eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
255 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببينيد|| گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حضرت ➕دعایی که آیت‌الله بهجت به آیت الله خامنه‌ای توصیه کردند 🏴انتشار بمناسبت سالگرد ارتحال @Khamenei_ir @rozaneebefarda
برای تحقق در ۱۴۰۰، چه می‌اندیشد و چه می‌کند؟! 🔶حاشیه روزنه توئیت مربوط به قبل است و نشانگر آن است که برجامیان از مدتها قبل در تدارک وجهه سازی برای لاریجانی بوده‌اند! @rozaneebefarda
بیانیه مدرسه علمیه امام محمد باقر(علیه السّلام) مشهد در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار و سرکوب مردم مظلوم فلسطین اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ _ آیه ۵۶ سوره مائده ارتش رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر حمله های وحشیانه‌ای را به نوار غزه شروع کرده است که تاکنون قریب به صد‌ها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیده اند. نیرو‌های مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز به تلافی این جنایات ناجوانمردانه رژیم غاصب صهیونیستی و در پاسخ به این رژیم، صد‌ها موشک و راکت به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند که الحمدلله معادله قدرت را برهم زده و باعث مفتضح شدن اسرائیل غاصب، ایجاد رعب و وحشت برای آنان و فرار شهرکنشینان از فلسطین اشغالی، شده است. اما حملات اسرائیل به کودکان و جوانان و زنان و مردان فلسطینی و به شهادت رساندن مظلومانه این عزیزان نه تنها باعث ضعف، سستی و عقب‌نشینی فلسطینیان نمی شود بلکه اراده آنها را مستحکم و راسخ تر از قبل و توان و قدرت نظامی گروه های مقاومت فلسطین را بیشتر می‌کند. حال ما اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر(علیه السلام) اعلام می‌کنیم تمام آزادگان جهان باید حمایت مجازی و عملی خود را از فلسطین مظلوم نشان دهند تا ان‌شاء‌الله موجبات اضمحلال این رژیم غاصب فراهم گردد. ان‌شاء‌الله. والسلام. مدرسه علمیه امام محمد باقر(علیه السّلام) مشهد مقدس @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونگی تشکیل ؛ تاریخچه‌ای که هر مسلمانی باید بداند! 🔹 بخشی از سخنرانی حماسی استاد در حسینیه ارشاد(سال ۱۳۴۸) @rozaneebefarda
بیت العدل بهاییان در کنار اشغال گران صهیونیست، در راستای غصب زمینهای مسلمین سندی از اسناد خیانت بیت العدل بهاییان به فلسطینیان که گواه بر آن است معهد اعلی ، قبله بهائیان غصبی و مصادره ای است. بهاییان در این سند، با وقاحت کامل اظهار کرده اند که صهیونیست ها زمین ها را از مسلمانان گرفتند و در اختیار بهائیان قرار دادند. ▫️از کتاب خاطرات فراموش نشدنی، جواد قوچانی، ناشر: موسسه مطبوعات بهایی، دانداس، انتاریو، کانادا، اول، 154بدیع، 1998م. 🔶حاشیه روزنه 🔻گذشته از کمک بهائیان به صهیونیست‌ها در غصب سرزمینهای مسلمانان فلسطین، بهائیان نیز متقابلا از مواهب فراوان رژیم صهیونیستی بهره‌مند شده‌اند و از آن جمله اینکه امروز مرکز این فرقه ضاله در قلب سرزمین‌های اشغالی بنا شده است! 🔻به اعتراف منابع داخلی بهاییت، قبله و پایگاه امروزی بهائیان در شهر عکا هم غصب شده است! این مکان قبلا موقوفه ای آباد و متعلق به مسلمانان بود و بهائیان آن را با کمک رژیم صهیونیستی، غصب کردند. @rozaneebefarda
ابعاد جهانی حمایت از آرمان قدس شریف و سکوت مرگبار اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از شدت یافتن حملات بی‌رحمانه صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین، موجی از حمایت‌های مردمی در سراسر جهان شکل گرفت که تجلی روشنی از عمیق راهبردی نهضت بیدارگری امام خمینی و تحقق ایده نهضت جهانی مستضعفین بود. تظاهرات مردمی حمایت از فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف، این روزها نه فقط در ، نه فقط در کشورهای مسلمان، که در قلب کشورهای استکباری نیز پرشور و حماسی، شکل گرفته است؛ چنانکه جمعیت حامیان قدس در لندن و لس‌آنجلس، از بیروت و