eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
247 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای خبرگان [ص ۵ از ۵] سلاح تبیین یک بخش نرم‌افزاری مهمّی دارد؛ در اینجا بایستی نوآوری صورت بگیرد، بایستی سخن نو گفته بشود و شیوه‌ی نو در بیان ذکر بشود. و به نظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثّری عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است در زمینه‌های مختلف. ما در زمینه‌ی مسائل معرفتی، مسائل معارفی، حرفهای نگفته زیاد داریم؛ حرفهای قابل گفتنی که برای دنیا جذّاب و شیرین است، زیاد داریم. در زمینه‌ی مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی، ما خیلی حرفِ نگفته داریم. فرض کنید حالا یک قلم، بحث محیط زیست است، یک قلم بحث معامله‌ی با حیوانات است، یک قلم بحث خانواده است؛ اینها سبک زندگی است دیگر. در همه‌ی اینها اسلام حرفهای جذّاب دارد؛ معارف اسلامی‌ای که اینها را میشود از درون متون اسلامی تخلیص کرد و تجرید کرد و در اختیار همه گذاشت. یا در زمینه‌ی آئین حکمرانی اسلامی؛ یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و میتوان این را مطرح کرد، مسئله‌ی حکمرانی اسلامی است. حکمرانی در منطق اسلام از بن و بنیاد با حکمرانی‌های رایج جهان متفاوت است؛ نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاست‌جمهوری‌های امروز دنیا است، نه شبیه فرماندهی‌ها است، نه شبیه رؤسای کودتاگر است؛ شبیه هیچ کدام از اینها نیست؛ یک چیز خاصّی است متّکی به مبانی معنوی. سبک حکمرانی اسلامی این است: مردمی ‌بودن، دینی‌ بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن؛ نه ظالم [و نه مظلوم]: لا اُظلَمَنَّ وَ اَنتَ مُطیقٌ لِلدَّفعِ عَنّی وَ لا اَظلِمَنَّ وَ اَنتَ‌ القادِرُ عَلَى‌ القَبضِ‌ مِنّی. در این دعاهای صحیفه‌ی سجّادیّه[هست]؛ اینها هر کلمه‌کلمه‌اش مبانی مهمّ معرفتی است؛ اینها چیزهایی است که سلاحهای جدید ما است، باید از اینها استفاده کرد. نکته‌ی سوّمی که در باب جهاد تبیین عرض میکنیم، این است که بایستی در جهاد تبیین، راه پیشرفت و تعالی مادّی ملّت از بیراهه‌ها و کج‌راهه‌ها جدا بشود؛ یکی از مسائل مهم این است. ما یک روزی سالها پیش در خطبه‌ی نماز جمعه گفتیم «خودی‌ها و غیر خودی‌ها»، جنجال شد که «چرا تقسیم میکنید به خودی و غیر خودی»، در حالی که همان حضراتی که این مسئله را مطرح میکردند، بارها و بارها خودشان خودی و غیر خودی را در مسائل گوناگون اِعمال کردند. بحث «خودی و غیر خودی» یک بحث اساسی است؛ نه خودیِ به معنای خویشاوند یا هم‌مسلک یا هم‌حزب یا همفکر در مسائل گروه؛ نه، خودی در اعتقاد به راه اسلام، در اعتقاد به نظر قرآن، در اعتقاد به ایمان اسلامی و حرکت عظیم جمهوری اسلامی که این همه برای آن هزینه شده. این مهم است؛ این راه صحیح از کج‌راهه و بیراهه بایستی جدا بشود، روشن بشود؛ در جهاد تبیین، این معنا مهم است. و نکته‌ی پایانی در باب جهاد تبیین این است ــ که این تحذیر خود ما است، تهدید خود ما است ــ که بدانیم که اگر جهاد تبیین بدرستی صورت نگیرد، دنیامداران حتّی دین را هم وسیله‌ی هوسرانی و شهوترانی خودشان قرار خواهند داد؛ یعنی اگر من و شما کارمان را درست انجام ندهیم، آن که برایش صرفاً دنیا مطرح است ــ دنیای شخص خودش، یعنی هوسهای خودش، آرزوهای خودش، خواسته‌های شخصی خودش ــ حتّی دین را هم در خدمت خواهد گرفت. این جمله در نامه‌ی معروف امیرالمؤمنین(علیه‌ الصّلاة و السّلام) به جناب مالک اشتر است. حضرت شرح میدهند که کسانی را انتخاب کن که این خصوصیّات را داشته باشد؛  [بطور] مفصّل خصوصیّاتی را ذکر میکنند، میگویند اینها را برای همکاری خودت انتخاب کن؛ بعد که آن خصوصیّات را بیان میکنند میفرمایند: فَانظُر فی ذٰلِکَ نَظَراً بَلیغا؛با دقّت نگاه کن، با دقّت نظر کن؛ فَاِنَّ هٰذَا الدّینَ قَد کانَ اَسیراً فی اَیدِی الاَشرار. عجیب است! این را امیرالمؤمنین به مالک اشتر میگوید؛ یعنی بیست و چند سال بعد از رحلت پیغمبر؛ این اشاره‌ی به همین تسلّط بنی‌امیّه و عناصر آن‌چنانی است دیگر؛آن کسانی که نماز صبح را چهار رکعت یا شش رکعت میخواندند، بعد هم میگفتند که حالمان خوب است،خوش است، اگر بخواهید، بیشتر هم برایتان میخوانیم. فَاِنَّ هٰذَا الدّینَ قَد کانَ اَسیراً فی اَیدِی الاَشرارِ یُعمَلُ فیهِ بِا لهَوىٰ وَ تُطلَبُ بِهِ الدُّنیا؛ دین را وسیله‌ی به دست آوردن دنیا و اطفاء شهوات خودشان قرار بدهند.