eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
259 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
فرار ظریف؛ پایان آمریکا پرستی در ایران انقلابی! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بیگانه گروی افراطی هرگز با عاقبت به خیری همراه نبوده است. ظریف نماد تفکری بود که کعبه آمال ایران را در آمریکای خونخوار خلاصه کرده بود. اکنون در آستانه افول و احتضار ٬ مباشر و رابطه نامشروع ایران و آمریکا٬ راهی جز فرار از پرسش های بی پاسخ ملت نجیب مان نیافته و فرار را بر قرار ترجیح داده است. او خود بهتر می داند که از تاریخ گریزی نیست و نام او در کنار همه بانیان ثبت خواهد شد. بیچاره آن معدود اصحاب عمائم که در این ٬ بودند! @rozaneebefarda
هدایت شده از تبلور اندیشه
⭕️ همان است! ⛔️انگار همه در جناب بازی خوردیم! 🔹با نگاه ظریفانه‌تر می‌بینیم که دقیقا همان کاری را انجام داده است که احمدی‌نژاد در نه روز خانه‌نشینی خود انجام داده بود در واقع آقای ظریف با استعفای توییتری خود به‌نوعی گروکشی برای خواسته‌های نامشروع دولت و فشار به نظام برای تصویب () را آغاز کرده است. 🔹دولتمردان کنونی با این کار ثابت کردند برخلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری، تمامی معایب دولت‌های قبلی را دارا هستند و هیچ‌یک از خصلت‌های مثبت‌شان را به ارث نبرده‌اند! ✅@tabalvor_andisheh
استعفای مشقی ظریف؛ تقلیدی کودکانه از @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 استعفا مشقی باشد یا واقعی٬ نشانه است. از قبل معلوم بود که امنیتی ترین کابینه جمهوری اسلامی٬ هروقت احساس خطر کند که دستش زیر ساطور قرار می گیرد٬ به روی می آورد! حضرات باید بدانند که جنگ روانی هم برنده و بازنده دارد و اینبار معلوم نیست برنده بازی سیاسی تصنعی شان باشند. @rozaneebefarda
اعلامیه حضرت (۵۸/۱/۷) در دعوت از مردم انقلابی ایران برای رأی به 🔶حاشیه چهار دهه این حقایق را کردند تا بودن خود را توجیه کنند. @rozaneebefarda
دعوت از برای همراهی با در راستای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 💢شبکه اجتهاد، اخیرا در یادداشتی از حوزه های علمیه خواهران خواسته که در راستای افزایش سن ازدواج، در پازلی نقش آفرینی کند که لیبرال های وطنی در راستای پیاده سازی سند 2030 تحت عنوان دروغین کودک همسری ازآن یاد می کنند. 🔴 پ.ن. آیا حل معضل طلاق ها در کشور در گرو افزایش سن ازدواج است که مصداق بارز خروج از چاله و افتادن در چاه است؟! 🔻 آیا بهتر نیست از حوزه های علمیه خواهران و مرکز زن و خانواده و دیگر نهادهای مسئول و متولی درخواست کنیم در راستای ترویج فرهنگ صحیح ازدواج و آموزش دقیق آموزه های دینی و اسلامی در رابطه با زندگی مشترک و آداب زناشویی ازآفت طلاق های مکرر جلوگیری کنیم؟ 🔻آیا بالا بردن سن ازدواج افزودن گره ای بر گره های پیشین نیست؟! 🔻آیا آقایان گزارش های تخصصی مراکز مروبوطه در زمینه عوامل طلاق را ملاحظه نفرموده اند که عواملی از قبیل تجمل گرایی، عدم درک صحیح از رابطه زندگی مشترک و ناآشنایی با حقوق و تکالیف زن و شوهری و ... را برشمرده اند؟ پس چرا در این میان به جای حل مسئله، آقایان همراه با دولتمردان لیبرال به سمت پاک کردن مسئله رفته، و می خواهند با بالا بردن سن ازدواج در کشور، زمینه از هم پاشیدن خانواده را فراهم کنند؟! 🔻آیا تاکنون در زمینه طرح افزایش سن ازدواج با سند 2030 تأملی صورت گرفته است؟! 🔻هنوز چند روز از بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه طرح های استعماری در راستای نابودی خانواده نگذشته است، چرا باید ما دنباله رو این قبیل طرح ها باشیم؟! منبع: کانال 🔶حاشیه مطالب شبکه اجتهاد را با دقت مرور کنید؛ نسخه آخوندی سایت ! @rozaneebefarda
