فتنه کور لبنان؛ #نفوذ، آشوب، ویرانی، سلطه
[صفحه ۵ از ۷]
💥 اختصاصی_روزنه/#ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
صد البته تا زمانی که این فرایند ویرانگر به مرحله کامل خود برسد، ایجاد بحرانها بر اساس گسلهای برجای مانده از قبل همواره در دستور کار آنهاست. همچنانکه میبینیم به طور خاص در کشور ایران، هیچگاه ارادهای بر حل مشکلات اقتصادی به صورت ساختاری آن طور که باید به ثمر نمینشیند بلکه ساختارهای فاسد و بحرانآفرینی مانند بانکهای خصوصی بر عمق گسلهای قبلی هم میافزایند؛ با وجود آنکه موج به راه افتاده از انقلاب اسلامی در توجه به مستضعفین، موجب شد تا فعالیتهای قابل توجهی در کاهش فقر در جامعه انجام شود به همین دلیل میزان بهرهمندی اقتصادیِ اقشار مختلف نسبت به پیش از انقلاب، حقیقتا تفاوت غیر قابل انکاری دارد. همینجاست که میتوان اصرار بیمنطق بسیاری از مسئولین غربگرا و مشاورین عموما لیبرالشان را در امتناع از عمل طبق سیاستهای اقتصاد مقاومتی به خوبی ریشهیابی کرد.
بنابراین میتوان دید که چگونه نفوذ، یک گسل جدید را ایجاد میکند، یا آنچه هست را عمق میبخشد یا حداقل به ادامه آن کمک کرده و جلوی فعالیتهای مصلحانه را میگیرد.
بازگشت به موضوع اولیه
در موضوع خاص و مورد نظر ما یعنی لبنان پیچیدگیهای خاصی وجود دارد اما به صورت واضح همه میدانیم بحرانهای فراوانی در طول سالیان متمادی بر چهره زیبای عروس خاورمیانه چنگ زده و میزند. بیروت پس از فتح خونین بیتالمقدس توسط جلادان صهیونیستی در سایه حماقت و خیانت دول اسلامی آن روز (و همینک بیشتر از قبل!)، به عنوان دومین پایتخت عربی و اسلامی در آستانه سقوط قرار داشت. این شهر زیبا صرفا با مقاومت گروههای عمدتا شیعی، از فروپاشی و تصرف نجات یافته است.
به همین دلیل اساسا برای یک لبنانیِ وطن دوست - و نه صرفا شیعه یا مسلمان- منطقی نخواهد بود نیرویی را از کار بیاندازد که تقریبا تنها عامل مؤثر بازدارنده در برابر تهاجمهای یک حیوان وحشیِ به تمام معنا، به نام رژیم صهیونیستی است. اینجاست که درد مشترک تقریبا تمامی کشورهای به استضعاف کشیده شده در قرون اخیر مجددا خود را بروز میدهد؛ یعنی وجود نیروهایی در میان ما که عامل اساسی تحمیل هزینههای گزاف بر ما هستند.
در این زمینه میتوان نمونههایی شبیه به خاندان حریری در لبنان را دید؛ سعد حریری و پیش از او پدرش رفیق حریری، ارتباطات وثیقی با عربستان و فرانسه دارند. فعالیتهای تجاری و اقتصادی این خاندان، که فعلا برای ما مشخص نیست سرمایه آن از کجا تامین شده و دقیقا چگونه با برنامههای بازسازی بیروت ارتباط یافته، تا حد زیادی با عربستان سعودی گره خورده است.
اساسا سعد حریری، خود در آن کشور به دنیا آمده و تابعیت سعودی و فرانسوی نیز دارد. همچنین تا پیش از ترور پدرش به رتق و فتق امور اقتصادی خاندانش در عربستان میپرداخت. علاوه بر روابط راهبردی این خاندان با عربستان، وی مفتخر به دریافت نشان لژیون دونر فرانسوی نیز هست! و همین نشان میدهد از نظر فرانسویها چه مهره ارزشمندی است.
سعد و پدرش رفیق حریری، همواره در حکومت لبنان صاحب کرسی و نفوذ گسترده بودند. پدرش طی دو بار حضور به عنوان نخستوزیر،رهبری ۵ کابینه را برعهده داشت و با توجه به دو بار حضور پسرش سعدالدین حریری در مقام نخستوزیری، (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰) نشان دادهاند تا چه حد در ردههای بالای حکومتی لبنان نفوذ و ورود داشته و تا چه میزان، نام آنها با ناآرامیها و ناپایداریهای سیاسی لبنان گره خورده است.
سعد حریری پس از آنکه به خوبی لبنان را به ورطه اعتراضهای اقتصادی برد، در اقدامی انتحاری (برای آینده لبنان و نه شخص خود) استعفا کرد تا خلأ دولت مرکزی، کشور لبنان را در کام خود بگیرد؛ شبیه به آنچه در عراق به وجود آمد و درست شبیه به آنچه نزدیک بود با استیضاح یا استعفای دولت کنونی در ایران- در شبیخون بنزینی- به بار آید.
همچنین پس از آنکه حسان دیاب مدت کمی عهدهدار دولت بود، آن را به باد انتقاد گرفت در حالی که بحرانی همانند کرونا بر مشکلات پیشین لبنان افزوده شده بود. پس از حادثه دهشتناک بندر بیروت، برادرش بهاءالدین حریری انگشت اتهام را ظالمانه به سوی حزبالله نشانه رفت و همگام با جنگ روانی رسانههای مخالف مقاومت، به بحران اجتماعی موجود در لبنان دامن زد.
@rozaneebefarda
فتنه کور لبنان؛ #نفوذ، آشوب، ویرانی، سلطه
[صفحه ۶ از ۷]
💥 اختصاصی_روزنه/#ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
نباید هیچ وقت فراموش کرد که چگونه امانوئل مکرون، رئیسجمهور فرانسه، فاتحانه در ویرانههای بیروت قدم زد و برای تغییر در ساختار سیاسی لبنان رجزخوانی کرد. آنچه مکرون گفت، حقیقتا با این برداشت جور در نمیآید که فرانسه همچون یک ماهیگیرِ پستفطرت، صرفا خواسته باشد از آب گلآلود لبنان برای خود چیزی به دست آورد بلکه نقش آنها خبیثانهتر و نفرتانگیزتر از این حرفهاست. آنچه مکرون در تحقیر و تهدید مقامات لبنانی در دیدارها و یا گردش تفریحگونهاش داشت بیشتر شبیه به تلاش برای سرعت دادن به فرآیندی است که از قبل برنامهریزی شده است.
