eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
259 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
بیانیه مدیر حوزه های علمیه پیرامون نهضت حوزوی مقابله با کرونا صفحه۲از۲ ۶.  اصل همبستگی و تعاون و تکافل اجتماعی و هماهنگی و همکاری همگانی  براساس فقه و اخلاق اسلامی و ارزش‌های انسانی در بحران‌های اجتماعی موضوع دیگری است که نباید از آن غفلت ورزید و فائق آمدن بر انواع آسیب‌ها و چالش‌ها و مشکلات در گرو همبستگی و هم‌افزایی آحاد جامعه و گروه‌های اجتماعی و رعایت اصول اخلاقی در اقتصاد و بازار و رعایت مردم و محرومان است و بفضل الهی ملت رشید ما بارها این هویت و فرهنگ را نشان داده است و در مدیریت سیل آغاز سال ۹۸  این امر بخوبی نمایان شد و حوزه‌های علمیه و روحانیت همبستگی همیشگی خود را با همه مردم و آسیب دیدگان در آن نشان دادند و در شرایط امروز نیز استمرار خواهد یافت . ۷.  جامعه درهمه شرایط و بویژه در موقعیت‌های سخت و دشوار نیازمند آرامش و اعتماد و مهربانی و صمیمیت است و همه باید این اصل را نیز مهم شمرده، رعایت نما ییم و این نکته را توجه نماییم که ایمان و تعلق خاطر به عالم غیب و قدس نقش مهمی در آرامش روانی و اجتماعی دارد و ایمان و فضیلت‌های اخلاقی و عبادت و نیایش بسیار موثر است.  ۸.  روحیه استوار و اراده پولادین و عزم مقاومت راز پیشرفت و پیروزی در همه صحنه‌ها است و درمیدان حوادث و بلایا نیز باید با این روحیه و فرهنگ مترقی  مقاومت و ایستادگی و تلاش کرد  و دچار هراس و انفعال نشد و همه باید با وحدت و همبستگی بر این مشکل فائق آییم . ۹.  آشکار است که نباید از سوء استفاده دشمنان کشور  و بدخواهان  کشورها و ملت‌های مستقل از هربهانه‌ای برای هجوم به فرهنگ و تخریب اقتصاد کشورها  و مستضعفان جهان و تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی، غفلت ورزید و باید هوشمندانه آن را دربرنامه‌ها مدنظر قرار داد، دستگاه‌ها و اختاپوس‌های تبلیغاتی غرب مشکلات خود را کوچک و مشکلات دیگران را برای تضعیف فرهنگ و اقتصاد آنان بزرگ نشان می‌دهند آنطور که در مسائل اخیر چین مشاهده شد، از اینرو توجه همگان به صیانت از زیرساخت‌های اقتصادی و تداوم کار و تلاش و هوشمندی نسبت به جنگ روانی دشمنان  ضرورت دارد. ۱۰. همانطور که از اعلام دیر هنگام برخی از کشورها در منطقه غرب آسیا  آشکار است که قبل از ایران در کشورهای دیگر منطقه ویروس کرونا انتشار یافته است و مع‌الاسف تلفاتی هم داشته است، ضمن آرزوی دفع بلا از همه جهان و کشورهای اسلامی، انتظار می‌رود همه کشورها با شفافیت کامل و همگرایی و همکاری همه‌جانبه در مبارزه با این آسیب و ویروس و حل سایر مسائل منطقه اقدام نمایند. ۱۱. مدیران محترم حوزه‌ها و مدارس و مراکز و نهادهای حوزوی در استان‌ها لازم است با بهره‌گیری از اختیارات تفویض شده، نهایت ابتکار و تلاش خود را بکار گیرند تا روند علمی و آموزشی و تبلیغی حوزه آسیب نبیند و از همه فناوریها و فضای مجازی باید بهره‌ گیرند و با رعایت نظرات کارشناسان و مسئولان استان و نهادهای همسو برای یاری رسانی به آسیب دیدگان از سیل اخیر و کرونا و پاسخ به نیازهای فرهنگی و روانی و معنوی جامعه و مردم عزیز در این ماه شریف، برنامه‌ریزی و اقدام نمایند والبته جریان علمی حوزه باید همچنان بانشاط و سرزنده استمرار یابد و توقف و تعطیل آن باید به حداقل برسد . ۱۲. حوزه و روحانیت همواره بر سر ارادت و عهد و پیمان خود با مردم عزیز و شریف ایران و قم ایستاده است و خواهد ایستاد و فداکاری و ایثار در راه سعادت و سلامت و آرامش آنان را وظیفه خود می‌داند؛ حوزه قم و حوزه‌های سراسر کشور و جهان ‌و همه مراکز و نهادهای حوزه، این پیوند ناگسستنی را افتخار خود می‌دانند و اکنون نیز حوزه و نهادهای آن و یکایک حوزویان و بویژه طلاب و اساتید و فضلای جوان حوزه و تشکل‌های حوزویان در قم و سراسر کشور آمادگی مشتاقانه خود را برای هرخدمت ممکن در زمینه مبارزه با کرونا و نیز  سیل و زلزله اخیر،‌ به مردم شریف و مسئولان محترم اعلام می‌نمایند و از هیچ اقدامی در کمک و امداد معنوی و مادی دریغ نمی‌ورزند و بفضل الهی این جریان استمرار دارد و اکنون نیز باهماهنگی مسئولان ذی ربط امداد دراشکال گوناگون آغاز شده است .   