بغداد، کمتر نبود! این یعنی آرمان امام مبنی بر تشکیل جبهه جهانی مستضعفین، تا حدود زیادی محقق شده است. در کنار موج اعتراضات مردمی، چهره‌های هنری و ورزشی و مشاهیر فضای مجازی نیز به جرگه حامیان فلسطین پيوستند که در نوع خود بی‌سابقه بود. حال در چنین شرایطی، برخی رجال دینی و مجموعه‌های حوزوی را سراغ داریم که در مقابل این همه حادثه، اقدامی نکرده و در حمایت از مردمان فلسطین، کلمه‌ای بر زبان نیاورده‌اند! این ، بیش از هر زمان دیگری، ماهیت واقعی را روشن کرد و انذارها و هشدارهای امام در منشور روحانیت در باره خطر این جریان خزنده در حوزه مقدسه را زنده کرد. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط یک نمونه از برخوردهای پادگانی جناب با یک نماینده موجه و مردمی مجلس @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تظاهرات میلیونی مردم در حمایت از این قبیل تحرکات، تجلی منطق امام مبنی بر «پیروزی خون بر شمشیر» است. @rozaneebefarda
36.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی آتشین یک علیه . حالا غیرت و شجاعت این نوجوان غیور را مقایسه کنید با برخی ! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قیام برای حمایت از ، جهان به پا خواسته است و عجیب آنکه از اغلب کشورهای دنیا در محکومیت اسرائیل از پیشی گرفته‌اند... @rozaneebefarda
آقای نوشته است: کسی که امروز وعده بهشت می‌دهد، خلاف می‌گوید؛ اول باید را خاموش کرد. حل مشکلات پیچیده کشور نمی‌خواهد، می‌خواهد. 🔶حاشیه روزنه وعده بهشت کاذب را که حضرات اعتدالیها(یعنی دوستان و همفکران شما) در ۹۲ و ۹۶ به مردم دادند! آنهم بهشتی که قرار بود با دست دادن به ، به روی مردم ایران گشوده شود! حالا اگر هم آتش جهنمی می‌بینید؛ نتیجه عملکرد ۸ ساله است! اگر آنان می‌خواستند مردم در آتش نسوزند، چرا آن را روشن کردند و در آن دمیدند و بر آن ریختند و با آن مخالفان فکری شان را از میدان به در کردند؟! وضع فاجعه‌بار فعلی، نمادی و نمودی از مدیریت ۸ ساله در قوه مجریه و مدیریت ۱۲ ساله لاریجانی در مجلس و سوپرمن بازی‌های در وزارت خارجه است! خودشان بهتر می‌دانند که چه بر سر اقتصاد و معیشت و فرهنگ و سیاست ایران آورده‌اند که آن را آتش جهنم می‌نامند! مردم نتیجه و را تا مغز استخوان کرده‌اند! آزموده را آزمودن خطاست! مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود! @rozaneebefarda
و یک چمدانِ تاکتیکِ روانی! رمزگشایی از تاکتیک‌های عملیات روانی لاریجانی برای پیروزی در انتخابات۱۴۰۰ بازنشر|| دکتر مهدی جمشیدی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [1]. علی لاریجانی، تازه به میدان پا نهاده، امّا گویا «یک چمدانِ تاکتیکِ روانی» در دست دارد! فقط در نطقِ انتخاباتی‌اش، ده‌ها تاکتیکِ تبلیغی به‌کار برد تا بتواند از حضورِ خود، یک «اتّفاق» بسازد؛ یک «اتّفاقِ خاص و منحصربه‌فرد»! [2]. او در همین ابتدا، «همه‌چیز» را به پای خود «هزینه» کرد: اشاراتش به «رهبرِ انقلاب» و «مراجعِ تقلید»، به‌گونه‌ای بود که گویا حضورش در امتدادِ خواستِ آنهاست. او کسی است که می‌تواند از همه‌چیز «به نفعِ خود» خرج کند! همه کس، این هنر را ندارند! و وقتی خرج از کیسۀ خودش نیست، حدّی هم نخواهد داشت! [3]. سخنانِ او، چقدرِ شبیهِ بود، ازاین‌جهت که او به‌صورتی سخن گفت که گویا تا به حال در جمهوریِ اسلامی، هیچ مسئولیّتی نداشته است! از همه، «برائت» جُست تا سیئات و خطایای هیچ شخص و جریان و دولتی، «دامنِ پاکِ او» را آلوده نکند! نه «پادگانی» است، نه «دادگاهی»! نه «پوپولیست» است، نه «کلیدِ جادویی» دارد! [4]. او هیچ‌کدام نیست، امّا «چه» هست؟! او به این سئوال پاسخ نداد؛ چراکه هستیِ سیاسیِ علی لاریجانی، «سیّال/ ژله‌ای/ لغزنده/ متحرّک» است! با همه هست و با همه نیست! ردِ پایش در همه‌جا هست، امّا هیچ‌کاره هم هست! نه موافق است و نه مخالف، امّا تعیین‌کننده است! از چنین انسانِ [...] و «مرموز»ی باید هراسید! ما با یک سیاستمدارِ «نامتعیّن/ [...] / [...] / هرجایی/ موقعیّتی» روبرو هستیم. [5]. امّا