به خدای متعال پناه میبریم از اینکه در این دامهای سخت شیطان قرار بگیریم؛چه خودمان، چه مردممان. و امیدواریم که  از این حرفهایی که زدیم، ان‌شاءالله خودمان در درجه‌ی اوّل متّعظ بشویم؛ بعد هم این حرفها اثر کند. پروردگارا! به حقّ محمّد و آل محمّد، این ماه شعبان را برای همه‌ی امّت اسلامی، برای ملّت عزیز ایران مبارک بفرما. پروردگارا! قلب مقدّس ولیّ‌عصر را از ما راضی و خشنود کن؛ ما را از دعا و رضای آن بزرگوار برخوردار بفرما؛ و سلام و ارادت ما را هم به ایشان ابلاغ بفرما.   @rozaneebefarda
16.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای ندبه حرم حضرت معصومه(س) در جوار پیکر مطهر شهید کربلایی پور خانواده شهید وارد جلسه شدند با عزت و احترام برایشان جا باز کردند و احترامشان کردند. به یاد بانوی صبر و بصیرت، عقیلة العرب، زینب کبری(س) شامیان خنده به زخم جگر ما نزنید ساز با ناله ی ذرّیه ی زهرا نزنید سر مردان خدا را به سر نیزه زدید مرد باشید دگر سنگ به زنها نزنید @rozaneebefarda
4_5861795851189357619.pdf
438.7K
گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا علیه تهدیدات علیه امنیت ملی آمریکا طبق قانون، این گزارش در اختیار کمیته‌های اطلاعاتی کنگره و همچنین کمیته‌های نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و سنا قرار می‌گیرد. اگر این قبیل گزارش‌ها منعکس کننده تمام واقعیت‌ها نیست و در مواردی جهت انگاره‌سازی تهیه می‌شود اما مطالعه این گزارش راهبردی در شناخت نقاط ضعف دشمن درجه یک ملت ایران، حائز اهمیت است. @rozaneebefarda
امام تسلیم طلب؟! قرائت حوزویان سکولار از مکتب امام(ره) فهرستی بلند از تحریفات سروش محلاتی جمال مومنی زاده (ص ۱ از ۳) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 به دعوت موسسه تنظیم و نشر آثار امام در 27 بهمن 1400، جناب به تبیین مکتب امام خمینی(ره) پرداخت و با بیان وجود پنج دوره فکری برای امام، از جهتی تلاش کرد دوره پاریس را نظر نهایی بخواند و از جهتی امام خمینی را در اعتقاد به قرار گرفتن فقیه در راس حاکمیت، در میان فقهای تاریخ شیعه تنها نشان دهد. رهبر معظم انقلاب اخیرا صداقت برخی در ادعای دلبستگی به انقلاب را غیرصادقانه خواندند که بیانیه دو مجمع روحانی در تهران و قم را به ذهن متبادر میساخت. موضوع مورد بحث در این یادداشت آن ‌است که آیا جناب سروش محلاتی، که عده ای تلاش دارند بعد از فوت بزرگان روحانی اصلاحات و کمبود شخصیت حوزوی، نام او را بر زبانها بیندازند، چقدر در اظهارات و تقریر مباحث علمی صداقت دارد؟ آیا ایشان واقعا تابع تحقیق بی‌طرفانه و وفادار به نقل صحیح کلمات فقها و بزرگان شیعه است یا با تحریف و تقطیع، به دنبال تضعیف نظریه فقهی ولایت فقیه و چسباندن نظام جمهوری، فراتر از چارچوب دین، به فقه و قانون اساسی جمهوری اسلامی است؟ می‌توان با اندکی بررسی و مراجعه به اصل عبارات نقل قول شده و شیوه تقریر مباحث علمی توسط جناب محلاتی دریافت ایشان نسبت به امام، انقلاب و کلمات بزرگان دارای صداقت نیست. به نظر میرسد اگر جناب محلاتی، امام را مبتکر نگاه حکمرانی فقیه میخواند، از روی خیرخواهی، تقویت و کمک به نشر آثار امام نیست! گرچه این سخنرانی از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام برپا شده است! تبیین نادرستی این ادعا را اینجا ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10597 در ادامه به نمونه های متعددی از تحریف عبارات توسط ایشان اشاره شده است. نسبت تجویز سلطه پذیری به امام با استناد به قاعده لاحرج جناب محلاتی به دعوت تولیت حرم امام خمینی در ۱۶ دی ۱۴۰۰ به عنوان سخنران در حرم