در پایان از همه مسئولان و مردمی که در مهار این آسیب و سایر حوادث طبیعی تلاش مینمایند و بویژه از پزشکان ارجمند و پرستاران عزیز و همه دست‌اندرکاران سلامت جامعه، که در خط مقدم این جبهه ایثار می‌نمایند، تقدیر و تشکر می‌نمایم و متضرعانه از حضرت ربوبی(جل‌ وعلا) دفع این بلا و سلامت و عزت هموطنان و پیروزی ملت ایران و امت اسلامی را مسألت می‌نمایم.      علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه @rozaneebefarda
خبرسازی غربی ها پیرامون کرونا، بخشی از عملیات روانی برای ضربه اقتصادی به ایران تحلیل حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس /31 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸 ویروس کرونا به سرعت منتشر می شود، این در حالی است که بیش از چهل کشور دنیا درگیر آن هستند. ▫️متأسفانه ضریب انتشار اخبار کرونا در ایران و چین بالاتر از سایر کشورهاست، و به همین دلیل رسانه‌های غربی تمرکز ویژه‌ای در این باره داشته‌اند. ▫️حتما ما باید موضوع کرونا را در کشورمان جدی گرفته و اقدامات مقابله‌ای ویژه‌ای با آن داشته باشیم و انصافا همه بخش‌های مختلف کشور در حال تلاش برای مبارزه با این ویروس هستند. ▪️ برخی اخبار مرتبط با کرونا در رسانه‌های دنیا پررنگ‌تر شده و ما شاهد آن هستیم که بی‌بی‌سی از ۳۰ خبری که با موضوع کرونا ۲ روز گذشته منتشر کرده است، ۲۶ خبر مرتبط با ایران بود که نشان‌دهنده آن است که رسانه‌های غربی با هدف ایجاد عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی، دستورکار ویژه داشته‌اند. ◽️ آمریکا و انگلیس و عربستان می‌کوشند تا اقتصاد جمهوری اسلامی را مختل کرده و کرونا و FATF را در کنار یکدیگر در قالب یک سناریو و پازل ببینند. ◽️ متأسفانه با آنکه آقای ظریف در مجلس به صراحت اعلام کرد که تضمین نمی‌دهند که پیوستن به FATF می‌تواند مشکلات کشورمان را حل کند و بانک مرکزی هم می‌گوید که پیوستن به FATF نمی‌تواند با توجه به تحریم‌های ثانویه آمریکا نقش چندانی در اقتصاد کشورمان داشته باشد. همچنین بدنه دولت هم موضوع کرونا و FATF را در کنار یکدیگر قرار داده و مرتب بیانیه می‌دهد، لذا مشخص است که با هدف زمین‌گیر کردن اقتصاد کشورمان، سناریویی خاص در حال اجراست. ▪️نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است آقایان عینک غرب‌محوری خود را برداشته و ترفند دشمنان علیه جمهوری اسلامی را ببینند، ضمن اینکه باید کرونا را جدی گرفت و هیچ‌کس در این زمینه شکی ندارد، اما واقعیت آن است که غرب با هدف افزایش فشار علیه جمهوری اسلامی، در حال انتشار اخبار منفی علیه ایران است، لذا آنها بنا دارند که خطر کرونا در کشورمان را چند برابر جلوه دهند. ◽️کرونا در کشورهای غربی و اروپایی گسترش پیدا کرده و عربستان و پاکستان و افغانستان و عراق و ترکیه و امارات درگیر این موضوع هستند، اما رسانه‌های آمریکایی، عبری و سعودی کرونا در ایران را پررنگ‌تر جلوه می‌دهند که باید نسبت به نگاه آنها با شک و تردید نگریست. @rozaneebefarda