استدلال های قجری در دعوت به 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸یکم: اعتمادالسلطنه در خاطرات روزنوشتش در تاریخ دوشنبه 15 [رمضان سنه‌ی 1307 ه.ق] چنین می نویسد: ... وقت ظهر مسجد ملا عزیزالله که در وسط شهر است و آقای نجفی که از اصفهان او را مغضوباً به‌جهت فتوای قتل بابی‌ها آوردند، آن‌جا نماز می‌خواند، رفتم. جمعیت زیاد بود. بعد از نماز موعظه کرد. باپرده از شاه بد گفت و هیچ به شاه دعا نکرده از منبر پایین آمد و رفت. ... شنیدم ملا فیض‌الله تُرک هم که در مسجد سقاباشی نماز می‌خواند و موعظه می‌کند گفته بود این ملیجک‌بازی چه است. اسلام را ضایع کردند. زن مسلمان را به فرنگ چرا می‌فرستند. امین‌اقدس را چرا فرستادند؟ کور شد، به جهنم! شوکت اسلام را چرا می‌شکنند. همچنین آقا سید رضا پسر مرحوم آقا سید صادق هم از قهوه‌خانه‌ها بد گفته بود و روی منبر فریاد واشریعتا بلند کرده. نمی‌دانم این‌ها چه اثر خواهد کرد.» (ر.ک: روزنامه‌ی خاطرات اعتماد السلطنه، صص 697-698.) پی نوشت: امین‌اقدس همسر شاه در آن ایام جهت معالجه‌ی چشم خود به اروپا رفته بود. 🔹دوم: شاه قجر خطاب به نایب‌السلطنه کامران میرزا: «این حاجی ملا فیض‌الله دربندی و مردیکه‌ی سفیه و بی‌معنی است، تمام اوقات رمضان و محرم و غیره را در منبر، به‌جز فضولی و حرف مفت زدن کار دیگری ندارد و تکلیف وعظ خود را به نامربوط گفتن و حرف‌های دولتی زدن قرار داده است. فوراً او را از طهران اخراج کرده، به همان دربند قفقاز که وطن اصلی اوست برود.» 🔸سوم: دست‌خط شاه به نایب‌السلطنه درباره‌ی ملا باقر واعظ: «به او بگو: ای مرتیکه‌ی خر! تو واعظ هستی، روی منبر روضه بخوان. چه کار داری از تکیه‌ی دولت حرفی بزنی؟ اگر یک دفعه‌ی دیگر شنیده شود غیر از وعظ و روضه‌خوانی، در مجلس حرفی زده‌ای، پدرت را آتش زده، از ایران خارجت خواهند کرد.» (ر.ک: تاریخ تحولات سیاسی ایران، ص 182، به نقل از: ابراهیم صفایی، اسناد سیاسی دوره‌ی قاجاریه) 🔶حاشیه امروز صدای از حلقوم چه کسانی بلند می شود؟! آیا ناروا نیست که در عصر حاکمیت یک ٬ جماعتی قلیل از اصحاب عمائم٬ برای حوزه مقدسه بپیچند؟! @rozaneebefarda
لبیک حوزویان به ؛ احیای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در آغاز دهه پنجم و مرحله جدیدی قرار گرفته است. در میان واکنش های مختلف به بیانیه٬ خط و این متن راهبردی در دستور کار قرار گرفته است. این وضعیت٬ متن رهبری معظم انقلاب (علمدار تنها حکومت شیعی در جهان) را در قرار داده است. شکستن این فضای تحمل ناپذیر٬ تنها با نگاه شعائری به این متن ممکن است. اجتماع بزرگ حوزویان در ٬ در لبیک به بیانیه ٬ مصداقی از است. 🔹یکشنبه ساعت ۱۰ صبح فیضیه چشم انتظار شماست. @rozaneebefarda
اساتیدی که در کلاس انقلاب٬ همیشه ! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹سوال یک شاگرد حوزه علمیه قم از برخی اساتید و چهره های خود مطرح کن و دارای تشکیلات که در شعار طرفدار حوزه سنتی اند اما این روزها شدیداً مجازی زده شده اند! 🔸اساتید معظم شما که در بیان خویش مدعی انقلابی بودن هستید و خود را خارج از هر گونه وابستگی به تفکرات مختلف فقط علمدار دفاع از حوزه سنتی می دانید! چطور است که حداقل برخی از شما اعاظم در جلساتی که بنام انقلاب و حمایت از آن تشکیل می شود شرکت نمی کنید؟! 🔹 از چه رو نه در مراسمات 9 دی و نه در راهپیمایی های 22 بهمن و نه در همایش هایی که بنام حوزه انقلابی مانند همین گردهمایی گام دوم انقلاب که یکشنبه برگزار شد، حضور ندارید؟ 