مطهر گفت: امام مطلق حرج، یعنی هرنوع مشقتی، گرچه غیر شدید را، رافع تمام احکام دین می‌داند. حرج از صدر تا ذیل دین جاری است، لذا پذیرش سلطه و ولایت کفار که مورد نهی صریح و شدید الهی است نیز با وجود مشقت و لو غیر شدید، مجاز است! او پا را فراتر می‌نهد و می‌گوید: به نظر امام با وجود حرج، رفع تکلیف، عزیمت است و اصلا مجاز نیستیم مردم را به مشقت بیندازیم! طبق معمول در چنین نقل قول‌هایی جناب محلاتی ارجاع دقیق نمی‌دهد. با جستجو عبارت مورد نظر امام را می‌یابیم. قاعده لاحرج در بحث تیمم در کتاب الطهاره، بحث تیمم، حضرت امام فرموده‌اند: ظاهر عبارات برخی آن است که حرج مقید به مشقتی است که تحمل آن عادتا ممکن نیست، در ادامه عباراتی از اهل لغت ذکر می‌کنند و سپس می‌نویسند: اما در بسیاری از کتب لغت، این قید نیامده است. ایشان در ادامه شواهدی برای این موضوع بیان می‌کنند. (كتاب الطهارة (للإمام الخميني، ط - الحديثة)، ج‌2، ص 73‌) @rozaneebefarda
امام تسلیم طلب؟! قرائت حوزویان سکولار از مکتب امام(ره) (ص ۲ از ۳) برای روشن شدن واقعیت و این تحریف محلاتی باید چند نکته را در نظر داشت: اول: بحث امام صرفا درباره زبر و خشک شدن پوست و جواز تیمم در این صورت است. اگر این مشکل به گونه‌ای باشد که خوف انشقاق پوست وجود داشته باشد، تکلیف تیمم است، و اگر این خوف وجود نداشته باشد، آیا باز تیمم جایز است؟ آیا این مورد، تحت دلیل نفی حرج قرار می‌گیرد؟ امام به این مناسبت، وجهی در توسعه معنای حرج بیان کرده‌اند. این موضوع چه ربطی به جریان حرج در همه احکام حتی جهاد و پذیرش سلطه کفار دارد؟! چرا محلاتی به مورد محل بحث در کلام امام اشاره نمیکند و آن را به همه احکام دین تعمیم میدهد؟ دوم: امام خمینی گرچه در مقام بحث اجتهادی، این وجه را بیان کرده‌اند، اما در کتاب تحریر الوسیله و در مقام فتوا، قید «مشقت شدید» را در جواز تیمم، معتبر دانسته‌اند! «و منها الحرج و المشقة الشديدة التي لا تتحمل عادة» (تحرير الوسيلة؛ ج‌1، ص 104) سوم: بحث این است که آیا حرج در همه دین جاری است یا در برخی احکام. پیش از این در سلسله نقدهایی گذشت که از نظر تمامی فقهای شیعه حرج در همه احکام جاری نیست و این مطلب را از شیخ انصاری، محقق ایروانی و بجنوردی نقل کردیم. امام قاعده لاحرج را در همه احکام جاری نمیدانند وجهی که برای این موضوع در کلام شیخ انصاری آمده (فرائد الاصول، جلد دوم، ص ۴۶۵) آن است که لسان نفی حرج در دین، لسان امتنان است و این با رفع همه احکام که بر خلاف مصلحت مردم است، سازگار نیست. محدودیتهای که عقلائی هستند و برداشتن آنها مفاسد گسترده‌ای دارد و به بشر آسیب جدی میزند، چگونه می‌تواند نعمتی در حق انسان باشد تا خداوند آن را به عنوان یک لطف، در این آیات بیان کند؟ تفصیل این مطلب را اینجا ببینید. https://eitaa.com/rozaneebefarda/10077 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10059 امام خمینی نیز همین نکته بدیهی را قبول دارند و به آن تصریح کرده‌اند: «أنّ المتفاهم من آية نفي الحرج بمناسبة كونه تعالى في مقام الامتنان أنّه تعالى لم يجعل تكليفاً ينشأ من قِبله الحرج» (كتاب الطهارة (للإمام الخميني، ط - الحديثة)؛ ج‌2، ص 57) این تحریفات نشان میدهد کسی که ولایت فقیه را از زبان شهید مطهری انحراف از اسلام خوانده! چقدر در تفسیر ناصوابش از مکتب امام و در ابتکاری خواندنش، صداقت دارد‌. امام نه در ۲۳ سالگی و نه در پاریس، جمهوریت مورد نظر سکولارها را نپذیرفتند در سخنرانی مکتب امام، برجسته ترین دوره فکری امام از نظر محلاتی، دوره پاریس و قبول حق مردم است. به تصریح محلاتی، مقصود، حق مردم فراتر از چارچوب دین و در حد حق انتخاب رضاخان یا حتی غیر اسلام یا حق عصیان از امر جهاد پیامبر است. حال جالب اینجا است محلاتی که پیش از این گفته بود امام در سن ۲۳ سالگی جمهوریت و حتی جمهوری رضاخانی را قبول داشتند: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9196 حالا در تناقضی آشکار، می‌گوید امام قبل از حضور در پاریس، جایگاهی برای مردم در حکومت اسلامی