از اجرای طرح زیست شبانه در تهران چه می دانیم؟!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
مدتی است طرحی با عنوان زیست شبانه در شهر تهران روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفته است. در صدوبیستودومین جلسه شورای شهر تهران در سال گذشته، طرح "زیست شبانه" در تهران مورد بحث و گفتوگو قرار گرفت و کلیات لایحه «الزام شهرداری به برنامهریزی و بسترسازی و احیای زیست شبانه» با 14 رأی موافق در شورای شهر تصویب شد. قرار است این طرح از بازه زمانی ساعت 24 تا 3 نیمهشب و چهبسا بیشتر در راستای دستیابی به حیات شبانه اجرا شود.
با آغاز ماه مبارک رمضان و بر اساس اعلام شهرداری تهران، طرح حیات شبانه در 3 منطقه آغاز شد و با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، شهرداری تهران بنا بر ادامه اجرای طرح حیات شبانه را در دستور کاری خود قرار داد اما اینبار نیروی انتظامی با ادامه و اجرای طرح پس از ماه مبارک رمضان مخالفت کرد. پس از مخالفت نیروی انتظامی با ادامه اجرای طرح، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران مجدداً به این موضوع واکنش نشان داد و در این زمینه گفت: سهشنبه 21 خرداد جلسهای با سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ داشتیم که در این جلسه جزئیات اجرای طرح زیست شبانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نژادبهرام عضو شورای شهر تهران درباره آخرین اقدامات صورتگرفته درباره اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت گفته: در جلسهای که برگزار شد، کلیات ضوابط و چگونگی اجرای طرح و دلایل مخالفت نیروی انتظامی با ادامه طرح زیست شبانه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر آن شد اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت ادامه پیدا کند.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از این درباره اجرای این طرح گفته بود: مخالف حضور فرزندانم در زیست شبانه هستم. خودم نیز شبها ساعت 10 میخوابم و 5 صبح بیدار میشوم بنابراین تمایلی به این طرح ندارم. در صورتی که فرزندان جداگانه برنامههایی برای زیست شبانه داشته باشند نگران میشوم و بهنظرم این مسأله در صورتی که در چارچوب خانواده باشد، مشکلزا نیست. در صورتی که در یک خانواده نیز پدر بهتنهایی در زیست شبانه باشد، قطعاً نگرانیهایی برای زنان ایجاد میکند.
اما سؤالی که همچنان باقی است این است که؛ این طرح و تفکری که پشت اجرای این طرح است، از کجا ناشی میشود و چگونه با سبک زندگی ایرانی اسلامی ما همخوانی دارد؟
@rozaneebefarda
زیست شبانه زمینه بزهکاری در تهران
تحلیل حجتالاسلام والمسلمین پژمانفر از مفاسد اجرای طرح زیست شبانه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹 باید به شدت نسبت به ابعاد مختلف طرحهایی که سبک جدیدی از زندگی را در جامعه رواج میدهد و فرهنگش مخالف جریان فرهنگی کشور است، دقت کرد و نباید در این عرصهها بیگُدار به آب زد، چراکه این رفتارها فقط یک اتفاق جاری و صورت گرفتهای که بعد از مدتی بشود از آن به راحتی عبور کرد، نیست بلکه این طرحها موجب ایجاد یک فرهنگ و رفتارهای جدید و نا صحیح در جامعه میشود.
🔸در فرهنگ خودمان و همینطور در فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان اعم از اسلام، مسیحیت و یهودیت و ... این موضوع وجود دارد که بین شب و روز تفاوت قائل هستند، آنها همانطور که روز را یک فرصت برای کار و تلاش و فعالیت میدانند، شب را به عنوان یک فرصت برای استراحت ـ که یکی از نیازهای اساسی انساهاست ـ و اجتماع خانوادها و...، تلقی میکنند.
🔹 در تمام فرهنگها موضوع استراحت در شب یک ضرورت تلقی میشود، هر قدر این استراحت از اول شب بیشتر باشد هم باورهای دینی ما این موضوع را تأیید میکند و هم در علوم جدید و دانش روانشناسی و همچنین دانشهایی که به فیزیولوژی بدن انسان میپردازد، استراحت در شب را بیبدیل و بدون جایگزین میداند.