همچنانکه سعد حریری در روز پس از حادثه انفجار بیروت، دولت حسان دیاب را مسئول این انفجار معرفی کرد در حالی دولت حسان دیاب تنها نزدیک به ۸ ماه وارث اوضاعی به شدت ملتهب در سایه کرونا و آمیخته با افسارگسیختگیهای اقتصادی دولت پیشین بود. و خندهدارتر اینکه دولت پیشین به سرپرستی سعد حریری به مدت تقریبا چهار سال از ۶ سالِ انباشت مخازن نیترات آمونیوم، مسئول رسمی اداره بندر بوده است.
پس از این نیز وزرای عموما متمایل به جریان سعد حریری از دولت کنارهگیری کرده و آن را با بحران مواجه ساختند و در نهایت حسان دیاب نیز استعفا کرد و باعث عمیقتر شدن بحران و باز هم ناپایداری سیاسی شد. حریری و جریانات متمایل به او، به صورت رسمی خواهان تحقیقات بینالمللی در مورد انفجار هستند و این دقیقا همان خط داستانیِ ماجرای ترور پدرش رفیق حریری است.
همان سناریویی که ابتدا سوریه و حزبالله به عنوان مسئولین قتل پدرش معرفی شدند در حالی که بعدا شخص وی، اتهام به سوریه در این مورد را سیاسی و نادرست خواند. بگذریم که بعدها این مهره فرانسوی، در معظم سالهای بحران سوریه یکی از عوامل مهم تامین امکانات برای تروریستهای درگیر در آن بود و با این کار هم در خونهای فراوانی شریک شد و هم امنیت داخلی کشور خودش را به خطر انداخت.
طرح انتقال مرجعیت رسیدگی به تحقیقات از لبنان به خارج، همچنانکه در ماجرای ترور رفیق حریری و وارد ساختن اتهامات بیاساس و همیشگی به حزبالله نمود کرد، صرفا برای خلع سلاح مقاومت یا حداقل محدود ساختن آن صورت میگیرد. جالب اینجاست که قرار بود نتایج تحقیقات طولانی مدت دادگاه بینالمللی در مورد عوامل ترور رفیقحریری در همان روزهای پس از انفجار بیروت به اطلاع عموم برسد و جالبتر اینکه اعلام نتیجه نیز به تاخیر افتاد! گویا حادث مشکوک قبلی به اندازه کافی به اهداف مدنظر نرسید و نیازمند پشیتبانی توسط یک حادث مشکوک و صد البته با ابعادی وحشتناکتر از قبل بود.
کما اینکه امروز مشاهده کردیم دادگاه بینالمللی اعلام کرد دولت سوریه و رهبر حزبالله هیچ دخالتی در این ترور نداشتهاند. اما آیا سعد حریری نمیخواهد توضیح دهد چه شد که او بر روی خون پدرش در لبنان، مراسم رقصِ خلع سلاح مقاومت را به خوبی اجرا کرد؟! و آیا اساسا برای او مهم نیست که پدرش را چه کسی به قتل رسانده است؟! گویا دیگر نه برای او نه بدنه اجتماعی همراه با او، این سوالات مهم نیست و شاید هیچگاه مهم نبوده است!
گویا آنچه برای آنها مهم است، موج سواری بر روی بحرانی دیگر در لبنان میباشد که شباهتهای حیرتانگیزی به ماجرای ترور پدرش در سال ۲۰۰۵ دارد. به عبارت دیگر، درست در زمانی که بحران قبلی، به صورت رسمی نمیتوانست ادامه یابد، بحرانی دیگر خلق شد تا علیه حزبالله به کار آید. و این یعنی ادامه خباثت همیشگی نفوذیهای لبنان برای از امتناع از خاموشی موتور تولید بحران در این کشور.
در حالی که از طرف دیگر میبینیم این حزبالله و جریانهای نزدیک به آن بوده و هستند که همواره اقداماتی مفید در حفظ ثبات و امنیت لبنان داشته، از خاک و سیادت کشور خود دفاع کرده و منافع آن را تامین کردهاند. نیروهایی که همواره تلاش کردهاند تا تنش داخلی علیرغم خوشرقصیهای مکرر امثال حریری و بدنه اجتماعی وفادار به او، کشور لبنان را غرق نکند. نمونه اخیر آن ممانعتی بود که حزبالله برای هواداران خشمگین خود ایجاد کرد تا به مکان برگزاری تجمعهای هتاکانه دوستان سعد حریری و غیره وارد نشوند؛ علیرغم آنکه این افراد با گستاخی تمام، ماکت سید حسن نصرالله را در کنار نتانیاهو به دار آویخته بودند.
@rozaneebefarda
فتنه کور لبنان؛ #نفوذ، آشوب، ویرانی، سلطه
[صفحه ۷ از ۷]
💥 اختصاصی_روزنه/#ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
هشدار
آنچه در لبنان میگذرد، مینیاتوری تاسفبرانگیز از چگونگیِ غلتیدن یک کشور در بحرانهای غیر عادی توسط نیروهای خائن درونی است؛ این، نمونه کوچکی است از ظرفیت تخریبی عناصر نفوذی که دقیقا در حال خراب کردن تنها مانع کارآمد در مقابل تجاوز خارجی هستند؛ عناصری که خود هم میدانند تاریخ مصرف دارند و حتی اگر به مصلحت کانون توطئهگر جهانی باشد، همانها را برای رسیدن به مقاصدشان به عنوان طعمه، قربانی میکند؛ دقیقا همان کاری که با پدر سعد حریری انجام دادند و تقریبا مشابه همان مهماننوازی دلچسبی که دوستان سعودیاش با شخص او و احتمالا خانوادهاش در عربستان کردهاند.
آنچه در لبنان، سوریه، عراق، لیبی، افغانستان و ... میگذرد، دورنمایی از آن چیزی است که ممکن است در آیندهای نه چندان بعید بر سر ما هم بیاید البته اگر شبکه نفوذ نجاتیافته از توفان انقلاب اسلامی را در هم نشکنیم! شبکهای که تمام تلاشش را میکند تا گسلهای غیرقابل ترمیم بسازد یا آنکه گسلهای پیشین را عمق بخشیده و زخمها از خونریزی نایستند. شبکهای که سعی میکند در تمامی دولتها و نهادها نفوذ یابد ولو آنکه نقش فعال و اجرایی هم نیابد بلکه در مقام مشاورههای بعضا غیر رسمی، روندهای ناسالم گذشته را استمرار دهد و خلاصه آنکه قطار جمهوری اسلامی بر ریل حقیقی خود یعنی انقلاب اسلامی قرار نگیرد.