قائل نبوده‌اند! و میگوید نظر نهایی امام در پاریس شکل گرفته است و نباید در کتاب بیع و حکومت اسلامی، متوقف شد! ممکن است کسی بگوید این دوره‌ها متعارض است و قابل جمع نیست، این بحث دیگری است که نظر نهایی کدام است، ولی حق حذف نداریم و نباید فقط دروس ولایت فقیه یا کتاب بیع را ببینیم! آیا مرکز تنظیم و نشر، چنین فردی را دعوت کرده تا با تجلیل و تبیین مکتب امام، بگوید: "امام شانس نداشت و شاگردان یا پیگیر مباحث ایشان نبودند یا برخورد حذفی کردند. تا به حال، ظاهر سخنان امام هم فهمیده نشده چه رسد به مبانی!" در واقع، معتقد است چون شاگردان امام این نسبتهای ناروا را قبول ندارند، ظاهر سخنان امام را هم نفهمیده اند. البته این جماعت تکلیفشان با یکدیگر هم روشن نیست. محلاتی، دهه شصت را دوره اوج فقه به دلیل توجه به مردم در نگاه فقهی امام خوانده بود، اما در مقابل، رفیق فکری او جناب آقای قاضی زاده گفته بود امام مشروعیت حکومت و روسای جمهور را از ناحیه ولی فقیه میدانستند، لذا در تنفیذها میفرمودند من رئیس جمهور را "منصوب" میکنم، ولی اواخر عمر از این نظر برگشتند! توهین غیر مستقیم به امام موسسه تنظیم و نشر کسی را که به شکل غیر مستقیم، به امام، نسبت تفرعن و به بردگی کشیدن مردم داده بود، تبیین کننده مکتب امام قرار داده است. ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9198 آیا به بزرگی یاد کردن از امام در کنار این برخوردها و انکار واضحات فکری امام، اختلاف العلانیه و السریره نیست؟ مظلومیت امام را ببینید که چه کسانی از این طیف مدعی، تبیین کننده افکار امام، برای نسل جدید شده‌اند. آیا روشنگری‌ها تاثیری بر تغییر رویه تولیت حرم امام و موسسه تنظیم و نشر، خواهد داشت؟ یا چاره‌ای دیگر باید اندیشید؟ @rozaneebefarda
امام تسلیم طلب؟! قرائت حوزویان سکولار از مکتب امام(ره) (ص ۳ از ۳) 🔻🔻🔻 انگیزه طرح انحرافی مباحث محلاتی، انگیزه اصلی خود را از طرح این مباحث بیان کرده است. ماحصل انگیزه‌ای که ایشان در مقاله‌ خود در کتاب صد سالگی حوزه قم، بیان میکند چنین است: باید به دنبال تئوری سازی فقهی برای حکومتی بود که مورد قبول دولت‌های سکولار جهان باشد. او با تحریف یکی از یادداشت‌های شهید مطهری، به ایشان نسبت می‌دهد که نظریه ولایت فقیه، همچون ولایت باطنی صوفیان انحراف از اسلام است! در این‌باره ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10030 از این جهت یکی از انگیزه های اصلی، میتواند نکته ای باشد که به آن اشاره شد. شباهت محلاتی و کدیور مشاهده می‌کنیم جناب محلاتی با این رفتار که نیمی از یک متن را نقل کند یا کاملا بی‌ربط تفسیر نماید، مشکلی ندارد. و البته کسی که به نقل قول‌های او مراجعه می‌کند و نقل قسمت‌های گزینش شده از یک متن منسجم و برداشت‌های بی ربط را به شکل مکرر می‌بیند، به سختی می‌تواند تردید کند که جناب محلاتی در این کار، تعمد دارد و در طرح ناصواب مباحث، شیوه‌ای ژورنالیستی در پیش گرفته است. احتمالا آقایان، سخنان بی‌ریشه جریان دگراندیش را که در فقه سابقه‌ای ندارد، به اسم علما نقل می‌کنند تا مورد قبول بیفتد. شاید بتوان گفت: اگر کدیور در خارج کشور، با دروغگویی و نسبتهای ناروا به علمای راستین و هتاکی به برخی بزرگان، مشغول به تضعیف نظام است، جناب محلاتی که سابقه بی احترامی به رهبر معظم انقلاب را نیز در سابقه دارد و با احترام از جناب کدیور یاد می‌کند، همان هدف را از داخل ایران و به شیوه‌ای دیگر پیگیری می‌کند. در این صورت، برای روایت مسائل علمی، دینی و تاریخی، چه خطری بالاتر از اینکه نیم سوادی نسبی در کنار غرض‌ورزی قرار گیرد؟ بخشی از تحریفات دینی و اهانتهای جناب محلاتی پیش از این به بخشی از تحریف‌های فراوان جناب محلاتی اشاره کرده‌ایم. تحریف قرآن کریم و نادیده گرفتن لغت، روایات و آراء تمامی مفسران: آیات ۲۸ سوره آل عمران و ۷۸ سوره حج: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10092 آیه ۸۴ سوره نساء: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9726 تحریف امام خمینی در باب جمهوریت: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9196 https://eitaa.com/rozaneebefarda/662 توهین غیر مستقیم به امام: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9198 تحریف سخنان شهید بهشتی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9673 https://eitaa.com/rozaneebefarda/9262 https://eitaa.com/rozaneebefarda/9332 https://rasanews.ir/fa/news/686471/ تحریف شهید مطهری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9583 تحریف محقق اصفهانی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9671 تحریف علامه طباطبایی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10404 تصویرسازی منفی از آیت الله العظمی صافی(ره) و نسبت دادن جواز پذیرش ولایت کفار به ایشان: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10031 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10058 @rozaneebefarda
آنگونه که پیشتر در یادداشت "برجام نافرجام و ذوق‌زدگی‌های زودهنگام" اشاره شده بود، نمی‌توان و نباید تجربه تاریخی گذشته را در فرایند مذاکرات نادیده گرفت و از این رو، واکنش‌های احساسی و سطحی به این ماجرای پیچیده، معقول نیست. اجمالا شفافیت در فرایند مذاکرات و تبیین تمایز الگوی مذاکره در دولت فعلی با دولت روحانی، امری ضروری است و در جلب نظر مردم بسیار حائز اهمیت است. دشمن ذوق‌زدگی‌های زودهنگام رسانه‌ای مبتنی بر پیروزی در مذاکرات را رصد می‌کند و روی آن حساب باز کرده است لذا خواص و اصحاب تریبون خوب است این نکته را لحاظ فرمایند‌ @rozaneebefarda
پیام رهبر انقلاب اسلامی به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا لزوم شناخت جبهه‌بندی‌ها و انتخاب موضع درست و آمادگی نقش‌آفرینی به سود جبهه حق @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به پنجاه وششمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به تحولات سیاسی و نظامی اخیر، بر شناخت جبهه‌بندی‌ها و انتخاب موضع درست و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه حق تأکید کردند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم دانشجویان عزیز رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده‌ی بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود. نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیت‌های ویژه‌اند. شناخت جبهه‌بندی‌ها و صف‌آرائی‌ها و انتخاب موضع درست، مسئولیت کوته‌مدت، و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه‌ی حق، وظیفه‌ی میان‌مدت آنان است. شما جوانان عزیز میتوانید در هر دو بخش بدرخشید و امید به انجمن‌هائی را که مزیّن به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید. توفیقات روزافزون شما را از خداوند قدیر و حکیم مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ @rozaneebefarda
سیلی سخت بر صورت صهیونیست‌ها مدت کوتاهی پس از تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید عزیزی که به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، خبر رسیده که دست انتقام جبهه حق بر صورت منحوس صهیونیست‌ها سیلی سختی نواخته است. گرچه فعلا از تلفات حمله بزرگ اربیل خبر دقیقی در دست نیست اما این امر از عظمت این اقدام بهنگام نمی‌کاهد. خداقوت به همه مجاهدان راه خدا 🔶حاشیه روزنه این اقدام راهبردی، احتمالا تبعات سیاسی فراوانی در پی خواهد داشت که ضرورت طراحی (خصوصا در عراق و اقلیم) را بیشتر نمودار می‌کند. بعد از شلیک موشک‌ها، نوبت تبیین و تبلیغات و تکاپوی رسانه‌ای متناسب است؛ هم در فضای داخلی و هم فضای بین‌الملل. @rozaneebefarda
بیانیه‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص حمله موشکی اخیر به پایگاه اسرائیل در اربیل @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس ؛ شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت. بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم ، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت ، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد . به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی ، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی @rozaneebefarda