🔸به همین دلیل کسانی که در اوقات شب به دلیل مأموریت کاری و ... بیدار هستند مثل پرستارهای محترم و ...، شغلشان جزو مشاغل سخت محسوب میشود، بنابراین هم از لحاظ جسمانی و هم از لحاظ باورهای دینی باید به شب عنوان یک فرصت استراحت برای آمادگی و نشاط هرچه بیشتر در طول روز استفاده کرد. البته در باورهای اعتقادی ما به شدت توصیه شدیم به اینکه بخشی از شب را به تهجّد و مناجات با خداوند متعال بپردازیم، این مسأله یکی از گمشدههای اصلی ما مسلمانان است که باید به آن توجه ویژهای داشت.
🔹 در خیلی از همین کشورهایی که برخی مسئولان آنها را الگوی خود قرار دادهاند، خانوادههای اصلی همین رفتار را انجام میدهند و عموماً کسانی که مهاجر هستند و از یک خودباختگی شدید برخورد دارند و به این کشورها مهاجرت کرهاند، به بیداری شب و شبگردی میپردازند اما اساساً در بستر این نوع حرکتها چه اتفاقی رخ میدهد؟ آیا اقتصاد کشور فعال خواهد شد؟ خیر، این صحت ندارد.
🔹 یک موقع یک مسافر در ساعات پایانی شب ممکن است به یکی از کلان شهرها برسد و نیاز دارد که مواد غذایی تهیه کند، ما برخی مراکز غذایی را داریم که به صورت ویژه در هر منطقهای پیشبینی شدند تا بتوانند خدمات فروش مواد غذایی را تا صبح داشته باشند و پاسخگوی نیازهای مردم باشند. باید توجه داشت که با این کار سرانه مصرف غذا در شهر افزایش پیدا نمیکند، مثلاً به این معنا هم نیست که افراد در ساعات پایانی شب دو برابر آنچه در طول روز استفاده میکردند، مصرف کنند. رشد اقتصادی در اینگونه طرحها وجود ندارد و در حقیقت این طرح بیانگر تغییر سبک زندگی است.
🔹گزارشاتی که نیروهای انتظامی درباره این طرح ارائه کردهاند، بیانگر بزهکاریهای فراوانی است که در قابل چنین طرحهایی رخ میدهد، ما در جامعه با معدود افرادی مواجه هستیم که در فضاهای ناسالم دارند زندگی میکنند و نگاهشان این است که در روزها ممکن است عمل آنها مورد توجه دیگران قرار بگیرد، لذا سعی میکنند برنامههای خود را در شبها اجرا کنند، گزارشاتی که مأموران نیروی انتظامی به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند نشان میدهد استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی و ارتباطات غیر اخلاقی در بستر شب بیشتر فراهم میشود، در واقع نیروهای انتظامی به خاطر چنین دلایلی است که با راهاندازی چنین طرحهایی در شهر مختلف هستند.
🔹اینگونه طرحها نه تنها موجب تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی ما میشود، بلکه موجب شلکگیری زمینههای فساد در کشور میشود و هم بر خلاف آنچه ادعا میشود، موجب فعال شدن اقتصاد کشور نیز نمیشود.
🔸تمام تلاش جامعه باید اینطور باشد که زندگیها شاداب باشد، اینکه در جامعه به هر دلیلی تأخیر در استراحت ایجاد میشود، باعث میشود نشاط و پویایی از جوانان و نوجوانان در کلاسهای درس و فضای کاری گرفته شود. قطعاً نسبت به این موضوع مطمئن هستم که متدینین به راحتی از کنار این مسأله عبور نخواهند کرد، گمان میکنم فرصت مناسبی است تا دستگاههای فرهنگی به این موضوع توجه کنند و جلوی اجرای اینگونه طرحها را بگیرند.
@rozaneebefarda
رپرتاژ یکطرفه شبکه سه برای دکتر شریعتی؛ خطای راهبردی با اغراض عملگرایانه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
قسمت نهم برنامه خوش ساخت و پرمخاطب #میدان_انقلاب به موضوع دکتر شریعتی اختصاص داشت.