این تصور به اشتباه در ذهن بسیاری از آنانی که در دام روشنفکری لبیرالی غلطیدهاند وجود دارد که در صورت عمل طبق توصیههای لیبرالهای موجود در ایران، ما حداقل در مورد رفاه اقتصادی شبیه به کشورهایی همچون امریکا و یا متحدان اروپاییاش خواهیم شد در حالی که فارغ از بحرانهای اجتماعی و اقتصادی موجود در این کشورها، اساسا آنچه نوچههای لیبرالیسم جهانی قرار است بر سر ما بیاورند، به هیچ وجه حتی شبیه به آنچه در این کشورها از لحاظ مزیتهای مثلا رفاهی گفته میشود نیست. این را حداقل از تجربه ۷ ساله دولت کنونی باید فهمید.
مجال دادن به تنفسِ شبکه درهمتنیده نفوذ در ایران (و حتی در سایر کشورهای امت اسلامی) باعث میشود نتوانیم به خوبی از مستضعفینی حمایت کنیم که در جبهههای مقدم مبارزه با کانون توطئهگر جهانی هستند. در نتیجه نمیتوانیم از منافع مشروع خود حتی در داخل کشور دفاع کنیم؛ بلکه بالاتر و عمیقتر از تمام آنچه گفتیم، نخواهیم توانست به وظایف تاریخی خود در قبال مولای غایب از نظر(عج) عمل کنیم.
🔹 فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پیکر مطهر مرحوم آیت الله شیخ #یونس_شریفی_اشکوری هم اکنون با حضور جمعی از فضلا و ارادتمندان خاندان اهل بیت(علیهم السلام) در حال تشییع است.
@rozaneebefarda
▪️انا لله و انا الیه راجعون
آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی به رحمت حق پیوست
@rozaneebefarda
روزنه
💥پیکر مطهر مرحوم آیت الله شیخ #یونس_شریفی_اشکوری هم اکنون با حضور جمعی از فضلا و ارادتمندان خاندان ا
گذری بر زندگانی آیت الله شیخ یونس شریفی اشکوری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#آیةالله_شیخ_یونس_شریفی_اشکوری، این عالم زاهد در خانواده روحانی و از مادری سیده، زاده شد، پدرش مرحوم حجه الاسلام شکرالله شریفی (ره) از روحانیون منطقه اشکور بود که به ارشاد و تبلیغ دین و حل و فصل خصومات می پرداخت.
ایشان در سال 1312 چشم به جهان گشود و از سن 7 سالگی پس از فراگیری دروس مکتبخانه، وارد حوزه علمیه رودسر شده و تحت سرپرستی مرحوم آیت الله سیدمحمد روحانی رودسری مشغول به تحصیل علوم حوزوی شدند. آیت الله سیدمحمد روحانی از طرف مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم، عازم آن منطقه شده بودند تا به تبلیغ و ارشاد پرداخته و حوزه این شهر را اداره نمایند.
حضرت آیة الله شریفی سالها در حوزه های علمیه رودسر، قزوین و تهران و... به تحصیل علم پرداخته و با بینش و هوشیاری کامل، از اوضاع سیاسی نیز مطلع بودند.
ایشان در این راستا با اربابان طاغوت که دست نشانده ها و ایادی رژیم پهلوی در مناطق مختلف بودند و خون مردم را می مکیدند و مال و جان و ناموس مردم از فتنه آنان در امان نبود، به مبارزه برخاست و در این راه، مال و اموال وی به تاراج رفت و به دست یاغیان و طاغیان، از دیار خود رانده شد. معظم له هر گاه که آن جریانات و اتفاقات دهشت انگیز را بازگو می فرمایند که با رعب و وحشت او و همسر و بچه خردسالش را از خانه بیرون کردند و... آدمی را به یاد مسلمانان صدر اسلام می اندازد که مشرکین مکه آنان را از شهر خود راندند و آنها مال و خانه و هر چه داشتند، رها کردند، و همراه پیامبر (ص) به مدینه هجرت نمودند و انصار به یاری آنان شتافتند.
معظم له پس از آن حوادث به سفارش آیت الله سیداحمد خوانساری (ره) راهی مشهد مقدس شده و در حوزه علمیه پررونق خراسان، دروس دینی را پی گرفت و مدت 6 سال از محضر آیات عظام میلانی، فقیه سبزواری و سیدمحمد اشکوری استفاده برد و نیز مدتی در درس علم جفر و اعداد و حروف از محضر سیدابو الحسن حافظیان شرکت کرد.
روزگار سرنوشت او را طور دیگری رقم زد که او خود را در زادگاه خویش دید که به وعظ و خطابه و ترویج دین و تبیین احکام و تعظیم شعائر اسلامی پرداخته و در عمران و آبادانی آن مناطق می کوشد تا مصداق [لینذروا قومهم ] شود و توفیق اجباری شاملش گردد و بتواند با خدمت به خلق، باقیات الصالحات بر جای گذارد و... .
ایشان در حمایت از انقلاب به رهبری امام (ره) و سرنگونی طاغوت، همچون دیگر روحانیان متعهد جلودار حرکتهای انقلابی بودند و با سخنرانی و ایراد مطالبی که خوشایند ساواک نبود، بارها دستگیر شدند. و پس از انقلاب به جرم دفاع از انقلاب و حمایت از رهبری امام (ره) و پاسداری از خون شهیدان در شب جمعه پس از دعای کمیل از سوی منافقین کوردل موردسوء قصد قرار می گیرد که خوشبختانه آسیبی به ایشان نمی رسد، منافقینی که در آن منطقه عده ای از یاران وفادار امام(ره) را شهید کردند از جمله آنها فاجعه شهادت شیخ عبدالحسین رضائی، صدیق و حامی معظم له، را به بار آوردند.
ایشان همواره مورد تهدید و توطئه بدخواهان قرار می گرفتند و همین ها باعث شد که به سفارش برادر بزرگوارشان، آیت الله شیخ الیاس شریفی اشکوری، وارد حوزه علمیه قم گردند و در مکتب امام صادق، علیه السلام، به کسب علوم آل محمد(ص) همت گماشته و به فقاهت بپردازند و تا نیل به قله علم، اجتهاد نمایند. ایشان در حوزه علمیه قم سالها در محضر آیات عظام میرزا هاشم آملی، مرعشی نجفی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، و... بهره بردند.