علی لاریجانی به‌خوبی می‌داند که اکنون باید برای خود، «جایی» و «موقعیّتی» تعریف کند تا مردم، امکانِ انتخاب بیابند، و چه جایی بهتر از «بی‌جایی»! سخنانِ «لامکانِ» او به مخاطب این را القاء می‌کرد که گویا او مدّت‌هاست در سیاست، «حاشیه‌نشین/ منزوی/ بی‌اختیار» است و تازه به عرصه آمده است! فردِ مظلوم و مهجوری که به اندیشه‌هایش اعتنا نشده و از همه طرف، طرد گردیده است! [6]. این «تصویرسازیِ تحریف‌آلود»، یک «دروغِ بزرگ» است و دروغ، هر اندازه بزرگ‌تر باشد، چه‌بسا کاراتر هم باشد! امّا با «واقعیّت» چه می‌کند که خلافِ این ادّعاهای فریبنده و دروغین است! چندین دوره ریاستِ وی بر مجلس، چه می‌شود؟! خدماتش به حسن روحانی در تصویبِ بیست دقیقه‌ای برجام چه می‌شود؟! مسلوب‌الاختیار کردنِ مجلس در مقابلِ زیاده‌خواهی‌های حسن روحانی چه می‌شود؟! آن‌همه «لابی‌گری» و «اعمالِ نفوذ» و «سیاسی‌کاری» برای تضییعِ حقوقِ مردم و تقویّتِ دولتِ حسن روحانی چه می‌شود؟! [7]. او از نظرِ اجتماعی، فاقدِ «بدنۀ مردمی» و «پایگاهِ توده‌ای» است؛ نه جذابیّتی داشته و نه دارد. پس باید آنچنان «هنرنمایی» و «دلبری» کند که وضع را به نفعِ خود دگرگون سازد. دراین‌باره، او «راهِ دشوار»ی را پیشِ رو دارد؛ چراکه باید از «قعرِ جدولِ مقبولیّتِ مردمی»، خود را برهاند و بالا بکِشد. جنگِ روانیِ گسترده‌ای در راه است. [8]. شک نکنید که او با لابی‌گری و سیاسی‌کاری، حسن روحانی را با خود همراه کرده است، حتّی اگر در ظاهر، دولتِ روحانی را «نقد» کند، به این دلیل است که نیازِ اجتماعی به «فاصله‌گیریِ از دولتِ روحانی» دارد، امّا پشتِ پرده، او حاصلِ «ائتلافِ نامشروعِ» دولتِ روحانی با جریانِ اصلاحات است. او همیشه «برآیندِ چند بازیِ سیاسی» بوده است و این‌بار نیز هست. «خودِ» او، حاصلِ جمعِ ‌جبریِ همین «اراده‌های معطوف به قدرت» است. پس فریبِ «موضعِ به‌ظاهر نقادانه و مستقلِ» او را نسبت به دولتِ روحانی نخورید! او آمده است تا این «نقشِ ساختگی و دروغین» را ایفا کند! او یک «بازیگرِ سیاسی» است که در تمامِ وجودش، کمترین اثری از صداقت در میان نیست؛ «الیگارشیِ بی‌هویّت»، «اشرافیّتِ مذبذب»! «لابی‌گرِ هرجایی»! «جادّه‌صاف‌کنِ دولتِ تنبل‌ها»! تردید نکنید که «لاریجانی»، همان «روحانی» است! [9]. ورودِ او به بازیِ انتخابات، از جهتی مبارک است؛ فرصتی در اختیارِ نیروهای انقلابی قرار گرفته تا او را بر «جا»ی خویش بنشانند و ماهیّتش را به مردم بنمایانند. نشان خواهیم داد که او تاکنون، در کجا نشسته بود و چه کرد. فصل، فصلِ «گفتن» و «روشنگری» است. [10]. مارهای عالَمِ سیاست به هوای طعمۀ شیرین، از لانه‌های خویش، بیرون خزیده‌اند، غافل از این‌که این‌بار، خودشان طعمه خواهند شد و «مرگِ سیاسی»، گریبان‌شان را خواهد گرفت. افعی‌های قدرت‌طلب به «بازیِ مرگ» پا نهاده‌اند؛ جمجمه‌های‌شان را خُرد خواهیم کرد... 🔶حاشیه تیتر و برخی عبارات یادداشت، توسط تحریریه روزنه تغییر یافته است. @rozaneebefarda
صفحه نخست در بازتاب تظاهرات مردمی حامیان فلسطین در جهان و اشاره به پیشگامی ایران در این بیداری بزرگ www.vatanemrooz.ir @rozaneebefarda
رأی شورای نگهبان اختصاصی|| حجت‌الاسلام دکتر داوود مهدوی زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 📌 شورای نگهبان از ارکان رئیسه نظام اسلامی است. زیرا حلقه وصل اسناد بالا دستی و پایین دستی است و نقش تعادلی را ایفا می کند. اساس کار شورای نگهبان، کنش انطباقی است که دو شعبه دارد. یکی انطباق مصوبات مجلس شورای اسلامی با محتوای قانون اساسی است و دیگری، انطباق مصوبات با شرع مقدس است. هر گونه عدم انطباق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی یا شرع مقدس، نظم سازمان یافته انقلابی را بر هم می زند. چون این نظم سیاسی و اجتماعی بر پایه قوانین قانون اساسی و نیز شریعت اسلامی پدید آمده است و لذا ضرورت وجود نهادی که صحت یا عدم صحت انطباق قانون گذاری با قانون اساسی و شرع را معلوم می کند، به خوبی دیده می شود. به همین خاطر، شورای نگهبان در جمهوری اسلامی از هر دو شأن مرجعیت عرفی و شرعی برخوردار است. و این یکی از تفاوت های اصلی ایده شورای نگهبان با متمم قانون اساسی مشروطه است. 