eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
250 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
وصایای عرفانی امام خطاب به فرزندش حاج سید احمد خمینی [صفحه2 از 2] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 لینک بخش نخست نامه امام: https://eitaa.com/rozaneebefarda/307 عزیزم! از جوانی به اندازه ای که باقی است استفاده کن که در پیری همه چیز از دست می رود، حتی توجه به آخرت و خدای تعالی. از مکاید بزرگ شیطان و نفس اماره آن است که جوانان را وعده صلاح و اصلاح در زمان پیری می دهد تا جوانی با غفلت از دست برود، و به پیران وعده طول عمر می دهد. و تا لحظه آخر با وعده های پوچ انسان را از ذکر خدا و اخلاص برای او بازمی دارد تا مرگ برسد، و در آن حال ایمان را اگر تا آن وقت نگرفته باشد، می گیرد. پس در جوانی که قدرت بیشتر داری به مجاهدت برخیز، و از غیر دوست- جلّ وعلا- بگریز، و پیوند خود را هر چه بیشتر- اگر پیوندی داری- محکم تر کن؛ و اگر خدای نخواسته نداری، تحصیل کن و در تقویتش همّت گمار، که هیچ موجودی جز او- جلّ و علا- سزاوار پیوند نیست. و پیوند با اولیای او اگر برای پیوند به او نباشد، حیله شیطانی است که از هر طریق سدّ راه حق کند. هیچ گاه به خود و عمل خود به چشم رضا منگر که اولیای خُلّص چنین بودند و خود را لاشی ء می دیدند؛ و گاهی حسنات خود را از سیّئات می شمردند. پسرم! هر چه مقام معرفت بالا رود، احساس ناچیزی غیر او- جلّ و علا- بیشتر شود. در نماز- این مِرقاة وصول الی اللَّه- پس از هر ستایش، تکبیری وارد است، چنانچه در دخول آن «تکبیر» است که اشاره به بزرگ تر بودن از ستایش است، و لو اعظم آن که نماز است. و پس از خروج، تکبیرات است که بزرگ تر بودن او را از توصیف ذات و صفات و افعال می رساند. چه می گویم، کی توصیف کند! و چه توصیف کند! و کی را توصیف، و با چه زبان و چه بیان توصیف کند! که تمام عالم، از اعلی مراتب وجود تا اسفل سافلین، هیچ است و هر چه هست او است؛ و هیچ از هستی مطلق چه تواند گفت. و اگر نبود امر خدای تعالی و اجازه او- جلّ و علا- شاید هیچ یک از اولیا سخنی از او نمی گفتند، در عین حال که هر چه هست سخن از او است لا غیر، و کس نتواند از ذکر او سرپیچی کند که هر ذکر، ذکر او است. وَ قَضی رَبُّکَ الّا تَعْبُدُوا الّا ایّاهُ؛ و ایَّاکَ نَعْبُدُ وَ ایَّاکَ نَسْتَعینُ که شاید از لسان حق خطاب به همه موجودات است: وَ انْ مِنْ شَیْ ءٍ إِلّا یُسبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ این نیز به لسان کثرت است، و گر نه او حمد است و حامد است و محمود انَّ رَبَّک یُصَلّی؛ اللَّهُ نُورُ السَّمواتِ وَ الْارْض. پسرم! ما که عاجز از شکر او و نعمت های بی منتهای اوییم، پس چه بهتر که از خدمت به بندگان او غفلت نکنیم که خدمت به آنان خدمت به حق است؛ چه که همه از اویند. هیچ گاه در خدمت به خلق اللَّه خود را طلبکار مدان که آنان به حقّ منّت بر ما دارند، که وسیله خدمت به او- جلّ و علا- هستند. و در خدمت به آنان دنبال کسب شهرت و محبوبیت مباش که این خود حیله شیطان است که ما را در کام خود فرو برد. و در خدمت به بندگان خدا آنچه برای آنان پرنفع تر است انتخاب کن، نه آنچه برای خود یا دوستان خود؛ که این علامت صدق به