و بی کارکرد شدن خانواده به سست شدن اون می انجامه.» @rozaneebefarda ادامه 👇🏽
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 4 از 5] 🔶جناب آقای صادق‌نیا خوب است توضیح دهد که منظورش از الگوی ناعادلانه چیست؟ او بدون هیچ مستندی ادعا می‌کند جوامع سنتی در زمینه اقتصادی الگویی ناعادلانه داشته اند و از آن‌جا که اعتقاد دارد که دین در زمینه احکام و حقوق دیدگاه خاصی ندارد و تابع عرف است؛ لابد تفاوت بین ارث و دیه زن و مرد مبتنی بر همان عرف ظالمانه بوده و معاذالله اسلام همان الگوی خلاف عدالت را نه تنها تأیید کرده بلکه در قرآن کریم (به عنوان قانون اساسی مسلمین) تثبیت کرده است! 🔻البته آشنایی با دیدگاه صادق‌نیا در مورد عدالت و نسبت آن با ایدئولوژی و دین‌داری مقوله دیگری است. جناب آقای صادق‌نیا خاطره‌ای را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد که ماجرا را روشن‌تر می‌کند: «چند سال پیش در جمعی از دوستانِ عدالت‌خواهِ تهران سخنرانی می‌کردم. آن‌ها چنان از عدالت و مبارزه با فساد و مسئولیّت شهروندان در مطالبه‌گری حرف می‌زدند که شنونده ذوق می‌کرد و از امید و انرژی پر می‌شد. بعد از پایان، به یکی از مسئولان جلسه گفتم: "فکر می‌کنید تا کجا می‌توانید عدالت‌خواه باشید؟" دستش را به سر و صورتش کشید و گفت: "تا ته‌اش! ما برای عدالت‌خواهی خط قرمزی نداریم." لبخندی زدم و گفتم، ولی ممکن است "ایدئولوژیک بودن" با عدالت‌خواهی نسازد؛ چون گاهی برای حفظ آن ایدئولوژی مجبورید خیلی چیزها و از جمله، عدالت را هم زیرِ پا بگذارید!»(9تیر1399) مشخص است یک دانشگاهی معمم که نسبت «پایبندی به ایدئولوژی اسلامی» و «عدالت» را تباین یا عام و خاص من وجه ببیند و استقامت بر مبانی اعتقادی اسلام را مساوی ظلم و سکوت در برابر بی‌عدالتی بپندارد، در این عرصه‌ها نیز نظر بهتری نخواهد داشت! از موضوع «خانواده» و نظریات عجیب مهراب صادق‌نیا در این زمینه دور نشویم! 🔸ایشان از یک‌سو ازدواج مدرن را صرفا یک قرارداد عاطفی (نه حقوقی و عقد و قراردادی مشخص مثل ازدواج‌های قدیم) می‌دانند و می‌گوید: 🔻« ازدواج مدرن... بر خلاف گذشته یک قرارداد عاطفی دو نفره ست هر زمانی هم ممکنه از بین بره با توافق خیلی ساده ای آغاز میشه با توافق خیلی ساده ای هم از بین میره.» و از سوی دیگر (بر اساس دلیل دوم) ادعا می‌کند که هیچ‌کس توان مقابله با مدرنیته را ندارد و تقابل با مدرنیته تکلیف بما لایطاق است در نتیجه الگوی مدرن را تمام و کمال باید پذیرفت. 🔸حال سؤال این‌جاست که آیا او فحشای سیاهی که به اسم ازدواج سفید رایج شده است و صرفا یک قرارداد عاطفی است را هم می‌پذیرد و پیش‌گیری از چنین عمل کثیفی را تکلیف بما لایطاق می‌داند؟ آیا ایشان ممنوعیت هم‌خانگی دو لواط‌کار را هم تکلیف به ما لایطاق می‌داند و درصدد است ازدواج هم‌جنس‌گراها را نیز قانونی جلوه دهد؟ بعید نیست جریان شبه‌روشنفکری که امروز بر سر لغو قانون شرعی حجاب جنجال و هیاهو می‌کند چند وقت دیگر در مورد قانونی شدن ازدواج هم‌جنس‌گرایان پروپاگاندا راه بیندازد. به علاوه، او در دلیل سوم همراه نشدن با مدرنیته را مایه سستی خانواده عنوان می‌کند اما به این سؤال پاسخ نمی‌دهد آیا در جوامعی که مدرنیته را به ایستگاه آخر رسانده‌اند خانواده از جایگاه محکمی برخوردار است؟ یا این کشورها با انحطاط اخلاقی و خانوادگی شدیدی مواجه‌اند؟ 🔸جالب است بدانیم مطابق برخی آمارهای منتشره سوئد و ایالات متحده آمریکا در سال 2017 جزء سه کشور اول جرائم جنسی بوده‌اند و در کشور آمریکا، از هر 3 زن، یک زن در طول زندگی خود آزار جنسی را تجربه می کند و 19.3 درصد زنان حداقل یک بار مورد تجاوز قرار گرفته و 43.9 درصد آن ها نیز در طول زندگی خود سایر آزارهای جنسی را تجربه کرده اند.(خبرآنلاین 5آذر1396) هم‌چنین بر اساس آمار سایت آمریکایی NSVRC (مرکز مربوط به خشونت‌ های جنسی) از میان هر 5 زن امریکایی، یک نفر از آنها حداقل یکبار تجاوز به عنف(به صورت کامل) یا اقدام ناموفق دیگران علیه آنها را تجربه کرده اند.(سالهای اخیر)، ۸۱ درصد از آنان در سنی زیر ۲۵ سال چنین تجربه ای داشته اند و یک چهارم قربانیان تجاوز کامل جنسی، آن را در سنی زیر ۱۰ سال تجربه کرده‌اند(آمار ۲۰۱۰) و ۳۰ درصد تجاوزات کامل جنسی به زنان در سنین ۱۱ تا ۱۷ سالگی رخ داده است. 🔸به علاوه؛ بنا بر گزارش منتشر شده در شورای وزرای اروپا، هر ساله قریب به3500 قتل زن در 27 کشور اتحادیه اروپا، در اثر خشونت شرکای زنان بوقوع می پیوند. @rozaneebefarda ادامه 👇🏽
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 5 از 5] 🔹در گزارشی که در پنجاه و هفتمین نشست کمیسیون سالانه سازمان ملل در مورد «جایگاه زنان» در نیویورک قرائت شد با استناد به آمارهای سازمان ملل و بانک جهانی عنوان گردید که علت مرگ بیشتر زنان در میانگین سنی ۱۵ تا ۴۴ سال، جنگ و سرطان و حوادث نیست بلکه آنها به‌خاطر رفتار خشونت‌آمیز جان خود را ازدست می‌دهند.(مقاله غرب و خشونت علیه زنان، نوید رسولی) این است مدینه فاضله آقای مهراب صادق‌نیا و سایر هم‌قطاران غرب‌گرا. 🔳عضو هیئت علمی قم حدود پنجاه دقیقه صحبت کرد اما دلیل متقن و مستندی برای واگویه‌های خود مطرح نکرد و از این رو شاید مجبور شد برای پیشگیری از اتهام مخالفت با آموزه های فقهی و قرآنی در زمینه زنان و خانواده، حد وسط بدیعی به نام «روح» را خلق کند تا نه سیخ بسوزد نه کباب! او در توضیح تئوری کوآنتومی خود می گوید: 🔻«وقتی من این رو میگم منظورم این نیست که اسلام هیچ نظری نسبت به خانواده نداره خانواده باید سست تصور بشه نه خیر. من حرفم اینه می گم به جای تمرکز روی صورت خانواده سنتی و روی چارچوب خانواده سنتی دوستانی که مثل من علاقه دارند که خانواده از دیدگاه اسلام در جامعه مدرن شکل بگیره و ازش دفاع بشه این دوستان باید بیان جان مایه و روح