📌 اهتمام علما در قانون اساسی مشروطه بر حفظ اسلامیت قوانین مصوب مجلس شورای ملی بود. چون فرض مساله بر غیر دینی بودن مشروطیت بود. اما چنین فرضی در انقلاب اسلامی مطرح نیست. لذا قانون اساسی جمهوری اسلامی علیرغم برخورداری از شالوده های عرفی، هویت دینی دارد. و در نتیجه دفاع از آن به مثابه دفاع از اسلام تلقی می شود. به همین خاطر است که وظیفه تشخیص انطباق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی نیز بر عهده شورای نگهبان که ایده و نهاد دینی است، گذاشته شده است. 📌 اما در جمهوری اسلامی علاوه بر وظیفه انطباق، تعیین صلاحیت کارگزار حکومتی، اعم از اجرایی و قانون گذاری نیز بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است. و این امر، فرق اساسی دوم این نهاد با متمم قانون اساسی مشروطه است. چون در متمم قانون اساسی، هیئت پنج نفره علمای مجتهد موظف به انطباق مصوبات مجلس با قانون اساسی و نیز تعیین صلاحیت کارگزار نشدند. بنابر این، در جمهوری اسلامی، سه وظیفه اساسی و مهم بر روی عهده نهاد شورای نگهبان گذاشته شده است. همین امر، گرانی و اهمیت فوق العاده نظرات و تصمیمات شورای نگهبان را بیشتر معلوم می کند. بویژه باید به این نکته مهم نيز به عنوان توجه کرد که این نهاد درون نظامی جای دارد که در جهت حفظ و حراست از جایگاه و منزلت قانونی آن، اهتمام بلیغی می ورزد. 📌 اکنون شورای نگهبان از پشتیبانی کامل نظام اسلامی برخوردار است. و این فرق سوم آن با ایده متمم قانون اساسی مشروطه است. زیرا هیئت نظارت علما بر مصوبات مجلس شورای ملی از پشتیبانی نظام سیاسی مشروطه برخوردار نبود. به همین خاطر، ایده متمم قانون اساسی که در فقه مشروطه مرحوم نائینی جایگاه بالاصاله ای داشت، خیلی زود به محاق رفت و از اعتبار افتاد. بطوری که مرحوم شهید سید حسن مدرس از عضویت در هیئت پنج نفره علما خارج شده در کسوت نمایندگی مجلس، وارد عرصه سیاست می شود. 📌 طرفه آنکه شورای نگهبان در جمهوری اسلامی به مثابه عالی ترین نهاد کارشناسی و تشخیص انطباق و صلاحیت، مورد حمایت و پشتیبانی است. این امر، بیانگر آن است که شورای نگهبان بدون هیچگونه دغدغه ای از وجود موانع و فشارهای سیاسی قادر به نظردهی و تصمیم گیری است. اکنون شورای نگهبان در مثل تعیین صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری با هیچ مانع و رادعی مواجه نیست. این نهاد در آزادی کامل قادر است مبتنی بر مصالح عمومی و نظام اسلامی، نظر بدهدو جای هیچگونه ملاحظات سیاسی ناظر بر جریانات و گروه های سیاسی نیست. بخلاف دوره مشروطه، این گروه ها و جریانات سیاسی هستند که باید ملاحظه شورای نگهبان بنمایند. 🔺 حال، در چنین شرایطی، آنچه از شورای نگهبان انتظار می رود، اعلام نظر و تصمیم در خور شأن این نهاد است. رای در خور شأن شورای نگهبان به این است که مردم و اهل نظر، گمان نبرند که دیگران هم می توانستند به چنین رأی و تصمیمی منتهی شوند. باید بتوان گفت که این رأی و تصمیم جز از ناحیه شورای نگهبان بر نمی آید. لذا با شناختی که از شورای محترم نگهبان داریم، امید می رود لیستی از نامزدهای انقلابی متعهد به آرمان ها و اهداف متعالی نظام اسلامی و خدمت به مردم را برای انتخاب ریاست جمهوری ارائه کند. انشالله @rozaneebefarda
گذری بر تاریخچه حمایت حوزویان از آرمان فلسطین || @Bonyadtarikh @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی: خداوند متعال کریم است و نمی گذارد مسلمانان در دست یهودیان اسیر شوند. 🔸سند حمایت مالی آیت‌الله العظمی مرعشی از فلسیطینیان/ 8آبان1346 🔸پشتیبانی آیت‌الله العظمی گلپایگانی از آرمان فلسطین 🔸بیانیه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی به مناسبت ارسال کمک‌ها به آوارگان فلسطینی در اردن و نامه تشکرآمیز سفیر این کشور 🔸ترفند مشترک رژیم پهلوی و روحانی‌نماها علیه روشنگری امام نسبت به اسرائیل چه بود؟ 