در سالهای پس از انقلاب همواره حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه در جهت نیل به اهداف امام (ره) و دفاع از ارزشها، از توصیه های مؤکد آن عالم برجسته است در سالهای جنگ تحمیلی خود راهی جبهه ها می شد تا کنار رزمندگان از کیان ملت دفاع نماید و این درس صلابت و استقامت و پایداری از مکتب انبیاست که عالمان دین در اعصار و امصار به پیروی از انبیاء به ترویج و تبیین آن پرداخته و هرگز زیر بار ذلت نرفته و این راز اقتدار و شکوه و عظمت عالمان دین و حوزه های علمیه است.
آیت الله شیخ یونس شریفی اشکوری، سالها در شهر قم به تدریس دوره های مختلف علوم دینی پرداخت و شاگردان بسیاری را تربیت کرد و در نهایت در روز چهارشنبه 29 مرداد 1399 دار فانی را وداع گفت.
(برگرفته از یادداشت موسی شریفی اشکوری، در 29 آبان ۱۳۸۷ در وبلاگ شخصی اش «افق اندیشه»)
@rozaneebefarda
💥تصاویر اختصاصی روزنه از مراسم تشییع پیکر مطهر مرحوم آیت الله #یونس_شریفی_اشکوری
هم اکنون از مسیر مسجد امام حسن(ع) به سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س)
@rozaneebefarda👇
#محرم_و_انقلاب_اسلامی/(1)
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[این سلسله یادداشتها تأملی است در بازکاوی پیوند و تناسب طرفینیِ «محرم سال 61هجری» و «انقلاب اسلامی سال 57شمسی». اسناد، متون ادبی و اشعار، متون تاریخی و خاطرات شفاهی، بنمایه این کوتاهنوشتارهای تاریخی است.]
◽️پس از ماجرای حمله بیرحمانه رژیم شاه به مدرسه فیضیه قم، عملاً پهلوی ماهیت ضد دینی خود را در اقدامی بیسابقه نشان داد. امام(ره) درست در همین فضای خفقانبار، در آستانه محرم 1383(خرداد 42) دست به کار شد و در آستانه ماه محرم، شبکه سراسری روحانیت و هیئتهای عزاداری را برای «روشنگری دینی» بسیج کرد.
◽️ساواک در تقابل با این حرکت، از مبلغین التزامنامهای گرفت که طی آن، مطالبشان «فقط جنبه مذهبی داشته باشد»، « از آیت الله خمینی و مدرسه فیضیه اسمی نبرند»، و علیه «لوایح ششگانه شاه» سخنی نگویند! و البته به همین اکتفا نکرد و در تاریخ 29 اردیبهشت 42، کمسیون ویژهای به فرمان معاون ساواک تشکیل شد و بر اساس آن قرار شد؛
· روحانیون طراز اول به منظور تفهیم موقعیت کشور و برحذر داشتن از هرگونه تحریک در مجالس عزاداری، نزد هیئت رئیسه ساواک احضار شوند.
· کارگردانان و بانیان مجالس روضه و دستجات عزداری به ساواک احضار شوند برای جلوگیری از تحرکات [سیاسی] و برای حفظ نظم کامل!
· تعداد تکایا بر حسب میزان تندروی(!!) و مخالفت احتمالی آنان تعیین و به صورت درجه 1و2و3 مشخص شوند.
· مأمورین نفوذی(از عوامل ساواک و مأمورین مخفی شهربانی) برای کسب اخبارِ به موقع، در مجالس روضه خوانی گمارده شوند!
امام در(28 اردیبهشت) در ضمن انتشار «رهنموننامهای» خطاب به گویندگان مذهبی و سران هیئتها، از آنان خواست که:
· در نوحههای سینهزنی مصیبتهای وارده بر اسلام و مراکز فقه و دیانت و انصار شریعت را یادآور شوید.
· خطر امروز بر اسلام، کمتر از خطر بنی امیه نیست!
· خطر اسرائیل و عمال آن را به مردم تذکر دهید.
◽️روز تاسوعا، ساواک عدهای از منبریهای تهران را احضار کرد و رسما گفت که «اگر نمی خواهید حملات تبلیغاتی خود را علیه مقامات کشور متوقف سازید، اقلاً این سه موضوع» را مراعات کنید:
· علیه شخص اول مملکت سخنی نگویید!
· علیه اسرائیل نیز سخنی بر زبان نیاورید!
· مرتب به گوش مردم نخوانید که اسلام در خطر است! دیگر هرچه بگوئید آزادید.
▪️امام در سخنرانی عصر عاشورای 42، در مدرسه فیضیه، جواب این سیاستگذاری-های رژیم را اینگونه داد:
«تمام گرفتاریهای ما در همین سه موضوع نهفته است. اگر از این سه موضوع بگذریم، دیگر اختلافی نداریم و باید دید که اگر ما نگوییم اسلام در معرض خطر است، آیا در معرض خطر نیست؟ اگر ما نگوییم شاه چنین و چنان است، آیا آنطور نیست؟ اگر ما نگوییم اسرائیل برای اسلام و مسلمین خطرناک است، آیا خطرناک نیست؟ و اصولا چه ارتباط و تناسبی بین شاه و اسرائیل است...».
🔶پینوشت:
یک: یادتان که هست در روزگارِ به اصطلاح «توسعه سیاسی»، برخی زیارت عاشورا و هیأتها را منبع تولید خشونت بر می-شمردند!
دو: «سخنرانیها و روضههای غیرسیاسی» هنوز هم گوشه و کنار، پیدا میشوند. حتما پیام امام به گوششان نرسیده است.
سه: برخی به دنبال حذف شعار «مرگ بر آمریکا» هستند! در عین حال که جنایاتِ آمریکا پیش چشم همه روشن است و تنها یکی از سیئات آمریکاییها، حمایت همه جانبه از اسرائیل است. راستی، چه تناسبی بین آنها و آمریکا هست؟!
چهار: ماجرای ویروس منحوس کرونا بهانه شد که گرفتاران ویروس منحوس #سکولاریم، تمام تلاش شان را برای #تعطیلی_روضه به کار گیرند؛ برخی با هنجارشکنی بهداشتی و برخی دیگر با اعلان علنی ضرورت تعطیلی روضه!
انقلابی ها اما همپای رهبری معظم و مراجع عظام، این فتنه منحوس را خاموش کردند....