برای این روزهای یادداشت حدادپور جهرمی در مورد ابعاد رسانه ای /32 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ❌ داده ها: 🔺خط رسانه ای مرموزی اصرار دارد که همچنان را در صدر اخبار و کانون توجهات، نه به خاطر مسائل معنوی و مذهبی، بلکه به خاطر از بیماری نه چندان مهم و نه چندان خطرناک (البته در مقایسه با سایر بیماری های مشابه مثل آنفولانزا و...) نگه دارد. 🔺همان جریان رسانه ای اقدام به تحریک عواطف معنوی عده ای از کرده و آن عده، با حضور در حرم و تهیه عکس و کلیپ در کنار ضریح، به شدت مظلومیت اهل بیت و حرم آنان اشاره کرده و حتی در چندین کلیپ، تقصیر خلوت شدن حرم را به ضعف اعتقادی مردم و لقمه های ناپاک و ... مربوط می داند. 🔺در این اثنا، سایت اطلاع رسانی و رسمی تبریزیان، این بیماری ها را به بی وفایی مردم و به خاطر آنچه بی حرمتی علیه تبریزیان میداند، مربوط دانسته و از این آب گل آلود، قصد صید ماهی بزرگی دارد. 🔺تنی چند از بیمار شده و وقتی صندلی نماینده قم (پس از آن همه آمارهای کذایی درباره تعداد قربانیان و کل انداختن با معاون وزیر بهداشت) را در مجلس ضدعفونی کردند، ناراحت شده و به صدرنشینی کلیدواژه قم در اخبار داخلی و خارجی کمک شایانی کرد. 🔺و اما عده ای اکانت فیک و خارج از کشور، ادعا کردند که به خاطر حضور خارجی در ایران به این روز گرفتار شده ایم و اصلا چرا مرکز علمی جهانی اینقدر فعال است؟! 🔺مجری خانه نشین صدا و سیما از علت العلل انتقال این ویروس اطلاع داده و یکی از شرکت های هواپیمایی مربوط به را نشانه گرفته و حتی با خورد کردن کارت اختصاصی آن شرکت، اقدام به تشدید عملیات روانی در این شرایط کرد. 🔺جالب تر از همه، مجری شبکه من و تو (بخوانید: مهدکودک من و تو) بود که از آیت الله بهجت، به عنوان برجسته ترین قم درباره کورونا دستورالعمل صادر کرده و فصل جدیدی در ارتباط معنوی و ماورای ماده ای آن شبکه با عالم پس از مرگ در تاریخ رسانه ای دنیا باز کرد. ⛔️ تحلیل ابتدایی: اتفاق خاصی نیفتاده اما قرار است قم و آنچه مربوط به آن است در صدر توجهات داخلی و خارجی قرار گرفته و تصور مأمن اهل بیت و مردم آخرالزمان بودن قم را از اذهان عمومی کدر و تیره نمایند. 👈 پیامد این مسئله: این است که هر چشم و توجهی به پلاک قم، طلبه ای که از قم آمده، حتی محصولات معمولی و یا فرهنگی شرکت های قمی، حساس شده و حداقل به چشم تردید و آلودگی به آن نگاه کنند. ⛔️تحلیل ثانوی: فعلا از بیان این تحلیل و پیامدش تا تکمیل شدن داده ها خودداری میکنیم. ✅ تکلیف ما چیست؟ ➖ اولا: به خاطر خلوت شدن حرم و اجتماعات مومنین حساس نشویم و تلاش کنیم مدیریت کلان کشور در این زمینه تصمیماتش را به طور شایسته و کامل عملی نماید. ➖ ثانیا: کم کم واژه قم و اخبار مربوط به بیماری و شرایط و جو عمومی آن شهر مقدس را از صدر اخبار و فضای مجازی، پس از اعلام چندین خبر درست و امیدوارانه کاهش دهیم. ➖ ثالثا: از تولید و بازنشر هر پیامی درباره اجتماعات مومنین (از نماز جمعه و جماعت گرفته تا اعتکاف و راهیان نور و هیئت و ...) که منجر به حساس شدن مردم و ایجاد تکلیف خود ساخته و خود پرداخته شرعی مبنی بر سرپیچی از دستورات ستاد مبارزه با این مهمان ناخوانده میکند، جدا پرهیز کنیم. ➖ رابعا: از هر گونه نزاع در گروه ها بر سر توجیه روایات اهل بیت و اخبار تاریخی مربوط به قم و شیعیان و آخرالزمان و امثال آن پرهیز کنیم و کار را به دست کارشناس مربوطه داده و از هرگونه تفسیر به رای پرهیز کنیم. ➖ خامسا: از هجوم به مراکز درمانی قم، تحت عنوان بسیج مردمی و حرکت جهادی برای رفع این بیماری پرهیز کنیم. این مقابله کاملا تخصصی و ویژه است و اگر نیاز به کمک های مردمی باشد، قطعا اعلام خواهند کرد. لذا از قرار گرفتن در دست و پای پرسنل محترم بیمارستان ها پرهیز کنیم. 👈 متولیان فضای مجازی و ادمین های محترم کانال ها و گروه ها لطفا و عاجزانه مراقب کلید واژگان هشتک شده در این متن باشند. نکند خدایی نکرده با اخبار و آمارهای تند و تیز و دامنه زدن به شایعات، به اسم روشنگری و بیان اخبار محرمانه، آب در آسیاب دشمن و امپراطوری رسانه ای معاندین بریزیم. @mohamadrezahadadpour @rozaneebefarda