🔸بیانیه آیت‌الله العظمی میلانی در عراق و در حمایت از مبارزه مسلمانان علیه اسرائیل 🔸آیت‌الله شهید دستغیب؛ شش روز پیش از فاجعه 15خرداد: روحانیون در کمین‌اند و نمی‌گذارند هیئت حاکمه دست دوستی به اسرائیل بدهد 🔸شهید دستغیب: نمی گذاریم عمال اسرائیل بر ما حکومت کند 🔸بیانیه حمایت مالی علامه طباطبایی و شهید مطهری از فلسطینیان 🔸سند نامه شهید هاشمی نژاد به امام خمینی(قدس سره الشریف) و پاسخ ایشان 🔸مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و نفرین اسرائیل 🔸مطالبه آقاسیدموسی صدر از آیت‌الله میلانی برای اقدام علیه اسرائیل 🔸سارقان فرهنگ/جنایت فرهنگی کم‌نظیر از رژیم غاصب صهیونیستی 🔸معرفی کوتاه کتاب «اسرائیلیات تاریخی» 🔘 روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سرباز خیابانی فتنه در ستاد جهانگیری! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 محمدرضا جلایی پور نقش جمع‌آوری سرباز خیابانی برای پروژه‌های فتنه سازی را بر عهده داشته است. حسین مرعشی در مورد آخرین فعالیت‌های انتخاباتی ستاد اسحاق جهانگیری گفت:«من رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی آقای جهانگیری شدم». مرعشی افزود:«آقای رضا ویسه نیز معاون اجرایی این ستاد شد». فاطمه پهلوانی، محمدرضا جلایی‌پور، حسین مرعشی، شهیندخت ملاوردی، محمد نعیمی‌پور، سیدرضا نوروز زاده و رضا ویسه از طرف اسحاق جهانگیری داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به عنوان هفت عضو «شورای سیاستگذاری» ستاد انتخاباتی‌ انتخاب شدند. لازم به ذکر است که در اسفند ۹۴ وقتی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در تهران پیروز شدند و در برخی شهرستان ها شکست خورند، مرعشی با بی ادبی و توهین به هموطنانمان، مردم شهرستان ها را «عقب مانده سیاسی»! نامید. گفتنی است «محمدرضا جلایی پور» از اعضای ستاد انتخاباتی جهانگیری محکوم امنیتی فتنه ۸۸ است. محمدرضا جلایی پور نقش جمع‌آوری سرباز خیابانی برای پروژه‌های فتنه سازی را بر عهده داشته است. سوابق جلایی پور در زمینه آموزش‌های خارج از کشور او بعد از خروج از کشور- پس از فتنه ۸۸ تا سال ۹۲- با هدف نفوذ و تاثیرگذاری در ساختار سیاسی موجود است. جهانگیری همان دولتمردی است که اصلاح طلبان در بهار ۹۷ تصویر او را در لباس «سوپرمن» در صفحات اول روزنامه های خود منتشر کردند. اما دلار ۴۲۰۰ تومانی که در افکار عمومی به «دلار جهانگیری» مشهور شد، خسارت های بسیار زیادی به کشور وارد کرد و به اذعان حامیان دولت، منجر به ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد. لازم به ذکر است که «مهدی جهانگیری» - برادر معاون اول دولت روحانی- به جرم قاچاق حرفه ای ارز به مبلغ ۶۰۷ هزار و صد یورو، ۱۰۸ هزار دلار به دو سال حبس، ضبط ارز و جزای نقدی چهار برابر بهای ریالی ارز قاچاق شده محکوم شد. وی در پرونده دیگری به جرم تحصیل مال نامشروع به مبلغ بیش از ۴۵۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس و رد مال محکوم شد.   @rozaneebefarda
به مثابه ماشین تخریب در ۱۴۰۰ تکرار ادعاهای رسانه‌های ضدانقلاب پیرامون اشکالات حقوقی حضور یک کاندیدای انقلابی 🔶حاشیه روزنه این ادبیات که مشابه تکرار ادعاهای فتنه‌گران ۸۸ است، بیش از هر چیز در پی تضعیف نهادهای قانونی نظام است. پرسش مهم از تحریریه رسانه برجامی خبرآنلاین آنکه؛ آیا در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری توسط حسن روحانی و دولت و وزارت کشور چه در سال 96 و چه 1400 آیا تعارض منافع ایجاد نمی‌کند؟ طبق منطق معیوب اعتدالیها، احتمالا برای برگزاری انتخابات هم باید از خارج مجری و مدير و ناظر وارد کنیم! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد جای دادگاه نیست اما آقای یک مبتکر اقتصادی را به دادگاه می‌کشاند! ۱۴۰۰ @rozaneebefarda
31.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزیده سخنرانی آیت‌الله اراکی در اجتماع حوزویان در حمایت از مردم و مدرسه فیضیه قم_ ۱۴۰۰/۲/۲۷ @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هم‌اکنون؛ حضور پرشور تهرانی‌ها در میدان امام حسین(ع) در حمایت از مردم فلسطین @rozaneebefarda