#محرم_الحرام
#حب_الحسین_یجمعنا
@rozaneebefarda
#شاعرانه_های_عاشورایی/1
تا به خون آل علی ساغر شکرانه زدند
دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند
در میخانه نبود بسته چرا حافظ گفت
دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند
در میخانه نبود بسته ولی حرمت می
لازم آمد که ملائک در میخانه زدند
گفت جبریل که مستان می ماتم او
با من راه نشین باده مستانه زدند
غیر هفتاد و دو تن بادیه پیمای حسین
چون ندیدند حقیقت، ره افسانه زدند
گفت عباس علم دار که در عشق حسین
قرعه فال به نام من دیوانه زدند
دست چون گشت ز بازوی علمدار جدا
حوریان رقص کنان دست محبانه زدند
علی اکبر چو ز مقتل به جنان روی آورد
حوریان رقص کنان ساغر شکرانه زدند
شمس توحید خدا آمد زینب در سوز
آتش آنست که در خرمن پروانه زدند
@rozaneebefarda
یک درخواست عاجزانه
⭕️ نماز لیله الدفن برای فقیه اهل بیت علیهم السلام و مجاهد راه وحدت امت اسلامی مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری فرزند علی اکبر
⭕️ امشب شب جمعه نماز لیله الدفن برای مرحوم آیت الله تسخیری یادمان نرود.
دو رکعت
رکعت اول حمد و یک بار آیت الکرسی
رکعت دوم حمد و ده بار سوره قدر
بعد از سلام نماز :
اللهم صل علی محمد وآل محمد وابعث ثوابها الی قبر محمدعلی ابن علی اکبر
⭕️انشاالله با سیدالشهدا(ع) محشور شوند
@rozaneebefarda
یک درخواست عاجزانه
⭕️ نماز لیله الدفن برای فقیه اهل بیت علیهم السلام مرحوم آیت الله یونس اشکوری فرزند شکر الله یادمان نرود.
دو رکعت
رکعت اول حمد و یک بار آیت الکرسی
رکعت دوم حمد و ده بار سوره قدر
بعد از سلام نماز :
اللهم صل علی محمد وآل محمد وابعث ثوابها الی قبر یونس ابن شکرالله
⭕️انشاالله با سیدالشهدا(ع) محشور شوند
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥:گفتگو با #شیخ_حسین_انصاریان پیرامون ضرورت مراعات قوانین بهداشتی در عزاداری
🔗 متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید:👇
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=46245
@rozaneebefarda
#یک_تذکار
💥ارسالی از مخاطبان
🔸این کانال انجمن کلام حوزه علمیه است! همانطور که مستحضر هستید ریاست انجمن کلام بر عهده جناب آقای برنجکار می باشد.
نکته جالب و تعجب برانگیز آن است که ظاهراً ایشان کانال انجام انجمن کلام را با کانال شخصی خود اشتباه گرفتهاند و صرفاً اطلاعیه های برنامه های خود و یا صوت درس ها و نشست های خود یا نهایتاً مطالب اساتید هم فکر خود را در کانال انجمن کلام حوزه منتشر میکند و این در حالی است که اساتید بزرگواری در حوزه کلام مشغول تدریس و پژوهش می باشند و اسمی از آنان در این کانال و در سایت انجمن کلام حوزه یافت نمی شود! اساتیدی همچون استاد ربانی که اگر استاد مستقیم ایشان نبوده باشد لکن از نظر جایگاه و مقام، حکم استادی ایشان را دارند. استاد ربانی گلپایگانی سالیان متمادی مشغول به تدریس کلام در موسسه کلام و در مدرسه فیضیه در مباحث کلام جدید و کلام قدیم و درس خارج کلام می باشند!
و اساتیدی همچون استاد سلیمانی استاد مؤمنی استاد ملک نسب استاد شاکرین استاد خسروپناه استاد ذوقی استاد رضایی استاد فتحی و...
🔹فارغ از این که بسیاری از اساتید هستند که در فضای کلام جدید یا همان مسائل جدید علم کلام مشغول به تدریس تحقیق و پژوهش می باشند که ذکر نام همه آنها خارج از حوصله این بحث است.
🔸وجود رویکرد کلام نقلی فواید و آثار خاص و ایجابی خود را دارد
لکن نگرش سلبی و قبع و قمع کردن سایر رویکردها و أنظار و تحمیل سیستم آموزشی خود بر همه مدارس و موسسات، نشانه خوبی نمی تواند باشد!
🔶حاشیه روزنه
ضمن ارج گذاری زحمات انجمن کلام، توضیحات احتمالی در روزنه درج خواهد شد.
@rozaneebefarda
در نشست تخصصی 《نهاد های حکومتی و فاجعه جمعیت》 چه گذشت؟
[صفحه ۱ از ۲]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸نشست مزبور روز گذشته به همت جمعی از فعالان حوزوی در سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار گردید و آقایان نیک بین، اسدی، معظمی، وافی و حانمها خزعلی و اردبیلی از فعالان موضوع جمعیت در آن سخنرانی کردند. گزیده مطالب این نشست به شرح ذیل است:
🔻آقای نیک بین(عضو کمیسیونت فرهنگی مجلس شورای اسلامی): از تلاش های روزهای اخیر کمیسیون فرهنگی برای تصویب طرحی در خصوص لغو برخی قانون ها و تصویب قانون های مربوط به افزایش جمعیت خبر داد و از قضیه جمعیت به عنوان یکی از مهمترین موضوعات کشور نام برد.
او که از شروع مجلس یازدهم روشنگری های صریحی در مبارزه با فساد داشته، مشکل اصلی را در این بین عدم همکاری نهادها و مسئولین قلمداد کرد و بر لزوم ورود جریانات مطالبه گر در این زمینه تاکید کرد.
وی ضمن تاکید بر با مطالبه گری از نهادهای حکومتی در موضوع افزایش جمعیت و سیاست های غلط دهههای گذشته، افزود: ما به نظرات علمی و کارشناسی گروههای فعال در عرصه جمعیت در کمیسیون فرهنگی نیاز داریم.
وی ضمن انتقاد جدی به نمایندگان ادوار گذشته مجلس و دولت کنونی و کم کاری ها و بیتوجهی های نسبت به این موضوع افزود ، در دهه شصت کاری کردند تا فرزند آوری ضد ارزش شود. در مسئله کنترل جمعیت رئیس جمهور وقت، رئیس مجلس وقت و رئیس قوه قضائیه وقت و دیگر مسئولان دیگر نهادها در آن زمان مقصرند.