مورخه شنبه ۱ تیر ۹۸، #شبکه_۳_سیما میزبان جناب آقای #روحالله_حسینیان
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود. با موضوع:
«شریعتی؛ روشنفکر دینی یا مسلمان دغدغه مند؟»
🔹روح الله حسینیان که از جمله دوستداران دکتر شریعتی است، در سخنان خود تلاش کرد روایتی کاملا جانبدارانه از ماجرای شریعتی ارائه دهد که خلاصه اش بدین شرح است؛
شریعتی دو دوره داشت؛
1. تخریب و حمله به روحانیت.
2. میانه روی و نسبتا انصاف.
او درد دین داشت و
روشنفکر دیندار بود.
آرمانهایش همان آرمانهای امام بود!
ما شریعتی را از خود میرانیم و در نتیجه دیگرانی که سنخیتی با او ندارند مدعی او میشوند.
شریعتی اصلا اهل همکاری و گزارش دادن به ساواک درباره انقلابیون و رفتارهای تخریبی اینگونه نبود.
هدفش از همکاری صوری با ساواک، فرصت یافتن و ازادی عمل برای فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود بود.
ساواک نیز تصریح دارد که او سرما کلاه گذاشت و همکاری نمیکند.
🔶حاشیه
مثبت اندیشی و مراعات انصاف در قضاوت دیگران، ذاتا امر مطلوبی است اما نباید از یاد برد که هرگز نمی توان با ذبح حقیقت، داعیه مراعات انصاف داشت؛ چه اینکه پنهان کاری یا وارونه نمایی، خود بزرگترین بی انصافی نسبت به مخاطب پرسشگر ایرانی است.
خوب بود جناب حسینیان نمونه هایی از میانه روی و برخورد منصفانه شریعتی با روحانیت ارائه می دادند تا مخاطب بتواند کدهای تاریخی ایشان را قضاوت کند.
اینکه آقای شریعتی درد دین داشته شاید چندان قابل خدشه نباشد اما مسأله این است که صرف دغدغه مندی دینی نمی تواند توجیه گر مرجعیت دینی و مصحح تولیدات التقاطی وی باشد. اگر همین حد وسط ملاک قضاوت باشد، جناب حسینیان و مجموعه تحت مدیریت شان نباید در نقد فرزندان معنوی دکتر شریعتی(از فرقانی ها تا اعضای حلقه کیان) اینهمه کتاب و سند منتشر سازند؛ زیرا اینان نیز بعضا خود را مصداق روشنفکر دیندار و امتداد دکتر شریعتی می دانسته اند.
یکی دانستن آرمان های امام و شریعتی اوج ظلم به امام بود و القای آن از جانب مجری و کارشناس برنامه، بعید به نظر می رسید. خوب است این عزیزان به صورت تطبیقی و مصداقی بفرمایند کدام آرمان امام و شریعتی یکی بوده اند؟!!
راندن شریعتی یا خواندن او، برای اینکه دیگران مصادره اش نکنند، یک رویکرد کاملا عملگرایانه است که در قاموس فقهی و کلامی شیعه، چندان موجه نیست؛ اینکه یک روشنفکر مسلمان با تولیدات التقاطی، صرفا به دلیل پیشگیری از سوء استفاده دیگران، مورد تجلیل قرار گیرد، یک خطای راهبردی است که موجب گم شدن خط در جبهه حزبالله خواهد شد.
در مورد همکاری با ساواک نیز، با توجه به اسناد موجود و از جمله چند نامه مفصلی که شریعی در زمان آزادی(که طبعا فشار و اجباری در میان نبوده) نگاشته، تحلیل آقای حسینیان مبنی بر همکاری صوری چندان قابل دفاع نیست؛ او مبارزه با روحانیت و پروتستانتیسم اسلامی را به عنوان استراتژی فکری و تبلیغی خود معرفی کرده و در موارد متعددی بر ایده های مشترک خود با دستگاه شاه تصریح و تاکید نموده است.