💥فوری انا لله و انا الیه راجعون جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی، مورخ برجسته معاصر و پژوهشگر عرصه جنبش های مبارز اسلامی، درگذشت. @Rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر قرار بر گمانه‌زنی، برای عامل انتقال ویروس کرونا به ایران باشد. ظریف و دستگاه دیپلماسی در صدر متهمان است نه مردم قم! احتمال اینکه یک بی‌احتیاطی ظریف، کار دستمان داده باشد زیاد است. خاطره #برجام هنوز از یادمان نرفته است... چراکه هم بیشتر در معرض ابتلا بوده و هم ممکن است او را عمدا مبتلا کرده باشند. از #ظریف #تست_کرونا بگیرید... @rozaneebefarda
سیدهادی خسروشاهی، حامی همیشگی [صفحه 1از4] بازنشر یک مصاحبه مکتوب به مناسبت ارتحال ایشان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 : آیا كسروی قبل از ادعای ضرورت برانگیختگی هم از اسلام و تشیع انتقاد می‌كرد؟ آیا دلیلی وجود دارد كه نشان دهد مراد او از برانگیختگی همان پیامبری و آوردن آئینی جدید به‌جای اسلام است؟ : بسم‌الله‌‌الرحمن‌الرحیم. احمد كسروی قبل از انحراف یا به اصطلاح او «برانگیختگی» مدافع سرسخت اسلام و قرآن بود و حتی در این باره می‌نویسد: «...سخنانی كه درباره خداشناسی می‌گویم كسانی آنها را دین نوینی پنداشته و به دشمنی با آن برخاسته‌اند... ولی این سخنان همه از اسلام است. خدا به من فیروزی داد كه آیات قرآن را می‌دانم و اسلام را چنان كه هست می‌شناسم و هر آنچه درباره خداشناسی می‌گویم جز گفته‌های قرآن نیست... .» (ماهنامه پیمان، سال یکم، شماره 13، ص 10 و 13.1) ▪️ولی كسروی به‌تدریج و به بهانه برانداختن «پندارها» و «خرافات» حمله به اسلام و تشیع را آغاز و سرانجام آئین جدیدی را مطرح كرد كه «پاكدینی» نام گرفت. در واقع كسروی نخست با نیرنگ و خدعه از اسلام راستین! منهای خرافات دفاع می‌كرد و حتی خواستار وحدت ادیان و مذاهب در چارچوب «كلیت اسلام» شد و نوشت: «همه مذاهب، كیش‌ها و فرقه‌ها اختلافات را كنار بگذارند و متوجه اصول مشترك و كلی مذهب باشند و به كلیت اسلامی بودن به‌جای تفاوت‌های فرقه‌ای توجه كنند!» او بعد برای نفی فرق اسلامی می‌گوید: «این دین به مذاهب مختلف منشعب شده و اسلام اصلی به شكل مذاهب اصالت خود را از دست داده است. نخست باید دانست اسلام دو تاست، یكی آنكه بنیانگذارش آورده و در 1350 سال پیش بوده و یكی آنكه امروز میان مسلمانان روان است... باید این دو را از هم جدا در نظر گرفت.» كسروی به بهانه ایجاد فرقه‌ها و نحله‌ها در اسلام بیان كرد که برای حفظ وحدت كشور! باید طرح جدیدی ریخت و آن را پایه و اساس قرار داد كه همان «پاكدینی» است و در این راستا به صراحت مدعی شد: ‌«مرا با خدا پیمانی است كه از پا ننشینم و این راه را به سر برم!» و بعد افزود:‌ «این سخن كه مسلمانان می‌گویند اسلام بازپسین دین است، بی‌مبناست!» و سپس نوشت:‌ «این خواست خداست كه هر چند وقت یك بار جنبش خدایی رخ دهد و یك راه رستگاری به روی جهانیان باز شود و گمراهی‌ها از میان بروند، لكن مسلمانان آن را با اسلام پایان یافته می‌شمارند و بی‌خردانه دست خدا را بسته می‌دانند!» كسروی پس از آنكه این برانگیختگی‌ها را «جنبش خدایی» می‌نامد، به‌طور صریح دوره اسلامگرایی را مانند بعضی از معاصران ما خاتمه یافته می‌داند و سرانجام مدعی می‌شود: «پاكدینی با آنكه پایه آن اسلام است، ولی این پاكدینی جانشین اسلام و طبق خواست خدا و لذا آئین اوست» و برای توجیه عرضه پاكدینی خود می‌نویسد:‌ «در جهان چنان كه باید دانشمندانی باشند كه با كوشش‌های خود به آگاهی‌های مردمان بیفزایند و مخترعانی باشند كه نرم‌افزارهایی برای زندگی بسازند، همچنان باید گاهی مردان خدایی برخیزند و جهانیان را از رازهای نهان زندگانی آگاه سازند و راه آسایش و خرسندی را به آنها نشان بدهند و آئینی برای زیستن در میان آنان پدید آورند.» در این باره او كتاب «ورجاوند بنیاد» ـ بنیاد خدایی مقدس ـ خود را در سه جلد منتشر كرد كه در بالای صفحه اول آن شعار «خدا با ماست» را با خط درشتی می‌آورد و در ذیل صفحه بعد می‌نویسد: «این كتاب بنیاد پاكدینی است.» و سپس فصولی در هر مجلد با شماره آیاتی می‌آورد كه گویا احكام! پاكدینی است و در پاورقی‌ها هم زندها یا «تفسیر» آن احكام را می‌آورد. ما چون قصد بسط این مسئله را در این بحث نداریم، همین مقدار بسنده می‌كنیم و می‌پرسیم آیا این ادعاها و این اعلام برانگیختگی و بستن پیمان با خدا و آوردن پاكدینی به عنوان جانشین اسلام ادعاهای پیغمبری و آوردن یك دین جدید نیست؟ : در مورد مسئله ارتداد و چگونگی و احكام مربوط به آن توضیحاتی را بفرمایید. : هدف از سخنرانی كوتاه بنده، بررسی مسئله ارتداد و حكم آن نبود و این مسئله در كتب فقهی جدید و قدیم، تجزیه و تحلیل شده و حقایق مربوط به آن و كیفیت ارتداد و قبول یا عدم قبول «توبه» به‌طور كامل تبیین شده است و نیازی به ورود ما در آن موضوع نیست، @rozaneebefarda
سیدهادی خسروشاهی، حامی همیشگی [صفحه 2از4] ▪️اما نقل یك حدیث از امام صادق(ع) می‌تواند بیانگر نوع كیفر كسانی باشد كه نبوت پیامبر را انكار و تكذیب می‌كنند. در این حدیث به هر كسی كه توان اقدام داشته باشد، اجازه داده شده است این حكم را اجرا كند و شاید همین حدیث مبنای حكم امام درباره «اقدام هر كس كه توان دارد» در مورد سلمان رشدی باشد. امام صادق(ع) می‌فرمایند:‌ «كلُّ مُسْلِمٍ بَینَ مُسْلِمَینِ ارْتَدَّ عَنِ الْإِسْلَامِ وَ جَحَدَ رَسُولَ اللَّهِ (ص) نُبُوَّتَهُ وَ كذَّبَهُ فَإِنَّ دَمَهُ مُبَاحٌ لِمَنْ سَمِعَ ذَلِك مِنْهُ»(وسائل الشیعه، ج18، ص545) آیا كسروی و سلمان رشدی در این دایره از انحراف و گمراهی قرار ندارند؟! : آیا این نوع اقدامات مقبول همه مراجع، از جمله امام خمینی هم بوده است و هیچ‌كدام موضع منفی نسبت به آن نداشته‌اند؟ : برای روشن شدن دیدگاه‌های بعضی از علما و مراجع معاصر در این باره و نظریات فقهی، منفی یا مثبت آنان درباره «ترور» مراجعه شود به كتاب «خشونت قانونی» تألیف كاظم مقدم، جلد اول، فصل دهم، صفحات 407 تا 490، ناشر مؤسسه چاپ و نشر عروج، سال 1390 (این كتاب تحقیقی به عنوان گزیده تاریخ معاصر ایران، از سلطنت محمدرضا پهلوی تا ترور منصور و پیروزی انقلاب اسلامی در دو مجلد جمعاً 1500 صفحه چاپ و منتشر شده است.) در این كتاب با استناد به اقوال شاهدان و خاطرات شخصیت‌های مختلف، موضع منفی امام خمینی(ره) درباره اقدام به ترور، به‌ویژه در جریان درخواست فتوا یا حكم برای ترور حسنعلی منصور تبیین شده و اصولاً امام خمینی هیچ‌وقت اجازه كتبی یا شفاهی برای اقدام به این نوع عملیات نداده و همواره مراجعان را از آن نهی كرده كه مشروح آن در كتاب‌های مربوط به ایشان آمده است. : در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت نواب صفوی در مورد ترورهای زمان پیامبر اسلام(ص) به چند نمونه اشاره كرده‌اید كه ما در این مقوله اطلاعاتی نداریم. آیا می‌توانید دلایل، چگونگی و منابع خبری آن را توضیح دهید؟ : البته در این زمینه، اگر به كتب معتبر تاریخی و كتاب‌هایی كه درباره سیره پیامبر اكرم(ص) نوشته شده است مراجعه كنید، مطلب كاملاً روشن می‌شود. من در سخنرانی خود به بعضی از آن منابع و كتاب‌های تاریخی اشاره كرده‌ام و این البته یك روش متداول و مستمر همراه با مخفی‌كاری نبوده است، بلكه در دفاع از نظام نوپای اسلام كه مورد تهاجم و توطئه دشمنان یهودی و بعضی از سران قبایل عرب جاهلی قرار گرفته بود، احكامی از طرف پیامبر(ص) صادر و توسط عناصر داوطلب اجرا شده است. بی‌مناسبت نیست در اینجا توضیح آیت‌الله خامنه‌ای را درباره اعدام‌های انقلابی دوران پیامبر نقل كنیم:«‌آن روزی كه پیامبر(ص) دستور داد آن افراد را ترور كنند در گوش كسی نگفت، علناً گفت: هر كس هند