🏴 رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام درگذشت اخوی مکرّم آیت الله جناب آقای جوادی آملی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام تسلیت به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم آیة الله جناب آقای جوادی آملی دامت برکاته درگذشت اخوی مکرّم را تسلیت عرض میکنم و مغفرت و رحمت الهی برای ایشان و بقاء عمر با برکت آن‌جناب و توفیقاتتان را از خداوند متعال مسألت مینمایم. والسلام علکیم و رحمةالله سیّد علی خامنه‌ای ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ 💻 @Khamenei_ir
انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «حوض خون» در مراسم دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است: بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔹 اولین احساس، پس از خواندن بخش‌هائی از این کتاب، احساس شرم از بی‌عملی در مقایسه با مجاهدت این مجاهدانِ خاموش و بی‌ریا و گمنام بود. آنچه در این کتاب آمده بخش ناشناخته و ناگفته‌ئی از ماجرای عظیم دفاع مقدس است. باید از بانوی پرکار و صبور و خوش‌سلیقه‌ئی که این کار پرزحمت را به‌عهده گرفته و بخوبی از عهده برآمده است و نیز از مؤسسه‌ی جبهه‌ی فرهنگی عمیقاً تشکر شود. مهر ماه ۱۴۰۰ @rozaneebefarda
تجمع اعتراض آمیزحوزویان ومردم قم در محکومیت اقدامات وحشیانه آل سعود امروز (۲شنبه_ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰) ساعت ۱۰:۳۰ مدرسه فیضیه @rozaneebefarda
دفتر حضرت آیت‌الله‌ در پی جنایت اخیر آل سعود @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ جنایت اعدام گروهی مظلوم و بی پناه از جمله تعدادی از موالیان اهل بیت علیهم السلام که یاوری جز خداوند متعال ندارند به دست حکام ظالم و مستبد آل سعود بسیار تلخ و تاسف بار است. دوران حکومت حاکمان ظالم، مملو از جنایات، ظلم و ستم، و نادیده گرفتن حقوق انسانی علیه مخالفان است، و متأسفانه چنان مصونیتی دارند که در مقابل هیچ کس، نیازی به پاسخگویی احساس نمی کنند. سرنوشت جهان اسلام و مسلمین نیز به واسطه چنین حاکمانی، هر روز اسفناک‌تر و غم‌انگیزتر می‌شود.  ضمن محكوم كردن این جنایت، این مصيبت جانکاه را به ساحت حضرت ولی‌عصر "عجل الله تعالی فرجه الشریف" و شيعيان ستمدیده و خانواده های عزادار تسليت می‌گوییم و برای آن مرحومان، رحمت و رضوان الهی, برای خانواده های داغدار، صبر و اجر و برای آن مظلومان و ستمدیدگان، رهایی و نجات را از خداوند باری تعالی مسالت داریم. دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی @rozaneebefarda
اقدامات بهنگام و هوشیارانه نهادهای امنیتی علیه مزدوران خرابکار و ضرورت هم‌افزایی حداکثری برای صیانت از امنیت ملی خبرها از تقابل و مواجهه حساب شده با خرابکارهای مزدور حکایت دارد. خداقوت باید گفت. حتما در آینده نزدیک جایگاه این مجاهدان گمنام راه خدا بیش از هر زمان دیگری به چشم خواهد آمد. طبق تجربه تاریخی، دشمنان ملت و نظام اسلامی هر گاه در میدان نظامی و سیاسی در گوشه رینگ قرار می‌گیرند، تمام تمرکزشان را برای حمله به به کار می‌گیرند؛ گاه تیم‌های خرابکار استخدام می‌کنند و گاه تیم‌های عملیات روانی. هر دو سنگر نیاز به پاسبانی فوق‌العاده دارد و امروز هم‌افزایی بیش از هر زمان دیگری بر همگان لازم است. @rozaneebefarda
باسمه تعالی به اطلاع عموم مؤمنین و متدینین می رساند با توجه به نامساعد بودن شرایط جسمانی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی مدظله الوارف از عموم مؤمنین و مقلدین ایشان تقاضا می شود در ضمن ادعیه خاصه خود سلامتی ایشان را از درگاه الهی مسئلت نمایند. 🆔https://eitaa.com/alavigorgani