آخرین سخن آنکه؛ در بازکاوی پدیده های مناقشه برانگیز چون شریعتی، نمی توان و نباید یکطرفه به قاضی رفت؛ بهتر بود جناب یامین پور به جای سناریوچینی برای القای یکسویه ایده مدنظر خود، زمینه را برای یک بحث جدی با حضور مدافعان و منتقدان دکتر شریعتی فراهم می کرد. طبعا در وضعیت فعلی، عواقب احیای آثار و افکار التقاطی شریعتی، متوجه همه کسانی است که هرچند با انگیزه خیرخواهانه، به رپرتاژ یک جانبه به نفع دکتر شریعتی دست می زنند. حق آن بود که اسناد مخالفت بزرگانی چون علامه طباطبایی با آثار شریعتی، مورد بحث و در اختیار مخاطب قرار می گرفت...
@rozaneebefarda
507-615-1390-5-11-6-58-12-2E6D.pdf
1.43M
💥اختصاصی
📔 نسخه PDF کتاب "سخنی چند با آقای علی شریعتی"
🖊 اثر حجتالاسلام والمسلمین شهید شیخ #قاسم_اسلامی، از مشهورترین منتقدین #دکتر_شریعتی که توسط گروهک تروریستی التقاطی #فرقان و به جرم نقد آثار شریعتی در نیمه رمضان الکریم ۵۸ شمسی با زبان روزه به شهادت رسید.
🔶پی افزود
شهید قاسم اسلامی را بهتر بشناسیم؛
🔴 زندگینامه شهید شیخ قاسم اسلامی/مقاله ای از مورخ فقید استاد علی ابوالحسنی(منذر)👇
http://almonzer.blogfa.com/post/107
🔴 میزگرد/پرسش و پاسخ با حضور خانواده شهید| پایگاه اطلاع رسانی رجا👇
http://www.rajanews.com/news/70651
📷 شهید اسلامی به روایت تصاویر | خبرگزاری فارس👇
https://www.farsnews.com/news/13950404000254/
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اقدامات جهادی قوه قضائیه در ۱۰۰ روز نخست دوره جدید
@rozaneebefarda
💥فیه تأمل
بازنشر تبلیغ سایت #طومار_اندیشه برای حضور طلاب در #هاروارد، در کانال تبلیغاتی حوزوی
#فرار_مغزها_از_حوزه
#نفوذ_در_حوزه
@rozaneebefarda
🔸تکمله
بازنشر یک اطلاعیه لزوما به معنای تایید محتوا نیست مگر آنکه نشردهنده بدان اذعان کند.
سفر علمی و تدریس در دانشگاه های خارجی، شاید ذاتا امر بدی نباشد اما نیروگیری بی رویه و بی ضابطه و بدون نظارت نهادهای صیانتی و مدیریتی حوزوی، حتمن بی آسیب نیست.
فارغ از فعالیت گسترده سرویس های بیگانه در قالب امور پوششی مانند همکاری علمی و....، خروج بدون سیاستگذاری نخبگان و اساتید حوزوی موجب می شود که حوزه و کشور از سرمایه انسانی متخصص خود محروم شود.
این هشداری جدی است که امیدواریم همه دلسوزان، هوشیارانه بدان توجه فرمایند.
@rozaneebefarda
بازتاب/۱
شفق:
سلام علیکم
صفحه لینک مربوط به خبرگزاری فارس در خصوص تصاویر شهید آیت الله قاسم اسلامی، ظاهرا" از سوی این خبرگزاری حذف شده!که احتمال دارد کار یکی از طرفداران شریعتی در این خبرگزاری باشد!
امسال به طرز عجیبی پستی در تجلیل از عالم مظلوم آیت الله مجاهد قاسم اسلامی توسط کانال های ارزشی انتشار یافت. لینک خبرگزاری فارس فعال بود ولی اکنون چه شده که صفحه اش حذف شده ....!
پیشنهاد میکنم مطالب دو لینک دیگر را استخراج و آرشیو کنید ونشر دهید تا به سرنوشت لینک فارس مبتلا نشده⁉️
@rozaneebefarda
استقبال علماء، مدرسین و فضلای حوزه علمیه قم از مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۴
سمت راست تصویر: آیات راستی کاشانی و جوادی آملی
سمت چپ تصویر: آیات مشکینی و اشتهاردی و جعفر توسلی
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ویدیو/ قهر یک روحانی، وسط پخش زنده!