نامه سرگشاده ائمه جمعه جمهوری اسلامی ایران خطاب به ائمه جمعه جهان اسلام و تأکید بر حفظ اتحاد در حمایت از آرمان قدس @rozaneebefarda 🔻🔻🔻       بسم الله الرحمن الرحیم محضر شریف ائمه محترم جمعه و جماعات جهان اسلام (دام اعزازهم) سلام علیکم و رحمه الله باتقدیم احترام و تمنای قبولی عبادت و بندگی خالصانه شما به درگاه حضرت رب العالمین در رمضان الکریم و آرزوی شوکت و عظمت برای ملتهای مسلمان جهان و شما عالمان بزرگوار که صدای رسای عزت و عظمت و سفیران غربت ومظلومیت محرومان و مظلومان هستید. سروران عزیز و مکرم نیک می دانید که " ارض مقدس" فلسطین و مسجد"الاقصی"  که مفتخر به ندای آسمانی " بارکنا حوله" است، پس از سالها غربت و تنهایی و مقاومت در برابر  جنایات و تخریب و بیرحمی دشمن و تحمل رنج آور تفرقه و سکوت و تطبیع و بی عملی مسلمین و نخبگان و دولتمردان بلاد اسلامی؛  این روزها در شرایطی حساس و سرنوشت ساز به سر میبرد. از سویی جنایات و ددمنشی های اشغالگران صهیونیست، مردم بی پناه، به ویژه بانوان وکودکان مظلوم و بیگناه و زیرساخت ها و ابنیه عمومی و خصوصی غزه قهرمان را هدف گرفته و قلوب همه احرار را در سراسر جهان آزرده است و از دیگر سو، حماسه مقاومت و استقامت مجاهدان سرافراز سرزمین مقدس پیامبران و پایداری قهرمانانه و وحدت کم نظیر و بهم پیوسته مناطق قدس شریف، کرانه غربی و غزه، دلها و جانها را سرشار از غرور و حماسه مقدس کرده است. سکوت جوامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در برابرحملات بیرحمانه غاصبان خبیث قدس و بی اعتنایی آنان، اگر چه جای تعجب ندارد، اما موجب تأسف بسیار است. تعجب صدچندان اما؛ از برخی دولتها و سازمان ها و مجامع بین المللی اسلامی است که در برابر این جنایات و قساوت های بی نظیر، به صدور بیانیه هایی خنثی و تأسف لسانی اکتفا کرده و ازهرگونه اقدام مؤثر و عملی برای پایان این جنگ افروزی های غاصبان قدس و فلسطین، دریغ ورزیده اند. این درحالی است که مسئله فلسطین، موضوع اولی و اصلی جهان اسلام است که به هیچ قیمتی نباید به بوته فراموشی و کم توجهی سپرده شود.فلسطین، قصه پرغصه جهان اسلام و اولین دستور کار جهادی همه مسلمانان جهان، به ویژه علمای متعهد بلاد اسلامی است که باید به عنوان یک مطالبه فراگیر و دائمی در قالبهای متنوع و فرصت های مختلف مطرح گردد.  آزادی قدس و اخراج ذلت بار صهیونیستهای غاصب و سپردن سرنوشت این کشور عزیز به دست انتخاب همگانی مردم این سرزمین، چنانکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام سیدعلی خامنه ای فرموده اند، می تواند و باید به عنوان محور وحدت و هم افزایی جهان اسلام و علمای بلاد و مشاعل هدایت ناس، مطرح شده و موجب تحول و دگرگونی موازنه اقتدار، به نفع کشورهای اسلامی گردد. تمام هراس استکبار جهانی نیز از روز جهانی قدس، این یادگار امام خمینی کبیر، به همین دلیل است.  ما ائمه جمعه ایران اسلامی، ضمن محکومیت جنایات کم سابقه دشمنان عزت و عظمت مسلمانان و تقبیح حمایت آمریکا و استکبار جهانی از آن، مراتب حمایت همه جانبه علمای دینی و مردم مقاوم ایران را از مردم عزیز و شریف فلسطین و جهاد یکپارچه و متلاحِم آنان و مجاهدان سرافراز مقاومت اسلامی آن دیار مبارک اعلام کرده و همه شما عزیزان را به اعلام انزجار و محکومیت لسانی و عملی در خطبه‌های نمازجمعه و در همه فرصت های ممکن، دعوت می کنیم. ازشما عزیزان درخواست داریم که بیایید یکصدا و متحد، از مجامع بین الملل اسلامی بخواهیم تا  شرایط را برای ارسال کمک های فوری و سریعِ بشردوستانه و اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی و امداد، به ویژه درشرایط دشوار گسترش بیماری همه گیر کرونا به این سرزمین رنج دیده و قامت افراشته، فراهم سازند. همچنین شایسته می‌دانیم شرایطی فراهم گردد تا بیمارستانهای کشورهای اسلامی، آماده پذیرایی و درمان مجروحان مظلوم بمبارانها و موشک باران های دشمن صهیونیستی باشند.  