💠اسکان رایگان زائران 💠 ➕ویژه ایام ✅گروهی|خانوادگی✅ 📌جهت ثبت و رزرو به سایت زیر مراجعه کنید🔻 http://Irzaer.ir ❌ظرفیت در حال تکمیل میباشد 📍اطلاع از اخبار و برنامه های ما📍 ✔️ پیشنهاد عضویت در کانال قرارگاه کریمه قم🔻 https://eitaa.com/joinchat/500432913C19b2fc8809
22.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بیانات حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی پیرامون شخصیت مجتهد شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی ▫️از مرحوم رحمت‌الله علیه چندان اسمی برده نمی‌شود [و] واقعا چهره مبارک ایشان در جامعه امروز ما جا نیفتاده است و علتش این [است] كه خودشان هم یک حالتی داشتند كه خیلی در این وادی نمی‌رفتند یعنی حالت انزوایی برای خودشان انتخاب می‌كردند فلذا در زمانی هم كه مرحوم امام در قم تشریف داشتند ایشان همیشه اخلاق‌شان این بوده كه كناره می‌گرفتند با این‌که یک شخصیت فاضل و ملایی بودند خیلی استعداد فوق العاده ای هم داشتند. ▪️در روایت داریم و بزرگان دین ما می گویند اگر شخصیت كسی را می خواهی بشناسی از رفتار دشمن به دست بیاور جریان ایشان هم تقریبا از همین قبیل بود. وقتی حركت ایشان با مرحوم امام را دیدیم و ایشان را گرفتند و خارج [از کشور تبعید کردند] معلوم می‌شود نقش موثری در حركت انقلابی امام داشتند. ▫️انسان می‌تواند از آثار علمی [و] كتاب[های] ایشان پی ببرد كه چه شخصیت محترم و ملایی بوده [است]. فلذا مرحوم امام روی ایشان خیلی عنایت داشتند. 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
انا لله و انا الیه راجعون
روح بلند و ملکوتی مرجع عالیقدر تشیع، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی به ملکوت اعلی پیوست. زهد، سیاست‌ورزی مؤمنانه، ساده‌زیستی، سلوک بر اساس سیره سلف صالح، مردم‌دوستی و مردم‌مداری، اهتمام ویژه به امر تبلیغ معارف اهل بیت(ع)، حضور حداکثری در میدان حمایت از نظام اسلامی، از شاخصه‌های برجسته این مرجع عزیز بود. ایشان از ارادتمندان امام و از حامیان ثابت قدم مقام معظم رهبری بودند. خداوند روح بلند ایشان را با امام و شهیدان محشور فرماید. به روح مطهر ایشان صلوات و حمدی هدیه کنیم. @rozaneebefarda
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی رحلت آیةالله علوی‌گرگانی @rozaneebefarda متن پیام به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم رحلت عالم ربّانی آیةالله آقای حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی علمیه‌ی قم و به همه‌ی شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ایشان بخصوص به مردم مؤمن گلستان که ارادت ویژه به این بزرگوار و والد محترمشان مرحوم آیةالله آقای حاج سیدسجاد علوی داشتند، و بالأخص به خاندان گرامی و فرزندان مکرّمشان تسلیت عرض می‌کنم. این مرجع معظم در قضایای گوناگون انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس بودند و خدمات ارزشمندی کرده‌اند که موجب فیض و رحمت الهی است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات ایشان را مسألت میکنم و امیدوارم با اجداد طاهرینشان محشور گردند. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۴ اسفند @rozaneebefarda
امروز سالگرد ارتحال مرحوم حاج سید احمد خمینی است. به همین مناسبت به بازخوانی برخی اسناد تاریخی مرتبط با کارنامه سیاسی و زندگانی ایشان می‌پردازیم @rozaneebefarda
▫️هشدار و انذار تاریخی مرحوم حاج سیداحمد خمینی به آقای منتظری: اگر از منافقین و لیبرال‌ها و طیف مهدی هاشمی جدا نشوید، مطمئن باشید تمامی حزب‌اللهی‌ها در آخرت در مقابل پیامبر اکرم(ص) جلو شما را خواهند گرفت! @rozaneebefarda
تناقض گویی های آقای منتظری از نگاه سید احمد خمینی وقتی منتظری خواستار اعدام شریعتمداری شده بود! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مرحوم حاج سید احمد خمینی در فرازی از چنین می نویسد: 🔹شما قبلاً می گفتید هستند، حال چیز دیگری می گوئید. 🔹شما قبل از شهادت شهید محمد منتظری می گفتید ، ولی بعد از مرگ شریعتمداری، اعتراض داشتید که چرا نگذاشتید تشییع شود. از این قبیل مسائل بسیار دارم اما سرتان را درد نمی آورم! @rozaneebefarda