@rozaneebefarda
دیدگاه مخاطبان
🔻علی بهادرزایی:
سلام علیکم و رحمت الله
خدا قوت
این برادر دینی ما جناب اکبرنژاد ، تخلف و تخطی های زیادی از مسیر صحیح دارد که مع الأسف نمی دانم چرا هیچگاه مورد تذکر شما یا سایر دوستان انقلابی صاحب رسانه قرار نمی گیرد ؛ بلکه بالعلکس بعضی کانال ها به صورت زنجیره ای حمایتشان هم می کنند
احتمال می دهم چون در بعضی نقد ها با ایشان شریک هستیم چنین سکوتی پیشه کرده اید
به هر حال عرض می کنم بی شک روند ایشان در جنبه های متعددی مورد تایید رهبری نیست ؛ و دیر یا زود ایشان واکنش نشان می دهند ( بر فرض که نقل اخیر از آقای مروی هم کذب یا خطا باشد ) هر چند عجالتا در مورد یک مساله ( که شرکت طلال در درس های خارج با موضوعات قدیمی مانند صلات هست ) ایشان در دو دیدار اخیرشان با حوزویان تذکر ضمنی داده اند . چه خوب است حداقل ما زمینه را فراهم کنیم و چنین نباشد که بیانات احتمالی ایشان یا مورد تجاهل قرار گیرند ، یا تاویل روند و یا باعث بهت و سرخوردگی عده ای طلبه جوان شود که مظهر تحول انقلابی را محمد تقی اکبرنژاد می دانند
اگر مشکلتان صاحب قلم است پیشنهاد می دهم بنده در دو تا سه یادداشت نقدهایی را با رعایت انصاف و ادب تحریر کنم ، شما و دوستان بعد از حک و اصلاح منتشر فرمایید
وفقکم الله لمرضاته
🔶پاسخ روزنه
تحریریه روزنه گرچه با ادبیات نقد دوستان مزبور توافق ندارد اما اظهارات مخالفان نامبرده را نیز را خالی از انصاف و ادب می داند و لذا ورود در نزاع جدل گونه، نتیجهای ندارد جز مخدوش ساختن دغدغه مقدس رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون موضوع #تحول_در_حوزه.
تحول ستیزان البته از فرصت تحول خواهی خام، نهایت استفاده را در پاک کردن صورت مسئله برده اند و بیش از آنکه دلشان به حال اصالت های حوزوی سوخته باشد، به نظر می رسد رویکردی #انتقام_جویانه در پیش گرفته اند
و آخر کلام آنکه، اگر تحریم درس و امتحان، انحراف است، تحریم تحول، انحرافی است هزار بار بزرگتر!
#تحول_خواهی_خام و #تحول_ستیزی_نابخردانه، دو لبه یک قیچی اند؛ نتیجه این سنخ نزاع ها، ناامیدی و بحران هویت و انزوای کلیسایی حوزه مقدسه است و صدالبته گناه بزرگترهای پرمدعا، بسیار بزرگ تر است؛ همانان که ارادت به رهبر و مراجع عظام، فقط لقلقه زبان شان است و بس.
@rozaneebefarda
بازتاب/۱
🔻عشق و جنون@:
ادبیات اکبر نژاد خیلی پخته تر و عالمانه تر از کانال شما است..
و ادبیات کانال شما خیلی تندتر و ساختارشکنانه تر از اوست...
از این جهت توافقی ندارید...
خیلی محافظه کارانه از جریان اکبرنژاد گذشتید...
مشکلش چیه؟؟؟
نقد مکتب شیخ انصاری و نظام آموزش حوزه اشکالش چیه؟؟؟
اینکه مساله فرعی است و اکبرنژاد هم زیاد پیگیرش نیست چون اهل عمل نیست...
محور و رکن اصلی رویکرد اکبرنژاد مهمه ؛
رویکرد پراشکال آموزش استنباط دین و اسلام شناسی به طلاب در حوزه کنونی ...