پیشگاه مقدس او- جلّ و علا- است. پسر عزیزم! خداوند حاضر است و عالم محضر او است، و صفحه نفس ماها یکی از نامه های اعمالمان. سعی کن هر شغل و عمل که تو را به او نزدیک تر کند انتخاب کن که آن رضای او- جلّ و علا- است. در دل به من اشکال مکن که اگر صادقی، چرا خود چنین نیستی؟! که من خود می دانم که به هیچ یک از صفات اهل دل موصوف نیستم، و خوف آن دارم که این قلم شکسته در خدمت ابلیس و نفس خبیث باشد، و فردا از من مؤاخذه شود؛ لکن اصل مطالبْ حق است اگر چه به قلم مثل منی [است ] که از خصلت های شیطانی دور نیستم. و به خدای تعالی در این نَفَس های آخر پناه می برم و از اولیای او- جلّ و علا- امید دستگیری و شفاعت دارم. بارالها! تو خود از این پیر ناتوان و احمد جوان دستگیری کن، و عاقبت ما را ختم به خیر فرما، و با رحمت واسعه خود ما را به بارگاه جلال و جمال خود راهی ده. و السلام علی من اتبع الهدی . شب 15 ربیع المولود 1407_27/8/65 روح اللَّه الموسوی الخمینی صحیفه امام، ج 20، ص: 154-158 @rozaneebefarda
یادکردی از «رنجنامه» حاج سید احمد خمینی درنگی در مواجهه بی لکنت و انقلابی سیداحمد با آقای منتظری! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔷 نهم اردیبهشت 1368مرحوم حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی نامه ای مفصل خطاب به آقای منتظری نوشتند که با عنوان «رنجنامه» منتشر گردید. در ادامه چند جمله ای از مقدمه و ابتدای این نامه خواهد آمد تا دعوتی باشد از خوانندگان که اصل رنجنامه را مطالعه نمایند. ✅ از آنجا که در متن وقایع انقلاب خصوصاً در جزء جزء ماجرای حضرتعالی و برخورد گرم و صمیمانه حضرت امام با شما و تلاش معظم‌له برای نجاتتان از چنگال توطئه‌گران و نفوذی‌ها بودم، فکر کردم اگر حقایق را بازگو نکنم به اسلام و انقلاب و امام و مردم خیانت کرده‌ام. ✅ چه بسا نسل معاصر و آیندگان براساس ناآگاهی تصور کنند که جنابعالی را یک‌شبه و بدون مقدمه کنار گذاشته‌اند در حالیکه به هیچ‌وجه این‌گونه نبوده است. ✅ ذکر این نکته در بیان تلخی حادثه کافی است که حضرت امام روحی فداه پس از کنار گذاشتن شما ظرف چند ساعت چندین بار گریستند و بارها فرمودند که لحظه‌ای از آقای منتظری غافل نیستم ولی چه کنم که مصلحت نظام ایجاب می‌کرد که ایشان کنار بروند... ✅ در خاتمه من تأکید می‌کنم که هرگز منظورم از این نامه این نیست که خدای ناکرده بگویم جنابعالی تفکر و خط منافقین و لیبرال‌ها را پذیرفته‌اید بلکه غرضم این است که ثابت شود جریان توطئه‌گر طیف مهدی هاشمی با القائات خود، شما را وادار به مواضعی کرده‌اند که بعضی از گفته‌های شما چیزی جز خواست دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام نبود. ✅ تذکر این نکته بجاست که نامه‌های شما به حضرت امام حاوی مسائل بسیار مفیدی هم هست که از روی درد و رنج و دفاع از انقلاب و اسلام نگاشته شده است این بعد قضیه هرگز نادیده گرفته نشده و نمی‌شود، ولی این نوشته بر آن نیست که خدمات حضرتتان را ترسیم کند که خدمات شما خود کتاب مفصلی خواهد شد و هیچ کس زحمات و فداکاریهای‌تان را فراموش نمی‌کند و رهبر انقلاب و همه دوستداران انقلاب از این موضوع در شگفتند که چرا شما یک مرتبه از آن مواضع به این موضع‌گیری‌ها رسیدید. ✅ این نوشته بر آن است تا نشان دهد برای عدم تحقق آنچه که شد چه زحماتی کشیده شده است و ریشه آنچه نمی‌بایست می‌شد، چیست. ✅ مدت مدیدی بود تصمیم داشتم مسائلی را خدمتتان عرض کنم نه وقتم اجازه می‌داد و نه حال و ذهنیت جنابعالی را مساعد برای تحلیل واقعیات می‌دانستم. ولی واقعیات تلخ‌تر از زهری که اتفاق افتاد، زمینه را فراهم ساخت و من نیز احساس تکلیف بیشتر می‌‌کنم و با اجازه شما بدون مقدمه و تعارفات معموله به سراغ اصل مطلب می‌روم که مقصر در این واقعه کیست؟ ✅ شما راجع به هر کسی که بگویید با شما میانه‌ای نداشته است، درباره من چنین چیزی نمی‌توانید بگویید چرا که از وقتی که خودم را شناختم، مرید و مروج شما بودم، اگر شما همیشه امام را ترویج می‌کردید، من هم همیشه بعد از امام شما را ترویج می‌نمودم اگر ترویج شما از امام به عنوان یک مجتهد مسلم پرفایده بود، ترویج من هم به عنوان فرزند امام از شما مؤثر بود. ✅ در سال 58 من قائم مقامی رهبری شما را به خیال این که رضای خدای در آن است عنوان نمودم. ✅ باور نمی‌کردم روزی بیاید که ناچار باشم نامه‌ای تلخ برایتان بنویسم ولی از آنجایی که هنوز مانند سال 58 بر عقیده خود پابرجایم که امام مظلوم است، لازم دیدم با چند جمله‌ای در مورد شما و مواضع شما، جنابعالی را خسته کنم. ✅ امروز که این نامه را برای شما می‌نویسم قلبم آرام و مطمئن است که وظیفه دوستی و ارادت و صداقت را تا آنجا که در توان داشته‌ام انجام داده‌ام. و از آنجا که هر روز احتمال می‌دادم بواسطه برخوردها و مواضع شما این حادثه اتفاق بیافتد، صریحاً و بدفعات به آقای هادی هاشمی داماد حضرتعالی گفتم که اگر قضایا به همین شکل ادامه پیدا کند، علی الظاهر امام تحمل نخواهند کرد و مصلحت نظام را بر همه چیز و همه کس مقدم می‌دارند.... @rozaneebefarda
رنجنامه سیداحمد.pdf
438.4K
💥متن كامل سید احمد خمینی خطاب به آقای منتظری @rozaneebefarda
حمایت از ولی‌فقیه باید عرفا مشهود باشد جناب آقای استاد شیخ علی اکبر سیفی مازندرانی در درس خارج فقه معاصر عنوان کرد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️وقتی نصوص مرجعیت از شمول فقیهی که از ولیّ امر پشتیبانی نمی‌کند، نسبت به همه‌ی مصادیقش قصور دارد، یکی از آن مصادق اعلان فتوایی است که این اعلان فتوای مخالف خط مشی ولیّ امر، موجب تضعیف ولیّ امر می‌شود. در صورتی است که مردم از آن تضعیف را بفهمند، آن ادله‌ی مرجعیت از شمول این مرجعی که اعلان فتوا می‌کند، قصور دارد یعنی ولایت این مرجع را مشروع نمی‌داند که این فتوا را اعلام می‌کند، علاوه بر اینکه تضعیف ولیّ امر خودش فعل حرام است.ثانیاً که فرقی بین ادله ی احکام اولیّه و ثانویه نیست. احکام اولیه عرض کردیم مانند اینکه حکم به وجوب دفاع بدهد که بروید در مقابل دشمن که حمله کرده دفاع کنید، دفاع به حکم اولی واجب است و فقیه هم بر اساس همان حکم اولیّ شرعی حکم می‌کند و یا اینکه الزام به وجوب شرکت در نماز جمعه کند یا بعضی امور دیگری که به حکم اولی واجب باشد و فقیه بخواهد با حکم خودش الزام به انجام همان حکم اولیّ کند. احکام ثانوی مانند اینکه فقیه بگوید من فلان معاهده را که موجب سلطه ی کفار بر مؤمنین است، مشروع نمی‌دانم. ▫️نصوص مرجعیت از شمول آن مرجعی که بخواهد