🔻خانم خزعلی(عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی) با بیان خلاصه کار گذشت قضیه جمعیت در کشور و اشاره به ضعف دستگاه های نظارتی و نبود رصد و فاجعه انگاری که سبب حرکت مسئولان و نهادها به سمت کنترل و تحدید جمعیت شده، اذعان داشت که حتی پس از ایثارگری رهبر انقلاب در عذرخواهی از مردم به خاطر گناه نهادها و مسئولان، اتفاق خاصی در کشور نیفتاد و بلکه سال ۹۲ قانونی خلاف منویات رهبری در این زمینه تصویب گردید.
همچنین امروز سیاست های غلط کنترل جمعیت با عناوینی فریبنده مانند حفظ سلامت در حال اجرا هستند!
او با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجیه هزار نخبه حوزوی گفت:متاسفانه با وجود اینکه چند سال است از این امر رهبر انقلاب میگذرد هنوز حوزه علمیه این چنین جلسهای برگزار نکرده و عدم توجه حوزه علمیه به این مسئله مهم را مورد انتقاد قرار داد و این نشست تخصصی را شروعی امیدبخش برای ورود رسمی حوزه علمیه قم به موضوع جمعیت دانست.
وی بحث جمعیت را در مقطع کنونی از وظایف حوزه و نهادهای دینی قلمداد کرد و از علما و فضلا به عنوان متولیان حوزه درخواست کرد که درباره مطالبه رهبر انقلاب ورود قاطعی داشته باشند.
خزعلی با گلایه از عدم همکاری نهادهای حاکمیتی در پایان بخشیدن به موضوع سقط جنین به آمار ششصد هزار نفری سقطجنین در سال اشاره کرده و از قوه قضاییه درخواست کرد؛ با توجه به قوانین موجود در این موضوع ورود قاطع پیدا کند.
🔻میثم وافی: با گلایه جدی از همه مسئولان و کارگزاران نظام به خصوص در نهادهای غیر دولتی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه به خاطر عدم اهتمام و بیتوجهی به مطالبات ولیفقیه به عنوان نایب امام زمان، خواستار حرکتهای خودجوش در زمینه مطالبهگری و همچنین ترویج فرزند آوری به مردم شد.
او با اظهار ناامیدی از ورود مدیران حوزه علمیه به مسئله جمعیت، از طلاب جوان و نیروهای انقلابی خواست که به مظلومیت رهبر انقلاب پایان دهند.
به خاطر برخی از موضوعات مربوط به جمعیت مانند ازدواج جوانان و مواردی از این دست که نیاز به زمان دارد نباید ما از کارهای مطالبهای دست بکشیم.
ما نباید صرفا برای جلوگیری از پیری جمعیت به این موضوع ورود پیدا کنیم بلکه موضوع از این حرفها مهمتر است، فرزند بالا موجب تربیت بهتر فرزندان شده و فرزندان بیشتر زندگی مطلوب تری را رقم می زند. باید به صورت چهره به چهره برای ترویج فرزند آوری تلاش کنیم.
رهبر انقلاب 43 موضوع را در بحث افزایش جمعیت بیان کرده اند که تا کنون نتیجه و پیگیری ای از سوی نهادهای مختلف انجام نپذیرفته است.
می توان امیدوار به حرکت های فعالان عرصه جمعیت بود، اما تاکنون کمتر از 5 هزار نفر در این عرصه فعالیت دارند.
جامعه جهانی و دشمنان درصدد کنترل مسلمان به ویژه شیعیان هستند که با نفوذ در دستگاه ها و مسؤولان در حال پیگیری و اجرایی کردن این مسائل هستند.
@rozaneebefarda
در نشست تخصصی 《نهاد های حکومتی و فاجعه جمعیت》 چه گذشت؟
[صفحه ۲ از ۲]
🔻معظمی: مسئله جمعیت در این برهه نیازمند ورود سیاسی و مطالبه جدی از نهادهای حکومتی و انقلابی و دولتی و عمومی می باشد و بسنده کردن به مطالبه از دولت علاوه بر اینکه با نگاه مطالباتی امامت انقلاب هم خوانی ندارد، پیامدهایی مانند احتکار توان فوق العاده نهادهای حکومتی، انحراف از مسیر انقلاب، غلتیدن در دعواهای حزبی، نرسیدن به نتیجه مطلوب، و تشدید توجیه گری های نهادهای دیگر را به دنبال خواهد داشت.
بی تردید مطالبه جدی از نهاد هایی مانند بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، آستان قدس رضوی، کمیته امداد، سپاهپاسداران، قوه قضائیه، بنیاد برکت و بنیاد کرامت ، صدا و سیما، دستگاه امامت جمعه و دیگر نهادهای مربوط به حکومت اسلامی تنها راه خروج از وضعیت موجود می باشد.
و حتی اگر این دولت شبه تعطیل هم اراده جدی برای ترویج فرزند آوری داشت(که ندارد و برعکس آن برای کنترل جمعیت تلاش های فراوانی می کند) با توجه به تقسیم کار و مهندسی قدرت از نگاه امام، این امر یعنی افزایش جمعیت مومنین ممکن نبود.
باتوجه به آمار فاجعه بار و بهت آور سقط جنین به عنوان یک قتل عام و نسل کشی، از سیستم امنیتی و دستگاه قضایی باید مطالبه همگانی در قضیه سقط جنین برای پایان دادن به این قتل عام صورت پذیرد. باید شورای امنیت ملی به صورت جدی در این موضوع ورود کند.
سقط جنین در برخی موارد با بهانه رعایت بهداشت و سلامت مادران به طور قانونی در کشور صورت می گیرد. متأسفانه آمار دقیقی از سقط جنین نیز در کشور وجود ندارد و این آمار را از 300 هزار تا 900 هزار جنین در سال اعلام کرده اند، در حالی که آمار فوت شدگان کرونا کمتر از 20 هزار نفر اعلام شده است.
از جمله آسیب های فعالیت های فعالان موضوع جمعیت را علاوه بر نگاه تفریطی به مطالبه گری و بسنده کردن به مطالبه از دولت، قناعت حداقلی، عدم استمرار مطالبه گری، پذیرفتن توجیهات مسئولان است.
سیاست کلان رسانه ملی تاکنون افزایش جمعیت و گسترش نسل مومنین نبوده است و تولیدات خاصی نیز در این زمینه نداشته و حتی خط قرمزی به نام جمعیت در این نهاد ملی وجود ندارد، باید با نظارت عمومی و مطالبه گری مسئله فرزند آوری به یک گفتمان ملی و فراگیر و از خطوط اصلی رسانه ملی تبدیل شود.