خانواده ای رو که قرآن کریم یا اسلام برش تاکید داشت یا روح خانواده ای که در جامعه سنتی وجود داشت اون رو به دست بیارن اون وقت بر اساس اون روح بیان بگن خوب در جامعه مدرن این روح از کالبد خانواده نباید خارج بشه باید وجود داشته باشه اما صورت خانواده اینکه مثلا خانواده چندتا فرد داشته باشه چجوری باشه کجا ساکن بشن کنار هم یا غیرکنار هم این صورت و قالب خانواده به نظر من الزامی برش نیست.» 🔸صادق‌نیا ابتدای این بخش از صحبت خود می‌گوید «منظورم این نیست که اسلام هیچ نظری ندارد» ولی اگر تعارف‌ها را کنار بگذارد خلاصه حرفش این است که اسلام در زمینه احکام خانواده‌داری دیدگاه روشنی ندارد و اگر حرفی هم داشته باشد در حد همان «روح» (و به تعبیر دقیق‌تر کلیات ابوالبقاست) و در زمینه حقوق و اسکلت عملی خانواده‌داری در عصر به اصطلاح مدرن، نمی توان به آن دیدگاه ها اتکا کرد و لذا او در این زمینه تسلیم است. وی ادامه سخنان خود به صراحت می‌گوید: 🔻«از نظر اسلام خانواده یک امر کاملا عرفی است. اون اسکلت و صورتش به عرف واگذار شده اما میتونیم روحی یا گوهری برای خانواده در قرآن کریم یا سنت دینی خودمون پیدا کنیم» 🔸طبیعی است که «روح و گوهر» آن‌قدر مبهم و کلی هست که آقای صادق‌نیا و هم‌قطاران سکولارش بتوانند هر حکمی از احکام اجتماعی و سیاسی اسلام را حذف کنند و به هر عمل کثیفی که غربی‌ها مرتکب شوند، زرورق اسلامی بپوشانند. این برخورد استحسانی با دین، که احکام اسلامی در آن حذف می‌شود و حفظ روح و گوهر (و سایر قافیه‌های شاعرانه) را برای مسلمانی کافی می‌داند، چیزی است شبیه آن‌چه مرجئه (به ویژه شاخه یومیة یا تومنیة)(ر.ک: اعتقادات فرق المسلمین و المشرکین، فخر رازی، ص76) می‌گفتند و بُعد عملی و حقوقی اسلام را حذف می‌کردند و ایمان با تعریفی گنگ و مبهم را برای مسلمانی کافی می‌دانستند. 🔶حاشیه های مهمتر از متن این نوشتار نقد مختصری بود بر محتوای گفت و گوی مجازی آقای مهراب صادق‌نیا که شوربختانه با حذف ماهرانه برخی مطالب انحرافی، بدون هیچ نقدی در برخی رسانه های حوزوی نیز انعکاس یافت! متأسفانه نظیر این سخنان اخیرا در قم و تهران زیاد شنیده می شود و طبعا این قبیل یادداشت ها، هرگز جای نقد تفصیلی علمی را پر نخواهد کرد. لذا انتظار آن است که متولیان و مدیران و نهادهای عالی حوزوی و بیوت مراجع معظم قم، با همتی بیش از پیش و متناسب با حجم تولیدات رسانه ای و شبه علمی فعلی، به رصد و پاسخگویی و برخورد متناسب با این پدیده نامیمون بپردازند. این قبیل گفتارها و نوشتارهای مشوب به مبانی غیراسلامی در فضای حوزوی قم کم نیست و پاسخ‌گویی به این شبهات؛ هوشیاری همگانی و جهاد علمی حوزویان را می‌طلبد. جالب آنکه ترویج این سنخ سخنان اغلب توسط (روشنفکرنما یا مقدس مأب) صورت می گیرد و از این رو صیانت از شریعت شیعی با تحقق و صیانت از گره خورده است. با این وجود، هشدار مقام معظم رهبری در