🔸شما که اینهمه با ذوق و شوق با برخی مقامات سیاسی و مذهبی همگرا عکس خویش انداز (سلفی) می گیرید و از حضور خود در کنار آنان یاداشت می زنید، چرا در 19 دی که هر سال مردم قم همراه جمع کثیری از اساتید و طلاب به دیدار رهبر عزیز انقلاب مشرف می شوند جزو غایبان همیشگی هستید؟! 🔹اگر حضور دارید٬ چرا مانند بعض مراسمات که خود را در کادر دوربین ها قرار داده یا با نوشتن یاداشت در فضای مجازی اعلام حضور می کنید، حاضر به ارائه تصویر از حضور خود در آنجاها نیستید، یا در کادر دوربین ها قرار نمی گیرید؟! 🔹در پاسخ به مطالبات بدنه حوزویان که انقلابی اند٬ ایام درسی را بهانه می کنید و مدام تکرار می کنید ما نمی توانیم درس را تعطیل کنیم، در پاسخ می گوییم حداقل در اوقاتی که درسی نیست و اینگونه مراسمات برگزار می شود چرا شرکت نمی کنید؟! از اینهم که بگذریم و تنازل کنیم٬ چرا برخی از افراد شاخص شما به نمایندگی از آن تفکر و جریان در تایید حرکت های انقلابی حضور ندارند؟! 🔸بالاخره بفرمایید این غیبت ها تا کی؟ آیا در دروس رسمی شما، غیبت بیش از حد شاگرد معنایی جز از آن درس را نمی دهد؟ امیدواریم در محکمه در این دنیا و محکمه عدل الهی در قیامت٬ لا اقل پاسخی داشته باشید. والسلام علی من اتبع الهدی قربانعلی یاس بلاغی @rozaneebefarda
و جولان در حوالی اجتماع عظیم لبیک به بیانیه 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹یکی از تاکتیک های کلیشه ای مخالفان انقلاب اسلامی در مواجهه با اجتماعات عظیم انقلابیون حوزوی٬ و است! 🔹آنان معمولا بلافاصله بعد از یک اجتماع عظیم٬ برخی حواشی را هزاربار پر رنگ تر از متن٬ به فضای رسانه و شبکه های اجتماعی پمپاژ می کنند. 🔸تکرار این وضعیت نشان می دهد که ضدانقلاب رسانه ای بعید نیست خود در پیدایش این حواشی نقش داشته باشد! چه اینکه آنان زودتر و پر رنگ تر از دیگران به برجسته سازی حواشی اقدام می کنند؛ آنچنان که انگار از قبل برای یک ٬ آماده بوده اند. 🔶حاشیه خرمگس بر برخی نقاط خاص بدن می چسبد٬ زخم ها را آنقدر می کاود که جاری شود و هرگز خوب نشود. اگر زخمی نباشد٬ زخم می سازد و خلاصه سوژه اش را بهم می ریزد. حتمن جای نیست. شناسایی شبکه حاشیه سازان و حاشیه پردازان٬ گام نخست مواجهه منطقی با این پدیده است. @rozaneebefarda
اثبات شی با نفی ماعدا؛ درنگی در سخنان تأمل برانگیز یکی از اعضای ارشد پیرامون 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔶یکی از اعضای ارشد تشکل موسوم به (که چندی است به عضویت جامعه محترم مدرسین نیز درآمده اند)٬ همزمان با برگزاری اجتماع عظیم حوزویان در لبیک به ٬ نکات قابل تأملی را بیان فرمودند که خلاصه اش به قرار ذیل است؛ 👇 ❌ همایش، تجمع، و تظاهرات، ابتدایی‌ترین برخورد است و مناسب نیست. ❌ تبیین بندبند بیانیه با کلام رهبری در جاهای دیگر نیز توضیح واضحات است. ❌ دو گروه به تراث انقلاب می‌توانند ضربه بزنند: دشمنان و دوستان نادان. ✅ کاری که باید صورت بگیرد: رفع نقاط ابهام و اجتناب از کلیات ابوالبقاء٬ عزم جدی و رعایت قانون. 🔶حاشیه تصریح گوینده به پخش صحبت هایش٬ نشان از التفات به پیامدهای آن داشته٬ گویای ادای کلمات در مقام بیان است. تقارن این اظهارات با برگزاری اجتماع عظیم حوزویان٬ و پس از سکوت بیست روزه٬ کاملا معنادار است؛ خاصه آنکه بازنشر گسترده این سخنان در برخی کانال های خاص موجب تحت الشعاع قرار گرفتن خروش انقلابی گردید. اینکه به بهانه ضرورت کار علمی٬ همه تجمعات حمایتی و جلسات شرح و تبیین بیانیه رهبری٬ امری معرفی شود٬ هم خلاف نص صریح بیانات مقام معظم رهبری خطاب به برخی اعاظم مبنی بر اهتمام به مطالعه این متن است و هم نادیده انگاشتن ارزش اقدامات مجاهدانه شخصیت های اصیل حوزوی و دانشگاهی در اقدام به تفسیر بیانیه است. گوینده محترم با ادبیاتی شبه علمی٬ با کاربست واژگانی چون