مخالفت کند قصور دارد چه اینکه او اهل بلد ولیّ امر باشد یا اینکه از یک بلد دیگری باشد، وقتی که بنا شد به نحو قضیه ی کلیّه ی حقیقیه دعم ولیّ امر واجب باشد دیگر فرق ندارد که آن فقیه یا آن شعب که از امّت شیعه است از بلد ولیّ امر باشد یا نباشد. ▫️ادله کلیّ شرعی مرز نمی‌شناسد، هرگز هیچ فقیهی نمی‌تواند تفوه کند که آن ادله کلیّه حقیقه مربوط به کسانی است که اهل بلد ولی امر هستند، این مبنایی ندارد. اما اگر در یک بلد دیگری یک فقیه جامع شرائط فتوا و رهبری بود که اولاً صالح بود و ثانیاً مردم با او بیعت کردند و او متمکّن از اقامه دین الهی شد و تمام شرائط این ولیّ امر را داشته باشد، آنوقت همانطور که آن ادله شامل این ولیّ می‌شود، شامل او هم می‌شود بنابراین متفاهم عرفی از این ادله اینست که هر فقیهی در بلدش ولیّ امر می‌شود. مثلاً در همین مردم به کسی رأی ندادند که بخواهد سرنوشت حکومت و نظام را در دست بگیرد فلذا تمام فقهاء چه از عراق و چه از سوریه و چه از لبنان و باقی کشور‌های اسلامی، همه اینها باید از ولیّ امر مسلمین که در ایران است حمایت کنند و تحت سیاست او باشند. ▫️ممکن است وقتی به کسی می‌گوییم از ولی فقیه حمایت کن، بگوید ما حمایت می‌کنیم و می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم و می‌گوییم و می‌خندیم و مخالفتی با هم نداریم، اولاً این ملاک حمایت نیست زیرا عام مردم باید این پشتیبانی را بفهمند و درک کنند، چه کسی باید قضاوت کند که پشتیبانی صورت گرفت یا نگرفت؟ عرف عام، پس در آن موضعی که کیان نظام در خطر است، آنجا معلوم می‌شود که اگر او اظهار موافقت و پشتیبانی کند، مردم حمایت را می‌فهمند اما اگر در آنجا سکوت کند ولو اینکه ارتباط‌هایی در خفاء داشته باشد، مردم حمایت را از طرف او نمی‌فهمند، پس ملاک همین است که به گونه ای در موارد مهم و خطیر این پشتیبانی ابراز و اعلان شود که مردم عام بفهمند که در این مسائل مهم این شخص پشتیبان ولیّ است. ▫️ دلیل دیگر آیه ی اقیموا الدین است، این آیه مربوط به انبیاء است، آیا می‌شود تصوّر کرد که این فقط وظیفه انبیاء است؟ خیر؛ زیرا وقتی مردم انبیاء را حمایت نکنند آن‌ها هم تمکن و قدرت ندارند بنابراین اقیموا الدین شامل تمام مکلّفین «کلٌّ بحسبه» می‌شود منتها این شخص فقیه حاکمی‌که مردم او را انتخاب کردند، وظیفه دارد که کنار نکشد و کنار کشیدن او حرام است، باید مداخله کند و زمام امور حکومت را به دست بگیرد و مشورت بگیرد، اما باقی امّت باید از او حمایت کنند مثلاً در رأی گیری شرکت کنند یا در مواقع تظاهرات، تظاهرات کنند. آن حامیان هم مستحضرید که ممکن است رؤسای احزاب باشند، رؤسای قبائل هستند، فقهاء هستند، اصنافی هستند که هر کدام واحد کألف اند، این وظیفه ی پشتیبانی به نحو شدیدتر متوجّه این سران می‌شود، پس این ملاک مخصوصاً به نحو شدیدتر شامل فقهاء می‌شود زیرا اینها در میان أمّت اسلامی‌به عنوان خلیفه رسول الله(ص) هستند و به عنوان کسانی اند که رؤسای مذهب اند و بدون شک و تردید حمایت اینها با حمایت یک شخص عامی‌قابل مقایسه نیست پس این وظیفه شدیدتر متوجه ایشان است. ▫️فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمایید: 👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعالان رسانه‌ای حوزه شناسایی و حمایت می‌شوند @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⭕️مدیر رسانه حوزه‌های علمیه: ◻️ شناسایی، معرفی و حمایت از فعالان رسانه و فضای مجازی جزو ماموریت‌های این مدیریت قرار دارد و تلاش خواهیم کرد تا اعتباربخشی و حمایت معنوی و حقوقی از فعالیت ارزشمند مجاهدان عرصه رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه را دنبال نماییم. ◻️ هدف اصلی همکاری مشفقانه، شناسایی و شناسنامه‌دار شدن فعالان حوزوی رسانه و فضایی مجازی، ارتباط و سپس تداوم و امتداد ارتباط موثر و تحقق هم‌افزایی حقیقی در عرصه های مختلف رسانه‌ای است که حتما با ایجاد سازمان شبکه انتشار به‌هنگام و جریان‌ساز می‌تواند در میدان دفاع مقدس رسانه‌ای در داخل و خارج از کشور مثمر ثمر باشد. 🔶حاشیه جزئیات برنامه متولیان فضای مجازی حوزه برای تعامل با فعالان رسانه‌ای حوزوی هنوز اعلام نشده است. تجربه طولانی در این زمینه قابل تأمل است و باید حتما مورد مطالعه قرار گیرد تا تجربه شکست خورده دیگری تکرار نشود‌. در کنار برخی اقدامات نسبتا مثبت دفتر در این موضوع، نقدهای جدی به الگوی تعامل با فعالان رسانه‌ای حوزوی (از شناسایی و ساماندهی وبلاگ‌نویسان حوزوی تا فعالان تویتری حوزوی) وارد است. @rozaneebefarda
رویکرد پلیسی در حوزه های علمیه را قبول نداریم/ در مقابل انحرافات و تخلفات محرز، محکم خواهیم ایستاد/ وضع فضای مجازی اورژانسی است. مسئول مرکز امور صیانتی حوزه علمیه در دیدار با مدیر حوزه تهران عنوان کرد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️ دفع آسیب، مقدم بر رفع آسیب است. ▫️رویکرد پلیسی در حوزه های علمیه را قبول نداریم. ▫️ اگر به انحرافات در سرچشمه رسیدگی شود گسترش نخواهد یافت. ▫️ نسبت به عموم طلاب عزیز، مهربانی و عطوفت داریم، اما در مقابل انحرافات و تخلفات محرز، محکم خواهیم ایستاد. ▫️وضع فضای مجازی را اورژانسی است و رسیدگی به آن را در اولویت است. 🔻 کانال های بسیاری با عنوان حوزوی فعال هستند، اما هیچ ارتباطی با حوزه های علمیه ندارند. ▫️ استفاده افراطی طلاب از فضای مجازی را منجر به دور شدن آنان از فضای درس و بحث است. 🔻ضرورت پیشگیری از تغییر الگو و سبک زندگی طلبگی. @rozaneebefarda
اعضای هیأت امنا و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ابقا شدند ▫️روابط عمومی دفتر تبلیغات این خبر را اعلام کرده است. 🔶حاشیه روزنه شیوه اعلام خبر ابقای هیأت امنا و ریاست دفتر تبلیغات، نامتعارف است! معمولا ابلاغ احکام مقام معظم رهبری، در جلسات رسمی و توسط رسانه‌های رسمی دفتر نشر آثار ایشان یا صدا و سیما صورت می‌گیرد. با این وجود معلوم نیست چرا مسئولان دفتر، به این شکل، خبر ابقای رئیس مجموعه را رسانه‌ای کرده‌اند. در عین حال در صورت صحت این خبر، امید است مجموعه دفتر در راه پرفراز و نشیب و دشوار عمل به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری موفق باشند. فعلا پروژه که بر اساس به پیش می‌رود، مهم‌ترین مأموریت این مجموعه است که انشالله به نحو مطلوب به سرانجام برسد. انشالله در آینده نزدیک، بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری از دفتر تبلیغات را بازنشر خواهیم کرد تا چراغ راه و مبنای قضاوت حوزویان پیرامون عملکرد این مجموعه در دوره جدید قرار گیرد. @rozaneebefarda