انصافا قدرت بیان و سطح منطق اکبرنژاد، کم نظیر هست...
@rozaneebefarda
بازتاب/۲
🔻الرحمن:
سلام علیکم
ما هم بسیار مشتاق و منتظر بوده ایم که هیئت تحریریه روزنه انقلابی و ولایی،عملکرد جناب اکبر نژاد را چنانکه آن را تحول خواهی خام میداند، منصفانه زیر تیغ نقد ببرد.
و الامر الیکم
@rozaneebefarda
دعوت به یک پویش حوزوی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻نظر به بر زمین ماندن دغدغه مقدس مقام معظم رهبری پیرامون موضوع #تحول_در_حوزه، تحریریه روزنه از همه صاحبنظران حوزوی دعوت به عمل می آورد تا در تبیین این ایده و ارائه راهکارهای عملیاتی متناسب، به تولید فکر و قلمفرسایی بپردازند.
اندیشوران حوزوی می توانند راهبرد کلان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «حفظ، ترمیم و بالندگی حوزه» را به عنوان محور یادداشت ها قرار دهند و به بیان موانع و راهکارهای هر بخش بپردازند.
🔶پی افزود
باتوجه به نزدیک شدن به اتمام دوره فعالیت اعضای محترم شورای عالی حوزه، تجمیع ایده های ایجابی در مسئله تحول، می تواند به عنوان چراغ راه دوره جدید این نهاد تصمیم ساز قرار گیرد.
@rozaneebefarda
💥حافظه_تاریخی
پنهان کاری عجیب #هاشمی_رفسنجانی نسبت به نارضایتی #امام از انتخاب #منتظری بعنوان #قائم_مقام_رهبری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
وقتی حتی آیت الله خامنهای هم از نارضایتی امام خبر نداشت!!
مقام معظم رهبری در این مورد چنین می فرمایند:
«ماها اصلا فکر نمی کردیم که امام با این قضیه [انتخاب آقای منتظری بعنوان قائم مقام] مخالف باشد.
ما خیلی بعدها _نه اینکه همان وقت هم بلافاصله_ شنیدیم که امام مخالف بودهاند.
قضیه آقای محمدی گیلانی و ملاقاتش با امام و پیغام به آقای هاشمی رفسنجانی را من سالها بعد شنیدم.
اصلا گمان نمی کردیم امام با این قضیه [انتخاب آقای منتظری بعنوان قائم مقام] مخالفتی داشته باشد.
فکر می کردیم این چیزی است که حتما امام [با آن] موافق است.
شاید اگر کسی آن وقت می گفت امام مخالف است، ردش می کردیم که چطور چنین چیزی ممکن است؟ به نظر ما این کار کاملا یک کار درست، یک پیش بینی منطقی برای آینده بود.»
روایت رهبری، ص۱۳۲
@rozaneebefarda
اسامی ۷۲ شهید فاجعه هفتم تیرماه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
هفتم تیر ۱۳۶۰ هجری شمسی؛ تهران، سرچشمه، بمب گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی
شهید مظلوم آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی (رئیس شهید قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران)
آیت الله علی هاشمی سنجانی (نماینده اراک)/حجت الاسلام غلامحسین حقانی (نماینده بندر عباس)/حجت الاسلام دکتر غلامرضا دانش (نماینده تفرش و آشتیان و پدر شهیده محبوبه دانش، از شهدای ۱۷ شهریور/حجت الاسلام محمد منتظری (نماینده نجف آباد)/حجت الاسلام دکتر قاسم صادقی (نماینده مشهد)/حجت الاسلام محمد علی حیدری (نماینده نهاوند)/ آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی (نماینده زابل)/حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش (نماینده شوش و اندیمشک)/حجت الاسلام سید فخرالدین رحیمی (نماینده ملاوی)/حجت الاسلام سید نور الله طباطبایی نژاد (نماینده اردستان)/حجت الاسلام محمد حسین صادقی (نماینده دورود و ازنا)/حجت الاسلام محمد حسن طیبی (نماینده اسفراین)/حجت الاسلام عبدالوهاب قاسمی (نماینده ساری)/حجت