خصوص تحقق«حوزه انقلابی» و «مقابله با انقلاب زدایی از قم» را باید بیش از پیش، جدی گرفت؛ چه اینکه از یک سو مقابله با اندیشه‌های انحرافی و سکولار در گرو تقویت انقلابی گری در حوزه است و از دیگر سو، لازمه انقلابی بودن حوزه، مواجهه مجاهدانه با شبهات و انحرافات فکری است. 16مردادماه 1399-قم المقدسه 🔸کانال نخبگانی روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بازتاب دیدگاه های مخاطبان روزنه/1 🔸محمدهادی محمدپور: سلام علیکم خدا قوت، خیلی وقته کانال رو دنبال میکنم؛ حقیقتا تحلیل های مطابق با واقع و منصفانه کانال رو منحصربفرد کرده، جای همچین فضایی خالی بود. مطالب از حیث غنای علمی و نگارش عالی است ماجور باشید و ان شاءالله همین رویه ادامه داشته باشه. خالصانه دعا گوتان هستم. @rozaneebefarda
بازتاب دیدگاه های مخاطبان روزنه/2 🔸علی مؤمنی: ضمن سلام و تشکر، یادداشت اخیر، جالب و پربار بود. این بخش سخنان مهراب نیا هم عجیب بود که انحصار خانواده در دو همسر را زیر سوال برد، پوسته ای که اصرار بر اون باید کنار گذاشته بشه!! 👈اینکه مثلا خانواده چند تا فرد داشته باشه👉 واقعا ارتباط جنسی ۳ یا ۴ نفره که گاهی در غرب هست را هم میخواهد ارتباط خانوادگی بداند؟!! یا منظورش تعداد کم فامیلها است؟ البته با عباراتی که شما ازش اوردید احتمال اول بعید نیست و شاید اظهر هم هست!! چون کم یا زیاد بودن خالی و دایی در خانواده های سنتی هم اتفاق میفتاده و امر خاصی نیست که بگوید نباید بر آن اصرار کرد. وقتی قرار باشه خودمان را تطبیق دهیم با آنچه در غرب مدرن رخ داده، طبعا باید بپذیریم رابطه توافقی و همزمان یک زن با چند مرد هم شکلی از خانواده است و عرفا مشروع! نقلی شنیدم از یک مشاور ایرانی خانواده در غرب، میگفت برخی موارد فراتر از تصور و فهم من است! مثلا مشکل یک خانواده این است که مردی که با همسر و دوست دخترش با هم در یک خانه زندگی میکنند، نمیپذیرد همسرش هم زنی که دو جنسه است را وارد خانواده کرده و خانواده را توسعه دهد! میگرید و راه چاره از مشاور طلب میکند!! واقعا انسان عاجز است که راجع به این آخوندهای منحرف مطلب بنویسد، چه بگوییم؟ چطور با اینها برخورد نمیشود؟! نهادهای متولی حوزوی حداقل برخورد علمی با حجم کافی انجام بدهند. @rozaneebefarda
بازتاب دیدگاه های مخاطبان روزنه/3 🔹آن 313 نفر: سلام علیکم! عید سعید غدیر بر شما و تیم همرهتان مبارک باشه. نکته ای ک باید درباره شما بگم، متانت در ارائه محتواست. به صورت علمی مطلب بررسی می شه و وارد حرف ها و واکنش ها غیر علمی نمیشید. البته: ۱. گفتم بررسی علمی می کنید اما در همان مطلب موضعتان مشخص و صریح بیان می کنید نه مانند بعضی جریانات ک برای بعضی اغراض یا امراض خود را از ارائه نظر کنار می کشند. 2. شاید مثلا راه انداختن طوفان توییتری هم لازم باشه اما کار شما هم لازمه و این ک این عرصه رو با قوت جلو می برید جای تشکر داره. موفق و پیروز باشید! @rozaneebefarda