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻احترام و تواضع «پاپ» در مقابل آیت‌الله سیستانی نشانۀ چیست؟ 🔻آیت‌الله سیستانی صاحب فتوای جهاد علیه تروریست‌های دست‌پرودۀ غرب و نماد شیعیانی است که می‌توانند از حقّ خود دفاع کنند ➖در این چند روز اخیر دیدیم که «پاپ» به عراق آمد و به مرجع عالیقدر شیعه احترام گذاشت و با ایشان دیدار کرد. آیت‌الله سیستانی کیست؟ صاحب فتوای جهاد علیه تروریست‌هایی که به‌دست غربی‌ها ساخته شده‌اند. ➖صاحب این فتوا این‌قدر عزّت آفرید و توانست مسلمانان عراق را با این فتوا نجات بدهد که وقتی غربی‌ها این اقتدار را دیدند مجبور شدند از درِ احترام وارد بشوند. و الا می‌ایستادند نگاه می‌کردند و نابود شدن مردم منطقه به‌دست تروریست‌ها را با خونسردی کامل تماشا می‌کردند. ➖صاحب دینِ غربی‌هایی که این تروریست‌ها را ساختند و البته در تحقق اهدافشان موفق نشدند، الآن از درِ تواضع درآمده است، چون آنها دیدند نمی‌توانند این اقتدار را بشکنند. فتوای آیت‌الله سیستانی یک وجهی از شیعۀ اجتماعی است؛ شیعه‌ای که می‌تواند با ایجاد انساجم اجتماعی از حقّ خودش دفاع کند. 👤علیرضا پناهیان 🚩 کاظمین - ‌۹۹/۱۲/۱۸ 👈🏻 صوت کامل: 📎 Panahian.ir/post/6710 @Panahian_ir
طبق ادعای یک کانال انتخاباتی (که گفته می‌شود نزدیک به جریان شورای ائتلاف است) معینی پور از شبکه چهار می‌رود و پهلوانیان جایگزین وی می‌شود! || تأیید نشده @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️معینی پور در مدت زمان مدیریتش شش بار از دفتر رهبر معظم انقلاب بابت محتوای شبکه چهار تذکر دریافت کرده است. 🔺جایگزین معینی پور در شبکه چهار احمد پهلوانیان مدیر صدا و سیمای استان یزد است. 🔺علی فروغی پیش از این گفته بود معینی پور نیروی من در شبکه چهار است و معاون سیما توان جابه‌جایی او را ندارد. 🔺معینی پور بابت برنامه حجاب شبکه چهار تذکر پیاپی از مجموعه های نظارتی دریافت کرده بود. 🔺احمد پهلوانیان پیش از این رییس مرکز پژوهش های اسلامی قم را بر عهده داشت و از افراد معتمد و نزدیک به آقای اعرافی است و قرار بود مدیریت بین الملل حوزه علمیه قم را بپذیرد که با مخالفت صداوسیما به شبکه چهار می رود. 🔶حاشیه روزنه این خبر هنوز توسط هیچ مرجع رسمی اطلاع‌رسانی تأیید یا تکذیب نشده است. عملکرد معینی پور در شبکه چهار، همواره با نقدهای مختلفی توسط جریان انقلابی مواجه بود و از این رو، تغییر وی از مدتها قبل محتمل به نظر می‌رسید. صدالبته برخی برنامه‌های تولیدی و ابتکارات رسانه‌ای قابل تقدیر نیز در اتفاق افتاد اما جولان برخی جریان‌ها و چهره‌های زاویه‌دار و طرح برخی موضوعات چالشی بدون دعوت از چهره‌های دینی عمیق و متعهد، امری نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. سؤالی که قابل طرح است آنکه انتشار اختصاصی این خبر، توسط یک کانال انتخاباتی، چه معنایی دارد؟! مدیر شبکه چهار، از عناصر نزدیک به حلقه‌های سیاسی یکی از کاندیداهای معروف جریان اصولگرایی است. @rozaneebefarda
منبع‌شناسی زندگانی مرحوم سیداحمد خمینی بخش اول @rozaneebefarda
منبع‌شناسی زندگانی مرحوم سیداحمد خمینی بخش دوم @rozaneebefarda