بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم
🔆 دوشنبه ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ هجری خورشیدی
🌛الاثنین ۱۸ شعبان ۱۴۴۳ هجری قمری
🎄 Monday 21 March 2022 AD
🔹 ۰۰۱مین روز سال، ۳۶۴روز مانده از سال
🔸 ۰۱مین هفته سال، ۵۱هفته مانده از سال
🌹 امروز متعلق است به :
حضرت امام حسن مجتبی علیهالسلام و
حضرت امام حسین علیهالسلام
📿 اذکار توصیه شده #دوشنبه ::
الف) ۱۲۹ مرتبه :
« یا لطیف » بعد از نماز صبح که موجب "یافتن مال کثیر" میگردد.
ب ) ۱۰۰ مرتبه :
« یا قاضِیَ الْحاجات »
« ای برآورندهی حاجتها »
ج ) ۱۰۰۰ مرتبه :
« سُبحانَ اللهِ وَ الحَمدُلِلّهِ »
📿 اوقات استخاره دوشنبه :
الف) از طلوع فجر تا طلوع آفتاب
ب) از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر
ج) از ساعت ۱۶ تا عشای آخر (وقت خوابیدن)
#کانال_روزنگار
www.Roznegaar.ir
@Roznegaar
🔆 دوشنبه ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ هجری خورشیدی
🌛الاثنین ۱۸ شعبان ۱۴۴۳ هجری قمری
🎄 Monday 21 March 2022 AD
📿 #اوقات_شرعی به #افق_تهران
احتیاط یک تا دو دقیقهای لحاظ شود🌱
وقت دعا ما رو هم به خاطر داشته باشید🌱
@Roznegaar
#تقویم_نجومی_اسلامی
✴️ دوشنبه
👈 ۰۱ فروردین / حمل ۱۴۰۱ ه.ش
👈 ۱۸ شعبان ۱۴۴۳ ه.ق
👈 ۲۱ مارس ۲۰۲۲ م
📛امروز :قمر در برج عقرب است.
وفردا شب ساعت 23:31 قمر از برج عقرب خارج می گردد.
🚘سفر:مسافرت به دو جهت خوب نیست و در صورت نیاز حتما همراه صدقه و ایه الکرسی باشد و در رانندگی احتیاط لازم انجام گردد.
🤕 مریض خوب شود ان شاءالله.
👶 زایمان خوب و نوزاد زندگی خوبی خواهد داشت.ان شاءالله.
🔭 احکام و اختیارات نجومی.
🌓 امروز قمر در برج عقرب و از نظر نجومی مناسب برای امور زیر است:
✳️بذر افشانی و کاشت.
✳️ آبیاری.
✳️ کندن چاه و قنات و ابراه و کانال.
✳️ درختکاری.
✳️ خرید باغ و زمین زراعی.
✳️ از شیر گرفتن کودک.
✳️ جراحی چشم.
✳️ کشیدن دندان.
✳️بیرون آوردن خال و زگیل و امثال آن.
✳️گذاشتن دوا و معجون بر زخم.
✳️ و درمان زخم و جراحات نیک است.
📛ولی امور اساسی و زیر بنایی و دائمی مثل عقد ازدواج خوب نیست.
👩❤️👩 مباشرت و مجامعت:قمر در عقرب است
💇♂ طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، باعث غم و اندوه می شود.
🔴 #خون_دادن یا #حجامت در این روز از ماه قمری ، باعث قوت و نیروی بدن می شود.
🔵 دوشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی است و برکات خوبی از جمله قاری و حافظ قران گردد.
👕 دوشنبه برای بریدن و دوختن #لباس_نو روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت میشود.
😴تعبیر خواب
شب سه شنبه اگر کسی خواب ببیند تعبیرش از آیه ی 19 سوره مبارکه "مریم " علیها السلام است.
قال انما انا رسول ربک لاهب لک غلاما زکیا.....
و از مفهوم آن استفاده می شود که فردی از جانب بزرگی نزد خواب بیننده بیاید و خبرهای خاطر خواه و دلپسند بیاورد.ان شاءالله و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
@taghvimehamsaran
@taghvimehmsaran
@Roznegaar
#هر_صبح_یک_آیه
#قرآن_کریم
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
«وَ قَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدتُّكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ ۖ وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ إِلَّا أَن دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي ۖ فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنفُسَكُم ۖ مَّا أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنتُم بِمُصْرِخِيَّ ۖ إِنِّي كَفَرْتُ بِمَا أَشْرَكْتُمُونِ مِن قَبْلُ ۗ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ»
و هنگامى که کار تمام مىشود؛
شیطان مىگوید:
«خداوند به شما وعده حق داد و من به شما وعده (باطل) دادم و تخلّف کردم. من بر شما تسلّطى نداشتم، جز این که دعوتتان کردم و شما دعوت مرا پذیرفتید. بنابراین، مرا سرزنش نکنید و خود را سرزنش کنید. نه من فریادرس شما هستم و نه شما فریادرس من. من نسبت به شرک شما درباره خود، که از قبل داشتید، (و اطاعت مرا همردیف اطاعت خدا قرار دادید) بیزار و کافرم!» به یقین ستمکاران عذاب دردناکى دارند!