را پیدا كرد او را بكشد. هر كس فلان بن فلان را پیدا كرد او را بكشد. امام« قدس سره» گفت: هر كس سلمان رشدی را پیدا كرد بكشد. امروز هم رهبری اگر طبق احكام اسلام یك جا تكلیفش اقتضا كند، علنی خواهد گفت مخفیانه و در گوشی نیست.» (اسلام و مسأله ترور،مرتضی شیرودی، ماهنامه «رواق اندیشه»، شماره 18، 1382) پس اقدام به این امر هنگام ضرورت و برای دفع شر دشمن و به حكم حاكم شرع، امری كاملاً مشروع و قانونی است. : جنابعالی در سخنرانی خود اشاره كردید زنده‌یاد نواب صفوی در دوران حكومت آقای دكتر مصدق 20 ماه در زندان به سر برد. دلیل بازداشت و زندانی شدن ایشان چه بود؟ : مسئولان به اصطلاح قضایی آن دوران، به دستور آقای شمس‌الدین امیرعلایی وزیر كشور كابینه آقای دكتر مصدق، حكم غیر قابل اجرای دوران قبلی را درباره اتهام «تحریك مردم برای تخریب مشروب‌فروشی در ساری» اجرایی كرد و ایشان را بازداشت كردند و به زندان بردند. این اقدام ظالمانه و ناجوانمردانه - كه بدون تردید با انگیزه سیاسی برای حذف فدائیان اسلام و ایجاد اختلاف بین آنها و آیت‌الله كاشانی بود- بیش از 20 ماه طول كشید و همین امر باعث رنجش شدید شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام از دولت موقت و آیت‌الله كاشانی شد، چون ایشان را به تعبیر شهید نواب، گرداننده حكومت فعلی می‌دانستند. @rozaneebefarda
سیدهادی خسروشاهی، حامی همیشگی [صفحه 3از4] ▪️شهید نواب صفوی سابقه این داستان را در بازجویی «طائفی» بازپرس شعبه 27 بیان می‌كند و با خط خود در بخش 14 پاسخ‌ها چنین می‌نویسد: «14 ـ در حكومت‌های جابر سابق سفری به ساری كردم، سه شب منبر رفتم؛ مردم را به سوی حق و خدا دعوت كردم، پرونده‌ای غیاباً برایم ساختند، حكم غیر قابل اجرا نیست تا وقتی كه مراحل بعدی قانونی را طی كند برایم ساختند. آن حكومت‌های جابر در این باب بسیار نانجیبی كردند و اما حكم را اجرا نكردند و موفق به اجرای آن نشدند و در آن هم قید «قابل اجرا نیست» را گذاشتند، اما این حكومت فعلی كه عنوانش از آن جهت نام یافت و مردمی را به دنبال خود انداخت كه خود را مبارزه با حكومت‌های ین سلف معرفی كرده بود، حكم غیر قابل اجرای جابرین سلف را در حقم اجرا و تمام سخنان خود را كه مبنی بر آزادی‌خواهی است تكذیب كرد و بعد از سه ماه كه در زندان بودم، خواستند همان حكم را به رؤیتم برسانند كه امضا نكردم و در آن نوشته بود صریحاً قابل اجرا نیست و تا مراحل بعدی از اجرای آن خودداری شود. عجبا آقایان متظاهر به جنگ با پیشینیان سلف حكم غیر قابل اجرای آنها را اجرا كردند و حائری شاه باغ، دادستان كل وقت آن سید بزرگواری كه زیر بار مظالم دستوری حكومت وقت نرفت و بالصراحه نوشت حكم مذكور نافذ نیست و بازداشت نواب صفوی مجوز قانونی ندارد، با تمام سوابق خدمت قضایی‌اش به خدمتش خاتمه دادند.» : در مورد اظهار پشیمانی مرحوم نواب صفوی از مخالفت با حكومت آقای دكتر مصدق یا اظهار ندامت آقای محمد مهدی عبدخدایی از اقدام خود، اگر توضیح بیشتری ارائه كنید ممنون خواهیم بود. : چگونگی امر در مورد شهید نواب صفوی را قبلاً توضیح داده‌ام و خلاصه آن این بود كه شهید نواب صفوی برای مبارزه با رژیم كودتایی در جلسه نهضت مقاومت ملی در منزل آیت‌الله زنجانی، برای همكاری اظهار آمادگی كرد و این به مفهوم پشیمانی از مخالفت با حكومت دیكتاتوری و به ظاهر قانونی آقای مصدق نبود. البته این مطلب در روزنامه شرق از قول برادر ارجمند، آقای محمدمهدی جعفری نقل شده است و اتفاقاً اخیراً در اسفند ماه سال 1394 در جلسه یادبود درگذشت مرحوم سیدمحمدصادق طباطبایی در سالن مركز فرهنگی شهر كتاب تهران، در دیدار كوتاهی با ایشان این موضوع را پرسیدم كه پاسخ دادند: مطلب ذكرشده صحیح نیست و كلمه پشیمانی را در مصاحبه به كار نبرده‌ام و اگر در روزنامه چنین آمده، بی‌تردید، به‌طور اشتباهی