ائمه جمعه ایران اسلامی پیشنهاد می‌کنند؛ با پایان یافتن جنگ و ناکامی قریب الوقوع دشمن صهیونیستی، امکان بازسازی سریع زیرساختهای اصلی فلسطین و جبران صدمات و خسارات وارده از طریق تأسیس "صندوق امداد و حمایت" ، تحت نظارت اتحادیه بین المجالس اسلامی، فراهم گردد. ائمه جمعه ایران اسلامی انتظار دارند که سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه بین المجالس اسلامی، باتشکیل اجلاس مجازی فوری، راهکارهای حمایت عملی و امداد رسانی فوری به مردم مظلوم و مقاوم فلسطین را بررسی و پیگیری کنند. ازخداوند علیم و قدیر، پیروزی نهایی مردم فلسطین و نابودی سریع کیان صهیونی و التیام درد و رنج ۸۰ ساله مردم سلحشور و صبورش را تمنا می کنیم.                اِنّه وَلِی قَدیر  والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین       ائمه جمعه ایران اسلامی   @rozaneebefarda
تیتر نقطه‌زن کیهان! اشک‌های جهانگیری را باور کنیم یا ادعای موفقیت روحانی را؟! بعبارت دیگر: کدام یک خلاف می‌گویند؛ جهانگیری یا روحانی؟! @rozaneebefarda
مخالفت با پیرامون مخالفت با ! آقای شریعتمداری خطاب به امام: _چه لزومی دارد که شما اعلامیه بدهید و به دولت اسرائیل حمله کنید. _ حرفهایی از قبیل حکومت مردم بر مردم و اتحاد مسلمانان جهان و حمله به اسرائيل مطالب دینی نیست و سیاسی است! 🔶حاشیه روزنه امروز با طیفی از حوزوی مواجهیم که همگام با پروژه ، در مسائل اساسی جهان اسلام، نوعا پیشه می‌کنند و البته برخی از اینان، در محافل حوزوی، با تکرار ادعاهای کهنه علیه فلسطینیان و برجسته‌سازی بعضی اختلافات مذهبی، عملا علیه آرمان قدس جوسازی می‌کنند و به تخطئه مواضع و حامیان حوزوی آرمان قدس شریف، می‌پردازند! مخالفت یا سکوت در قبال مسئله فلسطین، نشانه دیگری است بر قرار گرفتن این جماعت در جرگه حلقه‌ای که از آنان با عنوان یاد می‌شود. @rozaneebefarda
رونمایی جعفریان از ۱۴۰۰ دوگانه و ! 🔹رسول جعفریان (عضو ارشد حلقه حامیان حوزوی ) اخیرا ضمن بازنشر یادداشت سال ۹۴ خود، بار دیگر آتش دوگانه‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های تاریخی را روشن کرد و نشان داد علیرغم شعارهای اخیر خود، همو پرچمدار زمان‌پریشی و زمان‌زدگی در مطالعات تاریخی است و همواره تلاش می‌کند وقایع تاریخی طبق منش و مسلک سیاسی خود، آنهم کاملا به صورت جهت‌دار عرضه کند. 🔻جعفریان در بخشی از این یادداشت بی‌پشتوانه و کاملا ضعیف، آقای هاشمی را بعنوان نماد شیعیان اعتدالی معرفی کرده و در مقابل نام قرار می‌دهد و تلاش کرده ایشان نماد شیعه افراطی معرفی کند! ▫️این درحالی است که باور به عقاید عمیق شیعی پیرامون جایگاه اهل بیت علیهم السلام که در برخی متون روایی یا ادعیه مانند نمود یافته، اختصاصی به علامه مصباح نداشت و تقریبا تمام بزرگان تاریخ شیعه در باور بدان اتفاق نظر داشته‌اند. بعنوان نمونه در دوران معاصر، تمام مراجع موجود، باوجود اختلاف نظرها در روش اجتهادی و برخی رویکردهای علمی، در این قبیل امور بنیادین تشیع، کاملا اتفاق نظر دارند؛ از آیات عظام وحید خراسانی و صافی گلپایگانی گرفته تا آیات عظام سیستانی، مکارم، جوادی و سبحانی. از این رو تمام این بزرگان، در نقد و مخالفت با انگاره‌های انحرافی امثال که وحی را تجربه نبوی و جامعه کبیره را شمارده، کاملا وحدت نظر دارند. 🔹یادداشت کامل را در روزنه بخوانید؛👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/8577 @rozaneebefarda
رونمایی جعفریان از ۱۴۰۰ اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 دوگانه و ! رسول جعفریان (عضو ارشد حلقه حامیان حوزوی ) اخیرا ضمن بازنشر یادداشت سال ۹۴ خود، بار دیگر آتش دوگانه‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های تاریخی را روشن کرد و نشان داد علیرغم شعارهای اخیر خود، همو پرچمدار زمان‌پریشی و زمان‌زدگی در مطالعات تاریخی است و همواره تلاش می‌کند وقایع تاریخی طبق منش و مسلک سیاسی خود، آنهم کاملا به صورت جهت‌دار عرضه کند. جعفریان در بخشی از این یادداشت بی‌پشتوانه، سست و غیرعلمی، آقای را بعنوان