برخورد کف خیابانی و احساسی و شعاری٬ به تخطئه عملکرد انقلابیون وفادار در سطوح مختلف از سطوح عالی تا بدنه طلاب ارجمند پرداخته است. ناگفته نماند که این ادبیات پیشتر توسط عناصری مانند مبنی بر جمع شدن سیاست از کف خیابان مطرح شده بود و در این سخنرانی نیز تکرار شده است. تأکید بر عزم جدی برای اجرایی شدن بیانیه توسط رهبری و دیگران٬ این پیام را منتقل می کند که وی نسبت به این امر تردید دارد که این تردید بسیار ناپسند و دور از واقعیت است. مقایسه انقلاب اسلامی با جنبش ! و تمجید از نقد چین مائوئیستی پس از مرگ وی٬ از نکاتی است که نشان از ضعف شدید اطلاعات تاریخی گوینده محترم دارد و اگر مراد وی از کار علمی روی بیانیه٬ این سنخ اظهارات سطحی است٬ همان بهتر که امثال ایشان وارد کار به اصطلاح علمی در این امور نشوند! گوینده محترم که هماهنگ با چین گروی برخی اتاق فکرهای وزارت خارجه ناخواسته وارد یک گفتمان بی پشتوانه شده اند٬ حتمن از قتل عام گسترده مردم در دوران فقدان مائو و بر سر کار آمدن کارتل های مخوف اقتصادی خاصه شبکه شانگهای و اچ اس پی سی٬ بی اطلاع بوده اند که چین پس از مرگ مائو را به عنوان نقطه مطلوب یک جامعه انقلابی معرفی کرده اند. خط گیری فکری در این سطح چیزی شبیه فاجعه است. صد البته نقد محققانه و منصفانه از ضرورت های دهه پنجم انقلاب اسلامی است اما به جای نفی این و آن٬ خوب است حضرات عملا در این جهت اقدام کنند. بر طبق مدعای گوینده مبنی بر بیان مطالب جدید در مواجهه با بیانیه٬ در سخنان جناب ایشان چه حرف جدیدی زده شده است؟! این که نقطه اول است چیز خارق العاده ای نیست. وانگهی، ایشان و همفکران شان چرا در مواجهه با امام در سی سال گذشته کار خاص علمی مد نظرشان را ارائه نکرده اند؟ آیا صرف تخطئه این و آن٬ اثبات کننده مواجهه علمی با متن های راهبردی است. پرسش اساسی از گوینده محترم آن است که چرا طیفی از حضرات از کار روی سخنان امام و رهبری ابا دارند و ضمنا به انحاء مختلف از آن ممانعت کرده٬ متأسفانه گاه به مجاهدین فکور انواع برچسب ها را حواله می کنند. اگر بنا باشد به دلیل ضرورت مطالعات جدی٬ فلسفه سایر روش های ترویجی و توصیفی را نادیده بگیریم٬ دعوت به مطالعه انبوه روایات شریفه که تحت عنوان مصداقی از اقامه امر بیان شده را نیز (با لحاظ عدم قیاس در جمیع جهات) با همین مناط باید کنار گذاشت. وانگهی! اگر جلسات و تجمعات بی فایده است چرا به جلسه شش ماه یکبار خود در نشست اساتید اینهمه افتخار می کنند؟! چه مطلب بدیعی در آن جلسات گفته می شود که مصداق تکرار مکررات نیست؟ ژست تئوری پردازی که در ترجمان تولیدات برخی اهل سنت در باب فقه المقاصد و المصالح٬ تجلی یافته و مصداق تکرار مکررات اهل سنت است٬ نباید زمینه نفی مجاهدت علمی برخی بزرگان مانند حضرات آیات مکارم شیرازی و شب زنده دار در حمایت و تبیین بیانیه گام دوم را در برخی محافل و افراد ایجاد نماید و اساسا وجه سازی با انکار دیگران امر پسندیده ای نیست. @rozaneebefarda
4_6050611937895515752.pdf
14.16M
💥مهم متن کامل کتاب «تشیع؛ مقاومت و انقلاب» مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی دانشگاه تل آویو در سال ۱۹۸۴ فقط فرهیختگان را به فرا بخوانید👇 @rozaneebefarda
روزنه
اثبات شی با نفی ماعدا؛ درنگی در سخنان تأمل برانگیز یکی از اعضای ارشد #نشست_اساتید پیرامون #بیانیه_گا
💥فوری توضیحات جناب آقای استاد ابوالقاسم علیدوست پیرامون اظهار نظر اخیر در مورد بیانیه گام دوم که امروز در درس فقه سیاسی بیان گردید به زودی در روزنه بازنشر خواهد شد. اظهارات اولیه ایشان قبلا در روزنه مورد نقد قرار گرفته بود 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/748 @rozaneebefarda