پیش بینی سیاست های تشویق و ترغیب خانواده ها در امر فرزند آوری از جانب نهادهای مختلف حکومت اسلامی با احیای دارایی های این نهاد ها همچون سازمان اوقاف، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام و.. از ضرورت های افزایش جمعیت کشور است.
🔻احمد اسدی: عدم ورود مدعیان طرفداری از انقلاب در زمینه جمعیت از علل اصلی کم شدن جمعیت و حرکت به سمت پیری جمعیت است.
این دولت به خاطر نگاه حاکم بر دستگاه فکری آن یعنی نگاه لیبرال و نیز کسالت و رخوت نمی تواند در زمینه جمعیت کار مثبتی انجام دهد لذا باید از دیگر مسئولان نظام اسلامی در این زمینه مطالبه جدی صورت بگیرد.
آیات قرآن کریم نصرت الهی را در گرو ورود به میدان عمل میدانند و در قضایای مختلف با ورود جبهه انقلاب و افراد حزب اللهی بسیاری از مشکلات برطرف شده و در زمینه جمعیت نیز راهکار درست همین موضوع هست. اینکه متاسفانه جبهه انقلاب بخشی نگر شده و صرفا از دولت مطالبه می کند و چشم بر توان فوق العاده سیاسی، اقتصادی و امنیتی و قضایی نهادهای مختلف حکومتی می بندد،آسیب فعالیت در زمینه جمعیت می باشد.
وی ضمن مطالبه محاکمه نقش آفرینان طرح کنترل جمعیت، گفت:متاسفانه بسیاری از ائمه جماعات و جمعه کشور و حوزویان در مسئله افزایش جمعیت و تعالی خانواده سکوت محض اختیار کرده اند و هیچ گونه اقدامی جهت ترویج این امر شرعی ندارند.
🔻خانم اردبیلی:در موضوع جمعیت علاوه بر مطالبه جدی از نهادهای مختلف باید به لزوم امیدبخشی در جامعه و تشویق زوجهای جوان به فرزندآوری اهتمام ویژه داشت.
باید تسهیلات خوبی برای زایمان مادران گرامی فراهم شود.باید به فرزند آوری ارزش دهی کنیم.
نباید دوگانه میان کمیت و کیفیت زندگی با فرزندان کمتر در جامعه مطرح شود؛ زیرا خانواده ها می توانند با تعداد فرزندان بیشتر از زندگی سالمتر و شاداب تری برخودار شوند.
وی با اظهار نگرانی از از روند کم شدن جمعیت و از دست رفتن فرصت فرزندآوری متولدین نیمه اول دهه ۶۰ از روند شدید و جدی افت فرزندآوری خبر داد و گفت تا دو سال دیگر، فرصت فرزند آوری دهه شصتی ها که با متوسط ۶.۷فرزندآوری بالاترین میزان و رکورد فرزنداوری با تولد این افراد بوده و ظرفیت بالایی برای فرزند آوری دارند از دست می رود.
وی با اشاره به اقدامات مشترک گروه های مردمی و نهادها در موضوع کرونا، خواستار ایجاد وضعیت مشابه در مسئله جمعیت شد تا با ورود نهادهای حاکمیتی و ایجاد شور و شوق ملی و همت مضاعف،در سال۱۴۰۰ شاهد آغاز جهش جمعیتی باشیم.
#افزایش_جمعیت
#مبارزه_جمیتی
@rozaneebefarda
روزنه
#یک_تذکار 💥ارسالی از مخاطبان 🔸این کانال انجمن کلام حوزه علمیه است! همانطور که مستحضر هستید ریاست
توضیحات دبیر و مدیر اجرایی #انجمن_کلام_حوزه نسبت به یادداشت انتقادی یکی از مخاطبان روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
ادمین محترم کانال روزنه
با سلام و تسلیت ایام عزای سید الشهداء علیه السلام
در مورد یادداشتی که در خصوص کانال انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه، در کانالتان درج کرده اید، به عنوان ادمین کانال انجمن که مسئولیت بارگذاری اخبار و مطالب را دارم، نکات زیر را به استحضار می رسانم:
1. اخلاق رسانه اقتضا می کرد که قبل از درج مطلبی قبلا صحت و سقم آن را از ادمین کانال انجمن کلام پیگیر می شدید و اگر پاسخ قانع کننده نبود اقدام به پخش آن می کردید.
2. اگر نویسنده مطلب، قبل از نوشتن یادداشتش همه اخبار کانال را مطالعه می کرد می توانست اخبار سایر اساتید را هم ملاحظه کند. از شواهد دیگر بی دقتی نویسنده این است که برنامه های انجمن کلام را منحصر به کلام نقلی دانسته است و برنامه هایی چون کلام جدید استاد شاکرین، مسائل جدید کلامی استاد کریمی، زبان تخصصی استاد جاودان، تاریخ کلام استاد سبحانی و قواعد کلامی استاد برنجکار را ندیده است. اصولا انجمن کلام هنوز موفق نشده در خصوص کلام نقلی برنامه ای اجرا کند و عجیب است که چگونه نویسنده کارهای انجمن کلام را منحصر در کلام نقلی دانسته است.
3. همان طور که از اسم کانال روشن است، این کانال اختصاص به اخبار انجمن کلام دارد نه همه اخبار کلامی و اخبار اساتید و مراکز کلام. البته آن دسته از اخبار کلامی اعضای هیات مدیره که به ادمین ارسال شود هم در این کانال درج می شود. اگر دیگر اعضای انجمن هم مطلبی برای بنده ارسال کنند با هماهنگی با ریاست انجمن اقدام به درج آن می کنم و این مطلب در مواردی اتفاق افتاده است.
4. امیدواریم روزی فرابرسد که با به کار گیری یک نیرو بتوانیم همه اخبار کلامی را در سایت و کانال انجمن درج کنیم.
5. انجمن های علمی حوزه هیچ بودجه مشخصی ندارند و کمک اندکی که در سالهای قبل از سوی حوزه صورت می گرفت در دو سال اخیر قطع شده است و همه فعالیتها با پیدا کردن بانی و کمک های موردی از مراجع انجام شده است و مع الوصف، انجمن کلام با تلاش های اعضای خود سالهاست در رتبه بندی انجمن های علمی رتبه نخست را کسب کرده است و روا نیست که با چنین بی انصافی هایی از آن تقدیر و تشکر شود و اگر کسی با رییس انجمن مشکلی دارد نباید کارهای انجمن کلام را زیر سوال ببرد.