الاسلام عمادالدین کریمی (نماینده نوشهر)/رحمان استکی، نماینده شهرکرد/سیدمحمدباقر حسینی لواسانی نماینده تهران/ پروفسور سید رضا پاک نژاد، نماینده یزد/علیرضا چراغزاده دزفولی، نماینده رامهرمز/عباس حیدری، نماینده بوشهر/سیدشمس الدین حسینی نائینی، نماینده نائین/علی اکبر دهقان، نماینده تربت جام/عبدالمجید دیالمه - نماینده مشهد/جواد شرافت - نماینده شوشتر/میربهزاد شهریاری - نماینده رودباران/سیفالله عبدالکریمی - نماینده لنگرود/عباسعلی ناطق نوری - نماینده نور/مهدی نصیری لاری - نماینده لارستان/حسن عباسپور - وزیر نیرو/محمدعلی فیاضبخش - وزیر مشاور و سرپرست سازمان بهزیستی کشور/محمود قندی - وزیر پست و تلگراف و تلفن/موسی کلانتری - وزیر راه و ترابری/حجت الاسلام سید کاظم موسوی(معاون وزیر آموزش و پرورش)/جواد اسدالله زاده - معاون بازرگانی خارجی وزارت بازرگان/عباس جهانبخش حمزه نژاد ارشاد(رئیس ستاد امداد جنگ زدگان)/مهدی امین زاده - معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی/محمدصادق اسلامی - معاون پارلمانی و هماهنگی وزارت بازرگانی/محمود تفویضی زواره - معاون وزارت راه و ترابری/هاشم جعفری معیری - معاون امور مالی وزارت بهداری/ایرج شهواری - معاون وزارت آموزش و پرورش/عباس شاهوی - معاون وزارت بازرگانی/حسن عضدی - معاون وزارت فرهنگ و آموزش عالی/علی اکبر فلاح شورشانی - معاون اداری و مالی وزارت آموزش و پرورش/حبیبالله مهمانچی - معاون امور پارلمانی و هماهنگ وزارت کار/غلامعلی معتمدی - معاون رفاه تعاون وزارت کار/حسین اکبری - مدیر عامل بانک کشاورزی/سید محمد پاک نژاد - عضو هیئت مدیره شرکت های دولتی/محمد رواقی - مدیرعامل شرکت فرش ایران/توحید رزمجومین - عضو هیئت مدیره گروه صنعتی ملی/علی اکبر سلیمی جهرمی - دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی/جواد سرحدی - مدیر عامل سازمان تعاون مصرف شهر و روستا/حبیب مالکی - فرماندار ایرانشهر/محمد علی مجیدی - مشاور عمرانی/حجت الاسلام عبدالحسین اکبری (عضو هیأت های پنج نفره کشاورزی)/حجت الاسلام علی اکبر اژه ای (مدیر دفتر سیاسی حزب جمهوری اسلامی)/حجت الاسلام حسین سعادتی (مدیر آموزشی حزب)/مهدی حاجیان مقدم - مسئول آموزش واحد مهندسی حزب جمهوری اسلامی/علی درخشان - عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی/جواد سرافراز - عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی/جواد مالکی - عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی/هادی امینی - عضو واحد مهندسین حزب جمهوری اسلامی/حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی فر (کارشناس فرهنگی سیاسی)/حسن اجارهدار - سردبیر نشریه عروة الوثقی/عباس ابراهیمیان- فعال حوزه فرهنگی سیاسی/علی اصغر آقازمانی - فعال حوزه فرهنگی سیاسی/محمود بالاگر - فعال حوزه فرهنگی سیاسی/حسن بخشایش - فعال حوزه فرهنگی سیاسی/محمد پور ولی - فعال حوزه فرهنگی سیاسی/رضا ترابی - فعال حوزه فرهنگی سیاسی/محمد خوش زبان - فعال حوزه فرهنگی سیاسی/حبیبالله مهدیزاده طالعی - فعال حوزه فرهنگی سیاسی/محسن مولائی - فعال حوزه فرهنگی سیاسی/محمد حسن محمد عینی-فعال حوزه فرهنگی سیاسی
رضوان الله تعالی علیهم
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ| جانباز انقلاب
🔹پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ترور رهبر انقلاب اسلامی در ششم تیر سال ۱۳۶۰، نماهنگ «جانباز انقلاب» را منتشر کرد.