از سوی خبرنگار نقل شده است. اما در مورد به اصطلاح «ندامت» آقای محمدمهدی عبدخدایی از شلیك به دكتر فاطمی و اینكه می‌گوید؛ ‌ای كاش به این كار اقدام نمی‌كرد! این ادعا نیز صحت ندارد، بلكه آنچه آقای عبدخدایی چندی پیش در مصاحبه‌ای مطرح ساخت این بود كه: از اینكه با اقدام خود موجب ناراحتی خانواده دكتر فاطمی شده‌ام، ناراحت بودم و چندی قبل كه همسر وی از امریكا به تهران آمد، به دیدارش رفتم و از اینكه موجب ناراحتی او و فرزندانش شده‌ام، عذرخواهی كردم و نامبرده هم با گشاده‌رویی، ادب و احترام از من استقبال كرد. خود آقای عبدخدایی به من گفت: امروز روحیه‌ام و پس از 70 سال كار، تلاش و كوشش آمادگی كشتن یك موش را هم ندارد، ولی اگر به همان سن و سال و روحیه سال 1332 برگردم و ظلم و ستمی را كه به رهبرم شهید نواب صفوی و دیگر برادران فدائیان اسلام در زندان آقایان ملی‌گرا روا رفت را شاهد باشم، بی‌تردید همان كاری را انجام می‌دهم كه قبلاً به آن اقدام كرده بودم! برای اینكه این مطلب ـ كه جنبه تاریخی دارد ـ مستندتر باشد، بی‌مناسبت نیست كه خلاصه‌ای از مصاحبه وی را با روزنامه شرق نقل كنیم: آقای عبدخدایی نخست درباره موضعگیری‌های دكتر فاطمی اشاراتی دارد و می‌گوید:«رابط شاه با دكتر مصدق، دكتر فاطمی بود. عكس فاطمی را كه شعبان بی‌مخ محافظ وی است، دارم. دكتر شایگان بعد از انقلاب گفت: مصدق معتقد بود باید با شاه كنار بیاید و ائتلاف كند و به همین دلیل دست ثریا را هم می‌بوسد. نشان همایونی شاه برای دكتر فاطمی هم موجود است. در مصاحبه آقای شاه‌حسینی آمده كه افراط‌كاری دكتر فاطمی به علت آن است كه فكر می‌كند دیگر شاه رفته است و علیه شاه تند می‌شود. البته قبل از آن فاطمی برای خوشایند شاه، در سال 1330 می‌نویسد: جلسه آینده فدائیان در لندن تشكیل می‌شود! البته همان فدائیانی كه صفیر گلوله آنها اینها را به مجلس برده و نفت را ملی كرده است. دكتر فاطمی 26 مرداد سال 1332 با دكتر فاطمی 20 مرداد سال 1330 دو دكتر فاطمی متفاوت است.» @rozaneebefarda
سیدهادی خسروشاهی، حامی همیشگی [صفحه 4از4] ◽️خبرنگار شرق می‌پرسد: اگر دوباره با اندیشه و تجربه امروز به آن سال‌ها باز گردید باز هم دست به اقدام برای كشتن فاطمی می‌زنید؟ عبدخدایی بلافاصله و قاطعانه می‌گوید: بله. از اندیشه گذشته خود پشیمان نیستم و صحت هم دارد، اما اصولاً گلوله به دكتر فاطمی نخورد! شما به موزه وزارت خارجه بروید. كیف دكتر فاطمی هست كه گلوله به كیف چرمی خورده و از یك طرف رفته و از سوی دیگر بیرون نیامده و خود گلوله هم در قوطی كارت ویزیت گیر كرده و تمیز تمیز است! خبرنگار پرسید اینكه می‌گویند دكترفاطمی تا آخر عمر از آن سوء‌قصد رنج می‌برده، درست است؟ عبدخدایی پاسخ داد:‌«‌الان اسناد و مستندات هست. گزارش مأمور هم هست كه می‌گوید؛ دكتر فاطمی سالم است! دكترها كه می‌آیند، خود را به بیماری می‌زند! افسانه‌ای ساخته‌اند كه روده‌های دكتر فاطمی را جمع كردند و در ملحفه ریختند! این را به هر پزشكی بگویید می‌خندد.» ... و اینجانب شخصاً كیف چرم چهار لایه دیپلماتیك آقای دكتر فاطمی را - كه در مركز اسناد وزارت امور خارجه نگهداری می‌شود- دیده‌ام كه گلوله نتوانسته است از چهار لایه چرم عبور كند و لذا در همان لایه چهارم گیر كرده و داخل كیف افتاده و مانده است! عجیب‌تر آنكه در عكس‌هایی كه موجود است و چاپ هم شده است، وقتی آقای دكتر شایگان و آقای حسین مكی به عنوان نخستین عیادت‌كنندگان از دكتر فاطمی به بیمارستان می‌روند، آقای دكتر فاطمی روی تخت دراز كشیده است و صحبت می‌كند و ورقه‌ای را مطالعه می‌كند، ولی از لوله اكسیژن خبری نیست و حتی یك سرم هم به او وصل نشده است و معلوم نیست كه ایشان چگونه گلوله خورده‌ كه از یك طرف روده‌هایش به بیرون ریخته‌اند! و ازسوی دیگر مجروحی است كه حتی به اكسیژن و سرم هم نیاز ندارد! ای كاش كسی پیدا شود و اسناد بیمارستانی و وزارتی مربوط به دكتر فاطمی را منتشر سازد تا حقایق آنطور كه هست روشن شود، ان‌شاءالله. ▪️برای مشاهده متن مصاحبه در سایت مرحوم خسورشاهی، بنگرید به: http://www.khosroshahi.org/main/index.php?Page=definition&UID=3983534 @rozaneebefarda