6. اعضای هیات مدیره انجمن های علمی حوزه با رای اعضای پیوسته انتخاب می شوند و در همه دوره ها اعضای هیات مدیره انجمن کلام از مراکز مختلف مثل موسسه امام صادق ع، موسسه امام خمینی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه قرآن و حدیث، جامعه المصطفی و پردیس فارابی دانشگاه تهران انتخاب شده اند و برخلاف بسیاری از مراکز، اختصاصی به طیف خاص فکری ندارد.
6. این نکته را نیز باید دانست که از اسفند ماه 1398 که مشکل کرونا پیش آمد همه کلاس های حضوری انجمن کلام تعطیل شد و فقط استاد برنجکار درس خود را به صورت مجازی ادامه دادند و به صورت مجازی به پاسخ به شبهات اعتقادی در مورد کرونا پرداختند. از این رو در مدت اخیر تنها درس های مجازی ایشان بار گذاری می شد و درس های دیگر به دلیل تعطیل شدن بارگزاری نشد.
7. نکته آخر این که بنده هم ادمین کانال استاد برنجکار هستم و هم ادمین کانال انجمن و ایشان مطالب خود را برای درج در کانال خود برایم می فرستد و بنده با توجه به این اصل که اخباری را که اعضای هیات مدیره برایم می فرستند باید در کانال انجمن درج کنم اقدام به این کار می کنم.
و آخر دعوانا الحمدلله رب العالمين
ادمین سایت و کانال انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه
رضا جوادی مقدم، دبیر و مدیر اجرایی انجمن کلام
🔶حاشیه روزنه
ضمن تقدیر از پاسخگویی بهنگام و متین دبیر محترم انجمن کلام، لازم به ذکر است که بازخوانی کارنامه نهادهای حوزوی در فضای رسانه ای حوزه، امری طبیعی است و طبعا نمی توان انتظار داشت پیش از نشر هر گونه نقد به اقدامات علنی مراکز مختلف، با متولیان محترم مذاکره صورت پذیرد. گرچه این امر مطلوب است اما نه مرسوم است و نه در اغلب موارد، ممکن است.
تحریریه روزنه انعکاس صدای عموم حوزویان ارجمند و درج توضیحات نهادهای محترم را رسالت خود می داند و بر آن است ترویج فضای گفتگوی آزاد نقادانه و منصفانه و محترمانه، منجر به پیشرفت و تعالی روزافزون همه مراکز حوزوی خواهد شد.
@rozaneebefarda
چند نکته در خصوص سامانه ۱۳۷ و سازمان تبلیغات و اعزام مبلغ به روضه های خانگی/ توضیحات دبیر تشکل فراگیر تبلیغی
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
به دنبال انتشار برخی انتقادات نسبت به ایده #تبلیغ_خانگی با استفاده از سامانه ۱۳۷ شهرداری، توضیحاتی از سوی یکی از متولیان اجرایی این طرح به شرح ذیل ارائه شده است:
۱.اصل احیای روضه خانگی در قالب هر خانه یک حسینیه توصیه رهبریست.
۲.برای این امر ستادی تشکیل شده چند مجموعه حوزوی و تبلیغی و جهادی برای این حرکت اعلان آمادگی کردند و سازمان تبلیغات هم یک عضو در این ستاد محسوب می شود.
۳. هیچ سامانه فراگیر شناخته شده نزد عموم مردم برای اعلان نیازهایشان وجود ندارد،علی رقم التفات به نامأنوس بودن این شماره در ارائه خدمات دینی، چاره ای در معرفی با توجه به فقدان زمان برای معرفی سامانه جایگزین وجود نداشت.
۴. در فرایند اعزام روحانی به منازل، کاربران شهرداری به عنوان خادم افتخاری این حرکت فقط ثبت درخواست می کنند،و این تقاضاها،به صورت آنلاین در اختیار یک مجموعه تبلیغی جهادی خودجوش انقلابی قرار می گیرد و پس از آن کلیه ارتباطات از جمله ارتباط با تقاضا کننده و صاحب محافل خانگی تا ارتباط با روحانی و تعیین فرد مناسب برای پاسخ به درخواست تا ارزیابی عملکرد روحانی توسط تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب انجام می شود فلذا در این فرایند سامانه۱۳۷ شهرداری کانال ارتباطی شناخته شده برای ثبت تقاضا و کاربر سامانه نیز خادم افتخاری این حرکت مردمی معرفی می شود.
۵. اهتمام به پشتیبانی از این طرح عظیم تا پایان ماه صفر نه تنها افتخاری برای شهرداریست،بلکه مایه مباهات جریان حزب اللهی و از جمله سازمان تبلیغات در احیای امر اهل بیت در منازل مردم هم هست.
۶. چه خوب بود،نهادهای حوزوی و تبلیغی در کنار پشتیبانی از اقامه عزا با معرفی واعظ و ذاکر، ابزارهای ارتباطی با مردم را هم در خودشان ایجاد می کردند و صدرصد این فرایند متعلق به نهادهای حوزوی می بود.
۷. وارد سازی اتهام زد وبند بین شهرداری و سازمان تبلیغات، فاقد هیچ گونه استدلال است و این خط خبری و... در مقام عمل به تضعیف اجرای رهنمودهای رهبری می انجامد.
۸. نکته پایانی اینکه، هیچ توافق نامه ای اعم از مالی و غیره از سوی شهرداری با سایر اعضای ستاد از جمله سازمان تبلیغات و تشکل فراگیر در اجرای طرح هر خانه یک حسینیه منعقد نشده است.
دبیر تشکل فراگیر گروه های تبلیغی
شعبانزاده
@rozaneebefarda
روزنه
چند نکته در خصوص سامانه ۱۳۷ و سازمان تبلیغات و اعزام مبلغ به روضه های خانگی/ توضیحات دبیر تشکل فراگی
#توضیح
با توجه به پیگیری تعدادی از مخاطبان شهرستانی، این طرح فعلا فقط در قم اجرا می شود.
🔸پاسخ یکی از متولیان اجرایی طرح:
ظاهرا فعلا در سطح شهرستان ها، همه عوامل پشتیبان برای شکل گیری این حرکت وجود ندارد، البته رایزنی هایی در حال انجام است تا در سطح ملی از دهه دوم این طرح اجرایی شود.
برای گسترش طرح در سطح کشور نیازمند زیرساخت ارتباطی مورد توافق، پای کارآمدن صداو سیما و پشتیبانی از ناحیه واعظان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام هستیم، در حال رایزنی هستیم تا در صورت حصول شرایط این طرح عملیاتی شود.
@rozaneebefarda