@rozaneebefarda
امام_صادق_عليه_السلام_و_داعیه_تشکیل_حکومت (5).mp3
3.68M
🎙 امام صادق و داعیه تشکیل حکومت اسلامی
🏴رهبر انقلاب: امام صادق علیهالصلاةوالسلام، ماهیت مبارزهاش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی او هم کار سیاسی بود.
@rozaneebefarda
خاطره جالب مقام معظم رهبری از جلسه مشترک با #آل_احمد و #شریعتی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹یک خاطره ای نقل می کنم برای شما در سال 47 یعنی سال آخر عمر جلال آل احمد.
🔸مرحوم آل احمد آمد مشهد، یک جلسه مشترکی داشتیم، من بودم، آل احمد بود، مرحوم شریعتی بود و عده ای هم از دوستان مشهدی ما بودند.
🔹بحث درباره روحانیون شد، به مناسبت حضور من در جلسه شاید هر کسی یک چیزی می گفت شریعتی یک مقداری انتقاد کرد. مرحوم آل احمد به شریعتی گفت شما چرا (البته با تعبیر حوزه علمیه می گفتند نه روحانیت) از حوزه علمیه اینقدر انتقاد می کنی بیا از روشنفکران خودمان انتقاد کن و مرحوم آل احمد یک دو سه جمله درباره انتقاد و تعرض به روشنفکران گفت، مرحوم دکتر شریعتی پاسخی داد که از آن پاسخ هم می شود درست نقطه نظر او را نسبت به روحانیت و روحانیون فهمید.
او گفت علت اینکه من از روحانیت انتقاد می کنم، از حوزه علمیه انتقاد می کنم این است که ما از حوزه علمیه انتظار و توقع داریم، از روشنفکر جماعت هیچ توقعی نداریم، نهادی که ولادتش در آغوش فرهنگ غربی بوده این چیزی نیست که ما در او انتظار داشته باشیم اما روحانیت یک نهاد اصیلی هست و ما از روحانیت زیاد انتظار داریم و چون آن انتظارات عمل نمی شود به همین دلیل است که انتقاد می کنم.
او معتقد بود که روحانیون به آن رسالت بطور کامل عمل نمی کنند. بر این اعتقاد بود تا سال حدود 51 و نزدیک 52 از آن سال در اثر تماس هایی که دکتر با چهره هایی از روحانیت به خصوص روحانیون جوان گرفت، کلا عقیده اش عوض شد. یعنی ایشان در سال 54 و 55 معتقد بود که اکثریت روحانیت به آن رسالت عمل می کنند و لذا در این اواخر عمر دکتر شریعتی نه فقط معتقد به روحانیت، بلکه معتقد به روحانیون نیز بود و معتقد بود که اکثریت روحانیت در خط عمل به همان رسالتی هستند که بر دوش روحانیت واقعا هست.
البته با روحانیونی که می فهمید که در آن خط نیستند با آنها خوب نبود و شخصا به امام خمینی بسیار علاقمند و ارادتمند بود.
گفت و گو با مجله سروش ، شماره 102 ، خرداد 1360
mshrgh.ir/590724
🔶پی افزود
در این هنگام هنوز اسناد ساواک آقای شریعتی منتشر نشده بود.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️تلاش تعدادی از نمایندگان مجلس برای حذف قانون حجاب
🔸افشاگری مهمان گفتگوی ویژه خبری
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تهدید مستقیم آمریکا توسط سیدحسن نصرالله در حمایت از ایران اسلامی
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد صریح یک زن نسبت به اقدامات ضدایرانی، در قلب آمریکا
🔻مدعیان گردش آزاد اطلاعات و آزادی بیان، زن منتقد را به زور از صحنه خارج می کنند تا صدای او شنیده نشود.
@rozaneebefarda