نماد شیعیان اعتدالی معرفی کرده و در مقابل نام قرار می‌دهد و تلاش کرده ایشان نماد شیعه افراطی معرفی کند! این درحالی است که باور به عقاید عمیق شیعی پیرامون جایگاه اهل بیت علیهم السلام که در برخی متون روایی یا ادعیه مانند نمود یافته، اختصاصی به علامه مصباح نداشت و تقریبا تمام بزرگان تاریخ شیعه در باور بدان اتفاق نظر داشته‌اند. بعنوان نمونه در دوران معاصر، تمام مراجع موجود، باوجود اختلاف نظرها در روش اجتهادی و برخی رویکردهای علمی، در این قبیل امور بنیادین تشیع، کاملا اتفاق نظر دارند؛ از آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله صافی گلپایگانی گرفته تا آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله مکارم و آیت‌الله جوادی و آیت‌الله سبحانی. از این رو تمام این بزرگان، در نقد و مخالفت با انگاره‌های انحرافی امثال که وحی را تجربه نبوی و جامعه کبیره را شمارده، کاملا وحدت نظر دارند. با توجه به این نکته، لازم است تحرکات مشکوک جعفریان در دوگانه‌سازی حوزوی و استفاده از برچسب و نسبت به محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، از سوی بزرگان و نخبگان حوزوی مورد نقد قرار گیرد. گرچه جعفریان پیکان حملات خود را متوجه علامه مصباح کرده اما با مطالعه این یادداشت کاملا مشخص است که وی، برخی عقاید بنیادین فرقه محقّه شیعه را مصداق غلو و افراطی‌گری برشمرده است که بسیاری از بزرگان شیعه عمیقا بدان باور دارند و از این رو، جعفریان زیرکانه و با استخدام ادبیات تاریخی، به نوعی به تکرار برخی مدعاهای واهی سروش دست زده است! مراودات وثیق رسول جعفریان با نویسنده کتاب انحرافی ، نشانه دیگری از تلاش این طیف، برای القای برخی انگاره‌های دگراندیشانه در حوزه مطالعات دینی است‌. 💥بخشی از یادداشت جعفریان از این قرار است:👇 شیعه‌ غالی و شیعه اعتدالی؛ مصباح و هاشمی هرچه هست، این روزها که بحث شیعه شناسی به طور جدی تری طرح می شود و در مراکز مختلف رشته های شیعه شناسی تأسیس شده و تحقیقات جدیدی صورت گرفته و مقالات فراوانی انتشار می یابد، یک کار مهم همین سنخ شناسی جریان های شیعه پژوهشی در ایران و خارج از ایران است. جالب است که همزمان، تشیع نظری و عملی در دو مسیر در حال فعالیت است و نه تنها در ایران که در عراق و تا اندازه ای در بحرین و هند هم گرفتاریهایی در زمینه طرح مدل غالی یا معتدل از شیعه دارد. سوژه های خاصی که بر محور مفهوم امام، یا امام زمان، یا مطالب مشابه است، در آن وجود دارد و چنان که گفته شد، به نظر می رسد وقتی اطلاعات و تحقیقات جدید در اختیار قرار گیرد، از هر دو گروه، دست کم در آغاز کار، نوعی بحران فکری در حوزه شیعه شناسی پدید می آورد و از آنجا که حکومت هم یک حکومت شیعی است به نوعی با چالش های ناشی از گسترش این پژوهشها روبرو خواهد شد. هم اکنون هم دو نوع نگاه هاشمی و مصباح به نوعی متأثر از دو جریان شیعی است که دایما در آنچه که از زبان آنها مطرح می شود، عمق اختلاف فکری آن و تأثری که نسبت به بحث های کهن در زمینه غلو و اعتدال دارد را نشان می دهد. نباید تصور کرد که وقتی چنین قضاوتی می شود این مسأله همه اختلاف نظر ها را نشان دهد، اما می تواند به درک برخی از جهات در آن که البته مهم و عمیقا تاریخی هم هستند، کمک نماید. قرار گرفتن بخشی از یکی از این دو جریان کنار آن جریانی که همه چیز تشیع را «امام زمان» می داند، نشان از همین امر دارد. جریانی که قبل از انقلاب هم به جای آن که از انقلاب یاد کند، از ظهور یاد می کرد و البته امام ایده دیگری را دنبال کرد ضمن آن که ظهور را هم قبول داشت. در این میانه بالا گرفتن کار مداحان که اغلب تحت تأثیر اشعار غالیانه هستند و ادبیات عاطفی و احساسی را عمدتا در محور تاریخ امامان طرح می کنند، نه فقه و کلام آن، باز نشانی است از این که نه فقط در سطح نظری، بلکه در سطح عملی هم تشیع درگیر افکار اگر نه غلو، شبه غلو هست. 🔶حاشیه به نظر می‌رسد طرح مجدد این قبیل مدعاها در ایام انتخابات، نه برای کارکرد علمی، که در تدارک زمینه‌سازی برای القای است! @rozaneebefarda