💥فوری #پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا #روحانیت_در_کنار_مردم/33 #مدافعان_سلامت #خط_رسانه_ای_ضدانقلاب_را_شکستند! #اختصاصی/خبر خوب @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 حرکت جهادی طلاب و روحانیون قم، داد رسانه های مزدور ضدانقلاب را درآورده است. آنگونه که پیشتر هم نوشته بودیم، #خط_رسانه_ای_دشمن در حال شکستن است. بازهم باید همت کنیم.... اگر اینجا در #_المقدسه، مچ مزدورهای بدبخت بیگانه(داخلی باشند با خارجی) خوابانده شود، در سایر شهرها همین #تجربه_جهادی اپیدمی خواهد شد. #پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا #روحانیت_در_کنار_مردم #جهاد_یاری_رسانی #روحانیت_در_خط_مقدم #جهاد_سلامت #زوزه_اینترنشنال @rozaneebefarda
یک روز کرونایی در شهر کریمه(س) /34 💥اختصاصی/ یادداشت وارده @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 امروز سوم رجب سالروز شهادت امام علی النقی الهادی علیه السلام بعد یک هفته قرنطینه در خانه و عدم حضور در شهر با وجود اینکه دلمان خیلی حرم میخواست، راهی داخل شهر شدم، شهر نسبتا خلوت بود و اکثر مغازه ها و مراکز تعطیل بود، پمپ بنزین هم خلوت بود، کار اداری هم داشتم مراجعه کردم نسبتا خلوت و بود و برخلاف انتظار به سرعت خوبی کارم انجام شد. ▪️دیگه وقت برنامه اصلی ام رسید میخواستم حرم مطهر مشرف شوم، اول بر اثر تبلیغاتی که در ذهنم پر شده بود گمان میکردم حرم الن بگیر و ببند هست و بدو ورود باید پاستوریزه شیم، اما الحمد لله اینطور نبود، روال بازرسی و صحن های حرم مطهر عادی بود، اما خودم بخاطر بهداشت فردی رفتم دستم را تمیز شستم، بعد وارد حرم مطهر شدم. ▪️به مناسبت روز شهادت مثل همیشه یک ساعت به ظهر مراسم عزاداری در شبستان داشت شروع میشد، طبق عادت اول باید کنار ضریح مطهر عرض ادب میکردم سپس به مراسم میرسیدم، وقتی چشمم به ضریح افتاد حال دیگری داشتم غیر از حال 12 سالی که مکرر به حرم مشرف شده ام، امروز احساس غربتی در حرم دختر باب الحوائج عالم دیدم، اشک در چشم و بغض در گلو پیچید، اما زیارت امروز فقط یک عرض ادب و حالت معنوی نمیدیدم، زیارت در چنین ایامی که هجمه دشمن به قم و دو قطبی سازی معنویت و سلامت بالا گرفته است، یک حرکت سیاسی هم بود درست مثل اوقاتی که متوکل زیارت کربلا را ممنوع کرد و زائران آزمایش سختی برای زیارت میشدند. ▫️شکر خدا! مردم همت کرده بودند امروز که روز شهادت بود حرم غریب و تنها نمانده بود جمعیت خوبی در حرم جهت عرض ادب حاضر بودند، بعد از سخنرانی و روضه نماز جماعت ظهر و عصر هم با امامت تولیت محترم حرم و امام جمعه بصیر قم برپا شد، و بعد نماز هم با زیارت جامعه به حضرت هادی علیه السلام عرض ادب شد. ▪️اعلان خبر ادامه برنامه ها و مراسمات حرم مطهر از تربیون هم خبر خوب دیگری بود که شنیدیم. یقینا از کسی غیر از تو کاری از کسی بر نمی آید شبیه مادرت همسایه هات را دعایی کن! 8اسفند98 @rozaneebefarda
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥پیشگیری و #درمان_آسان_ویروس_کرونا #پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا #روحانیت_در_کنار_مردم/35 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 توصیه های آیه الله ضیایی متخصص طب سنتی و اسلامی پیرامون مقابله با #کرونا #پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا #روحانیت_در_کنار_مردم #جهاد_یاری_رسانی #روحانیت_در_خط_مقدم #جهاد_سلامت @rozaneebefarda