💥تعهدنامه جالب مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با مدیر یک کانال حوزوی منتقد ▪️ایجاد رویه ها و ساختارهای لازم برای احصاء نقدها و تضمین عملی برای بررسی آن و به نقدهای بی مبنا و غیراصولی و عمل به پیشنهادات مطلوب و برای رفع نواقص وارده، موجب خواهد شد ضمن استفاده از نظرات نخبگان و دلسوزان حوزه، آسیب های تسری مسائل درونی حوزه به فضای عمومی متوجه نهاد مقدس روحانیت نشود. شاید جای این تدبیر در برخی نهادهای حوزوی قم نیز خالی باشد. @rozaneebefarda
اظهار ارادت ناصر خسرو به اهل بیت عصمت علیهم السلام @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 پشتم قوی به فضل خدای است و طاعتش تا دررسم مگر به رسول و شفاعتش پیش خدای نیست شفیعم مگر رسول دارم شفیع پیش رسول آل و عترتش با آل او روم سوی او هیچ باک نیست برگیرم از منافق ناکس شناعتش دین خدای ملک رسول است و، خلق پاک امروز امتان رسولند و رعیتش گر سوی آل مرد شود مال او چرا زی آل او نشد ز پیمبر شریعتش؟ بر بندهٔ تو طاعت تو نیست نیم از انک پیغمبر تو راست ز طاعت بر امتش گفتت که بنده را تو به بی‌طاعتی مکش وانگه نکشتت ار تو نبودی به طاعتش اندر حمایتی تو ز پیغمبر خدای مشکن حمایتش که بزرگ است حمایتش پیغمبر است پیش رو خلق یکسره کز قاف تا به قاف رسیده است دعوتش آل پیمبر است تو را پیش رو کنون از آل او متاب و نگه‌دار حرمتش فرزند اوست حرمت او چون ندانیش پس خیره خیر امید چه داری به رحمتش؟ آگه نه‌ای مگر که پیمبر کرا سپرد ز منبر ولایتش؟ آن را سپرد کایزد مر دین و خلق را اندر کتاب خویش بدو کرد اشارتش آن را که چون چراغ بدی پیش آفتاب از کافران شجاعت پیش شجاعتش آن را که همچو سنگ سر مره روز بدر در حرب همچو موم شد از بیم ضربتش آن را که در رکوع غنی کرد بی سؤال درویش را به پیش پیمبر سخاوتش آن را که چون دو نام نهادش رسول حق امروز نیز دوست سوی خلق کنیتش آن را که هر شریفی نسبت بدو کنند زیرا که از رسول خدای است نسبتش آن را که کس به جای پیمبر جز او نخفت با دشمنان صعب به هنگام هجرتش آن را که مصطفی، چو همه عاجز آمدند، در حرب روز بدر بدو داد رایتش شیری، مبارزی، که سرشته است کردگار اندر دل مبارز مردان محبتش در حربگه پیمبر ما معجزی نداشت از معجزات نیز قوی‌تر ز قوتش قسمت نشد به خلق درون دوزخ و بهشت بر کافر و مسلمان الا به قسمتش در بود مر مدینهٔ علم رسول را زیرا جز او نبود سزای امانتش گر علم بایدت به در شهر علم شو تا بر دلت بتابد نور سعادتش او آیت پیمبر ما بود روز حرب از ذوالفقار بود و ز صمصام آیتش گنج خدای بود رسول و، ز خلق او گنج رسول خاطر او بود و فکرتش هر کو عدوی گنج رسول است بی گمان جز جهل و نحس نیست نشان سلامتش شیر خدای را چو مخالف شود کسی هرگز مکن مگر به خری هیچ تهمتش شیر خدای بود علی، ناصبی خر است زیرا همیشه می‌برمد خر ز هیبتش هرک آفت خلاف علی بود در دلش تو روی ازو بتاب و بپرهیز از آفتش لیکن چو حرمت تو بدارد تو از گزاف مشکن، ز بهر حرمت اسلام، حرمتش اندر مناظره سخن سرد ازو مگیر زیرا که نیست جز سخن سرد آلتش چون علم نیستش که بگوید، جز این محال چون بند سخت گشت چه چیز است حیلتش؟ دشنام دارد او همه حجت کنون ولیک روزشمار که شنود این سست حجتش؟ دعوی همی کند که من اهل جماعتم لیکن ز جمع دیو گشن شد جماعتش ابلیس قادر است ولیکن به خلق در جز بر دروغ و حیله‌گری نیست قدرتش قیمت سوی خدای به دین است و خلق را آن است قیمتی که به دین است قیمتش نصرت به دین کن ای بخرد مر خدای را گر بایدت که بهره بیابی ز نصرتش غره مشو به دولت و اقبال روزگار زیرا که با زوال همال است دولتش دنیا به سوی من به مثل بی‌وفا زنی است نه شاد باش ازو نه غمی شو ز فرقتش نیک است ازان که نیک و بدش بر گذشتنی است چیزی دگر همی نشناسم فضیلتش زهر است نعمتش چو نیابد همی رها از مرگ هر کسی که چشیده است نعمتش با محنتش به نعمتش اندر مکن طمع زیرا ز نعمتش نشود دور محنتش شاید که همتم نبود صحبت جهان چون نیست جز که مالش من هیچ همتش بسیار داد خلعتم اول وزان سپس از من یگان یگان همه بربود خلعتش از روزگار و خلق ملولم کنون ازانک پشتم به کردگار و رسول است و ملتش بی‌حاجتم به فضل خداوند، لاجرم، اندر جهان ز هر که به من نیست حاجتش تا در دلم قران مبارک قرار یافت پر برکتست و خیر دل از خیر و برکتش منت خدای را که نکرده‌است منتی پشتم به زیر بار مگر فضل و منتش منت خدای را که به وجود امام حق بشناختم به حق و یقین و حقیقتش آن بی قرین ملک که جز او نیست در جهان کز ملک دیو یکسره خالی است ملکتش با طلعت مبارک مسعود او ز سعد خالی است مشتری را در قوس طلعتش یارب، به فضل خویش تو توفیق ده مرا تا روز و شب بدارم طاعت به طاعتش و اندر رضای او گه و بیگه به شعر زهد مر خلق را به رشته کنم علم و حکمتش مستنصری معانی و حکمت به نظم و نثر بر امتت که خواند الا که حجتش؟ @rozaneebefarda
🔸ماکرون توئیت زده 《لبنان دوست داریم》! یک خبرنگار فعال مشهور عرب مصری پاسخ جالبی داده است: دروغ میگی! هنوز ۱۸هزار جمجمه مجاهدین الجژائری تو موزه طبیعی فرانسه ست! هر وقت اونها را برگردوندید تا دفن بشن و با عذرخواهی خسارت پرداخت کردین راست میگی! تاریخ تروریسم فرانسوی در حق ملتهای عربی در آفریقا هنوز ادامه داره! @rozaneebefarda
نکته نغز اندر احوالات کرونا دو جور کرونا داریم؛ یکی کرونایی که توی مسجد و هیئت‌هاست که خیلی خطرناکه و همه رو میکشه و نسل و شهر رو نابود میکنه! یکی هم کرونایی که توی مهمونی و پارک و راه شمال و سفر تفریحیه که اصلا خطرناک نیست، خیلی هم مهربونه! اصلا کرونازه! @rozaneebefarda
یا امیرالمؤمنین یا ذالنعم یا امام المتقین یا ذالکرم اننا جئناک فی حاجاتنا لاتخیبنا و قل فیها نعم ای ز نفس ما به ما اولی علی! یا علیّ و یا علیّ و یا علی @rozaneebefarda