#سوره_ابراهیم آیه ۲۲
@Roznegaar
❇ #تفسیر_آیه
سپس به صحنه دیگرى از مجازاتهاى روانىِ جبّاران و گناهکاران و پیروان شیاطین در روز رستاخیز پرداخته مىگوید: و شیطان هنگامى که کار (رسیدگى به حساب بندگان صالح و غیر صالح) تمام مى شود (و هر کدام به پاداش و کیفر اعمال خود مى رسند، به پیروان خود) مىگوید: خداوند به شما وعده حق داد و من نیز به شما وعده (باطل) دادم و (از وعده پوچ و بى ارزش خود) تخلّف کردم (وَ قَالَ الشَّیْطَانُ لَمَّا قُضِىَ الاَْمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ).و به این ترتیب شیطان نیز با سایر مستکبرانى که رهبران راه ضلالت بودند؛ همآواز مىشود و با تیرهاى ملامت خود پیروان بدبختش را هدف مى گیرد.
سپس مى افزاید: من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اینکه دعوتتان کردم و شما دعوت مرا پذیرفتید (وَ مَا کَانَ لِى عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطَان إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِى).
بنابراین مرا سرزنش نکنید، خود را سرزنش کنید که چرا دعوت شیطنت آمیز و ظاهرالفساد مرا پذیرفتید (فَلاَ تَلُومُونِى وَ لُومُوا أَنْفُسَکُمْ).
خودتان کردید که لعنت بر خودتان باد!
به هر حال نه من (در برابر حکم قطعى و مجازات پروردگار) فریادرس شما هستم و نه شما فریادرس منید (مَا أَنَا بِمُصْرِخِکُمْ وَ مَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِىَّ).
اعلام مى کنم که من نسبت به آنچه پیش از این مرا شریک (خدا) مى دانستید (و اطاعت مرا همردیف اطاعت او قرار دادید) بیزار و کافرم (إِنِّى کَفَرْتُ بِمَا أَشْرَکْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ).
اکنون فهمیدم که شرک در اطاعت، هم مرا بدبخت کرد و هم شما را; همان بدبختى و ادبارى که راهى براى اصلاح و جبران آن وجود ندارد.
بدانید مسلّماً ستمکاران عذابى دردناک دارند (إِنَّ الظَّالِمِینَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ).
🌼🌼🌼
نکته ها:
۱. پاسخ دندان شکن شیطان به پیروانش
گرچه کلمه شیطان، مفهوم وسیعى دارد که شامل همه طاغیان و وسوسه گران جنّ و انس مى شود، با قرائنى که در این آیه و آیات قبل وجود دارد مسلّماً منظور در اینجا شخص ابلیس است که سرکرده شیاطین محسوب مىشود. ازاین رو همه مفسّران نیز همین تفسیر را انتخاب کرده اند.
از این آیه به خوبى استفاده مى شود که وسوسههاى شیطان هرگز اختیار و آزادى اراده را از انسان نمى گیرد، بلکه او دعوت کننده اى بیش نیست و این انسان ها هستند که با اراده خود، دعوت او را مى پذیرند; منتهى ممکن است زمینه هاى قبلى و مداومت بر کار خلاف، وضع انسان را به جایى برساند که یک نوع حالت سلب اختیار در برابر وسوسه ها در وجود او پیدا شود، همان گونه که در بعضى از معتادان نسبت به موادّ مخدر مشاهده مى کنیم. ولى مى دانیم چون سبب این نیز حالت اختیارى بوده، نتیجه آن هر چه باشد باز اختیارى محسوب مى شود.
به این ترتیب شیطان پاسخ دندان شکنى به همه کسانى که گناهان خود را به گردن او مى اندازند و او را عامل انحرافات خویش مى شمرند و به او لعنت مى فرستند مى دهد و این طرز منطق عوامانه را که گروهى از گناهکاران براى تبرئه خویش دارند مىکوبد.
در حقیقت سلطان حقیقى بر انسان، اراده و عمل اوست و نه چیز دیگر.
۲. شیطان چگونه این توانایى را دارد که در آن محضر بزرگ با همه پیروان خود تماس پیدا کند و آنها را به باد ملامت و شماتت بگیرد؟
این پرسشى است که در اینجا مطرح شده است.
پاسخ آن این است که مسلّماً این توانایى را خداوند به او مى دهد و این درواقع یک نوع مجازات روانى براى پیروان شیطان است و اخطارى است به همه پویندگان راه او در این جهان که پایان کار خود و رهبر خویش را از هم اکنون ببینند. به هر حال خداوند وسیله این ارتباط را میان شیطان و پیروانش به نحوى فراهم مى کند.
جالب اینکه این نوع برخورد منحصر به شیطان و پیروانش در قیامت نیست، تمام پیشوایان گمراهى در این جهان نیز همین برنامه را دارند; دست پیروان خود را ـ البتّه با موافقت خودشان ـ مى گیرند و به میان امواج بلاها و بدبختى ها مى کشانند و هنگامى که دیدند اوضاع بد است آنها را رها کرده و مى روند. حتّى از آنها بیزارى مى جویند و به ملامتشان مى پردازند و به اصطلاح آنها را به خسران دنیا و آخرت گرفتار مى سازند.
۳. مُصرخ از مادّه إصراخ در اصل از صَرخ به معنى فریاد کشیدن براى طلب کمک آمده است. بنابراین مصرخ به معنى فریادرس است و مستصرخ به معنى کسى که فریادرسى مى خواهد.
#تفسیر_نمونه
ذیل آیه ۲۲ #سوره_ابراهیم
@Roznegaar