یادکردی از «رنجنامه» حاج سید احمد خمینی درنگی در مواجهه بی لکنت و انقلابی سیداحمد با آقای منتظری! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔷 نهم اردیبهشت 1368مرحوم حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی نامه ای مفصل خطاب به آقای منتظری نوشتند که با عنوان «رنجنامه» منتشر گردید. در ادامه چند جمله ای از مقدمه و ابتدای این نامه خواهد آمد تا دعوتی باشد از خوانندگان که اصل رنجنامه را مطالعه نمایند. ✅ از آنجا که در متن وقایع انقلاب خصوصاً در جزء جزء ماجرای حضرتعالی و برخورد گرم و صمیمانه حضرت امام با شما و تلاش معظم‌له برای نجاتتان از چنگال توطئه‌گران و نفوذی‌ها بودم، فکر کردم اگر حقایق را بازگو نکنم به اسلام و انقلاب و امام و مردم خیانت کرده‌ام. ✅ چه بسا نسل معاصر و آیندگان براساس ناآگاهی تصور کنند که جنابعالی را یک‌شبه و بدون مقدمه کنار گذاشته‌اند در حالیکه به هیچ‌وجه این‌گونه نبوده است. ✅ ذکر این نکته در بیان تلخی حادثه کافی است که حضرت امام روحی فداه پس از کنار گذاشتن شما ظرف چند ساعت چندین بار گریستند و بارها فرمودند که لحظه‌ای از آقای منتظری غافل نیستم ولی چه کنم که مصلحت نظام ایجاب می‌کرد که ایشان کنار بروند... ✅ در خاتمه من تأکید می‌کنم که هرگز منظورم از این نامه این نیست که خدای ناکرده بگویم جنابعالی تفکر و خط منافقین و لیبرال‌ها را پذیرفته‌اید بلکه غرضم این است که ثابت شود جریان توطئه‌گر طیف مهدی هاشمی با القائات خود، شما را وادار به مواضعی کرده‌اند که بعضی از گفته‌های شما چیزی جز خواست دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام نبود. ✅ تذکر این نکته بجاست که نامه‌های شما به حضرت امام حاوی مسائل بسیار مفیدی هم هست که از روی درد و رنج و دفاع از انقلاب و اسلام نگاشته شده است این بعد قضیه هرگز نادیده گرفته نشده و نمی‌شود، ولی این نوشته بر آن نیست که خدمات حضرتتان را ترسیم کند که خدمات شما خود کتاب مفصلی خواهد شد و هیچ کس زحمات و فداکاریهای‌تان را فراموش نمی‌کند و رهبر انقلاب و همه دوستداران انقلاب از این موضوع در شگفتند که چرا شما یک مرتبه از آن مواضع به این موضع‌گیری‌ها رسیدید. ✅ این نوشته بر آن است تا نشان دهد برای عدم تحقق آنچه که شد چه زحماتی کشیده شده است و ریشه آنچه نمی‌بایست می‌شد، چیست. ✅ مدت مدیدی بود تصمیم داشتم مسائلی را خدمتتان عرض کنم نه وقتم اجازه می‌داد و نه حال و ذهنیت جنابعالی را مساعد برای تحلیل واقعیات می‌دانستم. ولی واقعیات تلخ‌تر از زهری که اتفاق افتاد، زمینه را فراهم ساخت و من نیز احساس تکلیف بیشتر می‌‌کنم و با اجازه شما بدون مقدمه و تعارفات معموله به سراغ اصل مطلب می‌روم که مقصر در این واقعه کیست؟ ✅ شما راجع به هر کسی که بگویید با شما میانه‌ای نداشته است، درباره من چنین چیزی نمی‌توانید بگویید چرا که از وقتی که خودم را شناختم، مرید و مروج شما بودم، اگر شما همیشه امام را ترویج می‌کردید، من هم همیشه بعد از امام شما را ترویج می‌نمودم اگر ترویج شما از امام به عنوان یک مجتهد مسلم پرفایده بود، ترویج من هم به عنوان فرزند امام از شما مؤثر بود. ✅ در سال 58 من قائم مقامی رهبری شما را به خیال این که رضای خدای در آن است عنوان نمودم. ✅ باور نمی‌کردم روزی بیاید که ناچار باشم نامه‌ای تلخ برایتان بنویسم ولی از آنجایی که هنوز مانند سال 58 بر عقیده خود پابرجایم که امام مظلوم است، لازم دیدم با چند جمله‌ای در مورد شما و مواضع شما، جنابعالی را خسته کنم. ✅ امروز که این نامه را برای شما می‌نویسم قلبم آرام و مطمئن است که وظیفه دوستی و ارادت و صداقت را تا آنجا که در توان داشته‌ام انجام داده‌ام. و از آنجا که هر روز احتمال می‌دادم بواسطه برخوردها و مواضع شما این حادثه اتفاق بیافتد، صریحاً و بدفعات به آقای هادی هاشمی داماد حضرتعالی گفتم که اگر قضایا به همین شکل ادامه پیدا کند، علی الظاهر امام تحمل نخواهند کرد و مصلحت نظام را بر همه چیز و همه کس مقدم می‌دارند.... @rozaneebefarda